Рішення
від 03.04.2023 по справі 520/1625/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

03 квітня 2023 року Справа № 520/1625/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Сагайдака В.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ), до ІНФОРМАЦІЯ_1 в особі відокремленого підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_2 ( АДРЕСА_2 , код НОМЕР_2 ) , Начальник ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_2 ( АДРЕСА_3 , код НОМЕР_2 ) та третя особа Міністерство оборони України (м. Київ, просп. Повітрофлотський, буд. 6, ЄДРПОУ 00034022), Комунальне некомерційне підприємство «Міська клінічна лікарня №14 ім. проф. Л.Л. Гіршмана» Харківської міської ради (ЄДРПОУ 02003681, вул. Олеся Гончара, буд. 5, м.Харків, 61023) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:

- витребувати у Відповідача 1 - ІНФОРМАЦІЯ_1 докази, а саме: -протокол/виписку з протоколу військово-лікарської комісії та інші письмові документи, на -протокол/виписку з протоколу військово-лікарської підставі яких у 2015 р. було прийнято рішення про зняття з військового обліку Позивача гр. ОСОБА_1 ;

- витребувати у Третьої особи - КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРШИЙНОГО ПДПРИЄМСТВА "МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ N 14 МІ. ПРОФ. Л.. ГІРШМАНА" ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ докази, а саме: - письмові документи на підтвердження медичного діагнозу, що був підставою для визнання у 1997 р. непридатним до військової служби через недоліки зору Позивача - гр. ОСОБА_1 ;

- витребувати у Третьої особи - Міністерства оборони України докази, а саме: - належним чином завірену / посвідчену копію Наказу Міністерства оборони України № 342 від 09.06.2006 р. (або витягу з цього Наказу), а також інформацію про термін дії зазначеного Наказу стосовно категорії осіб (військовозобов`язаних) до якої станом на 27.05.2015р. належав Позивач - гр. ОСОБА_1 ;

- належним чином завірену / посвідчену копію Наказу Міністерства оборони України № 24 від 15.01.2015 р. (або Витягу з цього Наказу), а також інформацію про термін дії зазначеного Наказу стосовно категорій осію (військовозобов`язаних), до якої станом на 27.05.2015р. належав Позивач гр. ОСОБА_1 ;

- визнати протиправною бездіяльність Відповідача 1 та Відповідача 2 та зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_3 видати Позивачу оформлений відповідно до діючого законодавства України військово-обліковий документ нового зразка з проставленням відповідної відмітки про виключення Позивача з військового обліку;

- стягнути з Відповідача1 та Відповідача 2 в рівних частинах судові витрати Позивача, пов`язані з поданням та розглядом цього адміністративного позову.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачі не здійснили покладених на них обовязків та не надали віповіді на запити позивача. До того ж, позивачеві не надо нового військово-облікового документу. Зазначені дії позивач вважає протиправними, у зв`язку з чим звернувся до суду з даною позовною заявою.

ІНФОРМАЦІЯ_3 надав до суду відзив, згідно змісту якого у задоволенні вимог просив суд відмовити.

ІНФОРМАЦІЯ_4 надав до суду відзив, згідно змісту якого у задоволенні вимог просив суд відмовити.

Згідно з ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

З огляду на вказане вище, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Судом встановлено, що позивач будучи призовником відповідно до висновку ВЛК при ІНФОРМАЦІЯ_5 за графою 1 ст.ст. 17-б, 30-в (Наказу МОУ №2 від 1994 року) визнаний «не придатним до військової служби в мирний час, обмежено придатним до військової служби у військовий час», та підлягав повторному медичному огляду у жовтні 2002 року.

Відповідно до засідання призовної комісії гр. ОСОБА_1 переданий на облік військовозобов`язаних та останньому було ІНФОРМАЦІЯ_6 видано Довідку (замість військового квитка) № 4/56 від 21.01.1998.

28.11.2003 гр. ОСОБА_1 пройшов повторний медичний огляд та відповідно до висновку ВЛК при ІНФОРМАЦІЯ_6 за графою 1 ст. 30-в (Наказу МОУ №2 від 1994 року) визнаний «не придатним до військової служби в мирний час, обмежено придатним до військової служби у військовий час».

Наказом Міністра оборони України від 09.06.2006 № 342 "Про затвердження змін у Настанові з військового обліку прапорщиків, мічманів, сержантів, старшин, солдатів та матросів запасу Збройних Сил України та інших військових формувань" були внесені зміни до настанови з військового обліку в Збройних Силах України, затвердженої Наказом Міністерства оборони України №35 від 22.01.2002 року, щодо зняття з військового обліку громадян, які визнані військово-лікарськими комісіями непридатними до військової служби в мирний час та обмежено придатними у воєнний час".

З 2008 року Наказом Міністра оборони України № 402 від 14.08.2008 «Про Затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України» затверджене нове Положення та наказ Міністра оборони України від 04 січня 1994 року № 2 - втратив чинність.

Відповідно до Наказу МОУ №402 від 2008р. при ІНФОРМАЦІЯ_7 створено постійну, позаштатну військово-лікарську комісію (ВЛК). Згідно пп.2.6.3. до складу ВЛК, що створюється у військовому комісаріаті, ТЦК, лікарі і секретар комісії залучаються з місцевих лікувально-профілактичних закладів рішенням голови районної державної адміністрації (виконавчого органу міської ради) за погодженням з головою відповідної штатної ВЛК регіону.

У зв`язку зі змінами, що відбулися у діючому законодавстві України та нормативних документах, 27.05.2015 гр. ОСОБА_1 було викликано повісткою до ІНФОРМАЦІЯ_8 для уточнення облікових даних та внесення відповідних змін у військово-обліковий документ та відповідно до вимог Наказу МОУ № 342 від 09.06.2006 проставлено відмітку про зняття з військового обліку згідно абз.4 пп.2 п.5 ЗУ «Про військовий обов`язок і військову службу».

Позивач висловивши не бажання писати заяву про заміну військово-облікового документа на документ встановленого зразка та проходити медичний огляд, покинув ІНФОРМАЦІЯ_4 .

Після позивач звернувся до ІНФОРМАЦІЯ_7 (заява від 20.09.2022, претензія від 18.11.2022 та через адвокатський запит від 18.11.2022), щодо видачі йому військово-облікового документу встановленого зразку, з відміткою про зняття/виключення з військового обліку.

На всі звернення ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_4 були надані відповіді, у встановлений законодавством строк, а саме:

- вих. №637/4/4 від 23.09.2022 (вхідний 20.09.2022) на заяву ОСОБА_1 від 20.09.2022;

-вих. №960/4/4 від 29.11.2022 (вхідний 23.11.2022) на претензію ОСОБА_1 від 18.11.2022, (відповідь направлено заказним листом);

-вих. №961 від 29.11.2022 (вхідний 23.11.2022) на адвокатський запит ОСОБА_1 від 18.11.2022, (відповідь направлено заказним листом).

Не погоджуючись з вказаним позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступного.

Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні" у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Крім цього, відповідно до пункту 2 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні" військовому командуванню (зокрема, Державні прикордонній службі України) разом із Міністерством внутрішніх справ України, іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування доручено запроваджувати та здійснювати передбачені Законом України "Про правовий режим воєнного стану" заходи і повноваження, необхідні для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави.

Згідно із статтею 1 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" від 12.05.2015 року № 389-VIII (в редакції станом на час виникнення спірних відносин, далі - Закон № 389-VIII), воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

В Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан, військове командування разом із військовими адміністраціями (у разі їх утворення) можуть самостійно або із залученням органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування запроваджувати та здійснювати в межах тимчасових обмежень конституційних прав і свобод людини і громадянина, а також прав і законних інтересів юридичних осіб, передбачених указом Президента України про введення воєнного стану, такі заходи правового режиму воєнного стану: забороняти громадянам, які перебувають на військовому або спеціальному обліку у Міністерстві оборони України, Службі безпеки України чи Службі зовнішньої розвідки України, змінювати місце проживання (місце перебування) без дозволу військового комісара або керівника відповідного органу Служби безпеки України чи Служби зовнішньої розвідки України; обмежувати проходження альтернативної (невійськової) служби (пункт 16 частини 1 статті 8 Закон № 389-VIII).

Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 69/2022 "Про загальну мобілізацію" постановлено оголосити та провести загальну мобілізацію (далі - Указ №69/2022).

Згідно пункту 4 Указу № 69/2022 призов військовозобов`язаних, резервістів та залучення транспортних засобів для забезпечення потреб Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, інших військових формувань України здійснити в обсягах, визначених згідно з мобілізаційними планами.

В п. 8 цього Указу встановлено, місцевим органам виконавчої влади у взаємодії з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, за участю органів місцевого самоврядування та із залученням підприємств, установ та організацій усіх форм власності, фізичних осіб - підприємців організувати та забезпечити в установленому порядку:

1) своєчасне оповіщення і прибуття громадян, які призиваються на військову службу, прибуття техніки на збірні пункти та у військові частини;

2) здійснення призову військовозобов`язаних, резервістів на військову службу, їх доставки до військових частин та установ Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, інших військових формувань України;

3) виділення тимчасово будівель, споруд, земельних ділянок, транспортних та інших матеріально-технічних засобів, надання послуг Збройним Силам України, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Державній прикордонній службі України, Державній спеціальній службі транспорту, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України та іншим військовим формуванням України відповідно до мобілізаційних планів.

Статтею 1 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" від 21.10.1993 року №3543-ХІІ (в редакції станом на час виникнення спірних правовідносин, далі Закон № 3543-ХІІ) визначено, що:

- мобілізація - комплекс заходів, здійснюваних з метою планомірного переведення національної економіки, діяльності органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій на функціонування в умовах особливого періоду, а Збройних Сил України, інших військових формувань, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту - на організацію і штати воєнного часу. Мобілізація може бути загальною або частковою та проводиться відкрито чи приховано;

- особливий період - період функціонування національної економіки, органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, Збройних Сил України, інших військових формувань, сил цивільного захисту, підприємств, установ і організацій, а також виконання громадянами України свого конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, який настає з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи з моменту введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях та охоплює час мобілізації, воєнний час і частково відбудовний період після закінчення воєнних дій.

Позивач 28.11.2003 пройшов повторний медичний огляд та відповідно до висновку ВЛК при ІНФОРМАЦІЯ_6 за графою 1 ст. 30-в (Наказу МОУ №2 від 1994 року) визнаний «не придатним до військової служби в мирний час, обмежено придатним до військової служби у військовий час».

Наказом Міністра оборони України від 09.06.2006 № 342 "Про затвердження змін у Настанові з військового обліку прапорщиків, мічманів, сержантів, старшин, солдатів та матросів запасу Збройних Сил України та інших військових формувань" були внесені зміни до настанови з військового обліку в Збройних Силах України, затвердженої Наказом Міністерства оборони України №35 від 22.01.2002 року, щодо зняття з військового обліку громадян, які визнані військово-лікарськими комісіями непридатними до військової служби в мирний час та обмежено придатними у воєнний час".

З 2008 року Наказом Міністра оборони України № 402 від 14.08.2008 «Про Затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України» затверджене нове Положення та наказ Міністра оборони України від 04 січня 1994 року № 2 - втратив чинність.

27.05.2015 позивача було викликано повісткою до ІНФОРМАЦІЯ_8 для уточнення облікових даних та внесення відповідних змін у військово-обліковий документ та відповідно до вимог Наказу МОУ № 342 від 09.06.2006 проставлено відмітку про зняття з військового обліку згідно абз.4 пп.2 п.5 ЗУ «Про військовий обов`язок і військову службу».

Пунктом 16 постановою КМУ від 07.12.2016 № 921 «Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов`язаних» встановлено, що військовий облік ведеться на підставі паспорта громадянина України та таких військово-облікових документів: для військовозобов`язаних - військового квитка або тимчасового посвідчення військовозобов`язаного.

Наказом Міністра оборони України № 684 від 20.12.2017 затверджений Перелік випадків, за яких громадяни України знімаються з військового обліку військовозобов`язаних, та Наказом Міністра оборони України № 156 від 11.04.2018 «Про визнання таким, що втратив чинність наказ Міністра оборони України від 22.01.2002 № 35 «Настанова з військового обліку прапорщиків, мічманів, сержантів, старшин, солдатів та матросів запасу Збройних Сил України та інших військових формувань».

Суд дослідивши вищезазначені нормативно правові акти приходить до висновку, що перелік випадків за яких позивач раніше був знят з військового обліку, а саме за Наказом МОУ №342, котрий втратив чинність, тобто він підлягає взяттю на військовий облік у РТЦК та СП за місцем реєстрації.

Щодо позовних вимог, зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_3 видати Позивачу оформлений відповідно до діючого законодавства України військово-обліковий документ нового зразка з проставленням відповідної відмітки про виключення Позивача з військового обліку, суд дослідивши матеріали справи, зазначає наступне.

Позивачу було видано 21.01.1998 року довідку № 4/56. Відповідно до вказаного документу Позивач був визнаний у 1997 році непридатний до військової служби у мирний час та обмежено придатний у воєнний час.

На момент оспорюваних правовідносин редакція Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу» не передбачала виключення з військового обліку, тільки зняття.

Наказом Міністра оборони України від 09.06.2006 № 342 "Про затвердження змін у Настанові з військового обліку прапорщиків, мічманів, сержантів, старшин, солдатів та матросів запасу Збройних Сил України та інших військових формувань" були внесені зміни до настанови з військового обліку в Збройних Силах України, затвердженої Наказом Міністерства оборони України №35 від 22.01.2002 року, щодо зняття з військового обліку громадян, які визнані військово-лікарськими комісіями непридатними до військової служби в мирний час та обмежено придатними у воєнний час".

З 2008 року Наказом Міністра оборони України № 402 від 14.08.2008 «Про Затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України» затверджене нове Положення та наказ Міністра оборони України від 04 січня 1994 року № 2 - втратив чинність.

Відповідно до ч.6 ст.37 Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу» виключенню з військового обліку у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов`язаних та резервістів Служби безпеки України - у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, військовозобов`язаних та резервістів Служби зовнішньої розвідки України - у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України) підлягають громадяни України, які: 1) призвані чи прийняті на військову службу; 2) проходять військову службу (навчання) у вищих військових закладах освіти і військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти; 3) визнані військово-лікарськими комісіями непридатними до військової служби з виключенням з військового обліку; 4) досягли граничного віку перебування в запасі; 5) припинили громадянство України; 6) були раніше засуджені до позбавлення волі за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину; 7) направлені для відбування покарання до установ виконання покарань або до яких застосовано примусові заходи медичного характеру; 8) померли або визнані в установленому законом порядку безвісно відсутніми або оголошені померлими.

Наказом Міністра оборони України від 14.08.2008 №402 затверджено Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України (далі - Положення №402).

Згідно з підпунктом 1.1 пункту 1 глави 1 розділу І Положення №402, військово-лікарська експертиза визначає придатність за станом здоров`я до військової служби призовників, військовослужбовців та військовозобов`язаних, установлює причинний зв`язок захворювань, травм (поранень, контузій, каліцтв) та визначає необхідність і умови застосування медико-соціальної реабілітації та допомоги військовослужбовцям.

Як передбачено підпунктом 2.1 пункту 2 глави 2 розділу І Положення №402, для проведення військово-лікарської експертизи створюються військово-лікарські комісії (далі - ВЛК), штатні та позаштатні (постійно і тимчасово діючі).

Штатні та позаштатні (постійно і тимчасово діючі) ВЛК (лікарсько-льотні комісії (далі - ЛЛК)) приймають постанови. Постанови ВЛК (ЛЛК) оформлюються свідоцтвом про хворобу, довідкою військово-лікарської комісії, протоколом засідання військово-лікарської комісії з визначення причинного зв`язку захворювань, поранень, контузій, травм, каліцтв у колишнього військовослужбовця.

Постанови штатних та позаштатних ВЛК обов`язкові до виконання.

Згідно з пунктами 1.1, 1.2 глави 1 розділу ІІ Положення №402, медичний огляд включає в себе вивчення та оцінку стану здоров`я і фізичного розвитку громадян на момент огляду в цілях визначення ступеня придатності до військової служби, навчання за військово-обліковими спеціальностями, вирішення інших питань, передбачених цим Положенням, з винесенням письмового висновку (постанови). Під придатністю до військової служби у цьому Положенні розуміється такий стан здоров`я і фізичного розвитку громадян, який дозволяє їм виконувати передбачені статутами, інструкціями службові обов`язки з конкретної військової спеціальності у виді Збройних Сил України та інших військових формуваннях у мирний та воєнний час.

Медичний огляд проводиться ВЛК з метою визначення придатності, зокрема, військовослужбовців до військової служби.

Постанови ВЛК приймаються на підставі Розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби (далі - Розклад хвороб) (додаток 1), пояснень щодо застосування статей Розкладу хвороб (додаток 2) та таблиць додаткових вимог до стану здоров`я (далі - ТДВ) (додаток 3).

Відповідно до підпункту б пункту 6.1. глави 6 розділу II Положення №402, направлення на медичний огляд проводиться військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової служби): військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової служби): прямими начальниками від командира окремої частини, йому рівних та вище, органами управління та підрозділів Військової служби правопорядку Збройних Сил України, прокуратурою, судом, начальниками гарнізонів, штатних ВЛК, військових лікувальних закладів за місцем лікування, військовими комендантами гарнізонів та військовими комісарами.

Так, відповідно, п.п. 2.3.3 п. 2.3 глави 2 розділу І Положення № 402 встановлено, що на Центральну військово-лікарську комісію покладається організація військово-лікарської експертизи у Збройних Силах України, а також: розгляд заяв, пропозицій, скарг та прийом відвідувачів з питань військово-лікарської експертизи; прийняття та перегляд постанов ВЛК про ступінь придатності колишніх військовослужбовців на період їх фактичного звільнення із Збройних Сил України.

Згідно із п.п. 2.3.4 п. 2.3 глави 2 розділу І Положення № 402, Центральна військово-лікарська комісія має право, зокрема, розглядати, переглядати, скасовувати, затверджувати, не затверджувати, контролювати згідно з цим Положенням постанови будь-якої ВЛК Збройних Сил України.

Разом з тим, доказів, що позивач звертався до Центральної військово-лікарської комісії для перегляду висновку відповідача, суду надано не було.

Отже, у спірних правовідносинах адміністративний суд не може підміняти орган, якому за законом надано повноваження переглядати постанови ВЛК на предмет правильності встановлення діагнозу, визначення ступеня придатності до військової служби, правильності застосування тих чи інших статей розкладу хвороб, станів та фізичних вад.

На виконання вказаних законодавчих положень Постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 затверджено Порядок організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов`язаних (надалі - Порядок № 1487), який визначає механізм організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів (далі - військовий облік) центральними і місцевими органами виконавчої влади, іншими державними органами (далі - державні органи), органами місцевого самоврядування, органами військового управління (органами управління), військовими частинами (підрозділами) Збройних Сил та інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів спеціального призначення, територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, підприємствами, установами та організаціями, закладами освіти, закладами охорони здоров`я незалежно від підпорядкування і форми власності (далі - підприємства, установи та організації).

Так, згідно з п. 81 Порядку №1487, взяття на військовий облік, зняття та виключення з військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, підрозділах Служби зовнішньої розвідки здійснюється за їх особистої присутності (крім випадків, визначених у пункті 15 цього Порядку). При цьому взяття на військовий облік, зняття або виключення з нього здійснюється за умови наявності паспорта громадянина України та військово-облікових документів, визначених у пункті 20 цього Порядку.

З урахуванням викладеного, суд вважає обгрунтованими висновки відповідача, що згідно п. 81 Порядку №1487, виключення з військового обліку військовозобов`язаних у районних (міських) військових комісаріатах здійснюється за їх особистої присутності. При цьому, таке зняття здійснюється за умови проходження ВЛК. Суд дійшов висновку, що позовні вимоги в цій частині є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

На підставі вищевикладеного, розглянувши справу в межах позовних вимог, з урахуванням встановлених обставин, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд,-

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ), до ІНФОРМАЦІЯ_1 в особі відокремленого підрозділу ІНФОРМАЦІЯ_2 ( АДРЕСА_2 , код НОМЕР_2 ) , Начальник ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_2 ( АДРЕСА_3 , код НОМЕР_2 ) та третя особа Міністерство оборони України (м. Київ, просп. Повітрофлотський, буд. 6, ЄДРПОУ 00034022), Комунальне некомерційне підприємство «Міська клінічна лікарня №14 ім. проф. Л.Л. Гіршмана» Харківської міської ради (ЄДРПОУ 02003681, вул. Олеся Гончара, буд. 5, м.Харків, 61023) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії відмовити .

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку, до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

В разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 03 квітня 2023 року.

Суддя Сагайдак В.В.

Дата ухвалення рішення03.04.2023
Оприлюднено05.04.2024
Номер документу109970353
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —520/1625/23

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 19.09.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 09.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Рішення від 03.04.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 16.02.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні