Ухвала
від 11.07.2023 по справі 335/11359/19
ОРДЖОНІКІДЗЕВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

1 УХВАЛА ІМЕНЕМ УКРАЇНИСправа № 335/11359/19 1-кс/335/1705/2023

11 липня 2023 року м. Запоріжжя

Слідчий суддя Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Запоріжжя клопотання заступника начальника відділу СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів, на підставі матеріалів кримінального провадження внесеного до ЄРДР за № 12019080040001781 від 29.05.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 28 ч. 3 ст. 365-2, ч. 2 ст. 28 ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 364 КК України, -

встановив:

Заступник начальника відділу СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_3 звернулася до суду з клопотанням про тимчасовий доступ до речей та документів, на підставі матеріалів кримінального провадження внесеного до ЄРДР за № 12019080040001781 від 29.05.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 28 ч. 3 ст. 365-2, ч. 2 ст. 28 ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 364 КК України.

В обґрунтовування якого зазначила, що слідчим управлінням ГУНП в Запорізькій області здійснюється досудове розслідування по кримінальному провадженню, зареєстрованому в Єдиному реєстрі досудових розслідувань під № 12019080040001781 від 29.05.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 28 ч. 3 ст. 365-2, ч. 2 ст. 28 ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 364 КК України.

Досудовим слідством серед іншого встановлено, що службові особи ІНФОРМАЦІЯ_1 та службові особи приватних підприємств, за попередньою змовою здійснюють заходи з маніпуляції коефіцієнтом, який характеризує функціональне використання земельних ділянок для земель промисловості.

За наявними даними, посадовими особами ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код за ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код за ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код за ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код за ЄДРПОУ НОМЕР_4 ) при обрахуванні земельного податку та орендної плати за землю, всупереч нормам діючого законодавства, використовується коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки зі значенням 1,2, що призводить до недоотримання значних коштів до бюджету. Слід зазначити, що на земельні ділянки, на яких розташовані зазначені підприємства, відсутні кадастрові номери.

Відповідно до Наказу ІНФОРМАЦІЯ_6 від 25.11.2016 №489 затверджено Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, згідно з яким для земельних ділянок, інформація про які не внесена до відомостей Державного земельного кадастру (відсутні кадастрові номери ділянок), коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки застосовується із значенням 2.

В подальшому, відповідно до Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 27.03.2018 №162 «Про внесення змін до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів», значення коефіцієнта, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, змінено на цифру 3.

Зокрема, в ході проведення тимчасових доступів у вказаному кримінальному провадженні встановлено, що:

1) ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код за ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) має на праві постійного користування земельну ділянку площею 5,5502 га (державний акт № І-ЗП № 004096), інформація про яку не внесена до відомостей Державного земельного кадастру (відсутній кадастровий номер), для функціонування залізничної колії від проммайдану ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;

2) ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код за ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) має на праві постійного користування земельну ділянку площею 69,7045 га (державний акт № І-ЗП № 003889), інформація про яку не внесена до відомостей Державного земельного кадастру (відсутній кадастровий номер), для функціонування проммайдану, тепличного господарства, трансформаторних підстанцій № 33 та № 34, об`єкту цивільної оборони по АДРЕСА_1 ;

3) ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код за ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) має на праві постійного користування земельну ділянку площею 1,2582 га (державний акт № І-ЗП № 003868), інформація про яку не внесена до відомостей Державного земельного кадастру (відсутній кадастровий номер), для функціонування адміністративної будівлі по АДРЕСА_2 .

Так, Державним актом на право користування землею І-ЗП № 003889 від 18.05.1999 ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » надано 69,7045 гектарів землі для функціонування проммайдану, тепличного господарства, трансформаторних підстанцій № 33 та № 34, об`єкту цивільної оборони по АДРЕСА_1 .

Згідно витягу № 3185/86-16 з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, виданому 08.04.2016 ІНФОРМАЦІЯ_7 на земельну ділянку під назвою функціонування тепличного господарства ( АДРЕСА_1 ) за вищенаведеним актом, площею 9219 кв.м (0,9219 га) нормативна грошова оцінка земельної ділянки визначена у сумі 7 532 562,23 грн., коефіцієнт Кф=1,2. Кадастровий номер 2310100000:04:015:----.

Згідно витягу № 1782/86-16 з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, виданому 29.02.2016 ІНФОРМАЦІЯ_7 на земельну ділянку під назвою функціонування проммайдану ( АДРЕСА_1 ) за вищенаведеним актом, площею 681 242 кв.м (68,1242 га) нормативна грошова оцінка земельної ділянки визначена у сумі 765 334 512,48 грн., коефіцієнт Кф=1,2. Кадастровий номер 2310100000:04:015:----.

Згідно витягу № 1784/86-16 з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, виданому 29.02.2016 ІНФОРМАЦІЯ_7 на земельну ділянку під назвою функціонування функціонування трансформаторної підстанції ( АДРЕСА_1 ) за вищенаведеним актом, площею 120 кв.м (0,012 га) нормативна грошова оцінка земельної ділянки визначена у сумі 136 369,2 грн., коефіцієнт Кф=1,2. Кадастровий номер 2310100000:04:015:----.

Згідно витягу № 1624/86-16 з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, виданому 24.02.2016 ІНФОРМАЦІЯ_7 на земельну ділянку під назвою функціонування функціонування проїзду ( АДРЕСА_1 ) за вищенаведеним актом, площею 5 996 кв.м (0,5996 га спільно з ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_5 ») нормативна грошова оцінка земельної ділянки визначена у сумі 4 383 435,76 грн., коефіцієнт Кф=1,2. Кадастровий номер 2310100000:04:015:----.

Згідно витягу № 1775/86-16 з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, виданому 29.02.2016 ІНФОРМАЦІЯ_7 на земельну ділянку під назвою функціонування функціонування об`єкту цивільної оборони ( АДРЕСА_1 ) за вищенаведеним актом, площею 374 кв.м (0,0374 га) нормативна грошова оцінка земельної ділянки визначена у сумі 525 114,7 грн., коефіцієнт Кф=1,2. Кадастровий номер 2310100000:04:015:----.

Згідно витягу № 1783/86-16 з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, виданому 29.02.2016 ІНФОРМАЦІЯ_7 на земельну ділянку під назвою функціонування трансформаторної подстанції ( АДРЕСА_1 ) за вищенаведеним актом, площею 94 кв.м (0,0094 га) нормативна грошова оцінка земельної ділянки визначена у сумі 107 634,7 грн., коефіцієнт Кф=1,2. Кадастровий номер 2310100000:04:015:----.

Державним актом на право користування землею І-ЗП № 003868 від 04.03.1999 ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » надано 1,2582 гектарів землі для функціонування адміністративної будівлі по АДРЕСА_2 .

Згідно витягу № 1771/86-16 з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, виданому 29.02.2016 ІНФОРМАЦІЯ_7 на земельну ділянку під назвою функціонування адміністративної будівлі ( АДРЕСА_1 ) за вищенаведеним актом, площею 12 582 кв.м (1,2582 га) нормативна грошова оцінка земельної ділянки визначена у сумі 15 890 562,72 грн., коефіцієнт Кф=1,2. Кадастровий номер 2310100000:04:015:----.

Державним актом на право користування землею І-ЗП № 004096 від 12.01.2000 ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » надано 5,5502 гектарів землі для функціонування залізничної колії від проммайдану ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » до 17 км перегону ІНФОРМАЦІЯ_8 АДРЕСА_1

Згідно витягу № 1617/86-16 з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, виданому 24.02.2016 ІНФОРМАЦІЯ_7 на земельну ділянку під назвою функціонування залізничної колії від проммайдану ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » до 17 км перегону ІНФОРМАЦІЯ_8 ( АДРЕСА_1 ) за державним актом користування землею І-ЗП № 004096, площею 24 380 кв.м (2,438 га) нормативна грошова оцінка земельної ділянки визначена у сумі 25 388 356,80 грн., коефіцієнт Кф=1,2. Кадастровий номер 2310100000:04:025:----.

Згідно витягу № 1615/86-16 з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, виданому 24.02.2016 ІНФОРМАЦІЯ_7 на земельну ділянку під назвою функціонування залізничної колії від проммайдану ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » до 17 км перегону ІНФОРМАЦІЯ_8 ( АДРЕСА_1 ) за державним актом користування землею І-ЗП № 004096, площею 1 091 кв.м (0,1091 га) нормативна грошова оцінка земельної ділянки визначена у сумі 733 217,46 грн., коефіцієнт Кф=1,2. Кадастровий номер 2310100000:04:033:----.

Згідно витягу № 1605/86-16 з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, виданому 24.02.2016 ІНФОРМАЦІЯ_7 на земельну ділянку під назвою функціонування залізничної колії від проммайдану ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » до 17 км перегону ІНФОРМАЦІЯ_8 ( АДРЕСА_1 ) за державним актом користування землею І-ЗП № 004096, площею 2 202 кв.м (0,2202 га) нормативна грошова оцінка земельної ділянки визначена у сумі 2 525 385,72 грн., коефіцієнт Кф=1,2. Кадастровий номер 2310100000:04:024:----.

Згідно витягу № 1619/86-16 з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, виданому 24.02.2016 ІНФОРМАЦІЯ_7 на земельну ділянку під назвою функціонування залізничної колії від проммайдану ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » до 17 км перегону ІНФОРМАЦІЯ_8 ( АДРЕСА_1 ) за державним актом користування землею І-ЗП № 004096, площею 1 284 кв.м (0,1284 га) нормативна грошова оцінка земельної ділянки визначена у сумі 938 681,04 грн., коефіцієнт Кф=1,2. Кадастровий номер 2310100000:04:015:----.

Згідно витягу № 1604/86-16 з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, виданому 24.02.2016 ІНФОРМАЦІЯ_7 на земельну ділянку під назвою функціонування залізничної колії від проммайдану ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » до 17 км перегону ІНФОРМАЦІЯ_8 ( АДРЕСА_1 ) за державним актом користування землею І-ЗП № 004096, площею 4 193 кв.м (0,4193 га) нормативна грошова оцінка земельної ділянки визначена у сумі 4 760 690,27 грн., коефіцієнт Кф=1,2. Кадастровий номер 2310100000:04:030:----.

Згідно витягу № 1603/86-16 з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, виданому 24.02.2016 ІНФОРМАЦІЯ_7 на земельну ділянку під назвою функціонування залізничної колії від проммайдану ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » до 17 км перегону ІНФОРМАЦІЯ_8 ( АДРЕСА_1 ) за державним актом користування землею І-ЗП № 004096, площею 12 686 кв.м (1,2686 га) нормативна грошова оцінка земельної ділянки визначена у сумі 15 577646,84 грн., коефіцієнт Кф=1,2. Кадастровий номер 2310100000:04:024:----.

Згідно витягу № 1616/86-16 з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, виданому 24.02.2016 ІНФОРМАЦІЯ_7 на земельну ділянку під назвою функціонування залізничної колії від проммайдану ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » до 17 км перегону ІНФОРМАЦІЯ_8 ( АДРЕСА_1 ) за державним актом користування землею І-ЗП № 004096, площею 7 057 кв.м (0,7057 га) нормативна грошова оцінка земельної ділянки визначена у сумі 9 462 943,01 грн., коефіцієнт Кф=1,2. Кадастровий номер 2310100000:04:015:----.

Згідно витягу № 1618/86-16 з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки, виданому 24.02.2016 ІНФОРМАЦІЯ_7 на земельну ділянку під назвою функціонування залізничної колії від проммайдану ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » до 17 км перегону ІНФОРМАЦІЯ_8 ( АДРЕСА_1 ) за державним актом користування землею І-ЗП № 004096, площею 2 609 кв.м (0,2609 га) нормативна грошова оцінка земельної ділянки визначена у сумі 2 512 362,64 грн., коефіцієнт Кф=1,2. Кадастровий номер 2310100000:04:021:----.

Водночас, в ході досудового слідства встановлено, що у податкових декларацій з плати за землю №№ 9004510110 (2018 рік), 9014985119 (2019 рік), 9112279303 (2020 рік), 9019255447 (2021 рік), що подавались ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) до ІНФОРМАЦІЯ_9 та/або ІНФОРМАЦІЯ_10 , були зазначені кадастрові номери земельних ділянок, відомості про які відсутні у державних реєстрах (зокрема земельні ділянки з кадастровими номерами 2310100000:04:015:0002, 2310100000:04:015:0060, 2310100000:04:015:0058, 2310100000:04:015:0059, 2310100000:04:015:0057, 2310100000:04:015:0056, 2310100000:04:021:0141, 2310100000:04:024:0147, 2310100000:04:030:0259, 2310100000:04:015:0076, 2310100000:04:015:0077, 2310100000:04:025:0355, 2310100000:04:024:0148, 2310100000:04:033:0087, 2310100000:04:015:0006).

Згідно із відповіддю ІНФОРМАЦІЯ_11 від 14.06.2023 встановлено, що кадастрові номери 2310100000:04:015:0002, 2310100000:04:015:0060, 2310100000:04:015:0058, 2310100000:04:015:0059, 2310100000:04:015:0057, 2310100000:04:015:0056, 2310100000:04:021:0141, 2310100000:04:024:0147, 2310100000:04:030:0259, 2310100000:04:015:0076, 2310100000:04:015:0077, 2310100000:04:025:0355, 2310100000:04:024:0148, 2310100000:04:033:0087, 2310100000:04:015:0006 земельним ділянкам не присвоювались, витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок із вказаними кадастровими номерами не видавались.

Земельним ділянкам, право користування на які посвідчено Державними актами на право постійного користування землею № І-ЗП № 004096, № І-ЗП № 003889, № І-ЗП №003868, кадастрові номери не присвоювались.

Згідно із висновком судової економічної експертизи встановлено, що внаслідок застосування ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » коефіцієнта, який характеризує функціональне використання земельної ділянки у розмірі Кф = 1,2, замість Кф = 2 за 2018 рік та Кф = 3 за 2019-2022 роки ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » занижено нарахування плати за землю (земельного податку) на загальну суму 43 468 364,99 грн.

Окрім того, вказаним висновком судової економічної експертизи констатовано факт зазначення у податкових деклараціях ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » кадастрових номерів на земельні ділянки, відомості про які відсутні у державних реєстрах.

Відповідно до п. 269.2 ст.269 Податкового кодексу України платниками податку є землекористувачі.

Відповідно до п.270.1 ст.270. Податкового кодексу України об`єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні

Відповідно до пп.270.1.1 п.270.1 ст.270. Податкового кодексу України базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

Відповідно ст. 285 Податкового кодексу України:

285.1. Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

285.2. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

Згідно із статтею 286 Податкового кодексу України:

286.1. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

У разі подання платником податку до контролюючого органу правовстановлюючих документів на земельну ділянку, відомості про яку відсутні у базах даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, сплата податку фізичними та юридичними особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом інформації про перехід права власності на об`єкт оподаткування.

286.2.Платники платиза землю(крімфізичних осіб)самостійно обчислюютьсуму платиза землющороку станомна 1січня іне пізніше20лютого поточногороку подаютьдо відповідногоконтролюючого органуза місцезнаходженнямземельної ділянкиподаткову деклараціюна поточнийрік заформою,встановленою упорядку,передбаченому статтею46цього Кодексу,з розбивкоюрічної сумирівними часткамиза місяцями.Подання такоїдекларації звільняєвід обов`язкуподання щомісячнихдекларацій.При поданніпершої декларації(фактичногопочатку діяльностіяк платникаплати заземлю)разом знею подаєтьсявитяг ізтехнічної документаціїпро нормативнугрошову оцінкуземельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Відповідно до ст.289 Податкового кодексу України:

289.1. Для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.

Постановою КМ України від 17 жовтня 2012 р. № 1051 затверджено Порядок ведення Державного земельного кадастру (Далі Порядок № 1051).

Відповідно до п.26 Порядку № 1051 система кадастрової ідентифікації об`єктів Державного земельного кадастру є єдиною на всій території України.

Ідентифікатором земельної ділянки у Державному земельному кадастрі є її кадастровий номер.

Відповідно до п.29 Порядку № 1051 кадастровим номером земельної ділянки є індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.

Відповідно до п.30 та п.34 Порядку № 1051: кадастровий номер земельної ділянки складається з таких структурних елементів:

НКЗ : НКК : НЗД, де

НКЗ - дванадцятизначний номер кадастрової зони (максимальна кількість кадастрових зон становить 999999999999), в якому останні дві цифри відокремлюються від перших десяти двокрапкою;;

НКК - тризначний номер кадастрового кварталу в межах кадастрової зони (максимальна кількість кадастрових кварталів у межах кадастрової зони становить 999).;

НЗД - чотиризначний номер земельної ділянки в межах кадастрового кварталу (максимальна кількість земельних ділянок у межах кадастрового кварталу становить 9999).

Структурні елементи номера кадастрової зони і кварталу відокремлюються один від одного двокрапкою.

Тобто кадастровий номер земельної ділянки складається з 19 цифр.

Відповідно до положень ст. 1 Податкового кодексу України:

1.1. Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до положень ст. 19-1 Податкового кодексу України, контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу:

19-1.1.1. здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків;

19-1.1.2. контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів.

Відповідно до положень ст. 41 Податкового кодексу України:

41.1. Контролюючими органами є:

41.1.1. податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи;

41.3. Державні податкові інспекції є структурними підрозділами територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та діють на підставі положень про такі територіальні органи, затверджених центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в межах функцій, визначених статтею 19-3 цього Кодексу.

41.4. Органами стягнення є виключно контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 цього пункту, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.

41.6. Інші державні органи не мають права проводити перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів, у тому числі на запит правоохоронних органів.

З метою з`ясування повноважень працівників податкових органів, які повинні були здійснювати перевірку податкових декларацій та контроль за дотриманням законодавства з питань оподаткування, законодавства з питань сплати земельного податку, на виконання вимог ч. 5 ст. 132 КПК України, на адресу ІНФОРМАЦІЯ_9 направлено запит з метою отримання інформації про дані працівника ІНФОРМАЦІЯ_9 або ІНФОРМАЦІЯ_13 у м. Запоріжжя, до повноважень якого було віднесено розгляд та перевірку податкових декларацій з плати за землю №№ 9004510110 (2018 рік), 9014985119 (2019 рік), 9112279303 (2020 рік), 9019255447 (2021 рік), що подавались ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), а також перевірки суми розрахунку земельного податку земельних ділянок, зазначених у вказаних податкових деклараціях, та достовірність поданих ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » відомостей у вказаних деклараціях, а також отримати належним чином завірені копії посадових інструкцій, наказів про призначення на посаду вказаного працівника, разом із копією відповідно положення про відділ/управління, в якому він виконував свої посадові обов`язки.

Згідно із відповіддю ІНФОРМАЦІЯ_9 від 08.06.2023, ІНФОРМАЦІЯ_14 відмовлено в наданні запитуваної інформації та копій документів, та наголошено на необхідності отримання ухвали слідчого судді про проведення тимчасового доступу до вказаної інформації та документів.

Згідно із відомостями, що містяться в податкових деклараціях ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за період з 2018 по 2021 роки, встановлено, що в графі «найменування контролюючого органу за місцезнаходженням земельної(их) ділянки(ок), до якого подається декларація» зазначено ІНФОРМАЦІЯ_15 , ІНФОРМАЦІЯ_16 ( ІНФОРМАЦІЯ_17 .

Враховуючи те, що у володінні ІНФОРМАЦІЯ_9 (код згідно з ЄДРПОУ ВП НОМЕР_5 ), яке зареєстровано за юридичною адресою: АДРЕСА_3 , перебувають інформація про працівника ІНФОРМАЦІЯ_9 або ІНФОРМАЦІЯ_13 , до повноважень якого було віднесено розгляд та перевірку податкових декларацій з плати за землю, що подавались ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) протягом 2018-2021 років, а також перевірки суми розрахунку земельного податку земельних ділянок, зазначених у вказаних податкових деклараціях, та достовірність поданих ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » відомостей у вказаних деклараціях, а також документи, які регламентують посадові обов`язки вказаного працівника (посадові інструкції, накази про призначення/переведення на посаду вказаного працівника, положення про відділ/управління, в якому він виконував свої посадові обов`язки) та документи особової справи вказаного працівника, які містяться відомості, які можуть бути використані як докази у кримінальному провадженні, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, необхідно отримати тимчасовий доступ до інформації та оригіналів наступних документів:

-інформація про працівника ІНФОРМАЦІЯ_9 або ІНФОРМАЦІЯ_13 , до повноважень якого було віднесено розгляд та перевірку податкових декларацій з плати за землю, що подавались ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) протягом 2018-2021 років, а також перевірки суми розрахунку земельного податку земельних ділянок, зазначених у вказаних податкових деклараціях, та достовірність поданих ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » відомостей у вказаних деклараціях;

-документи, які регламентують посадові обов`язки (посадові інструкції, накази про призначення/переведення на посаду) працівника ІНФОРМАЦІЯ_9 або ІНФОРМАЦІЯ_13 , до повноважень якого було віднесено розгляд та перевірку податкових декларацій з плати за землю, що подавались ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) протягом 2018-2021 років, а також перевірки суми розрахунку земельного податку земельних ділянок, зазначених у вказаних податкових деклараціях, та достовірність поданих ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » відомостей у вказаних деклараціях

-положення про відділ/управління, в якому працівник ІНФОРМАЦІЯ_9 або ІНФОРМАЦІЯ_18 , до повноважень якого було віднесено розгляд та перевірку податкових декларацій з плати за землю, що подавались ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) протягом 2018-2021 років, а також перевірки суми розрахунку земельного податку земельних ділянок, зазначених у вказаних податкових деклараціях, та достовірність поданих ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » відомостей у вказаних деклараціях, виконував свої посадові обов`язки);

-документи особової справи працівника ІНФОРМАЦІЯ_9 або ІНФОРМАЦІЯ_18 , до повноважень якого було віднесено розгляд та перевірку податкових декларацій з плати за землю, що подавались ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) протягом 2018-2021 років, а також перевірки суми розрахунку земельного податку земельних ділянок, зазначених у вказаних податкових деклараціях, та достовірність поданих ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » відомостей у вказаних деклараціях із можливістю вилучення їх завірених копій.

Заступник начальникавідділу СУГУНП вЗапорізькій області ОСОБА_3 в судове засідання не з`явилася, надала заяву про розгляд клопотання без її участі, на задоволенні клопотання наполягає.

Представник особи, у володінні якої знаходяться речі та документи, у судове засідання не викликався. З урахуванням положень ч. 2 ст.163, ч. 4 ст. 107КПК України слідчий суддя вважає за можливе розглянути клопотання за відсутності представника особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, слідчого, без здійснення фіксування технічними засобами.

Перевіривши матеріали клопотання та дослідивши докази по даних матеріалах, слідчий суддя вважає, що клопотання підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

В силу ст.131КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження, а заходами забезпечення кримінального провадження є, в тому числі тимчасовий доступ до речей і документів.

Згідно ч. 1 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та,уразі прийняттявідповідного рішенняслідчим суддею,судом,вилучити їх здійснити їх виїмку. Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Згідно ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:

1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;

2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;

3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану закономтаємницю.

У ч. 7 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Згідно ст. 165 КПК України особа, яка зазначена в ухвалі слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до речей і документів як володілець речей або документів, зобов`язана надати тимчасовий доступ до зазначених в ухвалі речей і документів особі, зазначеній у відповідній ухвалі слідчого судді, суду.Зазначена вухвалі слідчогосудді,суду особазобов`язанапред`явитиособі,яка зазначенав ухваліяк володілецьречей ідокументів,оригінал ухвалипро тимчасовийдоступ доречей ідокументів тавручити їїкопію. Особа, яка пред`являє ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів, зобов`язана залишити володільцю речей і документів опис речей і документів, які були вилучені на виконання ухвали слідчого судді, суду.

Слідчий суддя вважає, що органом досудового розслідування доведена наявність достатніх підстав вважати, що зазначені в клопотання відомості перебувають у володінні відповідальної особи. Ці відомості самі по собі та у сукупності з іншими речами, документами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Беручи до уваги, що клопотання про вилучення документів обґрунтовано тим, що вилучення зазначених документів необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів, слідчий суддя, у відповідності до ч. 7ст. 163 КПК України, вважає за необхідне надати дозвіл на їх вилучення.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 40, 131, 132, 159-164 КПК України, -

УХВАЛИВ:

Клопотання заступника начальника відділу СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів, на підставі матеріалів кримінального провадження внесеного до ЄРДР за № 12019080040001781 від 29.05.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 28 ч. 3 ст. 365-2, ч. 2 ст. 28 ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 364 КК України задовольнити.

Надати заступнику начальника відділу СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_3 , старшому слідчому СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_4 , старшому слідчому в ОВС СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_5 , старшому слідчому СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_6 , старшому слідчому СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_7 , слідчому СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_8 , старшому слідчому СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_9 дозвіл на тимчасовий доступ до інформації та документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_9 (код згідно з ЄДРПОУ ВП НОМЕР_5 ), яке зареєстровано за юридичною адресою: АДРЕСА_3 , до інформації про працівника ІНФОРМАЦІЯ_9 або ІНФОРМАЦІЯ_10 , до повноважень якого було віднесено розгляд та перевірку податкових декларацій з плати за землю, що подавались ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) протягом 2018-2021 років, а також перевірки суми розрахунку земельного податку земельних ділянок, зазначених у вказаних податкових деклараціях, та достовірність поданих ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » відомостей у вказаних деклараціях, а також до оригіналів документів, які регламентують посадові обов`язки вказаного працівника (посадові інструкції, накази про призначення/переведення на посаду вказаного працівника, положення про відділ/управління, в якому він виконував свої посадові обов`язки) та до оригіналів документів особової справи вказаного працівника, а саме:

-інформації про працівника ІНФОРМАЦІЯ_9 або ІНФОРМАЦІЯ_18 , до повноважень якого було віднесено розгляд та перевірку податкових декларацій з плати за землю, що подавались ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) протягом 2018-2021 років, а також перевірки суми розрахунку земельного податку земельних ділянок, зазначених у вказаних податкових деклараціях, та достовірність поданих ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » відомостей у вказаних деклараціях;

-документів, які регламентують посадові обов`язки (посадові інструкції, накази про призначення/переведення на посаду) працівника ІНФОРМАЦІЯ_9 або ІНФОРМАЦІЯ_18 , до повноважень якого було віднесено розгляд та перевірку податкових декларацій з плати за землю, що подавались ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) протягом 2018-2021 років, а також перевірки суми розрахунку земельного податку земельних ділянок, зазначених у вказаних податкових деклараціях, та достовірність поданих ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » відомостей у вказаних деклараціях

-положення про відділ/управління, в якому працівник ІНФОРМАЦІЯ_9 або ІНФОРМАЦІЯ_18 , до повноважень якого було віднесено розгляд та перевірку податкових декларацій з плати за землю, що подавались ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) протягом 2018-2021 років, а також перевірки суми розрахунку земельного податку земельних ділянок, зазначених у вказаних податкових деклараціях, та достовірність поданих ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » відомостей у вказаних деклараціях, виконував свої посадові обов`язки);

-документів особової справи працівника ІНФОРМАЦІЯ_9 або ІНФОРМАЦІЯ_18 , до повноважень якого було віднесено розгляд та перевірку податкових декларацій з плати за землю, що подавались ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) протягом 2018-2021 років, а також перевірки суми розрахунку земельного податку земельних ділянок, зазначених у вказаних податкових деклараціях, та достовірність поданих ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » відомостей у вказаних деклараціях із можливістю вилучення їх завірених копій.

Визначити строк дії ухвали протягом тридцяти днів з дня постановлення ухвали слідчим суддею, тобто до 11 серпня 2023 року.

Умисне невиконання ухвали суду тягне за собою кримінальну відповідальність, передбачену ст. 382 КК України.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення вказаних документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудОрджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення11.07.2023
Оприлюднено03.05.2024
Номер документу112223380
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —335/11359/19

Ухвала від 14.08.2024

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Мінаєв М. М.

Ухвала від 03.06.2024

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Воробйов А. В.

Ухвала від 16.04.2024

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Воробйов А. В.

Ухвала від 01.03.2024

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Мінаєв М. М.

Ухвала від 15.02.2024

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Мінаєв М. М.

Ухвала від 14.07.2023

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Воробйов А. В.

Ухвала від 11.07.2023

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Воробйов А. В.

Ухвала від 11.07.2023

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Воробйов А. В.

Ухвала від 11.07.2023

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Воробйов А. В.

Ухвала від 09.12.2022

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Воробйов А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні