Рішення
від 15.05.2023 по справі 914/3228/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15.05.2023 Справа № 914/3228/22

м. Львів

За позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «Пері Україна», м. Бровари, Київської області

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецавтономбуд», м. Львів

про стягнення 2980699,06 грн та зобов`язання повернути обладнання

Суддя: Олена ЩИГЕЛЬСЬКА

Секретар с/з: Маркіян-Павло ЛАБАЗ

Представники сторін

від позивача: Малеванчук І.В. адвокат (в режимі відеоконференції),

від відповідача: не з`явився.

Заяв про відвід судді не надходило. У відповідності до ст.222 ГПК України, фіксування судового процесу здійснювалося за допомогою підсистеми відеоконференцзв`язку vkz.court.gov.ua.

1.ІСТОРІЯ РОЗГЛЯДУ СПРАВИ

1.1.Товариство з обмеженою відповідальністю «Пері Україна» (налі позивач, ТОВ «Пері Україна») звернулося до Господарського суду Львівської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецавтономбуд» (надалі відповідач, ТОВ «С.А.Б.») про стягнення заборгованості за Договором №СО-21-0000103 оперативної оренди обладнання від 22.01.2021 року в загальній сумі 2 980 699,06 грн, яка включає в себе заборгованість з оплати наданих послуг оренди обладнання в розмірі 2 901 810,64 грн, заборгованість з оплати наданих послуг з ремонту/очистки повернутого обладнання в розмірі 12 459,00 грн та вартість пошкодженого обладнання в розмірі 66 429,42 грн, а також зобов`язання повернути обладнання вартістю 702 744,20 грн згідно переліку.

1.2.Ухвалою суду від 21.12.2022 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, розгляд справи вирішено здійснювати за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання.

1.3.Рух справи відображено у відповідних ухвалах суду.

1.4.Сторонами подано такі заяви по суті справи:

- 13.03.2023 року відповідачем подано відзив на позовну заяву (вх.№0195/23);

- 17.03.2023 позивачем подано відповідь на відзив (вх.№6770/23) ;

- 23.03.2023 позивачем подано доповнення до відповіді на відзив (вх.№7335/23).

1.5.27.03.2023 до суду надійшла заява позивача про зменшення розміру позовних вимог (вх.№1231/23). У вказаній заяві позивач зазначив, що після відкриття провадження відповідач повернув частину обладнання на суму 91 061,00 грн.

1.6.В судовому засіданні 24.04.2023 року судом прийнято заяву позивача про зменшення розміру позовних вимог (вх.№1231/23 від 27.03.2023), подальший розгляд справи вирішено здійснювати з її урахуванням.

1.7.Ухвалою суду від 24.04.2023 закрито підготовче провадження у справі №914/3228/23 та призначено справу до судового розгляду по суті.

1.8.08.05.2023 року до суду надійшла заява позивача про зменшення розміру позовних вимог (вх.№1821/23), якою позивач зазначив, що 03.05.2023 відповідач повернув ще частину обладнання вартістю 64 111,10 грн.

1.9.В судове засідання 15.05.2023 з`явився представник позивача в режимі відеоконференції, відповідач явки представника повторно не забезпечив, хоча належним чином був повідомлений про дату та час судового засідання.

1.10.Представник позивача підтримав заяву про зменшення розміру позовних вимог, розгляд справи просив здійснювати з її урахуванням.

1.11.Відповідно до положень ч. 2 ст. 46 ГПК України крім прав та обов`язків, визначених у статті 42 цього Кодексу позивач вправі збільшити або зменшити розмір позовних вимог - до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження.

1.12.До відкриття розгляду справи по суті, суд розглянув заяву позивача про зменшення розміру позовних вимог (вх.№1821/23 від 08.05.2023) та вважав за необхідне прийняти її до розгляду, подальший розгляд справи здійснювати з її врахуванням.

1.13.Відповідно до ч.4 ст.13 ГПК України, кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

1.14.Судом встановлено, що зібраних в матеріалах справи доказів достатньо для з`ясування обставин справи і прийняття судового рішення, у відповідності до ст.13 ГПК України, учасникам справи створювались необхідні умови для встановлення фактичних обставин справи і правильного застосування законодавства.

1.15.В судовому засіданні 15.05.2023 оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

2.АРГУМЕНТИ СТОРІН

2.1.Позивач зазначає про порушення відповідачем умов Договору №СО-21-0000103 оперативної оренди обладнання від 22.01.2021 року та вказує про наявність підстав для стягнення з ТОВ «С.А.Б.» заборгованості в загальній сумі 2 980699,06 грн, яка включає в себе заборгованість з оплати наданих послуг оренди обладнання в розмірі 2 901 810,64 грн, заборгованість з оплати наданих послуг з ремонту/очистки повернутого обладнання в розмірі 12 459,00 грн, вартість пошкодженого обладнання в розмірі 66 429,42 грн, а також зобов`язання повернути обладнання вартістю 547 572,10 грн згідно переліку (з урахуванням заяв про зменшення розміру позовних вимог).

2.2.Відповідач у відзиві на позовну заяву зазначає, що твердження позивача про заборгованість з оплати послуг оренди по договору в розмірі 2 901 810,64 грн, не відповідає дійсності, так як відповідно до акту звірки взаєморозрахунків, що був наданий позивачем, станом за період з 01.01.2021 по 13.10.2022 заборгованість ТОВ «С.А.Б.» перед ТОВ «Пері Україна» становить 2 444 910,14 грн.

2.3.Також відповідач вказує, що додатковим підтвердженням спростування позиції позивача, є фактична сплата відповідачем, протягом дії договору №00-21-0000103 оперативної оренди обладнання від 22.01.2021, на рахунок позивача коштів на загальну суму 629 148,72 грн, що підтверджується банківськими виписками.

2.4.Також зауважено, що позивач вказує на заборгованість згідно актів виконаних робіт на загальну суму 556462,04 грн. Відповідач заявляє, що вказані акти не надавались на погодження та підписання, а послуги, що в них зазначені були включені позивачем в інші акти виконаних робіт, які позивач також додав до позовної заяви, і проти яких відповідач не має заперечень.

2.5.На думку відповідача позивач за один місяць оренди по певних позиціях обладнання просить стягнути з відповідача подвійну орендну плату, що можна визначити, шляхом співставлення даних вищезазначених спірних актів виконаних робіт в частині періоду за який нараховувалась орендна плата, який повністю збігається із періодом який вказаний відносно актів виконаних робіт, щодо яких відповідач не має заперечень.

2.6.Крім того відповідач вказує, що в зв`язку з введенням воєнного стану відповідач з 24 лютого 2022 року, зупинив господарську діяльність та здійснив заходи із убезпечення власного майна та документів за весь період господарської діяльності. Станом на сьогодні, у відповідача триває процес відновлення електронних носіїв інформації та повернення документів в паперовій формі, серед яких важливі документи, які підтверджують виконання зобов`язань відповідача перед позивачем, в частині повернення майна з оренди.

2.7.При цьому, згідно попереднім розрахунком, частина обладнання, що зазначена в позовній заяві позивача, вже була повернута відповідачем, що в подальшому може бути підтверджено відповідними документами.

2.8.У зв`язку з наведеним ТОВ «С.А.Б.» частково визнає позовні вимоги в частині сплати основної заборгованості в сумі 1 786 199,88 грн. Разом з тим відповідач не визнає позовні вимоги в частині стягнення 1 115 610,76 грн та просить суд відмовити у задоволені таких позовних вимог.

2.9.Позивачем подано відповідь на відзив де зазначено таке.

2.10. Щодо твердження відповідача про те, що ним по Договору сплачено 629148, 72 грн, які не враховано ТОВ «Пері Україна» при розрахунку заборгованості ТОВ «Пері Україна» зауважує, що надані суду банківські виписки не підтверджують факт оплати послуг з оренди по Договору №СО-21-0000103 оперативної оренди обладнання від 22 січня 2021 року. Разом з тим, відповідачем не надано суду рахунки на які здійснено посилання («Призначення платежу») в наданих відповідачем банківських виписках.

2.11.Позивач підтверджує, що всього відповідачем перераховано позивачу 629148,72 грн, однак 70000, 00 грн було сплачено в рахунок сплати оренди по Договору №00-21-0000103 оперативної оренди обладнання від 22 січня 2021 року; 534300,00 грн в рахунок внесення гарантійного платежу по Договору №00-21-0000103 оперативної оренди обладнання від 22 січня 2021 року; 24 848,72 грн по Договору Купівлі-продажу №СО-17-0003048 від 11.12.2017, тобто по Договору, який не відноситься до предмету позову.

2.12.Щодо гарантійного платежу позивач зазначає, що ТОВ «Пері Україна» здійснено притримання гарантійного платежу в розмірі 534300,00 грн до дня виконання відповідачем взятих на себе зобов`язань в повному обсязі по Договору на підставі п. 9.7.

2.13.У зв`язку з наведеним позивач стверджує, що заборгованість відповідача з оплати оренди по Договору становить 2901810, 64 грн. Позивач наводить такий розрахунок 2 971 810,64 грн (вартість наданих послуг з оренди обладнання) - 70000,00 грн (розмір сплачених коштів з оренди обладнання, що підтверджується платіжним доручення №362 від 11.06.2021, згідно рахунку №59642 від 11.06.2021) = 2901810,64 грн (заборгованість відповідача по Договору за надані послуги з оренди обладнання).

2.14.Щодо твердження відповідача, що ним не визнається заборгованість в розмірі 556 462, 04 грн, позивач зазначає, що такі обставини не відповідають дійсності, акти виконаних робіт позивачем складено виключно на те обладнання яке фактично перебувало в оренді, а складання двох актів виконаних робіт за один і той же період по Договору не суперечить нормам чинного законодавства України та засадам ведення бухгалтерського обліку. Більше того, на переконання позивача, відповідач шляхом підписання акту звіряння взаєморозрахунків, який ним додано до відзиву визнав факт надання орендарем послуг в тому числі з оренди на суму 556462, 04 грн.

2.15.Також позивач вказує, що твердження відповідача про те, що ТОВ «Пері Україна» не надавала ТОВ «С.А.Б.» акти виконаних робіт на погодження та підписання не заслуговують на увагу та не відповідають дійсності. Відправлені позивачем акти виконаних робіт на суму 556462, 04 грн не було повернуто відповідачем і не було надано письмової мотивованої відмови орендаря від підписання актів виконаних робіт (із доданням відповідного розрахунку на підставі підписаних сторонами актів прийому-передачі обладнання), на думку позивача такі акти і сума орендної плати в грошовому вираженні вважаються беззастережно визнаними орендарем, а послуга є такою, що прийнята в повному обсязі відповідно до умов п.4.2.3. Договору.

2.16.Також позивач повідомляє суд, що відповідач не звертався до ТОВ «Пері Україна» з проханням надати повторно будь-які первинні бухгалтерські документи.

2.17.У доповненнях до відповіді на відзив позивач вказує, що ТОВ «Пері Україна» відповідно до вимог Податкового кодексу України складено податкові накладні по господарським операціям (акти виконаних робіт) з наданих послуг оренди обладнання по Договору на загальну суму 2 971 810, 64 грн, які зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується відповідними квитанціями про реєстрацію податкової(их) накладної(их) в ЄРПН та відповідними податковими накладними.

2.18.На думку позивача складені податкові накладні на адресу відповідача, є додатковим та беззаперечним доказом надання послуг ТОВ «С.А.Б.» з оренди по Договору на загальну суму 2 971 810, 64 грн, та спростовують твердження орендаря про подвійне нарахування орендної плати за один і той же період (календарний місяць) двічі.

3.ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

3.1.22.01.2021 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Пері Україна» (орендодавець за договором) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Спецавтономбуд» (орендар за договором) укладено Договір №СО-21-0000103 оперативної оренди обладнання, за яким орендодавець надав орендарю у тимчасове оплатне користування (оренду) будівельну опалубку РЕRІ (в т.ч. окремі елементи опалубки, спеціалізовану тару для її транспортування), іменовану надалі «обладнання», асортимент, кількість і вартість якого вказуються в актах прийому-передачі, що є невід`ємною частиною цього Договору (п. 1.1. Договору).

3.2.Окремі положення Договору:

Обладнання надається в оренду для використання орендарем на будівельному майданчику за адресою: вул. Хімічна, Львів (п. 1.2.).

Передача обладнання в оренду (з оренди) здійснюється на підставі акту(ів) прийому-передачі (п. 2.1.)

Датою початку строку оренди обладнання вважається дата підписання акту приймання- передачі обладнання в оренду повноважними представниками сторін. Датою закінчення строку оренди обладнання вважається дата, яка передує даті підписання акту приймання-передачі обладнання із оренди повноважними представниками сторін (п. 3.2.).

Щодо розміру та строків орендної плати

Розмір орендної плати (без ПДВ) за одиницю обладнання за один календарний день зазначається сторонами в додатках до цього Договору (п. 4.1.1.).

Орендна плата в грошовому вираженні щомісячно розраховується орендодавцем на підставі фактичної кількості днів користування обладнанням згідно актів прийому - передачі обладнання (4.2.1.).

Орендодавець до 10 (десятого) числа кожного місяця, наступного за оплачуваним (за який нарахована орендна плата), направляє орендарю поштою (цінним листом із описом вкладення) оригінал підписаного та скріпленого печаткою орендодавця акту наданих послуг в двох примірниках (п. 4.2.2.).

Орендар зобов`язаний підписати і повернути орендодавцю один підписаний уповноваженою особою орендаря та скріплений печаткою орендаря оригінал акту наданих послуг до 20 (двадцятого) числа наступного місяця, за яким нарахована орендна плата.

У разі неповернення (несвоєчасного повернення) підписаного та скріпленого печаткою орендаря акту наданих послуг і відсутності письмової мотивованої відмови орендаря від підписання цього акту (із доданням відповідного розрахунку на підставі підписаних сторонами актів прийому - передачі обладнання), такий акт і сума орендної плати в грошовому вираженні вважаються беззастережно визнаними орендарем, а послуга є такою, що прийнята в повному обсязі (на вказану в акті прийому-передачі суму) (п. 4.2.3.).

Орендар сплачує орендну плату щомісячно протягом 30 (тридцяти) календарних днів з дня закінчення оплачуваного (за який нарахована орендна плата) місяця (п. 4.2.4.).

При наявності заборгованості за цим Договором, суми оплат, що надходять від орендаря, зараховуються орендодавцем як оплата заборгованості за більш ранній неоплачений період, незалежно від відомостей про призначення платежів, вказаних в платіжних документах орендаря (п. 4.2.5.).

Щодо повернення обладнання

Орендар зобов`язаний своєчасно і належним чином прийняти/повернути орендоване обладнання (п. 5.2.1.); своєчасно сплачувати орендну плату відповідно до умов цього Договору (п. 5.2.2.); повернути (здати на склад орендодавця) обладнання очищеним, належно упакованим, в справному стані із врахуванням природнього зносу: 1. Не пізніше дня припинення (розірвання) Договору. 2. За наявністю будь-якої заборгованості за Договором, в останній день 90 (дев`яносто) денного строку із дня її виникнення (п. 5.2.8.).

Передача (повернення) обладнання оформлюється документально шляхом підписання Сторонами акту прийому-передачі, що є невід`ємною частиною цього Договору (п. 6.4.).

Приймання орендодавцем обладнання від орендаря за кількістю здійснюється в день його доставки орендарем (п.6.7.1.).

Обладнання вважається зданим (прийнятим) за кількістю - згідно кількості, вказаній в акті прийому-передачі обладнання за кількістю (п.6.7.2.).

За результатом приймання обладнання за якістю орендодавець складає акт приймання-передачі, який підписується та скріплюється печаткою орендодавця та який містить наступні відомості: загальна кількість повернутого від орендаря обладнання; поламане обладнання (яке не підлягає ремонту (в.т.ч. доукомплектацїї) в зв`язку з неналежним користуванням обладнанням орендарем («Брак Клієнт») - за наявністю; поламане (некомплектне) обладнання, що підлягає ремонту (доукомплектацїї) із зазначенням робіт, які необхідно зробити для його відновлення - за наявністю; обладнання, яке потребує очистки - за наявністю; обладнання, що не підлягає ремонту в зв`язку із його природним зносом («Брак РЕКІ») - за наявністю; обладнання, яке потребує очистки - за наявністю (п. 6.11.).

Акт приймання-передачі (п.6.11.) направляється поштою (цінним листом та описом вкладення) Орендодавцем Орендарю. Якщо повноважний представник Орендаря приймав участь під час приймання обладнання за якістю (п.6.8.2.). Акт приймання-передачі підписується представниками Сторін та скріплюється печатками сторін цього Договору відразу після закінчення прийомки обладнання в місці його прийняття Орендодавцем (п. 6.12.).

Акт приймання-передачі (п.6.11.) є підставою для: відшкодування Орендарем вартості витрат Орендодавця на чистку неочищеного обладнання; відшкодування Орендарем вартості витрат Орендодавця на ремонт (доукомплектацію) поламаного обладнання, що підлягає ремонту; відшкодування Орендарем вартості поламаного обладнання, що не підлягає ремонту (в т. ч. доукомплектації) (п. 6.13.).

Орендар зобов`язаний розглянути отримані від Орендодавця Акт приймання-передачі протягом 14 днів календарних днів з дня його відправки підписати та скріпити печаткою Акт приймання-передачі та один примірник такого Акту повернути Орендодавцю. По закінченню зазначеного строку за відсутності вмотивованих заперечень Орендаря Акт приймання-передачі вважається беззастережно прийнятим Орендарем та Орендар зобов`язується оплатити рахунок в сумі, що пред`явлена до оплати (п. 6.14.).

Орендар має право протягом строку, який передбачений п.6.14. цього Договору, оглянути обладнання або його елементи на складі Орендодавця та перевірити обґрунтованість претензії орендодавця стосовно обладнання, яке не підлягає ремонту («Брак Клієнта») (п. 6.15.).

Щодо гарантійного платежу

Виконання зобов`язань орендарем за цим Договором забезпечується гарантійним платежем (п. 9.1.)

Гарантійний платіж вноситься орендарем у грошовій сумі в розмірі 10 (десять) % від вартості обладнання, яке передається в оренду за цим Договором. Гарантійний платіж сплачується з врахуванням ПДВ (п. 9.2.)

Гарантійний платіж перераховується орендарем на банківський рахунок орендодавця до передачі обладнання в оренду із зазначенням призначення платежу, «гарантійний платіж за договором № СО-21- 0000103 від 22.01.2021». Без внесення гарантійного платежу обладнання в оренду не надається (п. 9.3.).

Гарантійним платежем забезпечуються всі зобов`язання/заборгованість Орендаря перед Орендодавцем за цим Договором, в тому числі: зобов`язання/заборгованість з орендної плати, компенсаційних та інших виплат за Договором тощо. Орендодавець має право зарахувати гарантійний платіж в порядку передбаченому цим розділом Договору в рахунок погашення цієї заборгованості/зобов`язань (п .9.4.).

Зарахування суми гарантійного платежу Орендодавець здійснює протягом дії цього Договору або після закінчення (припинення) Договору згідно п. 3.3. п. 3.4. Договору, про що (факт і порядок зарахування) Орендодавець повідомляє Орендаря письмово (п. 9.5.3.).

Гарантійний платіж повертається орендодавцем шляхом перерахування на банківський рахунок орендаря протягом 10 (десяти) банківських днів з дня повного виконання орендарем своїх зобов`язань за цим Договором на умовах визначених Договором (п. 9.6.).

Орендодавець має право притримувати суму гарантійного платежу або інші грошові кошти, передані йому Орендарем, до повного виконання Орендарем його зобов`язань за Договором (п. 9.7.).

Щодо розірвання договору

Дострокове розірвання Договору в односторонньому порядку можливе, на вимогу орендодавця якщо орендар порушив умови оплати орендних платежів (п.4.2.4.) цього Договору (п. 3.3.1).

3.3.Сторонами укладено Додаток № 1 (Специфікація) до Договору та Додаток №2 (Специфікація) до Договору, якими погоджено вартість оренди за одиницю обладнання за день.

3.4.На виконання умов Договору позивач передав, а відповідач отримав в оренду обладнання на загальну суму 9 920 162, 00 грн (без ПДВ), про що Сторонами було підписано Акти прийому-передачі, зокрема: №50149 від 22 січня 2021 року на суму 238363,50 грн (без ПДВ); №52139 від 02 квітня 2021року на суму 212872,50 грн (без ПДВ); №52299 від 08 квітня 2021 на суму 101424,00 грн (без ПДВ); №52629 від 19 квітня 2021 року на суму 33808,00 грн (без ПДВ); №52874 від 26 квітня 2021 року на суму 339253,00 грн (без ПДВ); №53412 від 17 травня 2021 року на суму 325496,50 грн (без ПДВ); №53583 від 21 травня 2021 року на суму 783805,70 грн (без ПДВ); №54239 від 09 червня 2021 року на суму 763634,00 грн (без ПДВ); №54245 від 09 червня 2021 року на суму 1352892,30 грн (без ПДВ); №54340 від 11 червня 2021 року на суму 1682768,50 грн (без ПДВ); №54363 від 11 червня 2021 року на суму 495040,00 грн (без ПДВ); №54388 від 14 червня 2021 року на суму 222100,00 грн (без ПДВ); №54490 від 16 червня 2021 року на суму 257616,00 грн (без ПДВ); №54573 від 18 червня 2021 на суму 1319479,00 грн (без ПДВ); №54690 від 24 червня 2021 року на суму 1791609, 00 грн (без ПДВ).

3.5.Факт отримання обладнання в оренду відповідачем не спростовується.

3.6.На виконання умов Договору позивачем надано послуги з оренди обладнання на загальну суму 2 971 810, 64 грн.

3.7.До матеріалів справи долучено Акти виконаних робіт, а саме:

-№30019156 від 31 січня 2021 року на суму 4022,28 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 22 січня 2021 року - 31 січня 2021 року);

-№30019426 від 28 лютого 2021 року на суму 11262,38 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 01 лютого 2021 року - 28 лютого 2021 року);

-№30019709 від 31 березня 2021 року на суму 10854, 44 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 01 березня 2021 року - 31 березня 2021 року);

-№30020217 від 30 квітня 2021 на суму 22036,72 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 01 квітня 2021 року-30 квітня 2021 року);

-№30020271 від 31 травня 2021 року на суму 61899,19 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 01 травня 2021 року - 31 травня 2021 року);

-№30020570 від 30 червня 2021 року на суму 274654,01 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 01 червня 2021 року - 30 червня 2021 року);

-№30020571 від 30 червня 2021 року на суму 20113,80 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 01 червня 2021 року - 30 червня 2021 року);

-№30020962 від 31 липня 2021 року на суму 89075, 40 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 01 липня 2021 року - 31 липня 2021 року);

-№30020961 від 31 липня 2021 року на суму 393057,06 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 01 липня 2021 року - 31 липня 2021 року);

-№30021211 від 31 серпня 2021 року на суму 390814,02 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 01 серпня 2021 року - 31 серпня 2021 року);

-№30021212 від 31 серпня 2021 року на суму 89075,40 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 01 серпня 2021 року - 31 серпня 2021 року);

-№30021691 від 30 вересня 2021 року на суму 361161,53 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 01 вересня 2021 року - 30 вересня 2021 року);

-№30021692 від 30 вересня 2021 року на суму 86202,00 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 01 вересня 2021 року - 30 вересня 2021 року);

-№30021821 від 31 жовтня 2021 року на суму 342499,88 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 01 жовтня 2021 року - 31 жовтня 2021 року);

-№30021822 від 31 жовтня 2021 року на суму 89075,40 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 01 жовтня 2021 року - 31 жовтня 2021 року);

-№30022133 від 30 листопада 2021 року на суму 86036,40 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 01 листопада 2021 року - 30 листопада 2021 року);

- №30022132 від 30 листопада 2021 року на суму 304609,08 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 01 листопада 2021 року - 30 листопада 2021 року);

- №30022464 від 31 грудня 2021 року на суму 140042,77 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 01 грудня 2021 року - 31 грудня 2021 року);

-№30022465 від 31 грудня 2021 року на суму 58060,66 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 01 грудня 2021 року - 31 грудня 2021 року);

-№30023045 від 31 січня 2022 року на суму 23225,45 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 01 січня 2022 року - 31 січня 2022 року);

-№30023044 від 31 січня 2022 року на суму 65656,30 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 01 січня 2022 року - 31 січня 2022 року);

-№30023323 від 28 лютого 2022 року на суму 32778,94 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 01 лютого 2022 року - 28 лютого 2022 року);

-№30023324 від 28 лютого 2022 року на суму 15597,53 грн (з ПДВ 20%) (період нарахування оренди 01 лютого 2022 року - 28 лютого 2022 року).

3.8.Акти виконаних робіт підписані ТОВ «Пері Україна» та направлені на адресу ТОВ «С.А.Б.». На підтвердження факту надсилання вказаних актів позивач долучив копії описів вкладення у цінний лист та списки згрупованих поштових відправлень щодо кожного Акта окремо.

3.9.Позивач вказує, що вищезазначені Акти виконаних робіт не було підписано, не повернуто відповідачем та не надано мотивованої відмови щодо підписання таких актів.

3.10.11.06.201 року відповідачем здійснено платіж на користь позивача на суму 70 000,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням №362, призначення платежу «оплата зг. рах.№ 59642 від 11.06.2021 року в т.ч. ПДВ 20% 11666,67 грн».

3.11.Позивач вказує, що заборгованість відповідача з оплати послуг оренди по Договору становить 2 901 810, 64 грн.

3.12.В період дії договору відповідачем частково повернуто обладнання з оренди, про що складено Акти прийому-передачі, які підписані сторонами на загальну суму 916 085, 10 грн, а саме: №52166 від 05 квітня 2021 року на суму 77 640, 50 грн (без ПДВ); №54529 від 17 червня 2021 року на суму 118 832, 00 грн (без ПДВ); №57215 від 17 вересня 2021 року на суму 216 573, 40 грн (без ПДВ); №58013 від 07 жовтня 2021 року на суму 503 039, 20 грн (без ПДВ).

3.13.Також матеріали справи містять копію Акта дефектування від 07.10.2021 на суму 12459,00 грн.

3.14.Також з матеріалів справи встановлено, що відповідач повернув ще частину обладнання по Договору на суму 8301332,70 грн, про що ТОВ «Пері Україна» було складено Акти прийому-передачі, а саме:

-№51818 від 24 березня 2021 року на суму 123964,50 грн (без ПДВ);

-№54889 від 01 липня 2021 року на суму 51014,50 грн (без ПДВ);

-№56502 від 27 серпня 2021 року на суму 248516,00 грн (без ПДВ);

-№58995 від 09 листопада 2021 року на суму 502153,00 грн (без ПДВ);

-№59585 від 26 листопада 2021 року на суму 36413,00 грн (без ПДВ);

-№59592 від 25 листопада 2021 року на суму 123437,50 грн (без ПДВ);

-№59639 від 29 листопада 2021 року на суму 1073895,10 грн (без ПДВ);

-№59798 від 02 грудня 2021 року на суму 428449,00 грн (без ПДВ);

-№59919 від 07 грудня 2021 року на суму 821513,00 грн (без ПДВ);

-№60072 від 09 грудня 2021 року на суму 340159,50 грн (без ПДВ);

-№60247 від 15 грудня 2021 на суму 1370490,00 грн (без ПДВ);

-№60290 від 16 грудня 2021 року на суму 391754,50 грн (без ПДВ);

-№60412 від 21 грудня 2021 року на суму 1348669,70 грн (без ПДВ);

-№60465 від 22 грудня 2021 року на суму 217373,00 грн (без ПДВ);

-№61241 від 27 січня 2022 року на суму 364130,00 грн (без ПДВ);

-№61709 від 14 лютого 2022 року на суму 300821,10 грн (без ПДВ);

-№62252 від 18 квітня 2022 року на суму 117642,00 грн (без ПДВ);

-№62280 від 20 квітня 2022 року на суму 123437,50 грн (без ПДВ);

-№62414 від 10 травня 2022 року на суму 44789,80 грн (без ПДВ);

-№62988 від 22 червня 2022 року на суму 53210,70 грн (без ПДВ);

-№63897 від 22 серпня 2022 року на суму 89052,30 грн (без ПДВ);

-№64087 від 01 вересня 2022 року на суму 130447,00 грн (без ПДВ).

3.15. Позивач зазначає, що Акти прийому-передачі складено у двох примірниках, направлено відповідачу для підписання (та повернення одного примірника позивачу).

3.16.Матеріали справи містять копії Акта виконаних робіт №20024767 від 11.10.2021 року та Акт прийому-передачі №58084 від 11.10.2021, відповідно до яких позивачем надано відповідачу послугу з ремонту/очистки обладнання на суму 12459,00 грн (з ПДВ), зазначені Акти направлено на адресу відповідача.

3.17.Крім того на адресу відповідача направлено Акти про відшкодування на загальну суму 66429,42 грн, а саме №20024834 від 19.10.2021 на суму 10168,94 грн; №20025766 від 10.02.2022 на суму 45964,01 грн; №20025767 від 10.02.2022 2327,98 грн; №20025789 від 11.02.2022 на суму 7968, 49 грн.

3.18.На підтвердження факту надсилання зазначених вище документів (Актів прийому-передачі, Акта виконаних робіт та Актів про відшкодування) позивач долучив копії описів вкладення у цінний лист від 25.11.2022 року, фіскального чеку та поштової накладної АТ «Укрпошта».

3.19.У зв`язку з невиконанням відповідачем умов договору 27.10.2022 року позивач надіслав на адресу відповідача Повідомлення про розірвання Договору №СО-21-0000103 оперативної оренди обладнання від 22.01.2021 року.

3.20.Повідомленням зазначено, що орендар порушив умови оплати орендних платежів (п.4.2.4. Договору) відтак на підставі п. 3.3. та п. 3.4. Договору, орендодавець повідомляє товариство з обмеженою відповідальністю «Спецавтономбуд» про розірвання Договору №СО-21-ОООО103 оперативної оренди обладнання від 22 січня 2021 року, датою розірвання Договору слід вважати 10 листопада 2022 року. Також позивач вимагав у відповідності до умов Договору повернути орендодавцю обладнання з оренди да сплатити заборгованість по Договору.

3.21.Повідомлення отримано відповідачем 04.11.2022 року, що підтверджується описом вкладення у цінний лист, списком згрупованих поштових відправлень та відстеження поштової кореспонденції на сайті АТ «Укрпошта».

3.22.22.11.2022 року позивач звертався до відповідача з Вимогою №22-1 від 22.11.2022 року, якою зазначав, що орендар має невиконані зобов`язання перед ТОВ «Пері Україна» по Договору з: оплати наданих послуг оренди обладнання в розмірі 2901810,64 грн; оплати наданих послуг з ремонту/очистки повернутого обладнання в розмірі 12459,00 грн; відшкодування вартості пошкодженого обладнання в розмірі 66429,42 грн; повернення вищезазначеного обладнання. Позивач просив негайно сплатити заборгованість по Договору в загальному розмірі 2 980 699, 06 грн.

3.23.Позивачем долучено копію опису вкладення у цінний лист, фіскальний чек та поштову накладну АТ «Укрпошта» від 22.11.2022 року, в якості доказів на підтвердження факту надсилання вимоги на адресу відповідача.

3.24.Разом з тим відповідач долучив до матеріалів справи копії банківських виписок, з яких встановлено, що ТОВ «С.А.Б.» здійснено ряд платежів на користь ТОВ «Пері Україна», а саме:

- 28.01.2021 перераховано 19500,00 грн, призначення платежу «оплата зг. рах. від 28.01.2021 р. в т.ч. ПДВ 20% 3250,00 грн.»;

- 02.04.2021 перераховано 40000,00 грн, призначення платежу «оплата зг. рах №57374 від 01.04.2021 р. в т.ч. ПДВ 20% 6666,67 грн.»;

- 08.04.2021 перераховано 40000,00 грн, призначення платежу «оплата зг. рах №57374 від 01.04.2021 р. в т.ч. ПДВ 20% 6666,67 грн.»;

- 26.04.2021 перераховано 84648,72 гр, призначення платежу «оплата з-но. рах №58047 від 21.04.2021 р. в т.ч. ПДВ 20% 14108,12 грн.»;

- 21.05.2021 перераховано 95000,00 грн, призначення платежу «гарантійний платіж з-но рах. від 20.05.2021 р. з-но пропозиції №DО-21-0126700.0.1/1 в т.ч. ПДВ 20% 15833,33 грн.»;

- 11.06.2021 перераховано 70000,00 грн, призначення платежу «оплата зг. рах.№59642 від 11.06.2021 року в т.ч. ПДВ 20%11666,67 грн.»;

- 11.06.2021 перераховано 130000,00 грн, призначення платежу «оплата зг. рах.№59643 від 11.06.2021 року в т.ч. ПДВ 20% 21666,67 грн.»;

- 18.06.2021 перераховано 50000,00 грн, призначення платежу «оплата з-но. рах.№59715 від 15.06.2021 року в т.ч. ПДВ 20% 8333,33 грн.»;

- 18.06.2021 перераховано 100000,00 грн, призначення платежу «оплата з-но. рах.№59705 від 15.06.2021 року в т.ч. ПДВ 20% 16666,67 грн.».

3.25.Також матеріали справи містять копію Акту звіряння взаєморозрахунів між сторонами за період з 01.01.2021 року по 13.10.2022 року. Акт підписаний представниками сторін та скріплений їх печатками.

3.26.Матеріали справи містять такі рахунки на оплату

-рахунок №55590 від 28.01.2021 на суму 19500,00 грн (гарантійний платіж по Договору найму (оренди СО-21-0000103 від 22.01.2021);

-рахунок №57374 від 02.04.2021 на суму 40000,00 грн (гарантійний платіж по Договору найму (оренди СО-21-0000103 від 22.01.2021);

-рахунок №57769 від 08.04.2021 на суму 40000,00 грн (гарантійний платіж по Договору найму (оренди СО-21-0000103 від 22.01.2021);

-рахунок №58047 від 26.04.2021 на суму 84648,72 грн, (по Договору Купівлі-продажу №СО-17-0003048 від 11.12.2017);

-рахунок №58027 від 26.04.2021 на суму 60000,00 грн (гарантійний платіж по Договору найму (оренди СО-21-0000103 від 22.01.2021);

-рахунок №58871 від 21.05.2021 на суму 95000,00 грн (гарантійний платіж по Договору найму (оренди СО-21-0000103 від 22.01.2021);

-рахунок №59643 від 11.06.2021 на суму 130000,00 грн (гарантійний платіж по Договору найму (оренди СО-21-0000103 від 22.01.2021);

-рахунок №59642 від 11.06.2021 на суму 70000, 00 грн (оренда по Договору найму (оренди СО-21-0000103 від 22.01.2021);

-рахунок №59715 від 15.06.2021 на суму 50000,00 грн (гарантійний платіж по Договору найму (оренди СО-21-0000103 від 22.01.2021);

-рахунок №59705 від 15.06.2021 на суму 150000,00 грн (гарантійний платіж по Договору найму (оренди СО-21-0000103 від 22.01.2021).

3.27.Також позивач долучив податкові накладні по господарським операціям (акти виконаних робіт) з наданих послуг оренди обладнання по Договору на загальну суму 2 971 810, 64 грн, які зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується відповідними квитанціями а саме: №326 від 31 січня 2021 року на суму 4022,28 грн та квитанція про її реєстрацію в ЄРПН; №399 від 28 лютого 2021 року на суму 11262,38 грн №475 від 31 березня 2021 року на суму 10854,44 грн; №724 від 30 квітня 2021 на суму 22 36, 72 грн; №455 від 31 травня 2021 року на суму 61899,19 грн; №424 від 30 червня 2021 року на суму 274654, 01 грн; №425 від 30 червня 2021 року на суму 20113,80 грн; №482 від 31 липня 2021 року на суму 89075,40 грн; №481 від 31 липня 2021 року на суму 393057,06 грн; №395 від 31 серпня 2021 року на суму 390814,02 грн; №396 від 31 серпня 2021 року на суму 89075,40 грн; №619 від 30 вересня 2021 року на суму 361161,53 грн; №620 від 30 вересня 2021 року на суму 86202,00 грн; №431 від 31 жовтня 2021 року на суму 342499,88 грн; №432 від 31 жовтня 2021 року на суму 89075, 40 грн; №491 від 30 листопада 2021 року на суму 86036,40 грн; №490 від 30 листопада 2021 року на суму 304609,08 грн; №484 від 31 грудня 2021 року на суму 140042,77 грн; №485 від 31 грудня 2021 року на суму 58060,66; №557 від 31 січня 2022 року на суму 23225,45 грн; №556 від 31 січня 2022 року на суму 65656,30 грн; №481 від 28 лютого 2022 року на суму 32778,94 грн; №482 від 28 лютого 2022 року на суму 15597,53 грн.

3.28.Крім того після звернення позивача до суду відповідач повернув позивачу частину обладнання на загальну суму 155172,10 грн, що підтверджено Актом прийому-передачі №67225 від 15.03.2023 року та актом прийому-передачі №68006 від 03.05.2023 року. У зв`язку з поверненням частини обладнання позивачем було подано заяви про зменшення розміру позовних вимог, які прийняті судом.

4.ОЦІНКА СУДУ

4.1. Згідно ст. 509 ЦК України, зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

4.2.Відповідно до ст. 11 ЦК України, однією з підстав виникнення зобов`язань, є зокрема договори та інші правочини.

4.3.Відповідно до ч. 1 ст. 626 ЦК України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

4.4.Судом встановлено, що між сторонами укладено Договір №СО-21-0000103 оперативної оренди обладнання від 22.01.2021 року.

4.5. Проаналізувавши зміст укладеного між сторонами договору, суд дійшов висновку, що за своєю правовою природою вказаний договір є договором оренди, а відтак між сторонами виникли правовідносини, які підпадають під правове регулювання Глави 58 ЦК України, Глави 30 ГК України.

4.6.Вказаний договір є підставою для виникнення у його сторін господарських зобов`язань, а саме майново-господарських зобов`язань згідно статтями 173, 174, 175, 283, 284, 285, 286 ГК України, статтями 11, 202, 509, 759, 762 ЦК України, і згідно ст. 629 ЦК України є обов`язковим для виконання сторонами.

4.7.Відповідно до ч. 1, 6 ст. 283 ГК України за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності. До відносин оренди застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

4.8.Частиною 1 ст. 759 ЦК України встановлено, що за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.

4.9.Згідно з ч. 1 ст. 762 ЦК України, за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму.

4.10.Частинами 1, 4 ст. 286 ГК України визначено, що орендна плата - це фіксований платіж, який орендар сплачує орендодавцю незалежно від наслідків своєї господарської діяльності. Розмір орендної плати може бути змінений за погодженням сторін, а також в інших випадках, передбачених законодавством. Строки внесення орендної плати визначаються в договорі.

4.11.Відповідно до ч. 1 ст. 193 ГК України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться і до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

4.12.Частиною 2 ст. 193 ГК України визначено, що кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов`язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором.

4.13.Згідно зі ст. 526 ЦК України, зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

4.14.Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст. 525 ЦК України).

4.15.Відповідно до ст. 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

4.16.Статтею 599 ЦК України передбачено, що зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

4.17.Згідно зі ст. 610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

4.18.Матеріалами справи підтверджено, що на виконання умов Договору позивач передав відповідачу обладнання на загальну суму 9920162,00 грн (без ПДВ), про що сторонами було підписано Акти прийому-передачі.

4.19.Відповідно до умов Договору датою початку строку оренди обладнання вважається дата підписання акту приймання-передачі обладнання в оренду повноважними представниками Сторін (п.3.2. Договору).

4.20.Пунктом 4.2.2. Договору сторони погодили, що орендодавець до 10 (десятого) числа кожного місяця, наступного за оплачуваним (за який нарахована орендна плата), направляє орендарю поштою (цінним листом із описом вкладення) оригінал підписаного та скріпленого печаткою орендодавця акту наданих послуг в двох примірниках.

4.21.Судом встановлено, що на виконання вказаних умов позивачем надано орендарю послуги з оренди обладнання на загальну суму 2971810, 64 грн про що складено Акти наданих послуг.

4.22.З матеріалів справи встановлено, що позивач свої зобов`язання щодо направлення орендарю поштою (цінним листом із описом вкладення) оригіналів підписаних та скріплених печаткою орендодавця актів наданих послуг виконав. Водночас такі не були підписані відповідачем на не повернуті на адресу позивача.

4.23.Суд зауважує, що умовами Договору сторони передбачили, що у разі неповернення (несвоєчасного повернення) підписаного та скріпленого печаткою орендаря акту наданих послуг і відсутності письмової мотивованої відмови орендаря від підписання цього акту (із доданням відповідного розрахунку на підставі підписаних сторонами актів прийому-передачі обладнання), такий акт і сума орендної плати в грошовому вираженні вважаються беззастережно визнаними орендарем, а послуга є такою, що прийнята в повному обсязі (на вказану в акті прийому-передачі суму).

4.24.Матеріали справи не містять мотивованої відмови чи зауважень орендаря від підписання зазначених актів.

4.25.Враховуючи погоджені сторонами умови Договору, а також долучені до матеріалів справи докази надіслання на адресу відповідача Актів виконаних робіт, суд не бере до уваги твердження відповідача про те, що ТОВ «Пері Україна» не надано акти виконаних робіт на погодження та підписання.

4.26.Відповідно до положень п. 4.2.3. Договору вказані акти і сума орендної плати вважаються беззастережно визнаними орендарем, а послуга такою, що прийнята в повному обсязі.

4.27.За приписами пункту 4.2.4. Договору орендар сплачує орендну плату щомісячно протягом 30 (тридцяти) календарних днів з дня закінчення оплачуваного (за який нарахована орендна плата) місяця.

4.28.Відповідно до п.4.2.1. Договору орендна плата в грошовому вираженні щомісячно розраховується орендодавцем на підставі фактичної кількості днів користування обладнанням згідно актів прийому-передачі обладнання.

4.29.Разом з тим послуги з оренди обладнання відповідачем оплачено лише на суму 70000, 00 грн, що підтверджується платіжним дорученням №382 від 11.09.2021.

4.30.Щодо твердження відповідача про те, що ним протягом дії договору сплачено на рахунок позивача 629 148,72 грн суд вказує таке.

4.31.Дійсно відповідачем було перераховано на користь позивача грошових коштів на загальну суму 629148,72 грн, однак з долучених до матеріалів справи документів встановлено, що в рахунок сплати оренди по Договору №00-21-0000103 від 22 січня 2021 року було зараховано лише 70000, 00 грн.

4.32.Сума в розмірі 534300, 00 грн є гарантійним платежем по Договору №00-21-0000103 оперативної оренди обладнання від 22 січня 2021 року, що підтверджується долученими рахунками на оплату, а також посиланням відповідача на такі при здійсненні оплат.

4.33.Сума в розмірі 24 848, 72 грн сплачена по Договору який не входить до предмету вказаного позову, а саме Договору Купівлі-продажу К7СО-17-0003048 від 11.12.2017.

4.34.Щодо гарантійного платежу варто зауважити, що умовами Договору сторони визначили, що виконання зобов`язання орендарем за цим Договором забезпечується гарантійним платежем.

4.35.Пунктом п.9.2. Договору встановлено, що гарантійний платіж вноситься орендарем у грошовій сумі в розмірі 10 (десять) % відсотків від вартості обладнання, яке передається в оренду за цим Договором. Гарантійний платіж сплачується з врахуванням ПДВ.

4.36.За приписами п. 9.4. Договору гарантійним платежем забезпечуються всі зобов`язання/заборгованість Орендаря перед Орендодавцем за цим Договором, в тому числі зобов`язання/заборгованість з орендної плати, компенсаційних та інших виплат за Договором тощо. Орендодавець має право зарахувати гарантійний платіж в порядку передбаченому цим розділом Договору в рахунок погашення цієї заборгованості/зобов`язань.

4.37.Згідно п. 9.5.3. Договору зарахування суми гарантійного платежу орендодавець здійснює протягом дії цього Договору або після закінчення (припинення) Договору згідно п.3.3. п.3.4.Договору про що (факт і порядок зарахування) орендодавець повідомляє орендаря письмово.

4.38.Відповідно до п.9.7. Договору орендодавець має право притримувати суму гарантійного платежу або інші грошові кошти, передані йому орендарем, до повного виконання орендарем його зобов`язань за Договором.

4.39.Суд зауважує, що зарахування гарантійного платежу в рахунок погашення боргу по Договору є правом позивача, а не обов`язком. В разі зарахування такого платежу орендодавець повідомляє про це орендаря. Матеріали справи не містять доказів зарахування гарантійного платежу в рахунок погашення боргу з оренди.

4.40.За твердженням позивача, товариством з обмеженою відповідальністю «Пері Україна» здійснено притримання гарантійного платежу в розмірі 534 300, 00 грн до дня виконання відповідачем взятих на себе зобов`язань в повному обсязі на підставі п. 9.7. Договору.

4.41.Враховуючи наведене заборгованість відповідача з оплати послуг оренди по Договору становить 2 901 810, 64 грн.

4.42.Суд зазначає про те, що доказів наявності претензій по обсягу, якості та строках надання послуг, відповідач до суду не подав.

4.43.Також варто зауважити, що сторонами було підписано Акт звіряння взаєморозрахунів за період з 01.01.2021 року по 13.10.2022 року.

4.44.Суд бере до уваги, що відповідно до вимог чинного законодавства акт звірки розрахунків у сфері бухгалтерського обліку та фінансової звітності не є зведеним обліковим документом, а є лише технічним (фіксуючим) документом, за яким бухгалтерії підприємств звіряють бухгалтерський облік операцій. Акт відображає стан заборгованості та в окремих випадках - рух коштів у бухгалтерському обліку підприємств та має інформаційний характер, тобто має статус документа, який підтверджує тотожність ведення бухгалтерського обліку спірних господарських операцій обома сторонами спірних правовідносин.

4.45.Підписання акту звірки, у якому зазначено розмір заборгованості, уповноваженою особою боржника, та підтвердження наявності такого боргу первинними документами свідчить про визнання боржником такого боргу.

4.46.Враховуючи наведене вище суд приходить до висновку що всупереч умовам договору відповідачем не оплачено послуги оренди на загальну суму 2901810, 64 грн, відтак вимога позивача є правомірною та підлягає до задоволення в повному обсязі.

4.47.Щодо вимоги про стягнення заборгованості за послуги з ремонту/очистки обладнання на суму 12 459,00 грн та вартість пошкодженого обладнання на загальну суму 66429,42 грн суд зазначає таке.

4.48.Частина 1 ст. 627 ЦК України, зазначає, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

4.49. Зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства (ч. 1 ст. 628 ЦК України).

4.50.Відповідно до погоджених сторонами умов Договору орендар протягом строку дії Договору вправі повертати обладнання орендодавцю за відсутністю необхідності, а також, за погодженням з орендодавцем, одержувати нове (інше) обладнання в оренду, здійснювати заміну окремих елементів.

4.51.Матеріалами справи підтверджено, що відповідачем було повернуто частину обладнання, про що складено відповідні Акти.

4.52.Відповідно до приписів п.6.4. Договору передача (повернення) обладнання оформляється документально шляхом підписання Сторонами акту прийому-передачі, що є невід`ємною частиною цього Договору.

4.53.На орендаря покладено обов`язок повернути обладнання в очищеному від бетону, розібраному, готовому до подальшого використання вигляді, в справному і комплектному стані. Обладнання, що повертається, повинно бути розсортоване та підготовлене таким чином, щоб можливо було легко провести його перерахунок та оцінку (п.6.8.3.)

4.54.Згідно п.6.11. за результатом приймання обладнання за якістю орендодавець складає акт приймання-передачі, який підписується та скріплюється печаткою орендодавця та який містить наступні відомості: загальна кількість повернутого від Орендаря обладнання; поламане обладнання (яке не підлягає ремонту (в.т.ч. доукомплектацїї) в зв`язку з неналежним користуванням обладнанням Орендарем («Брак Клієнт») - за наявністю; поламане (некомплектне) обладнання, що підлягає ремонту (доукомплектацїї) із зазначенням робіт, які необхідно зробити для його відновлення - за наявністю; обладнання, яке потребує очистки - за наявністю; обладнання, що не підлягає ремонту в зв`язку із його природним зносом («Брак РЕКІ») - за наявністю; обладнання, яке потребує очистки - за наявністю.

4.55.Як зазначалося судом вище, позивачем було складено Акт дефектування від 07.10.2021 на суму 12459,00 грн, Акт виконаних робіт №20024767 від 11.10.2021 року та Акт прийому-передачі №58084 від 11.10.2021, відповідно до яких останнім надано відповідачу послугу з ремонту/очистки обладнання на суму 12459,00 грн, а також Акти про відшкодування, у зв`язку з виявленням пошкодженого обладнання на загальну суму 66429,42 грн.

4.56.Відповідно до п. 6.13. Договору Акт приймання-передачі (п.6.11.) є підставою для: відшкодування Орендарем вартості витрат Орендодавця на чистку неочищеного обладнання; відшкодування Орендарем вартості витрат Орендодавця на ремонт (доукомплектацію) поламаного обладнання, що підлягає ремонту; відшкодування Орендарем вартості поламаного обладнання, що не підлягає ремонту (в т. ч. доукомплектації).

4.57.Сторони погодили, що орендар зобов`язаний розглянути отримані від орендодавця Акт приймання-передачі протягом 14 днів календарних днів з дня його відправки підписати та скріпити печаткою Акт приймання-передачі та один примірник такого Акту повернути орендодавцю. По закінченню зазначеного строку за відсутності вмотивованих заперечень орендаря Акт приймання-передачі вважається беззастережно прийнятим орендарем та орендар зобов`язується оплатити рахунок в сумі, що пред`явлена до оплати.

4.58.Позивач свій обов`язок щодо направлення відповідачу вказаних актів виконав, разом з тим такі Акти не були підписані та повернуті ТОВ «Пері Україна». Відтак відповідно до положень п. 6.14. за відсутності вмотивованих заперечень Акт вважається беззастережно прийнятим орендарем а орендар зобов`язаний оплатити рахунок в сумі, що пред`явлений до оплати.

4.59.Враховуючи наведене суд приходить до висновку що вимоги про стягнення заборгованості з послуг з ремонту/очистки обладнання на суму 12 459,00 грн та вартість пошкодженого обладнання на загальну суму 66 429,42 грн є обґрунтованими, підставними та такими що підлягають до задоволення в повному обсязі.

4.60.Частина 3 ст. 291 ГК України визначає, що Договір оренди може бути розірваний за згодою сторін. На вимогу однієї із сторін договір оренди може бути достроково розірваний з підстав, передбачених Цивільним кодексом України для розірвання договору найму, в порядку, встановленому статтею 188 цього Кодексу.

4.61.Відповідно до ч. 1 ст. 188 ГК України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.

4.62.Умовами Договору передбачено, що дострокове розірвання Договору в односторонньому порядку можливе, на вимогу орендодавця якщо орендар порушив умови оплати орендних платежів (п.4.2.4.) цього Договору.

4.63.На підставі вказаних положень, у зв`язку з порушенням відповідачем умов оплати орендних платежів 26.10.2022 позивачем надіслано на адресу ТОВ «С.А.Б.» повідомлення про розірвання Договору, в якому зазначено дату розірвання Договору з 10.11.2022 року.

4.64.Відповідач зазначене повідомлення отримав 04.11.2022 року, що підтвержено матеріалами справи.

4.65.Згідно ч. 6 ст. 283 ГК України до відносин оренди застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

4.66.Частиною 1 ст. 785 ЦК України визначено, що у разі припинення договору найму наймач зобов`язаний негайно повернути наймодавцеві річ у стані, в якому вона була одержана, з урахуванням нормального зносу, або у стані, який було обумовлено в договорі.

4.67.З матеріалів справи встановлено, що відповідач не повернув обладнання на загальну суму 547 572,10 грн, а саме:

АРТ- №ОписТов. групаК-стьОд. вимЦіна за одиницю, грнВартість, грн без ПДВ328000Тринога універсальна, оцинк.2010205020164шт1 110,50182 122,00365016Контейнер ґратч-й 80х120 фарб32104050101шт10 446,0010 446,00374890Балка VT 20К L = 2,65 м02101550406шт773,504 641,00374910Балка VT 20К L = 2,45 м021015503034шт719,4024 459,60374940Балка VT 20К L = 3,60 м021015507094шт1 027,0096 538,00403434Піддон RР 80x120/2, оцинк.321025505012шт5 795,5069 546,00425140Стійка Еrgо D-40020092050406шт2 801,0016 806,00425150Стійка Еrgо D -500200920505035шт3 373,50118 072,50428648Балка VT 20К-2 L =2,45 м02201550303шт719,402 158,20428650Балка VT 20К-2 L =2,65 м022015504023шт773,5017 790,50699035Головка хрестова Соmi, оц.600000533027шт184,904 992,30Разом без ПДВ 547 572,104.68.Враховуючи зазначене відповідач - ТОВ «С.А.Б.» зобов`язаний повернути позивачу обладнання, яке ним отримано по Договору відповідно до зазначеного переліку.

4.69.Статтею 13 ГПК України визначено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності.

4.70.У відповідності з п.4 ч.3 ст.129 Конституції України та ч.1 ст.74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

4.71.Відповідно до ст.73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

4.72.Згідно зі ст.74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповідно до ст.76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Відповідно до ст.77 ГПК України, обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

4.73.У відповідності до ч.ч. 1, 2 ст. 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

4.74.Враховуючи те, що позивачем подано достатньо об`єктивних, допустимих та переконливих доказів в підтвердження своїх позовних вимог, які відповідачем не спростовані і визнані обґрунтованими, виконавши вимоги процесуального права, всебічно і повно перевіривши обставини справи в їх сукупності, дослідивши представлені докази, у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ТОВ «Пері Україна» до ТОВ «С.А.Б.» підлягають до задоволення в повному обсязі.

5.СУДОВІ ВИТРАТИ

5.1.Відповідно до ч. 1 ст. 123 ГПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

5.2. При поданні позовної заяви позивачем сплачено 55251,66 грн судового збору відповідно до платіжного доручення №506301 від 08.12.2022 року.

5.3.Разом з тим позивачем було подано 2 заяви про зменшення розміру позовних вимог, які були прийняті судом.

5.4.Відповідно до положень ст. 7 ЗУ «Про судовий збір» сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі зменшення розміру позовних вимог.

5.5.Відтак у зв`язку з зменшення розміру позовних вимог позивач має право повернути частину сплаченого ним судового збору у справі №914/3228/22, подавши суду відповідне клопотання.

5.6.Згідно п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України, судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Відтак витрати позивача по сплаті судового збору у розмірі 52821,71 грн покладаються на відповідача.

Керуючись ст. ст. 13, 74, 76, 77, 78, 86, 129, 233-241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦАВТОНОМБУД» (79066, Львівська область, місто Львів, вулиця Кавалерідзе, будинок 16; ідентифікаційний код 40520152) на користь Товариства з обмеженою відповід альністю «ПЕРІ УКРАЇНА» (07400, Київська область, місто Бровари, вулиця Об`їзна Дорога, будинок 60; ідентифікаційний код 31032954) 2 901 810,64 грн заборгованості з оплати наданих послуг оренди, 12 459,00 грн заборгованість з оплати наданих послуг з ремонту /очистки повернутого обладнання, 66 429,42 грн вартість пошкодженого обладнання а також 52 821,71 грн судового збору.

3. Зобов`язати Товариство з обмеженою відповід альністю «СПЕЦАВТОНОМБУД» (79066, Львівська область, місто Львів, вулиця Кавалерідзе, будинок 16; ідентифікаційний код 40520152) повернути Товариству з обмеженою відповід альністю «ПЕРІ УКРАЇНА» (07400, Київська область, місто Бровари, вулиця Об`їзна Дорога, будинок 60; ідентифікаційний код 31032954) по Договору №СО-21-0000103 оперативної оренди обладнання від 22 січня 2021 року обладнання вартістю 547 572, 10 грн, а саме:

АРТ- №ОписТов. групаК-стьОд. вимЦіна за одиницю, грнВартість, грн без ПДВ328000Тринога універсальна, оцинк.2010205020164шт1 110,50182 122,00365016Контейнер ґратч-й 80х120 фарб32104050101шт10 446,0010 446,00374890Балка VT 20К L = 2,65 м02101550406шт773,504 641,00374910Балка VT 20К L = 2,45 м021015503034шт719,4024 459,60374940Балка VT 20К L = 3,60 м021015507094шт1 027,0096 538,00403434Піддон RР 80x120/2, оцинк.321025505012шт5 795,5069 546,00425140Стійка Еrgо D-40020092050406шт2 801,0016 806,00425150Стійка Еrgо D -500200920505035шт3 373,50118 072,50428648Балка VT 20К-2 L =2,45 м02201550303шт719,402 158,20428650Балка VT 20К-2 L =2,65 м022015504023шт773,5017 790,50699035Головка хрестова Соmi, оц.600000533027шт184,904 992,30Разом без ПДВ 547 572,10

4. Наказ видати після набрання судовим рішенням законної сили в порядку ст. 327 ГПК України.

Рішення набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 241 ГПК України, та може бути оскаржено до Західного апеляційного господарського суду в порядку та строки, визначені статтями 256, 257 ГПК України.

Повний текст рішення складено та підписано 29.05.23р.

Суддя Щигельська О.І.

Дата ухвалення рішення15.05.2023
Оприлюднено02.06.2023
Номер документу111248754
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 2980699,06 грн та зобов`язання повернути обладнання

Судовий реєстр по справі —914/3228/22

Ухвала від 14.08.2023

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Кравчук Наталія Миронівна

Рішення від 17.07.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Щигельська О.І.

Ухвала від 10.07.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Щигельська О.І.

Ухвала від 03.07.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Щигельська О.І.

Ухвала від 28.06.2023

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Кравчук Наталія Миронівна

Ухвала від 19.06.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Щигельська О.І.

Ухвала від 02.06.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Щигельська О.І.

Ухвала від 01.06.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Щигельська О.І.

Рішення від 15.05.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Щигельська О.І.

Ухвала від 25.04.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Щигельська О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні