Рішення
від 17.04.2023 по справі 160/18722/22
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 квітня 2023 року Справа № 160/18722/22 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Юркова Е.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Дніпровської міської ради до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю «Дельмар Люкс»; Компанія СІМПЛІ НЬЮ ЛТД (SIMPLY NEW LTD), зареєстровану у Республіці Сейшельські острови за №178225, повірений компанії Величко Віктор Юрійович; Товариство з обмеженою відповідальністю «Астрея Трейд»; Товариство з обмеженою відповідальністю «Гранд Естейт» та Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛУНА» про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

22 листопада 2022 року Дніпровська міська рада звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю «Дельмар Люкс»; Компанія СІМПЛІ НЬЮ ЛТД (SIMPLY NEW LTD), зареєстровану у Республіці Сейшельські острови за №178225, повірений компанії Величко Віктор Юрійович; Товариство з обмеженою відповідальністю «Астрея Трейд»; Товариство з обмеженою відповідальністю «Гранд Естейт» та Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛУНА» з вимогами:

- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області щодо застосування сукупного коефіцієнта Км3 при формуванні та видачі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок: №1382 від 04.12.2019; №1385 від 05.12.2019; №1384 від 05.12.2019; №1389 від 06.12.2019; №1391 від 06.12.2019;

- визнати протиправними та скасувати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, які сформовані Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області: №1382 від 04.12.2019; №1385 від 05.12.2019; №1384 від 05.12.2019; №1389 від 06.12.2019; №1391 від 06.12.2019.

В обґрунтування позову позивач посилається на те, що Дніпровською міською радою було укладено договори оренди землі із третіми особами: Товариство з обмеженою відповідальністю «Дельмар Люкс»; Компанія СІМПЛІ НЬЮ ЛТД (SIMPLY NEW LTD), зареєстровану у Республіці Сейшельські острови за №178225, повірений компанії Величко Віктор Юрійович; Товариство з обмеженою відповідальністю «Астрея Трейд»; Товариство з обмеженою відповідальністю «Гранд Естейт» та Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛУНА». В 2019 році від зазначених орендарів відповідних земельних ділянок надійшли заяви щодо внесення змін до діючих договорів оренди землі на підставі сформованих та виданих Відділом у м. Дніпрі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок. За результатом опрацювання наданих витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок встановлено, що відповідачем було неправомірно використані занижені показники сукупного коефіцієнта Км3 при формуванні та видачі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок: №1382 від 04.12.2019; №1385 від 05.12.2019; №1384 від 05.12.2019; №1389 від 06.12.2019; №1391 від 06.12.2019, які відмінні від тих, що містяться у попередніх. Вказує, що рішенням Дніпровської міської ради № 4/65 від 15.07.2015 року «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель Дніпропетровська» затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель Дніпропетровська, яка мала бути використана відповідачем. Вказане заниження призвело до втрат місцевого бюджету на загальну суму 173 198,46 грн.

Ухвалою суду від 09.01.2023 року відкрито провадження в адміністративній справі № 160/18722/22 та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи з 09 лютого 2023 року.

Ухвалою суду від 14.02.2023 року відкладено розгляд справи № 160/18722/22, у зв`язку з відсутністю доказів вручення третім особам копії ухвали суду від 09.01.2023 року та позовної заяви; призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін з 15 березня 2023 року.

Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області 06.02.2023 року надано письмовий відзив на позовну заяву (вх.. № 2065/23), в якому просив у задоволенні позову відмовити, посилаючись на те, що зазначені витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок сформовані відповідно до розрахунку нормативно-грошової оцінки земельних ділянок, виконану ДП «ДНІПРОМІСТО» у 2013 році, з урахуванням довідок виданих КП «Теплоенерго», ПАТ «Дніпрогаз», КП «Дніпроводоканал», направлені ДП «ДНІПРОМІСТО» листом вих.№ ЛС-2386 від 04.11.2019 року. Вказує, що визначення спірних у справі коефіцієнтів Км3 під час формування та видачі витягів про нормативну грошову оцінку залежить від сукупності чинників (локальних факторів), які враховуються значеннями застосовуваних коефіцієнтів, як то зокрема наявність/відсутність тепло постачання, газопостачання, водопостачання. Тому, відповідні розрахунки та витребувані довідки КП «Теплоенерго», ПАТ «Дніпрогаз», КП «Дніпроводоканал», є визначальними обставинами, які зумовили проведені розрахунки коефіцієнтів Км3 та застосування Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області відповідних значень цих коефіцієнтів під час видачі спірних у позові витягів з нормативної грошової оцінки земельних ділянок. Вказує, що під час оформлення та видачі витягів про нормативну грошову оцінку земельних ділянок було застосовано значення коефіцієнтів Км3 згідно розрахунків, проведених ДП «ДНІПРОМІСТО», тобто діяло у відповідності та в межах наданих повноважень на підставі отриманих відомостей та розрахунків, що зумовлює відсутність порушень прав позивача з боку відповідача, необґрунтованість позовних вимог та відсутність правових підстав для їх задоволення судом.

Треті особи правом на подання відзиву на позов не скористались.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області було сформовано:

- витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №1389 від 06.12.2019 року, за яким заявником є ТОВ «Гранд Естейт», кадастровий номер земельної ділянки 1210100000:02:400:0053, місце розташування земельної ділянки: вул.Барикадна, 5А, м.Дніпро; локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки: місцезнаходження земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до громадських центрів 1,13, місцезнаходження земельної ділянки у зоні магістралей підвищеного містоформувального значення - 1,05, земельна ділянка не забезпечена централізованим газопостачанням 0,95, земельна ділянка не забезпечена централізованим теплопостачанням 0,95, місцезнаходження земельної ділянки у зоні залягання ґрунтових вод менше 3м 0,9, місцезнаходження земельної ділянки у зоні зсуви та обвали, яружна ерозія - - 0,75; сукупний коефіцієнт Км3 - 0,72;

- витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №1382 від 04.12.2019 року, за яким заявником є ТОВ «Дельмар Люкс», кадастровий номер земельної ділянки 1210100000:06:089:0119, місце розташування земельної ділянки: пр.Дмитра Яворницького, 72Б, м.Дніпро; локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки: місцезнаходження земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до громадських центрів 1,13, місцезнаходження земельної ділянки у зоні магістралей підвищеного містоформувального значення - 1,05, місцезнаходження земельної ділянки у зоні пішохідної доступності до національних природних, регіональних ландшафтних, зоологічних та дендрологічних парків, парків пам`яток садово-паркового мистецтва, ботанічних садів, заказників, заповідних урочищ, біосферних та природних заповідників, пам`яток природи, курортів, парків, лісопарків, лісів, зелених зон, пляжів 1,05, земельна ділянка не забезпечена централізованим газопостачанням 0,95, земельна ділянка не забезпечена централізованим теплопостачанням 0,95, місцезнаходження земельної ділянки у зоні залягання ґрунтових вод менше 3м 0,9, місцезнаходження земельної ділянки у зоні регулювання забудови - -1,08; сукупний коефіцієнт Км3 - 1,09;

- витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №1384 від 05.12.2019 року, за яким заявником є ТОВ «Астрея Трейд», кадастровий номер земельної ділянки 1210100000:02:400:0054, місце розташування земельної ділянки: вул.Барикадна, 5Д, м.Дніпро; локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки: місцезнаходження земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до громадських центрів 1,13, місцезнаходження земельної ділянки у зоні магістралей підвищеного містоформувального значення - 1,05, земельна ділянка не забезпечена централізованим газопостачанням 0,95, земельна ділянка не забезпечена централізованим теплопостачанням 0,95, місцезнаходження земельної ділянки у зоні залягання ґрунтових вод менше 3м 0,9, місцезнаходження земельної ділянки у зоні зсуви та обвали, яружна ерозія - - 0,75; сукупний коефіцієнт Км3 - 0,72;

- витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №1385 від 05.12.2019 року, за яким заявником є Компанія «Сімплі Нью ЛТД», кадастровий номер земельної ділянки 1210100000:02:400:0055, місце розташування земельної ділянки: вул.Барикадна, 7, м.Дніпро; локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки: місцезнаходження земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до громадських центрів 1,13, місцезнаходження земельної ділянки у зоні магістралей підвищеного містоформувального значення - 1,05, земельна ділянка не забезпечена централізованим газопостачанням 0,95, земельна ділянка не забезпечена централізованим теплопостачанням 0,95, місцезнаходження земельної ділянки у зоні залягання ґрунтових вод менше 3м 0,9, місцезнаходження земельної ділянки у зоні зсуви та обвали, яружна ерозія - - 0,85; сукупний коефіцієнт Км3 - 0,82;

- витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №1391 від 06.12.2019 року, за яким заявником є ТОВ «ЛУНА», кадастровий номер земельної ділянки 1210100000:03:149:0029, місце розташування земельної ділянки: вул.Набережна Перемоги, 37Д, м.Дніпро; локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки: місцезнаходження земельної ділянки у зоні магістралей підвищеного містоформувального значення - 1,05, земельна ділянка не забезпечена централізованим газопостачанням 0,95, земельна ділянка не забезпечена централізованим теплопостачанням 0,95, місцезнаходження земельної ділянки у зоні залягання ґрунтових вод менше 3м 0,9, місцезнаходження земельної ділянки на намивних територіях 1,02, місцезнаходження земельної ділянки у межах території рекреаційного призначення 1,07, місцезнаходження земельної ділянки у зоні перевищення припустимого рівня шуму від залізниці, автодоріг, електропідстанцій та аеродромів 0,92; сукупний коефіцієнт Км3 - 0,86.

Згідно вказаних витягів, такі сформовані з урахуванням листа Державного підприємства Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «Дніпромісто» ім. Ю. М. Білоконя від 04.11.2019 р. вих. № 2386.

Судом встановлено, що листом від 04.11.2019 р. вих. № 2386 Державного підприємства Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «Дніпромісто» ім. Ю. М. Білоконя на запит щодо проведення аналізу витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, виконану ДП «Дніпромісто» у 2013 році направлено на адресу відділу Головного управління Держгеокадастру у м.Дніпро Дніпропетровської області розрахунки нормативної грошової оцінки земельної ділянки на 16 арк., в тому числі по земельним ділянкам за кадастровими номерами 1210100000:02:400:0053, 1210100000:06:089:0119, 1210100000:02:400:0054, 1210100000:02:400:0055 та 1210100000:03:149:0029.

Значення даних локальних коефіцієнтів на місцезнаходження земельної ділянки та сукупного коефіцієнту Км3 у спірних витягах та нормативних грошових оцінках земельних ділянок, направлених листом від 04.11.2019 р. вих. № 2386 Державного підприємства Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «Дніпромісто» ім. Ю. М. Білоконя, є ідентичними.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з такого.

Правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні та спрямований на регулювання відносин, пов`язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб`єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель визначені Законом України «Про оцінку земель».

Згідно до статті 5 Закону України «Про оцінку земель» грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Відповідно до статті 18 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться:

розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років;

розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель (частина 2 статті 20 Закону України «Про оцінку земель»).

Згідно частини першої статті 23 Закону України «Про оцінку земель» технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Протягом місяця з дня надходження технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель, нормативної грошової оцінки відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (частина 3 статті 23 Закону України «Про оцінку земель»).

Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 року № 489 затверджений Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (далі - Порядок № 489).

Нормативна грошова оцінка земель населених пунктів проводиться відповідно доМетодики нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року № 213 (пункт 2 розділу І Порядку № 489).

В основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель (пункт 1 розділу ІІ Порядку № 489).

Згідно з приписами пункту 2 розділу ІІ Порядку №489, коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки (Км), обумовлюється трьома групами рентоутворювальних факторів регіонального, зонального та локального характеру і обчислюється за формулою: Км = Км1 х Км2 х Км3, де, зокрема Км3 - локальний коефіцієнт, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.

Вихідними даними для обчислення коефіцієнта Км є затверджені матеріали Генеральної схеми планування території України, схем планування території Автономної Республіки Крим та областей, генеральні плани населених пунктів у частині, яка характеризує існуючий стан населеного пункту.

Значення коефіцієнтів установлюються за результатами пофакторних оцінок кожної групи з урахуванням питомої ваги рентоутворювальних факторів у формуванні загального рентного доходу в межах населеного пункту та його економіко-планувальних зон.

Пунктом 10 розділу ІІ Порядку №489 вказано, що значення коефіцієнта Км3 визначається щодо кожного населеного пункту, виходячи з його особливостей. Значення локального коефіцієнта для окремої земельної ділянки можливо встановлювати на основі визначення частки площі, яку займає цей фактор на земельній ділянці. Встановлення частки площі здійснюється переважно шляхом використання ГІС-технологій та електронних цифрових карт масштабу не менше ніж 1:10000 - для міст з чисельністю населення понад 100 тис. осіб, та 1:5000 - для інших населених пунктів.

Для обчислення Км3 враховуються локальні фактори, наведені в додатку 7, при цьому добуток пофакторних оцінок не має бути нижче 0,50 і вище 1,50.

Згідно додатку 7 Порядку №489, до локальних факторів віднесені:

- функціонально-планувальні фактори;

- інженерно-інфраструктурні фактори;

- інженерно-геологічні фактори;

- історико-культурні фактори;

- природно-ландшафтні фактори;

- санітарно-гігієнічні фактори.

Зокрема, до історико-культурних факторів віднесено такі фактори з такими значеннями максимальних і мінімальних коефіцієнтів, як: - місцезнаходження земельної ділянки в межах заповідної зони - 1,08-1,20; - у зоні регулювання забудови - 1,07-1,11; - у зоні історичного ландшафту, що охороняється - 1,06-1,12; - на території пам`ятки культурної спадщини та у її зонах охорони - 1,06-1,12.

А до природно-ландшафтних факторів віднесені такі фактори з такими значеннями максимальних і мінімальних коефіцієнтів, як: - місцезнаходження земельної ділянки в межах території природоохоронного призначення (національних природних, регіональних ландшафтних, зоологічних та дендрологічних парків, парків-пам`яток садово-паркового мистецтва, ботанічних садів, заказників, заповідних урочищ, біосферних та природних заповідників, пам`яток природи) - 1,07-1,11; - у межах території оздоровчого призначення (курортів та округів санітарної охорони) - 1,06-1,10; - у межах території рекреаційного призначення - 1,05-1,09.

За результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються за заявою зацікавленої особи (додаток 8) як витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (додаток 9) (пункт 1 розділу ІІІ Порядку №489).

Постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 року № 213 затверджено Методику нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (далі Методика), пунктом першим якої визначено, що нормативна грошова оцінка земель населених пунктів проводиться відповідно до Закону України Про оцінку земель.

Згідно із пунктом 21 Методики нормативна грошова оцінка земель населених пунктів визначається за формулою: Цн= В х Нп/Нк х Кф х Км, де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях);

В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях);

Нп - норма прибутку (6%);

Нк - норма капіталізації (3%);

Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо);

Км - коефіцієнт, який характеризує місцерозташування земельної ділянки.

Коефіцієнт, який характеризує місцеположення земельної ділянки (Км), обчислюється за формулою: Км = Км1 х Км2 х Км3, де Км1 - коефіцієнт, який характеризує регіональні фактори місцеположення земельної ділянки, зокрема:

а) чисельність населення та адміністративний статус населеного пункту, його місце в системі розселення;

б) розміщення в межах населених пунктів, розташованих у приміських зонах великих міст;

в) розміщення в межах населених пунктів, що мають статус курортів.

Км2 - коефіцієнт, який характеризує зональні фактори місцеположення земельної ділянки в межах населених пунктів, зокрема:

а) відстань до загальноміського центру населеного пункту, концентрованих місць праці, масового відпочинку населення;

б) розташування в ядрі центру великих і найбільших міст та інших населених пунктів, що мають особливо важливе історичне значення, в приморській смузі населених пунктів.

Км3 - коефіцієнт, який характеризує локальні фактори місцеположення земельної ділянки за територіально-планувальними, інженерногеологічними, історико-культурними, природно-ландшафтними, санітарно-гігієнічними умовами та рівнем облаштування території.

Отже, сукупний коефіцієнт Км3 повинен визначатися як добуток пофакторних оцінок (локальних факторів, локальних коефіцієнтів), які притаманні відповідній земельній ділянці.

Як вже судом встановлено, витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №1389 від 06.12.2019 року містить дані: локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки: місцезнаходження земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до громадських центрів 1,13, місцезнаходження земельної ділянки у зоні магістралей підвищеного містоформувального значення - 1,05, земельна ділянка не забезпечена централізованим газопостачанням 0,95, земельна ділянка не забезпечена централізованим теплопостачанням 0,95, місцезнаходження земельної ділянки у зоні залягання ґрунтових вод менше 3м 0,9, місцезнаходження земельної ділянки у зоні зсуви та обвали, яружна ерозія - - 0,75; сукупний коефіцієнт Км3 - 0,72;

- витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №1382 від 04.12.2019 року містить дані: місце розташування земельної ділянки: пр.Дмитра Яворницького, 72Б, м.Дніпро; локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки: місцезнаходження земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до громадських центрів 1,13, місцезнаходження земельної ділянки у зоні магістралей підвищеного містоформувального значення - 1,05, місцезнаходження земельної ділянки у зоні пішохідної доступності до національних природних, регіональних ландшафтних, зоологічних та дендрологічних парків, парків пам`яток садово-паркового мистецтва, ботанічних садів, заказників, заповідних урочищ, біосферних та природних заповідників, пам`яток природи, курортів, парків, лісопарків, лісів, зелених зон, пляжів 1,05, земельна ділянка не забезпечена централізованим газопостачанням 0,95, земельна ділянка не забезпечена централізованим теплопостачанням 0,95, місцезнаходження земельної ділянки у зоні залягання ґрунтових вод менше 3м 0,9, місцезнаходження земельної ділянки у зоні регулювання забудови - -1,08; сукупний коефіцієнт Км3 - 1,09;

- витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №1384 від 05.12.2019 року містить дані: місце розташування земельної ділянки: вул.Барикадна, 5Д, м.Дніпро; локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки: місцезнаходження земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до громадських центрів 1,13, місцезнаходження земельної ділянки у зоні магістралей підвищеного містоформувального значення - 1,05, земельна ділянка не забезпечена централізованим газопостачанням 0,95, земельна ділянка не забезпечена централізованим теплопостачанням 0,95, місцезнаходження земельної ділянки у зоні залягання ґрунтових вод менше 3м 0,9, місцезнаходження земельної ділянки у зоні зсуви та обвали, яружна ерозія - - 0,75; сукупний коефіцієнт Км3 - 0,72;

- витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №1385 від 05.12.2019 року містить дані: місце розташування земельної ділянки: вул.Барикадна, 7, м.Дніпро; локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки: місцезнаходження земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до громадських центрів 1,13, місцезнаходження земельної ділянки у зоні магістралей підвищеного містоформувального значення - 1,05, земельна ділянка не забезпечена централізованим газопостачанням 0,95, земельна ділянка не забезпечена централізованим теплопостачанням 0,95, місцезнаходження земельної ділянки у зоні залягання ґрунтових вод менше 3м 0,9, місцезнаходження земельної ділянки у зоні зсуви та обвали, яружна ерозія - - 0,85; сукупний коефіцієнт Км3 - 0,82;

- витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №1391 від 06.12.2019 року містить дані: місце розташування земельної ділянки: вул.Набережна Перемоги, 37Д, м.Дніпро; локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки: місцезнаходження земельної ділянки у зоні магістралей підвищеного містоформувального значення - 1,05, земельна ділянка не забезпечена централізованим газопостачанням 0,95, земельна ділянка не забезпечена централізованим теплопостачанням 0,95, місцезнаходження земельної ділянки у зоні залягання ґрунтових вод менше 3м 0,9, місцезнаходження земельної ділянки на намивних територіях 1,02, місцезнаходження земельної ділянки у межах території рекреаційного призначення 1,07, місцезнаходження земельної ділянки у зоні перевищення припустимого рівня шуму від залізниці, автодоріг, електропідстанцій та аеродромів 0,92; сукупний коефіцієнт Км3 - 0,86.

Отже, витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №1389 від 06.12.2019 року сформовано без врахування інших локальних факторів - із категорії історико-культурних факторів, природно-ландшафтних факторів та санітарно-гігієнічних факторів;

витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №1382 від 04.12.2019 року сформовано без врахування інших локальних факторів - із категорії історико-культурних факторів, природно-ландшафтних факторів та санітарно-гігієнічних факторів;

витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №1384 від 05.12.2019 року сформовано без врахування інших локальних факторів - із категорії історико-культурних факторів, природно-ландшафтних факторів та санітарно-гігієнічних факторів;

витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №1385 від 05.12.2019 року сформовано без врахування інших локальних факторів - із категорії історико-культурних факторів, природно-ландшафтних факторів та санітарно-гігієнічних факторів;

витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №1391 від 06.12.2019 року сформовано без врахування інших локальних факторів - із категорії історико-культурних факторів та природно-ландшафтних факторів.

Також судом встановлено, що здійснюючи розрахунок сукупного коефіцієнту Км3 арифметичним методом шляхом визначення середнього показника, витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №1389 від 06.12.2019 року мав містити дані сукупного коефіцієнту Км3 0,955, а не 0,72; витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №1384 від 05.12.2019 року 0,955, а не 0,72, витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №1385 від 05.12.2019 року 0,97 а не 0,82; витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №1391 від 06.12.2019 року 0,09, а не 0,86.

Відповідний розрахунок сукупного коефіцієнту Км3 відповідачем не надано, також обґрунтування визначення у вище наведених спірних витягах з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відповідних даних сукупного коефіцієнту Км3 відповідачем у відзиві не вказано. Відзив лише містить посилання на дані листа Державного підприємства Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «Дніпромісто» ім. Ю. М. Білоконя від 04.11.2019 р. вих. № 2386 та довідки КП «Теплоенерго», ПАТ «Дніпрогаз», КП «Дніпроводоканал».

Проте суд зауважує, що саме Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області є суб`єктом оціночної діяльності у сфері оцінки та формує дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки, і самостійно здійснює обрахунок таких даних.

Суд вказує, що наведені локальні коефіцієнти зменшують нормативну грошову оцінку відповідних земельних ділянок, що має безпосередній вплив на розмір орендної плати, яка надходить до місцевого бюджету. Видача вищезазначених витягів із визначенням нормативної грошової оцінки земельних ділянок внаслідок незастосування існуючих локальних коефіцієнтів має своїм наслідком протиправне зменшення розміру орендної плати.

А отже, при визначенні загального розміру нормативної грошової оцінки земельних ділянок, зважаючи на невірний обрахунок Км3 - локального коефіцієнту, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони - при формуванні витягів відповідач діяв необґрунтовано, відтак, вказані витяги підлягають скасуванню.

Згідно частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (частина 1 статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України).

За сукупності викладених обставин позов Дніпровської міської ради підлягає задоволенню.

Частиною другою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись ст.ст. 9, 72-77, 139, 242-243, 245-246, 258, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Дніпровської міської ради (пр.Дмитра Яворницького, буд.75, м.Дніпро, 49000, ІК в ЄДРПОУ 26510514) до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (вул.Набережна Січеславська, буд.29-а, м.Дніпро, 49000, ІК в ЄДРПОУ 39835428), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю «Дельмар Люкс» (вул.Ударників, буд.27, м.Дніпро, 49000, ІК в ЄДРПОУ 40739146); Компанія СІМПЛІ НЬЮ ЛТД (SIMPLY NEW LTD), зареєстровану у Республіці Сейшельські острови за №178225, повірений компанії Величко Віктор Юрійович ( АДРЕСА_1 ); Товариство з обмеженою відповідальністю «Астрея Трейд» (вул.Барикадна, буд.5Д, м.Дніпро, 49000, ІК в ЄДРПОУ 40326831); Товариство з обмеженою відповідальністю «Гранд Естейт» (вул.Барикадна, буд.5Д, м.Дніпро, 49000, ІК в ЄДРПОУ 40326957); Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛУНА» (вул.Набережна Перемоги, буд.82, м.Дніпро, 49000, ІК в ЄДРПОУ 32241607) про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області щодо застосування сукупного коефіцієнта Км3 при формуванні та видачі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок: №1382 від 04.12.2019 року, №1385 від 05.12.2019 року, №1384 від 05.12.2019 року, №1389 від 06.12.2019 року, №1391 від 06.12.2019 року.

Визнати протиправними та скасувати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, які сформовані Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області: №1382 від 04.12.2019 року, №1385 від 05.12.2019 року, №1384 від 05.12.2019 року, №1389 від 06.12.2019 року, №1391 від 06.12.2019 року.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 17 квітня 2023 року.

Суддя Е.О. Юрков

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.04.2023
Оприлюднено20.04.2023
Номер документу110282914
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —160/18722/22

Постанова від 12.07.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 08.06.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 30.05.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 22.05.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 22.05.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Рішення від 17.04.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 14.02.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 09.01.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 13.12.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 25.11.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні