Ухвала
від 18.07.2023 по справі 140/1668/23
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

18 липня 2023 року

м. Київ

справа №140/1668/23

адміністративне провадження №К/990/24235/23

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Шевцової Н. В.,

суддів: Данилевич Н. А., Мацедонської В. Е.,

перевіривши касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Аванті-Девелопмент" на постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 13 червня 2023 року у справі №140/1668/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Аванті-Девелопмент" до Іваничівської селищної ради Володимир-Волинського району Волинської області про визнання протиправним та скасування рішення,

УСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Аванті-Девелопмент" (далі - ТОВ "Аванті-Девелопмент", позивач) звернулося до Волинського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Іваничівської селищної ради Володимир-Волинського району Волинської області, в якому просило визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Іваничівської селищної ради Володимир-Волинського району Волинської області №119 від 28.09.2022 «Про встановлення та застосування при розрахунках з бюджетними установами/організаціями, що розташовані на території Іваничівської селищної ради тарифу на теплову енергію».

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 29 березня 2023 року позов задоволено.

Визнано протиправним та скасовано рішення Виконавчого комітету Іваничівської селищної ради Володимир-Волинського району Волинської області №119 від 28.09.2022 «Про встановлення та застосування при розрахунках з бюджетними установами/організаціями, що розташовані на території Іваничівської селищної ради, тарифу на теплову енергію».

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 13 червня 2023 року скасовано рішення Волинського окружного адміністративного суду від 29 березня 2023 року та прийнято постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовлено.

На зазначену постанову суду апеляційної інстанції представником позивача подано касаційну скаргу, яку зареєстровано у Верховному Суді 10 липня 2023 року.

Протоколом автоматизованого розподілу судової справи від 10.07.2023 визначено склад колегії суддів для розгляду цієї касаційної скарги: Рибачук А.І. - головуючий суддя, судді: Бучик А.Ю., Коваленко Н.В. та передано головуючому судді-доповідачу.

12 липня 2023 року ухвалою Верховного Суду заяви суддів Рибачука А.І., Бучик А.Ю. та Коваленко Н.В. про самовідвід задоволено. Відведено суддів Рибачука А.І., Бучик А.Ю. та Коваленко Н.В. від участі у касаційному розгляді справи №140/1668/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Аванті-Девелопмент" до Іваничівської селищної ради Володимир-Волинського району Волинської області про визнання протиправним та скасування рішення. Передано матеріали касаційного провадження у справі № 140/1668/23 до Секретаріату Касаційного адміністративного суду для визначення складу суду в порядку, передбаченому КАС України.

13 липня 2023 року розпорядженням заступника керівника апарату Верховного Суду - керівника секретаріату Касаційного адміністративного суду №1123 призначено повторний автоматизований розподіл справи у зв`язку з постановленням Верховним Судом 12 липня 2023 року ухвали № К/990/24235/23 про відведення судді-доповідача Рибачука А.І. та суддів Бучик А.Ю., Коваленко Н.В. від розгляду матеріалів касаційної скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Аванті-Девелопмент" на постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 13 червня 2023 року у справі № 140/1668/23.

Протоколом повторного автоматизованого розподілу справ між суддями визначено склад суду: головуючого суддю Шевцову Н. В., суддів Мацедонську В. Е., Данилевич Н. А.

Пункт 8 частини другої статті 129 Конституції України серед основних засад судочинства закріплює забезпечення права на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.

Згідно із частиною першою статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.

Вирішуючи питання про відкриття касаційного провадження, Верховний Суд вважає зазначити наступне.

У касаційній скарзі позивачем зазначено, що вона подана на підставі пункту 3 частини четвертої статті 328 КАС України, відповідно до якого підставою касаційного оскарження судових рішень, зазначених у частині першій цієї статті, є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права виключно якщо відсутній висновок Верховного Суду щодо питання застосування норми права у подібних правовідносинах.

На обґрунтування зазначеної підстави оскарження судового рішення позивач вказує, що суд апеляційної інстанції неправильно застосував в оскаржуваній постанові норми матеріального права, а саме - частину четверту статті 20 Закону «Про теплопостачання», частину першу статті 1 Закону України «Про особливості регулювання відносин на ринку природного газу та у сфері теплопостачання під час дії воєнного стану та подальшого відновлення їх функціонування», висновок Верховного Суду щодо застосування яких у подібних правовідносинах - відсутній.

Представник позивача доводить, що враховуючи те, що закони не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи (частина перша статті 58 Конституції України), та враховуючи зміст частини першої статті 1 Закону № 2479-ІХ, норму частини першої статті Закону щодо заборони підвищення тарифів потрібно розуміти так, що вона поширюється на правовідносини, які виникли після набрання ним чинності, тобто з 19.08.2022 і на майбутнє, і не поширюється на правовідносини, які виникли і закінчилися до набрання ним чинності (до 19.08.2022), а тому, починаючи з 19.08.2022 і протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, тарифи на теплову енергію (її виробництво, транспортування та постачання) і послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води не можуть бути підвищені.

Закон № 2479-ІХ не передбачає пониження (зменшення) тарифів, які були встановлені після запровадження в Україні воєнного стану і до набрання чинності цим Законом, не встановлює обов`язку щодо необхідності перегляду тарифів, які були встановлені після запровадження в Україні воєнного стану і до набрання чинності цим Законом, і приведення їх розміру у відповідність до вимог цього Закону, не зобов`язує органи, уповноважені встановлювати (переглядати) тарифи, зменшувати тарифи, які були збільшені з 24.02.2022 та до набрання чинності цим законом, та не наділяє органи, уповноважені встановлювані (переглядати) тарифи, відповідними повноваженнями.

А тому, якщо тариф на теплову енергію був збільшений до набрання чинності Законом № 2479-ІХ, то органи місцевого самоврядування не можуть зменшувати такий тариф після набрання чинності цим Законом, оскільки Закон № 2479-ІХ не надає їм таких повноважень.

Враховуючи викладене, Суд вважає доведеним наявність підстави касаційного оскарження, визначеної пунктом 3 частини четвертої статті 328 КАС України.

Касаційна скарга відповідає вимогам статті 330 КАС України, підстави для залишення касаційної скарги без руху, її повернення чи відмови у відкритті касаційного провадження відсутні.

Керуючись статтями 328, 329, 330, 334, 335, 338, 340 Кодексу адміністративного судочинства України, Суд

УХВАЛИВ:

Відкрити касаційне провадження за касаційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Аванті-Девелопмент" на постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 13 червня 2023 року у справі №140/1668/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Аванті-Девелопмент" до Іваничівської селищної ради Володимир-Волинського району Волинської області про визнання протиправним та скасування рішення.

Витребувати із Волинського окружного адміністративного суду матеріали справи №140/1668/23.

Надіслати учасникам справи копію цієї ухвали разом із копією касаційної скарги та доданих до неї матеріалів.

Встановити строк для подачі відзиву на касаційну скаргу - десять днів з дня отримання копії цієї ухвали - та роз`яснити, що до відзиву додаються докази надсилання (надання) його копій і доданих до нього документів іншим учасникам справи.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач Н. В. Шевцова

Судді Н. А. Данилевич

В. Е. Мацедонська

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення18.07.2023
Оприлюднено19.07.2023
Номер документу112268008
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо державного регулювання цін і тарифів

Судовий реєстр по справі —140/1668/23

Постанова від 19.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 18.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 08.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Постанова від 13.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мельник-Томенко Ж.М.

Ухвала від 12.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мельник-Томенко Ж.М.

Ухвала від 18.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шевцова Н.В.

Ухвала від 12.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Постанова від 13.06.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 23.05.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 23.05.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні