КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УХВАЛА
03 квітня 2023 року м. Кропивницький Справа № 340/1430/23
Кіровоградський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Петренко О.С., розглянувши у порядку спрощеного письмового провадження матеріали адміністративної справи за позовною заявою
за позовом: ОСОБА_1 , АДРЕСА_1
до відповідача-1: ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_1 , АДРЕСА_2
до відповідача-2: ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_2 , АДРЕСА_3
про визнання протиправним та скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просить
1) поновити строк для звернення до суду:
2)визнати протиправним та скасувати постанову ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_3 №44/144а від 27.01.2023 щодо ОСОБА_1 з висновком щодо повної придатності до військової служби;
3) визнати протиправним та скасувати постанову ВЛК ІНФОРМАЦІЯ_4 №3/1/2034 від 15.03.2023 щодо ОСОБА_1 з висновком щодо повної придатності до військової служби.
Ухвалою судді від 03.04.2023 відкрито провадження у справі та вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.
Позивачем заявлено клопотання про призначення судово-медичної експертизи, на розгляд якої просив поставити наступні питання:
- чи відповідав стан здоров`я ОСОБА_1 р.н., висновку військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 до військової служби, викладеної в постанові від 27.01.2023;
- чи відповідав стан здоров`я ОСОБА_1 р.н., висновку військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_1 до військової служби, викладеної в постанові від 27.01.2023.
Відповідно до 1 ч. 1 ст. 102 КАС України, суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов:
1) для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо;
2) жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності.
Тобто для призначення, в тому числі судово-медичної експертизи, необхідна наявність певних обставин, які суд не може встановити самостійно без залучення спеціальних знань.
Натомість позивачем не доведено наявність таких обставин.
Додатково суд зазначає, згідно з пунктом 6.9 глави 6 розділу ІІ Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженого наказом Міністра оборони України від 14 серпня 2008 р. N 402, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2008 р. за № 1109/15800, (далі - Положення №402) при медичному огляді військовослужбовців метод індивідуальної оцінки придатності їх до військової служби повинен застосовуватись у кожному випадку. ВЛК враховує їх вік, освіту, військовий фах, підготовку, досвід, фактичну працездатність, спрямованість до подальшого проходження військової служби, думку командування і начальника медичної служби військової частини, викладені у службовій та медичній характеристиках, та можливість подальшого проходження військовослужбовцем військової служби на посаді, яка найбільше відповідає стану його здоров`я, тому відповідач при кожному медичному огляді військовослужбовців повинен застосовувати метод індивідуальної оцінки придатності їх до військової служби, в силу своїх обов`язків, натомість позивачем не надані докази на підтвердження порушення зазначеного методу.
Відповідно до пункту 1.1 глави 1 розділу І Положення №402, військово-лікарська експертиза визначає придатність за станом здоров`я до військової служби призовників, військовослужбовців та військовозобов`язаних, установлює причинний зв`язок захворювань, травм (поранень, контузій, каліцтв) та визначає необхідність і умови застосування медико-соціальної реабілітації та допомоги військовослужбовцям.
Так, відповідно, п.п. 2.3.3 п. 2.3 глави 2 розділу І Положення № 402 встановлено, що на Центральну військово-лікарську комісію покладається організація військово-лікарської експертизи у Збройних Силах України, а також: розгляд заяв, пропозицій, скарг та прийом відвідувачів з питань військово-лікарської експертизи.
Згідно з п.п. 2.3.4 п. 2.3 глави 2 розділу І Положення № 402 Центральна військово-лікарська комісія має право, зокрема, розглядати, переглядати, скасовувати, затверджувати, не затверджувати, контролювати згідно з цим Положенням постанови будь-якої ВЛК Збройних Сил України.
Разом з тим, доказів, що позивач звертався до Центральної військово-лікарської комісії для перегляду висновку відповідачів, суду надано не було.
Враховуючи викладені обставини, суд вважає передчасним заявлене клопотання позивача про призначення судово-медичної експертизи.
Керуючись ст.ст.9, 14, 102, 243, 248, 256, 257, 262, КАС України суд, -
УХВАЛИВ:
В задоволенні клопотання позивача про призначення судово-медичної експертизи відмовити.
Учасники справи можуть отримати інформацію по справі на офіційному веб-порталі судової влади України за веб-адресою: http://court.gov.ua/fair/sud1170/.
Копію ухвали невідкладно надіслати учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили в порядку, встановленому ст.256 КАС України та оскарженню не підлягає.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду О.С. Петренко
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2023 |
Оприлюднено | 05.04.2024 |
Номер документу | 110002822 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо прийняття громадян на публічну службу, з них |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.С. ПЕТРЕНКО
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні