Справа №638/570/23
Провадження № 1-кс/638/753/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 травня 2023 року м.Харків
Слідчий суддя Дзержинського районного суду міста Харкова ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань Дзержинського районного суду міста Харкова клопотання прокурора Шевченківської окружної прокуратури міста Харкова ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023222060000001від 05.01.2023за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.4ст.191 КК України, -
в с т а н о в и в :
Прокурор Шевченківської окружної прокуратури міста Харкова ОСОБА_3 звернулась до суду з клопотанням про тимчасовий доступ до належним чином завірених копій документів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з можливістю їх вилучення, а саме: укладені з ХОВА договори на поставку будівельних матеріалів в період з 01.01.2022 по 01.05.2023, зокрема договір від 05.07.2022 №050722/1 з ХОВА на поставку «профнастилу покрівельного»; додаткові угоди до вказаних договорів, додатки, специфікації, оплата за договорами, платіжні доручення; акти прийому-передачі ТМЦ за вказаними договорами, рахунки на оплату; товарно-транспортні накладні, видаткові накладні, прибуткові накладні, податкові накладні, інші документи що підтверджують доставку ТМЦ за вказаними договорами; сертифікати якості та/або відповідності, паспорти виробів, інструкції з експлуатації та гарантійні талони на ТМЦ; регістри бухгалтерського обліку, карти по рахунках та/або меморіальні ордери, які підтверджують відображення (оприбуткування) в бухгалтерському обліку факт поставки вищевказаних ТМЦ; листи-запити на ім?я начальника Харківської обласної військової (державної) адміністрації, гарантійні листи на ім?я начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 , інші документи щодо переписки з ІНФОРМАЦІЯ_3 ; документи щодо походження будівельних матеріалів, поставлених на адресу ІНФОРМАЦІЯ_3 , а саме договори на придбання ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_1 » будівельних матеріалів, зокрема договори укладені з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та укладені з іншими підприємствами договори на поставку ТМЦ; додаткові угоди до вказаних договорів, додатки, специфікації, оплата за договорами, платіжні доручення; акти прийому-передачі ТМЦ за вказаними договорами, рахунки на оплату; товарно-транспортні накладні, видаткові накладні, прибуткові накладці, податкові накладні, інші документи що підтверджують доставку ТМЦ за вказаними договорами; сертифікати якості та/або відомості, паспорти виробів, інструкції з експлуатації та гарантійні талони на ТМЦ; акти вхідного контролю, акти на оприбуткування матеріалів/ТМЦ, рахунки фактури, прибуткові ордери, оборотно-сальдові відомості з придбання ТМЦ; статут, протоколи загальних зборів, інші установчі документи ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_1 »; наказ про призначення на посаду, копію посадової інструкції директора ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Клопотання обґрунтовується тим, що у провадженні СВ Харківського районного управління поліції №3 ГУ НП в Харківській області перебувають матеріали досудового розслідування, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023222060000001 від 05.01.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.
В ході досудового розслідування встановлено, що постановою Кабінету Міністрів України №528 від 03.05.2022 (зі змінами) передбачено розподіл субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану, згідно якого обласний бюджет Харківської області отримує 605348 903 грн., з яких: 416945358 грн - видатки на продовольчу продукцію і пакувальні товари для їх фасування (гуманітарна допомога), 12403545 грн. - лікарські засоби та медичні вироби, 176000000 грн. - будівельні матеріали для першочергових аварійно-ремонтних робіт на об`єктах, які пошкоджені внаслідок бойових дій.
Водночас, постановами Кабінету Міністрів України від 02.03.2022 №185 «Про деякі питання здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для задоволення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану» (зі змінами) та від 20.03.2022 № 328 «Деякі питання забезпечення населення продовольчими товарами тривалого зберігання в умовах воєнного стану» (зі змінами) встановлено, що в умовах воєнного стану, АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » уповноважується виступати платником за тристоронніми договорами, замовниками за якими є військові адміністрації, із здійснення закупівель за рахунок коштів державного бюджету для забезпечення нагальних потреб функціонування держави.
Безпосередньо порядок проведення закупівель товарів для забезпечення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану визначається Постановою № 185.
Відповідно до Постанови №185 закупівлі товарів, робіт і послуг для задоволення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану здійснюються за тристоронніми договорами, в яких АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » є виключно платником, а замовниками закупівель (покупцями) виступають військові адміністрації та/або центральні органи виконавчої влади.
При цьому, підпунктом 3 пункту 1 Постанови №185 передбачено, що переліки продукції, постачальники, обсяги, ціни, розміри та строки попередньої оплати визначаються замовниками та погоджуються відповідними міністерствами.
АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » здійснює оплати за заявками військових адміністрацій виключно після отримання відповідних погоджень.
Фінансування витрат по тристороннім договорах відбувається за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03.05.2022 №528 «Деякі питання фінансування закупівлі товарів тривалого зберігання в умовах воєнного стану» (зі змінами).
Постановою №528 затверджено «Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану». Відповідно пункту 2 якого передбачено, що головним розпорядником субвенції є ІНФОРМАЦІЯ_6 . Розпорядники субвенції за місцевими бюджетами визначаються рішеннями про такі бюджети відповідно до законодавства. Окрім цього, відповідно до пункту 5 зазначеного Порядку - кошти, використані ІНФОРМАЦІЯ_7 для здійснення оплати за договорами, є субвенцією, що передана з державного бюджету до місцевих бюджетів, та коштами місцевих бюджетів, що передані розпорядникам субвенції, від розпорядників субвенції постачальникам товарів (виконавцям робіт або надавачам послуг), у сумі такого платежу.
Так, досудовим розслідуванням встановлено, що АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » в межах виділених коштів з державного бюджету було укладено з Харківською обласною військовою адміністрацією рамкові угоди на постачання продуктів харчування, ліків та будівельних матеріалів.
Згідно відповіді на доручення заступника начальника УСБУ в Харківській області, Харківською обласною військовою адміністрацією в межах виділених коштів з державного бюджету було укладено з АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » рамкові угоди на постачання продуктів харчування з 27 підприємствами на загальну суму 360788958 грн та будівельних матеріалів з 5 підприємствами на загальну суму 172864727 грн.
Згідно наявної інформації, отриманої в ході виконання доручення УСБУ в Харківській області, ІНФОРМАЦІЯ_3 відповідає за придбання продуктів харчування, ІНФОРМАЦІЯ_3 за ліки, ІНФОРМАЦІЯ_8 та ІНФОРМАЦІЯ_3 за будівельні матеріали. За логістику гуманітарної допомоги відповідає ІНФОРМАЦІЯ_9 , за транспортні послуги Управління транспорту ХОВА та волонтери.
Зазначені департаменти домовляються із суб`єктами господарювання за постачання ТМЦ та виписують встановленого зразку рахунки. Вказані рахунки направляються до АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » для проведення оплати.
Так, за кошти АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » ІНФОРМАЦІЯ_10 було придбано продуктів харчування на загальну суму 360 788 958 грн. у наступних підприємств-постачальників:
1.ПП « ОСОБА_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , Харківська обл., м.Первомайськ) скло, віконні блоки із профілю WDS 53975579,95 грн.;
2.ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , м.Харків): OSB-плита 2500*1250 мм, 10-14 мм, рейка 40*20*2000 мм, саморіз по дереву 55 мм 23092980 грн.;
3.ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , м.Харків): профнастил покрівельний (0,4-0,8) 62491380 грн.;
4.ТОВ ТК « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 , м.Харків)- цвяхи 40мм, плівка 110 мм, гідро бар`єр 30305388 грн.;
5.ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 , м.Харків) тент/тарпаулін (лам 300*200) 3000000 грн.
Згідно наявних даних, під час освоєння зазначених державних коштів за рахунок завищення вартості будівельних матеріалів, продуктів харчування заволодіння державними коштами може сягати від 15 до 40% від загальної суми укладених договорів..
Таким чином, дії посадових осіб вказаних підприємств - постачальників підпадають під кримінальне правопорушення, передбачене ч.4 ст. 191 КК України, а саме: привласнення коштів державного бюджету, які були ввірені за попередньою змовою групою осіб, в умовах воєнного стану.
В ході виконання доручення процесуального керівника від заступника начальника УСБУ в Харківській області ОСОБА_5 отримані додаткові дані щодо фактів протиправної діяльності в ході освоєння коштів АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_3 та деяких суб`єктів підприємницької діяльності.
Так, Постановою КМУ №528 від 03.05.2022 зі змінами передбачено Розподіл субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану, згідно якого обласний бюджет Харківської області отримав 176000000 грн. на придбання будівельних матеріалів для першочергових аварійно-ремонтних робіт на об`єктах, які пошкоджені внаслідок бойових дій.
За результатами проведеної перевірки, в тому числі й шляхом вивчення матеріалів зустрічних звірок контрагентів-постачальників будівельних матеріалів для ХОВА отримані наступні дані.
ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на підставі договору від 05.07.2022 №050722/1 відпустив ХОВА профнастил покрівельний (0,4-0,8 мм) в кількості 95000,0 м2 по ціні 657,8 грн. за 1м2 на суму 62491380,00 грн. та надав АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » рахунок від 23.06.202 №ПБ-0623-002 на оплату.
При цьому встановлено, що профнастил покрівельний (фактична товщина лише 0,5 мм), який був реалізований ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ХОВА, був придбаний у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », а саме: згідно з 33 видатковими накладними ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » відпустив ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » профнастил ПК-44 в загальній кількості 95000,0 м2 на загальну суму 27899805,59 грн.
Вказаний профнастил можна було придбати без посередництва ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (вказані підприємства фактично знаходяться в м.Харкові). Витрати пов`язані з доставкою товару ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » взяло на себе та включило їх в собівартість реалізованих товарів.
Таким чином державі ймовірно завдані збитки в сумі 34591574 грн.
З метою отримання даних та відомостей у вигляді завірених належним чином копій фінансово-господарських та інших документів щодо взаємовідносин ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , м. Харків) з ІНФОРМАЦІЯ_14 , зокрема, з ІНФОРМАЦІЯ_15 (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 , м. Харків), начальником ІНФОРМАЦІЯ_16 в порядку ст. 25 Закону України «Про Службу безпеки України» направлявся запит на підприємство ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Водночас, 21.04.2023 від товариства надійшла відповідь, згідно якої фінансово-господарські та інші документи можуть надаватись виключно на підставі ухвали слідчого судді про надання тимчасового доступу.
Крім того, в межах кримінального провадження згідно ухвали слідчого судді ІНФОРМАЦІЯ_17 від 26.01.2023 №1-кс/638/274/23 було надано прокурорам Шевченківської окружної прокуратури міста Харкова тимчасовий доступ до оригіналів документів, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_8 та ІНФОРМАЦІЯ_3 строком до 06.02.2023, а саме які стосуються виконання умов за тристоронніми договорами за участю АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ІНФОРМАЦІЯ_3 , укладених на постачання будівельних матеріалів.
Водночас, в ході проведення тимчасового доступу до документів ІНФОРМАЦІЯ_18 та ІНФОРМАЦІЯ_3 листом від 03.02.2023 №06-09/458 повідомлено, що документи, тимчасовий доступ до яких наданий ухвалою слідчого судді були передані 25.01.2023 відповідно до акту прийому-передачі адвокату ОСОБА_6 .
З метою встановлення істині по справі, ІНФОРМАЦІЯ_19 було направлено запит на адресу ІНФОРМАЦІЯ_3 з проханням повідомити на якій підставі та з якою метою були передані документи, володільцем яких є ІНФОРМАЦІЯ_8 та ІНФОРМАЦІЯ_3 , яким нормативно-правовим актом або внутрішнім службовим документом врегульовано можливість передачі документів, що перебувають у віданні ІНФОРМАЦІЯ_3 , в яких випадках та з яких підстав. А також, з метою реалізації ухвали слідчого судді, з проханням видати письмовий дозвіл адвокату ОСОБА_6 на отримання ІНФОРМАЦІЯ_20 документів, переданих директором ІНФОРМАЦІЯ_8 та ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_7 адвокату ОСОБА_6 , згідно акту приймання-передачі від 25.01.2023. Та одночасно, направлено запит адвокату ОСОБА_6 з проханням надати такі документи.
Однак, листом ХОВА від 15.02.2023 та листом ОСОБА_6 від 14.02.2023 в наданні документів було відмовлено.
З урахуванням зазначеного, єдиною можливою слідчою дією в даному випадку з метою отримання копій документів щодо постачання та придбання будівельних матеріалів є тимчасовий доступ до документів саме підприємства ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ).
У зв`язкуіз зазначенимвище,з метоюотримання вищевказанихдокументів дляпризначення тапроведення рядусудових експертиз,зокрема товарознавчихз метоювизначення вартостівикористаних будівельних матеріалівта з метою повного та всебічного проведення досудового розслідування виникла необхідність в отриманні ухвали слідчого судді про тимчасовий доступ до документів, або належним чином завірених копій документів, що перебувають у володінні ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
В судове засідання представник ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та прокурор не з`явились, про день та час розгляду клопотання повідомлялись своєчасно та належним чином. Прокурор подав заяву про розгляд клопотання у його відсутності, клопотання підтримав та просив його задовольнити. Суд прийшов до висновку про можливість розгляду клопотання у відсутності прокурора та представника володільця документів, оскільки з урахуванням змісту клопотання не вбачає підстав для визнання участі прокурора та представника володільця документів у розгляді клопотання обов`язковою.
На підставі ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів судового розгляду даного клопотання не здійснюється.
Слідчий суддя дослідивши матеріали клопотання про надання тимчасового доступу до речей і документів в межах кримінального провадження № 42023222060000001від 05.01.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України встановив наступне.
В провадженні CВ Харківського РУП №3 ГУ НП в Харківській області перебуває кримінальне провадження № 42023222060000001 від 05.01.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.
Відповідно до листа Служби безпеки України №70/511-120 від 13.01.2023 щодо виконання доручення, ХОВА у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , м. Харків) придбало профнастил покрівельний (0,4-0,8 мм) на загальну суму 62 491 380 грн.
Прокурор просить надати тимчасовий доступ до належним чином завірених копій документів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з можливістю їх вилучення, а саме: укладені з ХОВА договори на поставку будівельних матеріалів в період з 01.01.2022 по 01.05.2023, зокрема договір від 05.07.2022 №050722/1 з ХОВА на поставку «профнастилу покрівельного»; додаткові угоди до вказаних договорів, додатки, специфікації, оплата за договорами, платіжні доручення; акти прийому-передачі ТМЦ за вказаними договорами, рахунки на оплату; товарно-транспортні накладні, видаткові накладні, прибуткові накладні, податкові накладні, інші документи що підтверджують доставку ТМЦ за вказаними договорами; сертифікати якості та/або відповідності, паспорти виробів, інструкції з експлуатації та гарантійні талони на ТМЦ; регістри бухгалтерського обліку, карти по рахунках та/або меморіальні ордери, які підтверджують відображення (оприбуткування) в бухгалтерському обліку факт поставки вищевказаних ТМЦ; листи-запити на ім?я начальника Харківської обласної військової (державної) адміністрації, гарантійні листи на ім?я начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 , інші документи щодо переписки з ІНФОРМАЦІЯ_3 ; документи щодо походження будівельних матеріалів, поставлених на адресу ІНФОРМАЦІЯ_3 , а саме договори на придбання ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_1 » будівельних матеріалів, зокрема договори укладені з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та укладені з іншими підприємствами договори на поставку ТМЦ; додаткові угоди до вказаних договорів, додатки, специфікації, оплата за договорами, платіжні доручення; акти прийому-передачі ТМЦ за вказаними договорами, рахунки на оплату; товарно-транспортні накладні, видаткові накладні, прибуткові накладці, податкові накладні, інші документи що підтверджують доставку ТМЦ за вказаними договорами; сертифікати якості та/або відомості, паспорти виробів, інструкції з експлуатації та гарантійні талони на ТМЦ; акти вхідного контролю, акти на оприбуткування матеріалів/ТМЦ, рахунки фактури, прибуткові ордери, оборотно-сальдові відомості з придбання ТМЦ; статут, протоколи загальних зборів, інші установчі документи ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_1 »; наказ про призначення на посаду, копію посадової інструкції директора ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Відповідно до ч.1 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження
Заходами забезпечення кримінального провадження є крім іншого, тимчасовий доступ до речей і документів відповідно до ч.2 ст. 131 КПК України.
Відповідно до ч.3 ст. 132 КПК України застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, дізнавач, прокурор не доведе, що:
1) існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження;
2) потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, дізнавача, прокурора;
3) може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, дізнавач, прокурор звертається із клопотанням.
Для оцінки потреб досудового розслідування слідчий суддя або суд зобов`язаний врахувати можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні відповідно до ч.5 статті 132 КПК України.
Відповідно доч.6,7ст.132КПК Українипід часрозгляду питанняпро застосуваннязаходів забезпеченнякримінального провадженнясторони кримінальногопровадження повинніподати слідчомусудді абосуду доказиобставин,на яківони посилаються; До клопотання слідчого, дізнавача, прокурора про застосування, зміну або скасування заходу забезпечення кримінального провадження додається витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання.
Відповідно до ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Статтею 160 КПК України передбачено, що сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.
Згідно з ч.5, 6 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:
1)перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;
2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;
3)не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Слідчим суддею встановлено, що з метою отримання даних та відомостей у вигляді завірених належним чином копій фінансово-господарських та інших документів щодо взаємовідносин ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 , м. Харків) з ІНФОРМАЦІЯ_14 , зокрема, з ІНФОРМАЦІЯ_15 (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 , м. Харків), начальником ІНФОРМАЦІЯ_16 в порядку ст. 25 Закону України «Про Службу безпеки України» направлявся запит на підприємство ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Водночас, 21.04.2023 від товариства надійшла відповідь, відповідно до якої зазначено, що фінансово-господарські та інші документи можуть надаватись виключно на підставі ухвали слідчого судді про надання тимчасового доступу.
Крім того, в межах кримінального провадження згідно з ухвалою слідчого судді ІНФОРМАЦІЯ_17 від 26.01.2023 №1-кс/638/274/23 було надано прокурорам Шевченківської окружної прокуратури міста Харкова тимчасовий доступ до оригіналів документів, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_8 та ІНФОРМАЦІЯ_3 строком до 06.02.2023, а саме які стосуються виконання умов за тристоронніми договорами за участю АТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ІНФОРМАЦІЯ_3 , укладених на постачання будівельних матеріалів.
Водночас, в ході проведення тимчасового доступу до документів ІНФОРМАЦІЯ_18 та ІНФОРМАЦІЯ_3 листом від 03.02.2023 №06-09/458 повідомлено, що документи, тимчасовий доступ до яких наданий ухвалою слідчого судді були передані 25.01.2023 відповідно до акту прийому-передачі адвокату ОСОБА_6 .
З метою встановлення істині по справі, ІНФОРМАЦІЯ_19 було направлено запит на адресу ІНФОРМАЦІЯ_3 з проханням повідомити на якій підставі та з якою метою були передані документи, володільцем яких є ІНФОРМАЦІЯ_8 та ІНФОРМАЦІЯ_3 , яким нормативно-правовим актом або внутрішнім службовим документом врегульовано можливість передачі документів, що перебувають у віданні ІНФОРМАЦІЯ_3 , в яких випадках та з яких підстав, та одночасно, направлено запит адвокату ОСОБА_6 з проханням надати такі документи.
Однак, листом ХОВА від 15.02.2023 та листом ОСОБА_6 від 14.02.2023 в наданні документів було відмовлено.
У зв?язку з чим у досудовому розслідуванні існує потреба застосування заходу забезпечення кримінального провадження щодо отримання документів, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні.
Клопотання прокурора про тимчасовий доступ до документів, відповідає вимогам ст. 160 КПК України.
Прокурором обґрунтоване та доведено відповідно до ч.3 ст. 132 КПК України застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження як тимчасовий доступ до речей і документів.
Сторона кримінального провадження у своєму клопотання довела наявність достатніх підстав вважати, що ці документи перебувають у володінні відповідної юридичної особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », та самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Слідчий суддя, враховуючи положення ст.ст.160-163 КПК України,вважає обґрунтованими доводи, наведені у клопотанні прокурора, щодо необхідності надати тимчасовий доступ до документів з можливістю вилучення належним чином завірених копій цих документів, враховуючи об`єктивну потребу у їх дослідженні під час кримінального провадження, стосовно вчинення таких дій з метою забезпечення дієвості провадження, повного та об`єктивного дослідження фактів та подій, спрямованого на встановлення обставин кримінального правопорушення. Об`єктивно існує необхідність дослідження документів пов`язаних з проведенням ремонтних робіт, що в сукупності з іншими даними може мати суттєве значення для встановлення об`єктивної сторони кримінального правопорушення і осіб, причетних до вчинення злочину. Суд погоджується з доводами прокурора про те, що дані документи можуть бути використані як доказ у даному кримінальному провадженні.
Враховуючи, що прокурору необхідно отримати тимчасовий доступ до документів пов`язаних з придбанням будівельних матеріалів з можливістю вилучення належним чином завірених копій документів, оригінали яких залишаються у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », суд прийшов до висновку, що таке втручання у діяльність вказаного товариства є співмірним заходом для виконання завдань кримінального провадження, встановлених у ст.2 КПК України.
Слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання в частині тимчасового доступу до інших документів, що стосуються взаємовідносинТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ІНФОРМАЦІЯ_3 , документів щодо проведення закупівель замовником в яких виступає ІНФОРМАЦІЯ_3 в період з 01.01.2022, оскільки бюджетні кошти, у привласненні яких підозрюється ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », були виділені лише 03.05.2022.
Крім того, прокурор просить надати тимчасовий доступ до речей та документів прокурорам та слідчим групи та за дорученнямслідчого чипрокурора впорядку ст.36КПК Україниоперативному підрозділу,разом з тим прокурор не конкретизовано кому саме, та не надає суду докази, що слідчі та співробітники оперативного підрозділу є особами, які здійснюють розслідування по даному кримінальному провадженню.
За таких обставин, слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання прокурора підлягає частковому задоволенню.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст.132, 159, 162-164, 309 КПК України, слідчий суддя,
у х в а л и в :
Клопотання прокурора задовольнити частково.
Надати прокурорам Шевченківської окружної прокуратури міста Харкова: ОСОБА_8 , ОСОБА_3 , ОСОБА_9 , тимчасовий доступ до належним чином завірених копій документів ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), юридична адреса: АДРЕСА_1 , з можливістю їх вилучення, а саме:
-договору від 05.07.2022 № 050722/1 з ХОВА на поставку «профнастилу покрівельного», а також укладені з ХОВА договори на поставку будівельних матеріалів в період з 03.05.2022 по 01.05.2023 щодо отримання профнастилу покрівельного (0.4-0.8 мм) на суму 62491380,00 грн.;
-додаткові угоди до вказаних договорів, додатки, специфікації, оплата за договорами, платіжні доручення;
-акти прийому-передачі ТМЦ за вказаними договорами, рахунки на оплату;
-товарно-транспортні накладні, видаткові накладні, прибуткові накладні, податкові накладні, що підтверджують доставку ТМЦ за вказаними договорами;
-сертифікати якості та/або відповідності, паспорти виробів, інструкції з експлуатації та гарантійні талони на ТМЦ;
-регістри бухгалтерського обліку, картки по рахунках та/або меморіальні ордери, які підтверджують відображення (оприбуткування) в бухгалтерському обліку факт поставки вищевказаних ТМЦ;
-листи-запити на ім`я начальника Харківської обласної військової (державної) адміністрації, гарантійні листи на ім`я начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 , щодо переписки з ІНФОРМАЦІЯ_3 ;
-документи щодо походження будівельних матеріалів, поставлених на адресу ІНФОРМАЦІЯ_3 , а саме договори на придбання ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_1 » будівельних матеріалів, зокрема договори укладені з ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_4 » та укладені з іншими підприємствами договори на поставку ТМЦ;
-додаткові угоди до вказаних договорів, додатки, специфікації, оплата за договорами, платіжні доручення;
-акти прийому-передачі ТМЦ за вказаними договорами, рахунки на оплату;
-товарно-транспортні накладні, видаткові накладні, прибуткові накладні, податкові накладні, що підтверджують доставку ТМЦ за вказаними договорами;
-сертифікати якості та/або відповідності, паспорти виробів, інструкції з експлуатації та гарантійні талони на ТМЦ;
-акти вхідного контролю, акти на оприбуткування матеріалів/ТМЦ, рахунки фактури, прибуткові ордери, оборотно-сальдові відомості з придбання ТМЦ;
-статут, протоколи загальних зборів, установчі документи ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_1 »;
-наказ про призначення на посаду, копію посадової інструкції директора ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
В іншій частині клопотання відмовити.
Роз`яснити володільцю документів ТОВ «ІНФОРМАЦІЯ_1 », що згідно з ст.166 КПК України, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до документів слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених документів.
Строк дії ухвали встановити 10 (десять) днів з дня її постановлення.
Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Дзержинський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 04.05.2023 |
Оприлюднено | 07.05.2024 |
Номер документу | 110659545 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Дзержинський районний суд м.Харкова
Теслікова І. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні