Ухвала
від 17.04.2023 по справі 300/3657/22
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

про відкриття касаційного провадження

17 квітня 2023 року

м. Київ

справа № 300/3657/22

адміністративне провадження № К/990/10843/23

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Кравчука В.М., суддів Єзерова А.А, Коваленко Н.В.,

перевірив касаційну скаргу Івано-Франківської міської ради

на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 14 листопада 2022 року (суддя Кафарська В.В.) та

постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 22 лютого 2023 року (колегія у складі суддів Бруновської Н.В., Хобор Р.Б., Шавеля Р.М.)

у справі № 300/3657/22

за позовом керівника Окружної прокуратури міста Івано-Франківська

до Івано-Франківської міської ради

про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії.

УСТАНОВИВ:

У вересні 2022 року керівник Окружної прокуратури міста Івано-Франківська в інтересах держави (далі - позивач) звернувся до суду із позовом до Івано-Франківської міської ради Івано-Франківської області (далі - Івано-Франківська міська рада; відповідач), у якому просив:

- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо невчинення дій, спрямованих на проведення державної реєстрації права власності на гідротехнічну споруду, а саме: дамбу р. Бистриці Надвірнянської, м. Івано-Франківськ нижче залізничного моста, правий берег с. Микитинці, висотою 3-5 м, довжиною 2,2 км;

- зобов`язати Івано-Франківську міську раду звернутися до органу реєстрації із заявою щодо проведення державної реєстрації права власності на таку гідротехнічну споруду.

Івано-Франківський окружний адміністративний суд рішенням від 14.11.2022, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 22.02.2023, задовольнив позов.

23.03.2023 Івано-Франківська міська рада подала касаційну скаргу, що 27.03.2023 надійшла до Верховного Суду, у якій, із посиланням на неправильне застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просить скасувати рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 14.11.2022 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 22.02.2023, ухвалити нове рішення про відмову у задоволенні позову.

Як на підставу касаційного оскарження покликається на відсутність висновку Верховного Суду щодо реєстрації права власності на гідроспоруду-дамбу. Гідротехнічні споруди не наділені технічними характеристиками, інформація про які підлягає обов`язковому внесенню до Державного реєстру прав. Не погоджується з висновками судів першої та апеляційної інстанцій, що дамба р. Бистриці Надвірнянської є об`єктом нерухомого майна, речові права на яку підлягають державній реєстрації, та що Івано-Франківська міська рада є органом, на який покладено обов`язок вживати заходи, спрямовані на оформлення та державну реєстрацію гідротехнічної споруди, що передана на баланс Комунального підприємства «Благоустрій» на праві господарського відання. Івано-Франківське обласне бюро технічної інвентаризації листом від 04.10.2022 № 399/01-21 на запит Департаменту інфраструктури, житлової та комунальної політики Івано-Франківської міської ради повідомило, що Методикою обстеження і паспортизації гідротехнічних споруд систем гідравлічного вилучення та складування промислових відходів та хвостів, затвердженою наказом Держкоммістобудування і архітектури від 19.12.1995 № 252 (далі - Методика), не передбачено можливості та необхідності проведення реєстрації права власності на гідротехнічні споруди. Пунктом 4 Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об`єктів нерухомого майна, затвердженої наказ Держбуду України від 24.05.2001 № 127, визначено, що ця Інструкція не поширюється на проведення інвентаризації гідротехнічних споруд. Відсутність певних відомостей, неможливість їх отримання, унеможливлює здійснення реєстрації права власності на гідротехнічну споруду. Обраний керівником Окружної прокуратури міста Івано-Франківська спосіб захисту не спрямований на поновлення права; у позові не зазначено, яким чином бездіяльність органу місцевого самоврядування впливає на права та інтереси позивача; зобов`язання Івано-Франківської міської ради вжити заходи щодо реєстрації права власності на гідротехнічну споруду нереально виконати.

Перевіряючи наявність підстав для відкриття касаційного провадження, Суд виходить з такого.

Суди попередніх інстанцій здійснили розгляд цієї справи за правилами спрощеного позовного провадження.

Разом з тим, Суд ураховує підстави, на яких подано касаційну скаргу, предмет спору, вважає, що у цій справі слід здійснити касаційний перегляд рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 14.11.2022 та постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 22.02.2023 для перевірки правильності застосування судами першої та апеляційної інстанцій Закону України від 01.07.2004 № 1952-IV "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні», Методики та Методичних рекомендації стосовно об`єктів нерухомого майна, права на які підлягають державній реєстрації, затверджених протоколом колегії Державної реєстраційної служби України від 11.12.2012 №3 у питаннях віднесення гідротехнічної споруди до нерухомого майна, право власності на яке має бути зареєстровано в Державний реєстр речових прав на нерухоме майно; можливості зобов`язання органу місцевого самоврядування як органу, що представляє інтереси територіальної громади, на території якої розміщені гідротехнічні споруди, вжити заходи щодо такої реєстрації прав.

Суд раніше не формулював висновку з подібних питань, тому рішення касаційного суду за наслідками розгляду такої скарги може мати значення для формування єдиної правозастосовної практики.

Згідно з ч. 3 ст. 334 КАС України в ухвалі про відкриття касаційного провадження зазначаються, з-поміж іншого, підстава (підстави) відкриття касаційного провадження.

Підставою для відкриття касаційного провадження у цій справі є доводи скаржника щодо неправильного застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального права та порушення норм процесуального права й наявність обставин, наведених у п. 3 ч. 4 ст. 328 КАС України, пп. "а" п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Скарга подана у строк, встановлений ч. 1 ст. 328 КАС України, відповідає вимогам ст. 330 КАС України, підстав для залишення касаційної скарги без руху, її повернення чи відмови у відкриті касаційного провадження немає.

Керуючись ст. 328-335, 338, 359 КАС України, Суд,-

УХВАЛИВ:

1. Відкрити касаційне провадження за касаційною скаргою Івано-Франківської міської ради на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 14 листопада 2022 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 22 лютого 2023 року.

2. Витребувати із Івано-Франківського окружного адміністративного суду справу № 300/3657/22.

3. Направити особам, які беруть участь у справі, копії ухвали про відкриття касаційного провадження разом з копією касаційної скарги.

4. Установити десятиденний строк з моменту отримання учасниками справи цієї ухвали для подачі відзиву на касаційну скаргу. Роз`яснити, що до відзиву додаються докази надсилання (надання) його копій та доданих до нього документів іншим учасникам справи.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддями, є остаточною та не може бути оскаржена.

Суддя В.М. Кравчук

Суддя А.А. Єзеров

Суддя Н.В. Коваленко

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення17.04.2023
Оприлюднено18.04.2023
Номер документу110261789
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки)

Судовий реєстр по справі —300/3657/22

Постанова від 05.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 22.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 17.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 22.02.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 20.01.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 20.01.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 23.12.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Рішення від 14.11.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Ухвала від 25.10.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні