Рішення
від 27.04.2023 по справі 580/950/20
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 квітня 2023 року справа № 580/950/20

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Паламаря П.Г., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом приватного підприємства Міськбуд-Плюс до Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради про визнання протиправними відмов та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду надійшов позов приватного підприємства Міськбуд-Плюс (18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 345, код ЄДРПОУ 33752650) до Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради (18000, м. Черкаси, вул. Б. Вишневецького, 36, код ЄДРПОУ 38715770) в якому позивач просить:

-визнати протиправною відмову Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради у наданні приватному підприємству Міськбуд - Плюс містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки по вул. Менделєєва, 4 в м. Черкаси для будівництва будинку відпочинку (готельного типу, літ. А) від 20.02.2020 №01-20/10576;

-зобов`язати Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради видати приватному підприємству Міськбуд - Плюс містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки загальною площею 5,3731 га, по вул. Менделєєва, 4 в м. Черкаси для будівництва будинку відпочинку (готельного типу, літ. А);

-визнати протиправною відмову Департаменту архітектури та містобудування Черкаської і міської ради у наданні приватному підприємству Міськбуд - Плюс містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки по вул. Менделєєва, 4 в м. Черкаси для будівництва будинку відпочинку (готельного типу, літ. В) від 20.02.2020 №10577;

-зобов`язати Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради видати приватному підприємству Міськбуд - Плюс містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки загальною площею 5,3731 га, по вул. Менделєєва, 4 в м. Черкаси для будівництва будинку відпочинку (готельного типу, літ. В);

-визнати протиправною відмову Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради у наданні приватному підприємству Міськбуд - Плюс містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки по вул. Менделєєва, 4 в м. Черкаси для будівництва будинку відпочинку (готельного типу, літ. С) від 20.02.2020 №25/01-20/10585;

-зобов`язати Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради видати приватному підприємству Міськбуд - Плюс містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки загальною площею 5,3731 га, по вул. Менделєєва, 4 в м. Черкаси для будівництва будинку відпочинку (готельного типу, літ. С);

-визнати протиправною відмову Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради у наданні приватному підприємству Міськбуд - Плюс містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки по вул. Менделєєва, 4 в м. Черкаси для будівництва будинку відпочинку (готельного типу, літ. Д) від 20.02.2020 №01-20/10591;

-зобов`язати Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради видати приватному підприємству Міськбуд - Плюс містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки загальною площею 5,3731 га по вул. Менделєєва, 4 в м. Черкаси для будівництва будинку відпочинку (готельного типу, літ. Д);

-визнати протиправною відмову Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради у наданні приватному підприємству Міськбуд - Плюс містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки по вул. Менделєєва, 4 в м. Черкаси для будівництва будинку відпочинку (готельного типу, літ. Е) від 20.02.2020 №25/01-20/10575;

-зобов`язати Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради видати приватному підприємству Міськбуд - Плюс містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки загальною площею 5,3731 га, по вул. Менделєєва, 4 в м. Черкаси для будівництва будинку відпочинку (готельного типу, літ. Е).

Верховний суд розглянувши в спрощеному позовному провадженні без повідомлення сторін касаційну скаргу Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради, постановою від 15.02.2023 скасував рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 22 квітня 2021 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 13 серпня 2021 року у справі № 580/950/20, а справу №580/950/20 направив на новий розгляд до Черкаського окружного адміністративного суду.

Верховний суд в мотивувальній частині постанови зазначив, що суди попередніх інстанцій не надали належної оцінки доводам оскаржуваних відмов, стосовно того, що згідно з Генеральним планом міста Черкаси спірна земельна ділянка розташована на території лісу, а відповідно до плану зонування території міста Черкаси вона потрапляє в зону ПЗФ - землі природно-заповідного фонду, що унеможливлює будівництво запланованих позивачем будівель.

Також вказано, що станом на час розгляду даної справи рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради № 393 від 07 квітня 2016 року, яким затверджено проект містобудівної документації «Детальний план території між вулицями Дахнівська, Соснівська та автодороги Н-16 в місті Черкаси», на яке посилались суди - скасоване.

Таким чином, суду необхідно встановити обставини щодо відповідності містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки по вул. Менделєєва, 4 в м. Черкаси для будівництва будинку відпочинку, Генеральному плану міста Черкаси.

24.02.2023 справа №580/950/20 надійшла до Черкаського окружного адміністративного суду та ухвалою від 27.02.2023 прийнято до провадження в порядку спрощеного позовного провадження, без виклику сторін.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що приватне підприємство Міськбуд-Плюс не погоджується з оскаржуваними рішеннями Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради, вважає відмови протиправними, а мотиви їх прийняття такими, що не ґрунтуються на нормах чинного законодавства. Вказано, що наміри забудови земельної ділянки, що знаходиться по вул. Менделєєва, 4 в м. Черкаси, запропоновані ПП «Міськбуд-Плюс» у заяві повністю відповідають вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, оскільки генеральний план м. Черкаси не містить заборон та обмежень на будівництво будинків відпочинку (готельного типу) за адресою: вул. Менделєєва, 4 в м. Черкаси.

Представник відповідача у відзиві на позов просив відмовити у його задоволенні, оскільки земельна ділянка, яку має намір забудувати позивач, згідно генерального плату міста Черкаси, розташована на території лісу, відповідно до плану зонування території міста Черкаси об`єкт потрапляє в зону природно-заповідного фонду. Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради вважає, що позивачу було правомірно відмовлено в наданні містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, оскільки наміри забудови не відповідають містобудівній документації. Вказано, що детальний план території на який посилається позивач, скасований рішенням виконавчого комітету Черкаської міської ради від 18 лютого 2020 року № 172.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд зазначає таке.

Рішенням Другої сесії Черкаської міської ради Про припинення обласному комунальному підприємству Готельний комплекс Дніпро Черкаської обласної ради права користування земельною ділянкою по вул. Менделєєва, 4 та про надання ПП Міськбуд-Плюс земельної ділянки в оренду по вул. Менделєєва, 4 (у зв`язку з орендною комунального нерухомого майна) від 28.07.2016 року № 2-885, зокрема припинено обласному комунальному підприємству Готельний комплекс Дніпро Черкаської обласної ради (код ЄДРПОУ - 14183754) право постійного користування земельною ділянкою площею 5,3731 га (кадастровий номер 7110136700:02:003 0034) по вул.Менделєєва, 4, надано приватному підприємству Міськбуд-Плюс (код ЄДРПОУ - 33752650) земельну ділянку площею 5,3731 га (кадастровий номер 7110136700:02:003 0034) без зміни цільового призначення по вул. Менделєєва, 4, яка за цільовим призначенням віднесена до земель рекреаційного призначення (для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення) в оренду до 30.04.2020 під комплекс будівель та споруд.

На виконання вказаного рішення між Черкаською міською радою та приватним підприємством Міськбуд-Плюс 14.09.2016 було укладено договір оренди землі, відповідно до якого в оренду останньому було передано земельну ділянку площею 5,3731 га (кадастровий номер: 7110136700:02:003:0034) під комплекс будівель та споруд за адресою: м. Черкаси, вул. Менделєєва, 4.

За функціональним використанням земельну ділянку віднесено до категорії земель громадського призначення.

Договір укладено до 30.04.2020 (з дати прийняття рішення Черкаської міської ради від 28.07.2016 № 2-885).

В подальшому, 19.09.2016 року даний договір був зареєстрований за № 16484840.

З метою визначення функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації території, рішенням Черкаської міської ради № 2-1723 від 01.10.2015 року затверджено розробку детального плану території між вулицями Дахнівська, Соснівська (Мініна і Пожарського) та автодороги Н-16 у місті Черкаси, загальною площею 42 га. Зазначеним рішенням передбачено проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів у проекті містобудівної документації.

Рішенням виконавчого комітету Черкаської міської ради № 393 від 07.04.2016 року (на виконання рішення Черкаської міської ради № 2-1723 від 01.10.2015 року) було затверджено проект містобудівної документації Детальний план території між вулицями Дахнівська, Соснівська та автодороги Н-16 в місті Черкаси та враховано проект детального плану території в якості вихідних даних для розроблення внесених змін до генерального плану міста Черкаси.

18.02.2020 Виконавчим комітетом Черкаської міської ради прийнято Рішення № 172 Про скасування рішення виконавчого комітету від 07.04.2016 № 393 Про затвердження детального плану території між вулицями Дахнівська, Соснівська (Мініна і Пожарського) та автодороги Н-16 в місті Черкаси.

07.02.2020 приватне підприємство Міськбуд-Плюс звернулося до Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради із заявами на видачу містобудівних умов і обмежень, а саме:

1) заява № 25/01-20/10575 на видачу містобудівних .умов і обмежень і для будівництва будинку відпочинку (готельного типу, літ. Е) на земельній ділянці загальною площею 5,3731 га, яка розташована за адресою: м. Черкаси, вул. Менделєєва, 4, посвідчену договором оренди землі від 14.09.2016, відповідно до рішення Черкаської міської ради № 2 - 885 від 28.07.2016.

Листом №25/01-20/10575 від 20.02.2020 Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської повідомив приватне підприємство Міськбуд - Плюс про відмову в задоволенні заяви щодо надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки по вул. Менделєєва, 4 для будівництва будинку відпочинку (готельного типу літ. Е). Також вказано, що відповідно до плану зонування території міста Черкаси, і, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 04.12.2014 № 2-513, переліку дозволенихта допустимих видів забудови та використання земельних ділянок в межах територіальних зони-об`єкт будівництва потрапляє в зону ПЗФ- землі природно-заповідного фонду.

Підставами для відмови у наданні вказаних містобудівних умов та обмежень Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської зазначає п. 3 ч. 4 ст. 29 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності, а саме: невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні;

2)заява № 25/01-20/10591 на видачу містобудівних умов і обмежень для будівництва будинку відпочинку (готельного типу, літ. Д) на земельній ділянці загальною площею 5,3731 га, яка розташована за адресою: м. Черкаси, вул. Менделєєва, 4, посвідчену договором оренди землі від 14.09.2016, відповідно до рішення Черкаської міської ради № 2 - 885 від 28.07.2016..

За результатами розгляду листом №01-20/10591 від 20.02.2020 надана відмова з аналогічних підстав, що й листом № 25/01-20/10575 від 20.02.2020;

3)заява №01-20/10576 на видачу містобудівних умов і обмежень для будівництва будинку відпочинку (готельного типу, літ. А) на земельній ділянці загальною площею 5,3731 га, яка розташована за адресою: м. Черкаси, вул. Менделєєва, 4, посвідчену договором оренди землі від 14.09.2016, відповідно до рішення Черкаської міської ради № 2 - 885 від 28.07.2016.

За результатами розгляду листом № 01-20/10576 від 20.02.2020 надана відмова з аналогічних підстав, що й листом №25/01-20/10575 від 20.02.2020.

4)заява №10577 на видачу містобудівних умов і обмежені для будівництва будинку відпочинку (готельного типу, літ. В) на земельній ділянці загальною площею 5,3731 га, яка розташована за адресою: м. Черкаси, вул. Менделєєва, 4, посвідчену договором оренди землі від 14.09.2016, відповідно до рішення Черкаської міської ради № 2 - 885 від 28.07.2016.

За результатами розгляду листом № 10577 від 20.02.2020 надана відмова з аналогічних підстав, що й листом № 25/01-20/10575 від 20.02.2020.

5)заява № 25/01-20/10585 на видачу містобудівних умов і обмежень для будівництва будинку відпочинку (готельного типу, літ. С) на земельній ділянці загальною площею 5,3731 га, яка розташована за адресою: м. Черкаси, вул. Менделєєва, 4, посвідчену договором оренди землі від 14.09.2016, відповідно до рішення Черкаської міської ради № 2 - 885 від 28.07.2016.

За результатами розгляду листом № 25/01-20/10585 від 20.02.2020 надана відмова з аналогічних підстав, що й листом № 25/01-20/10575 від 20.02.2020.

Не погоджуючись з прийнятими рішеннями, позивач звернувся до суду.

Судом також встановлено, що відповідно до Генерального плану міста Черкаси, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 29.12.2011 №3-505 та плану зонування території міста Черкаси, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 04.12.2014 №2-513, спірна земельна ділянка розташована на території лісу, а відповідно до плану зонування території міста Черкаси - потрапляє в зону ПЗФ - землі природно-заповідного фонду. (а.с. 101-102 т. 1).

Згідно ухвали Черкаського окружного адміністративного суду у справі №580/871/20 від 08.11.2022, яка набрала законної сили, позовну заяву приватного підприємства Міськбуд-Плюс до Виконавчого комітету Черкаської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення Виконавчого комітету Черкаської міської ради №172 від 18.02.2020 Про скасування рішення виконавчого комітету від 07.04.2016 № 393 Про затвердження детального плану території між вулицями Дахнівська, Соснівська (Мініна і Пожарського) та автодороги Н-16 в місті Черкаси залишено без розгляду.

Тобто, детальний план території між вулицями Дахнівська, Соснівська (Мініна і Пожарського) та автодороги Н-16 в місті Черкаси відсутній.

Вирішуючи спір по суті суд зазначає таке.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності визначає Закон України Про регулювання містобудівної діяльності від 17 лютого 2011 року № 3038-VI (далі Закон № 3038-VI), який спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Відповідно до ч. ч. 2, 3 ст. 8 Закону № 3038-VI планування та забудова земельних ділянок здійснюється їх власниками чи користувачами в установленому законодавством порядку. Рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, районними, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації.

Згідно ст. 26 Закону № 3038-VI, забудова територій здійснюється шляхом розміщення об`єктів будівництва. Суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів. Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Частиною 5 цієї статті визначено, що проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; 6) реєстрація права власності на об`єкт містобудування.

Згідно ст. 29 Закону № 3038-VI, основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування.

Фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.

Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника (із зазначенням кадастрового номера земельної ділянки), до якої додаються:

1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію - у разі, якщо речове право на земельну ділянку не зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно;

2) копія документа, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці - у разі, якщо право власності на об`єкт нерухомого майна не зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації);

3) викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000.

Інформацію про речове право на земельну ділянку, право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, відомості з Державного земельного кадастру уповноважені органи містобудування та архітектури отримують відповідно до частини восьмої статті 9 Закону України "Про адміністративні послуги".

Для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовник також додає містобудівний розрахунок, що визначає інвестиційні наміри замовника, який складається у довільній формі з доступною та стислою інформацією про основні параметри об`єкта будівництва.

Цей перелік документів для надання містобудівних умов та обмежень є вичерпним.

Підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є:

1)неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень;

2)виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці;

3)невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Відмова у наданні містобудівних умов та обмежень здійснюється шляхом направлення листа з обґрунтуванням підстав такої відмови відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури у строк, що не перевищує встановлений строк їх надання.

Підставою для відмови ПП Міськбуд-Плюс у видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки стала невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, оскільки земельна ділянка по вул. Менделєєва, 4 в м. Черкаси потрапляє в зону природно-заповідного фонду, що унеможливлює будівництво запланованих позивачем будівель.

Як встановлено судом з відомостей державного реєстру речових прав на нерухоме майно, спірна земельна ділянка (кадастровий номер: 7110136700:02:003:0034) за цільовим призначенням визначена для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення. Однак в додаткових відомостях зазначено, що наявні обмеження у використанні даної земельної ділянки, а саме остання входить до зони особливого режиму забудови охоронна зона навколо об`єкта природно-заповідного фонду.

Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону № 3038-VI, планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Містобудівна документація на місцевому рівні розробляється з урахуванням даних державного земельного кадастру на актуалізованій картографічній основі в цифровій формі як просторово орієнтована інформація в державній системі координат на паперових і електронних носіях.

Пунктами 2, 3, 9 ч. 1 ст. 1 Закону № 3038-VI визначено, що генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту;

детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території;

план зонування території (зонінг) - містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

Згідно ч. 1 ст. 17 Закону № 3038-VI, генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

На підставі затвердженого генерального плану населеного пункту розробляється план земельно-господарського устрою, який після його затвердження стає невід`ємною частиною генерального плану.

Частиною 1 ст. 18 Закону № 3038-VI передбачено, що план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

План зонування території розробляється з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання надмірній концентрації населення і об`єктів виробництва, зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища, охорони та використання територій з особливим статусом, у тому числі ландшафтів, об`єктів історико-культурної спадщини, а також земель сільськогосподарського призначення і лісів та підлягає стратегічній екологічній оцінці.

Згідно ч. 1 ст. 19 Закону № 3038-VI детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території.

Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.

Судом встановлено, що детальний план території між вулицями Дахнівська, Соснівська та автодороги Н-16 в місті Черкаси, на який посилається позивач, скасований рішенням виконавчого комітету Черкаської міської ради №172 Про скасування рішення виконавчого комітету від 07.04.2016 № 393 Про затвердження детального плану території між вулицями Дахнівська, Соснівська (Мініна і Пожарського) та автодороги Н-16 в місті Черкаси, яке є чинне.

Таким чином, підставами для надання містобудівних умов і обмежень є виключно генеральний план міста Черкаси, затверджений рішенням Черкаської міської ради від 29.12.2011 №3-505 та план зонування території міста Черкаси, затверджений рішенням Черкаської міської ради від 04.12.2014 №2-513, згідно яких спірна земельна ділянка розташована на території лісу, а відповідно до плану зонування території міста Черкаси - потрапляє в зону ПЗФ - землі природно-заповідного фонду.

Підсумовуючи вищевикладене, суд вважає, що наміри забудови земельної ділянки, яка знаходиться по вул. Менделєєва, 4 в м. Черкаси, запропоновані ПП Міськбуд-Плюс у заявах не відповідають вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, оскільки генеральний план м. Черкаси містить заборону та обмеження на будівництві будинків відпочинку (готельного типу) за адресою: вул. Менделєєва, 4 в м. Черкаси.

За таких обставин, висновки відповідача про невідповідність намірів забудови спірної земельної ділянки містобудівній документації є обґрунтовані.

Відповідно до частини першої та другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно з частинами першою-третьою статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Оцінивши належність, допустимість, достовірність вказаних вище доказів окремо, а також достатність і взаємний зв`язок цих доказів у їх сукупності, суд вважає, що доводи відповідача свідчать про законність оскаржуваних рішень та безпідставність позову. Позивач, у свою чергу, не довів обґрунтованість заявлених вимог, відтак позовні вимоги до задоволення не підлягають.

У зв`язку з відмовою у задоволенні позову розподіл судових витрат відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства не здійснюється.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 72, 76, 90, 139, 241-246, 255, 295 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду у строк, встановлений статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Петро ПАЛАМАР

Дата ухвалення рішення27.04.2023
Оприлюднено01.05.2023
Номер документу110496812
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними відмов та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —580/950/20

Рішення від 27.04.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Петро ПАЛАМАР

Ухвала від 27.02.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Петро ПАЛАМАР

Постанова від 15.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 14.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 12.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Постанова від 13.08.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 02.08.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 01.06.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 01.06.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Рішення від 22.04.2021

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні