Ухвала
від 16.06.2023 по справі 380/6407/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 380/6407/20

У Х В А Л А

про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення

16 червня 2023 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого-судді Мартинюка В.Я. розглянувши у письмовому провадженні у м.Львові заяву представника позивача про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Бортківської сільської ради про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити дії, -

в с т а н о в и в:

рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 15 грудня 2020 року позов задоволено повністю; визнано протиправним та скасовано наказ Головного управління Держгеокадастру у Львівській області від 17.02.2020 року № 13-2272/16-20-СГ про відмову ОСОБА_1 у виділі земельної частки (паю) у розмірі 2,60 умовно кадастрових гектарів, визначенні місця розташування земельної ділянки та наданні дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва; зобов`язано Головне управління Держгеокадастру у Львівській області виділити ОСОБА_1 в натурі (на місцевості) земельну частку (пай) в розмірі 2,60 умовно кадастрових гектарів для чого визначити місце розташування земельної ділянки на території Бортківської сільської ради Золочівського району Львівської області та надати дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 09.03.2021 року апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 15 грудня 2020 року у справі № 380/6407/20 повернуто скаржнику.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 10 серпня 2021 року у задоволенні заяви представника позивача про заміну сторони виконавчого провадження відмовлено.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 11 листопада 2021 року апеляційну скаргу ОСОБА_1 задоволено частково; ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 10 серпня 2021 року скасовано у частині відмови ОСОБА_1 у заміні сторони виконавчого провадження (боржника Головного управління Держгеокадастру у Львівській області на Красненську селищну раду Золочівського району Львівської області); ухвалено у названій частині постанову, якою замінити сторону у виконавчому провадженні за виконавчим листом №380/6407/20, виданим Львівським окружним адміністративним судом 26.05.2021 року, а саме боржника Головне управління Держгеокадастру у Львівській області (Код ЄДРПОУ 39769942, адреса: 79019, пр. Чоновола,4 м. Львів) на Красненську селищну раду Золочівського району Львівської області (Код ЄДРПОУ 04372773, адреса: 80560 с. Красне, Золочівський район, Львівська область). У решті ухвалу суду залишено без змін.

Виконавчі листи в адміністративній справі видані 26 травня 2021 року.

Представником позивача (адвокат Г.Мельницька, далі - заявник) поштовим направленням (08.06.2023 дата прийняття зави на Укрпошті) на адресу суду надіслано заяву про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення в порядку ст.382 КАС України. Канцелярією суду заява зареєстрована 12.06.2023 року за вх. №43578.

Заява мотивована тим, що Красненська селищна рада не виконує рішення суду, оскільки вважає це не можливим під час дії воєнного стану у зв`язку з дією обмежень, передбачених п.п. 5 п. 27 розділу Х Перехідних положень Земельного кодексу України. Заявник вважає, що існують фактичні та правові підстави для здійснення судового контролю за виконанням рішення від 15.12.2020 року у справі №380/6407/20, як правового механізму забезпечення ефективного захисту прав позивача з метою реального виконання рішення суду.

Суд, розглядаючи заяву про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення, виходив з наступних норм чинного законодавства.

Згідно з положеннями статті 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

За змістом ч. 1 ст. 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи.

Відповідно до ч.1 ст.382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб (частина друга цієї ж норми).

Дослідивши матеріали справи, суд встановив, що відповідач зазначене рішення від 15 грудня 2020 року не виконав, лише листом від 11 травня 2023 року №03-08/543 повідомив про те, що рішення суду не можливо виконати, оскільки відповідно до підп. 5 п. 27 розділу Х Перехідних положень Земельного кодексу України під час дії воєнного стану безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.

Вищезазначене стало підставою для звернення позивача до суду із заявою про встановлення судового контролю.

Щодо посилання відповідача на підпункт 5 пункту 27 розділу Х Перехідних положень Земельного кодексу України, то суд зазначає наступне.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану» від 24.03.2022 №2145-ІХ, який набрав чинності 07.04.2022 року венесно зміни, в тому числі до розділу Х Перехідних положень Земельного кодексу України.

Відповідно до підпункт 5 пункту 27 розділу Х зазначеного вище закону України під час воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей: безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.

Указом Президента України від 24.02.2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", який затверджений Законом України від 24.02.2022 року № 2102-IX, з 24.02.2022 року в Україні введено воєнний стан.

Отже, воєнний стан запроваджено в Україні з 24.02.2022 року та на даний час - продовжено.

Згідно статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.

За вказаних обставин посилання Красненською селищною радою Золочівського району Львівської області (лист від 11 травня 2023 року №03-08/543) на підпункт 5 пункту 27 розділу Х Перехідних положень Земельного кодексу України із змінами є безпідставним, оскільки дана норма діє з 07.04.2022 року, а правовідносини щодо виконання рішення суду, яке набрало законної сили, виникли раніше.

За таких обставин, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення вказаної заяви шляхом встановлення Красненській селищній раді Золочівського району Львівської області строку для подання звіту про виконання рішення суду від 15.12.2020 року у справі №380/6407/20.

Розглядаючи питання строку подання звіту, судом враховано підпункту 5 п. 27 Розділу Х Перехідних положень Земельного кодексу України, та вважає за необхідне такий встановити з урахуванням моменту закінчення воєнного стану.

Відтак, суд вважає за необхідне зобов`язати відповідача надати звіт про виконання рішення суду протягом 60-ти календарних днів з моменту закінчення воєнного стану.

Слід зазначити, що у відповідності до статті 382 КАС України, суд, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень подати звіт про виконання судового рішення, а в подальшому за клопотанням позивача або за ініціативою судді накласти штраф за невиконання судового рішення.

Керуючись ст.ст. 241, 256, 370, 383 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя-

у х в а л и в:

Заяву про встановлення судового контролю за невиконання судового рішення задовольнити повністю.

Зобов`язати Красненську селищну раду Золочівського району Львівської області (адреса: 80560 с.Красне, Золочівський район, Львівська область; код ЄДРПОУ 04372773) подати суду протягом 60-ти днів з моменту закінчення воєнного стану або з моменту набранням законної сили внесених відповідних змін до підпункту 5 п. 27 Розділу Х Перехідних положень Земельного кодексу України щодо скасування певних особливостей (заборон) земельних відносин під час дії воєнного стану надати суду звіт про виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 15.12.2020 року у справі №380/6407/20.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення через Львівський оружний адміністративний суд, а у разі реєстрації офіційної електронної адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Суддя Мартинюк В.Я.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.06.2023
Оприлюднено19.06.2023
Номер документу111592864
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —380/6407/20

Ухвала від 16.08.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

Ухвала від 30.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 09.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 29.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Постанова від 06.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 30.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 28.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 22.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 10.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні