Ухвала
від 16.06.2023 по справі 554/2462/22
ОКТЯБРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ПОЛТАВИ

Дата документу 16.06.2023Справа № 554/2462/22 Провадження № 1-кс/554/7478/2023

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16червня 2023 року слідчий суддя Октябрського районного суду м. Полтави- ОСОБА_1 ,

за участю секретаря- ОСОБА_2 ,

за участю слідчого- ОСОБА_3

розглянувши в м. Полтава клопотання старшого слідчого відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУНП в Полтавській області капітана поліції ОСОБА_3 про арешт майна

матеріали кримінального провадження, відомості про яке 06.04.2022 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12022170000000151 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.364, ч.4 ст.358 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

Слідчим управлінням Головного управління Національної поліції в Полтавській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №12022170000000151 від 06.04.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.364, ч.4 ст.358 КК України.

Досудове розслідування розпочато на підставі отриманої інформації про те, що службові особи Градизької селищної ради Кременчуцького району Полтавської області, діючи за попередньою змовою з рядом суб`єктів господарювання та фізичними особами, здійснили розтрату та привласнення бюджетних коштів, під час проведення закупівель транспортних засобів та сільськогосподарської техніки.

Під часдосудового розслідуваннявстановлено,що відповіднодо ч.1ст.42та ч.3ст.46 ЗаконуУкраїни «Промісцеве самоврядуванняв Україні»,ч.12ст.85Закону України«Про місцевівибори», ст.ст.10,11,14,15Закону України«Про службув органахмісцевого самоврядування»,рішення №1першої сесії8скликання Градизькоїселищної радиКременчуцького районуПолтавської областівід 17.11.2020 ОСОБА_4 призначено на посаду голови Градизької селищної ради Кременчуцького району Полтавської області, на якій перебуває по даний час.

Згідно ізст.ст 12,42Закону України«Про місцевесамоврядування вУкраїні» селищний голова є головною посадовою особою територіальної громади селища, очолює виконавчий комітет відповідної селищної ради, головує на її засіданнях. Відповідно голова селищної ради ОСОБА_4 уповноважений підписувати рішення ради , здійснювати керівництво апаратом ради та її виконавчого комітету, скликати сесії ради, вносити пропозиції та формувати порядок денний сесій ради і головувати на пленарних засіданнях ради, забезпечувати підготовку на розгляд ради проектів цільових програм з питань самоврядування, місцевого бюджету та звіту про його виконання, є розпорядником бюджетних коштів, використовує їх лише за призначенням, визначеним радою, укладати від імені територіальної громади, ради та її виконавчого комітету договори відповідно до законодавства, видавати розпорядження у межах своїх повноважень .

Розпорядженням Градизького селищного голови № 111/1 від 01.09.2021 «Про визначення уповноваженої особи та затвердження Положення про Уповноважену особу» селищного голову ОСОБА_4 призначено уповноваженою особою, відповідальною за організацію та проведення закупівель у Виконавчому комітеті Градизької селищної ради Кременчуцького району Полтавської області.

Законом України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) визначено правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад. Зокрема відповідно до ст.ст. 3, 5, 11 Закону його положення обов`язково застосовуються до органів місцевого самоврядування за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень.

Закупівлі здійснюютьсяна принципах:1)добросовісної конкуренціїсеред учасників; 2)максимальної економії,ефективності тапропорційності; 3)відкритостіта прозоростіна всіхстадіях закупівель; 4)недискримінації учасниківта рівнеставлення доних; 5)об`єктивного танеупередженого визначенняпереможця процедуризакупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі є уповноважена особа, яка визначається або призначається замовником. Уповноважена особа планує закупівлі та формує річний план закупівель в електронній системі закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об`єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі, забезпечує оприлюднення в електронній системі закупівель інформації.

Таким чином, згідно із ч. 3 ст. 18 КК України та примітки 1 до ст. 364 КК України ОСОБА_4 є службовою особою, оскільки обіймає в органах місцевого самоврядування посаду пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій.

Восени 2021 року, точну дату слідством не встановлено, ОСОБА_4 вирішив придбати для потреб громади асенізаційну автоцистерну на базі колісного автомобіля (асенізаційна машина) без проведення процедури публічної закупівлі, визначивши продавця, ціну та якість товару на свій власний розсуд. При цьому, як уповноважена особа у сфері закупівель ОСОБА_4 достовірно знав, що в інтересах служби закупівля товару для потреб громади здійснюється виключно на правових та економічних засадах указаного Закону, в тому числі про необхідність проведення моніторингу ринкових пропозицій, перевірку технічних, якісних та інших характеристик предмету закупівлі.

Надалі ОСОБА_4 знайшов на веб-сайті «AUTO.RIA» оголошення ОСОБА_5 про продаж автомобіля марки «Mercedes-Benz» моделі 1114D, 1993року випуску, НОМЕР_1 , переобладнаний під спеціалізовану асенізаційну цистерну із насосним обладнанням.

Після цього, зловживаючи службовим становищем, ОСОБА_4 надав перевагу (неправомірну вигоду) власнику цього автомобіля щодо придбання за бюджетні кошти без проведення публічних закупівель.

17.09.2021 ОСОБА_4 зателефонував ініціатору оголошення ОСОБА_5 та висловив намір придбати автомобіль. Надалі у м.Теребовля Тернопільської області ОСОБА_4 , після огляду машини, діючи всупереч принципів максимальної економії та ефективності використання бюджетних коштів, без проведення моніторингу ринкових цін предмету закупівлі, а також процедури закупівлі, домовився з ОСОБА_5 придбати асенізаційну машину за бюджетні кошти по значно вищій ціні 527200 грн, ніж її ринкова вартість, яка на той час становила 405910грн. Також ОСОБА_4 і ОСОБА_5 домовились, що продавцем буде його дружина ОСОБА_6 , а договір укладено після формальної участі в процедурі публічної закупівлі.

Надалі ОСОБА_4 , зловживаючи повноваженнями селищного голови, з метою реалізації злочинного умислу, забезпечив внесення змін до бюджету Градизької селищної територіальної громади на 2021 рік, підписавши рішення №5 11 сесії 8 скликання Градизької селищної ради від 19.10.2021 «Про внесення змін і доповнень до селищного бюджету на 2021 рік Градизької селищної територіальної громади», відповідно до якого на придбання асенізатора виділено бюджетні кошти з очікуваною вартістю закупівлі 528000грн, яка визначена безпідставно, без проведення моніторингу ринкових пропозицій, а фактично на підставі домовленостей із ОСОБА_5 .

Після цього, у період з 01.10.2021 по 08.11.2021 ОСОБА_4 , використовуючи службові повноваження відповідальної особи у сфері закупівель, діючи всупереч принципів публічних закупівель, формально провів процедуру закупівлі UA-2021-10-20-007411-a, за участі підконтрольного комунального підприємства «Благоустрій» Градизької селищної ради та ОСОБА_6 .

При цьому, для дотримання принципу змагальності, а також вимог обов`язкової участі в закупівлі не менше двох учасників, з відома ОСОБА_4 невстановлена особа розмістила на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель від імені КП «Благоустрій» Градизької селищної ради пропозицію щодо продажу асенізаційної автоцистерни за 527900 грн. Фактично комунальне підприємство участі в закупівлі не брало, машини у підприємства для продажу не було. За результатами цієї формальної (фіктивної) тендерної процедури 08.11.2021 її переможцем на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель визначено ОСОБА_6 з ціновою пропозицією 527200грн.

Водночас, всупереч вимог тендерної документації ОСОБА_6 не надано замовнику документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним вимогам, які висуваються до предмета закупівлі, специфікацію транспортного засобу та відповідність нормативно-правовим актам, які дозволяють його експлуатувати на автомобільних дорогах, у тому числі висновок науково-технічної експертизи № 559738 від 28.04.2021 державного підприємства «Державтотрансндіпроект», згідно з яким на шасі автомобіля Mercedes-Benz1114D, № НОМЕР_2 можна встановити цистерну не більше 4,5 м3, а також гарантійний лист щодо достовірності наданої учасником інформації.

Після цього, 26.11.2021 у місті Градизьк Полтавської області, з метою одержання неправомірної вигоди ОСОБА_6 у вигляді переваги продати товар, ОСОБА_4 , діючи від імені виконавчого комітету Градизької селищної ради Кременчуцького району Полтавської області, умисно зловживаючи повноваженнями селищного голови, всупереч інтересів служби, всупереч принципів публічних закупівель, уклав з ОСОБА_6 договір №243 на постачання автомобіля Mercedes-Benz моделі 1114D 1993 року випуску, державний номерний знак НОМЕР_1 , обладнаний асенізаційною автоцистерною Асенізаційної автоцистерни (вантажна спеціалізована цистерна асенізаційна) з ціною в сумі 527200грн, яка не відповідає принципу максимальної економії та є завищеною.

Надалі ОСОБА_4 підписав акт №1 прийому - передачі від 07.12.2021 про нібито одержання предмету закупівлі. На підставі договору та акту 13.12.2021 виконавчим комітетом Градизької селищної ради здійснено перерахунок бюджетних коштів в сумі 527200 грн на банківський рахунок ОСОБА_6 .

При цьому,відповідно довисновку №3448від 24.11.2022судової експертизитехнічного станутранспортного засобувстановлено,що автомобільMERCEDES-BENZмоделі 1114D,шасі № НОМЕР_2 ,укомплектований цистерною7,92м3,що невідповідає вимогамнауково-технічноїекспертизи №559738від 28.04.2021 про можливістьвстановлення наавтомобіль цистернине більше4,5м3.Тобто вказанийавтомобіль укомплектовано цистерною 7,92м3,що єпорушенням вимогп.31.3«Правил дорожньогоруху України»,якими забороняєтьсяексплуатація транспортнихзасобів уразі їхвиготовлення або переобладнання зпорушенням вимог стандартів, правил інормативів, щостосуються безпеки дорожнього руху та якщо вони непройшли обов`язковий технічний контроль.

Таким чином, унаслідок умисних дій ОСОБА_4 , які виразилися у зловживанні службовим становищем щодо надання переваги ОСОБА_6 продати машину та отримати за це бюджетні кошти без проведення в установленому Законом порядку процедури публічної закупівлі, територіальною громадою в особі виконавчого комітету Градизької селищної ради Кременчуцького району Полтавської області безпідставно витрачено кошти в сумі 527 200 грн. на придбання асенізаційної машини, яка фактично заборонена до експлуатації. Унаслідок зловживання державним інтересам завдано шкоду на суму безпідставно витрачених коштів, що є тяжкими наслідками.

Окрім того встановлено, що 23.12.2021 ОСОБА_4 приїхав до Територіального сервісного центру МВС України №6144, за адресою: Тернопільська область, м.Теребовля, вул. Січових Стрільців, 64-А, для перереєстрації автомобіля Mercedes-Benz 1114D 1993 року на Виконавчий комітет Градизької селищної ради Кременчуцького району Полтавської області.

З метою використання підробленого документа для перереєстрації транспортного засобу ОСОБА_4 надав адміністратору ОСОБА_7 завідомо підроблений документ рішення № 5 11 сесії 8 скликання Градизької селищної ради Кременчуцького району Полтавської області від 19.10.2021 «Про придбання асенізаційної машини» в якому вказано завідомо неправдиві відомості про прийняття рішення щодо придбання асенізаційного транспортного засобу, укладення договору з ОСОБА_6 та здійснення реєстрації транспортного засобу за виконавчим комітетом селищної ради. При цьому ОСОБА_4 знав, що насправді на вказаній сесії розглянуті інші питання, а саме щодо внесення змін і доповнень до селищного бюджету на 2021 рік.

На підставі підробленого рішення, яке використано ОСОБА_4 , за Градизькою селищною радою Кременчуцького району Полтавської області зареєстровано право власності на автомобіль марки «Mercedes-Benz» моделі 1114D, 1993року випуску, переобладнаний під спеціалізовану асенізаційну цистерну із насосним обладнанням.

В ходідосудового розслідуваннякримінального провадження,23.05.2023на підставіп.3ч.1ст.276КПК України,про підозруу вчиненнівищевказаних кримінальнихправопорушень,передбачених ч.2ст.364,ч.4ст.358КК України,повідомлено ОСОБА_4 ,

В ході досудового розслідування встановлено, що завданий збиток внаслідок вчинення вказаних кримінальних правопорушень становить 527 200 грн.

В ході проведення досудового розслідування встановлено, що підозрюваний ОСОБА_4 , є власником земельної ділянки площею 0,9578, кадастровий номер 5320655400:30:004:0024, цільове призначення: для ведення особистого селянського господарства, яка знаходиться в смт. Градизьк, Кременчуцького району Полтавської області.

Прохали накласти арешт з метою відшкодування шкоди (збитків), завданої внаслідок даних кримінальних правопорушень на майно, яке належить підозрюваному ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме на земельну ділянку площею 0,9578, кадастровий номер 5320655400:30:004:0024, цільове призначення: для ведення особистого селянського господарства, яка знаходиться в смт. Градизьк, Кременчуцького району Полтавської області з позбавленням права на відчуження та розпорядження нею.

В судовому засіданні слідчий підтримав клопотання та прохав його задовольнити.

Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя вважає, що воно не підлягає до задоволення.

Згідно ст. 98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддями вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, у тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші цінності та інші речі, набуті протиправним шляхом.

Відповідно до ч.1 ст.167 КПК України тимчасовим вилученням майна є фактичне позбавлення підозрюваного або осіб, у володінні яких перебуває зазначене у частині другій цієї статті майно, можливості володіти, користуватися та розпоряджатися певним майном до вирішення питання про арешт майна або його повернення, або його спеціальну конфіскацію в порядку, встановленому законом.

Відповідно до ст. 170 Кримінального процесуального кодексу України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.

Арештмайна допускаєтьсяз метоюзабезпечення:збереженняречових доказів; спеціальної конфіскації;конфіскації майнаяк видупокарання абозаходу кримінально-правовогохарактеру щодоюридичної особи; відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Слідчий прохає накласти арешт на вищевказане майно, з метою відшкодування завданої шкоди. Однак в матеріалах справи відсутній позов про стягнення збитків, а тому відсутні підстави для накладення арешту.

Враховуючи вищевикладене, в задоволенні клопотання про накладення арешту на майно, яке належить підозрюваному ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме на земельну ділянку площею 0,9578, кадастровий номер 5320655400:30:004:0024, цільове призначення: для ведення особистого селянського господарства, яка знаходиться в смт. Градизьк, Кременчуцького району Полтавської області слід відмовити.

Керуючись ст. 98, 170-171 КПК України, слідчий суддя

УХВАЛИВ:

В задоволенні клопотання про накладення арешту на майно, яке належить підозрюваному ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме на земельну ділянку площею 0,9578, кадастровий номер 5320655400:30:004:0024, цільове призначення: для ведення особистого селянського господарства, яка знаходиться в смт. Градизьк, Кременчуцького району Полтавської області -відмовити.

Ухвала може бути оскаржена до Полтавського апеляційного суду протягом 5 діб.

Слідчий суддя Октябрського

районного суду м. Полтави ОСОБА_1

СудОктябрський районний суд м.Полтави
Дата ухвалення рішення16.06.2023
Оприлюднено06.05.2024
Номер документу111806976
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —554/2462/22

Ухвала від 02.10.2023

Кримінальне

Полтавський апеляційний суд

Нізельковська Л. В.

Ухвала від 02.10.2023

Кримінальне

Полтавський апеляційний суд

Захожай О. І.

Ухвала від 04.08.2023

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Андрієнко Г. В.

Ухвала від 04.08.2023

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Андрієнко Г. В.

Ухвала від 31.07.2023

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Андрієнко Г. В.

Ухвала від 31.07.2023

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Андрієнко Г. В.

Ухвала від 24.07.2023

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Чуванова А. М.

Ухвала від 25.07.2023

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Андрієнко Г. В.

Ухвала від 18.07.2023

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Шевська О. І.

Ухвала від 26.06.2023

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Андрієнко Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні