Ухвала
від 12.07.2023 по справі 914/180/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

12.07.2023 Справа № 914/180/23

місто Львів

Господарський суд Львівської області у складі судді Рима Т. Я. за участю секретаря судових засідань Бернацької Л. В., розглянув у відкритому судовому засіданні справу

за позовом: Заступника керівника Франківської окружної прокуратури міста Львова Львівської області,до відповідача 1:Львівської міської ради,до відповідача 2:Обслуговуючого кооперативу «Гаражно-будівельний кооператив «Львів-автокар»,про:визнання недійсним рішення та скасування державної реєстрації прав.У судовому засіданні взяли участь представники:

позивача:Леонтьєва Н. Т.,відповідача 1:не з`явився,відповідача 2:Грет О. С.1.Прокурор звернувся до Господарського суду Львівської області з позовом до Відповідачів про визнання недійсним рішення та скасування державної реєстрації прав.

2.Ухвалою від 16.01.23 суд відкрив провадження у справі за правилами загального позовного провадження. Рух справи відображено у попередніх ухвалах суду.

3.Відповідач-2 подав клопотання про залишення позову без розгляду у зв`язку з відсутністю підстав для представництва прокурором інтересів держави. Зокрема, відповідно до статті 5 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» органом, уповноваженим державою здійснювати функції захисту її інтересів у спірних правовідносинах є Департамент містобудування Львівської міської ради. Натомість прокурор пред`явив позов самостійно, зазначивши про відсутність уповноваженого органу.

4.Крім того, Відповідач-2 подав клопотання про зупинення провадження у справі до розгляду судовою палатою для розгляду справ щодо земельних відносин та права власності Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду справи № 925/1133/18. Це клопотання мотивовано тим, що в межах зазначеної справи буде наданий висновок про застосування абзаців 3 і 4 частини 4 статті 23 Закону України «Про прокуратуру».

5.Прокурор заперечив, зазначивши, що висновки про застосування абзаців 3 та 4 частини 4 статті 23 Закону України «Про прокуратуру» містяться в постанові Великої Палати Верховного Суду від 28.09.2022 у справі № 483/448/20. Тому відсутні підстави зупиняти провадження у справі на підставі пункту 5 частини 1 статті 227 чи пункту 7 частини 1 статті 228 Господарського процесуального кодексу України.

6.Вислухавши представників сторін та проаналізувавши матеріали справи, суд вважає за необхідне зупинити провадження у цій справі, враховуючи такі доводи.

7.Насамперед суд зауважує, що в цьому випадку дійсно відсутні підстави для зупинення провадження у справі на підставі пункту 5 частини 1 статті 227 Господарського процесуального кодексу України.

8.Проте відповідно до пункту 7 частини 1 статті 228 Господарського процесуального кодексу України суд може за заявою учасника справи, а також з власної ініціативи зупинити провадження у справі у випадках перегляду судового рішення у подібних правовідносинах (в іншій справі) у касаційному порядку палатою, об`єднаною палатою, Великою Палатою Верховного Суду.

9.Забезпечення єдності судової практики є фундаментальним завданням, виконання якого має сприяти стабільності правопорядку, прогнозованості здійснення правосуддя. Застосування різних підходів до тлумачення законодавства у подібних правовідносинах, навпаки, призводить до стану юридичної невизначеності.

10.На розгляді Верховного Суду у складі судової палати для розгляду справ щодо земельних відносин та права власності Касаційного господарського суду перебуває справа № 925/1133/18 за позовом заступника керівника Черкаської місцевої прокуратури до Черкаської міської ради та Приватного підприємства «Інвестиційно-будівельна компанія "Будгарант» про визнання незаконним та скасування рішення Черкаської міської ради, визнання недійсними змін до договору оренди землі.

11.Постановою Північного апеляційного господарського суду від 23.03.2021 у справі № 925/1133/18 позов прокурора залишено без розгляду на підставі пункту 2 частини 1 статті 226 Господарського процесуального кодексу України. Заступник керівника Черкаської обласної прокуратури, звернувшись із касаційною скаргою на постанову Північного апеляційного господарського суду від 23.03.2021 у справі № 925/1133/18 з підстав, передбачених пунктом 1 частини 2 статті 287 Господарського процесуального кодексу України, зазначив про неправильне застосування судом апеляційної інстанції, зокрема, положень статті 23 Закону України «Про прокуратуру», а також неврахування висновків, викладених у постановах Верховного Суду.

12.Скеровуючи справу № 925/1133/18 на розгляд Верховного Суду у складі судової палати для розгляду справ щодо земельних відносин та права власності Касаційного господарського суду, колегія суддів зазначила, що у разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача, а в разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві, і в такому разі прокурор набуває статусу позивача. Суд зазначив, що прокурор при зверненні з позовом у справі № 925/1133/18 вказав, що є позивачем, оскільки Черкаська міська рада є одним із співвідповідачів, рішення якого оскаржується через його невідповідність нормам чинного законодавства, і саме цим прокурор обґрунтовував відсутність органу, уповноваженого державою здійснювати функції захисту її інтересів саме у спірних правовідносинах, тобто навів підставу для представництва інтересів держави. Верховний Суд зазначив, що оскільки прокурор у позовній заяві навів підставу для представництва інтересів держави, обґрунтував у чому полягає порушення цих інтересів, визначив Черкаську міську раду одним з співвідповідачів у справі № 925/1133/18 та заявив вимогу про визнання незаконним і скасування рішення цього органу, колегія суддів Верховного Суду вважає, що у прокурора відсутній обов`язок дотримання процедури, передбаченої абзацами 3 і 4 частини 4 статті 23 Закону України «Про прокуратуру», а саме щодо необхідності попередньо, до звернення до суду, повідомити про це відповідного суб`єкта. У зв`язку з цим колегія суддів у справі № 925/1133/18 дійшла висновку про необхідність відступити від висновку, викладеного у постанові Верховного Суду від 15.06.2021 у справі № 908/1664/19, про те, що визначення прокурором свого правового статусу як самостійного позивача не нівелює його обов`язку дотримання процедури, передбаченої абзацами 3 і 4 частини 4 статті 23 Закону України «Про прокуратуру».

13.Суд звертає увагу, що за схожих обставин Верховний Суд при перегляді судових рішень у справі № 914/1335/22 ухвалою від 20.06.2023 зупинив касаційне провадження.

14.Зважаючи на вказане, а також для забезпечення сталого розвитку права та формування єдиної правозастосовної практики, суд вважає за необхідне зупинити провадження у справі до розгляду судовою палатою для розгляду справ щодо земельних відносин та права власності Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду справи № 925/1133/18.

Враховуючи наведене та керуючись статтями 228, 234 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

У Х В А Л И В:

1.Задовольнити клопотання Відповідача-2 про зупинення провадження у справі.

2.Зупинити провадження у справі до завершення розгляду судовою палатою для розгляду справ щодо земельних відносин та права власності Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду справи № 925/1133/18.

Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення.

Ухвалу можна оскаржити до Західного апеляційного господарського суду в порядку та строки, визначені Господарським процесуальним кодексом України.

Повний текст ухвали складено 13.07.2023.

Суддя Рим Т.Я.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення12.07.2023
Оприлюднено17.07.2023
Номер документу112171641
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин

Судовий реєстр по справі —914/180/23

Ухвала від 09.10.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

Ухвала від 25.09.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

Ухвала від 27.09.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

Ухвала від 12.08.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

Ухвала від 12.07.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

Ухвала від 07.06.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

Ухвала від 17.05.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

Ухвала від 08.05.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

Ухвала від 23.03.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

Ухвала від 16.02.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Рим Т.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні