Постанова
від 06.06.2023 по справі 400/4165/21
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 червня 2023 р.м. ОдесаСправа № 400/4165/21

Головуючий в 1 інстанції: Величко А.В. Час і місце ухвалення: 28.03.2023р., м. Миколаїв Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого - Лук`янчук О.В.

суддів - Бітова А.І.

- Ступакової І.Г.

при секретарі - Аргіровій М. О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 28 березня 2023 року по справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області, Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області, треті особи ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , державний кадастровий реєстратор відділу у Вітовському районі Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області Чупкіна М.С., про визнання неправомірним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И Л А :

В червні 2021 року ОСОБА_1 звернулася до Миколаївського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області, Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області, в якому просила суд:

- визнати неправомірним та скасувати рішення відділу у Чортківському районі Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 07.05.2021р.;

- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Миколаївській області внести відомості про земельну ділянку, яка належить ОСОБА_1 на підставі державного акту на право приватної власності на землю (зареєстрований в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за №2138), площею 10,62 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в Державний земельний кадастр.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначала, що рішенням Лиманівської сільської ради Жовтневого району Миколаївської області від 08.12.2000р. №3 їй надано у приватну власність земельну ділянку (пай) площею 10,62 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва. ОСОБА_1 отримала державний акт на право приватної власності на землю та розробила технічну документацію для встановлення меж земельної ділянки в натурі. Однак, рішенням від 07.05.2021р. ОСОБА_1 відмовлено у проведенні реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі з підстав накладення її земельної ділянки на інші земельні ділянки. Позивачем з`ясовано, що накладення земельних ділянок зумовлено неправильним внесенням до Державного земельного кадастру координат сусідніх земельних ділянок, невідповідністю їх даним технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки. Позивач зазначає, що допущення помилок при внесенні до Кадастру відомостей про сусідні земельні ділянки позбавляє її права внести до Державного земельного кадастру відомостей про належну їй земельну ділянку.

Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 28 березня 2023 року в задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись з вказаним рішенням, ОСОБА_1 подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просить скасувати рішення від 28.03.2023р. з ухваленням у справі нового судового рішення - про задоволення її позову у повному обсязі.

В своїй скарзі апелянт зазначає, що при вирішенні спору судом першої інстанції не надано належної правової оцінки доводам позивача, що фактично земельні ділянки з кадастровими номерами 4823382600:02:000:1000, 4823382600:02:000:0987, 482338260:02:000:0988, 4823382600:02:000:0785, 4823382600:02:000:0798, 4823382600:02:000:0797 були сформовані коректно, вони не перетинаються, але їх координати внесені до Державного земельного кадастру неправильно. Тобто перетин земельних ділянок в Державному земельному кадастрі зумовлений технічними причинами - неправильним внесенням даних до Кадастру. А відтак, виправлення помилок, допущених під час ведення Державного земельного кадастру, має бути здійснено у спосіб, передбачений Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012р. №1051.

Головне управління Держгеокадастру у Тернопільській області та ОСОБА_4 подали письмові відзиви на апеляційну скаргу ОСОБА_1 , в яких просять скаргу позивача залишити без задоволення, а оскаржуване рішення суду першої інстанції - без змін.

Учасники справи у судове засідання не з`явилися, про час, дату та місце слухання справи повідомлені належним чином, враховуючи що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста їх участь в судовому засіданні не обов`язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 2 ст. 313 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності сторін.

Згідно ч.4 ст. 229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, згідно державного акту на право приватної власності на землю, на підставі рішення 12 сесії 23 скликання Лиманівської сільської ради від 08.12.2000р. №4, ОСОБА_1 належить земельна ділянка площею 10,62 га на території Лиманівської сільської ради Жовтневого району Миколаївської області для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Зазначений державний акт зареєстрований в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за №2138.

В 2016 році Державним підприємством «Центр Державного земельного кадастру» (Миколаївська регіональна філія), за замовленням ОСОБА_1 , розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

30.04.2021р. ОСОБА_1 звернулася до державного кадастрового реєстратора із заявою про державну реєстрацію земельної ділянки площею 10,6242 га, яка розташована за адресою: Миколаївська область, Вітовський район, Лиманівська сільська рада, до якої долучено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) в електронній формі та формі електронного документа.

За результатами розгляду поданих документів державним кадастровим реєстратором відділу у Чортківському районні Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області прийнято рішення про відмову у внесені відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 07.05.2021р. №РВ-6100902282021 з підстав розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

Зокрема, зазначено про перетин земельної ділянки з ділянкою 4823382600:02:000:1000; площа співпадає на 1,9897% з ділянкою 4823382600:02:000:0987; площа співпадає на 0,0619% з ділянкою 4823382600:02:000:0988; площа співпадає на 0,5421% з ділянкою 4823382600:02:000:0785; площа співпадає на 15,0316% з ділянкою 4823382600:02:000:0798; площа співпадає на 7,1828% з ділянкою 4823382600:02:000:0797; площа співпадає на 15,1633%. Рекомендовано звернутись до розробника землевпорядної документації.

Не погоджуючись з вказаним рішенням ОСОБА_1 оскаржила його в судовому порядку та просила суд зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Миколаївській області внести відомості про земельну ділянку, яка належить ОСОБА_1 на підставі державного акту на право приватної власності на землю (зареєстрований в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за №2138), площею 10,62 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, в Державний земельний кадастр.

Відмовляючи в задоволенні позову суд першої інстанції виходив з того, що частиною шостою статті 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» однією з підстав для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини. При вирішенні спору судом враховано, що наявність в Кадастрі перетинів земельної ділянки ОСОБА_1 з земельними ділянками з кадастровими номерами 4823382600:02:000:0987, 4823382600:02:000:0797, 4823382600:02:000:0988, 4823382600:02:000:1000, 4823382600:02:000:0798, 4823382600:02:000:0785, речові права на які зареєстровано у Державному земельному кадастрі, підтверджено матеріалами справи та не заперечується сторонами. А відтак, за висновками суду, спірне рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 07.05.2021р. прийнято суб`єктом владних повноважень на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, а тому підстави для його скасування відсутні.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції виходячи з наступного.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про Державний земельний кадастр» від 07 липня 2011 року №3613-VI (далі - Закон №3613-VI; в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами;

державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера;

кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.

Частиною першою статті 9 Закону №3613-VI передбачено, що внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Державний кадастровий реєстратор: здійснює реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевіряє відповідність поданих документів вимогам законодавства; формує поземельні книги на земельні ділянки, вносить записи до них, забезпечує зберігання таких книг; здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні; присвоює кадастрові номери земельним ділянкам; надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні; здійснює виправлення помилок у Державному земельному кадастрі; передає органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки. (ч.4 ст.9 Закону №3613-VI)

Відповідно до ч.6 ст.9 Закону №3613-VI державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, про відмову у здійсненні таких дій.

Згідно ч.1 ст.15 Закону №3613-VI до Державного земельного кадастру включаються такі відомості про земельні ділянки: кадастровий номер; місце розташування; опис меж; площа; міри ліній по периметру; координати поворотних точок меж; дані про прив`язку поворотних точок меж до пунктів державної геодезичної мережі; дані про якісний стан земель та про бонітування ґрунтів; відомості про інші об`єкти Державного земельного кадастру, до яких територіально (повністю або частково) входить земельна ділянка; цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель); склад угідь із зазначенням контурів будівель і споруд, їх назв; відомості про обмеження у використанні земельних ділянок; відомості про частину земельної ділянки, на яку поширюється дія сервітуту, договору суборенди земельної ділянки; нормативна грошова оцінка; інформація про документацію із землеустрою та оцінки земель щодо земельної ділянки та інші документи, на підставі яких встановлено відомості про земельну ділянку.

Статтею 16 Закону №3613-VI передбачено, що земельній ділянці, відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру, присвоюється кадастровий номер. Кадастровий номер земельної ділянки є її ідентифікатором у Державному земельному кадастрі.

Згідно ч.1 ст.21 Закону №3613-VI відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру: на підставі відповідної документації із землеустрою щодо формування земельних ділянок - у випадках, визначених статтею 79-1 Земельного кодексу України, при їх формуванні; на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) - у разі встановлення (відновлення) меж земельної ділянки за її фактичним використанням відповідно до статті 107 Земельного кодексу України та у разі зміни меж суміжних земельних ділянок їх власниками; на підставі технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель - за результатами інвентаризації земель; на підставі проектів землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) - у разі виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв).

Порядок державної реєстрації земельної ділянки визначено ст.24 Закону №3613-VI. Зокрема, частинами 1-5 вказаної норми передбачено, що державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку.

Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за місцем їх розташування відповідним Державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою:

особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки при передачі її у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи;

власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи;

органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування (у разі формування земельних ділянок відповідно державної чи комунальної власності);

замовником технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель (у разі внесення до Державного земельного кадастру за результатами проведення інвентаризації земель масиву земель сільськогосподарського призначення відомостей про земельну ділянку, що входить до такого масиву).

Для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються: заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин; оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки; документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у формі електронного документа.

Заява з доданими документами надається заявником особисто чи уповноваженою ним особою або надсилається поштою цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення, а в разі подання заяви в електронній формі - надсилається засобами телекомунікаційного зв`язку.

Державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви: перевіряє відповідність документів вимогам законодавства; за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.

Частиною 6 статті 24 Закону №3613-VI встановлено вичерпний перелік підстав для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки, а саме: розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі; невідповідність поданих документів вимогам законодавства; знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

При здійсненні державної реєстрації земельної ділянки їй присвоюється кадастровий номер. (ч.9 ст.24 Закону №3613-VI).

Як вже зазначалося колегією суддів, підставою для прийняття спірного рішення від 07.05.2021р. №РВ-6100902282021, яким ОСОБА_1 відмовлено у здійсненні державної реєстрації належної їй земельної ділянки в Державному земельному кадастрі стало знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, частин земельних ділянок з кадастровими номерами 4823382600:02:000:0987, 4823382600:02:000:0797, 4823382600:02:000:0988, 4823382600:02:000:1000, 4823382600:02:000:0798, 4823382600:02:000:0785, що узгоджується з п.4 ч.6 ст.24 Закону №3613-VI.

При зверненні з даним позовом до суду та в обґрунтування вимог апеляційної скарги ОСОБА_1 зазначає, що насправді фактичного перетину її земельної ділянки з вказаними земельними ділянками не має місця. Однак, до Державного земельного кадастру було внесено не правильні координати земельних ділянок 4823382600:02:000:0987, 4823382600:02:000:0797, 4823382600:02:000:0988, 4823382600:02:000:1000, 4823382600:02:000:0798, 4823382600:02:000:0785, внаслідок чого в Державному земельному кадастрі відобразився перетин меж земельної ділянки позивача із вже зареєстрованими в Кадастрі земельними ділянками. Тобто, за твердженнями ОСОБА_1 , має місце допущення помилок при веденні Державного земельного кадастру, які підлягають виправленню кадастровим реєстратором.

Надаючи правову оцінку таким доводам апелянта колегія суддів виходить з наступного.

Відповідно до ст.37 Закону №3613-VI у разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущеної органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, заінтересована особа письмово повідомляє про це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, який перевіряє відповідність відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які стали підставою для внесення цих відомостей. Якщо факт невідповідності підтверджено, орган, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, безоплатно виправляє допущену помилку в день надходження повідомлення та не пізніше наступного дня повідомляє про це заінтересованих осіб. Повідомлення про виявлення помилки може бути надіслано також в електронному вигляді з Державного аграрного реєстру через Єдиний портал адміністративних послуг, у тому числі через інтегровану з ним інформаційну систему центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

У разі виявлення технічної помилки, допущеної в записах Державного земельного кадастру органом, що здійснює його ведення, зазначений орган у п`ятиденний строк письмово повідомляє про це заінтересовану особу.

Згідно п.138 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012р. №1051 (далі - Порядок №1051) помилками у Державному земельному кадастрі є:

1) технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру;

2) технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена не з вини органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру (в тому числі технічна помилка у документах, на підставі яких внесені відомості до Державного земельного кадастру);

3) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою та оцінки земель щодо визначення характеристик об`єктів Державного земельного кадастру в натурі (на місцевості) із порушенням (зміною) їх значень внутрішніх кутів та мір ліній між поворотними точками меж земельних ділянок та/або площі (в тому числі виявлена під час або після перенесення інформації про земельні ділянки з державного реєстру земель та відомостей про земельні ділянки та інші об`єкти Державного земельного кадастру, що містяться в документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженій та переданій до 1 січня 2013 р. до Державного фонду документації із землеустрою);

4) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру, внесених до нього з інших кадастрів та інформаційних систем у порядку інформаційної взаємодії;

5) технічна помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок перенесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку, яка не була зареєстрована в державному реєстрі земель;

6) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру під час державної реєстрації земельної ділянки;

7) помилка у застосуванні систем координат земельних ділянок (в тому числі помилка, що виникає під час перерахунку із однієї системи координат в іншу), які були сформовані до 1 січня 2013 р. та відомості про які були перенесені до Державного земельного кадастру, та помилка у відомостях щодо місця розташування земельних ділянок (зміщення, розворот, віддзеркалювання) з урахуванням суміжних землеволодінь та землекористувань.

Згідно п.139 Порядку №1051 у разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної чи іншої помилки) заінтересована особа письмово повідомляє про це за формою згідно з додатком 29 територіальному органові Держгеокадастру у районі (місті) за місцезнаходженням земельної ділянки.

У повідомленні викладається суть виявлених помилок.

До повідомлення додаються документи, що містять зазначені у повідомленні технічні помилки, та документи, що підтверджують такі помилки і містять правильну редакцію відповідних відомостей.

Повідомлення у паперовій формі разом із доданими до нього документами подається заінтересованою особою особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення, а в електронній формі - подається через Єдиний державний портал адміністративних послуг, у тому числі через інтегровану з ним інформаційну систему Держгеокадастру, представлену у формі Інтернет-сторінки.

Розгляд повідомлення про виявлення технічної помилки та виконання за результатами його розгляду дій, передбачених пунктами 143-150 цього Порядку, здійснюються Державним кадастровим реєстратором у день надходження такого повідомлення. (п.142 Порядку №1051)

Пунктом 143 Порядку №1051 передбачено, що державний кадастровий реєстратор під час розгляду повідомлення про виявлення технічної помилки перевіряє відповідність відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей.

Згідно п.144 Порядку №1051 якщо факт невідповідності відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей, підтверджено, Державний кадастровий реєстратор за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру:

1) складає в електронній та паперовій формі протокол виправлення помилки за формою згідно з додатком 30;

2) безоплатно виправляє допущену помилку (крім випадків, коли технічна помилка допущена не з вини органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру);

3) письмово повідомляє не пізніше наступного дня про виправлення помилки заінтересованим особам за формою згідно з додатком 31 (у тому числі власників, користувачів земельних ділянок, а також третіх осіб, інтересів яких стосувалося виправлення помилок);

3-1) надсилає державному реєстраторові прав на нерухоме майно повідомлення за формою згідно з додатком 31 в електронній формі;

4) безоплатно видає заявникові за його бажанням витяг, довідку з Державного земельного кадастру, викопіювання з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру на заміну документа, в якому виявлено помилку.

Якщо за результатами розгляду повідомлення про виявлення технічної помилки Державним кадастровим реєстратором встановлено, що відомості Державного земельного кадастру відповідають інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей, та не потребують виправлення у зв`язку з невиявленням відповідних технічних помилок у таких документах, Державний кадастровий реєстратор повідомляє заявникові (у випадку, передбаченому пунктом 139-1 цього Порядку, - державному реєстраторові прав на нерухоме майно у порядку, передбаченому пунктом 144 цього Порядку) про відмову у виправленні вказаних у його повідомленні помилок із зазначенням причини відмови згідно з додатком 33. (п.149 Порядку №1051)

Таким чином, положеннями Закону №3613-VI та Порядку №1051 встановлено порядок подання заяв про виправлення помилок в Державному земельному кадастрі, їх розгляду та прийняття рішення за результатами такого розгляду.

Предметом спору у даній справі є рішення відділу у Чортківському районі Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 07.05.2021р., прийняте за результатами розгляду заяви ОСОБА_1 від 30.04.2021р. про державну реєстрацію земельної ділянки площею 10,6242 га, яка розташована за адресою: Миколаївська область, Вітовський район, Лиманівська сільська рада.

Спірне рішення прийнято відповідачем з підстави, передбаченої п.4 ч.6 ст.24 Закону №3613-VI. При цьому, сторонами у справі не заперечується наявність перетину у Кадастрі земельної ділянки ОСОБА_1 з земельними ділянками 4823382600:02:000:0987, 4823382600:02:000:0797, 4823382600:02:000:0988, 4823382600:02:000:1000, 4823382600:02:000:0798, 4823382600:02:000:0785.

У випадку, якщо позивач вважає, що до Державного земельного кадастру внесено неправильно координати зазначених земельних ділянок, остання не позбавлена права звернутися з відповідною заявою про виправлення помилок, допущених під час ведення Державного земельного кадастру, а у разі відмови в задоволенні такої заяви - оскаржити відповідну відмову в судовому порядку.

При наданні правової оцінки рішенню територіального органу Держгеокадастру про відмову у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки суд обмежений встановленням відповідності такої відмови вимогам ст.24 Закону №3613-VI. Встановлення правомірності дій/бездіяльності відповідача щодо виправлення помилок, допущених під час ведення Державного земельного кадастру, а також відмови у виправленні помилок, не охоплюється предметом спору у даній справі.

В апеляційній скарзі ОСОБА_1 просить врахувати правову позицію Верховного Суду, викладену у постанові від 27.09.2022р. по справі №823/403/17, згідно якої при розгляді спору про визнання протиправним та скасування рішення про відмову у державній реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі з підстав знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, частини інших земельних ділянок, суд зобов`язаний перевірити доводи позивача про наявність допущених технічних помилок в Державному земельному кадастрі.

Колегія суддів не приймає до уваги такі доводи апелянта, оскільки на відміну від даної справи, предметом спору у справі №823/403/17, серед іншого, були вимоги позивача щодо зобов`язання органу Держгеокадастру вчинити дії, направлені на усунення перешкод, шляхом виправлення помилок щодо трьох земельних ділянок в Кадастрі для подальшої законної реєстрації земельної ділянки позивача.

Необґрунтованими також, колегія суддів вважає посилання апелянта на правові висновки Верховного Суду, викладені у постанові від 02.07.2020р. по справі №420/323/19, оскільки правовідносини, правову оцінку яким надано Верховним Судом у вказаній справі, є відмінними від спірних правовідносин.

На підставі викладеного у сукупності колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про необґрунтованість позовних вимог ОСОБА_1 та відсутність підстав для їх задоволення.

Доводи апеляційної скарги позивача таких висновків суду першої інстанції не спростовують, а тому підстав для задоволення скарги та скасування рішення суду від 28.03.2023р. колегія суддів не вбачає.

Оскільки судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та постановлено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому, відповідно до ст.316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст.ст. 308, 313, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

Рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 28 березня 2023 року залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом 30 днів з дня складення повного тексту судового рішення.

Повний текст судового рішення виготовлений 13 червня 2023 року.

Головуючий суддя: О.В. Лук`янчук

Суддя: А.І. Бітов

Суддя: І.Г. Ступакова

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.06.2023
Оприлюднено15.06.2023
Номер документу111504117
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки)

Судовий реєстр по справі —400/4165/21

Постанова від 07.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 28.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 24.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Постанова від 06.06.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Постанова від 06.06.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 25.04.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 25.04.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Рішення від 28.03.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Величко А.В.

Ухвала від 26.10.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Величко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні