Постанова
від 18.05.2023 по справі 420/5447/22
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 травня 2023 р.м. ОдесаСправа № 420/5447/22

Місце ухвалення рішення суду 1 інстанції:

м. Одеса;

Дата складання повного тексту

рішення суду 1 інстанції: 19.01.2023 року;

Головуючий в 1 інстанції: Марин П.П.

П`ятий апеляційний адміністративний суд в складі колегії:

Головуючого судді Єщенка О.В.

суддів Крусяна А.В.

Яковлєва О.В.

За участю: секретаря Бучко О.С.

представника апелянта Пеньковського В.Б.

представника відповідача Кушніра С.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Спільного українсько-турецького підприємства «Одеські дріжджі» у формі закритого акціонерного товариства на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 19 січня 2023 року по справі за адміністративним позовом Спільного українсько-турецького підприємства «Одеські дріжджі» у формі закритого акціонерного товариства до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-

В С Т А Н О В И В:

07.04.2022 року Спільне українсько-турецьке підприємство «Одеські дріжджі» у формі закритого акціонерного товариства звернулось до суду першої інстанції з позовом, в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області від 29.11.2021 року №0289100701, яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість за серпень 2021 року у розмірі 1232757 грн.

В обґрунтування позову зазначено, що висновки контролюючого органу про порушення Підприємством підпункту «б» пункту 200.4 статті 200 Податкового кодексу України, підпункту 4.5 пункту 4, підпункту 5.5 пункту 5 розділу V наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість» від 28.01.2016 року №21 не відповідають дійсності, адже відповідно до пунктів 1, 3 розділу ІV Порядку позивачем самостійно виявлено помилку у раніше поданій декларації та уточнено (виключено) у відповідному розрахунку суму податкового кредиту у розмірі 1232757 грн. за постачальником (код ЄДРПОУ 408721615523), за яким вже було здійснено бюджетне відшкодування.

Також, 07.04.2022 року Спільне українсько-турецьке підприємство «Одеські дріжджі» у формі закритого акціонерного товариства звернулось до суду першої інстанції з позовом, в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області від 29.11.2021 року №0289080701, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларовану на рахунок платника у банку, у розмірі 3189425 грн. та застосовано штрафні (фінансові) санкції у сумі 797356 грн.

В обґрунтування позову зазначено, що у декларації з податку на додану вартість від 20.09.2021 року №9272974682 та уточнюючому розрахунку від 06.10.2021 року №9291545060 у Додатку 3 Підприємством помилково включено у розрахунок суми бюджетного відшкодування суми 796164 грн., 1096860,51 грн., 1298547,74 грн. за постачальником (код ЄДРПОУ 408721615523) за період жовтень, листопад, грудень 2021 року відповідно.

Водночас, зазначає, що вказане не підтверджує, що у позивача відсутнє від`ємне значення за іншими постачальниками за період жовтень-грудень 2021 року, адже позивачем зроблено технічну помилку саме в частині постачальника, а не стосовно від`ємного значення ПДВ.

Таким чином, позивач у позовах наполягає на тому, що висновки контролюючого органу про порушення платником вимог податкового законодавства при декларуванні від`ємного значення з податку на додану вартість за серпень 2021 року не відповідають дійсності та не ґрунтуються на даних бухгалтерського і податкового обліку платника, а тому винесення податкових повідомлень-рішень від 29.11.2021 року №0289100701, №0289080701 відбулось не обґрунтовано та в супереч чинному законодавству.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 24 травня 2022 року об`єднано адміністративні справи за позовами Спільного українсько-турецького підприємства «Одеські дріжджі» у формі закритого акціонерного товариства в одне провадження.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 19 січня 2023 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Проаналізувавши положення статті 200 Податкового кодексу України та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість від 28.01.2016 року №21, суд першої інстанції виходив з того, що вказані акти законодавства встановлюють детальне відображення сум податкового кредиту та бюджетного відшкодування у розрізі періодів виникнення та контрагентів. Відповідальність за повноту та правильність складання податкової звітності покладається на платника податків.

Між тим, питання дотримання форми та порядку складання податкової звітності є принципово важливим, оскільки саме на шляху відстеження виникнення до фактичного використання (відшкодування) суми податку на додану вартість має значення чи сплачено такий податок фактично до Державного бюджету, період його виникнення, шлях використання, та по взаємовідносинам з яким саме контрагентом.

Саме з огляду на викладене, посилання позивача на технічні помилки не є формальними та прямим чином впливають на достовірність, правильність та повноту відображення інформації в податковій звітності.

З аналізу норм чинного законодавства, суд першої інстанції визначив, що висновки контролюючого органу є обґрунтованими та складені з урахуванням усіх обставин, що мали значення для прийняття податкових повідомлень-рішень.

В апеляційній скарзі Спільне українсько-турецьке підприємство «Одеські дріжджі» у формі закритого акціонерного товариства, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, просить скасувати судове рішення та прийняти нове про задоволення позову у повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт посилається на те, що судом першої інстанції помилково не враховано, що Підприємством самостійно виявлено помилку у податковій звітності та до початку податкової перевірки виправив її, подавши уточнюючий розрахунок суми бюджетного відшкодування (ДЗ) до податкової декларації з ПДВ за серпень 2021 року. Таким чином, на момент початку податкової перевірки відсутній факт завищення бюджетного відшкодування ПДВ на суму 1232757 грн.

При цьому, апелянт зазначає, що форма Довідки про суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2), не містить відомостей про контрагента, за яким від`ємне значення певного періоду включається до від`ємного значення з ПДВ наступного звітного періоду.

Не встановлення під час перевірки та розгляду судової справи формування податкового кредиту, за якими саме контрагентами і в якому розмірі, не дозволяє визначити, що зазначене в уточнюючій Довідці про суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2), до податкової декларації за серпень 2021 року у сумі 1232757 грн. є саме тим значенням, що зазначається у розрахунках суми бюджетного відшкодування (ДЗ) до податкової декларації з ПДВ за липень та серпень 2021 року.

Відповідачем не доведено належними та достатніми доказами факту завищення Підприємством суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (р. 21 декларації з ПДВ) за серпень 2021 року, чим спростовується правовірність та обґрунтованість податкового повідомлення-рішення від 29.11.2021 року №0289100701.

Також, апелянт зазначає що допущені Підприємством помилки у податковій звітності не призвели та могли вплинути на зміни загального фінансового результату показників, відображених в декларації з податку на додану вартість за серпень 2021 року, оскільки в уточнену Довідку про суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, (Д2) до податкової декларації з ПДВ за серпень 2021 року не включено від`ємне значення, що виникло у грудні 2020 року.

Апелянт не здійснив завищення суми бюджетного відшкодування, заявленого у серпні 2021 року, за від`ємним значенням, яке виникло у період жовтня-грудня 2020 року, тому у суду першої інстанції були всі правові та обґрунтовані підстави для скасування податкового повідомлення-рішення від 29.11.2021 року №0289080701.

У відзиві на апеляційну скаргу Головне управління ДПС в Одеській області посилається на необґрунтованість доводів апелянта, правильність висновків суду першої інстанції та відсутність обставин для скасування судового рішення.

Судом першої інстанції з`ясовано та як встановлено під час апеляційного розгляду,

16.09.2021 року позивачем подано до Головного управління ДПС в Одеській області декларацію з податку на додану вартість за серпень 2021 року з додатками Д1, Д2, Д3, Д4.

Також, 06.10.2022 року позивачем подано до Головного управління ДПС в Одеській області уточнений розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок за період, що уточнюється, серпень 2021 року.

У період з 25.10.2021 року по 02.11.2021 року Головним управлінням ДПС в Одеській області на підставі наказу від 12.10.2021 року №7414-п, направлень від 23.10.2021 року №14588/15-32-07-01-15, №14589/15-32-07-01-15 проведено документальну позапланову виїзну перевірку Спільного українсько-турецького підприємства «Одеські дріжджі» у формі Закритого акціонерного товариства з питань дотримання податкового законодавства при декларуванні за серпень 2021 року (податкова декларація з податку на додану вартість №9272974682 від 20.09.2021 року та уточнюючий розрахунок №9291545060 від 06.10.2021 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, яке визначено з урахуванням від`ємного значення ПДВ, задекларованого у попередніх звітних періодах (жовтень 2020 року, листопад 2020 року, грудень 2020 року, липень 2021 року, серпень 2021 року), за результатом якої складено акт від 09.11.2021 року №24416/15-32-07-01-17/24532055.

Згідно акту, перевіркою дотримання податкового законодавства при декларуванні за серпень 2021 року у декларації від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень, з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість попередніх звітних періодів зазначених у додатку 3 до податкової декларації з податку на додану вартість, встановлено порушення п. 200.1 ст. 200 абзацу б) та абзацу в) п. 200.4, абз. г) п. 200.12 ст. 200 Податкового кодексу України, п.п. 5.4 п. 4, п.п. 4.5, п.п. 5.5 п. 5 розділу V наказу Міністерства фінансів України від 28.01.2016 року №21 «Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість», який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 року за №159/28289 (із змінами та доповненнями), в результаті чого СП «Одеські дріжджі»:

не має права на отримання бюджетного відшкодування заявленого на рахунок платника у банку (відображеного у рядку 20.2.1 декларації з ПДВ за серпень 2021 року) у розмірі 9 195 206 грн.;

завищено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 21 декларації з ПДВ) за серпень 2021 року у сумі 1 232 757 грн.;

завищено суму бюджетного відшкодування заявленого на рахунок платника у банку (відображеного у рядку 20.2.1 декларації з ПДВ за серпень 2021 року) у розмірі 3 189 425 грн.

29.11.2021 року відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0289080701, яким позивачу зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларовану на рахунок платника у банку, у розмірі 3189425 грн. та застосовано штрафні санкції в розмірі 797356 грн. (форма «В1»);

29.11.2021 року відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0289100701, яким позивачу зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість за період серпень 2021 року в сумі 1232757 грн.

Позивач скористався своїм правом адміністративного оскарження податкових повідомлень-рішень, подавши скаргу до Державної податкової служби, проте скаргу залишено без задоволення, а податкові повідомлення-рішення без змін.

Не погоджуючись із рішеннями відповідача, посилаючись на їх неправомірність та необґрунтованість, позивач звернувся до суду із цим позовом за захистом своїх прав та інтересів.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення, колегія суддів виходить з наступного.

За визначеннями, наведеними у підпунктах 14.1.18, 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, бюджетне відшкодування - відшкодування від`ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника.

Податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Відповідно до підпунктів 198.1, 198.2, 198.3 статті 198 Податкового кодексу України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу;

ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Згідно із пунктом 198.6 статті 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 1095 календарних днів з дати складення податкової накладної/розрахунку коригування.

За правилами пункту 200.1 статті 200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Згідно із пунктом 200.4 статті 200 Податкового кодексу України при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.

Не підлягає бюджетному відшкодуванню сума від`ємного значення, до розрахунку якої включено суми податку, сплачені отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам товарів/послуг, які використані або будуть використані в операціях з першого постачання житла (об`єктів житлової нерухомості), неподільного житлового об`єкта незавершеного будівництва/майбутнього об`єкта житлової нерухомості. Суми такого від`ємного значення зараховуються до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду до її повного погашення податковими зобов`язаннями;

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Відповідно до пунктів 200.7, 200.8 статті 200 Податкового кодексу України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

До податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання) платником податків додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування та оригінали митних декларацій. У разі якщо митне оформлення товарів, вивезених за межі митної території України, здійснювалося з використанням електронної митної декларації, така електронна митна декларація надається контролюючим органом за місцем митного оформлення контролюючому органу за місцем обліку такого платника податків в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації кваліфікованого електронного підпису відповідно до закону.

Пунктом 200.10 статті 200 Податкового кодексу України передбачено, що у строк, передбачений абзацом першим пункту 76.3 статті 76 цього Кодексу, контролюючий орган проводить камеральну перевірку даних податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання).

Платники податку, які мають право на бюджетне відшкодування відповідно до цієї статті та подали заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, отримують таке бюджетне відшкодування в разі узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами камеральної перевірки, а у випадках, визначених пунктом 200.11 цієї статті, - за результатами перевірки, зазначеної у такому пункті, що проводяться відповідно до цього Кодексу.

У пункті 200.14 статті 200 Податкового кодексу України передбачено, що якщо за результатами камеральної або документальної перевірки, контролюючий орган виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий орган:

б) у разі перевищення заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною контролюючим органом за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування;

в) у разі з`ясування за результатами проведення перевірок факту, за яким платник податку не має права на отримання бюджетного відшкодування, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються підстави відмови в наданні бюджетного відшкодування.

Слід зазначити, що відповідно до пункту 6 розділу І Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 року №21, до податкової звітності з податку на додану вартість належать:

податкова декларація з податку на додану вартість з додатками;

уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок з додатками;

розрахунок податкових зобов`язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник податку на додану вартість, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків, на митній території України.

Згідно із пунктом 10 розділу ІІІ Порядку №21 додатками до декларації є:

1) відомості про суми податку на додану вартість, зазначені у податкових накладних/розрахунках коригування до податкових накладних, не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, та про податковий кредит з урахуванням його коригування (Д1) (додаток 1);

2) довідка про суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2) (додаток 2);

3) розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3) (додаток 3);

4) заяви про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника (Д4) (додаток 4);

5) розрахунок сум податку на додану вартість, не сплачених суб`єктом господарювання до бюджету у зв`язку з отриманням податкових пільг, та/або показників, відповідно до яких підприємства (організації) належать до підприємства (організації) осіб з інвалідністю (Д5) (додаток 5);

6) розрахунок (перерахунок) частки використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях (Д6) (додаток 6);

7) заява про допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування (Д7) (додаток 7);

8) розрахунок податкових зобов`язань за операціями, визначеними в статті 16-1 Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України", та питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів/послуг (ДС8) (додаток 8).

Додатки додаються до декларацій за наявності подій, які підлягають відображенню у таких додатках (пункт 11 розділу ІІІ Порядку №21).

За правилами пунктів 1, 2, 3 розділу ІV Порядку №21 у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 глави 9 розділу II Кодексу) платник податку самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним декларації, він зобов`язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої декларації за формою, встановленою на дату подання уточнюючого розрахунку.

Внесення змін до податкової звітності за результатами самостійного виявлення помилок здійснюється у порядку, визначеному статтею 50 розділу II Кодексу.

У разі виправлення помилок у рядках поданої раніше декларації, до яких повинні додаватися додатки, до уточнюючого розрахунку повинні бути додані відповідні додатки, що містять інформацію щодо уточнених показників.

Пунктом 4 розділу V Порядку №21 встановлено:

1) до розділу II «Податковий кредит» (рядки 10, 11 та 13 декларації) включаються обсяги придбання (виготовлення, будівництва, спорудження, створення) з податком на додану вартість (рядки 10.1, 10.2 та 10.3) або без податку на додану вартість (рядок 10.4) товарів/послуг, необоротних активів на митній території України, ввезених на митну територію України товарів, необоротних активів (рядки 11.1, 11.2 та 11.3), отриманих на митній території України від нерезидента послуг (рядки 13.1 та 13.2).

При заповненні рядків 10.1, 10.2 та/або 10.3 обов`язковим є подання (Д1) (додаток 1), що заповнюється в розрізі контрагентів.

У рядку 13.1 відображаються обсяги отриманих на митній території України від нерезидента послуг, а також коригування податкового кредиту за такими операціями, що оподатковуються за основною ставкою.

У рядку 13.2 відображаються обсяги отриманих на митній території України від нерезидента послуг, а також коригування податкового кредиту за такими операціями, що оподатковуються за ставкою 7 %;

2) у рядку 12 вказується обсяг ввезення на митну територію України товарів, при митному оформленні яких сплату податку на додану вартість було відстрочено шляхом видачі податкового векселя відповідно до підрозділу 3 розділу XX Кодексу. Цей рядок заповнюється у звітному (податковому) періоді, у якому податкові векселі погашені;

3) коригування податкового кредиту відображається у рядку 14.

При заповненні рядка 14 обов`язковим є подання (Д1) (додаток 1), що заповнюється в розрізі контрагентів;

5) у рядку 16 відображається від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду.

У рядок 16.1 переноситься значення рядка 21 декларації за попередній звітний (податковий) період.

У рядку 16.2 вказуються суми збільшення/зменшення залишку від`ємного значення за результатами уточнюючих розрахунків, поданих протягом звітного (податкового) періоду.

У рядку 16.3 вказується сума збільшення/зменшення від`ємного значення, узгоджена за результатами перевірки контролюючого органу, у звітному (податковому) періоді, на який припадає день узгодження податкового повідомлення-рішення, враховуючи процедури адміністративного оскарження відповідно до статті 56 розділу II Кодексу.

У рядку 16.3 також вказується узгоджена за результатами документальної перевірки контролюючого органу сума від`ємного значення реорганізованого платника податку, що переноситься до податкового кредиту правонаступника (за умови подання таким правонаступником заяви (таблиця 3 (Д2) (додаток 2)) у складі податкової декларації за звітний (податковий) період), на який припадає день узгодження, враховуючи процедури адміністративного оскарження відповідно до статті 56 розділу II Кодексу.

У разі заповнення рядків 16.2 та/або 16.3 обов`язковим є заповнення таблиці "Збільшено/зменшено залишок від`ємного значення за результатами перевірки контролюючого органу на підставі податкового повідомлення-рішення та/або уточнюючого розрахунку".

Відповідно до пункту 5 розділу V Порядку №21:

1) якщо в результаті розрахунку різниці між сумою податкових зобов`язань (рядок 9) і податкового кредиту (рядок 17) отримано позитивне значення, то заповнюється рядок 18 декларації.

У рядку 18 вказується сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню за підсумками поточного звітного (податкового) періоду та сплачується до загального фонду державного бюджету у порядку, визначеному у статті 200 Кодексу;

2) якщо в результаті розрахунку значення різниці між сумою податкових зобов`язань (рядок 9) і податкового кредиту (рядок 17) отримано від`ємне значення, то заповнюється рядок 19 декларації.

При від`ємному значенні суми податку на додану вартість, розрахованої інвестором (оператором) за угодою про розподіл продукції, така сума підлягає відшкодуванню інвестору (оператору) в порядку та строки, передбачені угодою про розподіл продукції, затвердженою Кабінетом Міністрів України. При цьому інвестор (оператор) має право на автоматичне бюджетне відшкодування такої суми в повному обсязі.

З рядка 19 визначається сума перевищення від`ємного значення над сумою, обчисленою відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації. Визначена сума вказується у рядку 19.1 та зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 21).

У разі якщо сума від`ємного значення (рядок 19) менша або дорівнює сумі, обчисленій відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації, рядок 19.1 не заповнюється.

Сума, обчислена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації, зазначається у відповідному службовому полі у рядку 19.1;

3) сума від`ємного значення, що не перевищує суми, обчисленої відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації (рядок 19 - рядок 19.1), зазначається у рядку 20;

4) сума від`ємного значення (рядок 20 у декларації):

зараховується у зменшення суми податкового боргу, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до Кодексу) (відображається у рядку 20.1);

підлягає бюджетному відшкодуванню (відображається у рядку 20.2): на рахунок платника у банку (відображається у рядку 20.2.1) та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу з інших платежів, що сплачуються до Державного бюджету України (відображається у рядку 20.2.2).

Платники податку, які відповідно до статті 200 розділу V Кодексу мають право на бюджетне відшкодування податку на додану вартість, здійснюють розрахунок бюджетного відшкодування та додають до декларації (Д3) (додаток 3) та (Д4) (додаток 4).

Розрахунок суми бюджетного відшкодування здійснюється в межах суми, обчисленої відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації, за вирахуванням від`ємного значення поточного звітного (податкового) періоду, зарахованого у зменшення суми податкового боргу з податку на додану вартість.

Значення рядка 3 таблиці 1 (Д3) (додаток 3) переноситься до рядка 20.2 декларації;

зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

При заповненні рядка 20.2 обов`язковим є подання (Д3) (додаток 3) та (Д4) (додаток 4).

Залишок від`ємного значення після вирахування суми податкового боргу та суми бюджетного відшкодування (рядок 20 - рядок 20.1 - рядок 20.2) відображається у рядку 20.3;

5) сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 19.1 + рядок 20.3), відображається у рядку 21 та переноситься до рядка 16.1 наступного звітного (податкового) періоду.

Апеляційний суд враховує, що предметом спору у цій справі є протиправність рішень відповідача про:

зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларовану на рахунок платника у банку, у розмірі 3189425 грн. та застосування штрафних санкцій в розмірі 797356 грн.;

зменшення розміру від`ємного значення суми податку на додану вартість за період серпень 2021 року в сумі 1232757 грн.

Так, у поданій декларації з податку на додану вартість за серпень 2021 року, відповідно до значень рядків декларації, позивачем задекларовано наступні показники:

рядок 19 «від`ємне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду» - 17712241 грн.;

рядок 20 «сума від`ємного значення, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації» - 17712241 грн.;

рядок 20.2 «підлягає бюджетному відшкодуванню (рядок 20.2.1+рядок 20.2.2) (рядок 3 Д3)» 16838024 грн.;

рядок 20.2.1 «на рахунок платника у банку» - 16838024 грн.;

рядок 20.3 «зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 20 рядок 20.1 рядок 20.2» - 874217 грн.;

рядок 21 «Сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 19.1+рядок 20.3 декларації) (переноситься до рядка 16.1 декларації наступного звітного (податкового) періоду» - 874217 грн.

До податкової декларації додано:

додаток 1 «Відомості про суми податку на додану вартість, зазначені у податкових накладних/розрахунках коригування до податкових накладних, не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, та про податковий кредит з урахуванням його коригування (Д1)»;

додаток 2 «Довідка про суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2)», в якому в таблиці 1 зазначено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 21) в сумі 874217,04 грн.;

додаток 3 «Розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3)», в таблиці 2 якого розшифровано суми податку, фактично сплаченої у попередніх та звітному (податкових) періодах постачальниками товарів/послуг або до Державного бюджету України (рядок 20.2 декларації), а саме:

ІПН постачальника 408721615523, звітний період, у якому виникло значення 10.2020, сума від`ємного значення 796164,00 грн.;

ІПН постачальника 408721615523, звітний період, у якому виникло значення 11.2020, сума від`ємного значення 1096860,51 грн.;

ІПН постачальника 408721615523, звітний період, у якому виникло значення 12.2020, сума від`ємного значення 1298547,74 грн.;

ІПН постачальника 408721615523, звітний період, у якому виникло значення 01.2021, сума від`ємного значення 1232757,50 грн.;

ІПН постачальника 2221906123, звітний період, у якому виникло значення 07.2021, сума від`ємного значення 2033638,32 грн.;

ІПН постачальника 408721615523, звітний період, у якому виникло значення 08.2021, сума від`ємного значення 9877985,64 грн.;

ІПН постачальника 2221906123, звітний період, у якому виникло значення 08.2021, сума від`ємного значення 502070,66 грн.

Усього: 16838024 грн.;

додаток 4 «Заяви про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника (Д4)», відповідно до якого позивач просив перерахувати на рахунок у банку суму 16838024 грн.

06.10.2021 року позивачем подано уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок з додатками Д2, Д3, Д4 (звітний період, що підлягає уточненню, серпень 2021 року), яким здійснено коригування суми бюджетного відшкодування в розмірі 1232757 грн.

Так, значення рядка 20.2 «підлягає бюджетному відшкодуванню (рядок 20.2.1+рядок 20.2.2) (рядок 3 Д3)» зменшено на 1232757 грн. та склало 15605267 грн;

рядок 20.2.1 «на рахунок платника у банку» - зменшено на 1232757 грн. та склало 15605267 грн.;

рядок 20.3 «зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 20 рядок 20.1 рядок 20.2» - збільшено на 1232757 грн. та склало 2106974 грн.;

рядок 21 «Сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 19.1+рядок 20.3 декларації) (переноситься до рядка 16.1 декларації наступного звітного (податкового) періоду» - збільшено на 1232757 грн. та склало 2106974 грн.

В додатку 3 «Розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3)», в таблиці 2 якого розшифровано суми податку, фактично сплаченої у попередніх та звітному (податкових) періодах постачальниками товарів/послуг або до Державного бюджету України (рядок 20.2 декларації) (уточнений), а саме:

ІПН постачальника 408721615523, звітний період, у якому виникло значення 10.2020, сума від`ємного значення 796164,00 грн.;

ІПН постачальника 408721615523, звітний період, у якому виникло значення 11.2020, сума від`ємного значення 1096860,51 грн.;

ІПН постачальника 408721615523, звітний період, у якому виникло значення 12.2020, сума від`ємного значення 1298547,74 грн.;

ІПН постачальника 2221906123, звітний період, у якому виникло значення 07.2021, сума від`ємного значення 2033638,32 грн.;

ІПН постачальника 408721615523, звітний період, у якому виникло значення 08.2021, сума від`ємного значення 9877985,64 грн.;

ІПН постачальника 2221906123, звітний період, у якому виникло значення 08.2021, сума від`ємного значення 502070,66 грн.

Усього: 15605267 грн.

У додатку 4 «Заяви про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника (Д4)» (уточнений), відповідно до якого позивач просив перерахувати на рахунок № НОМЕР_1 суму 15605267 грн.

Виходячи з обставин справи та як встановлено під час перевірки, Підприємством вже заявлялись суми до бюджетного відшкодування за грудень 2020 року (податкова декларація з податку на додану вартість №9370182025 від 20.01.2021 року та уточнюючий розрахунок №9030092585 від 19.02.2021 року) по постачальнику ТОВ «Одеські дріжджі», у т.ч. за періоди, що повторно заявлені до бюджетного відшкодування за серпень 2021 року (№9272974682 від 20.09.2021 року та уточнюючий розрахунок №9291545060 від 06.10.2021), а саме:

Жовтень 2020 року - 3 375 827,05 грн. (заявлено у грудні 2020 року );

Листопад 2020 року - 1 095 875,51 грн. (заявлено у грудні 2020 року);

Грудень 2020 року - 1 448 400 грн. (заявлено у грудні 2020 року);

Всього від ТОВ «Одеські дріжджі» за період жовтень-грудень 2020 року на адресу СП «Одеські дріжджі» ЗАТ було виписано та зареєстровано податкових накладних на постачання сухих дріжджів в асортименті всього на загальну суму 5922250,36 грн., у т.ч. у розрізі періодів:

Жовтень 2020 року - 3 375 827,05 грн.;

Листопад 2020 року - 1096860,51 грн.;

Грудень 2020 року - 1 449 562,80 грн.

Тобто, підприємством уже використанні суми ПДВ по даним періодам в бюджетному відшкодуванні (податкова декларація з податку на додану вартість №9370182025 від 20.01.2021 року та уточнюючий розрахунок №9030092585 від 19.02.2021 року), а тому залишок по невикористаному ПДВ, що може бути відшкодованим у серпні 2021 року (№9272974682 від 20.09.2021 року та уточнюючий розрахунок №9291545060 від 06.10.2021 року), складає лише 2 147,80 грн., у т.ч.;

Жовтень 2020 року - 0 грн.

Листопад 2020 року - 985 грн.

Грудень 2020 року - 1162,80 грн.

Під час вирішення справи судом першої інстанції вірно враховано, що документальна позапланова перевірка проведена виключно з підстав законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та від`ємного значення з податку на додану вартість.

Податковим органом здійснено перевірку саме тих показників та інформації, яка заявлена платником податку у податковій звітності та уточнюючих розрахунків до податкової декларації.

Не знаходять свого обґрунтованого підтвердження доводи позивача про те, що відповідачем підтверджено суму від`ємного значення, сформованого за період жовтень-грудень 2020 за результатом камеральної перевірки податкової декларації з ПДВ за липень 2021 року, оскільки під час камеральної перевірки достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку підтверджено виключно заявлену до відшкодування суму в розмірі 1232757 грн.

Стосовно періоду грудень 2020 року, позивачем визнається той факт, що у Підприємства дійсно виникло від`ємне значення з урахуванням податкового кредиту за постачальником ТОВ «Одеські дріжджі» (ІПН 408721615523) у розмірі 1449562,80 грн., з яких у попередніх періодах було відшкодовано 1448400,00 грн.

Щодо жовтня 2020 року позивач зазначає, що відповідач не включив у свій витяг з Єдиного реєстру податкових накладних цілу низку податкових накладних, зареєстрованих у жовтні-грудні 2020 року, копії яких із копіями квитанцій про їхню реєстрацію були додані до позовної заяви і наявні у матеріалах справи, зокрема такі: зареєстрована 30.10.2020 ПН від 04.05.2020 №15 на суму 962 474,58 грн.; зареєстрована 31.10.2020 р. ПН від 04.08.2020 №1 на суму 249 930,00 грн.; зареєстрована 31.10.2020 р. ПН від 03.09.2020 №9 на суму 249 930,00 грн.; зареєстрована 31.10.2020 р. ПН від 04.06.2020 №11 на суму 418 230,00 грн.; зареєстрована 31.10.2020 р. ПН від 01.07.2020 №1 на суму 54 000,00 грн.; зареєстрована 31.10.2020 р. ПН від 01.03.2020 №13 на суму 301 856,40 грн. Таким чином відповідач не врахував зареєстровані у жовтні 2020 р. податкові накладні на загальну суму 2 236 420,98 грн.

Також не враховані відповідачем податкові накладні, зареєстровані у листопаді 2020 р.: зареєстрована 02.11.2020 р. ПН від 02.04.2020 №19 на суму 2 336 561,40 грн. Таким чином відповідач не врахував зареєстровані у листопаді 2020 р. податкові накладні на загальну суму 2 336 561,40 грн.

Відповідно до реєстру отриманих податкових накладних доданих до матеріалів справи за жовтень 2020 року, позивачем отримано від контрагента ІПН 408721615523 наступні податкові накладні:

№18 від 31.10.2020 на суму ПДВ 671436,73 грн., №15 від 30.10.2020 на суму ПДВ 503577,54 грн., №16 від 30.10.2020 на суму ПДВ 503577,54 грн., №17 від 31.10.2020 на суму ПДВ 141869,39 грн., №14 від 22.10.2020 на суму ПДВ 159794,8 грн., №13 від 21.10.2020 на суму ПДВ 334656,55 грн., №11 від 09.10.2020 на суму ПДВ 360168,25 грн., №12 від 15.10.2020 на суму ПДВ 226251,76 грн., №10 від 07.10.2020 на суму ПДВ 190181,99 грн., №9 від 07.10.2020 на суму ПДВ 284312,5 грн., №15 від 04.05.2020 на суму ПДВ 962474,58 грн., №1 від 04.08.2020 на суму ПДВ 249930 грн., №9 від 03.09.2020 на суму ПДВ 249930 грн., №11 від 04.06.2020 на суму ПДВ 418230 грн., №1 від 01.07.2020 на суму ПДВ 54000 грн., №13 від 01.03.2020 на суму ПДВ 301856,4 грн.

Всього на суму 5612248,03 грн., по господарським операціям здійсненим в жовтні 2020 року на суму 3375837,05 грн.

В жовтні 2020 року зареєстровано податкових накладних, складених за результатом здійснення господарських операцій у жовтні 2020 року, на суму 1060914,50 грн.

Податкові накладні №18 від 31.10.2020 на суму ПДВ 671436,73 грн., №15 від 30.10.2020 на суму ПДВ 503577,54 грн., №16 від 30.10.2020 на суму ПДВ 503577,54 грн., №17 від 31.10.2020 на суму ПДВ 141869,39 грн., №14 від 22.10.2020 на суму ПДВ 159794,8 грн., №13 від 21.10.2020 на суму ПДВ 334656,55 грн. на загальну суму 2314912,55 грн. зареєстровані в листопаді 2020 року.

Так, позивачем у податковій декларації за жовтень 2020 року до складу податкового кредиту, періодом виникнення якого є жовтень 2020 року, по контрагенту 408721615523 віднесено суму 3375827,05 грн.

З огляду на викладене, доводи позивача щодо того, що позивач мав право на суму від`ємного значення за жовтень 2020 року по контрагенту ІПН 408721615523 в розмірі, що перевищує визначений податковим органом є необґрунтованими.

Крім того, відповідно до витягу з реєстру податкових накладних, наданого представником відповідача, останнім враховані всі зареєстровані податкові накладні складені контрагентом ІПН 408721615523 на користь позивача по господарським операціям, здійсненим в жовтні 2020 року.

У податковій декларації за листопад 2020 року до складу податкового кредиту, періодом виникнення якого є листопад 2020 року, по контрагенту 408721615523 віднесено суму 1096860,51 грн.

Також, позивачем подано податкову декларацію з ПДВ за грудень 2020 року (податкова декларація з податку на додану вартість №9370182025 від 20.01.2021 року та уточнюючий розрахунок №9030092585 від 19.02.2021 року), рядок 20.2.1 якої (з урахуванням уточнюючого розрахунку) складає 10931062 грн.

Відповідно до розрахунку суми бюджетного відшкодування (Д3), в таблиці 2 якого розшифровано суми податку, фактично сплаченої у попередніх та звітному (податкових) періодах постачальниками товарів/послуг або до Державного бюджету України (рядок 20.2 декларації), а саме:

ІПН постачальника 408721615523, звітний період, у якому виникло значення 06.2020, сума від`ємного значення 2093621,86 грн.;

ІПН постачальника 408721615523, звітний період, у якому виникло значення 07.2020, сума від`ємного значення 1479756,84 грн.;

ІПН постачальника 408721615523, звітний період, у якому виникло значення 08.2020, сума від`ємного значення 966347,81 грн.;

ІПН постачальника 408721615523, звітний період, у якому виникло значення 09.2020, сума від`ємного значення 471232,98 грн.;

ІПН постачальника 408721615523, звітний період, у якому виникло значення 10.2020, сума від`ємного значення 3375827,05 грн.;

ІПН постачальника 408721615523, звітний період, у якому виникло значення 11.2020, сума від`ємного значення 1095875,51 грн.;

ІПН постачальника 408721615523, звітний період, у якому виникло значення 12.2020, сума від`ємного значення 1448400,00 грн.

Усього: 10931062 грн.

За результатом здійснення документальної позапланової виїзної перевірки позивача щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за грудень 2020 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, яке визначено з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах, відповідачем складено акт від 05.03.2021 року №3375/15-32-07-01-17/24532055, у висновку якого зазначено, що перевіркою дотримання податкового законодавства при декларуванні за грудень 2020 року у декларації від`ємного значення, встановлено порушення абз. б) п. 200.4, абз. ґ) п. 200.12 ст. 200 ПКУ та пп.5.4 п. 4, пп.4.5, пп.5.5 п. 5 розділу V наказу Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21 «Про затвердження форми та порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість», в результаті чого СП «Одеські дріжджі» ЗАТ не має права на суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника у розмірі 198164 грн.

Таким чином, позивач скористався своїм правом на отримання бюджетного відшкодування податку на додану вартість, який виник, в тому числі у жовтні грудні 2020 року по контрагенту ІПН 408721615523, при поданні декларації з податку на додану вартість та уточнюючого розрахунку за грудень 2020 року.

В свою чергу, відповідно до розрахунку суми бюджетного відшкодування (Д3) до податкової декларації за серпень 2021 року та уточнюючого розрахунку до цієї декларації, в таблиці 2 якого розшифровано суми податку, фактично сплаченої у попередніх та звітному (податкових) періодах постачальниками товарів/послуг або до Державного бюджету України (рядок 20.2 декларації), а саме:

ІПН постачальника 408721615523, звітний період, у якому виникло значення 10.2020, сума від`ємного значення 796164,00 грн.;

ІПН постачальника 408721615523, звітний період, у якому виникло значення 11.2020, сума від`ємного значення 1096860,51 грн.;

ІПН постачальника 408721615523, звітний період, у якому виникло значення 12.2020, сума від`ємного значення 1298547,74 грн.;

ІПН постачальника 408721615523, звітний період, у якому виникло значення 08.2021, сума від`ємного значення 9877985,64 грн.;

ІПН постачальника 2221906123, звітний період, у якому виникло значення 7.2021, сума від`ємного значення 2033638,32 грн.;

ІПН постачальника 2221906123, звітний період, у якому виникло значення 8.2021, сума від`ємного значення 502070,66 грн.;

Усього: 15605267 грн.

Вищевикладеним та показниками податкових декларацій з податку на додану вартість позивача за період жовтень грудень 2020 року, липень 2021 року, серпень 2021 року, з урахуванням уточнюючих розрахунків, підтверджується правомірність дій відповідача та висновків, викладених в акті перевірки.

Також, під час перевірки встановлено і як підтверджується матеріалами адміністративної справи, СП «Одеські дріжджі» заявлено до бюджетного відшкодування по декларації з ПДВ за серпень 2021 року 16838024 грн, в т.ч. по контрагенту 408721615523 1232757,50 грн., період виникнення січень 2021 року.

В уточненому розрахунку до податкової декларації за серпень 2021 року, поданому 06.10.2021 року позивачем, сума, яка була заявлена до бюджетного відшкодування на рахунок платника в банку зменшена на 1232757 грн., та збільшено на цю ж суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Відповідно до додатку 2 до уточненого розрахунку від 06.10.2021 року, сума 1232757 грн. виникла у січні 2021 року.

В свою чергу, відповідно до податкової декларації з ПДВ за липень 2021 року СП «Одеські дріжджі» заявлено до відшкодування на рахунок платника у банку 1232757 грн. та як зазначено в додатку 3 «розрахунок суми бюджетного відшкодування» сума 1232757 грн. виникла в січні 2021 року по контрагенту 408721615523.

Таким чином, відповідач правомірно дійшов висновку про те, що підприємством вже було відшкодовано суму ПДВ 1232757 грн., з огляду на що позивач не має права на бюджетне відшкодування суми ПДВ по господарській операції з контрагентом 408721615523, яка виникла в січні 2021 року.

Як вірно визначено судом першої інстанції, обов`язок щодо повноти та правильності складання податкової звітності покладається на саме платника податків.

Між тим, питання дотримання форми та порядку складання податкової звітності є принципово важливим, оскільки саме на шляху відстеження виникнення до фактичного використання (відшкодування) суми податку на додану вартість має значення чи сплачено такий податок фактично до Державного бюджету, період його виникнення, порядок використання, та по взаємовідносинам з яким саме контрагентом.

З огляду на викладене, допущені Підприємством технічні помилки не є формальними та прямим чином впливають на достовірність, правильність та повноту відображення інформації в податковій звітності.

Враховуючи викладене, суд першої інстанції дійшов правильного висновку про обґрунтованість та правомірність податкових повідомлень-рішень та відсутність підстав для їх скасування.

З огляду на наведене, оскільки висновки суду відповідають нормам законодавства, що регулюють спірні правовідносини, та обставинам справи, а доводи апеляційної скарги цих висновків не спростовують, колегія суддів вважає, що судове рішення відповідно до вимог ст. 316 КАС України підлягає залишенню без змін.

Керуючись ст.ст. 139, 308, 310, п. 1 ч. 1 ст. 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Спільного українсько-турецького підприємства «Одеські дріжджі» у формі закритого акціонерного товариства залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 19 січня 2023 року залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її прийняття, але може бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту постанови.

Повни текст постанови складено та підписано 29.05.2023 року.

Головуючий-суддя: О.В. Єщенко

Судді: А.В. Крусян

О.В. Яковлєв

Дата ухвалення рішення18.05.2023
Оприлюднено31.05.2023
Номер документу111168846
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/5447/22

Ухвала від 06.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 18.05.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Постанова від 18.05.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 28.02.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 28.02.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 20.02.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Рішення від 19.01.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 19.01.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 15.12.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 19.10.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні