Ухвала
від 15.03.2023 по справі 461/326/23
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа № 461/326/23

Провадження № 1-кс/461/1401/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15.03.2023 року м. Львів

Слідчий суддя Галицького районного суду м. Львова ОСОБА_1

при секретарі ОСОБА_2

розглянувши у судовому засіданні в залі суду у м.Львові клопотання слідчого спеціальної поліції СУ ГУ НП у Львівській області ОСОБА_3 по кримінальному провадженню №42022142040000121 від 10.11.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 190, ч. 3 ст. 365-2, ч. 2 ст. 366 КК України,-

В С Т А Н О В И В:

Слідчий спеціальної поліції СУ ГУ НП у Львівській області ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про передачу в управління майна у кримінальному провадженні №42022142040000121 від 10.11.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 190, ч. 3 ст. 365-2, ч. 2 ст. 366 КК України. В якому просить слідчого суддю передати Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів в управління для передачі в управління за договором на підставах, у порядку та на умовах, визначених ст.ст. 19, 20 Закону України «Про Національне агентство України з питань, виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», а саме адміністративний будинок загальною площею 3836,3 кв. м. на пр. Т.Шевченка, 7 у м. Львові, який на праві приватної власності належить Об`єднанню профспілок Львівщини, код ЄДРПОУ: 05505801, на який ухвалою слідчого судді Галицького районного суду міста Львова від 19.01.2023, по справі № 461/326/23 накладено арешт у вказаному кримінальному провадженні.

Мотивуючи клопотання тим, що досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_4 , будучи призначеним згідно розпорядженням сільського голови Солонківської сільської ради Пустомитівського району Львівської області № 29 13 від 26.02.2020 на посаду державного реєстратора, таким чином будучи, особою, яка надає публічні послуги в тому числі у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, своїми умисними діями вчинив зловживання повноваженнями особою, яка здійснює професійну діяльність, пов`язану із наданням публічних послуг, з метою отримання неправомірної вигоди, що спричинило настання тяжких наслідків охоронюваним інтересам держави за наступних обставин.

ОСОБА_4 здійснює свою професійну діяльність у сфері надання публічних послуг, а саме проведення державної реєстрації, яка спрямована на захист та забезпечення умов для реалізації інтересів, фізичних і юридичних осіб, породжує настання наслідків правового характеру форма і порядок надання якої визначена державою.

Так встановлено, що рішенням виконкому Львівської обласної ради депутатів трудящих №1305 від 16.11.1948, надано на орендних умовах облпрофраді під будинок профспілок будівлю №7 по вул. Академічній у м. Львові (на даний час пр. Шевченка, 7).

Окрім того, рішенням виконкому Львівської обласної Ради депутатів трудящих №315 від 24.02.1949 передано на баланс Львівській обласній раді професійних спілок будинок №7 по вул. Академічній, 7 у м. Львові .

04.06.1992 Львівська обласна Рада народних депутатів, ухвалила рішення № 236 «Про обласну комунальну власність», яким віднесла до обласної комунальної власності приміщення на пр. Шевченка, 7 - користувачем якого є Облпрофрада.

27.10.1997 Львівським обласним державним комунальним бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки проведено державну реєстрацію права колективної власності на приміщення на пр. Шевченка, 7 за Радою об`єднання профспілок Львівщини, та видано реєстраційне посвідчення №901 від 27.10.1997, у якому зазначено, що будинок в цілому належить на праві колективної власності Раді об`єднання профспілок Львівщини, на підставі рішення Львівського облвиконкому №315 від 24.02.1949.

Отже, рішення Львівської обласної Ради депутатів трудящих № 315 від 24.02.1949 про передачу будівлі на баланс, не є підставою для виникнення права колективної власності на об`єкт нерухомого майна.

Оскільки, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 311 від 05.11.1991 та ухвали Львівської обласної Ради народних депутатів № 236 від 04.06.1992, приміщення на пр. Шевченка, 7 у м. Львові (колишня назва вул. Академічна ) віднесено до обласної комунальної власності, відтак державна реєстрація права колективної власності та в подальшому приватної на приміщення за Об`єднанням профспілок Львівщини суперечить законодавству України.

Оскільки рішення виконкому Львівської обласної Ради депутатів трудящих № 315 від 24.02.1949 передбачало передачу будівлі на баланс, а не у власність, а відтак, державна реєстрація права колективної власності на приміщення за Об`єднанням профспілок Львівщини суперечить вищенаведеним нормам Закону.

Поряд з цим, встановлено, що згідно розпорядженням сільського голови Солонківської сільської ради Пустомитівського району Львівської області № 29 13 від 26.02.2020 року ОСОБА_4 був призначений на посаду державного реєстратора Солонківської сільської ради, тобто був особою, яка здійснює професійну діяльність, пов`язану із наданням публічних послуг, яка є обізнаною із законодавством України у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, 16.03.2020 о 9 год. 32 хв., перебуваючи на своєму робочому місці за адресою: Львівська область, Львівський район, село Солонка, вулиця Центральна, 3 , маючи право доступу до Державного реєстру речових прав, за допомогою персонального логіну та паролю (ключ доступу до системи), які надані йому для виконання своїх службових обов`язків, зловживаючи своїми повноваженнями, діючи з метою отримання неправомірної вигоди у виді реєстрації права власності на майно на користь третіх осіб - Об`єднання профспілок Львівщини, розглянувши заяву керівника Об`єднання профспілок Львівщини ОСОБА_5 щодо реєстрації права приватної власності на об`єкт нерухомого майна, достовірно встановивши невідповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, та усвідомлюючи про необхідність відмови у проведенні державної реєстрації, вчинив умисні дії та прийняв рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер рішення: 51683961 від 18.03.2020 на підставі якого до Державного реєстру речових прав вніс відомості про реєстрацію права приватної власності за Об`єднанням профспілок Львівщини, код ЄДРПОУ: 05505801 на адміністративний будинок загальною площею 3836,3 кв.м. на пр. Т.Шевченка, 7 у м. Львові, вартістю 153 276 937 грн. (з ПДВ), котрий на праві комунальної власності належав Львівській обласній раді, зазначивши підставою державної реєстрації: рішення виконкому Львівської обласної Ради депутатів трудящих №315 від 24.02.1949 про передачу на баланс Львівській обласній раді професійних спілок будинок №7 по вул. Академічній, 7 у м. Львові , що суперечить ч. 3 ст. 10, ч. 1 ст. 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». Достовірно знаючи про наявність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації, прийняв рішення про державну реєстрацію прав на нежитлові приміщення.

Внаслідок таких дій державного реєстратора Солонківської сільської ради Пустомитівського району Львівської області ОСОБА_4 із державної власності незаконно вибув адміністративний будинок загальною площею 3 836, 3 кв. м., що за адресою: м. Львів, проспект Шевченка, 7 , що спричинило шкоду державним інтересам на суму 153 276 937 грн. (з ПДВ), що у 250 і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян.

Таким чином, ОСОБА_4 підозрюється у зловживанні своїми повноваженнями державним реєстратором з метою отримання неправомірної вигоди, що завдало тяжких наслідків державним інтересам, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 365-2 КК України.

17 січня 2023 року ОСОБА_4 повідомлено про підозру у зловживанні своїми повноваженнями державним реєстратором з метою отримання неправомірної вигоди, що завдало тяжких наслідків державним інтересам, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст.365-2 КК України.

19.01.2023 ухвалою слідчого судді Галицького районного суду м. Львова накладено арешт, шляхом тимчасового, до скасування у встановленому КПК України порядку, позбавлення права відчужувати, користуватись та розпоряджатись майном, яке перебуває у власності Об`єднання профспілок Львівщини, код ЄДРПОУ: 05505801, а саме: адміністративним будинком загальною площею 3836,3 кв. м., що розташований по проспекту Т.Шевченка, 7 у м. Львові та який на підставі рішення виконкому місцевої Ради депутатів № 315 від 24.02.1949 року зареєстрований державним реєстратором ОСОБА_4 на праві приватної власності за Об`єднанням профспілок Львівщини, код ЄДРПОУ: 05505801.

27.01.2023 слідчим подано заяву про обтяження речового права № 53893209.

Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію обтяження № 321294879 від 27.01.2023 на адміністративний будинок № 7 загальною площею 3836,3 кв. м., який розташований по проспекту Т. Шевченка у м. Львові (номер запису про обтяження: 49083295).

Арештоване майно у ході досудового розслідування кримінального провадження №42022142040000121 від 10.11.2022, а саме адміністративний будинок загальною площею 3836,3 кв.м. на пр.Т.Шевченка, 7 у м. Львові, не містять слідів кримінального правопорушення, відповідає критеріям, визначеним статтею 100 Кримінального процесуального Кодексу України та може без шкоди для кримінального провадження бути передане в управління Національному агентству для реалізації відповідних активів або передачі в управління за договором. Просить клопотання задоволити.

Слідчий в судове засідання не з`явився. Належним чином був повідомлений про день, час та місце розгляду справи телефонограмою.

Власник майна в судове засідання не з`явився. Належним чином повідомлений про день, час та місце розгляду справи через слідчого.

Слідчий суддя, заслухавши слідчого, вивчивши клопотання, ознайомившись із документами долученими до клопотання, дослідивши їх, встановив.

Пунктом 2 ч. 6 ст. 100 КПК України, передбачено, що речові докази, що не містять слідів кримінального правопорушення, у вигляді предметів, великих партій товарів, зберігання яких через громіздкість або з інших причин неможливо без зайвих труднощів або витрати по забезпеченню спеціальних умов зберігання яких співмірні з їх вартістю, а також речові докази у вигляді товарів або продукції, що піддаються швидкому псуванню передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду для реалізації, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження.

Слідчим управлінням ГУ Національної поліції у Львівській області проводиться досудове розслідування про кримінальне правопорушення, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42022142040000121 від 10.11.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 190, ч. 3 ст. 365-2, ч. 2 ст. 366 КК України.

Згідно розпорядженням сільського голови Солонківської сільської ради Пустомитівського району Львівської області № 29 13 від 26.02.2020 року ОСОБА_4 був призначений на посаду державного реєстратора Солонківської сільської ради, тобто був особою, яка здійснює професійну діяльність, пов`язану із наданням публічних послуг, яка є обізнаною із законодавством України у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, 16.03.2020 о 9 год. 32 хв., перебуваючи на своєму робочому місці за адресою: Львівська область, Львівський район, село Солонка, вулиця Центральна, 3 , маючи право доступу до Державного реєстру речових прав, за допомогою персонального логіну та паролю (ключ доступу до системи), які надані йому для виконання своїх службових обов`язків, зловживаючи своїми повноваженнями, діючи з метою отримання неправомірної вигоди у виді реєстрації права власності на майно на користь третіх осіб - Об`єднання профспілок Львівщини, розглянувши заяву керівника Об`єднання профспілок Львівщини ОСОБА_5 щодо реєстрації права приватної власності на об`єкт нерухомого майна, достовірно встановивши невідповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, та усвідомлюючи про необхідність відмови у проведенні державної реєстрації, вчинив умисні дії та прийняв рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер рішення: 51683961 від 18.03.2020 на підставі якого до Державного реєстру речових прав вніс відомості про реєстрацію права приватної власності за Об`єднанням профспілок Львівщини, код ЄДРПОУ: 05505801 на адміністративний будинок загальною площею 3836,3 кв.м. на пр. Т.Шевченка, 7 у м. Львові, вартістю 153 276 937 грн. (з ПДВ), котрий на праві комунальної власності належав Львівській обласній раді, зазначивши підставою державної реєстрації: рішення виконкому Львівської обласної Ради депутатів трудящих №315 від 24.02.1949 про передачу на баланс Львівській обласній раді професійних спілок будинок №7 по вул. Академічній, 7 у м. Львові , що суперечить ч. 3 ст. 10, ч. 1 ст. 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». Достовірно знаючи про наявність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації, прийняв рішення про державну реєстрацію прав на нежитлові приміщення.

Внаслідок таких дій державного реєстратора Солонківської сільської ради Пустомитівського району Львівської області ОСОБА_4 із державної власності незаконно вибув адміністративний будинок загальною площею 3 836, 3 кв. м., що за адресою: м. Львів, проспект Шевченка, 7, що спричинило шкоду державним інтересам на суму 153 276 937 грн. (з ПДВ), що у 250 і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян.

19.01.2023 ухвалою слідчого судді Галицького районного суду м. Львова накладено арешт, шляхом тимчасового, до скасування у встановленому КПК України порядку, позбавлення права відчужувати, користуватись та розпоряджатись майном, яке перебуває у власності Об`єднання профспілок Львівщини, код ЄДРПОУ: 05505801, а саме: адміністративним будинком загальною площею 3836,3 кв. м., що розташований по проспекту Т.Шевченка, 7 у м. Львові та який на підставі рішення виконкому місцевої Ради депутатів № 315 від 24.02.1949 року зареєстрований державним реєстратором ОСОБА_4 на праві приватної власності за Об`єднанням профспілок Львівщини, код ЄДРПОУ: 05505801.

27.01.2023 слідчим подано заяву про обтяження речового права № 53893209.

Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію обтяження № 321294879 від 27.01.2023 на адміністративний будинок № 7 загальною площею 3836,3 кв. м., який розташований по проспекту Т. Шевченка у м. Львові (номер запису про обтяження: 49083295).

Відповідно до ч.1 ст.170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існують достатні підстави вважати, що воно є предметом, засобом чи знаряддям вчинення злочину, доказом злочину, набуте злочинним шляхом, доходом від вчиненого злочину, отримане за рахунок доходів від вчиненого злочину або може бути конфісковане у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого чи юридичної особи, до якої може бути застосовано заходи кримінально-правового характеру, або може підлягати спеціальній конфіскації щодо третіх осіб, юридичної особи або для забезпечення цивільного позову. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Пунктом 2 вказаної частини передбачено, що завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.

Сторона кримінального провадження, якій наданий речовий доказ або документ, зобов`язана зберігати їх у стані, придатному для використання у кримінальному провадженні. Речові докази, які отримані або вилучені слідчим, прокурором, оглядаються, фотографуються та докладно описуються в протоколі огляду. Зберігання речових доказів стороною обвинувачення здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (ч. 2 ст. 100 КПК України).

Речові докази у вигляді товарів або продукції, що піддаються швидкому псуванню відповідно до ч. 6 ст. 100 КПК України: 1) повертаються власнику (законному володільцю) або передаються йому на відповідальне зберігання, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження; 2) передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду для реалізації, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження; 3) знищуються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду, якщо такі товари або продукція, що піддаються швидкому псуванню, мають непридатний стан; 4) передаються для їх технологічної переробки або знищуються за рішенням слідчого судді, суду, якщо вони відносяться до вилучених з обігу предметів чи товарів, а також якщо їх тривале зберігання небезпечне для життя чи здоров`я людей або довкілля.

У випадках, передбачених пунктами 2, 4 та абзацом 7 частини 6 ст.100 КПК України, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно із статтями 171-173 цього Кодексу.

Згідно ч.8 ст. 100 КПК України реалізація, технологічна переробка або знищення речових доказів у випадках, передбачених цією статтею, здійснюється в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 28 Порядку зберігання речових доказів стороною обвинувачення, їх реалізації, технологічної переробки, знищення, здійснення витрат, пов`язаних з їх зберіганням і пересиланням, схоронності тимчасово вилученого майна під час кримінального провадження, затверджений постановою КМУ від 19 листопада 2012 року № 1104, речові докази, що не містять слідів кримінального правопорушення, які через громіздкість або з інших причин, визначених у Кримінальному процесуальному кодексі України, не можуть зберігатися без зайвих труднощів в обладнаних приміщеннях або в інших місцях зберігання, визначених у пунктах 17-26 цього Порядку, передаються (крім випадків, коли такі речові докази повернуто власникові або передано йому на відповідальне зберігання) за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду торговельному підприємству для реалізації, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження.

Реалізація предметів здійснюється з дотриманням вимог Порядку обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 1998 року № 1340.

З клопотання вбачається, що слідчий не довів слідчому судді, що збереження речових доказів неможливо без зайвих труднощів або витрат по забезпеченню спеціальних умов зберігання яких співмірні з їх вартістю, або даний речовий доказ піддається швидкому псуванню.

Згідно з абз. 3 ч. 6 ст. 100 КПК України, речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.

В клопотанні слідчий зазначає, що «за усіма очевидними ознаками вартість адміністративного будинку № 7 загальною площею 3836,3 кв. м., який розташований по проспекту Т. Шевченка у м. Львові , на який накладено арешт ухвалою слідчого судді Галицького районного суду міста Львова від 19.01.2023 в межах кримінального провадження № 42022142040000121 від 10.11.2022, значно перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб». Разом з тим слідчому судді не очевидно, що вартість вищевказаної адміністративної будівлі перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Тобто слідчий не довів, що вартість адміністративного будинку загальною площею 3836,3 кв.м на пр.Т.Шевченка,7 у м.Львові , більше 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Крім цього, в матеріалах справи не вбачається, що слідчий запитував згоду власника передати даний адміністративний будинок та йому було у цьому відмовлено, тому він звернувся з даним клопотанням до суду. Разом з тим, реалізація адміністративної будівлі без згоди на те власника може завдати істотної шкоди інтересам власника, чим буде порушено вимоги ст.41 Конституції України та ст.1 Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Також, слідчим не зазначено та не доведено мети передачі адміністративного будинку площею 3836,3 кв.м на пр.Т.Шевченка,7 у м.Львові. Такої мети, як зазначає слідчий, а саме: «сплату витрат на утримання, тощо» не передбачає ч.6 ст.100 КПК України. За таких обставин суд вважає, що буде безпідставно порушено баланс між суспільним та приватним інтересом.

За таких підстав слідчий суддя вважає, що клопотання слідчого про передачу речових доказів на реалізацію є безпідставним і необґрунтованим, у зв`язку з чим задоволенню не підлягає.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст.100, 170, 171-173, 309, 369-372, 532 КПК України, слідчий суддя,

У Х В А Л И В:

Відмовити в задоволенні клопотання слідчого спеціальної поліції СУ ГУ НП у Львівській області ОСОБА_3 по кримінальному провадженню №42022142040000121 від 10.11.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 190, ч. 3 ст. 365-2, ч. 2 ст. 366 КК України, про передачу в управління майна, на яке накладено арешт.

Ухвала остаточна та оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення15.03.2023
Оприлюднено22.03.2023
Номер документу109675978
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна про передачу арештованого майна в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами,одержаними від корупційних та інших злочинів

Судовий реєстр по справі —461/326/23

Ухвала від 24.10.2024

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

Ухвала від 12.05.2023

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

Ухвала від 12.05.2023

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

Ухвала від 12.05.2023

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

Ухвала від 25.04.2023

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

Ухвала від 15.03.2023

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

Ухвала від 13.03.2023

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

Ухвала від 13.03.2023

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

Ухвала від 13.03.2023

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

Ухвала від 13.03.2023

Кримінальне

Галицький районний суд м.Львова

Радченко В. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні