КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 липня 2023 року м. Кропивницький Справа № 340/6970/21
провадження № 2-ап/340/27/23
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Кармазиної Т.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "КАН" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -
В С Т А Н О В И В :
Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "КАН" (код ЄДРПОУ 34894761, вул. Паркова, буд. 7, с. Івано-Благодатне, Кропивницький р-н, Кіровоградська обл.) та зобов`язати відповідача повністю зупинити виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: відкриті гірничі роботи та геолого-маркшейдерські роботи, до усунення зазначених в позовній заяві порушень.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що проведено позапланову перевірку ТОВ "Будівельна компанія "КАН" згідно якої виявлено порушення вимог нормативно-правових актів з питань охорони праці, які можуть створювати загрозу життю та здоров`ю людей.
Ухвалою судді від 11.10.2021 року відкрито провадження у справі, вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з викликом учасників справи, призначено судове засідання на 10.11.2021 року (а.с.29).
10.11.2021 судове засідання відкладено до 09.12.2021 у зв`язку з неявкою відповідача та відсутністю доказів його належного повідомлення про дату, час та місце розгляду справи (а.с.32).
Ухвалою суду від 09.12.2021 клопотання представників сторін про зупинення провадження у справі задоволено, зупинено провадження у даній справі до 25.02.2022 року (а.с.55).
25.02.2022 судове засідання не відбулося у зв`язку з військовим станом, розгляд справи перенесено на 24.05.2022. (а.с.63)
У судове засідання 24.05.2022 року представники сторін не з`явилися, подавши клопотання про продовження процесуального строку встановленого ухвалою суду від 09.12.2021 для надання їм часу для примирення до 25.08.2022 та розгляд даного клопотання здійснити в порядку письмового провадження.(а.с.66, 67)
Ухвалою суду від 24.05.2022 продовжено процесуальний строк встановлений ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 09.12.2021 року до 25.08.2022 року (а.с.69).
25.08.2022 судове засідання не відбулося у зв`язку з перебуванням судді у відпустці, розгляд справи відкладено до 03.10.2022 року (а.с.72).
Ухвалою суду від 03.10.2022 поновлено провадження у справі, а позовну заяву Управління Держпраці у Кіровоградській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "КАН" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - залишено без розгляду (а.с.76).
Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 19.04.2023 у справі № 340/6970/21 замінено первісного позивача Управління Держпраці у Кіровоградській області на Південно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці (а.с.111).
Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 17.05.2023 у справі №340/6970/21 апеляційну скаргу Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці задоволено. Ухвалу Кіровоградського окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2022 року про залишення без розгляду позову у справі за позовом Управління Держпраці у Кіровоградській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "КАН" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду скасовано, а справу направлено до суду першої інстанції для продовження розгляду (а.с.118).
Ухвалою суду від 13.06.2023 прийнято до розгляду справу №340/6970/21 з призначенням судового засідання для розгляду справи по суті 04.07.2023 (а.с.121).
04.07.2023 розгляд справи відкладено до 21.07.2023 у зв`язку з неявкою відповідача (а.с.128).
У судове засідання 21.07.2023 учасники справи не з`явилися. Представником позивача подана заява про розгляд даної справи в порядку письмового провадження (а.с.132).
Представник відповідача, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи (з огляду на направлене рекомендованим поштовим відправленням на його адресу повістки про виклик, яка повернулась до суд з відміткою пошти щодо не вручення) не з`явився, причини неявки суду не повідомив.(а.с.131)
Зважаючи на викладене, у відповідності до ч.9 ст.205 КАС України, суд вирішив розгляд справи здійснити у порядку письмового провадження.
Представником відповідача подано відзив на адміністративний позов, згідно якого підприємство у 2021 році не планувало та не виконувало роботи підвищеної небезпеки, при цьому протягом 2021 року відповідно до штатного розпису відсутні інші працівники на підприємстві, окрім директора підприємства, проте вказаний відзив не підписано, а тому суд не приймає його до уваги (а.с.48-51).
Натомість до відзиву на адміністративний позов долучено бухгалтерську довідку, згідно якої на підприємстві з 01.01.2021 по 08.12.2021 не здійснювалась господарська та інша діяльність, відсутні працівники, окрім директора (керівника), яка виготовлена на бланку Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "КАН", підписана директором, із проставленою печаткою Товариство з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "КАН", а тому відомості зазначені у цій довідці суд приймає до уваги (а.с.52).
Дослідивши подані представниками сторін документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з таких підстав.
Відповідно до абз.2 ч.1 ст.1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 р. №877-V (далі за текстом - Закон №877) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно з ч.6 ст.2 Закону №877 заходи контролю здійснюються органами державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду), державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення, державного нагляду (контролю) у сфері пожежної та техногенної безпеки, державного контролю за додержанням законодавства у сфері моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами, зокрема державного нагляду (контролю) в галузі цивільної авіації - з урахуванням особливостей, встановлених Повітряним кодексом України, нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання (Авіаційними правилами України), та міжнародними договорами у сфері цивільної авіації.
З огляду на абз.2 ч.1 ст.38 Закону України "Про охорону праці" від 14.10.1994 №2694-ХІІ (далі за текстом - Закон №2694) державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Відповідно до п.1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 р. №96 (далі за текстом - Положення №96) Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Першого віце-прем`єр-міністра України - Міністра економіки, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Згідно з пп.1 п.3 Положення №96 основними завданнями Держпраці є реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Пунктом 7 Положення №96 встановлено, що Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Відповідно до п.1 Положення про Управління Держпраці у Кіровоградській області, затвердженого наказом Державної служби України з питань праці від 03.08.2018 р. №84 (далі за текстом - Положення №84 (діючого на час виникнення правовідносин) Управління Держпраці у Кіровоградській області є територіальним органом Державної служби України з питань охорони праці, що їй підпорядковується (а.с.8).
На підставі пп.16 п.4 Положення №84 Управління Держпраці відповідно до покладених на нього завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування. Транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами. Проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення; виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів; організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань (а.с.10).
Згідно з п.1 Положення про Південно-Східне міжрегіональне управління Державної служби України з питань праці затвердженого наказом Державної служби України з питань праці від 23.09.2022 №167 (далі за текстом - Положення №167) східне міжрегіональне управління Державної служби України з питань праці (далі - Міжрегіональне управління) є територіальним органом Державної служби України з питань праці (далі - Держпраці), що їй підпорядковується.
На підставі Положення №167 здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань: забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення; виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів; організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення та перевірки їх знань.
Частиною 5 статті 4 Закону №877 встановлено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Відповідно до ч.7 ст.7 Закону №877 на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Частиною 4 статті 43 Конституції України встановлено, що кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом.
Згідно з абз.2 ч.2 ст.4 Закону №2694 державна політика в галузі охорони праці базується на принципах пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Судом встановлено, що відповідно до наказу Управління від 07.07.2021 №680 та направлення на проведення перевірки від 07.07.2021 №285, 09.07.2021 посадовою особою Управління на ТОВ "Будівельна компанія "КАН" (ЄДРПОУ 34894761, вул. Паркова, буд. 7, с. Івано-Благодатне, Кропивницький район, Кіровоградська область) проведено позапланову перевірку з метою перевірки виконання раніше виданих приписів від 22.02.2021 №КР 1586/13/ОП (пункти 1-3) та №КР1586/13/ГН (пункти 1-2) (а.с. 13-14).
За результатами перевірки складено акт від 09.07.2021 №КР 6679/13.1, де у рядках №1.1, 1.2, 1.3, 1.4 таблиці розділу V даного акту зафіксовано про не усунення порушень зазначені у рядках № 1,2,3 раніше виданого припису від 22.02.2021 №КР1586/13/ОП та у рядках 1, 2 раніше виданого припису від 22.02.2021 № КР1586/13/ГН, які можуть створювати загрозу життю та здоров`ю людей, а саме:
- керівник підприємства не пройшов спеціальне навчання і перевірку знань з питань охорони праці, а саме: НПАОП 0.00-1.24-10 "Правила охорони праці під час розробки родовищ корисних копалин відкритим способом", що є порушенням вимог статті 18 Закону України "Про охорону праці" від 14.10.1992 №2694-ХІІ; пункту 4.1 глави 4 НПАОП 0.00-4.12-05 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці 26.01.2005 №15, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.02.2005 за №231/10511;
- підприємством не отримано дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: відкриті гірничі роботи, геолого-маркшейдерські роботи (пункти 4, 28 групи А додатку 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 №1107 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 №77), що є порушення вимог статті 21 Закону України "Про охорону праці" від 14.10.1992 №2694-ХІІ;
- підприємством не проведено розгляд та погодження в Управлінні Держпраці у Кіровоградській області план розвитку гірничих робіт на 2021 рік по Шестаківському родовищу піску, що є порушенням вимог статті 13 Закону України "Про охорону праці" від 14.10.1992 №2694-ХІІ; статті 19 Гірничого закону України від 06.10.1999 №1127-XIV; пункту 1.2 глави 1 розділу IV НПАОП 0.00-1.24-10 Правил охорони праці під час розробки родовищ корисних копалин відкритим способом, затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 18.03.2010 №61, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 03.06.2010 за №356/17651;
- у штаті підприємства відсутні геологічна та маркшейдерська служби (не заключено договір на виконання вказаних робіт сторонньою організацією, що має на це відповідні дозволи або зареєстровані декларації), що є порушенням вимог статті 13 Закону України "Про охорону праці" від 14.10.1992 №2694-ХІІ; статей 24, 53, 56 Кодексу України про надра від 27.07.1994 №132/94-ВР; пункту 1.2 глави 1 розділу IV НПАОП 0.00-1.24-10 Правил охорони праці під час розробки родовищ корисних копалин відкритим способом, затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 18.03.2010 №61, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 03.06.2010 за№356/17651 (а.с.15-19).
09.07.2021 примірник акту перевірки вручений директору ТОВ "Будівельна компанія "КАН" Кабешеву A.M. та підписаний останнім без жодних зауважень та заперечень (а.с.19 зв.).
Положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров`я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, поряд з іншими правовими актами регулює Закон України "Про охорону праці" від 14.10.1992 №2694-ХІІ (далі - Закон № 2694).
Відповідно до частини 1 статті 1 Закону № 2694 охорона прані - це система правових, соціально-економічних. організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров`я і працездатності людини у процесі трудової діяльності.
Статтею 4 Закону № 2694 визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі, на принципах пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Згідно з ч.1 ст.6 Закону №2694 умови праці на робочому місці, безпека технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування та інших засобів виробництва, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються працівником, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам законодавства.
Статтею 13 Закону №2694 встановлено, що роботодавець зобов`язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.
З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме: створює відповідні служби і призначає посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань охорони праці, затверджує інструкції про їх обов`язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій, а також контролює їх додержання; розробляє за участю сторін колективного договору і реалізує комплексні заходи для досягнення встановлених нормативів та підвищення існуючого рівня охорони праці; забезпечує виконання необхідних профілактичних заходів відповідно до обставин, що змінюються; впроваджує прогресивні технології, досягнення науки і техніки, засоби механізації та автоматизації виробництва, вимоги ергономіки, позитивний досвід з охорони праці тощо; забезпечує належне утримання будівель і споруд, виробничого обладнання та устаткування, моніторинг за їх технічним станом; забезпечує усунення причин, що призводять до нещасних випадків, професійних захворювань, та здійснення профілактичних заходів, визначених комісіями за підсумками розслідування цих причин; організовує проведення аудиту охорони праці, лабораторних досліджень умов праці, оцінку технічного стану виробничого обладнання та устаткування, атестацій робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці в порядку і строки, що визначаються законодавством, та за їх підсумками вживає заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров`я виробничих факторів; розробляє і затверджує положення, інструкції, інші акти з охорони праці, що діють у межах підприємства (далі - акти підприємства), та встановлюють правила виконання робіт і поведінки працівників на території підприємства, у виробничих приміщеннях, на будівельних майданчиках, робочих місцях відповідно до нормативно-правових актів з охорони праці, забезпечує безоплатно працівників нормативно-правовими актами та актами підприємства з охорони праці; здійснює контроль за додержанням працівником технологічних процесів, правил поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, використанням засобів колективного та індивідуального захисту, виконанням робіт відповідно до вимог з охорони праці; організовує пропаганду безпечних методів праці та співробітництво з працівниками у галузі охорони праці; вживає термінових заходів для допомоги потерпілим, залучає за необхідності професійні аварійно-рятувальні формування у разі виникнення на підприємстві аварій та нещасних випадків.
Роботодавець несе безпосередню відповідальність за порушення зазначених вимог.
Відповідачем не надано доказів на підтвердження усунення виявлених порушень, зафіксованих відповідачем в акті перевірки.
Відповідно до абзацу 5 частини 1 статті 39 3акону №2694 посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.
Воднораз, ч.5 ст.4 Закону №877 передбачено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Відповідно до ч.7 ст.7 Закону №877 на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
На підставі ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною першою статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до частини другої статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання (частини перша та друга статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України).
Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Таким чином, враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позивачем доведено наявність правових підстав для застосування до ТОВ "Будівельна компанія "КАН" заходів реагування у сфері державного нагляду, шляхом зобов`язання відповідача повністю зупинити виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: відкриті гірничі роботи та геолого-маркшейдерські роботи.
При цьому, суд врахував бухгалтерську довідку наданої відповідачем, згідно якої на підприємстві з 01.01.2021 по 08.12.2021 не здійснювалась господарська та інша діяльність, відсутні працівники, окрім директора (керівника), однак безпека працівників при виконанні робіт має бути забезпечена не лише у 2021, а у будь-який час при виконанні зазначених робіт.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, оскільки вони є обґрунтованими та законними.
Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Такі витрати позивачем у даній справі не понесені.
Крім того, у позовній заяві позивач просить звернути судове рішення до негайного виконання.
Статтею 371 Кодексу адміністративного судочинства України визначено категорії спорів рішення по яких виконуються негайно, а також, які можуть бути звернуті до негайного виконання. Однак, рішення щодо застосування заходів реагування не можуть бути звернуті до негайного виконання відповідно до змісту статті 371 КАС України.
Керуючись ст.ст.77-79, 90, 132, 242-246, 255, 293, 295-297 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці (49107, м. Дніпро, вул. Армстронга Ніла, буд. 1 Д, ЄДРПОУ 44729283) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "КАН" (27635, Кіровоградська область, Кропивницький район, с.Івано-Благодатне, вул.Паркова, 7, ЄДРПОУ 34894761) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - задовольнити.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "КАН" (27635, Кіровоградська область, Кропивницький район, с.Івано-Благодатне, вул.Паркова, 7, ЄДРПОУ 34894761), шляхом повного зупинення виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: відкриті гірничі роботи та геолого-маркшейдерські роботи, до повного усунення порушень.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Т.М. КАРМАЗИНА
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.07.2023 |
Оприлюднено | 03.08.2023 |
Номер документу | 112553667 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо праці, зайнятості населення, у тому числі |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Т.М. КАРМАЗИНА
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні