532/2156/21
1-кс/532/201/2023
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 квітня 2023 р. м. Кобеляки
Слідчий суддя Кобеляцького районного суду Полтавської області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання прокурора Кобеляцького відділу Решетилівської окружної прокуратури ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні № 12020170000000292 від 27.05.2020 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 197-1, ч. 1 ст. 364, ч. 1 ст. 365-2 КК України,
Встановив:
13 квітня 2023 року прокурор Кобеляцького відділу Решетилівської окружної прокуратури ОСОБА_3 звернулася до слідчого судді Кобеляцького районного суду Полтавської області із клопотанням у межах кримінального провадження № 12020170000000292 від 27.05.2020 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 197-1, ч.1 ст. 364, ч. 1 ст. 365-2 КК України, в якому прохає надати старшому слідчому СВ ВП №2 Полтавського РУП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_4 , старшому слідчому СВ ВП №2 Полтавського РУП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_5 , начальнику СВ ВП №2 Полтавського РУП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_6 , заступнику начальника СВ ВП№2 Полтавського РУП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_7 право тимчасового доступу до оригіналів документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 , а саме: оригіналу реєстраційної справи Акціонерного товариства закритого типу « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , номер запису: 15661200000000420, дата запису: 21.03.2007, дата державної реєстрації: 21.07.1997; зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_3 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 , надати старшому слідчому СВ ВП №2 Полтавського РУП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_4 , старшому слідчому СВ ВП №2 Полтавського РУП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_5 , начальнику СВ ВП №2 Полтавського РУП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_6 , заступнику начальника СВ ВП№2 Полтавського РУП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_7 тимчасовий доступ до оригіналів документів з можливістю їх вилучення, а саме: оригіналу реєстраційної справи Акціонерного товариства закритого типу « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , номер запису: 15661200000000420, дата запису: 21.03.2007, дата державної реєстрації: 21.07.1997.
Вимоги клопотання обґрунтовані тим, що у провадженні СВ відділення поліції № 2 Полтавського РУП ГУНП в Полтавській області перебувають матеріали кримінального провадження за № 12020170000000292 від 27.05.2020 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 197-1, ч. 1 ст. 364, ч. 1 ст. 365-2 КК України, щодо припинення протиправних дій стосовно захоплення земель державної форми власності на території Вільховатської сільської ради та за межами села Вільховатка Полтавської області, а також умисного зловживання повноваженнями головою ліквідаційної комісії АТЗТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ОСОБА_8 .
Процесуальне керівництво у кримінальному провадженні здійснюється прокурорами Кобеляцького відділу Решетилівської окружної прокуратури.
В клопотанні зазначається, що службові особи АТЗТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за попередньою змовою із державними реєстраторами ІНФОРМАЦІЯ_4 та ІНФОРМАЦІЯ_5 , зловживаючи службовим становищем, заволоділи правом приватної власності на земельні ділянки та правом постійного користування земельними ділянками комунальної форми власності на території природно-заповідного фонду ІНФОРМАЦІЯ_6 , шляхом здійснення державної реєстрації такого права за юридичною особою. Внаслідок чого із комунальної власності ІНФОРМАЦІЯ_7 незаконно вибуло 41 га земель сільськогосподарського призначення, а також ІНФОРМАЦІЯ_8 втратила можливість розпоряджатися земельними ділянками сільськогосподарського призначення загальною площею 597 га, чим завдано істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам.
Досудовим розслідуванням встановлено, що Державним реєстратором ІНФОРМАЦІЯ_9 ОСОБА_9 , 27.07.2020, на підставі державного акту на право постійного користування землею серії ПЛ №00026 від 29.12.1994, проведено державну реєстрацію права постійного користування земельними ділянками за Акціонерним товариством закритого типу « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), з наступними кадастровими номерами:
5321885400:00:001:0091 5321885400:00:004:0141 5321885405:05:001:0028 5321885400:00:007:0162 5321885400:00:007:0161 5321885400:00:004:0137 5321885400:00:004:0139, 5321885400:00:004:0140, 5321885400:00:005:0065, 5321885400:00:005:0066, 5321885400:00:007:0015, 5321885400:00:007:0158, 5321885400:00:007:0159, 5321885400:00:007:0160, 5321885400:00:015:0004, 5321885400:00:015:0005, 5321885401:01:001:0305, 5321885401:01:001:0306, 5321885401:01:001:0307, 5321885400:00:002:0215.
Крім того, у ході розслідуванням встановлено, що Державним реєстратором ІНФОРМАЦІЯ_4 ОСОБА_10 , 30.09.2021, на підставі державного акту на право постійного користування землею серії ПЛ №00026 від 29.12.1994, проведено державну реєстрацію права власності та права постійного користування земельними ділянками за Акціонерним товариством закритого типу « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), з наступними кадастровими номерами: 5321885400:00:002:0216, 5321885400:00:007:0152, 5321885400:00:007:0163, 5321885400:00:007:0164, 5321885400:00:008:0191, 5321885400:00:015:0006, 5321885405:05:001:0023, 5321885400:00:008:0064.
Відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно земельні ділянки з кадастровими номерами: 5321885400:00:002:0216 площею 2,5 га право постійного користування земельною ділянкою; 5321885400:00:007:0152 площею 15,9162 га право постійного користування земельною ділянкою; 5321885400:00:007:0163 площею 26 га право постійного користування земельною ділянкою; 5321885400:00:007:0164 площею 60,2881 га право постійного користування земельною ділянкою; 5321885400:00:008:0191 площею 19,8 га право приватної власності; 5321885400:00:015:0006 площею 2,13 га право приватної власності; 5321885405:05:001:0023 площею 14,1 га право приватної власності; 5321885400:00:008:0064 площею 5,6713 га право приватної власності; 5321885400:00:002:0215 площею 57,1108 га право постійного користування земельною ділянкою; 5321885400:00:001:0091 площею 26,5258 га право постійного користування земельною ділянкою; 5321885400:00:004:0141 площею 30,0067 га право постійного користування земельною ділянкою; 5321885405:05:001:0028 площею 53,1906 га право постійного користування земельною ділянкою; 5321885400:00:007:0162 площею 8,2026 га право постійного користування земельною ділянкою; 5321885400:00:007:0161 площею 1,8483 га право постійного користування земельною ділянкою; 5321885400:00:004:0137 площею 3,388 га право постійного користування земельною ділянкою; 5321885400:00:004:0139 площею 23,4211 га право постійного користування земельною ділянкою; 5321885400:00:004:0140 площею 13,5478 га право постійного користування земельною ділянкою;5321885400:00:005:0065 площею 4,7275 га право постійного користування земельною ділянкою; 5321885400:00:005:0066 площею 6,038 га право постійного користування земельною ділянкою;5321885400:00:007:0015 площею 86,2881 га право постійного користування земельною ділянкою; 5321885400:00:007:0158 площею 9,1504 га право постійного користування земельною ділянкою; 5321885400:00:007:0159 площею 17,615 га право постійного користування земельною ділянкою; 5321885400:00:007:0160 площею 44,1638 га право постійного користування земельною ділянкою; 5321885400:00:015:0004 площею 27,0041 га право постійного користування земельною ділянкою; 5321885400:00:015:0005 площею 70,278 га право постійного користування земельною ділянкою; 5321885400:01:001:0305 площею 4,4172 га право постійного користування земельною ділянкою; 5321885400:01:001:0306 площею 3,2534 га право постійного користування земельною ділянкою; 5321885401:01:001:0307 площею 2,2242 га право постійного користування земельною ділянкою, які розташовані на території Вільховатської сільської ради Полтавського району, Полтавської області без належних на те підстав зареєстровані за АТЗТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄРДПОУ НОМЕР_2 ).
Отже, з огляду на приписи наведених норм законодавства, на теперішній час із комунальної власності ІНФОРМАЦІЯ_7 незаконно вибуло 41 га земель сільськогосподарського призначення, а також ІНФОРМАЦІЯ_8 втратила можливість розпоряджатися земельними ділянками сільськогосподарського призначення загальною площею 597 га.
На підставі ухвали слідчого судді ІНФОРМАЦІЯ_10 від 29.04.2022 (справа №532/2156/21, провадження №1-кс/532/193/2022) 09.05.2022 у державного реєстратора ОСОБА_10 в приміщенні ІНФОРМАЦІЯ_4 за адресою: АДРЕСА_2 , вилучено оригінали документів, а саме: заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень № 48199146, 48199483, 48199672, 48200405, 48200716, 48200914, 482001189; рішення про державну реєстрацію за №№ 6077486, 60772570, 60771913, 60772235, 60769660, 60770130, 60770558, 60770839; витяги про державну реєстрацію речового права на нерухоме майно за №№ 278163402, 278172201, 278166508, 278169505, 278147300, 278150846, 278154219, 278156299; квитанції у кількості 9 штук.
Згідно зі ст. 2 Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» реєстраційна справа - сукупність документів, на підставі яких проведено реєстраційні дії, а також документів, сформованих у процесі проведення таких реєстраційних дій, що зберігаються у паперовій та електронній формі.
Відповідно до ч.3 ст.10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державний реєстратор:
1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема:
відповідність обов`язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом;
відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав;
відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах;
наявність обтяжень прав на нерухоме майно, об`єкт незавершеного будівництва, майбутній об`єкт нерухомості;
наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов`язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації;
виконання вимог, визначених статтею 27-2 цього Закону, - у разі державної реєстрації спеціального майнового права на об`єкт незавершеного будівництва, майбутній об`єкт нерухомості (крім випадків автоматичної реєстрації такого права згідно із законом);
2) перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення;
3) під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, а також під час проведення державної реєстрації прав, які набуваються з прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, обов`язково запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, засвідчені в установленому законодавством порядку копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних носіїв інформації, що містять відомості, необхідні для проведення державної реєстрації прав, чи у разі відсутності необхідних відомостей в єдиних та державних реєстрах, доступ до яких визначено цим Законом, та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником, крім випадків, коли державна реєстрація прав здійснюється у зв`язку із вчиненням нотаріальної дії та такі документи були надані у зв`язку з вчиненням такої дії.
4) під час проведення реєстраційних дій обов`язково використовує відомості Державного земельного кадастру та Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, а також відомості інших реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них чи у порядку інформаційної взаємодії з Державним реєстром прав, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи. Отримані відомості долучаються до відповідної заяви, зареєстрованої у Державному реєстрі прав. Перелік державних електронних інформаційних ресурсів, які використовуються для проведення реєстраційних дій, визначається Кабінетом Міністрів України в Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень;
5) відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості про речові права на нерухоме майно, об`єкти незавершеного будівництва, майбутні об`єкти нерухомості та їх обтяження;
6) присвоює за допомогою Державного реєстру прав реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна, об`єкту незавершеного будівництва, майбутньому об`єкту нерухомості у випадках, передбачених цим Законом;
7) виготовляє електронні копії документів, поданих у паперовій формі, та розміщує їх у реєстраційній справі в електронній формі у відповідному розділі Державного реєстру прав (у разі якщо такі копії не були виготовлені під час прийняття документів за заявами у сфері державної реєстрації прав);
8) формує за допомогою Державного реєстру прав документи за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав;
9) формує реєстраційні справи у паперовій формі;
9-1) надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про виконавче провадження", інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю;
10) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Згідно із ч.1 ст. 11 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державний реєстратор самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав.
Державний реєстратор здійснює свою діяльність від імені держави, яка наділяє його певною частиною прав і обов`язків.
У п.18 ч.1 ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» зазначається, що реєстраційна дія - державна реєстрація прав, взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, а також інші дії, що здійснюються державним реєстратором у Державному реєстрі прав, крім надання інформації з цього реєстру.
Відповідно до п.2 ч.1 ст.2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Згідно п.в ч.2 ст.83 Земельного кодексу України, у комунальній власності перебувають землі та земельні ділянки за межами населених пунктів, що передані або перейшли у комунальну власність із земель державної власності відповідно до закону.
Відповідно до п.24 Перехідних положень Земельного кодексу України землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад, крім земель передбачених підпуктами а)-е).
Земельні ділянки, що вважаються комунальною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст відповідно до цього пункту і право державної власності на які зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, переходять у комунальну власність з моменту державної реєстрації права комунальної власності на такі земельні ділянки.
Інші земельні ділянки та землі, не сформовані у земельні ділянки, переходять у комунальну власність з дня набрання чинності цим пунктом.
Відповідно до ст.18 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі по тексту - Закон) державна реєстрація прав проводиться в такому порядку: 1) прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; 2) виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав; 3) встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв; 4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; 5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав); 6) відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів цих прав; 7) формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником; 8) видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.
Частиною 2 статті 22 Закону передбачено, що документи, що подаються для державної реєстрації прав, повинні відповідати вимогам, встановленим цим Законом та іншим нормативно-правовим актам.
Згідно ч.ч.2-4 ст.18 Закону, перелік документів необхідних для державної реєстрації прав та порядок проведення державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень (надалі Порядок).
Державній реєстрації підлягають виключно заявлені речові права на нерухоме майно та їх обтяження, за умови їх відповідності законодавству і поданим/отриманим документам.
Згідно п.40 Порядку, державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяження» та цим порядком.
Відповідно до п.8 ч.1 ст.27 Закону, державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі державного акта на право приватної власності на землю, державного акта на право власності на землю, державного акта на право власності на земельну ділянку або державного акта на право постійного користування землею, виданих до 1 січня 2013 року.
Відповідно до ч.1 ст. 20 Закону, у разі подання заяви уповноваженою на те особою державним реєстратором встановлюється обсяг повноважень такої особи на підставі документа, що підтверджує її повноваження діяти від імені іншої особи.
Для цілей проведення реєстраційних дій документом, що підтверджує повноваження діяти від імені іншої особи, є документ, що підтверджує повноваження законного представника особи, нотаріально посвідчена довіреність (крім проведення реєстраційних дій за заявою уповноваженої особи державного органу, органу місцевого самоврядування), довіреність, видана відповідно до законодавства іноземної держави, або відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про особу, яка уповноважена діяти від імені юридичної особи.
Також, п.п.2, 3, 4, ч.1 ст. 24 Закону визначено, що державний реєстратор приймає рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень у разі, якщо заява про державну реєстрацію прав подана неналежною особою; подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом; подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження.
Опрацюванням вилучених у державного реєстратора ОСОБА_10 в приміщенні ІНФОРМАЦІЯ_4 за адресою: АДРЕСА_2 , 09.05.2022, на підставі ухвали слідчого судді Кобеляцького районного суду Полтавської області від 29.04.2022 (справа №532/2156/21, провадження №1-кс/532/193/2022), заяв про державну реєстрацію прав та їх обтяжень № 48199146, 48199483, 48199672, 48200405, 48200716, 48200914, 482001189 та рішень про державну реєстрацію за №№ 6077486, 60772570, 60771913, 60772235, 60769660, 60770130, 60770558, 60770839 встановлено наступне.
У період часу з 15 год. 44 хв. по 15 год. 57 хв. 30.09.2021 до державного реєстратора речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ІНФОРМАЦІЯ_11 ОСОБА_10 звернувся ОСОБА_8 з чотирма Заявами про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності), а саме щодо проведення реєстрації виникнення права приватної власності на земельні ділянки з кадастровим номером 5321885405:05:001:0023 площею 14,1 га, з кадастровим номером 5321885400:00:015:0006 площею 2,13 га, з кадастровим номером 5321885400:00:008:0191 площею 19,8 га, з кадастровим номером 5321885400:00:008:0064 площею 5,6713 га, за Акціонерним товариством закритого типу « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ).
Для проведення вказаних реєстраційних дій ОСОБА_8 надав ОСОБА_10 державний акт на право постійного користування землею серії ПЛ №00026 від 29.12.1994 та лист ІНФОРМАЦІЯ_12 №46/107-20 від 30.03.2020, які не є визначеними ч.1 ст.20 Закону документами що підтверджували б повноваження законного представника АТЗТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », а також не є документами, які, у згідно з п.8 ч.1 ст.27 Закону, відповідали б вимогам, встановленим цим Законом, для державної реєстрації права власності на земельні ділянки №№5321885405:05:001:0023, 5321885400:00:015:0006, 5321885400:00:008:0191, 5321885400:00:008:0064.
У подальшому, 05.10.2021 у період часу з 13 год. 20 хв. по 13 год. 52 хв. державний реєстратор речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ІНФОРМАЦІЯ_11 ОСОБА_10 , всупереч вимогам ст.ст.10, 20, 24, 27 Закону, п.40 Порядку, не взявши до уваги те що заява про державну реєстрацію прав подана неналежною особою; а подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом та не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження, безпідставно прийняла рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №60769660 від 05.10.2021, №60770130 від 05.10.2021, №60770558 від 05.10.2021, а також №60770839 від 05.10.2021 та провела державну реєстрацію права приватної власності на земельні ділянки відповідно з кадастровим №5321885405:05:001:0023 площею 14,1 га, з кадастровим №5321885400:00:015:0006 площею 2,13 га, з кадастровим №5321885400:00:008:0191 площею 19,8 га, з кадастровим №5321885400:00:008:0064 площею 5,6713 га за Акціонерним товариством закритого типу « ІНФОРМАЦІЯ_2 », шляхом відкриття розділу у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та формування реєстраційної справи на об`єкти нерухомого майна.
Відповідно до п. 3 ч.1 ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - витяг) - документ у паперовій або електронній формі, що сформований програмним забезпеченням Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань за зазначеним заявником критерієм пошуку та містить відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, які є актуальними на дату та час формування витягу або на дату та час, визначені у запиті, або інформацію про відсутність таких відомостей у цьому реєстрі.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом НОМЕР_2 (далі Витяг) зареєстровано Акціонерне товариство закритого типу « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (далі АТЗТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »).
Засновниками АТЗТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » є: ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , Приватне підприємство « ОСОБА_16 » та інші акціонери 184 особи.
Кінцевий бенефіціарний власник (контролер) АТЗТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » - ОСОБА_17 .
Керівники АТЗТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » - ОСОБА_8 , який є керівником, представником та головою комісії з припинення означеної юридичної особи.
Дата та номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань АТЗТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », згідно із вищезазначеним Витягом: дата державної реєстрації 21.07.1997, дата запису 21.03.2007, номер запису 15661200000000420. Місце зберігання реєстраційної справи в паперовій формі ІНФОРМАЦІЯ_13 .
Опрацюванням інформації із Витягу про юридичну особу - АТЗТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », а саме даних про хронологію реєстраційних дій, встановлено, що у період з 30.09.2021 по 05.10.2021, період звернення ОСОБА_8 до державного реєстратора речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ІНФОРМАЦІЯ_11 ОСОБА_10 щодо реєстрації права власності за АТЗТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на вищезазначені земельні ділянки, а саме 28.04.2021, державним реєстратором ІНФОРМАЦІЯ_14 ОСОБА_18 здійснено державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, а саме - змінено відомості про органи управління юридичної особи. Змінено види економічної діяльності юридичної особи. Змінено керівника або відомостей про керівника юридичної особи. Змінено розмір статутного (складеного) капіталу (пайового фонду) юридичної особи. Змінено склад засновників (учасників) або зміна відомостей про засновників (учасників) юридичної особи. Змінено фізичних осіб або зміна відомостей про фізичних осіб платників податків, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо.
У подальшому, після прийняття державним реєстратором речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ІНФОРМАЦІЯ_11 ОСОБА_10 рішень про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №60769660 від 05.10.2021, №60770130 від 05.10.2021, №60770558 від 05.10.2021, №60770839 від 05.10.2021 та проведення останньою державної реєстрації права приватної власності на вищезазначені земельні ділянки за АТЗТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », 17.11.2021 державним реєстратором ІНФОРМАЦІЯ_14 ОСОБА_18 здійснено державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, а саме - змінено кінцевого бенефіціарного власника (контролера) або змінено відомості про кінцевого бенефіціарного власника (контролера). Здійснено зміни до установчих документів, які не пов`язані з внесенням змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
З викладеного вбачається, що у період звернення ОСОБА_8 (30.09.2021) до державного реєстратора речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ІНФОРМАЦІЯ_11 ОСОБА_10 щодо реєстрації права власності за АТЗТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на вищезазначені земельні ділянки та після прийняття рішень про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №60769660 від 05.10.2021, №60770130 від 05.10.2021, №60770558 від 05.10.2021, №60770839 від 05.10.2021 державним реєстратором речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ІНФОРМАЦІЯ_11 ОСОБА_10 та проведення останньою державної реєстрації права приватної власності на вищезазначені земельні ділянки за АТЗТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » відбувалась державна реєстрація змін до відомостей АТЗТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
Відповідно до п.13 ч.1 ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» реєстраційна справа - сукупність документів у паперовій та/або електронній формі, що подавалися для проведення реєстраційних дій.
У ст.10 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» визначено Статус документів та відомостей, внесених до Єдиного державного реєстру- якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою. Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.
Державні органи, у тому числі суди, органи Національної поліції, органи прокуратури, органи Служби безпеки України, органи ІНФОРМАЦІЯ_15 , а також органи місцевого самоврядування та їх посадові особи безоплатно отримують відомості з Єдиного державного реєстру з метою здійснення ними повноважень, визначених законом, виключно в електронній формі через портал електронних сервісів у порядку, визначеному Міністерством юстиції України в Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру, крім випадків, передбачених цим Законом (ч. 7 ст. 11 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань»).
Згідно зі ч.1 ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» для державної реєстрації створення юридичної особи (у тому числі в результаті виділу, злиття, перетворення, поділу), крім створення державного органу, органу місцевого самоврядування, подаються такі документи:
1) заява про державну реєстрацію створення юридичної особи. У заяві про державну реєстрацію створення юридичної особи, утвореної в результаті поділу, виділу, додатково зазначаються відомості про відокремлені підрозділи в частині їх належності до юридичної особи - правонаступника. У заяві про державну реєстрацію створення юридичної особи приватного права може зазначатися, що вона діє на підставі модельного статуту, а також прохання заявника про реєстрацію юридичної особи платником податку на додану вартість та/або обрання спрощеної системи оподаткування, та/або включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій. Якщо модельний статут є багатоваріантним, у заяві про державну реєстрацію створення юридичної особи приватного права зазначається редакція модельного статуту, на підставі якого вона діє;
2-1) примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення засновників, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідного державного органу, про створення юридичної особи;
3) документ, що підтверджує створення громадського формування, відповідність статуту юридичної особи, на підставі якого діє громадське формування, - у разі державної реєстрації громадського формування, що є самостійним структурним підрозділом у складі іншої юридичної особи;
4) відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку), відомості про особу (осіб), яка має право представляти громадське формування для здійснення реєстраційних дій (ім`я, дата народження, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку);
5) установчий документ юридичної особи - у разі створення юридичної особи на підставі власного установчого документа;
6) реєстр осіб (громадян), які брали участь в установчому з`їзді (конференції, зборах), - у разі державної реєстрації створення громадських об`єднань, політичної партії;
7) програма політичної партії - у разі державної реєстрації створення політичної партії;
8) список підписів громадян України за формою, встановленою Міністерством юстиції України, - у разі державної реєстрації створення політичної партії;
9) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;
10) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи у країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі створення юридичної особи, засновником (засновниками) якої є іноземна юридична особа;
11) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта - у разі створення юридичної особи в результаті перетворення або злиття;
12) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) розподільчого балансу - у разі створення юридичної особи в результаті поділу або виділу;
13) документи для державної реєстрації змін про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, визначені частиною четвертою цієї статті, - у разі створення юридичної особи в результаті виділу;
14) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття та поділу - у разі створення юридичної особи в результаті злиття та поділу;
15) список учасників з`їзду, конференції, установчих або загальних зборів членів профспілки;
16) документ, що містить інформацію про розмір обов`язкових платежів та інших обов`язкових витрат, сплата яких є необхідною для започаткування діяльності товариства, у випадку, передбаченому абзацом шостим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону;
17) структура власності за формою та змістом, визначеними відповідно до законодавства;
18) витяг, виписка чи інший документ з торговельного, банківського, судового реєстру тощо, що підтверджує реєстрацію юридичної особи - нерезидента в країні її місцезнаходження, - у разі, якщо засновником юридичної особи є юридична особа - нерезидент;
19) копія документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство (підданство) особи, яка є кінцевим бенефіціарним власником юридичної особи (нотаріально засвідчена або засвідчена кваліфікованим електронним підписом особи, уповноваженої на подання документів для державної реєстрації створення юридичної особи, якщо такий документ оформлений без застосування засобів Єдиного державного демографічного реєстру, - для громадян України);
Державний реєстратор встановлює дані про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи на підставі документів, зазначених у пунктах 17-19 цієї частини.
У ч.2 ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» зазначено, що для державної реєстрації створення юридичної особи - державного органу подається заява про державну реєстрацію створення юридичної особи.
Для державної реєстрації створення, припинення юридичної особи - місцевої ради, виконавчого комітету місцевої ради, а також змін до відомостей про неї подається заява про державну реєстрацію створення, припинення юридичної особи, внесення змін до відомостей про неї.
Для державної реєстрації створення, припинення юридичної особи - виконавчого органу місцевої ради (крім виконавчого комітету), а також змін до відомостей про неї подається заява про державну реєстрацію створення, припинення юридичної особи, внесення змін до відомостей про неї, а також акт місцевої ради про створення, припинення виконавчого органу, акт сільського, селищного, міського голови про призначення керівника такого органу.
Державна реєстрація при реорганізації органів місцевого самоврядування як юридичних осіб після добровільного об`єднання територіальних громад здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених Законом України «Про добровільне об`єднання територіальних громад».
Державна реєстрація при утворенні, реорганізації районних державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, у зв`язку із змінами в адміністративно-територіальному устрої України, здійснюється з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про місцеві державні адміністрації", Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні".
Згідно із ч.4 ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п`ятою цієї статті, подаються такі документи:
1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, в якій також може зазначатися прохання про реєстрацію такої особи платником податку на додану вартість та/або про обрання спрощеної системи оподаткування, та/або про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій;
2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою;
3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об`єднання, політичні партії;
4) рішення уповноваженого органу юридичної особи про передачу за договором повноважень виконавчого органу юридичній особі - у разі внесення змін до відомостей про юридичну особу, яка виконує повноваження виконавчого органу товариства з обмеженою відповідальністю або товариства з додатковою відповідальністю, що перебуває у статусі резидента Дія Сіті відповідно до Закону України "Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні" та передало повноваження виконавчого органу такого товариства юридичній особі;
5) відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;
6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов`язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;
7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;
8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;
9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов`язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;
10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов`язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;
12) звіт про результати емісії акцій у випадку, передбаченому абзацами третім і четвертим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону;
13) звіт про оцінку майна у випадку, передбаченому абзацом сьомим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону;
14) у разі державної реєстрації змін до відомостей про кінцевих бенефіціарних власників юридичної особи - структура власності за формою та змістом, визначеними відповідно до законодавства;
15) у разі державної реєстрації змін до відомостей про кінцевих бенефіціарних власників юридичної особи - витяг, виписка чи інший документ з торговельного, банківського, судового реєстру тощо, що підтверджує реєстрацію юридичної особи - нерезидента в країні її місцезнаходження, якщо засновником юридичної особи є юридична особа - нерезидент;
16) у разі державної реєстрації змін до відомостей про кінцевих бенефіціарних власників юридичної особи - копія документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство (підданство) особи, яка є кінцевим бенефіціарним власником юридичної особи (нотаріально засвідчена або засвідчена кваліфікованим електронним підписом особи, уповноваженої на подання документів для державної реєстрації, крім випадків, якщо такий документ оформлений із застосуванням засобів Єдиного державного демографічного реєстру, - для громадян України).
Відповідно до ч.5 ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» для державної реєстрації змін до відомостей про розмір статутного капіталу, розміри часток у статутному капіталі чи склад учасників товариства з обмеженою відповідальністю, товариства з додатковою відповідальністю подаються такі документи:
1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
2) документ про сплату адміністративного збору;
3) один із таких відповідних документів:
а) рішення загальних зборів учасників (рішення єдиного учасника) товариства з обмеженою відповідальністю, товариства з додатковою відповідальністю про визначення розміру статутного капіталу та розмірів часток учасників;
б) рішення загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю, товариства з додатковою відповідальністю про виключення учасника з товариства;
в) заява про вступ до товариства з обмеженою відповідальністю, товариства з додатковою відповідальністю;
г) заява про вихід з товариства з обмеженою відповідальністю, товариства з додатковою відповідальністю;
ґ) акт приймання-передачі частки (частини частки) у статутному капіталі товариства з обмеженою відповідальністю, товариства з додатковою відповідальністю;
д) судове рішення, що набрало законної сили, про визначення розміру статутного капіталу товариства з обмеженою відповідальністю, товариства з додатковою відповідальністю та розмірів часток учасників у такому товаристві;
е) судове рішення, що набрало законної сили, про стягнення (витребування з володіння) з відповідача частки (частини частки) у статутному капіталі товариства з обмеженою відповідальністю, товариства з додатковою відповідальністю;
4) структура власності за формою та змістом, визначеними відповідно до законодавства.
У разі державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, пов`язаних із входженням до складу учасників товариства з обмеженою відповідальністю, товариства з додатковою відповідальністю іноземної юридичної особи, також подається документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо).
У випадках, встановлених цим Законом, державна реєстрація змін до відомостей про склад учасників товариства, а також його кінцевих бенефіціарних власників може здійснюватися на підставі повідомлення про виявлення розбіжностей між отриманими суб`єктами, передбаченими законом, у результаті здійснення належної перевірки та розміщеними в Єдиному державному реєстрі відомостями про кінцевих бенефіціарних власників та структуру власності клієнта (зокрема про виявлення неповноти, неточності чи помилок в інформації про кінцевого бенефіціарного власника або структуру власності, що міститься в Єдиному державному реєстрі).
Справжність підписів учасників, які голосували за рішення, визначені підпунктами "а" і "б" цієї частини, засвідчується нотаріально з обов`язковим використанням спеціальних бланків нотаріальних документів. Якщо у випадках, передбачених законом, таке рішення приймається без урахування голосів учасників у зв`язку з настанням певної обставини, подається документ, що підтверджує настання такої обставини.
Справжність підписів на документі, визначеному підпунктом "в" цієї частини, засвідчується нотаріально, з обов`язковим використанням спеціальних бланків нотаріальних документів. Разом з таким документом подається нотаріально засвідчена копія свідоцтва про право на спадщину. На підтвердження правонаступництва юридичної особи використовуються відомості Єдиного державного реєстру, у тому числі установчі документи такої юридичної особи, що містяться в Єдиному державному реєстрі.
Справжність підписів на документі, визначеному підпунктом "г" цієї частини, засвідчується нотаріально з обов`язковим використанням спеціальних бланків нотаріальних документів. Якщо відповідно до закону або статуту товариства вимагається згода інших учасників на вихід з товариства, подається також така згода, справжність підписів на якій засвідчується нотаріально.
Справжність підписів на документі, визначеному підпунктом "ґ" цієї частини, засвідчується нотаріально з обов`язковим використанням спеціальних бланків нотаріальних документів.
Дія цієї частини щодо нотаріального засвідчення справжності підпису не поширюється на державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що вносяться на підставі документів, створених на порталі електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг та підписаних з використанням засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри.
У ч.ч. 9, 10, 12, 13, 14, 23 ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» зазначається, що для державної реєстрації рішення про виділ юридичної особи подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення учасників або відповідного органу юридичної особи про виділ юридичної особи.
Для державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, прийнятого її учасниками або відповідним органом юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - відповідним державним органом, подаються такі документи:
1) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення учасників юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідного державного органу, про припинення юридичної особи;
2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, яким затверджено персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора, реєстраційні номери облікових карток платників податків (або відомості про серію та номер паспорта - для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), строк заявлення кредиторами своїх вимог, - у разі відсутності зазначених відомостей у рішенні учасників юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - у рішенні відповідного державного органу, про припинення юридичної особи.
Для державної реєстрації зміни складу комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії), голови комісії або ліквідатора подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення учасників юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідного державного органу, про зміни.
Для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи:
1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;
2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
Для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи:
1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її реорганізації;
2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) розподільчого балансу - у разі припинення юридичної особи в результаті поділу;
3) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта - у разі припинення юридичної особи в результаті перетворення, злиття або приєднання;
4) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню, - у разі припинення юридичної особи в результаті поділу, злиття або приєднання;
5) документи для державної реєстрації створення юридичної особи, визначені частиною першою цієї статті, - у разі припинення юридичної особи в результаті перетворення;
6) документи для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, визначені частиною четвертою цієї статті, - у разі припинення юридичної особи в результаті приєднання;
6-1) розпорядження ІНФОРМАЦІЯ_16 про анулювання свідоцтва про реєстрацію випуску акцій - у разі припинення акціонерного товариства.
У разі участі представника засновника (учасника) юридичної особи у прийнятті рішення уповноваженим органом управління юридичної особи додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження.
Відповідно до ст.25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» Державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі:
1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації;
2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо:
визнання повністю або частково недійсними рішень засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу;
визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи;
заборони (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій;
накладення/зняття арешту корпоративних прав;
зобов`язання вчинення реєстраційних дій;
скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі;
виділу юридичної особи;
провадження у справах про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, прийнятих відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";
припинення юридичної особи, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи;
відміни державної реєстрації припинення юридичної особи;
припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи;
відміни державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;
відміни в порядку апеляційного/касаційного оскарження судового рішення, на підставі якого вчинено реєстраційну дію;
3) рішень, прийнятих Міністерством юстиції України, його територіальними органами відповідно до статті 34 цього Закону.
Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає:
1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника);
2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі;
3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі;
4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру;
5) перевірку відомостей Єдиного державного реєстру на наявність заборони вчинення реєстраційних дій;
6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації;
7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об`єднання;
8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;
9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів;
10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).
Виписка з Єдиного державного реєстру у паперовій формі надається з проставленням підпису та печатки державного реєстратора.
3. У разі проведення державної реєстрації змін до відомостей Єдиного державного реєстру щодо виключення або виходу учасника (спадкоємця або правонаступника) товариства з обмеженою або додатковою відповідальністю, а також пов`язаних з переданням (набуттям) частки (частини частки) у статутному капіталі самому товариству з обмеженою або додатковою відповідальністю, державний реєстратор одночасно вносить запис про зменшення розміру статутного капіталу на розмір відповідної частки (частини частки) у статутному капіталі. Ця частина не застосовується, якщо товариство з обмеженою або додатковою відповідальністю, яке набуває частку (частину частки) у своєму статутному капіталі, разом із заявою про державну реєстрацію надасть довідку про формування резервного капіталу у розмірі, який відповідно до закону допускає володіння часткою (частиною частки) у своєму статутному капіталі.
Суб`єкт державної реєстрації не пізніше наступного робочого дня з дати отримання судового рішення, передбаченого пунктом 2 частини першої цієї статті:
1) звертається до суду за роз`ясненням судового рішення - у разі якщо судове рішення є незрозумілим для суб`єкта державної реєстрації;
2) повідомляє суд або державну виконавчу службу про неможливість виконання рішення із зазначенням підстав - у разі неможливості виконання судового рішення;
3) проводить відповідну реєстраційну дію шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру (крім випадків, передбачених пунктами 1 та 2 цієї частини);
4) формує виписку для її оприлюднення на порталі електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг - у разі зміни відомостей, що містяться у виписці.
У ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» зазначається, що Реєстраційна справа формується в паперовій та/або електронній формі після внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, державну реєстрацію фізичної особи - підприємця і державну реєстрацію включення відомостей про юридичну особу та фізичну особу - підприємця.
Реєстраційна справа має реєстраційний номер, що присвоюється при внесенні до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, державну реєстрацію фізичної особи - підприємця і державну реєстрацію включення відомостей про юридичну особу та фізичну особу - підприємця.
Реєстраційна справа в паперовій формі зберігається у суб`єкта державної реєстрації за місцезнаходженням юридичної особи, громадського формування, фізичної особи - підприємця: щодо юридичної особи (крім громадського формування та релігійної організації) та фізичної особи - підприємця - у виконавчих органах міської ради міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київській, Севастопольській міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністраціях.
Згідно із Витягом - місце зберігання реєстраційної справи АТЗТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », номер запису 15661200000000420, в паперовій формі ІНФОРМАЦІЯ_13 .
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України № 1635-р від 16.12.2020, Переліку районних державних адміністрацій, що реорганізуються шляхом приєднання до районних державних адміністрацій, розташованих в адміністративних центрах районів, утворених постановою Верховної Ради України від 17 липня 2020 р. № 807-IX, Кобеляцьку райдержадміністрацію реорганізували шляхом приєднання до ІНФОРМАЦІЯ_17 .
З метою встановлення факту, що ОСОБА_8 є уповноваженою особою та будучи уповноваженою особою означеної юридичної особи, маючи законні права та обов`язки вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, тощо, АТЗТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , та у період часу з 15 год. 44 хв. по 15 год. 57 хв. 30.09.2021 звернувся до державного реєстратора речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ІНФОРМАЦІЯ_11 ОСОБА_10 як уповноважена особа АТЗТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , із чотирма Заявами про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності), а саме щодо проведення реєстрації виникнення права приватної власності на земельні ділянки з кадастровим номером 5321885405:05:001:0023 площею 14,1 га, з кадастровим номером 5321885400:00:015:0006 площею 2,13 га, з кадастровим номером 5321885400:00:008:0191 площею 19,8 га, з кадастровим номером 5321885400:00:008:0064 площею 5,6713 га, за Акціонерним товариством закритого типу « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ).
Тому, як на підставі означених заяв ОСОБА_8 , 05.10.2021 у період часу з 13 год. 20 хв. по 13 год. 52 хв. державний реєстратор речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ІНФОРМАЦІЯ_11 ОСОБА_10 , всупереч вимогам ст.ст.10, 20, 24, 27 Закону, п.40 Порядку, не взявши до уваги те що заява про державну реєстрацію прав подана неналежною особою; а подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом та не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження, безпідставно прийняла рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №60769660 від 05.10.2021, №60770130 від 05.10.2021, №60770558 від 05.10.2021, а також №60770839 від 05.10.2021 та провела державну реєстрацію права приватної власності на земельні ділянки відповідно з кадастровим №5321885405:05:001:0023 площею 14,1 га, з кадастровим №5321885400:00:015:0006 площею 2,13 га, з кадастровим №5321885400:00:008:0191 площею 19,8 га, з кадастровим №5321885400:00:008:0064 площею 5,6713 га за Акціонерним товариством закритого типу « ІНФОРМАЦІЯ_2 », шляхом відкриття розділу у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та формування реєстраційної справи на об`єкти нерухомого майна.
Процесуальним керівником у кримінальному провадженні 29.03.2023 направлено письмовий запит № 56/2-1970ВИХ-23 голові ІНФОРМАЦІЯ_18 в порядку ст.ст. 36,93 КПК України про надання реєстраційної справи Акціонерного товариства закритого типу « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , номер запису: 15661200000000420, дата запису: 21.03.2007, дата державної реєстрації: 21.07.1997.
Згідно з інформацією ІНФОРМАЦІЯ_18 № 1161/1/01-29/ВА від 30.03.2023 державний реєстратор має право видати оригінали або завірені копії документів реєстраційної справи Акціонерного товариства закритого типу « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_2 з дотриманням норм Кримінального процесуального кодексу України в порядку тимчасового доступу до речей і документів.
Так, відповідно до ст. 30 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» витребування (вилучення) документів з реєстраційних справ здійснюється в порядку, визначеному законом.
Суб`єкт державної реєстрації, у якого зберігається реєстраційна справа, зобов`язаний зробити копії документів, що вилучаються з реєстраційної справи, у паперовій та електронній формі у разі їх відсутності в Єдиному державному реєстрі. Копії документів у паперовій формі повинні бути пронумеровані, прошиті та завірені печаткою. До реєстраційної справи долучаються копія судового рішення про витребування документів, супровідний лист або документ, яким суд уповноважив особу на їх одержання, а також копія опису вилучених документів.
Оригінали документів, вилучені з реєстраційної справи, надсилаються поштовим відправленням до суду або передаються безпосередньо особі, уповноваженій судом на їх одержання, і підлягають негайному поверненню суб`єкту державної реєстрації, у якого зберігаються реєстраційні справи, після проведення відповідних процесуальних дій.
Тимчасовий доступ до документів з реєстраційної справи здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду в порядку, визначеному Кримінальним процесуальним кодексом України.
У разі вилучення (виїмки) документів з реєстраційної справи на підставі ухвали слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до речей і документів суб`єкт державної реєстрації, у якого зберігається реєстраційна справа, зобов`язаний зробити копії документів, що вилучаються з реєстраційної справи (щодо яких проведено виїмку), відповідно до частини другої цієї статті, а також долучити до реєстраційної справи копію такої ухвали та опис вилучених документів. Документи, вилучені з реєстраційної справи (щодо яких проведено виїмку), надаються безпосередньо особі, визначеній в ухвалі слідчого судді, суду.
Вилучення (витребування) документів з реєстраційної справи не є підставою для відмови державного реєстратора у проведенні реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
Копії реєстраційних справ або копії документів з реєстраційних справ надаються ІНФОРМАЦІЯ_19 на його запит, здійснений з метою виконання повноважень, визначених Законом України "Про запобігання корупції".
Відповідно до ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем, комп`ютерних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах, комп`ютерних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення.
Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Враховуючи вище викладене, з метою встановлення факту/підтвердження, що ОСОБА_8 є уповноваженою особою та будучи уповноваженою особою означеної юридичної особи, маючи законні права та обов`язки вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, тощо, АТЗТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , у період часу з 15 год. 44 хв. по 15 год. 57 хв. 30.09.2021 звернувся до державного реєстратора речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ІНФОРМАЦІЯ_11 ОСОБА_10 як уповноважена особа АТЗТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , із чотирма Заявами про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності), а саме щодо проведення реєстрації виникнення права приватної власності на земельні ділянки з кадастровим номером 5321885405:05:001:0023 площею 14,1 га, з кадастровим номером 5321885400:00:015:0006 площею 2,13 га, з кадастровим номером 5321885400:00:008:0191 площею 19,8 га, з кадастровим номером 5321885400:00:008:0064 площею 5,6713 га, за Акціонерним товариством закритого типу « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ).
Тому, як на підставі означених заяв ОСОБА_8 , 05.10.2021 у період часу з 13 год. 20 хв. по 13 год. 52 хв. державний реєстратор речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ІНФОРМАЦІЯ_11 ОСОБА_10 , всупереч вимогам ст.ст.10, 20, 24, 27 Закону, п.40 Порядку, не взявши до уваги те що заява про державну реєстрацію прав подана неналежною особою; а подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом та не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження, безпідставно прийняла рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень №60769660 від 05.10.2021, №60770130 від 05.10.2021, №60770558 від 05.10.2021, а також №60770839 від 05.10.2021 та провела державну реєстрацію права приватної власності на земельні ділянки відповідно з кадастровим №5321885405:05:001:0023 площею 14,1 га, з кадастровим №5321885400:00:015:0006 площею 2,13 га, з кадастровим №5321885400:00:008:0191 площею 19,8 га, з кадастровим №5321885400:00:008:0064 площею 5,6713 га за Акціонерним товариством закритого типу « ІНФОРМАЦІЯ_2 », шляхом відкриття розділу у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та формування реєстраційної справи на об`єкти нерухомого майна.
Приймаючи до уваги вищевикладене, а також неможливість отримати відомості в інший спосіб, враховуючи те, що у матеріалах кримінального провадження вбачається достатньо підстав вважати, що вказана інформація та документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та має бути використана у розкритті даного кримінального правопорушення та як доказ під час досудового розслідування і в суді, однак без надання дозволу на тимчасовий доступ до речей та документів, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , отримати її не можливо, оскільки вона містить охоронювану законом таємницю, прокурор прохає задовольнити вимоги клопотання.
Прокурор, яка звернулася до суду з клопотанням в судове засідання не з`явилася, про розгляд справи повідомлялася у встановленому законом порядку, а тому її неприбуття не перешкоджає розгляду клопотання.
Прокурором доведено, що наявні достатні підстави вважати, що існує реальна загроза внесення змін до документів, щодо яких ставиться питання у клопотанні, а тому воно може бути розглянуто без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.
З огляду на зазначене, розгляд здійснюється в порядку ч. 2 ст. 163, ч. 4 ст. 107 КПК України.
Слідчий суддя, розглянувши доводи клопотання й додані до нього докази, вважає, що клопотання підлягає задоволенню.
З матеріалів клопотання вбачається, що у провадженні СВ відділення поліції № 2 Полтавського РУП ГУНП в Полтавській області перебувають матеріали кримінального провадження за № 12020170000000292 від 27.05.2020 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 197-1, ч. 1 ст. 364, ч. 1 ст. 365-2 КК України, щодо припинення протиправних дій стосовно захоплення земель державної форми власності на території Вільховатської сільської ради та за межами села Вільховатка Полтавської області, а також умисного зловживання повноваженнями головою ліквідаційної комісії АТЗТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ОСОБА_8 .
Згідно з п.5 ч.2 ст. 131 КПК України, заходом забезпечення кримінального провадження є тимчасовий доступ до речей і документів.
Відповідно до ч.5 ст. 132 КПК України, під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні подати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються.
Статтею 159 КПК України передбачено, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем, комп`ютерних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах, комп`ютерних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення.
Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Згідно з ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:
1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;
2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;
3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Відповідно до п.8 ч. 1 ст. 162 КПК України, до охоронюваної законом таємниці відносяться персональні дані особи, що знаходяться у її особистому володінні або в базі персональних даних, яка знаходиться у володільця персональних даних.
Відповідно до ч.6 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
З наявних матеріалів вбачається, що існує обґрунтована підстава вважати, що вчинено кримінальне правопорушення, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження. Ініціатором клопотання доведено, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи, про який ідеться в клопотанні прокурора, а завдання, для виконання якого прокурор звертається із клопотанням, може бути виконане.
Прокурором до клопотання додані докази на підтвердження обставин, на які він посилається, та обґрунтовано необхідність проведення слідчих дій, на забезпечення яких спрямовані вимоги поданого клопотання в частині документів, щодо яких ставиться вимога про доступ з можливістю вилучення їх оригіналів.
Враховуючи те, що вказані документи та наявна у них інформація мають суттєве значення для встановлення істотних обставин у кримінальному провадженні, вони можуть бути використані як докази та перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , а у інший спосіб отримати відомості щодо кримінального правопорушення, зокрема, довести правомірність чи протиправність вчинення відповідних реєстраційних дій, не вбачається можливим, клопотання підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 159-166 КПК України, слідчий суддя,
Постановив:
Клопотання прокурора Кобеляцького відділу Решетилівської окружної прокуратури ОСОБА_3 про тимчасовий доступу до речей і документів у кримінальному провадженні № 12020170000000292 від 27.05.2020, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 197-1, ч. 1 ст. 364, ч. 1 ст. 365-2 КК України, задовольнити.
Зобов`язати посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 , надати (забезпечити) старшим слідчим СВ ВП №2 Полтавського РУП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , начальнику СВ ВП №2 Полтавського РУП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_6 , заступнику начальника СВ ВП№2 Полтавського РУП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_7 тимчасовий доступ до оригіналів документів з можливістю їх вилучення, а саме: оригіналу реєстраційної справи Акціонерного товариства закритого типу « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , номер запису: 15661200000000420, дата запису: 21.03.2007, дата державної реєстрації: 21.07.1997.
Строк дії ухвали один місяць з дня її постановлення.
Роз`яснити, що відповідно до ч. 1 ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
У випадку вилучення речей і документів, за відсутністю яких юридична особа позбавляється можливості здійснювати свою діяльність, ухвала може бути оскаржена до Полтавського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя
Суд | Кобеляцький районний суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2023 |
Оприлюднено | 08.05.2024 |
Номер документу | 110291760 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Кобеляцький районний суд Полтавської області
Макарчук С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні