Рішення
від 28.04.2023 по справі 340/10831/21
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 квітня 2023 року м. Кропивницький Справа №340/10831/21

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Момонт Г.М., розглянув у в порядку спрощеного позовного провадження (письмового провадження) в м. Кропивницькому адміністративну справу

за позовом: Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області

до відповідача: Відділу культури, туризму, молоді та спорту, Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області

про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області звернулося з позовом до Відділу культури, туризму, молоді та спорту, Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Відділу культури, туризму, молоді та спорту, Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області у вигляді заборони роботи (експлуатації) будівлі Павлишського будинку культури філії Онуфріївського базового будинку культури, що розташована за адресою: вул. Сухомлинського, 33-Б, смт Павлиш, Олександрійський район (стара назва Онуфріївський район), Кіровоградська область, шляхом заборони її використання (експлуатації) відділом культури, туризму, молоді та спорту Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області та його підпорядкованими підрозділами (будинками культури) та опечатування (опломбування) вхідних дверей до вказаної будівлі.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідно до довідки відділу культури, туризму, молоді та спорту Онцфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області від 09.12.2021 р. №01-18/238/1 Павлишський будинок культури філія Онуфріївського базового будинку культури, що розташований за адресою: вул. Сухомлинського, 33-Б, смт Павлиш, Олександрійський район, Кіровоградська область знаходиться на балансі та у оперативному управлінні вищевказаного відділу. Вказаний об`єкт відноситься до об`єктів з масовим перебуванням людей, а тому забезпечення на ньому безпеки є першочерговим завданням, оскільки у разі виникнення надзвичайної ситуації на ньому створюється велика небезпека та ймовірність травмування і загибелі людей. Під час перевірки виявлено, що у будівлі Павлишського будинку культури філії Онуфріївського базового будинку культури, а саме: приміщення будівлі будинку культури не обладнано системою протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації) (пункт 1.2 глави 1 розділу V ППБУ; пункт 5.3 таблиці А1 додатка А ДБН В2.5-56:2014); дерев`яні елементи горищного покриття (крокви, лати) будівлі будинку культури не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності (пункт 2.5 глави 2 розділу ІІІ ППБУ); на об`єкті не розміщено інформаційно-довідковий куточок з питань цивільного захисту (стаття 40 КЦЗУ); не проведено заміри опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок (пункт 1.20 розділу ІV ППБУ); посадовою особою та працівниками об`єкта не пройдено навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки (пункт 16 розділу ІІ ППБУ); об`єкт не забезпечено адресним вказівником (назва вулиці, номер будинку) та не встановлено його на видному місці, освітлювальному у темний час доби (пункт 2.22 глави 2 розділу ІІІ ППБУ); приміщення будинку культури не забезпечено первинними засобами пожежогасіння згідно із нормами належності (пункт 3.6 глави 3 розділу V ППБУ); для кожного приміщення не розроблено та не вивішено на видимих місцях інструкцію про заходи пожежної безпеки (пункт 4 розділу ІІ ППБУ); не забезпечено захист будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів (пункт 1.21 глави 1 розділу ІV ППБУ); приміщення будинку культури не забезпечено знаками безпеки згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 «Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір» (пункт 8 розділу ІІ ППБУ); сценічне оформлення не оброблено засобами вогнезахисту (пункт 2.3 глави 2 розділу VI ППБУ); виходи з глядацького залу, фойє та планшета сцени об`єкта не обладнано світловими покажчиками з написом «Вихід» (пункт 2.20 глави 2 розділу VІ ППБУ). Позивач вважає, що подальша експлуатація будівлі Павлишського будинку культури філії Онуфріївського будинку культури, що розташована за адресою: вул. Сухомлинського,33б, смт Павлиш, Олександрійський район, Кіровоградська область, із зазначеними порушеннями пожежної та техногенної безпеки створює загрозу життю та здоров`ю людей.

Відповідач правом на подачу відзиву на позовну заяву не скористався.

Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 28.12.2021 р. відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін (а.с.38).

26.01.2022 р. судове засідання відкладено за клопотанням представника позивача (а.с.40, 42).

24.02.2022 р. судове засідання відкладено за клопотанням представника відповідача (а.с.45-46, 48).

12.05.2022 р., 30.06.2022 р., 02.09.2022 р., 24.11.2022 р. судові засідання відкладено за клопотанням представника позивача (а.с.54-56, 57, 60-61, 62, 64-65, 66, 67, 68).

22.02.2023 р. судове засідання відкладено у зв`язку з оголошенням повітряної тривоги (а.с.76).

08.03.2023 р. судове засідання відкладено у зв`язку з неявкою у судове засідання представника відповідача щодо якого відсутні докази повідомлення про дату, час та місце розгляду справи (а.с.80).

У судовому засіданні 18.04.2023 р. відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача про зупинення провадження у справі у зв`язку з відсутністю підстав для такого зупинення (а.с.87-88).

Представник позивача у судовому засіданні18.04.2023 р. підтримав заявлені позовні вимоги. Представник відповідача у судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи відповідач повідомлений шлязом направлення повістки на електронну адресу відповідача (а.с.82).

Відповідно до ухвали занесеної до протоколу судового засідання від 18.04.2023 р. (а.с.87-88) подальший розгляд справи проведено у порядку письмового провадження.

Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,

ВСТАНОВИВ:

У період з 22.11.2021 р. по 03.12.2021 р. посадовими особами ГУ ДСНС України у Кіровоградській області відповідно до наказу №54 від 19.10.2021 р. (а.с.15) та посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) №303 від 22.10.2021 р. (а.с.16) проведено плановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання Відділом культури, туризму, молоді та спорту Онуфріївської селищної ради вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, за результатами якого складено акт №277 від 03.12.2021 р. (а.с.18-30). Перевіркою на об`єкті Павлишський будинок культури філія Онуфріївського базового будинку культури, що розташований за адресою: вул. Сухомлинського, 33-Б, смт Павлиш, Олександрійський район, Кіровоградська область виявлено порушення, зокрема:

- приміщення будинку культури не обладнані системою протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації) (пункт 1.2 глави 1 розділу V ППБУ; пункт 5.3 таблиці А1 додатка А ДБН В2.5-56:2014);

- не піддано вогнезахисному оброблянню дерев`яні конструкції будівлі будинку культури (пункт 2.5 глави 2 розділу ІІІ ППБУ);

- не встановлено інформаційно-довідковий куточок з питань цивільного захисту (стаття 40 КЦЗУ);

- не проведено заміри опору ізоляції електромережі і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання (пункт 1.20 розділу ІV ППБУ);

- посадові особи та працівники не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку. Встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 р. №444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях» (пункт 16 розділу ІІ ППБУ);

- не забезпечено будинок культури адресним вказівником (назва вулиці, номер будинку), встановленим на фасаді будівлі або інших видних місцях і освітлюваними у темний час доби (пункт 2.22 глави 2 розділу ІІІ ППБУ);

- будівлю та приміщення не забезпечено первинними засобами пожежогасіння згідно із нормами належності (пункт 3.6 глави 3 розділу V ППБУ);

- для кожного приміщення будинку культури не розроблені та незатверджені керівником інструкцію про заходи пожежної безпеки (пункт 4 розділу ІІ ППБУ);

- не виконано захист будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів (пункт 1.21 глави 1 розділу ІV ППБУ);

- для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння не установлені вказівні знаки згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 «Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір», ГОСТ12.4.026-76 «ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности» (пункт 8 розділу ІІ ППБУ);

- не піддано вогнезахисному оброблянню дерев`яні конструкції сценічної коробки (пункт 2.3 глави 2 розділу VI ППБУ);

- виходи з глядацького залу, фойє та планшета сцени не обладнано світловими покажчиками з написом «Вихід» (пункт 2.20 глави 2 розділу VІ ППБУ) (а.с.27).

Відповідно до абз.2 ч.1 ст.1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 р. №877-V (далі за текстом Закон №877) державний нагляд (контроль) діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно з ч.1 ст.47 Кодексу цивільного захисту України Державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, за діяльністю аварійно-рятувальних служб відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Частиною 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

На підставі п.1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 р. №1052 Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Згідно з п.7 вказаного Положення ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Пунктом 1 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області, затвердженого наказом ДСНС України від 04.02.2013 р. №3, у редакції наказу ДСНС від 29.03.2021 р. №167, встановлено, що Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області (скорочена назва ГУ ДСНС України у Кіровоградській області) є територіальним органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб (а.с.32).

З огляду на зміст п.2 Методичних рекомендацій з оформлення та подачі адміністративного позову органами державного нагляду (контролю) у сфері пожежної та техногенної безпеки щодо застосування заходів реагування, які є додатком до окремого доручення ДСНС України №02-6101/263 від 03.07.2013 р. підготовка адміністративних позовів щодо застосування заходів реагування при виявленні порушення вимог законодавства з питань пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб здійснюється центральним органом виконавчої влади, який здійснює державний нагляд (контроль) у визначеній сфері, та його територіальними органами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Київ та Севастополь (а.с.34-35).

При цьому згідно з п.п.1, 2 ч.1 ст.70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення.

Відповідно до ч.2 ст.70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Згідно з ч.7 ст.7 Закону №877 на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

З аналізу зазначених норм судом встановлено, що підставою для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) з техногенної та пожежної безпеки у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг, є встановлення фактів недотримання (порушення) вимог пожежної та техногенної безпеки, визначених Кодексом цивільного захисту України, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, якщо такі порушення створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Відповідно до п.п.1, 2 розділу І Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 р. №1417 (далі за текстом ППБУ), ці Правила встановлюють загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд. Ці Правила є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

Пунктом 4 розділу ІІ ППБУ для кожного приміщення об`єкта мають бути розроблені та затверджені керівником об`єкта або уповноваженою ним посадовою особою інструкції про заходи пожежної безпеки.

Згідно з п.8 розділу ІІ ППБУ територія об`єкта, а також будинки, споруди, приміщення мають бути забезпечені відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO 6309:2007 «Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір» (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 «ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности».

З огляду на п.16 розділу ІІ ППБУ, посадові особи та працівники проходять навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року №444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях».

Згідно з п.2.5 розділу ІІІ ППБУ у будинках, крім будинків V ступеня вогнестійкості, дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) повинні оброблятися засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності.

Відповідно до п.2.22 розділу ІІІ ППБУ будинки та інші об`єкти мають бути забезпечені адресними вказівниками (назва вулиці, номер будинку), встановленими на фасадах будівель або інших видних місцях і освітлюваними у темний час доби.

Необхідність обробляння засобами вогнезахисту дерев`яних елементів інших конструкцій будинків визначається відповідними нормативними документами за видами будинків.

Пунктом 1.2 розділу IV ППБУ передбачено, що електричні машини, апарати, обладнання, електропроводи та кабелі за виконанням та ступенем захисту повинні відповідати класу зони згідно з ПУЕ, мати апаратуру захисту від струмів короткого замикання та інших аварійних режимів.

Відповідно до п.1.21 розділу IV ППБУ захист будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також їх перевірку необхідно виконувати відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 «Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд».

Пунктом 1.2 розділу V ППБУ встановлено, що будинки, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту».

Згідно з п.3.6 розділу V ППБУ територія підприємств, будинки, споруди, приміщення, технологічні установки повинні бути забезпечені первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, ящиками з піском, бочками з водою, покривалами з негорючого теплоізоляційного матеріалу, пожежними відрами, совковими лопатами, пожежним інструментом, які використовуються для локалізації і ліквідації пожеж у їх початковій стадії розвитку.

Ця вимога стосується також будівель, споруд та приміщень, обладнаних будь-якими типами систем пожежогасіння, пожежної сигналізації або внутрішніми пожежними кран-комплектами.

До початку експлуатації об`єкти (будинки, споруди, приміщення, технологічні установки) повинні бути забезпечені первинними засобами пожежогасіння згідно з Правилами експлуатації та типовими нормами належності вогнегасників, затвердженими наказом Міністерства внутрішніх справ України від 15 січня 2018 року №25, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 23 лютого 2018 року за №225/31677.

Пунктом 2.3 розділу VI ППБУ усі горючі декорації, сценічне оформлення, драпірування в залах для глядачів та експозиційних залах, фойє мають бути важкозаймистими або обробленими вогнезахисними засобами. Дерев`яні конструкції сценічної коробки повинні бути оброблені вогнезахисними засобами, що забезпечують І групу вогнезахисної ефективності.

Відповідно до п.2.20 розділу VI ППБУ Крім виходів з глядачевих, експозиційних, виставкових, читальних залів, світловими покажчиками з написом «Вихід» повинні бути обладнані виходи з фойє, кулуарів, планшета сцени, вихід з робочих галерей, колосників та трюмів.

Частиною 3 статті 40 Кодексу цивільного захисту України установлено, що Для отримання працівниками відомостей про конкретні дії у надзвичайних ситуаціях з урахуванням особливостей виробничої діяльності суб`єкта господарювання у кожному суб`єкті господарювання обладнується інформаційно-довідковий куточок з питань цивільного захисту.

У клопотанні про зупинення провадження відповідачем вказано, що Відділом культури, туризму, молоді та спорту Онуфріївської селищної ради проведено навчання завідуючої Павлиським будинком культури філією з питань пожежної безпеки: замір опору ізоляції електромережі і перевірку опрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок у Павлиському будинку культури філії від короткого замикання; приміщення будинку культури забезпечено первинними засобами пожежогасіння згідно із нормами належності; виходячи з глядацького залу, фойє та планшета сцени будинку культури філії обладнано світловими покажчиками з написом «Вихід»; будинок культури філію забезпечено адресним вказівником; укладено договір та оплачено роботи по виготовленню проекту на монтаж пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу (договір від 08.02.2023 року №349), укладено договір на виготовлення проекту по вогнезахисному оброблянню дерев`яних конструкцій сценічної коробки (а.с.85).

Доказів на підтвердження усунення порушень про які вказано у клопотання відповідачем до суду не надано.

У судовому засіданні представник позивача зазначив, що не виконання захисту будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів; не проведення вогнезахисного оброблянню дерев`яних конструкцій будівлі будинку культури та сценічної коробки, є порушеннями, які загрожують життю і здоров`ю людей.

Суд враховує, що поняття «загроза життю та здоров`ю» є оціночним. При цьому під час обрання заходу реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівель і споруд, слід враховувати принцип співмірності обраного заходу реагування виявленим порушенням та тим, що залишилися не усунутими на час розгляду справи, а також дотримання справедливого балансу між інтересами відповідача і публічними інтересами (принцип пропорційності).

Розглядаючи позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області, суд враховує, що відповідачем не надано доказів усунення порушень пожежної безпеки.

Оцінюючи чи створюють загрозу життю та здоров`ю людей порушення пожежної безпеки, суд бере до уваги, що відсутність систем протипожежного захисту (пожежної сигналізації) у разі виникнення пожежі призведе до її пізнього виявлення, у зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть неефективними, продукти горіння та чадний газ унеможливлять своєчасну та безпечну евакуацію людей, що призведе до їх отруєння, а також збільшиться час прибуття пожежно-рятувальних підрозділів (несвоєчасно передається сигнал про пожежу), що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людей. Відсутність вогнезахисної обробки дерев`яних конструкцій горищного покриття (крокв, лат), сценічного оформлення, під впливом небезпечних факторів пожежі, призведе до швидкого поширення пожежі (руйнування), зі збільшенням виділення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур та їх розповсюдження до шляхів евакуації, що унеможливить евакуацію людей з будівлі. Невиконання замірів опору ізоляції електромережі унеможливлює визначення стану освітлювальної та силової електромережі. Експлуатація несправних електромереж особливо в режимі перевантаження може стати причиною виникнення пожежі із небезпечними чинниками (продукти горіння, чадний газ та підвищена температура) для життя людей. Відсутність інформаційно-довідкового куточка з питань цивільного захисту, інструкцій про заходи пожежної безпеки та не проходження посадовими особами навчання з питань пожежної безпеки унеможливлює дотримання протипожежного режиму на об`єкті, що може призвести до виникнення пожежі, яка буде створювати загрозу життю і здоров`ю людей. Крім того, після настання надзвичайної ситуації, незнання обов`язків унеможливить злагодженість і правильність дій персоналу, що буде створювати перешкоди під час рятування людей. Відсутність адресного вказівника на фасаді будівлі, який освітлюється у темний час доби у разі виникнення загорання не дозволить пожежно-рятувальним підрозділам швидко знайти будівлю та приступити до гасіння, що набагато збільшить час її ліквідації, як наслідок, збільшується час дії на людей небезпечних чинників полум`я (великої температури, чадного газу). Не забезпечення первинними засобами пожежогасіння об`єкта, не дасть можливості ліквідувати пожежу на ранній стадії силами працівників до набуття нею значних розмірів, що збільшить вплив чинників небезпеки надзвичайної ситуації на життя та здоров`я людей. Відсутність пристроїв захисту будівлі від прямих попадань блискавки у випадку удару блискавки в будівельні конструкції спричинить небезпечне іскріння, полум`я та електричний струм, яке може спричинити виникнення пожежі з її небезпечними факторами, які будуть впливати на життя та здоров`я людей. Відсутність на об`єкті відповідних знаків безпеки безпосередньо може призвести до надзвичайної ситуації, яка буде загрожувати життю та здоров`ю людей. Відсутність світлових покажчиків «Вихід» з будівлі, будуть створювати перешкоди під час евакуації людей у випадку виникнення пожежі.

Отже, порушення вимог пожежної безпеки створюють загрозу життю та здоров`ю людей, які перебуватимуть у будівлі Павлишського будинку культури філії Онуфріївського базового будинку культури, а тому, з урахуванням принципу співмірності, суд вважає наявними підстави для застосування відносно відповідача заходів реагування у сфері державного контролю.

Позивач просить суд застосування заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Відділу культури, туризму, молоді та спорту, Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області у вигляді заборони роботи (експлуатації) будівлі Павлишського будинку культури філії Онуфріївського базового будинку культури, що розташована за адресою: вул. Сухомлинського, 33-Б, смт Павлиш, Олександрійський район, Кіровоградська область, шляхом заборони її використання (експлуатації) відділом культури, туризму, молоді та спорту Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області та його підпорядкованими підрозділами (будинками культури) та опечатування (опломбування) вхідних дверей до вказаної будівлі.

З огляду на зміст ч.2 ст.70 Кодексу цивільного захисту України заходи реагування вживаються судом у вигляді повного чи часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг. При цьому ні повне, ні часткове зупинення робіт або надання послуг не вимагає від власника приміщення чи суб`єкта господарювання вчинення будь-яких дій задля виконання такого рішення, а навпаки зобов`язує їх утриматися від вчинення дій спрямованих на виконання робіт (надання послуг) зупинених відповідним судовим рішенням.

На підставі викладеного суд дійшов висновку, що позовна вимога про застосування відносно Відділу культури, туризму, молоді та спорту, Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області заходів реагування у вигляді заборони роботи (експлуатації) будівлі Павлишського будинку культури філії Онуфріївського базового будинку культури, що розташована за адресою: вул. Сухомлинського, 33-Б, смт Павлиш, Олександрійський район, Кіровоградська область підлягає задоволенню, в іншій частині позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Згідно з ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

У даній справі позивачем не понесено витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, а тому відсутні витрати, які б підлягали стягненню з відповідача в порядку розподілу судових витрат.

Керуючись ст.ст.132, 139, 242-246, 255, 293, 295-297 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Застосувати до Відділу культури, туризму, молоді та спорту, Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області (код ЄДРПОУ 44145372, смт Онуфріївка, Олександрійський район, Кіровоградська область, вул. Центральна, 1) заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом повного зупинення роботи (експлуатації) будівлі Павлишського будинку культури філії Онуфріївського базового будинку культури, що розташована за адресою: вул. Сухомлинського, 33-Б, смт Павлиш, Олександрійський район, Кіровоградська область.

3. У задоволенні інших позовних вимог відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.

Дата складання повного рішення суду 28 квітня 2023 року.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Г.М. МОМОНТ

Дата ухвалення рішення28.04.2023
Оприлюднено01.05.2023
Номер документу110528558
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —340/10831/21

Ухвала від 22.09.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. МОМОНТ

Ухвала від 12.09.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. МОМОНТ

Ухвала від 18.05.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. МОМОНТ

Ухвала від 12.05.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. МОМОНТ

Рішення від 28.04.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. МОМОНТ

Ухвала від 28.12.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. Момонт

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні