Постанова
від 10.08.2023 по справі 640/7057/22
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 640/7057/22 Суддя (судді) першої інстанції: Пащенко К.С.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 серпня 2023 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді Безименної Н.В.

суддів Аліменка В.О. та Кучми А.Ю.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної податкової служби України на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 24 листопада 2022 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Дунайська судноплавно-стівідорна компанія" до Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И Л А

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до ДПС України, в якому просив, з урахуванням змін:

- визнати протиправним та скасувати пункт 2 наказу від 24.09.2021 № 838 «Про затвердження Реєстру великих платників податків на 2022 рік» (із змінами від 24.12.2021) в частині закріплення ТОВ «Дунайська судноплавно-стівідорна компанія» (ЄДРПОУ 31012697) під номером 527 за Східним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків;

- визнати протиправним та скасувати рішення ДПС України від 31.12.2021 № 29567/6/99-00-04-06-01-06 про зміну основного місця обліку ТОВ «Дунайська судноплавно-стівідорна компанія» ЄДРПОУ шляхом переведення його на облік до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків;

- зобов`язати ДПС України прийняти рішення про зміну основного місця обліку ТОВ «Дунайська судноплавно-стівідорна компанія» шляхом переведення його на облік до Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 24 листопада 2022 року позов задоволено.

Не погодившись із вказаним рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та ухвалити нове, яким в задоволенні позову відмовити. Вимоги апеляційної скарги обґрунтовані тим, що відповідач наділений повноваженнями з прийняття рішення про зміну основного місця обліку великого платника податків, внаслідок чого позивача закріплено за Східним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків.

Позивач подав відзив на апеляційну скаргу, в якому зазначив, що відповідач безпідставно здійснив переведення позивача з Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків до Східного, оскільки були відсутні визначені законодавством обставини для внесення змін до Реєстру великих платників податків щодо позивача та зміни місця обліку позивача.

Відповідно до ч.1 ст.311 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі: 1) відсутності клопотань від усіх учасників справи про розгляд справи за їх участю; 2) неприбуття жодного з учасників справи у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання; 3) подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Беручи до уваги, що в суді першої інстанції справа розглядались в порядку письмового провадження та враховуючи, що за наявними у справі матеріалами її може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів та з огляду на відсутність необхідності розглядати справу у судовому засіданні, беручи до уваги введення в Україні воєнного стану, керуючись приписами ст.311 КАС України, справу призначено до розгляду в порядку письмового провадження.

Під час апеляційного розгляду справи позивачем подано клопотання про закриття провадження у справі відповідно до п.8 ч.1 ст.238 КАС України.

В силу п.8 ч.1 ст.238 КАС України суд закриває провадження у справі щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо оскаржувані порушення були виправлені суб`єктом владних повноважень і при цьому відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення.

В обґрунтування наявності визначених п.8 ч.1 ст.238 КАС України підстав для закриття провадження у справі позивач зазначає, що відповідачем прийнято рішення про переведення ТОВ «ДССК» на податковий облік у Південне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків у 2023 році, чим виправив порушення, які були предметом оскарження і відновив порушені законні права та інтереси позивача. На підтвердження обґрунтованості вказаного клопотання позивачем подано копію листа ДПС України від 16.01.2023 №1252/6/99-00-19-02-01-06, відповідно до якого наказом ДПС від 21.10.2022 №781 ТОВ «ДССК» включено до Реєстру великих платників податків на 2023 рік та закріплено за Південним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків (а.с.56 т.2).

Колегія суддів зазначає, що предметом розгляду даної справи є наказ ДПС України від 24.09.2021 №838 «Про затвердження Реєстру великих платників податків на 2022 рік» (із змінами) в частині закріплення ТОВ «Дунайська судноплавно-стівідорна компанія» за Східним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків, а також рішення ДПС України від 31.12.2021 № 29567/6/99-00-04-06-01-06 про зміну основного місця обліку ТОВ «Дунайська судноплавно-стівідорна компанія» шляхом переведення його на облік до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків.

В той же час, з наявних матеріалів справи не вбачається, що відповідачем було внесено зміни до Реєстру великих платників податків на 2022 рік, або скасовано власне рішення від 31.12.2021 № 29567/6/99-00-04-06-01-06 про зміну основного місця обліку ТОВ «Дунайська судноплавно-стівідорна компанія», що свідчить про відсутність підстав для задоволення клопотання ТОВ «ДССК» про закриття провадження на підставі п.8 ч.1 ст.238 КАС України.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, дослідивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, перевіривши підстави для апеляційного перегляду, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Статтею 242 КАС України передбачено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, позивач є юридичною особою, зареєстрованою в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з 07.07.2000 та основним видом економічної діяльності позивача за КВЕД є 52.24 Транспортне оброблення вантажів. Юридична та фактична адреса товариства: 54000, Миколаївська область, м. Миколаїв, вул. Заводська, буд. 9.

Згідно з листом ДПС України від 20.01.2022 №1043/6/99-00-04-06-01-06 з 01.01.2018 ТОВ «ДССК» перебувало на обліку за основним місцем обліку в Офісі великих платників податків та наказом ДПС України від 25.09.2020 №520 «Про затвердження Реєстру великих платників податків на 2021 рік» (за змінами) позивача включено до реєстру великих платників податків на 2021 рік та відповідно до критеріїв, визначених підпунктом 14.1.24 пункту 14.1 статті 14 ПК України з січня 2021 року ТОВ «ДССК» перебувало на обліку в Південному міжрегіональному управлінні ДПС по роботі з великими платниками як основне місце обліку позивача (а.с.35-36 т.1).

Відповідно до наказу ДПС України від 24.09.2021 №838 «Про затвердження Реєстру великих платників податків на 2022 рік» (а.с.37 т.1) затверджено такий Реєстр та закріплено великих платників податків за міжрегіональними управліннями ДПС по роботі з великими платниками податків, зокрема до Реєстру за №п/п 528 включено ТОВ «ДССК» (а.с.63 т.1) та закріплено його за Південним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків (а.с.94 т.1).

06.10.2021 позивачем отримано повідомлення №340050044011075, відповідно до якого, керуючись наказом від 24.09.2021 № 838 «Про затвердження Реєстру великих платників податків на 2022 рік» повідомив ТОВ «ДССК» про включення його до Реєстру великих платників податків на 2022 рік та вказав, що якщо основне місце обліку великого платника не контролюючий орган, який здійснює супроводження великих платників, то платник зобов`язаний подати заяву про взяття на облік до Офісу великих платників податків. Вказано контролюючий орган, що здійснює податкове супроводження великих платників податків - Південне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків (а.с.20 т.1).

30.12.2021 відповідачем складено та направлено позивачу повідомлення № 29431/6/99-00-04-06-01-06, у якому вказано, якщо основне місце обліку великого платника не контролюючий орган, який здійснює супроводження великих платників, то платник зобов`язаний до 31.12.2021 подати заяву про взяття на облік до контролюючого органу, що здійснює супроводження великих платників податків: Східне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків (а.с.22 т.1).

Рішенням ДПС України від 31.12.2021 № 29567/6/99-00-04-06-01-06 змінено основне місце обліку великого платника податків ТОВ ДССК» шляхом переведення його на облік до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків на виконання вимог абз.4 п.64.7 ст.64 гл.6 р.ІІ ПК України та керуючись пп.20.1.25 п.20.1 ст.20 р.І ПК України (а.с.23 т.1).

Внаслідок внесених 24.12.2021 змін до наказу від 24.09.2021 №838 «Про затвердження Реєстру великих платників податків на 2022 рік» ТОВ «ДССК» було закріплено за Східним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків під № 527.

Не погоджуючись із внесенням змін до місця обліку позивача в частині закріплення за Східним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, дійшов висновку, що позивач з 2018 року є великим платником податків в розумінні пп.14.1.24 п.14.1 ст.14 р.І ПК України, перебував на обліку у Південному міжрегіональному управлінні ДПС по роботі з великими платниками податків на момент включення його до Реєстру великих платників податків на 2022 рік, не змінював свого місцезнаходження та не припиняв свою діяльність, внаслідок чого у відповідача були відсутні підстави для зміни основного місця обліку позивача.

За наслідком перегляду рішення суду першої інстанції в апеляційному порядку, в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів доходить наступних висновків.

Спірні правовідносини, що склались між сторонами, регулюються Конституцією України, Податковим кодексом України, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

В силу вимог ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 63 ПК України облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Взяттю на облік або реєстрації у контролюючих органах підлягають всі платники податків.

Взяття на облік у контролюючих органах юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, у тому числі юридичних осіб - нерезидентів, які відкривають рахунки у банках України, а також самозайнятих осіб здійснюється незалежно від наявності обов`язку щодо сплати того або іншого податку та збору.

З метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, може прийняти рішення про зміну основного та неосновного місця обліку великого платника податків, у тому числі визначити, що облік такого платника податків здійснює територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який здійснює супроводження великих платників податків, та його структурні підрозділи в разі створення.

Об`єктами оподаткування і об`єктами, пов`язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв`язку з якими у платника податків виникають обов`язки щодо сплати податків та зборів. Такі об`єкти за кожним видом податку та збору визначаються згідно з відповідним розділом цього Кодексу.

Платник податків зобов`язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об`єкти оподаткування і об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.

Взяття на облік платників податків - юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів здійснюється після їх державної реєстрації чи включення відомостей про них до відповідних державних реєстрів на умовах, що визначаються законодавчими актами України, випадків, визначених цим Кодексом, коли органами реєстрації є контролюючі органи або коли проведення державної реєстрації платника податків у відповідному статусі законодавством не передбачається.

Згідно з п.64.1 ст. 64 ПК України взяття на облік за основним місцем обліку юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів як платників податків та зборів контролюючих органах здійснюється на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, наданих згідно із Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", у день отримання зазначених відомостей контролюючими органами.

Пунктом 64.7 ст.64 ПК України встановлюються особливості обліку великих платників податків.

Підпунктом 14.1.24 п.14.1 ст.14 р.І ПК України регламентоване визначення поняття "великий платник податків" - юридична особа або постійне представництво нерезидента на території України, у якої обсяг доходу від усіх видів діяльності за останні чотири послідовні податкові (звітні) квартали перевищує еквівалент 50 мільйонів євро, визначений за середньозваженим офіційним курсом Національного банку України за той самий період, або загальна сума податків, зборів платежів, сплачених до Державного бюджету України, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, крім митних платежів, за такий самий період перевищує еквівалент 1,5 мільйона євро, визначений за середньозваженим офіційним курсом Національного банку України за той самий період.

Відповідно до п.64.7 ст.64 ПК України центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, визначає порядок обліку платників податків у контролюючих органах та порядок формування Реєстру великих платників податків на відповідний рік з урахуванням критеріїв, визначених цим Кодексом для великих платників податків.

У разі включення платника податків до Реєстру великих платників податків на нього поширюються особливості, визначені цим Кодексом для великих платників податків.

Після включення платника податків до Реєстру великих платників податків та отримання повідомлення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, про таке включення платник податків зобов`язаний стати на облік за основним місцем обліку в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який здійснює супроводження великих платників податків, з початку податкового періоду (календарного року), на який сформовано Реєстр, та за неосновним місцем обліку в такому територіальному органі центрального органу виконавчої влади або його структурних підрозділах щодо наявних у межах населеного пункту за місцезнаходженням територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який здійснює супроводження великих платників податків, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням за переліком, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, або через які провадиться діяльність такого великого платника податків.

Щодо великих платників податків, які самостійно не стали на облік у територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який здійснює супроводження великих платників податків, або його структурних підрозділах, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, приймає рішення про зміну основного та неосновного місця обліку таких великих платників податків та переведення їх на облік у територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який здійснює супроводження великих платників податків, або його структурні підрозділи.

У разі прийняття рішення про переведення великого платника податків на облік у територіальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який здійснює супроводження великих платників податків, чи інший контролюючий орган, відповідні контролюючі органи зобов`язані протягом 20 календарних днів після прийняття такого рішення здійснити взяття на облік/зняття з обліку такого платника податків.

Великий платник податків, щодо якого центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, прийнято рішення про переведення на облік у контролюючий орган, що здійснює супроводження великих платників податків, чи інший контролюючий орган, після взяття його на облік за новим місцем обліку зобов`язаний сплачувати податки за місцем попереднього обліку у контролюючих органах, а подавати податкову звітність та виконувати інші обов`язки, передбачені цим Кодексом, за новим місцем обліку.

З матеріалів справи вбачається, що позивач, як великий платник податків став на облік територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який здійснює супроводження великих платників податків з 2018 року та з 2021 року його включено до Реєстру великих платників податків у зв`язку з відповідністю критеріїв, визначених пп.14.1.24 п.14.1 ст.14 ПК України та взято на облік за основним місцем обліку у Південному міжрегіональному управлінні ДПС по роботі з великими платниками податків, що відображено в листі ДПС України від 20.01.2022 №1043/6/99-00-04-06-01-06 (а.с.35-36 т.1).

Отже, норми абз.4 п.64.7 ст.64 ПК України не розповсюджуються на позивача.

Наказом Міністерством фінансів України від 09.12.2011 № 1588 з метою використання єдиної раціональної методики обліку платників податків і зборів у контролюючих органах затверджено Порядок обліку платників податків і зборів, відповідно до п.я.2 якого ведення обліку платників податків є одним із способів податкового контролю. Облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Переведення платників податків на обслуговування з одного контролюючого органу до іншого (взяття на облік/зняття з обліку) у випадках, зазначених у цьому пункті, а також у разі, якщо законодавством встановлені інші випадки, коли місце обліку платника податків не відповідає його місцезнаходженню, здійснюється у порядку, визначеному розділом X цього Порядку (п. 1.5 Порядку).

Відповідно до п.10.1 Порядку у разі проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження або місця проживання платника податків, внаслідок якої змінюється адміністративно-територіальна одиниця та контролюючий орган, в якому на обліку перебуває платник податків (далі - адміністративний район), а також у разі зміни податкової адреси платника податків, контролюючими органами за попереднім та новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків проводяться процедури відповідно зняття з обліку/взяття на облік такого платника податків.

Підставою для зняття з обліку платника податків в одному контролюючому органі і взяття на облік в іншому є надходження хоча б до одного з цих органів даних, що свідчать про належну державну реєстрацію таких змін органами державної реєстрації (п. 10.2 Порядку).

Відповідно до приписів п.10.4 Порядку процедури переведення платника податків шляхом взяття на облік/зняття з обліку (зміни основного місця обліку) розпочинаються та проводяться контролюючими органами у разі надходження хоча б одного з таких документів: відомостей державного реєстратора про внесення змін до відомостей про місцезнаходження (місце проживання) платника податків; заяви за формою № 1-ОПП із позначкою "Зміна місцезнаходження, пов`язана із зміною адміністративного району, або включення/не включення до Реєстру великих платників податків" або за формою № 5-ОПП із позначкою "Зміна місця проживання, пов`язана із зміною адміністративного району, поданої платником податків до контролюючого органу за новим місцезнаходженням"; заяв за формою № 1-ОПН, поданих згідно з підпунктом 2 пункту 5.3 розділу V цього Порядку або абзацами другим, третім пункту 10.3 цього розділу.

Таким чином, Порядок обліку платників податків і зборів регламентує процедуру переведення платника податків у інший податковий орган на облік (зміну основного місця обліку) за умови наявності (отримання) хоча б одного із зазначеного у п. 10.4 Порядку документа.

Натомість, з матеріалів справи не вбачається, що місцезнаходження позивача змінювалося у 2021 році, або ним подавалося до контролюючого органу заяви за формою № 1-ОПП та № 1- ОПН, а отже підстави для зміни основного місця обліку позивача відсутні.

Відповідно до п. 10.22 Порядку вбачається, що якщо відповідно до критеріїв, визначених підпунктом 14.1.24 пункту 14.1 статті 14 розділу І, та згідно з пунктом 64.7 статті 64 глави 6 розділу II Податкового кодексу України в установленому порядку платника податків включено/не включено до Реєстру великих платників податків на наступний рік, внаслідок чого змінюється основне та неосновне місце обліку платника податків, контролюючі органи здійснюють переведення такого платника податків до/з контролюючого органу, що здійснює супроводження великих платників податків, або його територіальних підрозділів з урахуванням таких особливостей:

1) великий платник податків зобов`язаний стати на облік у контролюючому органі, що здійснює супроводження великих платників податків, з початку податкового періоду (календарного року), на який сформовано Реєстр великих платників податків, та за неосновним місцем обліку у такому контролюючому органі або його територіальних підрозділах щодо наявних в межах населеного пункту за місцезнаходженням контролюючого органу, що здійснює супроводження великих платників податків, або його територіальних підрозділів об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність такого великого платника податків.

Дії контролюючих органів та платників податків після затвердження Реєстру великих платників податків визначені розділом III Порядку формування Реєстру великих платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21 жовтня 2015 року № 911, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 листопада 2015 року за № 1395/27840;

2) дані про взяття на облік платника податків, якого включено/не включено до Реєстру великих платників податків та відомості щодо якого містяться в Єдиному державному реєстрі, передаються до Єдиного державного реєстру у день взяття на облік у контролюючому органі за новим місцем обліку із зазначенням дати та номера запису про взяття на облік, найменування та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому платника податків взято на облік.

Контролюючий орган за попереднім місцем обліку платника податків, включеного / не включеного до Реєстру великих платників податків, здійснює передачу облікової справи платника податків до контролюючого органу за новим місцем обліку у 10-денний строк з дня взяття на облік за новим місцем обліку.

Наказом Міністерством фінансів України від 21.10.2015 № 911 затверджено Порядок формування Реєстру великих платників податків (далі також - Порядок №911).

Відповідно до ч.1-3 Порядку № 911 формування та затвердження Реєстру великих платників податків (далі - Реєстр ВПП) здійснюються Державною фіскальною службою України щороку.

До Реєстру ВПП включаються платники податків, які відповідають критеріям великого платника податків, визначеним підпунктом 14.1.24 пункту 14.1 статті 14 розділу І Податкового кодексу України.

У разі включення платника податків до Реєстру ВПП на нього поширюються особливості щодо великих платників податків, визначені Кодексом.

Частиною 6 Порядку №911 визначено, що Реєстр ВПП на наступний календарний рік до 27 вересня поточного року затверджується наказом ДФС, який надсилається до головних управлінь ДФС в областях, місті Києві та Офісу великих платників податків ДФС та не пізніше наступного робочого дня оприлюднюється на офіційному порталі ДФС.

З матеріалів адміністративної справи вбачається, що відповідно до вказаних норм права, відповідачем видано наказ від 24 вересня 2021 року № 838 "Про затвердження Реєстру великих платників податків на 2022 рік" (перша редакція без змін та доповнень), згідно з яким, у Додатку "Закріплення великих платників податків за міжрегіональними управліннями ДПС по роботі з великими платниками податків, які включені до Реєстру великих платників податків на 2022 рік" за номером 528 за ТОВ "ДССК" (код ЄДРПОУ 31012697) закріплено - Південне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків (а.с.94 т.1).

Державною податковою службою України 24 грудня 2021 року видано наказ № 1070 "Про внесення змін до наказу ДПС від 24 вересня 2021 № 838", згідно з яким у Додатку "Закріплення великих платників податків за міжрегіональними управліннями ДПС по роботі з великими платниками податків, які включені до Реєстру великих платників податків на 2022 рік" за за ТОВ "ДССК" (код ЄДРПОУ 31012697) закріплено Східне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків.

Таким чином, відповідно до наказу №838 зі змінами, позивача переведено на облік з Південного до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків.

Колегія суддів наголошує, що місцезнаходження позивача не змінювалось у 2021 році та ним не подавалось до контролюючого органу заяв за формою № 1-ОПП та № 1-ОПН.

При цьому, порядок внесення змін до Реєстру ВПП передбачений Розділом IV Порядку № 911, де, зокрема, зазначено, що такі зміни можуть вноситись виключно протягом календарного року, на який сформовано Реєстр ВПП і виключно з підстав, передбачених цим розділом.

З огляду на викладені обставини, з урахуванням наведених норм права, зважаючи на відсутність визначених законодавством підстав для зміни основного місця обліку позивача, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про обґрунтованість задоволення позовних вимог щодо визнання протиправними та скасування рішень відповідача в частині зміни місця обліку позивача та закріплення його за Східним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків і необхідності зобов`язати ДПС України прийняти рішення про зміну основного місця обліку ТОВ «ДССК» шляхом переведення його на облік до попереднього місця обліку - Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків.

Інші доводи скаржника, викладені в апеляційній скарзі, висновків суду першої інстанції не спростовують, при цьому колегія суддів звертає увагу на ті обставини, що відповідно до правил п.41 «Висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень» обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

На підставі вищенаведеного, приймаючи до уваги, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, рішення суду ґрунтується на засадах верховенства права, є законним і обґрунтованим, висновки суду першої інстанції доводами апелянта не спростовані, колегія суддів доходить висновку про відсутність підстав для його зміни або скасування.

Керуючись ст.243, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів

П О С Т А Н О В И Л А

У задоволенні клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "Дунайська судноплавно-стівідорна компанія" про закриття провадження у справі - відмовити.

Апеляційну скаргу Державної податкової служби України - залишити без задоволення.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 24 листопада 2022 року - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів, з урахуванням положень ст.329 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Текст постанови виготовлено 10 серпня 2023 року.

Головуючий суддя Н.В.Безименна

Судді В.О.Аліменко

А.Ю.Кучма

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.08.2023
Оприлюднено14.08.2023
Номер документу112783196
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —640/7057/22

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Шевченко А.В.

Ухвала від 24.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 16.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 10.08.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Ухвала від 10.08.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Ухвала від 28.04.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Ухвала від 06.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Ухвала від 06.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Ухвала від 03.01.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Рішення від 24.11.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні