Ухвала
від 30.08.2023 по справі 638/570/23
ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Справа № 638/570/23

Провадження № 1-кс/638/1997/23

УХВАЛА

Іменем України

30 серпня 2023 року м. Харків

Дзержинський районний суд м.Харкова у складі:

слідчого судді - ОСОБА_1 ,

при секретарі - ОСОБА_2 ,

розглянувши всудовому засіданніклопотання прокурора Шевченківської окружної прокуратури міста Харкова ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до документів, які мають охоронювану законом таємницю в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023222060000001 від 05.01.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст. 191 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Шевченківської окружної прокуратури міста Харкова ОСОБА_3 звернулася до суду з клопотанням про надання тимчасового доступу до документів, які мають охоронювану законом таємницю, в якому просить надати тимчасовий доступ до електронної платформи ІНФОРМАЦІЯ_1 , впровадженої для здійснення закупівель в порядку постанови ІНФОРМАЦІЯ_2 , легальним користувачем якої виступає АТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та фактично доступ до якої має ІНФОРМАЦІЯ_4 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), юридична адреса: АДРЕСА_1 з можливістю зняття копій інформації, яка в ній міститься та зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_4 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) надати тимчасовий доступ до до електронної платформи ІНФОРМАЦІЯ_1 , з можливістю зняття копій інформації, яка в ній міститься.

Обґрунтовує своє клопотання тим, що постановою КМУ №528 від 03.05.2022 року (зі змінами) передбачено розподіл субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану, згідно якого обласний бюджет Харківської області отримує 605 348 903 грн., з яких: 416 945 358 грн. - видатки на продовольчу продукцію і пакувальні товари для їх фасування (гуманітарна допомога), 12 403 545 грн. - лікарські засоби та медичні вироби, 176 000 000 грн. - будівельні матеріали для першочергових аварійно-ремонтних робіт на об`єктах, які пошкоджені внаслідок бойових дій.

Водночас, постановами Кабінету Міністрів України від 02.03.2022 №185 «Про деякі питання здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для задоволення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану» (зі змінами) (далі Постанова 185) та від 20.03.2022 № 328 «Деякі питання забезпечення населення продовольчими товарами тривалого зберігання в умовах воєнного стану» (зі змінами) (далі Постанова 328) встановлено, що в умовах воєнного стану, АТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » уповноважується виступати платником за тристоронніми договорами, замовниками за якими є військові адміністрації, із здійснення закупівель за рахунок коштів державного бюджету для забезпечення нагальних потреб функціонування держави.

Безпосередньо порядок проведення закупівель товарів для забезпечення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану визначається Постановою 185.

Відповідно до Постанови 185 закупівлі товарів, робіт і послуг для задоволення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану здійснюються за тристоронніми договорами, в яких АТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » є виключно платником, а замовниками закупівель (покупцями) виступають військові адміністрації та/або центральні органи виконавчої влади.

При цьому, підпунктом 3 пункту 1 Постанови 185 передбачено, що переліки продукції, постачальники, обсяги, ціни, розміри та строки попередньої оплати визначаються замовниками та погоджуються відповідними міністерствами.

АТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » здійснює оплати за заявками військових адміністрацій виключно після отримання відповідних погоджень.

Фінансування витрат по тристороннім договорах відбувається за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03.05.2022 №528 «Деякі питання фінансування закупівлі товарів тривалого зберігання в умовах воєнного стану» (зі змінами) (далі Постанова 528).

Постановою 528 затверджено «Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану» (далі Порядок). Відповідно пункту 2 якого передбачено, що головним розпорядником субвенції є ІНФОРМАЦІЯ_5 . Розпорядники субвенції за місцевими бюджетами визначаються рішеннями про такі бюджети відповідно до законодавства. Окрім цього, відповідно до пункту 5 зазначеного Порядку - кошти, використані ІНФОРМАЦІЯ_6 для здійснення оплати за договорами, є субвенцією, що передана з державного бюджету до місцевих бюджетів, та коштами місцевих бюджетів, що передані розпорядникам субвенції, від розпорядників субвенції постачальникам товарів (виконавцям робіт або надавачам послуг), у сумі такого платежу.

Так, досудовим розслідуванням встановлено, що АТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » в межах виділених коштів з державного бюджету було укладено з Харківською обласною військовою адміністрацією рамкові угоди на постачання продуктів харчування, ліків та будівельних матеріалів.

Згідно відповіді на доручення заступника начальника УСБУ в Харківській області, Харківською обласною військовою адміністрацією в межах виділених коштів з державного бюджету було укладено з АТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » рамкові угоди на постачання продуктів харчування з 27 підприємствами на загальну суму 360788958 грн. та будівельних матеріалів з 5 підприємствами на загальну суму 172864727 грн.

Згідно наявної інформації, отриманої в ході виконання доручення УСБУ в Харківській області, ІНФОРМАЦІЯ_7 відповідає за придбання продуктів харчування, ІНФОРМАЦІЯ_8 за ліки, ІНФОРМАЦІЯ_9 та ІНФОРМАЦІЯ_10 за будівельні матеріали.

Згідно наявних даних, під час освоєння зазначених державних коштів за рахунок завищення вартості будівельних матеріалів, продуктів харчування заволодіння державними коштами може сягати від 15 до 40% від загальної суми укладених договорів.

Таким чином, дії посадових осіб вказаних підприємств - постачальників підпадають під кримінальне правопорушення, передбачене ч.4 ст. 191 КК України, а саме: привласнення коштів державного бюджету, які були ввірені, за попередньою змовою групою осіб, в умовах воєнного стану.

В ході досудового розслідування допитано головного спеціаліста ІНФОРМАЦІЯ_7 ОСОБА_4 , яка повідомила, що згідно наказу начальника ІНФОРМАЦІЯ_7 є відповідальною особою за здійснення закупівель ІНФОРМАЦІЯ_11 за бюджетні кошти. Згідно наказу до обов`язків входить формування заявок та загрузка їх в систему УЗ.

Система УЗ це електронна система для здійснення закупівель, яку було створено в рамках постанови ІНФОРМАЦІЯ_2 для закупівлі адміністраціями ліків, продуктів харчування, будівельних матеріалів.

Доступ до системи має за допомогою електронного ключа, який видає УЗ посадовим особам адміністрації, відповідальним за здійснення закупівлі.

Заявка у системі УЗ до оплати проходить 9 стадій. Завантаження в систему заявки на закупівлю продуктів харчування, перевірка Міністерством, юридичним відділом Міністерства, бухгалтерією та бюджетним відділом Міністерства, який направляє заявку до Казначейства.

Так, досудовим розслідуванням встановлено, що вказаною системою є платформа IT-Enterprise, яка розгорнута в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » з метою проведення публічних закупівель для забезпечення потреб функціонування держави в умовах воєнного стану, передбачених відповідною Постановою Кабміну від 2 березня 2022 року №?185.

Відповідно до пп. 3 п. 1 Постанови КМУ № 185 за договорами, передбаченими абзацами третім та четвертим підпункту 1 пункту 1 цієї постанови, оплата здійснюється за погодженням в частині затвердження переліків продукції (послуг), постачальників (виконавців послуг), обсягів та цін на продукцію (послуги), що закуповується, розмірів та строків попередньої оплати:

за продовольчу продукцію, пакувальні товари для їх фасування та послуги із зберігання та/або переробки зерна - з ІНФОРМАЦІЯ_12 ;

за лікарські засоби, імунобіологічні препарати (вакцини), медичні вироби, допоміжні засоби до них та медичне обладнання - з Міністерством охорони здоров`я, якщо замовником виступає військова адміністрація та/або центральний орган виконавчої влади (крім Міністерства охорони здоров`я);

у разі, коли замовником є Міністерство охорони здоров`я, - переліки та обсяги закупівлі лікарських засобів, імунобіологічних препаратів (вакцин), медичних виробів, допоміжних засобів до них, медичного обладнання за договорами, передбаченими абзацом третім підпункту 1 пункту 1 цієї постанови, затверджуються Міністерством охорони здоров`я. При цьому постачальники лікарських засобів, імунобіологічних препаратів (вакцин), медичних виробів, допоміжних засобів до них, медичного обладнання визначаються Міністерством охорони здоров`я з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель. Розподіл закуплених лікарських засобів, імунобіологічних препаратів (вакцин), медичних виробів, допоміжних засобів до них, медичного обладнання, визначених цим абзацом, здійснюється Міністерством охорони здоров`я до військових адміністрацій;

за пальне - з Міністерством енергетики;

за імпортовані продовольчі товари - з Міністерством економіки;

за будівельні матеріали для першочергових аварійно-ремонтних робіт на об`єктах, які пошкоджені внаслідок бойових дій, - з ІНФОРМАЦІЯ_13 .

Таким чином, погодження рахунку на оплату під час здійснення закупівель в рамках постанови № 185 проходить декілька етапів погодження працівниками відділів та управлінь відповідних Міністерств в електронній системі IT-Enterprise, доступ до якої мають співробітники АТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та працівники обласних військових адміністрацій, яким надано доступ за допомогою електронного ключа.

Після проходження всіх етапів погоджень в електронній системі, здійснюється перерахування бюджетних коштів за погодженим рахунком на оплату.

У зв`язку з викладеним, у органу досудового розслідування виникла обґрунтована необхідність в отриманні тимчасового доступу до документів, які стосуються виконання умов за тристоронніми договорами за участю АТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 »та ІНФОРМАЦІЯ_7 у вигляді інформації щодо погодження заявок ІНФОРМАЦІЯ_14 на закупівлю товарів та/або послуг та рахунків на оплату в електронній системі ІНФОРМАЦІЯ_1 , легальним користувачем якої згідно з ліцензійною угодою виступає АТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та фактично доступ до якої має ІНФОРМАЦІЯ_4 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ).

Вказані документи (інформація) мають суттєве значення для встановлення обставин вчинення вказаного кримінального правопорушення, оскільки буде встановлено, зокрема, факт подачі ІНФОРМАЦІЯ_15 заявок, їх зміст, строки та обсяги, процес та етапи погодження заявок та рахунків на оплату, наявності зауважень від відповідних профільних Міністерств щодо переліків продукції, цін на товари, відповідності встановленому зразку, тощо, інформацію про перерахування коштів за поставлені товари та/або послуги.

Необхідність отримання тимчасового доступу до вказаних речей і документів обґрунтовується необхідністю проведення всебічного, повного та неупередженого досудового розслідування, зокрема, отримання зазначеної інформації є необхідним для, встановлення особи, причетної до вчинення шахрайських дій, а також доведення вини особи, у разі встановлення її причетності до вчинення шахрайських дій, зазначених у клопотанні.

Прокурор у судове засідання не з`явилася, про дату, час та місце розгляду справи була повідомлена належним чином. До суду надала заяву, в якій просить судове засідання провести без її участі.

Особа, у володінні якої знаходяться речі та документи, до яких планується отримати доступ, сповіщена в установленому законом порядку, представника до суду не направила, причини неприбуття у судове засідання не повідомила.

Відповідно до ч.4ст.163 КПК Українинеприбуття за судовим викликом вказаних осіб без поважних причин або неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду клопотання.

У зв`язку з неявкою учасників справи відповідно до ч.4ст.107 КПК України, фіксування під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалось.

Слідчий суддя,вивчивши клопотання, дослідивши додані доклопотання документи,дійшов наступного висновку.

Відповідно до ст.131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Заходами забезпечення кримінального провадження є, зокрема, тимчасовий доступ до речей і документів.

Відповідно до ч.5 ст.132 КПК України, під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні подати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються.

У відповідності до ст.159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомлення з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Згіднопункту 4 ч.1 ст.162 КПК України до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах, належить до конфіденційної інформація, в тому числі така, що містить комерційну таємницю. Отримання доступу до вказаної інформації, згідноКПК України, можливо лише на підставі відповідної ухвали слідчого судді.

Судом встановлено, що інформація, про тимчасовий доступ до якої зазначється в клопотанні, не відноситься до документів, до яких згідно ст.161 КПК України заборнено доступ; також не отримується під час проведення негласних слідчих (розшукових) дій.

Відповідно до ч. 5 ст.163КПК України слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Відповідно до ч.6 ст.163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Враховуючи викладені обставини, наведені норми кримінального процесуального закону, перевіривши надані докази, слідчий суддя вважає клопотання прокурора обґрунтованим та таким, яке необхідне задовольнити, оскільки з доказів, наданих на його обґрунтування вбачається наявність достатніх підстав вважати, що документи до яких прокурор просить надати тимчасовий доступ мають суттєве значення для встановлення обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, відомості, які містяться в цих документах, можуть бути використані як докази, а довести на даному етапі досудового розслідування вказані обставини іншими способами неможливо.

Керуючись ст. ст. 131, 132, 159-166, 309 КПК України, суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання прокурора Шевченківської окружної прокуратури міста Харкова ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до документів, які мають охоронювану законом таємницю в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023222060000001 від 05.01.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст. 191 КК України - задовольнити.

Надати прокурорам Шевченківської окружної прокуратури міста Харкова: ОСОБА_5 , ОСОБА_3 , ОСОБА_6 , слідчому у кримінальному провадженні ОСОБА_7 , тимчасовий доступ до електронної платформи ІНФОРМАЦІЯ_1 , впровадженої для здійснення закупівель в порядку постанови ІНФОРМАЦІЯ_2 , легальним користувачем якої виступає АТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та фактично доступ до якої має ІНФОРМАЦІЯ_4 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), юридична адреса: АДРЕСА_1 з можливістю зняття копій інформації, яка в ній міститься.

Зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_4 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) надати прокурорам Шевченківської окружної прокуратури міста Харкова: ОСОБА_5 , ОСОБА_3 , ОСОБА_6 , слідчому у кримінальному провадженні ОСОБА_7 , тимчасовий доступ до електронної платформи ІНФОРМАЦІЯ_1 , з можливістю зняття копій інформації, яка в ній міститься.

Ухвала діє протягом одного місяця з дня її постановлення.

Відповідно до ч. 1 ст. 166 КПК України, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудДзержинський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення30.08.2023
Оприлюднено01.05.2024
Номер документу113165143
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —638/570/23

Ухвала від 30.08.2023

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Щепіхіна В. В.

Ухвала від 04.05.2023

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Теслікова І. І.

Ухвала від 04.05.2023

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Теслікова І. І.

Ухвала від 04.05.2023

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Теслікова І. І.

Ухвала від 26.01.2023

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Латка І. П.

Ухвала від 26.01.2023

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Латка І. П.

Ухвала від 26.01.2023

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Латка І. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні