ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"19" травня 2023 р.м. ХарківСправа № 5023/10655/11 (922/724/23)
Господарський суд Харківської області у складі:
головуючий суддя Усатий В.О.
судді: Хотенець П.В. , Яризько В.О.
розглянувши в порядку письмового позовного провадження матеріали справи
за позовом Державного підприємства «Завод імені В.О. Малишева» (61001, м. Харків, вул. Плеханівська, буд. 126, код ЄДРПОУ 14315629) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Гранд ДВС" (61007, м. Харків, пр. Московський, буд. 275, код ЄДРПОУ 37764172) про стягнення штрафу в межах справи про банкрутство Державного підприємства «Завод ім. В.О. Малишева»
ВСТАНОВИВ:
Державне підприємство «Завод імені В.О. Малишева» звернулось до Господарського суду Харківської області з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Гранд ДВС" про стягнення штрафу у розмірі 1984,32 грн.
За попереднім (орієнтовним) розрахунком судових витрат, які позивач поніс і які очікує понести в зв`язку із розглядом справи, витрати складаються з суми судового збору за подання даного позову до суду у розмірі 2684, 00 грн.
В провадженні Господарського суду Харківської області знаходиться справа про банкрутство Державного підприємства «Завод ім. В.О. Малишева», яка розглядається колегією суддів у складі: головуючий суддя Усатий В.О., судді Хотенець П.В. та Яризько В.О.
Відповідно до ч. 2 статті 7 Кодексу України з процедур банкрутства господарський суд, у провадженні якого перебуває справа про банкрутство, в межах цієї справи вирішує всі майнові спори, стороною яких є боржник.
Враховуючи вищевикладене, відповідно до протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду позовна заява в межах справи про банкрутство (вх. № 724/23 від 23.02.2023) передана на розгляд колегії суддів: головуючий суддя Усатий В.О., судді Хотенець П.В., Яризько В.О.
Ухвалою суду від 28.02.2023 залишено без руху позовну заяву (вх. № 724/23 від 23.02.2023) Державного підприємства Завод імені В.О. Малишева .
Надано позивачу строк 5 днів з дня вручення йому цієї ухвали для усунення недоліків, а саме:
- надати суду документи, які підтверджують відправлення копії позовної заяви і доданих до неї документів відповідачу за адресою його місцезнаходження згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань адресою;
- надати суду позовну заяву з правильною адресою місцезнаходження позивача;
- надати суду документи, які підтверджують повноваження головного бухгалтера ДП "ЗІМ" Тарари І.П.
Роз`яснено, що якщо позивач усуне недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, вона вважається поданою у день первинного її подання до господарського суду та приймається до розгляду, про що суд постановляє ухвалу в порядку, встановленому статті 176 цього Кодексу. Якщо позивач не усуне недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, заява вважається неподаною і повертається особі, що звернулася із позовною заявою.
Згідно з даними КП "Діловодство спеціалізованого суду" копію вищевказаної ухвали суду направлено цінним листом на адресу позивача (вих. № 004814, трек-номер Укрпошти - 6102272027462).
16.03.2023 до канцелярії суду від позивача надійшла заява (вх. № 6428), до якої додано низку документів в якості підтвердження усунення недоліків позовної заяви.
Беручи до уваги вищезазначене позивачем усунуто недоліки, якістали підставою для залишення позовної заяви без руху в межах строку встановленого ухвалою суду від 28.02.2023.
Ухвалою суду від 20.03.2023 прийнято позовну заяву Державного підприємства Завод імені В.О. Малишева (вх. № 724/23 від 23.02.2023) до розгляду в межах справи № 5023/10655/11 про банкрутство Державного підприємства «Завод імені В.О. Малишева». Ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи. Відповідачу, згідно статті 251 ГПК України, встановлено строк 15 днів з дня вручення цієї ухвали для подання відзиву на позов. Докази надіслання відзиву іншій стороні ухвалено надати суду. У разі ненадання відзиву на позов у встановлений судом строк, справа згідно з ч.9 ст.165 ГПК України буде розглянута за наявними в ній матеріалами. Встановлено позивачу строк на подання до суду відповіді на відзив із урахуванням вимог ст.166 ГПК України - п`ять днів з дня отримання відзиву. Докази надіслання відповіді на відзив іншій стороні ухвалено надати суду. Встановлено відповідачу строк для подання заперечення із урахуванням вимог ст.167 ГПК України - п`ять днів з дня отримання відповіді на відзив. Докази надіслання заперечення іншій стороні ухвалено надати суду. Роз`яснено учасникам справи, що відповідні заяви по суті справи повинні відповідати вимогам статей 161-165 Господарського процесуального кодексу України та мають бути подані у строк, визначений в ухвалі. Письмові докази подаються до суду в оригіналі або в належним чином засвідченій копії (ст.91 ГПК України). Повідомлено учасників справи, що заяви по суті справи, заяви з процесуальних питань, клопотання, пояснення, додаткові письмові докази можуть бути ними подані в електронному вигляді на електронну адресу суду, через особистий кабінет в системі Електронний суд, поштою або дистанційними засобами зв`язку. Звернуто увагу сторін на те, що усі заяви, клопотання, пояснення, докази тощо, які подаються до суду, мають бути одночасно направлені іншим учасникам справи. Роз`яснено сторонам, що відповідно до ч.5, ч.7 ст. 252 ГПК України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше.
Будь-яких заяв або клопотань, про можливість подання яких було роз`яснено ухвалою Господарського суду Харківської області від 20.03.2023, на адресу суду від учасників справи не надходило, як і не надходило клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін відповідно до ст. 252 ГПК України.
Відповідач своїм правом на подання відзиву у справі не скористався. Разом з цим, ухвала суду про відкриття провадження у справі від 20.03.2023 направлена судом рекомендованим листом з повідомленням про вручення (з відміткою судова повістка) на адресу місцезнаходження відповідача, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а саме: 61007, м. Харків, пр. Московський, буд. 275.
У відповідності до статті 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань - документ у паперовій або електронній формі, що сформований програмним забезпеченням Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань за зазначеним заявником критерієм пошуку та містить відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, які є актуальними на дату та час формування витягу або на дату та час, визначені у запиті, або інформацію про відсутність таких відомостей у цьому реєстрі.
Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру (стаття 7 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань").
Відповідно до пункту 10 частини 2статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", місцезнаходження юридичної особи належить до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Як унормовано частиною 1, 2, 4 статті 10 вказаного Закону, якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.
Відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, використовуються для ідентифікації юридичної особи або її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, фізичної особи - підприємця, у тому числі під час провадження ними господарської діяльності та відкриття рахунків у банках та інших фінансових установах.
Таким чином, відомості про місцезнаходження відповідача, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, є офіційним та достовірним підтвердженням зазначеної інформації.
Як вбачається з трек номеру 6102272074991 ухвала суду від 20 березня 2023 року направлена відповідачу судом є повернутою за датою 27.04.2023 року з причиною: «за закінченням терміну зберігання».
Відповідно до ч. 7 ст. 120 ГПК України учасники судового процесу зобов`язані повідомляти суд про зміну свого місцезнаходження чи місця проживання під час розгляду справи. У разі відсутності заяви про зміну місця проживання ухвала про повідомлення чи виклик надсилається учасникам судового процесу, які не мають офіційної електронної адреси, та за відсутності можливості сповістити їх за допомогою інших засобів зв`язку, які забезпечують фіксацію повідомлення або виклику, за останньою відомою суду адресою і вважається врученою, навіть якщо відповідний учасник судового процесу за цією адресою більше не знаходиться або не проживає.
Згідно ч. 6 ст. 242 ГПК України днем вручення судового рішення є: 1) день вручення судового рішення під розписку; 2) день отримання судом повідомлення про доставлення копії судового рішення на офіційну електронну адресу особи; 3) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про вручення судового рішення; 4) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду; 5) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.
Відтак, в силу пункту 5 частини 6 статті 242 ГПК України, день невдалої спроби вручення поштового відправлення за адресою місцезнаходження відповідача, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, вважається днем вручення відповідачу ухвал суду.
У даному випаду судом також враховано, що за приписами частини 1 статті 9 ГПК України ніхто не може бути позбавлений права на інформацію про дату, час і місце розгляду своєї справи або обмежений у праві отримання в суді усної або письмової інформації про результати розгляду його судової справи. Будь-яка особа, яка не є учасником справи, має право на доступ до судових рішень у порядку, встановленому законом.
Відповідно до частини 2 статті 2 Закону України "Про доступ до судових рішень" усі судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі не пізніше наступного дня після їх виготовлення і підписання.
Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 3 названого Закону, для доступу до судових рішень судів загальної юрисдикції Державна судова адміністрація України забезпечує ведення Єдиного державного реєстру судових рішень. - автоматизована система збирання, зберігання, захисту, обліку, пошуку та надання електронних копій судових рішень. Судові рішення, внесені до Реєстру, є відкритими для безоплатного цілодобового доступу на офіційному веб-порталі судової влади України (ч. 1 ст. 4 Закону України "Про доступ до судових рішень").
Враховуючи наведене, суд зазначає, що відповідач не був позбавлений права та можливості ознайомитись з процесуальними документами у справі №5023/10655/11 (922/724/23) у Єдиному державному реєстрі судових рішень (www.reyestr.court.gov.ua).
Враховуючи наведене вище, суд вважає, що не отримання відповідачем кореспонденції, яку господарський суд з дотриманням вимог процесуального закону надіслав за належною адресою, є обставиною, яка зумовлена не об`єктивними причинами, а суб`єктивною поведінкою сторони щодо отримання кореспонденції, яка надходила на її адресу.
На підставі викладеного, відповідач несе ризики такої своєї поведінки, що цілком залежала від його волі. Водночас, відповідно до п. 5 ч. 6 ст. 242 ГПК України, починається обрахунок визначеного судом процесуального строку на подання відповідачем відзиву на позов.
Відповідно до ч. 9 ст. 165 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Відповідно до ч. 2 ст. 178 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Приймаючи до уваги, що відповідач не подав до суду відзиву на позов, а відтак не скористався наданими йому процесуальними правами, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними в ній матеріалами відповідно до частини 9 статті 165 Господарського процесуального кодексу України.
Згідно статті 248 Господарського процесуального кодексу України, суд розглядає справи у порядку спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі.
Відповідно до частини 1статті 252 Господарського процесуального кодексу України, розгляд справи у порядку спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи в порядку загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі.
Згідно частини 2 статті 252 Господарського процесуального кодексу України, розгляд справи по суті в порядку спрощеного провадження починається з відкриття першого судового засідання або через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі, якщо судове засідання не проводиться.
Відповідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року, яка ратифікована Україною 17 липня 1997 року, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи у продовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру. Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору. Нездатність суду ефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи є порушенням частини 1 статті 6 даної Конвенції (§ 66 - 69 рішення Європейського суду з прав людини від 08 листопада 2005 року у справі "Смірнова проти України").
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про вчинення усіх необхідних дій для розгляду справи та про достатність у матеріалах справи документальних доказів для вирішення спору по суті.
Згідно з ч. 4 ст. 240 ГПК України у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи суд підписує рішення без його проголошення.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши надані суду докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд установив такі обставини.
14.02.2018 між Державним підприємством «Завод імені В.О. Малишева» «Гранд ДВС» (виконавець) укладено Договір № 147дп про виконання технічного обслуговування та ремонтних робіт автотранспортних засобів, згідно з п. 1.1 якого в порядку та на умовах, визначених цим Договором, виконавець зобов`язується виконати роботи з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів (далі - ТЗ) замовника (далі - роботи), а замовник бере на себе зобов`язання перед виконавцем оплатити виконані роботи, використані для ремонту матеріали і запасні частини в строк та на умовах, визначених даним договором.
Згідно з п. 2.1 Договору № 147дп замовник в письмовій формі повідомляє виконавця про необхідність виконання робіт та заміни запасних частин на ТЗ, який подає на територію Виконавця за адресою:м. Харків, вул. Матросова, 22 в узгоджений з ним термін.
Згідно п.п. 4.3, 4.4 Договору № 147дп оплата робіт та використаних матеріалів і запасних частин здійснюється на умовах 50% передоплати, шляхом перерахування коштів на поточний рахунок виконавця протягом 10 (десяти) календарних днів з моменту отримання замовником рахунку-фактури.
Замовник зобов`язується провести остаточний розрахунок з виконавцем, шляхом перерахування 50% від вартості робіт та використаних матеріалів і запасних частин за відповідним Замовленням протягом 10 (десяти) календарних днів з моменту підписання сторонами акту виконаних робіт.
Згідно з п. 5.1 Договору № 147дп приймання замовником виконаних виконавцем робіт фіксується шляхом підписання двостороннього акту виконаних робіт, який надсилається замовнику поштою, або кур`єрською службою. Обов`язок по складанню акту виконаних робіт покладений на виконавця.
19.06.2019 на виконання умов Договору № 147дп від 14.02.2018 позивач здійснив попередню оплату у розмірі 50 % декількома платежами, що складає: 1140,00 грн. (у т.ч. ПДВ 190,00 грн.), 1 507,50 грн. (у т.ч. ПДВ 251,25 грн.), 1 610,00 грн. (у т.ч. ПДВ 268,33 грн.), 1 640,00 грн. (у т.ч. ПДВ 273,33 грн.), 2 888,00 грн. (у т.ч. ПДВ 481,33 грн.), 3120,50 грн. (у т.ч. ПДВ 520,08 грн.), що підтверджується банківською випискою (а.с. 17-19).
02.07.2019 позивач отримав послуги за Договором № 147дп, що підтверджується наступними Актами наданих послуг, підписаними сторонами: № 367 на загальну суму 3 015,00 грн. (у т.ч. ПДВ 502,50 грн.), № 369 на загальну суму 5776,00 грн. (у т.ч. ПДВ 962,67 грн.), № 371 на загальну суму 3 220,00 грн. (у т.ч. ПДВ 536,67 грн.), № 372 на загальну суму 6 241,00 грн. (у т.ч. ПДВ 1 040,17 грн.), № 373 на загальну суму 2 280,00 грн. (у т.ч. ПДВ 380,00 грн.).
17.07.2019 і 18.07.2019 позивачем на виконання зобов`язань щодо сплати решти 50% вартості наданих послуг було сплачено 2 888,00 грн. і 9 018,00 грн. відповідно, що підтверджується банківськими виписками. Отже, як вказує позивач, останнім було повністю виконано зобов`язання за Договором № 147дп в частині оплати за надані послуги.
Згідно з п.п. 7.1, 7.2, 7.8 Договору № 147дп за невиконання або неналежне виконання будь якою із сторін своїх обов`язків за цим Договором сторони несуть відповідальність відповідно до Договору та чинного законодавства України.
Вина сторона відшкодовує іншій стороні завдані невиконанням або неналежним виконанням зобов`язань збитки та сплачує штрафні санкції, передбачені цим договором.
У разі не складення податкової накладної та/або складання податкової накладної зазначенням дати, що не дає право на податковий кредит замовнику, та/або не реєстрації виконавцем податкової накладної протягом строку, передбаченого п. 201.10 ст.201 Податкового кодексу України, складання податкової накладної, та/або реєстрації податкової накладної Єдиному реєстрі податкових накладних з помилкою, та/або такої, що містить дані, які в відповідають умовам Договору, виконавець сплачує змовнику штраф у розмірі податку на додану вартість від вартості робіт на які, не складена податкова накладна та/або складена податкова накладна із зазначенням дати, що не дає право на податковий кредит замовнику, та/аба не зареєстрована податкова накладна в Єдиному реєстрі податкових накладних, та/або реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснена з помилкою, та/або так що містить дані, які не відповідають умовам Договору, за кожний випадок такого порушення.
Позивач вказує, що 19.06.2019 відповідачем по першій події - сплата авансового платежу у розмірі 50% від загальної суми, у законодавчо визначений термін були зареєстровані наступні податкові накладі № 43 на суму 1 140,00 грн. (у т.ч. ПДВ 190,00 грн.), № 44 на суму 1 507,50 грн. (у т.ч. ПДВ 251,25 грн.), № 45 на суму 1 610,00 грн. (у т.ч. ПДВ 268,33 грн.), № 46 на суму 1 640,00 грн. (у т.ч. ПДВ 273,33 грн.), № 47 на суму 2 888,00 грн. (у т.ч. ПДВ 481,33 грн.), № 48 на суму 3 120,50 грн. (у т.ч. ПДВ 520,08 грн.).
Як зазначає позивач, оскільки відповідачем відповідно до Актів були виконані роботи у повному обсязі, то до решти виконаних робіт першою подією для складання і реєстрації податкових накладних є дата підписання цих Актів, тобто 02.07.2019.
Отже, відповідач повинен був, на думку позивача, скласти і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 02.07.2019 на різницю між сумою сплаченого авансу і cyмою фактично виконаних робіт, що складає решту 50%, на суми: 1 140,00 грн. (у т.ч. ПДВ 190,00 грн.), 1 507,50 грн. (у т.ч. ПДВ 251,25 грн.), 1 610,00 грн. (у т.ч. ПДВ 268,33 грн.), 1 640,00 грн. (у т.ч. ПДВ 273,33 грн.), 2888,00 грн. (у т.ч. ПДВ 481,33 грн.), З 120,50 грн. (у т.ч. ПДВ 520,08 грн.) - загальна сума ПДВ складає 1 984,32 грн.
Позивач зазначає, що відповідач порушив вимоги чинного законодавства і не зареєстрував податкові накладні на решту зазначених сум.
Такі обставини, на думку позивача, свідчать про порушення його прав та охоронюваних законом інтересів і є підставою для їх захисту у судовому порядку, а також нарахування відповідачу на підставі п. 6.1., 7.2., 7.8. Договору штрафу у розмірі 1 984,32 грн.
Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам, суд виходить із наступного.
Відповідно до статті 526 ЦК України, зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Аналогічна правова норма передбачена ч. 1 статті 193 ГК України.
Згідно з статтями 525, 526 ЦК України встановлено, що одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Відповідно до абз. 1-3 п. 187.1 статті 187 ПК України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.
Згідно з п. 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.
Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Відповідно до ч. 1 статті 230 ГК України, штрафними санкціями у цьому Кодексі визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання.
Згідно з п.п. 7.1, 7.2, 7.8 Договору № 147дп за невиконання або неналежне виконання будь якою із сторін своїх обов`язків за цим Договором сторони несуть відповідальність відповідно до Договору та чинного законодавства України.
Вина сторона відшкодовує іншій стороні завдані невиконанням або неналежним виконанням зобов`язань збитки та сплачує штрафні санкції, передбачені цим договором.
У разі не складення податкової накладної та/або складання податкової накладної зазначенням дати, що не дає право на податковий кредит замовнику, та/або не реєстрації виконавцем податкової накладної протягом строку, передбаченого п. 201.10 ст.201 Податкового кодексу України, складання податкової накладної, та/або реєстрації податкової накладної Єдиному реєстрі податкових накладних з помилкою, та/або такої, що містить дані, які в відповідають умовам Договору, виконавець сплачує змовнику штраф у розмірі податку на додану вартість від вартості робіт на які, не складена податкова накладна та/або складена податкова накладна із зазначенням дати, що не дає право на податковий кредит замовнику, та/аба не зареєстрована податкова накладна в Єдиному реєстрі податкових накладних, та/або реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснена з помилкою, та/або так що містить дані, які не відповідають умовам Договору, за кожний випадок такого порушення.
Приймаючи до уваги наведене, враховуючи, що відповідач не вчинив необхідних дій, передбачених сторонами у договорі, доказів протилежного до суду не надав, суд приходить до висновку, що позивачем обґрунтовано пред`явлено позов про стягнення штрафу у розмірі 1984,32 грн. та позовні вимоги підлягають задоволенню.
Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд виходить з положень статті 129 ГПК України та витрати по сплаті судового збору у розмірі 2684, 00 грн. покладає на відповідача.
Керуючись статтями 7, 8 Кодексу України з процедур банкрутства, статтями 73, 74, 76-79, 86, 129, 236-241 ГПК України, -
ВИРІШИВ:
Позов Державного підприємства «Завод імені В.О. Малишева» задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Гранд ДВС" (61007, м. Харків, пр. Московський, буд. 275, код ЄДРПОУ 37764172) на користь Державного підприємства «Завод імені В.О. Малишева» (61001, м. Харків, вул. Плеханівська, буд. 126, код ЄДРПОУ 14315629) штраф у розмірі 1984,32 грн. та витрати зі сплати судового збору у розмірі 2684,00 грн.
Після набрання рішенням законної сили видати наказ в установленому порядку.
Позивач: Державне підприємство «Завод імені В.О. Малишева» (61001, м. Харків, вул. Плеханівська, буд. 126, код ЄДРПОУ 14315629) .
Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Гранд ДВС" (61007, м. Харків, пр. Московський, буд. 275, код ЄДРПОУ 37764172) .
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене безпосередньо до Східного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складання повного тексту рішення відповідно до ст.ст. 256, 257 Господарського процесуального кодексу України та з урахуванням п.п. 17.5 п.17 Перехідних положень Кодексу.
Учасники справи можуть одержати інформацію по справі зі сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою http://court.gov.ua/.
Головуючий суддя Суддя Суддя В.О. Усатий В.О. Яризько П.В. Хотенець
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2023 |
Оприлюднено | 23.05.2023 |
Номер документу | 110997644 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні