Рішення
від 30.03.2023 по справі 522/2429/21
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30.03.2023

Справа № 522/2429/21

Провадження № 2/522/448/23

Приморський районний суд м. Одеси у складі:

головуючого судді - Ярема Х.С.,

при секретарі судового засідання Кніш Д.А.,

за участю представника відповідача Попаз Ю.С.

представника третьої особи Козачишин О.В.

розглянув у судовому засіданні справу

за позовом ОСОБА_1

до 1) Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, 2) Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради

третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача ТОВ «НАШ Город»

про визнання протиправними дій, скасування дозволу, зобов`язання вчинити дії.

І. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ

1.10.02.2021 до суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради, третя особа на стороні відповідача ТОВ «Наш Город».

2.Позивач просив суд:

- визнати протиправними дії Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради щодо видачі дозволу від 27.01.2020 № ОД 112200271693 на виконання будівельних робіт об`єкта будівництва «Нове будівництво спортивно-готельного комплексу за адресою АДРЕСА_1 »;

- визнати протиправними дії Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради щодо видачі дозволу від 06.04.2020 № 938;

- скасувати дозвіл, виданий Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради на виконання будівельних робіт від 27.01.2020 за № ОД 112200271693 об`єкт будівництва «Нове будівництво спортивно-готельного комплексу за адресою АДРЕСА_1 »

- скасувати дозвіл, виданий Департаментом архітектури та містобудування Одеської міської ради щодо видачі дозволу від 06.04.2020 за № 938;

- зобов`язати Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради внести відомості до реєстру дозвільних документів Державної архітектурно-будівельної інспекції України про скасування дозволу на виконання будівельних робіт від 27.01.2020 №ОД 112200271693.

3.10.12.2021 (після надходження справи за наслідками касаційного перегляду) відкрито загальне позовне провадження.

4.04.02.2022 відповідач - Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради подало відзив на позовну заяву.

5.14.04.2022 третя особа ТОВ «НАШ ГОРОД» подав пояснення на позовну заяву.

6.Відповідач - Департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради належним чином повідомлений про розгляд справи, відзив не подав, в судове засідання не з`являвся.

7.13.12.2022 закрито підготовче провадження.

8.В судове засідання 30.03.2023 представник позивача не з`явився, причини неявки не повідомив, належним чином був повідомлений про розгляд справи.

ІІ. АРГУМЕНТИ СТОРІН

Позивач

9. ОСОБА_1 звернулась до суду як мешканець сусіднього будинку ( АДРЕСА_2 ), що поруч з об`єктом будівництва ( АДРЕСА_1 ), законність якого вона заперечує. Замовником будівництва є ТОВ «НАШ ГОРОД», об`єктом є спортивно-готельний комплекс. Вважає, що зведення цього об`єкту може негативно вплинути на стан будинку, в якому вона проживає, а дозвіл на забудову видано незаконно.

10.УДАБК Одеської міської ради та Департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради незаконно видали дозволи ТОВ «НАШ ГОРОД» від 27.01.2020 на виконання будівельних робіт та від 06.04.2020 на проведення земляних робіт для будівництва об`єкта «Нове будівництво спортивно-готельного комплексу», оскільки згідно з Генеральним планом м. Одеси, затвердженим рішенням Одеської міської ради від 25.03.2015 земельна ділянка в АДРЕСА_1 знаходиться в межах «ландшафтно-рекреаційної території», з цільовим призначенням «зелена зона загального користування». Вважає, що відповідно до ст. 52 ЗК України на землях рекреаційного призначення забороняється діяльність, що перешкоджає або може перешкоджати використанню їх за призначенням, негативно впливає або може вплинути на природній стан цих земель. Тобто, земельні ділянки рекреаційного призначення не можуть бути використані не за призначенням. Так, Одеська міська рада не приймала рішення про зміну функціонального призначення зазначеної території під забудову. Разом з тим, відповідно до Плану зонування території (зонінг) міста Одеси, затвердженого рішенням Одеської міської ради від 19.10.2016 будівництво в АДРЕСА_1 не передбачено. Отже, Генеральним планом міста та планом зонування не передбачено будівництво п`ятиповерхового спортивно-готельного комплексу.

11.Згідно з реєстром будівельної діяльності ДАБІ України будь-які дозвільні документи замовник ТОВ «НАШ ГОРОД» не отримувало.

12.Будівництво об`єкта здійснюється з порушенням ДБН Б.2.2-12:2018 «Планування і забудова територій» нормативні вимоги до рекреаційного житла: кількість людей, що тимчасово розміщуються в одному житловому будинку, повинна становити не більше 30 осіб; поверховість забудови не повинна перевищувати 4 поверхів.

13.Забудова здійснюється на відстані 6 метрів від будинку позивача.

14.Згідно з містобудівними умовами та обмеженнями забудови земельної ділянки АДРЕСА_1 , граничнодопустима висота будівель +14,74 м (5-поверхів), а згідно з додатком Департаменту архітектури та містобудування від 17.08.2020 висоту об`єкта збільшено до +27,330 м до 31,430 м. Згідно з Планом архітектурного рішення ТОВ «НАШ ГОРОД» будує будівлю більше 8-поверхів з апартаментами, літніми приміщеннями, саунами, де площа одного поверху складає 896,3 кв.м. на час видачі дозволу від 27.01.2020 на виконання будівельних робіт земельна ділянка не мала призначення для забудови з будь-якою поверховістю.

Відповідач 1

15.ТОВ «НАШ ГОРОД» як замовник будівельних робіт на АДРЕСА_1 , звернулось до УДАБК Одеської міської ради, подавши усі необхідні документи відповідно до п.п. 27, 28 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт № 466 від 13.04.2011. Відповідно до проекту, який пройшов експертизу, клас наслідків (відповідальності) об`єкта будівництва за адресою пров. Ванний 1/1, м. Одеса - СС2.

16.ТОВ «НАШГОРОД» орендуєв АДРЕСА_1 земельну ділянкуплощею 0,1269га для будівництвата обслуговуванняспортивно-готельногокомплексу.Згідно зп.5.2договору орендикатегорія земельза основнимцільовим -землі рекреаційногопризначення,вид цільовогопризначення земелькод Е.07.01(длябудівництва таобслуговування об`єктіврекреаційного призначення).Відповідно Додатку3Порядку веденняЄдиної державноїелектронної системиу сферібудівництва,затвер.постановою КМУ№ 681від 23.06.2021в Таблиціспіввідношення класифікаторівцільового призначення,переліків функціональногозонування територій,та класифікаторабудівель іспоруд,код (ДКБС 018-2000)код об`єкта1211.1.(готелі)може здійснюватисяв зонірозміщення пансіонатів,курортних готелівдля будівництвата обслуговуванняоб`єктів туристичноїінфраструктури тазакладів зцільовим призначеннямза класифікацієювидів цільовогопризначення -для будівництвата обслуговуванняоб`єктів туристичноїінфраструктури тазакладів 07.01. Таким чином, на земельній ділянці з цільовим призначенням за кодом 07.01 дозволено будівництво готелів.

17.Згідно з Генеральним паном м. Одеси, затвердженим 25.03.2015, зазначена ділянка розміщена в межах ландшафтної-рекреаційної території, озеленені зони загального користування. Відповідно з «Детальним планом території у межах пров. Ванний, Фонтанська дорога, вул. Красних Зорь у м. Одесі», затвердженого рішенням від 10.09.2015, земельна ділянка розташована в зоні 0-1 (зона загальноміського центру), де, відповідно з пояснювальної записки ДПТ, до складу переважних видів використання територій входять багатоквартирні житлові будинки, територія, на якій передбачено благоустрій з розміщенням майданчиків для ігор дітей, відпочинку дорослого населення та сміттєзбиральників, розташована в зоні - Р-3 (рекреаційна зона озеленених територій загального користування), де, відповідно з пояснювальною запискою ДПТ, до складу переважних видів використання території входять майданчики для відпочинку, спортивні та дитячі гральні майдани.

18.Згідно зпланам зонуваннятериторії Одеси,затвердженим рішенням19.10.2016,дана земельнаділянка знаходитьсяв зоніГ-4п«проектна культурната спортивназона,яка призначенадля розташуваннякрупних культурно-мистецьката спортивно-видовищних комплексів, концертних залів, театрів, кінотеатрів тощо», де, згідно з пояснювальною запискою до зонінгу до складу переважних видів використання території входять спортивні клуби, спортивні майданчики тощо, а до складу супутніх видів використання території входять готе, центри обслуговування туристів, тощо.

19.Отже, будівництво спортивно-готельного комплексу на АДРЕСА_1 здійснюється в межах певної категорії - землі рекреаційного призначення з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою. Крім того, житловий будинок в якому проживає позивач знаходиться в тій самі зоні забудови.

20.Доводи позивача про недотримання норм ДБН в частині поверховості будівлі є безпідставними. Так, відповідно до примітки п. 3.6. ДБН 360-92 для міст, що розташовані у районах сейсмічністю 7-9 балів, слід застосовувати одно-, двосекційні житлові будинки заввишки не більше 4-х поверхів, а також малоповерхову забудову з присадибними і при квартирними ділянками. Будівництво житлових будинків вище 4-х поверхів може здійснюватися при належному архітектурно композиційному і техніко-економічному обґрунтуванні з дозволу відповідних державних органів. Окрім цього, мінімально допустимі відстані від об`єктів, які проектуються до існуючих будинків та споруд: на нормативній відстані від існуючих житлових будинків, будівель і споруд, меж земельної ділянки відповідно з п. 3.6. -3.14 ДБН 360-92 «Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень» та ДБН В. 1.1.7 - 2002 «Пожежна безпека об`єктів будівництва». Що стосується посилань позивача, що відстань від будинку позивача до об`єкта забудови становить 6 метрів, не відповідає дійсності. Так, відповідно до Містобудівного кадастру відстань складає 21,2 м. В цілому всі доводи позивача вважає безпідставними, так як забудовник отримав всі необхідні документи, що пройшли відповідні експерти. Для того, щоб довести їх незаконність, неправильність, позивачу слід провести також відповідні експертизи, а не обгрунтовувати вимоги про скасування дозволів з цієї підстави лише припущеннями.

Третя особа

21.Земельна ділянка на якій планується будівництво за Генеральним планом знаходиться в межах ландшафтно-рекреаційної території, проте згідно з План зонування території м. Одеси, розробленим на основі Генерального плану, дана земельна ділянка знаходиться в зоні Г-4п (культурна та спортивна зона). Пояснювальна записка до Плану зонування території м. Одеса, визначає види використання земель в зоні серед яких універсальні спортивні комплекси, спеціалізовані спортивні комплекси, готелі, центри обслуговування туристів. Отже, будівництво спортивно-готельного комплексу відповідає цільовому використанню земельної ділянки. Крім того, житловий будинок в якому проживає позивач знаходиться в тій самій зоні, отже

22.Оскільки об`єкт будівництва належить до класу наслідків СС2, то дозвільні документи видає виконавчий орган з питань державного архітектурно-будівельного контролю міської ради населеного пункту, а не ДАБІ України.

23.Посилання позивача на те, що будівництво здійснюється на відстані 6 м від стіни її будинку не відповідає дійсності.

ІІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

24.На підставі договору оренди землі від 01.09.2016 ТОВ «НАШ ГОРОД» орендує в Одеської міської ради земельну ділянку (м. Одеса, пров. Ванний, 1/1) в строкове платне володіння, користування земельну ділянку площею 0,1269 га, кадастровий номер: 5110137500:54:006:0341 (в т.ч. по угіддях: капітальна одноповерхова - 0,0165 га; під зеленими насадженнями - 0,1104 га).

На земельній ділянці розташовано об`єкт нерухомого майна, що належить ТОВ «НАШ ГОРОД». Договір оренди землі укладено терміном на 49 років для будівництва та обслуговування спортивно- готельного комплексу (п. 3.7).

Відповідно з п. 5.2 Договору категорія земель за основним цільовим призначенням - землі рекреаційного призначення, вид цільового призначення згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель - код Е.07.01 (для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення).

Режим забудови визначається відповідно до Детального плану території, затвердженого рішення Одеської міської ради від 10.09.2015 (п. 2.2 договору).

25.23.02.2017 Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради затвердило замовнику ТОВ «НАШ ГОРОД» містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (кадастровий помер: 5110137500:54:006:0341, в АДРЕСА_1 ) для будівництва спортивно-готельного комплексу.

26.19.12.2019 ТОВ «Глобал промпостач» надало експертний висновок щодо розгляду проектної документації за робочим проектом «Нове будівництво спортивно-готельного комплексу» за адресою АДРЕСА_1 (клас наслідків СС2, замовник - ТОВ «НАШ ГОРОД», генпроектувальник ТОВ «Гефест»).

27.02.11.2020 ТОВ «НАШ ГОРОД» затвердило проектну документацію на будівництво об`єкту «Нове будівництво спортивно-готельного комплексу» за адресою АДРЕСА_1 .

28.13.01.2020 ТОВ «НАШ ГОРОД» подало до УДАБК Одеської міської ради заяву про надання дозволу на виконання будівельних робіт на земельній ділянці в

АДРЕСА_3 .27.01.2020 УДАБК Одеської міської ради надало безстроковий дозвіл № НОМЕР_1 на «Нове будівництво спортивно-готельного комплексу за адресою АДРЕСА_1 , код об`єкта 1211.1, клас наслідків відповідальності СС2. Згодом, 16.12.2020 УДАБК Одеської міської ради зареєструвало внесення змін у дозвіл № ОД 112200271693 від 27.01.2020.

30.06.04.2020 Департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради видав дозвіл №938, яким дозволяється ТОВ «НАШ ГОРОД» «проводити земляні або монтажні роботи, не пов`язані з прокладенням, перекладанням, ремонтом інженерних мереж і споруд під час встановлення тимчасового огородження відповідно до наданої схеми, за адресою АДРЕСА_1 ». Дозвіл діє з 08.04.2020 до 08.04.2021.

31.17.08.2020 Департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради, у зв`язку з внесенням замовником доповнень (заплановано збільшення поверховості об`єкта) у раніше надані містобудівні умови та обмеження від 23.02.2017, затвердив додаток до містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки: в п.1 «Граничнодопустима висота будівель» внести зміни від «+27,330 м до 31,430 м»; виключити п. 10 «техніко-екномічні показника об`єкта будівництва».

32.Рішенням Одеської міської ради № 6489-VI від 25.03.2015 затверджено Генеральний план м. Одеси згідно з яким земельна ділянка що знаходиться в АДРЕСА_1 розміщена в межах «ландшафтно-рекреаційної території, озеленені зони загального користування».

33.10.09.2015 Одеська міська рада рішенням № 6938-VI затвердила Детальний план території в межах: провулок Ванний, Фонтанська дорога, вулиці Красних Зорь у м. Одесі» за яким земельна ділянка за адресою АДРЕСА_1 , розташована в зоні 0-1 - зоні загальноміського центру, де згідно з пояснювальною запискою до ДПТ до складу переважних видів використання територій входять: багатоквартирні житлові будинки, територія, на якій передбачено благоустрій з розміщенням майданчиків для ігор дітей, відпочинку дорослого населення та сміттєзбиральників, розташована в зоні Р-3 - рекреаційна зона озеленених територій загального користування, де до складу переважних видів використання території входять майданчики для відпочинку, спортивні та дитячі гральні майданами.

34.Згідно з Планом зонування території (зонінг) міста Одеси, затвердженим рішенням Одеської міської ради 19.10.2016 №1316-VII земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 знаходиться в зоні Г-4п «проектна культурна та спортивна зона», яка згідно з пояснювальною запискою до Плану зонування призначена для розташування крупних культурно-мистецьких та спортивно-видовищних комплексів, концертних залів, театрів, кінотеатрів тощо, переважні види використання території: спортивні клуби, спортивні майданчики тощо, а до складу супутних видів використання території входять готелі, центри обслуговування туристів, тощо.

ВИСНОВКИ СУДУ.

35.Предметом оскарження є два дозволи від 27.01.2020 на виконання будівельних робіт та від 06.04.2020 на проведення земляних або монтажних робіт, які стосуються забудови земельної ділянки кадастровий номер: 5110137500:54:006:0341 об`єктом спортивно-готельного комплексу в АДРЕСА_1 .

36.Юридичну значимість для позивача оскаржувані дозволи мають в силу того, що порушуються її права як мешканця сусіднього будинку, якому загрожує нове будівництво спортивно-готельного комплексу.

37.Ключовим правовим питання у справі є правомірність виданих дозволів на забудову земельної ділянки з огляду на те, що земельна ділянка знаходиться в рекреаційній зоні.

38.Позивач стверджує, що дозвіл на забудову даної земельної ділянки проводиться всупереч ст. 52 ЗК України, а планом зонування території м. Одеси не передбачено будівництво на земельній ділянці АДРЕСА_1 , міська рада не приймала рішення про зміну функціонального призначення території під забудову.

39.Відповідач та третя особа доводили, що за планом зонування території м. Одеси, розробленим на основі Генерального плану, дана земельна ділянка знаходиться в зоні Г-4п (культурна та спортивна зона), тобто будівництво спортивно-готельного комплексу відповідає цільовому призначенню земельної ділянки, тому окреме рішення про зміну функціонального призначення земельної ділянки не приймалось.

40.Надаючи правову оцінку цим доводам сторін суд виходить з наступного.

41.З договору оренди земельної ділянки вбачається, що цільове призначення земельної ділянки на АДРЕСА_1 (кадастровий номер 5110137500:54:006:0341) «Е.07.01» - землі житлової та громадської забудови, категорія земель - землі рекреаційного призначення, власник Одеська міська рада. Земельна ділянка виділена ТОВ «НАШ ГОРОД» в оренду з метою будівництва та обслуговування спортивно-готельного комплексу.

42.Відповідно до статті 1Закону України«Про землеустрій» цільове призначення земельної ділянки - використання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку.

43.Відповідно до ст.19 ЗК України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на категорії, зокрема, землі рекреаційного призначення.

44.Частиною 1 ст.20ЗК України передбачено, що віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

45.Отже, зміна цільового призначення земельних ділянок (тобто переведення земельної ділянки з однієї категорії, визначеної ч. 1 ст.19ЗК України в іншу) здійснюється за проектами землеустрою та з дотриманням відповідної процедури.

46.Водночас, відповідно до ч. 5 ст.20ЗК України види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

47.Отже, зміна виду використання земельної ділянки в межах однієї категорії земель (за виключенням земель сільськогосподарського призначення та земель оборони), здійснюється її власником самостійно.

48.Таким чином, обов`язковою умовою користування земельною ділянкою є її використання за цільовим призначенням.

49.Забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.

50.Тобто, ЗК України встановлює плавила використання земельної ділянки, а містобудівна документація правила забудови.

51.Статтею 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено, що до містобудівної документації належать: генеральний план населеного пункту, детальний план території, план зонування території (зонінг).

Генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту; Детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території. В свою чергу, План зонування території (зонінг) - містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

52.Частиною 2 статті 18цього Закону встановлено, що план зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.

53.При цьому, статтею 26Закону України«Про регулюваннямістобудівної діяльності» закріплено, що право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

54.З огляду на зазначене, дотримання забудовником при здійсненні забудови земельної ділянки, розташованої в рекреаційній зоні вимог Земельного кодексу України, а також містобудівної документації є вирішальним.

55.Як вбачається, земельна ділянка кадастровий номер: 5110137500:54:006:0341 в АДРЕСА_1 , виділена під будівництво спортивно-готельного комплексу відноситься до земель рекреаційного призначення.

56.Згідно з статей 50,51,52Земельного кодексуУкраїни до земель рекреаційного призначення належать землі, які використовуються для організації відпочинку населення, туризму та проведення спортивних заходів. До земель рекреаційного призначення належать земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об`єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметових туристично-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об`єктів, а також земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об`єктів стаціонарної рекреації. На землях рекреаційного призначення забороняється діяльність, що перешкоджає або може перешкоджати використанню їх за призначенням, а також негативно впливає або може вплинути на природний стан цих земель. На таких землях (крім земельних ділянок зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельних ділянок, зайнятих об`єктами фізичної культури і спорту, інших аналогічних об`єктів) допускається будівництво відповідно до чинної містобудівної документації об`єктів житлового та громадського призначення, що не порушують режим використання земель рекреаційного призначення.

57.Відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, землі рекреаційного призначення (секція Е 07) (земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об`єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметових туристично-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об`єктів, а також земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об`єктів стаціонарної рекреації): 07.01 Для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення; 07.02 Для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорт; 07.03 Для індивідуального дачного будівництва; 07.04 Для колективного дачного будівництва; 07.05 Для цілей підрозділів 07.01-07.04 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду.

58.Так, рішенням Одеської міської ради № 6489-VI від 25.03.2015 затверджено Генеральний план м. Одеси згідно з яким земельна ділянка, що знаходиться в АДРЕСА_1 розміщена в межах «ландшафтно-рекреаційної території, озеленені зони загального користування».

59.10.09.2015 Одеська міська рада рішенням № 6938-VI затвердила Детальний план території в межах: АДРЕСА_4 » за яким земельна ділянка за адресою АДРЕСА_1 , розташована в зоні О-1 - зоні загальноміського центру, де згідно з пояснювальною запискою до ДПТ до складу переважних видів використання територій входять: багатоквартирні житлові будинки, територія, на якій передбачено благоустрій з розміщенням майданчиків для ігор дітей, відпочинку дорослого населення та сміттєзбиральників, розташована в зоні Р-3 - рекреаційна зона озеленених територій загального користування, де до складу переважних видів використання території входять майданчики для відпочинку, спортивні та дитячі гральні майданчики.

60.Згідно з Планом зонування території (зонінг) міста Одеси, затвердженим рішенням Одеської міської ради 19.10.2016 №1316-VII земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 знаходиться в зоні Г-4п «проектна культурна та спортивна зона», яка згідно з пояснювальною запискою до Плану зонування призначена для розташування крупних культурно-мистецьких та спортивно-видовищних комплексів, концертних залів, театрів, кінотеатрів тощо, переважні види використання території: спортивні клуби, спортивні майданчики тощо, а до складу супутних видів використання території входять готелі, центри обслуговування туристів, тощо.

61.Судом встановлено, та не заперечується сторонами, що земельна ділянка в АДРЕСА_1 , згідно з «Планом зонування території (зонінгом) м.Одеси», розташована в межах рекреаційних зон, а саме Р-3п озеленених територій загального користування, але в зоні Г-4п «проектна культурна та спортивна зона».

62.Рекреаційна зона озеленених територій загального користування Р-3 (Р-Зп), це зона призначена для організації повсякденного відпочинку населення. До зони входять парки, сквери, бульвари та інші озеленені території, що активно використовуються населенням для відпочинку, об`єкти відпочинку, туризму, спортивні та рекреаційні для дітей та дорослих. До супутніх та допустимих видів використання даних зон відносяться яхт-клуби, рятувальні станції, тимчасові стоянки човнів, спортивні майданчики, заклади громадського харчування тощо.

63.Зона Г-4п «проектна культурна та спортивна зона» призначена для розташування крупних культурно-мистецьких та спортивно-видовищних комплексів, концертних залів, театрів, кінотеатрів тощо, переважні види використання території: спортивні клуби, спортивні майданчики тощо, а до складу супутних видів використання території входять готелі, центри обслуговування туристів, тощо.

64.Таким чином, наміри забудови земельної ділянки (будівництво готельно-спортивного комплексу) та розроблена містобудівна документація свідчить про те, що забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства, а Планом зонування передбачена можливість розташування на землях рекреаційного призначення такого об`єкту будівництва, як відпочинковий спортивно-готельний комплекс (об`єкти відпочинку, туризму, спортивні).

65.Слід також зазначити, що зміна виду використання земельної ділянки в межах однієї категорії земель не є зміною її цільового призначення, а отже, не потребує проходження процедур, які відповідно до земельного законодавства України застосовуються при зміні цільового призначення.

66.Використання земельної ділянки з виду «Для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення» (Розділ секція Е07 підрозділ 07.01) не призводить до зміни цільового призначення земельної ділянки та відбувається у межах однієї категорії земель (землі рекреаційного призначення).

67.Відтак, безпідставними є доводи позивача про те, що рішення про зміну функціонального призначення території під забудову не приймалось, оскільки безпосередньо планом зонування території м. Одеси передбачено будівництво на земельній ділянці АДРЕСА_1 забудови від готельно-спортивний комплекс.

68.Таким чином, відсутні підстави для відмови у наданні забудовнику дозволу на забудову, оскільки подані документи відповідають вимогам містобудівної документації.

69.Окрім цього,як напідставу скасуваннядозволів від27.01.2020№ ОД112200271693на виконаннябудівельних робітта дозволувід 06.04.2020№ 938позивач посилавсяна те,що згідноз п.8.5.9ДБН Б.2.2-12:2018 «Планування і забудова територій» нормативні вимоги до рекреаційного житла: кількість людей, що тимчасово розміщуються в одному житловому будинку, повинна становити не більше 30 осіб; поверховість забудови не повинна перевищувати 4 поверхів; розрахункову щільність населення на території розміщення рекреаційного житла рекомендується приймати не більше 195 осіб/га, у тому числі: 40 осіб/га для постійного населення та 155 осіб/га - для відпочиваючих; розміри земельних ділянок рекреаційного житла слід приймати з розрахунку не менше як: 23,3 м2/особу для постійного населення та 40,0 м2/особу - для відпочиваючих; мінімальна площа житлового приміщення для тимчасового проживання відпочиваючих повинна становити не менше: 9 м2 при одномісному розміщенні, 12 м2 при двомісному та 16 м2 при трьохмісному розміщенні.

70.Тобто, фактично поверховість об`єкта забудови перевищує встановлену норму.

71.З матеріалів справи вбачається, що містобудівними умовами та обмеженнями передбачено, що граничнодопустиму висоту будівель 5 поверхів (14,74 м), яку дозволено збільшити до +27,330 м до 31,430 м. 17.08.2020 Департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради, у зв`язку з внесенням замовником доповнень (заплановано збільшення поверховості об`єкта) у раніше надані містобудівні умови та обмеження від 23.02.2017, затвердив додаток до містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки: в п.1 «Граничнодопустима висота будівель» внести зміни від «+27,330 м до 31,430 м.

72.Водночас суд вважає за необхідне звернути увагу, що предметом оскарження в цій справі є саме правомірність видачі УДАБК Одеської міської ради дозволу №ОД 112200271693 від 27.01.2020 на «Нове будівництво спортивно-готельного комплексу за адресою АДРЕСА_1 (16.12.2020 внесено зміни у дозвіл від 27.01.2020) та дозвіл №938 від 06.04.2020, виданий Департаментом архітектури та містобудування Одеської міської ради, яким дозволяється ТОВ «НАШ ГОРОД» «проводити земляні або монтажні роботи, не пов`язані з прокладенням, перекладанням, ремонтом інженерних мереж і споруд під час встановлення тимчасового огородження.

73.В свою чергу, підставою для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт, згідно з ч. 4 ст. 37 Закону №3038-VI,є: 1) неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу такого дозволу; 2) невідповідність поданих документів вимогам законодавства; 3) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах; 4) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначенихЗаконом України "Про оцінку впливу на довкілля".

74.Частиною 3статті 29 Закону № 3038-VIмістобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника.

75.Відповідно до частини 4статті 29 Закону № 3038-VI,підставами длявідмови унаданні містобудівнихумов таобмежень є:1)неподання визначенихчастиною третьоюцієї статтідокументів,необхідних дляприйняття рішенняпро наданнямістобудівних умовта обмежень; 2) виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці; 3) невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

76.Отже, відповідність намірів забудови містобудівній документації, в тому числі щодо граничнодопустимої висоти будівлі, перевіряється уповноваженим органом саме при видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, а не під час видання дозволу на забудову.

77.Судом встановлено, що 23.02.2017 Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради затвердило замовнику ТОВ «НАШ ГОРОД» містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (кадастровий помер: 5110137500:54:006:0341, в АДРЕСА_1 ) для будівництва спортивно-готельного комплексу.

78.Вказані містобудівні умови та обмеження не скасовані, є діючими та повинні враховуватись суб`єктами містобудівної діяльності.

79.Відтак, доводи про недотримання норм ДБН є підставою для оскарження містобудівних умов та обмежень, та не може бути підставою для скасування дозволу на забудову земельної ділянки чи дозволу на проведення земляних, монтажних робіт.

80.Разом з тим, представник Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради звертало увагу на те, що відповідно примітки п. 3.6. ДБН 360-92 для міст, що розташовані у районах сейсмічністю 7-9 балів, слід застосовувати одно-, двосекційні житлові будинки заввишки не більше 4-х поверхів, а також малоповерхову забудову з присадибними і при квартирними ділянками. Будівництво житлових будинків вище 4-х поверхів може здійснюватися при належному архітектурно композиційному і техніко-економічному обґрунтуванні з дозволу відповідних державних органів.

81.Відповідно забудовник отримав погодження, а Департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради, у зв`язку з внесенням замовником доповнень (заплановано збільшення поверховості об`єкта) у раніше надані містобудівні умови та обмеження від 23.02.2017, затвердив додаток до містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки: в п.1 «Граничнодопустима висота будівель» внести зміни від «+27,330 м до 31,430 м».

82.Щодо доводів позивача, що відстань від будинку позивача до об`єкта забудови становить 6 метрів, то суд зазначає, що ці обставини також є підставою для скасування містобудівних умов та обмежень. Також суд вважає слушними доводи відповідача, що забудовник отримав всі необхідні документи, що пройшли відповідні експерти. Для того, щоб довести їх неправильність, позивачу слід провести також відповідні експертизи, а не обгрунтовувати вимоги про скасування дозволів з цієї підстави лише припущеннями.

83.Таким чином, виходячи із підстав позову, судом не встановлено підстав для скасування дозволу, виданого УДАБК Одеської міської ради дозволу №ОД 112200271693 від 27.01.2020, який є безстроковим.

84.Що стосується скасування дозволу №938 від 06.04.2020, виданого Департаментом архітектури та містобудування Одеської міської ради, яким дозволяється ТОВ «НАШ ГОРОД» «проводити земляні або монтажні роботи, не пов`язані з прокладенням, перекладанням, ремонтом інженерних мереж і споруд під час встановлення тимчасового огородження, суд звертає увагу, що термін дії цього дозволу з 08.04.2020 до 08.04.2021. Представник ТОВ «НАШ ГОРОД» пояснив, що ним вже отримано новий дозвіл.

85.Відтак, оскаржуваний дозвіл від 06.04.2020 №938 вичерпав свою юридичну дію. Ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

86.Підсумовуючи, суд вважає, що права позивача не порушено, а тому в задоволенні позову слід відмовити.

87.Судові витрати позивачеві не відшкодовуються.

88.Керуючись ст. ст. 263-265 ЦПК України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову ОСОБА_1 відмовити.

Рішення може бути оскаржено до Одеського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 28.04.2023.

Суддя Ярема Х.С.

Дата ухвалення рішення30.03.2023
Оприлюднено01.05.2023
Номер документу110505144
СудочинствоЦивільне
Сутьскасування дозволів з цієї підстави лише припущеннями.

Судовий реєстр по справі —522/2429/21

Рішення від 30.03.2023

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Ярема Х. С.

Рішення від 30.03.2023

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Ярема Х. С.

Ухвала від 13.12.2022

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Ярема Х. С.

Ухвала від 13.12.2022

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Ярема Х. С.

Постанова від 12.12.2022

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Сегеда С. М.

Ухвала від 08.06.2022

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Сегеда С. М.

Ухвала від 02.05.2022

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Сегеда С. М.

Ухвала від 27.02.2022

Цивільне

Одеський апеляційний суд

Сегеда С. М.

Ухвала від 15.02.2022

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Ярема Х. С.

Ухвала від 15.02.2022

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Ярема Х. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні