Номер провадження: 22-ц/813/5551/23
Справа № 523/14093/21
Головуючий у першій інстанції Дяченко В. Г.
Доповідач Коновалова В. А.
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
31.07.2023 року м. Одеса
Одеський апеляційний суд у складі колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ:
головуючого - Коновалової В.А.,
суддів: Карташова О.Ю., Стахової Н.В.,
за участю секретаря судового засідання Долгової В.І.
учасники справи:
позивач Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Остров-9 відповідач - ОСОБА_1 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань Одеського апеляційного суду в порядку спрощеного позовного провадження справу
за апеляційною скаргою Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Остров-9
на рішення Суворовського районного суду м. Одеси від 23 лютого 2023 року,
за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Остров-9 до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги,
в с т а н о в и в:
Короткий зміст позовних вимог
У серпні 2021 року Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Остров-9 звернулось до суду із позовною заявою до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги, в обґрунтування якої зазначило, що відповідач є власником квартири АДРЕСА_1 . 18 липня 2019 року рішенням співвласників квартир у будинку за адресою: АДРЕСА_2 створено Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «ОСТРОВ-9», яке здійснює утримання і обслуговування будинку і прибудинкової території.
Позивач зазначає, що між Об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку Остров-9 та ОСОБА_1 договір про надання житлово-комунальних послуг не укладався, однак остання, як споживач, зобов`язана вчасно та у повному обсязі здійснювати оплату послуг, якими користується. Відповідач щомісячні внески на утримання будинку та прибудинкової території, платежі за електроенергію, водопостачання, за опалення будинку не сплачує внаслідок чого, за період з червня 2020 року по травень 2021 року включно, утворилася заборгованість в розмірі 40400,38 грн, яка складається з: 14824 грн - заборгованості за послуги з електропостачання; 5367,76 грн - заборгованості за послуги з водопостачання; 11526,61 грн - заборгованості за послуги з постачання теплової енергії; 9682,01 грн - заборгованості за послуги з утримання будинком та прибудинкової території.
Позивач просив суд стягути з ОСОБА_1 на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Остров-9 заборгованість за житлово-комунальні послуги та послуги з утримання будинку та прибудинкової території у розмірі 40400,38 грн.
Короткий зміст рішення суду першої інстанції
Суворовський районний суд м. Одеси рішенням від 23 лютого 2023 року у задоволенні позову Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Остров-9 до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги відмовив.
Відмовляючи у задоволенні позовних вимог суд першої інстанції, виходив з встановлених законодавством пільг на оплату комунальних послуг ОСОБА_1 , як члена сім`ї учасника бойових дій.
Також суд першої інстанції зазначив, що позивачем на підтвердження заборгованості відповідача по оплаті житлово-комунальних послуг не надано письмовий розрахунок заборгованості.
Короткий зміст вимог апеляційної скарги
В апеляційній скарзі Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Остров-9 просить рішення скасувати та ухвалити нове рішення, яким позов Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Остров-9 до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги задовольнити, посилаючись на неповне з`ясування обставин справи, що мають значення для справи, порушення судом норм процесуального права та неправильне застосування норм матеріального права.
АРГУМЕНТИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ
(1) Доводи особи, яка подала апеляційну скаргу
В апеляційній скарзі Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Остров-9 щодо доводів відповідача про наявність пільг посилається на те, що порядок отримання зазначених відповідачем пільг, на які вона має право, встановлений Порядком надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг затверджений постановою КМУ від 17.04.2019 року № 373. Однак відповідач у відповідності до вказаного порядку пільги не отримує.
(2) Позиція інших учасників справи
Ухвалою Одеського апеляційного суду від 09.05.2023 року відповідачу, роз`яснювалось право подання до апеляційного суду відзиву на апеляційну скаргу.
Представнику відповідача копія ухвали про відкриття провадження та копія апеляційної скарги надіслана на електронну пошту, зазначену ним у заяві про ознайомлення, та отримана ним 11.07.2023 року, що підтверджується довідками.
У відзиві на апеляційну скаргу відповідач просить у задоволенні апеляційної скарги відмовити, а оскаржуване рішення залишити без змін, посилаючись на те, що на підставі положень Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» її чоловік, який спільно проживає з відповідачем у квартирі за адресою: АДРЕСА_1 має пільги на оплату житлово-комунальних послуг у розмірі 75%. Також вважає, що позивачем не надано докази на підтвердження заборгованості відповідача.
Представник позивача та відповідач в судове засідання не з`явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.
Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Остров-9 судову повістку отримало 17.07.2023 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
Відповідач про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином у відповідності до ч. 5 ст. 130 ЦПК України.
Представник відповідача у судовому засіданні просив апеляційну скаргу залиши без задоволення, а оскаржуване рішення без змін.
ПОЗИЦІЯ АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ
Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, перевіривши законність й обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів апеляційного суду приходить до наступного.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 статті 367 ЦПК України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними в ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції вмежах доводівта вимогапеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї.
Згідно ст. 263 ЦПК України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права. Судове рішення має відповідати завданню цивільного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Ухвалюючи рішення суд першої інстанції виходив з відсутності правових підстав для стягнення з відповідача ОСОБА_1 на користь ОСББ «Остров-9» заборгованості за надані житлово-комунальні послуги за період з червня 2020 року по травень 2021 року в розмірі 40 400,38 грн, оскільки позивачем не враховано передбачені законом ОСОБА_1 , як члену сім`ї учасника бойових дій, пільги на оплату комунальних послуг.
Проаналізувавши встановлені судом першої інстанції обставини у справі колегія суддів вважає, що рішення суду не відповідає вимогам закону, з огляду на таке.
Судом встановлено, що з 06 березня 2019 року власником квартири АДРЕСА_3 є ОСОБА_1 , що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності.
Згідно акту про проживання від 14 червня 2019 року за адресою: АДРЕСА_1 , с 01 червня 2019 року по 12 червня 2019 року проживають: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 .
ОСББ «ОСТРОВ-9» створено на підставі рішення загальних зборів співвласників від 18 липня 2019 року.
Судом встановлено, що ОСОБА_2 є учасником бойових дій, що підтверджується посвідченням серії НОМЕР_1 , видане 28 березня 2019 року, яке є дійсним на всій території України та є безтерміновим.
Відповідно до пунктів 4, 5 статті 12 Закону України «Про правовий статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» учасникам бойових дій (статті 5, 6) надаються такі пільги, зокрема: 4) 75-процентна знижка плати за користування житлом (квартирна плата) в межах норм, передбачених чинним законодавством (21 кв. метр загальної площі житла на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має право на знижку плати, та додатково 10,5 кв. метра на сім`ю); 75-процентна знижка плати за користування комунальними послугами (газом, електроенергією та іншими послугами) та скрапленим балонним газом для побутових потреб в межах середніх норм споживання.
Згідно довідки Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради Управлінням соціального захисту населення в Суворовському районі м. Одеси № 1375 від 04 вересня 2019 року, ОСОБА_2 , як учасник бойових дій з 01.06.2019 року (3 особи) перебуває на обліку в Єдиному державному автоматизованого реєстрі осіб, які мають право на пільги, з 01.06.2019 року в Управлінні соціального захисту населення в Суворовському районі за № 104190. Користується 75% знижкою при оплаті за житлово-комунальні послуги за адресою: АДРЕСА_1 .
Соціальні права та свободи людини і громадянина - це міра можливої поведінки або діяльності людини в соціальній сфері, що передбачає задоволення законних інтересів і потреб у сфері трудової діяльності, соціального захисту та охорони здоров`я.
Соціальне забезпечення - це ті види і форми матеріального забезпечення, що надаються на умовах, передбачених законом чи договором, із спеціально створених для цього фондів особам, які через незалежні від них життєві обставини не мають достатніх засобів до існування. Право на соціальне забезпечення (за віком, у випадку хвороби, інвалідності, втрати годувальника, для виховання дітей тощо) полягає в тому, що держава гарантує надання достатніх коштів громадянам, які через об`єктивні обставини повністю або частково втратили можливість працювати і отримувати винагороду за працю, а також допомоги сім`ям у зв`язку із народженням та вихованням дитини.
Це право закріплене устатті 47 Конституції України.
Соціальний захист поширюється, насамперед, на громадян України, які внаслідок похилого віку або хвороби самі не можуть забезпечити собі нормальні умови життя. Права окремих категорій громадян регламентуються спеціальними нормативно-правовими актами, а самеЗаконом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
Відповідно дост. 5 Закону України «Про державні та соціальні стандарти та державні соціальні гарантії»державні соціальні стандарти і нормативи формуються, встановлюються та затверджуються у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України за участю та погодженням з іншими сторонами соціального партнерства, якщо інше не передбаченоКонституцією Українита законами України.
Державні соціальні нормативи у сфері житлово-комунального обслуговування встановлюються з метою визначення державних гарантій щодо надання житлово-комунальних послуг та розмірів плати за житло і житлово-комунальні послуги, які забезпечують реалізацію конституційного права громадянина на житло (стаття 9 Закону України «Про державні та соціальні стандарти та державні соціальні гарантії»).
Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №114встановлено, що з 01.01.2018 року для пільговиків, які мешкають у будинках, де створено ЖБК, управління соцзахисту самостійно розраховує розмір пільги на сплату внесків на управління будинком, утримання його та прибудинкових територій, оплату електроенергії, тепла, води, каналізацію, вивезення сміття.
Тобто, функцію нарахування пільг знято з ОСББ, та покладено на управління соцзахисту населення.
Кабінет Міністрів України постановою від 17 квітня 2019 року № 373 затвердив Порядок надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі з1 жовтня 2019 року - у грошовій безготівковій формі або у готівковій формі.
Відповідно до вказаного Порядку нарахування пільг проводиться департаментом соціального захисту.
Департамент щомісяця розраховує суму пільги, виходячи з розміру знижки, на яку пільговик має право згідно із законом, кількості членів сім`ї, які мають таке право відповідно до законодавчих актів, та з урахуванням встановлених цін/тарифів (внесків) і державних соціальних нормативів у сфері житлово-комунального обслуговування.
Особи, що мають статус пільговика, в залежності від обраної форми розрахунківабо ж самі отримують грошові кошти, які спрямовують на оплату житлово-комунальних послуг, або ж (при безготівковій формі)не отримують грошових коштів, а послуги за них оплачуються повністю чи частково державою.
У випадку недостатності розміру пільги для покриття повного розміру таких витрат, особа, незалежно від того, що вона є пільговикомзобов`язана доплатити відповідні суми за свій рахунок.
Згідно п.7вказаного Порядку,на часвиникнення правовідносин,виплата розрахованоїсуми пільгиздійснюється угрошовій безготівковійформі шляхомперерахування коштівна рахунокМінсоцполітики вАТ Ощадбанкна підставіукладеного міжМінсоцполітики таАТ Ощадбанкдоговору (далі-рахунок длявиплати пільг). За заявою пільговика, поданою структурному підрозділу з питань соціального захисту населення до 15 жовтня (15 травня), у якій зазначаються виплатні реквізити, виплата пільги здійснюється у грошовій готівковій формі з початку опалювального (неопалювального) сезону. У разі подання заяви після 15 жовтня (15 травня) протягом опалювального (неопалювального) сезону пільга надається у грошовій готівковій формі шляхом перерахування коштів на рахунок пільговика в уповноваженому банку з місяця, що настає за місяцем подання заяви.
Відповідно до пункту 9 Порядку, на час виникнення правовідносин, АТ «Ощадбанк» веде у відповідних автоматизованих системах обліку банку персоніфікований облік пільговиків та коштів, які надходять на рахунок для виплати пільг,в розрізі кожного пільговика. АТ «Ощадбанк» здійснює переказ коштів на рахунки управителів, об`єднань, виконавців комунальних послуг на підставі договорів, що укладаються між АТ «Ощадбанк» (його установами) та управителями, об`єднаннями, виконавцями комунальних послуг. У таких договорах визначається порядок інформаційного обміну між управителями, об`єднаннями, виконавцями комунальних послуг та АТ «Ощадбанк». Типову форму договору визначає АТ «Ощадбанк» за погодженням з Мінсоцполітики. Якщо управитель, об`єднання, виконавець комунальних послуг не уклав договору з АТ «Ощадбанк» (його установами) для перерахування сум пільг, він до 1 червня не має права вимагати оплати послуг(внесків/платежів) від пільговиків за відповідні неопалювальний та опалювальний періоди.
Отже, механізм виплати пільг передбачає грошову безготівкову форму та готівкову форму.
Судом першої інстанції не враховані зазначені норми права та те, що ОСББ «ОСТРОВ-9» не належить обов`язок щодо надання пільг позивачу, тому дійшов помилкового висновку про відсутність правових підстав для стягнення з відповідача ОСОБА_1 на користь ОСББ «Остров-9» заборгованості за надані житлово-комунальні послуги за період з червня 2020 року по травень 2021 року, оскільки ОСОБА_1 , як член сім`ї учасника бойових дій, має пільги на оплату комунальних послуг у розмірі 75% відповідно до п.п. 4,5 ст. 12 Закону України «Про правовий статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
Як під час розгляду справи в суді першої інстанції, так і в суді апеляційної інстанції, відповідач посилався лише на те, що її чоловіку ОСОБА_2 та його сім`ї встановлено законом 75% пільгу при оплаті за житлово-комунальні послуги за місцем проживання, тому вимоги позивача не підлягають задоволенню.
Відносини, що виникають у процесі надання та споживання житлово-комунальних послуг регулюються Законом України «Про житлово-комунальні послуги».
Відповідно до п. 6, 13 ст. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», споживач житлово-комунальних послуг (далі - споживач) - індивідуальний або колективний споживач. Індивідуальний споживач - фізична або юридична особа, яка є власником (співвласником) нерухомого майна, або за згодою власника інша особа, яка користується об`єктом нерухомого майна і отримує житлово-комунальну послугу для власних потреб та з якою або від імені якої укладено відповідний договір про надання житлово-комунальної послуги.
Житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг (п. 5 ст.1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»).
Згідно із частиною першою статті 5Закону України «Про житлово-комунальніпослуги» послуга з управління багатоквартирним будинком включає: забезпечення утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, якщо прибудинкова територія, за даними Державного земельного кадастру, знаходиться у власності або користуванні співвласників багатоквартирного будинку відповідно до вимог законодавства, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинкових систем (крім обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем), утримання ліфтів тощо; купівлю електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку; поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку; інші додаткові послуги, які можуть бути замовлені співвласниками багатоквартирного будинку; 2) комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами.
Пунктом 1 частини першої статті 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачене право споживача одержувати вчасно та відповідної якості житлово- комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово- комунальних послуг, при цьому такому праву прямо відповідає визначений статтею 7 цього Закону обов`язок споживача оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.
У відповідності до ч. 1 ст. 9 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач здійснює оплату за спожиті житлово-комунальні послуги щомісяця, якщо інший порядок та строки не визначені відповідним договором, крім того, споживач не звільняється від оплати житлово-комунальних послуг, отриманих ним до укладення відповідного договору.
Нормами ст.ст. 525, 526ЦК України зазначено, що зобов`язання має виконуватись належним чином відповідно до актів цивільного законодавства, одностороння відмова від зобов`язання не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Частиною першою статті7Закону України«Про особливостіздійснення прававласності убагатоквартирному будинку»передбачено,що співвласникизобов`язані,зокрема забезпечувати належне утримання та належний санітарний, протипожежний і технічний стан спільного майна багатоквартирного будинку; забезпечувати технічне обслуговування та у разі необхідності проведення поточного і капітального ремонту спільного майна багатоквартирного будинку; своєчасно сплачувати за спожиті житлово-комунальні послуги.
Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» частка в загальному обсязі обов`язкових платежів на утримання і ремонт неподільного майна у багатоквартирному будинку встановлюється пропорційно до загальної площі приміщень, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.
Згідно зі ст. ст.319,322 ЦК Українивласність зобов`язує. Власник зобов`язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом.
Таким чином, обов`язок утримання квартири та сплати житлово-комунальних послуг покладається на власника квартири.
Відповідно до статуту ОСББ «ОСТРОВ-9», затвердженого протоколом загальних зборів ОСББ «ОСТРОВ-9» від 29.02.2020 року (нова редакція) є юридичною особою, метою створення є забезпечення і захист співвласників щодо користування, володіння і розпорядження спільним майном будинку, збереження і поліпшення техніко-економічних характеристик будинку з метою комфортного проживання (перебування) користувачів житлових та нежитлових приміщень, зниження витрат і витрат ресурсів на утримання спільного майна і на споживання житлово-комунальних послуг, благоустрою прибудинкової території та побутового обслуговування населення, дотримання співвласниками своїх обов`язків, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та цим Статутом.
Пунктом 6частини 9статті 10Закону України«Про Прооб`єднанняспіввласників багатоквартирногобудинку»,в редакціїна часвиникнення правовідносин,визначено,що довиключної компетенціїзагальних зборівспіввласників відноситься,зокрема визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків і платежів співвласників.
Із матеріалів справи вбачається, що протоколом № 2 загальних зборів ОСББ «Остров-9» від 08.082019 року затверджено розмір щомісячних внесків та обов`язкових платежів ОСББ, а саме витрати з утримання будинку та прибудинкової території 8,94 грн/м2 для першого поверху, 10,60 грн/м2 - для 2-19 поверхів будинку, 12 грн/м2 - для нежитлових приміщень у будинку.
Статтею 22 Закону України «Про Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку», в редакції на час виникнення правовідносин, для забезпечення утримання та експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном у такому будинку, включаючи поточний ремонт, утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, водопостачання та водовідведення, теплопостачання і опалення, вивезення побутових відходів, об`єднання за рішенням загальних зборів має право, зокрема виступати колективним споживачем (замовником) усіх або частини житлово-комунальних послуг.
ОСББ «ОСТРОВ-9» укладено ряд договорів з виконавцями (постачальниками) житлово-комунальних послуг, а саме: договір № 1792 від 14.11.2019 року між КП «Теплопостачання міста Одеси» та ОСББ «Остров-9» про постачання теплової енергії, колективний договір № 10323 від 17.03.2020 року між ТОВ «Інфокс» та ОСББ «Остров-9» про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення; Договір № 01/06-2020 від 01.06.2020 року між ТОВ «Інтобуд» та ОСББ «Остров-9» про відшкодування експлуатаційних витрат;
Звертаючись до суду із позовом позивач просив стягнути з ОСОБА_1 заборгованість за житлово-комунальні послуги за період з червня 2020 року по травень 2021 рік у розмірі 40400,38 грн.
Із наданих позивачем квитанцій на оплату комунальних послуг, які є належними доказами, вбачається, що станом на 31 травня 2021 року заборгованість за житлово-комунальні послуги складає 40400,38 грн, з яких послуги з електропостачання 13824 грн, послуги з водопостачання - 5367,76 грн, послуги з постачання теплової енергії 11526,61 грн, послуги з утримання будинку та прибудинкової території 9682,01 грн.
В кожній щомісячній квитанції зазначаються: № особового рахунку, сума заборгованості, нарахування за поточний місяць, за які послуги здійснюється нарахування, покази лічильника (електроенергії, води), тариф, кількість споживання, сума нарахування за кожну послугу.
Відповідачем доказів, як на спростування вказаних розрахунків, так і на здійснення оплати житлово-комунальних послуг не надано.
Відповідач, заперечуючи проти стягнення заборгованості посилається лише на те, що її чоловіку ОСОБА_2 та його сім`ї встановлено законом 75% пільгу при оплаті за житлово-комунальні послуги за місцем проживання, тому вимоги позивача не підлягають задоволенню.
Відповідачем в порушення вимог ст. 81 ЦПК України, відповідно до якої кожна сторона повинна довести ті обставини на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, як під час розгляду справи в суді першої інстанції так і під час апеляційного перегляду не спростовано надання їй послуг ОСББ «Остров-9» та не надано доказів щомісячної суми пільги, розрахованої департаментом соціального захисту та обраної форми розрахунків, суд же відповіднодо вимогчастини 1статті 13 ЦПК України розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи.
Ураховуючи викладені обставини колегія суддів вважає, що вимоги Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Остров-9 до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги у сумі 40400,38 грн підлягають задоволенню.
Щодо суті апеляційної скарги
Суд апеляційної інстанції за результатами розгляду апеляційної скарги має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити у відповідній частині нове рішення або змінити рішення (п. 2 ч. 1 ст. 374 ЦПК України).
Проаналізувавши зазначені обставини по справі у їх сукупності, апеляційний суд вважає, що рішення суду першої інстанції слід скасувати та ухвалити по справі нове судове рішення, яким позовні вимоги Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Остров-9 до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги задовольнити. Стягнути з ОСОБА_1 на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Остров-9 заборгованість за житлово-комунальні послуги та послуги з утримання будинку та прибудинкової території в сумі 40400,38 гривень.
Щодо судових витрат
Відповідно до ч. 13 ст. 141 ЦПК України якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції, не передаючи справи на новий розгляд, змінює рішення або ухвалює нове, цей суд відповідно змінює розподіл судових витрат.
Частиною першою статті 141 ЦПК України передбачено, що судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Як вбачається із матеріалів справи, позивачем при поданні позовної заяви сплачено судовий збір в сумі 2270 грн, за подання апеляційної скарги сплачено судовий збір в сумі 3405 грн, що підтверджується платіжним дорученням №440 та платіжною інструкцією № 652.
Оскільки позовні вимоги підлягають задоволенню, то з ОСОБА_1 на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Остров-9 підлягає стягненню судовий збір за подання позовної заяви та апеляційної скарги в сумі 5675 грн.
Керуючись ст.ст. 367, п. 2 ч. 1 ст. 374, ст. 376, 384 ЦПК України, Одеський апеляційний суд у складі колегії суддів,
п о с т а н о в и в:
Апеляційну скаргу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Остров-9 задовольнити.
Рішення Суворовського районного суду м. Одеси від 23 лютого 2023 року скасувати та ухвалити нове судове рішення.
Позовні вимоги Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Остров-9 до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 , на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Остров-9 код ЄДРПОУ 43122134, заборгованість за житлово-комунальні послуги та послуги з утримання будинку та прибудинкової території в сумі 40400,38 гривень, судовий збір в сумі 5675 грн.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту постанови.
Повний текст постанови складено 04 серпня 2023 року.
Головуючий В.А.Коновалова
Судді О.Ю. Карташов
Н.В. Стахова
Суд | Одеський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.07.2023 |
Оприлюднено | 14.08.2023 |
Номер документу | 112758740 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг |
Цивільне
Одеський апеляційний суд
Коновалова В. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні