Ухвала
від 22.03.2023 по справі 490/1833/22
ЦЕНТРАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

Центральний районний суд м. Миколаєва

54020, м. Миколаїв, вул. Декабристів, 41/12, inbox@ct.mk.court.gov.ua

490/1833/22

н\п 1-кс/490/2592/2023 У Х В А Л А

22.03.2023р. слідчий суддя Центрального районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 за участі секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого СВ Управління СБ України в Миколаївській області ОСОБА_5 про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою щодо

ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Миколаєва, українця, громадянина України, раніше не судимого, зареєстрованого та проживаючого за останньою відомою адресою: АДРЕСА_1 ,

В С Т А Н О В И В :

СВ Управління СБ Управління СБ України в Миколаївській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №22022150000000145 від 11.04.2022 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 6 ст. 111-1, ч. 3 ст. 28 ч. 5 ст. 111-1, ч. 3 ст. 28 ст. 111-2 КК України.

За наявності достатніх підстав, 13.03.2023 ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , обґрунтовано повідомлено про зміну раніше повідомленої підозри, у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених: ч. 3 ст. 28, ч. 5 ст. 111-1, ч. 3 ст. 28, ч. 1 ст. 111-2 КК України. Згідно повідомлення про підозру, не пізніше 27 липня 2022 року, більш точні дату та час досудовим розслідуванням встановити не представилось можливим, громадянин України ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , будучи проросійськи налаштованою особою, який у період з квітня 2014 року по 24 лютого 2022 року, тобто до повномасштабного вторгнення військ країни-агресора на територію України, приймав активну участь у діяльності так званих терористичних організацій «Д/ЛНР» на окупованих вказаними терористичними організаціями територіях Донецької та Луганської областей, перебуваючи на тимчасово окупованій військовослужбовцями збройних сил російської федерації території України, зокрема у м. Снігурівка Баштанського району Миколаївської області, з мотивів непогодження політикою чинної влади в Україні та підтримки входження тимчасово окупованих територій України до складу російської федерації, будучи обізнаним про факт ведення вказаною державою агресивної війни проти України, невизнання російською федерацією поширення державного суверенітету України на тимчасово окупованій її території, вирішив співпрацювати з представниками держави-агресора.

Достовірно усвідомлюючи злочинний характер своїх дій та передбачаючи невідворотнє настання суспільно небезпечних наслідків та бажаючи їх настання, ОСОБА_6 , діючи з прямим умислом, не пізніше 27 липня 2022 року, більш точні дату та час досудовим розслідуванням встановити не представилось можливим, перебуваючи на тимчасово окупованій російською федерацією території України, зокрема у м. Снігурівка Баштанського району Миколаївської області, умисно, з метою допомоги окупаційній адміністрації держави-агресора щодо встановлення та утвердження тимчасової окупації частини території України, а саме так званій «Військово-цивільній адміністрації Херсонської області» (далі ВЦА Херсонської області), шляхом підтримки та реалізації рішень та дій держави-агресора, її збройних формувань та окупаційної адміністрації держави-агресора, співпраці з державою-агресором, її збройними формуваннями та окупаційною адміністрацією, спрямованій на сприяння здійсненню збройної агресії проти України, встановив контакт з невстановленими особами з числа представників окупаційної адміністрації держави-агресора російської федерації так званої «ВЦА Херсонської області», які у свою чергу створили незаконний орган влади так звану «ВЦА Снігурівського району Херсонської області».

Реалізуючи свій злочинний умисел, з метою допомоги державі-агресору, її збройним формуванням та окупаційній адміністрації держави-агресора щодо встановлення та утвердження тимчасової окупації частини території України, ОСОБА_6 , не пізніше 27 липня 2022 року, більш точні дату та час досудовим розслідуванням встановити не представилось можливим, перебуваючи на тимчасово окупованій російською федерацією території України, зокрема у м. Снігурівка Баштанського району Миколаївської області, діючи умисно, добровільно прийняв пропозицію від невстановлених під час досудового розслідування осіб з числа представників окупаційної адміністрації держави-агресора російської федерації так званої «ВЦА Херсонської області» та добровільно почав обіймати посаду голови так званої «ВЦА Снігурівського району Херсонської області», створеної наказом воєнного коменданта Херсонської області від 25.07.2022 № 55, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських функцій у вказаному незаконному органі влади окупаційної адміністрації держави-агресора, на яку був призначений відповідно до указу так званого «Голови ВЦА Херсонської області».

Далі, продовжуючи реалізацію свого злочинного умислу, ОСОБА_6 , не пізніше 27 липня 2022 року, більш точні дату та час досудовим розслідуванням встановити не представилось можливим, перебуваючи на тимчасово окупованій російською федерацією території України, зокрема у м. Снігурівка Баштанського району Миколаївської області, діючи умисно, у тому числі в інтересах невстановлених під час досудового розслідування осіб з числа представників окупаційної адміністрації держави-агресора російської федерації так званої «ВЦА Херсонської області», в умовах Російського терору, направленого на геноцид та фактичне знищення Українського народу, у порушення вимог ст.ст. 1, 2, 17 Конституції України, добровільно вирішив створити організовану злочинну групу з метою допомоги державі-агресору, її збройним формуванням та окупаційній адміністрації держави-агресора щодо встановлення та утвердження тимчасової окупації частини території України за наступних обставин.

Не пізніше 27 липня 2022 року, більш точні дату та час досудовим розслідуванням встановити не представилось можливим, ОСОБА_6 , перебуваючи на тимчасово окупованій російською федерацією території України, зокрема у м. Снігурівка Баштанського району Миколаївської області, створив та очолив організовану злочинну групу, до складу якої на добровільній основі та єдності злочинних намірів увійшли мешканці м. Снігурівка Баштанського району Миколаївської області, а саме громадяни України ОСОБА_7 , та ОСОБА_8 , які добровільно зайняли посади заступників голови так званої «ВЦА Снігурівського району Херсонської області», та почали виконувати обов`язки, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських функцій у вказаному незаконному органі влади окупаційної адміністрації держави-агресора Російської Федерації.

Відповідно до злочинного плану учасники організованої групи як службові особи так званої «ВЦА Снігурівського району Херсонської області» вчиняли дії, спрямовані на співпрацю та допомогу державі-агресору, її збройним формуванням та окупаційній адміністрації держави-агресора російської федерації так званій «ВЦА Херсонської області» задля встановлення та утвердження тимчасової окупації частини території України, висвітлювали свою діяльність в засобах масової інформації, проводили бесіди, наради, зібрання, приймали участь у інших публічних заходах з мешканцями м. Снігурівка Баштанського району Миколаївської області, агітували мешканців на приєднання до російської федерації та на підтримку країни-агресора російської федерації та її окупаційної влади.

Також, ОСОБА_6 , як керівник організованої групи, з метою співпраці та допомоги державі-агресору, її збройним формуванням та окупаційній адміністрації держави-агресора російської федерації так званій «ВЦА Херсонської області» задля встановлення та утвердження тимчасової окупації частини території України, відвів собі та поклав на членів організованої злочинної групи ОСОБА_7 та ОСОБА_8 обов`язки спільно з підрозділами збройних сил російської федерації та росгвардії організовувати та провести завідомо незаконний референдум з питань приєднання тимчасово окупованого м. Снігурівка та іншої тимчасово окупованої частини Снігурівської об`єднаної територіальної громади Баштанського району Миколаївської області до російської федерації.

Після виконання вищевказаних дій, спрямованих на організацію підготовки до участі в проведенні незаконного референдуму, у період з 23 25 вересня 2022 року, більш точний час досудовим розслідуванням встановити не представилось можливим, на тимчасово окупованій території м. Снігурівка та іншої тимчасово окупованої частини Снігурівської об`єднаної територіальної громади Баштанського району Миколаївської області, під керівництвом ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , а також за участі інших не встановлених досудовим розслідуванням осіб, розпочалася та діяла незаконна, тобто з порушенням всіх положень Закону України «Про всеукраїнський референдум» від 26 січня 2021 року № 1135-IX, процедура проведення голосування серед жителів тимчасово окупованого м. Снігурівка та іншої тимчасово окупованої частини Снігурівської об`єднаної територіальної громади Баштанського району Миколаївської області, яких озброєні військовослужбовці збройних сил російської федерації та росгвардії спільно з іншими особами, задіяними до проведення вказаного незаконного референдуму так званими членами незаконних виборчих комісій та дільниць, примушували до участі у незаконному референдумі шляхом здійснення побудинкового та поквартирного обходу, без дотримання основних його принципів вільної участі та добровільного таємного голосування, публічності та відкритості волевиявлення виборців, вживали заходів примусу відносно тих, хто відмовлявся від голосування чи чинив спротив.

27 вересня 2022 року так звана «ЦВК Херсонської області» за результатами підрахунку ста процентів бюлетенів визнала незаконний референдум таким, що відбувся. Відповідно до його результатів 87.05 відсотків виборців виявили бажання за входження Херсонської області, у тому числі м. Снігурівка та іншої частини Снігурівської об`єднаної територіальної громади Баштанського району Миколаївської області, у склад російської федерації.

Злочинна діяльність вище вказаної організованої групи у складі громадян України ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ОСОБА_8 була припинена 11 листопада 2022 року у зв`язку із звільненням Збройними Силами України частини Миколаївської області, а саме м. Снігурівка та іншої частини Снігурівської об`єднаної територіальної громади Баштанського району Миколаївської області.

Слідчий звернувся до суду із клопотанням про обрання підозрюваному ОСОБА_6 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою в порядку ч. 6 ст. 193 КПК України. В обґрунтування клопотання зазначив, що згідно інформації оперативного підрозділу, з допиту свідків та інших матеріалів кримінального провадження, органом досудового розслідування встановлено, що на даний час ОСОБА_6 продовжує перебувати на тимчасово окупованій збройними силами рф території України, у зв`язку з чим забезпечити явку останнього для участі у слідчих діях не виявляється за можливе. Дотепер ОСОБА_6 не з`явився за викликами та жодним чином не повідомили про причини неявки, у зв`язку з чим у органу досудового розслідування наявні підстави вважати, що підозрюваний навмисно переховується від органу досудового розслідування з метою уникнення кримінальної відповідальності. 05.09.2022 року винесено постанову про оголошення підозрюваного ОСОБА_6 у розшук, проведення якого доручено оперативним співробітникам 3-го відділу ГВ ЗНД відділу УСБУ в Миколаївській області. Поряд із цим наявні ризики, передбачені п.п. 1, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме те що підозрюваний може переховуватися від органів досудового розслідування та суду; вчинити інше кримінальне правопорушення, або продовжити вчинення кримінального правопорушення, у якому підозрюється.

В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, просив його задовольнити.

Захисник у судовому засіданні не заперечував проти задоволення клопотання.

Заслухавши думку учасників процесу, вивчивши матеріали клопотання та кримінального провадження, приходжу до наступних висновків.

Відповідно до ч. 6 ст. 193 КПК України слідчий суддя, суд розглядає клопотання про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою та може обрати такий запобіжний захід за відсутності підозрюваного лише у разі доведення прокурором наявності підстав, передбачених статтею 177 цього Кодексу, а також наявності достатніх підстав вважати, що підозрюваний виїхав та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором та/або оголошений у міжнародний розшук. У випадку, якщо слідчий суддя прийме рішення про тримання під вартою особи, оголошеної в міжнародний розшук, після затримання такої особи і не пізніш як через сорок вісім годин з часу її доставки до місця кримінального провадження слідчий суддя за участю підозрюваного має розглянути питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його зміну на більш м`який запобіжний захід, про що постановляє ухвалу.

Отже, у разі оголошення особи у міжнародний розшук, КПК України встановлює процедуру, за якою спочатку може бути розглянуте за відсутності підозрюваного клопотання про обрання запобіжного заходу у виді тримання під вартою. А наступним етапом - після затримання підозрюваного (не пізніш як через 48 годин з часу його доставки до місця кримінального провадження) - слідчий суддя розглядає за його участю клопотання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його зміну на більш м`який запобіжний захід. Використані формулювання свідчать про те, що в умовах переховування підозрюваного від органу досудового розслідування та оголошення у зв`язку з цим його у міжнародний розшук, КПК України розрізняє процедури обрання запобіжного заходу у виді тримання під вартою від процедури застосування такого обраного запобіжного заходу.

На відміну від процедури застосування запобіжного заходу у виді тримання під вартою, при вирішенні питання про його обрання не досліджується можливість застосування менш суворого запобіжного заходу, оскільки тримання під вартою - це єдиний запобіжний захід, передбачений в порядку ч. 6 ст. 193 КПК України. Питання про більш м`який запобіжний захід відносно підозрюваного стає предметом дослідження при застосуванні запобіжного заходу після його затримання і доставлення до слідчого судді. За такої нормативної регламентації при вирішенні питання про обрання щодо особи запобіжного заходу у виді тримання під вартою, слідчому судді належить дослідити такі обставини: чи повідомлено особі про підозру у встановленому законом порядку; чи наявна обґрунтована підозра; чи наявні ризики кримінального провадження; чи оголошена особа в міжнародний розшук.

Таким чином, слідчий суддя досліджує ці обставини в світлі конкретних обставин цієї справи.

Щодо набуття ОСОБА_6 статусу підозрюваного, слідчий суддя приходить до наступних висновків.

Так, з матеріалів кримінального провадження вбачається, що слідчим суддею Центрального районного суду м.Миколаєва надавався дозвіл на затримання підозрюваного ОСОБА_6 з метою приводу останнього до суду, однак строк дії попередньої ухвали закінчився 01.01.2023 року. Разом з цим, 15.03.2023 слідчим суддею Центрального районного суду м.Миколаєва, в порядку передбаченому Главою 24-1 КПК України надано дозвіл на проведення спеціального досудового розслідування відносно підозрюваних ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , в зв`язку з тим, що останні переховуються від органів слідства, прокуратури та суду.

В період серпня 2022 року, січня та березня 2023 року ОСОБА_6 неодноразово викликався до слідчого відділу Управління СБ України в Миколаївській області шляхом публікації повісток про виклик в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора, але за викликами ОСОБА_6 так жодного разу до органу досудового розслідування не з`явився та про поважні причини своєї неявки не повідомив.

Згідно інформації оперативного підрозділу, з допиту свідків та інших матеріалів кримінального провадження, органом досудового розслідування встановлено, що на даний час ОСОБА_6 продовжує перебувати на тимчасово окупованій збройними силами рф території України, у зв`язку з чим забезпечити явку останнього для участі у слідчих діях не виявляється за можливе. Дотепер ОСОБА_6 не з`явився за викликами та жодним чином не повідомили про причини неявки, у зв`язку з чим у органу досудового розслідування наявні підстави вважати, що підозрюваний навмисно переховується від органу досудового розслідування з метою уникнення кримінальної відповідальності.

05.09.2022 року винесено постанову про оголошення підозрюваного ОСОБА_6 у розшук, проведення якого доручено оперативним співробітникам 3-го відділу ГВ ЗНД відділу УСБУ в Миколаївській області.

На даний час підозрюваний ОСОБА_6 переховується від органів досудового слідства та суду і місцезнаходження його невідоме.

Таким чином, зібраними в ході досудового розслідування доказами доведено, що ОСОБА_6 перебуває на тимчасово окупованій території України.

Вказане дає підстави для висновку, що орган досудового розслідування вжив усіх можливих заходів для вручення ОСОБА_6 повідомлення про підозру у спосіб, передбачений КПК України для вручення повідомлень, чим виконав вимоги ч. 1 ст. 278, ч. 2 ст. 135 КПК України, за такого ОСОБА_6 набув статусу підозрюваного у кримінальному провадженні №22022150000000145.

Щодо міжнародного розшуку ОСОБА_6 слідчий суддя приходить до наступних висновків.

Так, в ході проведення слідчих (розшукових) дій у даному кримінальному провадженні, отримані фактичні дані про те, що згідно інформації оперативного підрозділу, з допиту свідків та інших матеріалів кримінального провадження, органом досудового розслідування встановлено, що на даний час ОСОБА_6 продовжує перебувати на тимчасово окупованій збройними силами рф території України, у зв`язку з чим забезпечити явку останнього для участі у слідчих діях не виявляється за можливе. Дотепер ОСОБА_6 не з`явився за викликами та жодним чином не повідомили про причини неявки, у зв`язку з чим у органу досудового розслідування наявні підстави вважати, що підозрюваний навмисно переховується від органу досудового розслідування з метою уникнення кримінальної відповідальності.

05.09.2022 року винесено постанову про оголошення підозрюваного ОСОБА_6 у розшук, проведення якого доручено оперативним співробітникам 3-го відділу ГВ ЗНД відділу УСБУ в Миколаївській області.

Таким чином, зібраними в ході досудового розслідування доказами доведено, що ОСОБА_6 переховується від органів досудового розслідування, прокуратури та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності, та перебуває на території України, яка згідно положень п. 1 ч. 1 ст. 3 та п. 7 ч. 1 ст. 1-1 Закону вважається тимчасово окупованою територією України.

Щодо обґрунтованості підозри, слідчий суддя приходить до наступних висновків.

Згідно з визначеним Європейським судом прав людини поняття, обґрунтована підозра - це добровільне припущення про вчинення особою певного діяння, ґрунтується на об`єктивних відомостях, які можна перевірити у судовому розгляді та які спонукали б неупереджену та розумну людину вдатися до практичних дій, щоб з`ясувати, чи є така підозра обґрунтованою.

Підозра, виходячи з постанови Судової палати у кримінальних справах Верховного Суду України від 24.11.2016р. № 5 - 328 кс 16, є обґрунтованим припущенням про вчинення особою кримінального правопорушення.

У відповідності до нормКПК України, на даному етапі кримінального провадження не допускається вирішення тих питань, які повинен вирішувати суд під час розгляду провадження по суті, а саме питань пов`язаних з оцінкою доказів з точки зору їх достатності і допустимості для визнання особи винною чи не винною у вчиненні злочину.

Європейський суд з прав людини у своєму рішенні "Мюррей проти Об`єднаного Королівства" зазначив, що факти які викликають підозру не обов`язково мають бути встановлені до ступеня, необхідного для засудження або навіть для пред`явлення обвинувачення, що є завданням наступних етапів кримінального процесу.

Так, ОСОБА_6 повідомлено про підозру в скоєні злочинів, передбачених ч. 3 ст. 28, ч. 5 ст. 111-1, ч. 3 ст. 28, ч. 1 ст. 111-2 КК України, які відповідно є тяжким та особливо тяжким кримінальними правопорушеннями. Зокрема санкція ч. 1 ст. 111-2 КК України передбачає покарання у вигляді позбавлення волі на строк від десяти до дванадцяти років з конфіскацією майна або без такої.

Така підозра є обґрунтованою та підтверджується протоколом огляду документів, вилучених під час проведення обшуку в ЗОШ № 2 (м. Снігурівка, пров. Шкільний, буд. 14). В ході огляду виявлено документ «Временное положение о Военно-гражданской администрации Снигиревского района Херсонской области от 09.08.2022 № 333-р», яким визначено структуру «Военно-гражданской администрации Снигиревскго района Херсонской области», її повноваження та напрями діяльності, зокрема, щодо управління об`єктами житлово-комунального господарства, а також виявлено документи щодо проведення т.зв. «референдуму» (списки місцевих мешканців, статистичні документи щодо прихильності місцевих мешканців до рф); протоколом огляду мобільного телефону керівника апарату Голови т.зв. «ВЦА Снігурівського району» ОСОБА_9 , марки «Nokia G20», в якому серед іншого виявлено фотокопію документу «Список работников ВГА Снигиревского района Херсонской области по состоянию на 27 октября 2022 г.», в якому зазначено перелік робітників т.зв. «ВЦА Снігурівського району», зокрема голову незаконного органу ОСОБА_6 , ОСОБА_10 (псевдонім ОСОБА_7 ) та ОСОБА_8 ; протоколом допиту ОСОБА_9 (обвинувальний акт відносно останньої скеровано до суду), яка в ході допиту повідомила, що в період з 01.08.2022 по 19.10.2022 вона добровільна обіймала посаду т.зв. «керівника апарату Голови ВЦА Снігурівського району» та виконувала покладені на неї функції. Крім того в ході допиту остання повідомила відомості щодо інших осіб, які обіймали відповідні посади в т.зв. «ВЦА Снігурівського району», зокрема щодо ОСОБА_7 (використовувала псевдонім ОСОБА_10 ), ОСОБА_8 та ОСОБА_6 ; протоколом допиту ОСОБА_11 (обвинувальний акт відносно останньої скеровано до суду), яка в ході допиту повідомила, що в період з 01.08.2022 по 19.10.2022 вона добровільна обіймала посаду т.зв. «начальника відділу соціальних виплат ВЦА Снігурівського району» та виконувала покладені на неї функції. Крім того в ході допиту остання повідомила відомості щодо інших осіб, які обіймали відповідні посади в т.зв. «ВЦА Снігурівського району», зокрема щодо ОСОБА_8 , ОСОБА_7 та ОСОБА_6 ; протоколом огляду Інтернет мережі від 15.08.2022, згідно якого встановлено, що ОСОБА_6 призначено т.зв. «головою ВЦА Снігурівського району»; протоколом огляду Інтернет мережі від 15.08.2022, згідно якого встановлено, що ОСОБА_6 приступив до виконання покладених як на т.зв. «голову ВЦА Снігурівського району» обов`язків; протоколом огляду Інтернет мережі від 15.08.2022, в ході якого встановлено, що ОСОБА_6 як т.зв. «голова ВЦА Снігурівського району» повідомляє місцевих мешканців на зібранні про його майбутню діяльність на займаній ним посаді в незаконному органі влади; протоколом огляду Інтернет мережі від 15.08.2022, в ході проведення якого встановлено, що ОСОБА_6 зі зброєю в руках від імені окупаційної влади проводить збори місцевих мешканців м. Снігурівка та дає коментарі щодо діяльності окупаційної влади на території вказаного населеного пункту; протоколом огляду Інтернет мережі від 25.08.2022, згідно якого встановлено, що 22.08.2022 ОСОБА_6 перебуваючи в окупованому зс рф м. Снігурівка в день «Российского флага» надає вказівку невстановленій особі, вдягненій у військову форму зразка рф на підняття стягу країни-агресора рф; проколом огляду Інтернет мережі від 08.02.2023, згідно якого встановлено, що ОСОБА_6 надає інтерв`ю, в ході якого підозрюваний повідомляє журналісту про наміри повернутись до м. Снігурівка у супроводі військовослужбовців рф для здійснення повторної окупації вказаного населеного пункту, а також повідомляє про його обізнаність та обізнаність осіб з числа працівників незаконного органу владу т.зв. «ВЦА Снігурівського району» щодо притягнення останніх до кримінальної відповідальності за інкриміновані їм злочини; проколом огляду Інтернет мережі від 08.02.2023, згідно якого встановлено, що ОСОБА_6 підтверджує його обізнаність про оголошені йому підозри а також щодо оголошення підозр іншим особам, які добровільно надали згоду на співпрацю в незаконному органі влади т.зв. «ВЦА Снігурівського району», та відповідно зайняли посади пов`язані із здійсненням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій; протоколом огляду Інтернет мережі від 09.03.2023, в ході якого підтверджено проведення незаконного «референдуму» представниками окупаційної адміністрації; протоколом огляду телеграм-канату « ІНФОРМАЦІЯ_3 », в ході проведення якого виявлено відомості щодо діяльності т.зв. «ВЦА Снігурівського району» під керуванням ОСОБА_6 , відомості щодо проведення представниками окупаційної адміністрації незаконного «референдуму» на території окупованого м. Снігурівка; протоколом огляду документів від 09.02.2023, в ході проведення огляду якого встановлено, що в період серпня 2022 року на території м. Снігурівка діяла окупаційна адміністрація т.зв. «ВЦА Снігурівського району», головою якої є ОСОБА_6 , а його заступниками є ОСОБА_10 (псевдонім ОСОБА_7 ) та ОСОБА_8 ; протоколом огляду документів від 25.11.2022, згідно якого встановлено, що ОСОБА_6 обійняв посаду т.зв. «голови ВЦА Снігурівського району», та призначив своїм заступником ОСОБА_8 , якому доручив здійснення керування сектором надання послуг місцевому населення (водо-, газовідведення, електромережі, комунальні служби міста та інше); іншими матеріалами кримінального провадження у їх сукупності.

З урахуваннямтяжкості покарання,що загрожуєпідозрюваному,характеру вчиненихкримінальних правопорушень,а самете,що ОСОБА_6 об`єктивноусвідомлюючи проте,що відносноУкраїни здійснюєтьсявійськова агресіяз боку рф, та проводиться анексійна політика щодо територій держави, приймав активну участь у діяльності так званих терористичних організацій «Д/ЛНР» на окупованих вказаними терористичними організаціями територіях Донецької та Луганської областей, в подальшому співпрацював з представниками рф, добровільно зайняв посаду в незаконно створеному органі окупаційної влади, створив організовану злочинну групу, діяльність якої була направлена на всіляку допомогу окупаційній владі на шкоду суверенітету України; окрім того зважаючи на те, що підозрюваний ОСОБА_6 фактично знаходиться та мешкає на окупованій території України, за такого може виїхати на інші тимчасово окуповані території України або до російської федерації; перебуваючи на тимчасово окупованій території фактично продовжує злочинну діяльність щодо співпраці із представниками рф та вбачається, що добровільно злочинні дії не припинить, за такого слід погодитись із доводами прокурора про наявність ризиків, передбачених п.п. 1, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме те, що підозрюваний може переховуватися від органів досудового розслідування та суду; вчинити інше кримінальне правопорушення, або продовжити вчинення кримінального правопорушення, у якому підозрюється, які є більш ніж вагомими.

Таким чином запобігти вказаним ризикам шляхом обрання іншого запобіжного заходу, ніж тримання під вартою не вбачається за можливе.

Керуючись ст. 183, 196 КПК України, -

У Х В А Л И В:

Щодо ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 обрати запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.

Після затримання і не пізніш як через сорок вісім годин з часу доставки ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 до місця кримінального провадження, розглянути за його участю питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його зміну на більш м`який запобіжний захід у встановленому законом порядку.

Ухвала може бути оскаржена до Миколаївського апеляційного суду протягом 5 днів.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЦентральний районний суд м. Миколаєва
Дата ухвалення рішення22.03.2023
Оприлюднено24.03.2023
Номер документу109739990
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою

Судовий реєстр по справі —490/1833/22

Ухвала від 15.03.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Подзігун Г. В.

Ухвала від 15.03.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Подзігун Г. В.

Ухвала від 20.02.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Подзігун Г. В.

Ухвала від 20.02.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Подзігун Г. В.

Ухвала від 02.02.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Подзігун Г. В.

Ухвала від 15.12.2022

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Подзігун Г. В.

Ухвала від 27.03.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Подзігун Г. В.

Ухвала від 27.03.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Подзігун Г. В.

Ухвала від 22.03.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Дірко І. І.

Ухвала від 21.03.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні