27.06.2023
ЄУН 389/190/23
Провадження №1-кс/389/636/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 червня 2023 року місто Знам`янка
Слідчий суддяЗнам`янського міськрайонногосуду Кіровоградськоїобласті ОСОБА_1 ,за участюсекретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , підозрюваної ОСОБА_4 та її захисника - адвоката ОСОБА_5 , розглянувши погоджене з прокурором клопотання начальника слідчого відділення відділу поліції №1 (м.Знам`янка) Кропивницького районного управління поліції ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_3 про відсторонення від посади
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м.Знам`янка Кіровоградської області, громадянки України, яка заміжня, має на утриманні двох неповнолітніх дітей, працює начальником відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Знам`янської міської ради, зареєстрована та проживає за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судима,
підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України, в межах кримінального провадження відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023120040000004 від 23.01.2023,
ВСТАНОВИВ:
Начальник слідчого відділення відділу поліції №1 (м.Знам`янка) Кропивницького РУП ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_3 , 20.06.2023 звернувся до суду з даним клопотанням про відстороненнявід посадиОСОБА_4 , підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України.
У клопотанні зазначено, що слідчим відділенням відділу поліції № 1 (м.Знам`янка) Кропивницького районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Кіровоградській області здійснюється досудове розслідування по матеріалам кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023120040000004 від 23.01.2023, за ознаками злочину, передбаченого ч.2 ст.364, ч.4 ст.191 КК України.
Під час здійснення досудового розслідування встановлено, що розпорядженням виконавчого комітету Знам`янської міської ради Кіровоградської області №400-к від 04.09.2015 «Про призначення ОСОБА_6 на посаду начальника відділу освіти» ОСОБА_6 призначено на посаду начальника відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради з 07.09.2015.
Розпорядженням виконавчого комітету Знам`янської міської ради Кіровоградської області №686-к від 02.11.2018 «Про зміну прізвища ОСОБА_6 » змінено прізвище « ОСОБА_7 » на « ОСОБА_8 » у трудовій книжці, облікових кадрових та бухгалтерських документах ОСОБА_6 , начальника відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради.
Згідно з пунктами 7.2.-7.3. розділу 7 положення про відділ освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради, затвердженого рішенням Знам`янської міської ради від 07.03.2023 №1196, відділ очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади міським головою у відповідності до законодавства, начальник відділу представляючи інтереси громади у галузі освіти, молоді та спорту у відносинах з юридичними та фізичними особами: здійснює керівництво діяльністю відділу, забезпечує виконання покладених на відділ завдань, визначає посадові обов`язки і ступінь відповідальності працівників відділу; планує роботу відділу освіти, молоді та спорту і аналізує стан її виконання; розпоряджається коштами, які виділяються на утримання відділу, несе відповідальність за їх використання в межах кошторисних призначень.
Відповідно до п.8.1 розділу 8 положення про відділ освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради, затвердженого рішенням Знам`янської міської ради від 07.03.2023 №1196, начальник і працівники відділу несуть відповідальність за свою діяльність згідно чинного законодавства.
Відповідно до посадової інструкції начальника відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради, затвердженої Знам`янським міським головою 19.04.2021, з якою ОСОБА_4 особисто ознайомлена 23.04.2021, начальник відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради:
п.1.1. у своїй роботі керується Конституцією України, законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту», іншими нормативно-правовими актами, що стосуються діяльності органів місцевого самоврядування, Указами Президента України, постановами та розпорядженнями Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Міністерства освіти і науки, рішеннями обласної та міської ради, наказами департаменту освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації, наказами профільного підрозділу Кропивницької районної державної адміністрації, рішеннями виконавчого комітету та розпорядженнями міського голови, а також Положенням про відділ освіти;
п.2.1. здійснює керівництво діяльністю відділу, забезпечує виконання покладених на відділ завдань, визначає посадові обов`язки і ступінь відповідальності працівників відділу;
п.2.2. представляє інтереси громади в галузі освіти у відносинах з юридичними та фізичними особами;
п.2.3. реалізує державну політику в галузі освіти з урахуванням особливостей соціально-культурного середовища громади;
п.2.4. здійснює керівництво та управління закладами освіти, що належать до сфери управління міської ради та координацію їх діяльності;
п.2.28. розпоряджаться коштами, які виділяються на утримання відділу, планує роботу відділу і аналізує стан її виконання;
п.2.29. видає у межах компетенції відділу накази, організовує і контролює їх виконання;
п.п.3.8., 3.11. повинна знати Закон України «Про публічні закупівлі», Положення про відділ освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради;
п.5. несе персональну, цивільну, адміністративну, дисциплінарну, кримінальну відповідальність згідно з чинним законодавством.
Таким чином, начальник відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Знам`янської міської ради ОСОБА_4 на постійній основі виконує організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарській функції в державній установі, тобто згідно Примітки до ст.364 КК України є службовою особою.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставах, у межах повноважень і способом, передбаченим Конституцією і законами України.
Згідно з Преамбулою до Закону України «Про публічні закупівлі» цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з ч.1 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом.
Відповідно до ч.2 ст.44 Закону України «Про публічні закупівлі» за порушення цього Закону керівники замовника несуть відповідальність згідно із законами України.
Згідно з п.3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 (далі Особливості), замовники, зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», проводять закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Абзацом 4 п.п.3 п.13 Особливостей визначено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис.грн., послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн., робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн.грн., можуть здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товарів у разі, коли замовник не може дотриматися строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, що повинно бути документально підтверджено замовником, якщо публічні закупівлі товарів, робіт і послуг здійснюються для підготовки до проведення опалювального сезону (крім закупівлі енергоносіїв).
Відповідно до п.п.4 п.13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис.грн., послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн., робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. грн., можуть здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товарів у разі, коли існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв`язку з виникненням об`єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документального підтверджена замовником.
Згідно з п.17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої-п`ятої, сьомої та восьмої статті Закону, та цих особливостей.
Частиною 1 ст.181 Господарського кодексу України визначено, що господарський договір укладається в порядку, встановленому Цивільним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Згідно з ч.1 ст.265 Господарського кодексу України, за договором поставки одна сторона постачальник зобов`язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.
Відповідно до ч.1 ст.266 Господарського кодексу України предметом поставки є визначені родовими ознаками продукція, вироби з найменуванням, зазначеним у документації до зразків (еталонів), прейскурантах чи товарознавчих довідниках. Предметом поставки можуть бути також продукція, вироби, визначені індивідуальними ознаками.
Частиною 2 ст.266 Господарського кодексу України визначено, що загальна кількість товарів, що підлягають поставці, їх часткове співвідношення (асортимент, сортамент, номенклатура) за сортами, групами, підгрупами, видами, марками, типами, розмірами визначаються специфікацією за згодою сторін, якщо інше не передбачено законом.
Згідно ч.1 ст.268 Господарського кодексу України якість товарів, що поставляються, повинна відповідати стандартам, технічним умовам (у разі наявності), іншій технічній документації, яка встановлює вимоги до їх якості, або зразкам (еталонам), якщо сторони не визначать у договорі більш високі вимоги до якості товарів.
В порушення вищевказаних вимог законодавства начальник відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради ОСОБА_4 , будучи службовою особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, діючи умисно, всупереч інтересам служби, в інтересах третіх осіб, зловживаючи своїм службовим становищем, в порушення вимог передбачених Преамбулою та ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», щодо мети та принципів проведення публічних закупівель, здійснила придбання генераторів за завищеними цінами, при цьому в порушення п.1.2 розділу 1, п.2.1 розділу 2, п.п.7.1.-7.4 розділу 7 договору про закупівлю товарів №739 від 20.12.2022 та ст.ст. 265-268 Господарського кодексу України прийняла та оплатила бюджетні кошти за товар, який не відповідає умовам даного договору.
Так, встановлено, що в жовтні 2022 року, точних місця, дати та часу в ході досудового розслідування встановити не представилось можливим, у ОСОБА_4 виник умисел на зловживання службовим становищем, з метою одержання неправомірної вигоди для ТОВ «БК Левітан», що полягав у придбанні у даного товариства генераторів за завищеними цінами.
Реалізовуючи свій злочинний план, діючи в інтересах ТОВ «БК Левітан», з залученням представників даного підприємства, начальник відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради ОСОБА_4 , в жовтні 2022 року, надала підпорядкованим працівникам вказівку щодо вивчення необхідних потужностей закладів освіти для подальшого придбання генераторів.
На виконання вказівки начальника відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради ОСОБА_4 упродовж жовтня листопада 2022 року працівниками відділу освіти та представниками ТОВ «БК Левітан» здійснено відповідне дослідження та дані надано ОСОБА_4 .
Таким чином, начальник відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради ОСОБА_4 , за відсутності будь-яких договірних відносин між відділом освіти та ТОВ «БК Левітан», діючи в інтересах ТОВ «БК Левітан», залучила до здійснення аналізу необхідної потужності закладам освіти представників даного підприємства, з метою подальшого придбання у нього генераторів за завищеними цінами.
В подальшому, з метою надання своїм діям видимості законності, начальником відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради ОСОБА_4 , в кінці листопада 2022 року, надано вказівку уповноваженій особі із здійснення закупівель відділу освіти на оголошення тендеру на проведення закупівель генераторів. При цьому до тендерної документації включено вимоги щодо підтвердження якісних та технічних характеристик генераторів, наявності на них гарантійних зобов`язань, які явно не могли бути виконані учасниками тендерної закупівлі.
Після чого, на виконання вказівки начальника відділу освіти, 29.11.2022 оприлюднено оголошення про проведення закупівлі генераторів з очікуваною вартістю 1430000,00 грн. (закупівля UA-2022-11-29-011599-а).
Згідно з тендерної документації (зі змінами), затвердженої рішенням уповноваженої особи відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради, протокол №77 від 07.12.2022, заплановано придбати бензинові генератори у кількості 14 штук (12 бензинових генераторів трьохфазних потужністю 7 кВт та 2 бензинові генератори трьохфазні потужністю 7.5 кВт), із строком поставки до 31.12.2022 включно, з очікуваною вартістю 1430000,00 грн.
Для участі у проведенні вказаної закупівлі звернувся один учасник ТОВ «ТВК Укрпромпостач», який запропонував, на умовах визначених тендерною документацію, поставити відповідні генератори за ціною 1 418 000,00 грн.
Протоколом №78 від 15.12.2022 засідання уповноваженої особи відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТВК Укрпромпостач» у зв`язку з тим, що виявлено невідповідність тендерної пропозиції умовам тендерної документації, а саме учасником у складі тендерної пропозиції не надано: копії відповідних документів, що підтверджують, що товар має бути продуктом виробника, який має власне стратифікування за стандартами виробництво; сертифікати відповідності видані у 2022 році, що підтверджують якість товару; декларацію відповідності видану у 2022 році, що підтверджує якість товару, та відповідність технічним регламентам; офіційних листів підтвердження технічних характеристик товару від заводу-виробника.
Тобто, діючи в інтересах даного підприємства, начальником відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради ОСОБА_4 створено відповідні умови для того, щоб вищевказана закупівля не відбулася та надалі використано дані обставини для обґрунтування своїх дій для придбання генераторів у ТОВ «БК Левітан» за завищеними цінами, для отримання вказаним підприємством неправомірної вигоди.
В подальшому, в порушення Преамбули та ст.5 Закону України«Про публічнізакупівлі» щодо мети та принципів проведення закупівлі, без належного обґрунтування та документального підтвердження наявності обставин, які є підставами для укладення прямого договору, без проведення процедури відкритих торгів, з необґрунтованим посиланням на абз.4 п.п.3 п.13 та п.п.4 п.13 Особливостей щодо наявності підстав для незастосування відкритих торгів у зв`язку неможливістю дотриматися строків для проведення закупівлі товарів для підготовки до проведення опалювального сезону та наявності обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі, без обґрунтування зміни технічних характеристик генераторів, які планувалося придбати за вищевказаною закупівлею UA-2022-11-29-011599-а, зокрема щодо зменшення потужності придбаних генераторів, без проведення аналізу ціни на ринку відповідного товару, не здійснивши дій щодо придбання генераторів у офіційного виробника чи дистриб`ютора, начальником відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради ОСОБА_4 , зловживаючи своїм службовим становищем, в інтересах ТОВ «БК Левітан», усвідомлюючи, що ТОВ «БК Левітан» не займається спеціалізованою торгівлею генераторами, на власний розсуд, всупереч інтересам служби, 20.12.2022, перебуваючи в приміщенні відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради, за адресою: Кіровоградська область, місто Знам`янка, проспект Шкільний, будинок 5, підписано договір про закупівлю товарів №739 (далі Договір).
Пунктами 1.1. та 1.2. розділу 1 Договору передбачено, що в порядку та на умовах визначених цим Договором, Постачальник зобов`язується передати у власність Покупця, а Покупець в порядку та на умовах, визначених Договором, зобов`язується прийняти й оплатити товар згідно коду ДК 021:2015 31120000-3 Генератори (бензинові генератори), зазначені в специфікації (Додаток №1 до договору), що є невід`ємною частиною договору. Постачальник гарантує, що Товар є новим, не є предметом будь-якого обтяження чи обмеження, передбаченого чинним законодавством України, не перебуває під забороною відчуження, на Товар відсутні права третіх осіб або обмеження, що впливають на права Постачальника.
Пунктами 2.1. та 2.2. розділу 2 Договору визначено, що постачальник повинен поставити Покупцю товар, якісні, технічні характеристики та комплектність якого відповідають вимогам, зазначеним у Додатку №1 «Специфікація», стандартам якості, що застосовуються до Товару, технічним умовам, технічній документації на даний вид товару, у тому числі у частині комплектності, узгоджуються з усіма електричними вимогами, що встановлені в Україні, звичайними вимогами до такого Товару. Постачальник постачає Товар у непошкоджених оригінальних упаковках та такий, що не був у використанні.
Згідно п.6.1.2. розділу 6 Договору покупець зобов`язаний прийняти Товар у відповідності до умов Договору.
Відповідно до п.6.2.3. розділу 6 Договору покупець має право відмовитися від прийняття Товару, який не відповідає Додатку №1 «Специфікації» до цього Договору, та/або у разі, якщо Постачальником не передані документи, що стосуються Товару.
Пунктами 7.1.-7.2. розділу 7 Договору передбачено, що постачальник гарантує, що товар є новим, не є предметом будь-якого обтяження чи обмеження, передбаченого чинним в Україні законодавством, не перебуває під забороною відчуження. Постачальник гарантує Покупцю відповідність якості поставлених їх Товарів технічним умовам виробника, а також технічним та іншим нормам, затвердженим чинним законодавством України для Товарів.
Згідно з п.7.4. розділу 7 Договору гарантійний строк Товару надається заводом виробником відповідно гарантійних документів на Товар.
Пунктом 8.1. Договору визначено, що у разі невиконання або неналежного виконання своїх зобов`язань за Договором Сторони несуть відповідальність згідно з чинним законодавством України та цим Договором.
Відповідно до п.12.5. розділу 12 Договору істотні умови цього Договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання Сторонами своїх зобов`язань у повному обсязі.
Додатком 1 до Договору (Специфікація) передбачено, що Постачальник повинен здійснити поставку наступних товарів: 6 бензогенераторів 3 фазних Aksa AAP 8000 E3, з ціною за одиницю товару 152500, 00 грн., загальною вартістю 915000, 00 грн.; 1 бензогенератор 1 фазний Palmera 8000 E, з ціною за одиницю товару 115312, 50 грн.; 1 бензогенератор 1 фазний ITC POWER GG7500 FE, з ціною за одиницю товару 99937, 50 грн.; 2 бензогенератори 1 фазні KAMA 4000X, з ціною за одиницю товару 84870, 00 грн., загальною вартістю 169740, 00 грн.; 2 бензогенератори 1 фазні ATTLAS 3300, з ціною за одиницю товару 56887, 50 грн., загальною вартістю 113775, 00 грн.; 2 бензогенератори 1 фазні Aksa 3500, з ціною за одиницю товару 65184, 00 грн., загальною вартістю 130368, 00 грн.
При цьому, продовжуючи свій злочинний умисел, начальник відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради ОСОБА_4 , зловживаючи своїм службовим становищем, діючи в інтересах ТОВ «БК Левітан», усвідомлюючи, що поставлені генератори не відповідають п.1.2 розділу 1, п.2.1 розділу 2, п.п.7.1.-7.4 розділу 7 Договору, зокрема Постачальником не надано документів на підтвердження того, що вказані вище генератори є новими, документів щодо їх придбання, документів щодо технічних та якісних характеристик генераторів, гарантійних документів заводів виробників, усвідомлюючи, що ціна на аналогічні генератори на ринку є значно нижчою, не здійснивши дій щодо придбання генераторів у офіційного виробника чи дистриб`ютора, всупереч інтересам служби, в порушення вказаних вище умов договору, вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та вимог Господарського кодексу України, надала вказівку інженеру відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради ОСОБА_9 , який не був обізнаний про злочинний умисел ОСОБА_4 , на прийняття у ТОВ «БК Левітан» генераторів за договором про закупівлю товарів №739 від 20.12.2022.
В подальшому, інженер відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради ОСОБА_9 , не будучи обізнаним про злочинний умисел ОСОБА_4 , прийняв у ТОВ «БК Левітан» бензогенератор 1 фазний Aksa 3500, який на підставі акту приймання-передачі від 26.12.2022 передано до Ліцею імені Тараса Шевченка Знам`янської міської ради Кіровоградської області, бензогенератор 3 фазний Aksa AAP 8000 E3, який на підставі акту приймання-передачі від 26.12.2022 передано до Ліцею «Крила України» Знам`янської міської ради Кіровоградської області, бензогенератор 3 фазний Aksa AAP 8000 E3, який на підставі акту приймання-передачі від 26.12.2022 передано до Ліцею «Інтелект» Знам`янської міської ради Кіровоградської області, бензогенератор 1 фазний Palmera PA800JM, який на підставі акту приймання-передачі від 26.12.2022 передано до Ліцею «Дивосвіт» Знам`янської міської ради Кіровоградської області, бензогенератор 1 фазний KAMA 4000X, який на підставі акту приймання-передачі від 26.12.2022 передано до Гімназії «Семицвіт» Знам`янської міської ради Кіровоградської, бензогенератор 3 фазний Aksa AAP 8000 E3, який на підставі акту приймання-передачі від 26.12.2022 передано до Ліцею «Гармонія» Знам`янської міської ради Кіровоградської області, бензогенератор 3 фазний Aksa AAP 8000 E3, який на підставі акту приймання-передачі від 26.12.2022 передано до Закладу дошкільної освіти №2 «Пролісок» Знам`янської міської ради Кіровоградської області, бензогенератор 1 фазний ATTLAS 3300, який на підставі акту приймання-передачі від 26.12.2022 передано до Закладу дошкільної освіти №3 «Країна дитинства» Знам`янської міської ради Кіровоградської області, бензогенератор 1 фазний ITC POWER GG9000 FE, який на підставі акту приймання-передачі від 26.12.2022 передано до Закладу дошкільної освіти №4 «Ромашка» Знам`янської міської ради Кіровоградської області, бензогенератор 1 фазний Aksa 3500, який на підставі акту приймання-передачі від 26.12.2022 передано до Закладу дошкільної освіти №5 «Калинонька» Знам`янської міської ради Кіровоградської області, бензогенератор 3 фазний Aksa AAP 8000 E3, який на підставі акту приймання-передачі від 26.12.2022 передано до Закладу дошкільної освіти №6 «Сонечко» Знам`янської міської ради Кіровоградської області, бензогенератор 1 фазний KAMA 4000X, який на підставі акту приймання-передачі від 26.12.2022 передано до Закладу дошкільної освіти №8 «Світлячок» Знам`янської міської ради Кіровоградської області, бензогенератор 1 фазний ATTLAS 3300, який на підставі акту приймання-передачі від 26.12.2022 передано до Центру дитячої та юнацької творчості поставлено, бензогенератор 3 фазний Aksa AAP 8000 E3, який на підставі акту приймання-передачі від 26.12.2022 передано до Комплексної дитячо-юнацької спортивної школи.
Крім того, продовжуючи реалізацію раніше виниклого умислу, зловживаючи своїм службовим становищем, діючи в інтересах ТОВ «БК Левітан», начальник відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради ОСОБА_4 , будучи ознайомленою з вимогами договору №739 від 20.12.2022 та специфікацією до нього, усвідомлюючи, що замість генераторів ITC POWER GG7500FE та Palmera 8000E, які передбачені умовами вказаного договору, поставлені інші генератори, надала вказівку на перерахування грошових коштів у сумі 215250 грн. за бензогенератор 1 фазний Palmera PA800JM та бензогенератор 1 фазний ITC POWER GG9000 FE, які не передбачені умовами договору про закупівлю товарів №739 від 20.12.2022.
В подальшому, начальник відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради ОСОБА_4 , зловживаючи своїм службовим становищем, діючи в інтересах ТОВ «БК Левітан», 28.12.2022 з 22:31 год. по 22:32 год. підписала електронні платіжні доручення №1, №3, №4, та 29.12.2022 о 11:45 год. підписала електронне платіжне доручення №1 на підставі яких 30.12.2022 з розрахункового рахунку відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради № НОМЕР_1 на розрахунковий рахунок ТОВ «БК Левітан» № НОМЕР_2 перераховано грошові кошти в сумі 1544 133,00 грн. без ПДВ.
Відповідно до висновку судово-економічної експертизи №СЕ-19/112-23/4206-ЕК від 29.05.2023 підтверджено закупівлю відділом освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради бензогенераторів за завищеними цінами, відповідно до договору про закупівлю товарів №739 від 20.12.2022, внаслідок чого заподіяно збитки відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради в розмірі 607597, 18 грн.
Крім того, відділом освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради безпідставно прийнято та здійснено оплату за генератори: бензогенератор 1 фазний Palmera PA800JM та бензогенератор 1 фазний ITC POWER GG9000 FE, які не передбачені Додатком 1 до Договору (Специфікація), що призвело до безпідставного перерахування грошових коштів у сумі 215250 грн.
Таким чином, внаслідок умисних та протиправних дій начальника відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради ОСОБА_4 , завдано шкоду відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради на загальну суму 822847, 18 грн.
Своїми умисними та протиправними діями ОСОБА_4 скоїла зловживання службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання неправомірної вигоди для іншої юридичної особи використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам, тобто кримінальне правопорушення, передбачене ч.2 ст.364 КК України.
16 червня 2023 року ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні нею злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Підозрювана ОСОБА_4 , на момент вчинення злочину та на даний час перебуває на посаді начальника відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Знам`янської міської ради.
Згідно з ч.1 ст.155 КПК України прокурор, слідчий за погодженням з прокурором має право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування або суду під час судового провадження із клопотанням про відсторонення особи від посади.
Встановлено, що перебування ОСОБА_4 на посаді начальника відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради сприяло вчиненню кримінального правопорушення, оскільки остання перебуваючи на вказаній посаді, зловживаючи своїм службовим становищем здійснила придбання генераторів за завищеними цінами та в порушення умов договору поставки, в інтересах третіх осіб, за обставин викладених вище. Тобто саме факт перебування ОСОБА_4 на посаді начальника відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради сприяв вчиненню інкримінованого кримінального правопорушення. У разі якщо б ОСОБА_4 не перебувала на вказаній посаді, у неї не було б можливості розпоряджатися бюджетними коштами, заключати договори та відповідно можливості вчинити дане кримінальне правопорушення.
На даний час, з метою уникнення відповідальності підозрювана ОСОБА_4 , шляхом використання займаної посади, матиме можливість знищити чи підробити речі і документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування, створити нові документи, які міститимуть неправдиві відомості та приховати відомості, які містять інформацію про вчинений злочин.
Крім того, перебуваючи на посаді начальника відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Знам`янської міської ради, маючи у безпосередньому підпорядкуванні осіб, які є свідками у даному кримінальному провадженні, підозрювана ОСОБА_4 може здійснювати тиск на вказаних осіб, з метою зміни їх показів, чи спонукатиме до складання та видачі документів, що можуть містити неправдиві відомості, підміни документів, їх виправлення тощо.
Вказані обставини свідчать про наявність підстав для відсторонення начальника відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Знам`янської місткої ради ОСОБА_4 від займаної нею посади.
На підтвердженнявказаних обставинвказує те,що впровадженні СДВП №1(м.Знам`янка)Кропивницького РУПГУНП вКіровоградській областіна данийчас перебуваєкримінальне провадження№12023121140000157від 19.06.2023за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.4ст.358КК України,за фактомвикористання ОСОБА_4 ,з метою приховування обставин за яких було здійснено придбання генераторів за завищеними цінами та надання обґрунтування своїх дій, завідомо підробленого документу, який посвідчено власним підписом та печаткою відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради, а саме відповіді ДП «КСУ №411» ПАТ «Дніпроелектромонтаж», яку дане підприємство на адресу відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради не надсилало та відповідь виготовлена на бланку, який не відповідає офіційним бланкам підприємства.
Санкція ч.2 ст.364 КК України передбачає покарання у виді позбавлення волі до 6 років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, зі штрафом від п`ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Тобто, позбавлення права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю є безальтернативною мірою покарання за вчинення даного кримінального правопорушення, що також вказує на необхідність відсторонення начальника відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Знам`янської міської ради ОСОБА_4 від займаної посади.
Крім того, відповідно до п.5 ст.65-1 Законну України «Про запобігання корупції», особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею злочину у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом.
Злочин, передбачений ч.2 ст.364 КК України, у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_4 , згідно розділу 17 Кримінального Кодексу України є злочином у сфері службової діяльності, за вчинення якого Законом України «Про запобігання корупції» передбачено відсторонення підозрюваного від посади.
Беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що ОСОБА_4 , перебуваючи на займаній посаді матиме можливість продовжувати свою злочинну діяльність, приховати, знищити, спотворити документи, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, з метою приховання фактів своєї злочинної діяльності, впливати на свідків у даному кримінальному провадженні з числа підпорядкованих їй працівників відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради та іншим шляхом протиправно перешкоджати кримінальному провадженню, постало питання про відсторонення її від посади.
В судовому засіданні прокурор підтримав подане клопотання, просив його задовольнити. Зауважив, що головою Знам`янської міської ради 21.06.2023 видано розпорядження, яким начальника відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Знам`янської міської ради ОСОБА_4 обмежено від організаційно - розпорядчих функцій при виконанні службових повноважень на період досудового слідства, але це не спростовує необхідність відсторонення її від займаної посади.
Захисник підозрюваної у судовому засіданні заперечував проти задоволення клопотання, зазначив, що допустимих та беззаперечних доказів того, що ОСОБА_4 може впливати та здійснювати тиск на свідків, які є її підлеглими, стороною обвинувачення не надано, слідчим суддею були надані дозволи на тимчасовий дозвіл до речей і документів, вилучена вся документація, доводи клопотання є припущеннями. До того ж обмеження розпорядженням голови міськради виконання функцій ОСОБА_4 виключає необхідність її відсторонення від посади.
Підозрювана у судовому засіданні підтримала позицію свого захисника, зазначила, що вона виконує свої службові повноваження належним чином, документи, які відносяться до кримінального провадження вилучені, процедура створення нових документів є чітко визначеною.
Заслухавши прокурора, підозрювану її захисника та дослідивши додані до клопотання матеріали, слідчий суддя приходить до наступного висновку.
Згідно з п.4 ч.2 ст.131 КПК України, відсторонення від посади є заходом забезпечення кримінального провадження.
Приписами ч.ч.1, 2 ст.154КПК України визначено, що відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину. Відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців. Строк відсторонення від посади може бути продовжено відповідно до вимогстатті 158цього Кодексу.
Судом встановлено, що слідчим відділенням відділу поліції № 1 (м.Знам`янка) Кропивницького районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Кіровоградській області здійснюється досудове розслідування по матеріалам кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023120040000004 від 23.01.2023, за ознаками злочину, передбаченого ч.2 ст.364, ч.4 ст.191 КК України.
16 червня 2023 року ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч.2 ст.364 КК України.
Кримінальне правопорушення, передбачене ч.2 ст.364 КК України, у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_4 , відповідно до ст.12 КК України, є тяжким злочином у сфері службової діяльності.
Згідно з приміткою до ст.45 КК України, злочин, передбачений ч.2 ст.364 КК України, відноситься до корупційних кримінальних правопорушень.
Відповідно до ч.5 ст.65-1 Закону «Про запобігання корупції», особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею кримінального правопорушення у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом.
Обґрунтованість пред`явленої ОСОБА_4 підозри підтверджуються доданими до клопотання матеріалами.
Відповідно до розпорядження виконавчого комітету Знам`янської міської ради Кіровоградської області №400-к від 04.09.2015 підозрювану з 07.09.2015 призначено на посаду начальника відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради. Рішенням Знам`янської міської ради від 07.03.2023 №1196, внесено зміни до повного найменування відділу освіти виконавчого комітету Знам`янської міської ради, виклавши його втакій редакції: відділ освіти молоді та спорту виконавчого комітету Знам`янскьої міської ради. Таким чином підозрювана ОСОБА_4 наразі займає посаду начальника відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Знам`янської міської ради. При цьому, розпорядження Знам`янського міського голови від 21.06.2023 №391-к начальника відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Знам`янської міської ради ОСОБА_4 обмежено від організаційно-розпорядчих функцій при виконанні службових повноважень на період досудового слідства.
Слідчий суддя погоджується із доводами сторони обвинувачення про те, що перебування підозрюваної на займаній посаді сприяло вчиненню кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України, оскільки, до повноважень начальника відділу освіти входило розпорядження бюджетними коштами, заключення договорів у тому числі про закупівлю товарів, поставку. Наразі ОСОБА_4 висунуто підозру, що вона перебуваючи на займаній посаді, зловживаючи своїм службовим становищем здійснила придбання генераторів за завищеними цінами та в порушення умов договору поставки, в інтересах третіх осіб.
Крім того, викладені слідчим обставини дають підстави вважати, що підозрювана ОСОБА_4 , перебуваючи на займаній посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування, незважаючи на вилучення документів, які стосувались кримінального провадження, про які, можливо, невідомо органу досудового розслідування. Або ж створити нові документи, які будуть містити неправдиві відомості та приховуватимуть про вчинений злочин.
Крім того, мають під собою підґрунтя й зазначений слідчим ризик того, що підозрювана, перебуваючи на посаді начальника відділуосвіти,молоді таспорту виконавчогокомітету Знам`янськоїміської ради,маючи убезпосередньому підпорядкуванніосіб,які єсвідками уданому кримінальномупровадженні,може здійснюватитиск навказаних осіб,з метоюзміни їхпоказань,чи спонукатимедо складаннята видачідокументів,що можутьмістити неправдивівідомості,підміни документів,їх виправленнятощо, чим у такий спосіб буде перешкоджати встановленню обставин вчинення кримінального правопорушення, у якому підозрюється.
З урахуванням викладеного, слідчий суддя приходить до висновку про те, що без застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від посади, у даному кримінальному провадженні неможливо забезпечити швидке, повне та неупереджене досудове розслідування, і такі потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи підозрюваного, а тому клопотання підлягає задоволенню.
Обмеження розпорядженням Знам`янського міського голови підозрюваної ОСОБА_4 від організаційно-розпорядчих функцій при виконанні нею службових повноважень начальника відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Знам`янської міської ради, не забезпечить досягнення заявлених у клопотанні цілей, оскільки вона перебуватиме на робочому місці, матиме доступ до документів та можливість спілкуватися з підлеглими, які є свідками у кримінальному провадженні, не виключено може здійснювати на них тиск щодо зміни ними показань.
Керуючись ст.ст. 131-132,154-157,309,369-372, КПК України, слідчий суддя,
П О С Т А Н О В И В:
Клопотання про відсторонення від посади ОСОБА_4 , задовольнити.
Відсторонити підозрювану ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від займаної посади начальника відділу освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Знам`янської міської ради, до 16.08.2023.
Ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Кропивницького апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 27.06.2023 |
Оприлюднено | 28.06.2023 |
Номер документу | 111788154 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади |
Кримінальне
Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області
Савельєва О. В.
Кримінальне
Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області
Савельєва О. В.
Кримінальне
Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області
Берднікова Г. В.
Кримінальне
Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області
Берднікова Г. В.
Кримінальне
Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області
Берднікова Г. В.
Кримінальне
Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області
Берднікова Г. В.
Кримінальне
Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області
Берднікова Г. В.
Кримінальне
Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області
Савельєва О. В.
Кримінальне
Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області
Савельєва О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні