Дата документу 10.08.2023Справа № 554/6417/23 Провадження № 1-кс/554/10204/2023
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 серпня 2023 року м. Полтава
Слідчий суддя Октябрського районного суду м. Полтави ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 розглянувши клопотання старшого слідчого відділу розслідувань особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Полтавській області капітана поліції ОСОБА_3 , погоджене заступником керівника Полтавської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Центрального регіону - ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення обшуку за матеріалами досудового розслідування внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 07.07.2023 р. за № 42023172690000034 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 369-2, ч. 3 ст. 332 КК України ,-
В С Т А Н О В И В :
Слідчий звернувся до суду із клопотанням про надання дозволу на проведення обшуку, посилаючись на те що, слідчим управлінням ГУНП в Полтавській області проводиться досудове розслідування в кримінальному провадженні, відомості про які 07.07.2023 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023172690000034 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 369-2, ч. 3 ст. 332 КК України.
Досудовим розслідуванням установлено, що ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працюючи на посаді адміністратора ІНФОРМАЦІЯ_2 , з корисливих мотивів вчинив ряд кримінальних правопорушень у сфері охорони державної таємниці, недоторканості державних кордонів, забезпечення призову та мобілізації, а також у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов`язаної з наданням публічних послуг, за наступних обставин.
Згідно ст.ст. 6, 20 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», військові посадові особи - це військовослужбовці, які обіймають штатні посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов`язків, або які спеціально уповноважені на виконання таких обов`язків згідно із законодавством. На військових посадових осіб поширюються інші вимоги та обмеження, встановлені Законом України «Про запобігання корупції».
Стаття 19 Конституції України зобов`язує органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадових осіб діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до положень Закону України «Про запобігання корупції», військовим посадовим особам Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів військових формувань забороняється використовувати свої службові повноваження та пов`язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди або у зв`язку з прийняттям обіцянки/пропозиції такої вигоди для себе чи інших осіб.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про Збройні Сили України» Міністерство оборони України є центральним органом виконавчої влади і військового управління, у підпорядкуванні якого перебувають Збройні Сили України.
Згідно ст. 9 Закону України «Про Збройні Сили України» комплектування Збройних Сил України особовим складом, їх мобілізаційне та оперативне розгортання в особливий період, здійснення заходів, пов`язаних з підготовкою та призовом громадян на військову службу забезпечує Кабінет Міністрів України.
Пунктом 1 Положення про Міністерство оборони України визначено, що Міністерство оборони України входить до системи органів виконавчої влади і є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику з питань національної безпеки у воєнній сфері, сфері оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період.
Згідно із абзацом 16 ст. 1 Закону України «Про оборону України», до органів військового управління віднесено і територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, що забезпечують виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації.
Таким чином, Міністерство оборони України реалізує державну політику з питань національної безпеки у воєнній сфері, сфері оборони і військового будівництва як безпосередньо, так і через органи військового управління, що перебувають у його підпорядкуванні.
Відповідно до ст. 8 Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки завданнями та функціями територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки є: виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації, керівництво військовим обліком призовників, військовозобов`язаних та резервістів на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, контроль за його станом, зокрема в місцевих органах виконавчої влади, органах місцевого самоврядування та в органах, що забезпечують функціонування системи військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (крім СБУ та Служби зовнішньої розвідки), забезпечення в межах своїх повноважень адміністрування (територіальні центри комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя) та ведення Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів (далі - Реєстр) (районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки), проведення заходів приписки громадян до призовних дільниць, призову громадян на військову службу, проведення відбору кандидатів для прийняття на військову службу за контрактом, участь у відборі громадян для проходження служби у військовому резерві Збройних Сил, підготовка та проведення в особливий період мобілізації людських і транспортних ресурсів, забезпечення організації соціального і правового захисту військовослужбовців, військовозобов`язаних і резервістів, призваних на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори до Збройних Сил (далі - збори), ветеранів війни та військової служби, пенсіонерів з числа військовослужбовців Збройних Сил (далі - пенсіонери) та членів їх сімей, участь у військово-патріотичному вихованні громадян, здійснення інших заходів з питань оборони відповідно до законодавства.
24 лютого 2022 року Верховна Рада України прийняла Закон України «Про затвердження Указу Президента України «Про ведення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022. 22 травня 2022 року Верховна Рада України прийняла Закон України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 17 травня 2022 року №341/2022, за яким воєнний стан в Україні продовжено з 05 год. 30 хв. 25 травня 2022 року строком на 90 діб.
07 лютого 2023 року Верховна Рада України прийняла в цілому проект Закону «Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", реєстр. №8419. Законом затверджено Указ Президента України від 6 лютого 2023 року №58/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким строк дії воєнного стану в Україні продовжується з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб. Законом затверджено Указ Президента України від 2 травня 2023 року № 3057-IX "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", яким строк дії воєнного стану в Україні продовжується з 05 години 30 хвилин 20 травня 2023 року строком на 90 діб. А далі Згідно ч. 3 Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені статтями 30-34, 38, 39, 41-44, 53 Конституції України, а також вводяться тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, які передбачені частиною першою статті 8 Закону України "Про правовий режим воєнного стану".
Відповідно до рішення Прикордонної служби України № 23-61122/0/6/-22 від 24.02.2022, прийнятого у відповідності до Указу Президента від 24.02.2022 № 64/2022, з метою забезпечення оборони України, захисту її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканості, проведення своєчасної та повної мобілізації, заборонити на період дії правового режиму воєнного стану, виїзд за межі України громадян України чоловічої статті віком від 18 до 60 років.
05.06.2023 військовослужбовцями ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 вручено повістку про мобілізаційну підготовку та мобілізацію за підписом начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 полковника ОСОБА_7 , відповідно до якої йому необхідно 06.06.2023 о 08 год. 00 хв. з`явитися до ІНФОРМАЦІЯ_2 за адресою: АДРЕСА_1 .
У подальшому, на початку липня місяця 2023 року ОСОБА_6 , будучи особою військовозобов`язаною та придатною до військової служби, звернувся до знайомого ОСОБА_5 , як адміністратора ІНФОРМАЦІЯ_2 з метою отримання консультації стосовно врученої повістки. Однак, у цей час у ОСОБА_5 виник злочинний умисел, спрямований на отримання неправомірної вигоди для себе за вплив на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави, а саме начальника ІНФОРМАЦІЯ_4 та голову військово-лікарської комісії, до кола повноважень якого входить прийняття підсумкового рішення щодо придатності осіб за станом здоров`я до військової служби, непризову на військову службу та мобілізації, для уникнення військовозобов`язаними мобілізації та проходження військової служби.
Надалі, ОСОБА_5 , реалізуючи свій злочинний умисел, спрямований на отримання для себе неправомірної вигоди від ОСОБА_6 , пообіцяв останньому за грошові кошти в сумі 6 000 доларів США вплинути на одного з начальників територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки Полтавської області та на голову військово-лікарської комісії при військкоматі, з метою уникнення ним мобілізації та оформлення документів, які стануть підставою для зняття його з військового обліку та надають право виїжджати за межі державного кордону України, під час дії воєнного стану в України.
14.07.2023 ОСОБА_5 , діючи під контролем правоохоронних органів, перебуваючи на заздалегідь обумовленому з місці за адресою: Полтавська область, Миргородський район, Лохвицька ТГ, с. Криниця, діючи з корисливих мотивів, отримав від ОСОБА_6 грошові кошти в сумі 6 000 доларів США за оформлення та видачу зазначених документів.
У подальшому, ОСОБА_5 , реалізуючи свій злочинний умисел на виконання попередніх домовленостей здійснив вплив на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави, а саме начальника ІНФОРМАЦІЯ_4 та голову військово-лікарської комісії, до кола повноважень якого входить прийняття підсумкового рішення щодо придатності осіб за станом здоров`я до військової служби, непризову на військову службу та мобілізації, від яких отримав оформлені документи про непридатність ОСОБА_6 до військової служби з виключенням з військового обліку у зв`язку з хворобою.
Таким чином, ОСОБА_5 , підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 369-2КК України, тобто в одержанні неправомірної вигоди для себе за вплив на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави.
У подальшому, за викладених вище обставин, 31.07.2023 близько 17:00 год. ОСОБА_5 на виконання попередніх домовленостей, перебуваючи на в`їзді в с. Криниця Лохвицької ТГ передав ОСОБА_6 тимчасове посвідчення військовозобов`язаного № НОМЕР_1 з відміткою про зняття з військового обліку військовозобов`язаних ІНФОРМАЦІЯ_5 від 27.02.2022 та копію довідки військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_6 від 27.02.2022 про непридатність ОСОБА_6 до військової служби з виключенням з військового обліку у зв`язку з хворобою, чим усунув перешкоду у перетині останньому державного кордону України, за що отримав вище зазначені 6000 доларів США.
Таким чином, ОСОБА_5 , підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 332 КК України, а саме у сприянні незаконному переправленні особи через державний кордон України шляхом усунення перешкод, з корисливих мотивів.
Враховуючи, що ОСОБА_5 надав ОСОБА_6 тимчасове посвідчення військовозобов`язаного з підписом начальника ІНФОРМАЦІЯ_7 ОСОБА_8 , який підпорядковується ІНФОРМАЦІЯ_8 та всю чергу підпорядковуються ІНФОРМАЦІЯ_9 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 .
Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна за адресою: АДРЕСА_2 , встановлено, що вказане приміщення перебуває у власності КТ «ЄМЕЦЬ та ІНШІ - ФІРМА «ВЕСТА» КТ», код ЄДРПОУ 13965035.
Беручи до уваги наявність достатніх підстав вважати, що в службових кабінетах ІНФОРМАЦІЯ_10 , що розташований за адресою АДРЕСА_2 , можуть зберігатися речові докази по даному кримінальному провадженні, зокрема: військово-облікові документи військовозобов`язаного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , документи щодо проходження військово-лікарської комісії ОСОБА_6 , частина грошових коштів, які надані були ОСОБА_6 в сумі 4 500 доларів США, військово-облікові документи військовозобов`язаних, які зняті з військового обліку начальником ІНФОРМАЦІЯ_11 , в період з 01.01.2022 по 10.08.2023, які матимуть доказове значення по даному кримінальному провадженні.
Слідчий прохав надати дозвіл на проведення обшуку службових кабінетів ІНФОРМАЦІЯ_10 , за адресою АДРЕСА_2 .
Слідчий в судовому засіданні клопотання підтримав, прохав клопотання задовольнити, пояснення надав аналогічно викладені в клопотанні. Відповідно до ч.1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Відповідно до ч. 1 ст. 233 КПК України ніхто не має права проникати до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ним володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків установлених частиною 3 ст. 233 КПК України.
Враховуючи вищевикладене, з метою встановлення істини у кримінальному провадженні №42023172690000034 від 07.07.2023 року внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 369-2, ч. 3 ст. 332 КК України, слідчий суддя приходить до висновку про задоволення клопотання.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 234, 235, 370, 372, 376 КПК України, слідчий суддя, -
У Х В А Л И В:
Клопотання старшого слідчого відділу розслідувань особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Полтавській області капітана поліції ОСОБА_3 , погоджене заступником керівника Полтавської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Центрального регіону - ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення обшуку за матеріалами досудового розслідування внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 07.07.2023 р. за № 42023172690000034 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 369-2, ч. 3 ст. 332 КК України - задовольнити.
Надати дозвіл на проведення обшуку слідчим групи слідчих у кримінальному провадженні №42023172690000034, службових кабінетів ІНФОРМАЦІЯ_10 , за адресою АДРЕСА_2 , з метою відшукання та вилучення військово-облікові документи військовозобов`язаного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , документи щодо проходження військово-лікарської комісії ОСОБА_6 , частина грошових коштів, які надані були ОСОБА_6 в сумі 4 500 доларів США, військово-облікові документи військовозобов`язаних, які зняті з військового обліку начальником ІНФОРМАЦІЯ_11 , в період з 01.01.2022 по 10.08.2023, які матимуть доказове значення по даному кримінальному провадженні.
Строк дії ухвали становить 1 (один) місяць з дня її постановлення.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Октябрський районний суд м.Полтави |
Дата ухвалення рішення | 10.08.2023 |
Оприлюднено | 12.08.2024 |
Номер документу | 112749438 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні