Ухвала
від 05.09.2023 по справі 805/1290/17-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про поновлення строку пред`явлення виконавчого документу до виконання

05 вересня 2023 року Справа №805/1290/17-а

Донецький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Кониченка

Олега Миколайовича розглянувши заяву позивача про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання в адміністративній справі за позовом

Артемівського міського центру зайнятості робочого органу виконавчої дирекції Донецької області м.Бахмут

до Новолуганської сільської ради с. Новолуганське

про стягнення несвоєчасно перерахованих страхових внесків у сумі 2405,93 та пені 2086,26 грн.

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Артемівський міський центр зайнятості робочого органу виконавчої дирекції Донецької області звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Новолуганської сільської ради про стягнення несвоєчасно перерахованих страхових внесків у сумі 2405,93 та пені 2086,26 грн.

24 квітня 2017 року постановою Донецького окружного адміністративного суду в задоволенні адміністративного позову відмовлено.

14 червня 2017 року ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу Артемівського міського центру зайнятості робочого органу виконавчої дирекції Донецької області м. Бахмут на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 27 квітня 2017 року у справі № 805/1290/17-а залишено без задоволення, постанову Донецького окружного адміністративного суду від 27 квітня 2017 року у справі № 805/1290/17-а за позовом Артемівського міського центру зайнятості робочого органу виконавчої дирекції Донецької області м. Бахмут до Новолуганської сільської ради с. Новолуганське про стягнення несвоєчасно перерахованих страхових внесків у сумі 2405,93 грн. та пені 2086,26 грн. залишено без змін.

02 серпня 2022 року постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду касаційну скаргу Артемівського міського центру зайнятості задоволено, постанову Донецького окружного адміністративного суду від 27.04.2017 та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 14.06.2017 скасовано, позов Артемівського міського центру зайнятості задоволено та стягнуто з Новолуганської сільської ради на користь Артемівського міського центру зайнятості суму несвоєчасно перерахованих страхових внесків в розмірі 2405 (дві тисячі чотириста п`ять) гривен 93 копійки та пеню в розмірі 2086 (дві тисячі вісімдесят шість) гривен 26 копійок.

Постанова Верховного Суду у справі № 805/1290/17-а набрала законної сили 02 серпня 2022 року, виконавчий лист по справі видано 09 серпня 2023 року.

22 серпня 2023 року до суду від позивача надійшла заява про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання.

З 14 серпня 2023 року по 29 серпня 2023 року включно суддя перебував у щорічній черговій відпустці.

Відповідно до ч. 3 ст. 376 КАС України, суд розглядає заяву про поновлення пропущеного строку в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

31 серпня 2023 року ухвалою суду призначено розгляд заяви позивача про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання на 05 вересня 2023 року о 09 год 15 хв в порядку письмового провадження.

05 вересня 2023 року дослідивши заяву позивача про поновлення строку пред`явлення виконавчого документа до виконання суд встановив, що 26.03.2018 року відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Артемівський міський центр зайнятості було перейменовано у Бахмутський міський центр зайнятості.

Заява представника Бахмутського міського центру зайнятості обґрунтована тим, що 07.08.2023 року Бахмутським міським центром зайнятості через підсистему «Електронний суд» до Донецького окружного адміністративного суду було надіслано заяву про видачу виконавчого листа по справі № 805/1290/17-а. 19.08.2023 року Бахмутським міським центром зайнятості отримано виконавчий лист по справі № 805/1290/17-а. При отриманні виконавчого листа по справі № 805/1290/17-а 19.08.2023 року встановлено, що строк пред`явлення виконавчого листа до виконання встановлений до 03.11.2022 року (протягом трьох місяців з дня набрання законної сили рішення суду), тобто на момент отримання виконавчого листа строк до виконання вже сплинув.

Представник позивача вважає, що строк пред`явлення виконавчого листа по справі № 805/1290/17-а до виконання має бути поновлений та виправлений у виконавчому листі на строк, який дає можливість пред`являти до примусового виконання протягом трьох років з дня набрання законної сили рішення суду, оскільки Бахмутський міський центр зайнятості не є державою або державним органом та, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, організаційно-правова форма Бахмутського міського центру зайнятості державна організація (установа, заклад) та вид діяльності встановлений, як діяльність у сфері загальнообов`язкового соціального страхування. Також ст. 8 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» передбачено що, Фонд загальнообов`язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, в інтересах якого діє Бахмутський МЦЗ, є некомерційною самоврядною організацією, що здійснює керівництво та управління за визначеними законом видами загальнообов`язкового державного соціального страхування, провадять акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечують фінансування виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням та здійснюють інші функції згідно з затвердженими статутами. Кошти цільових страхових фондів не включаються до складу Державного бюджету України.

Також представник Бахмутського міського центру зайнятості зазначив, що п. 4 ст. 373 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАСУ) передбачено, що протягом п`яти днів після набрання судовим рішенням законної сили виконавчий документ, зазначений в частині третій цієї статті, вноситься до Єдиного державного реєстру виконавчих документів, а його копія (текст), що містить інформацію про веб-адресу такого документа у Єдиному державному реєстрі виконавчих документів, надсилається стягувачу на його офіційну електронну адресу або у разі її відсутності - рекомендованим чи цінним листом. Станом на 19.08.2023 року Бахмутський МЦЗ отримав виконавчий лист лише після направлення особистої заяви «Про видачу виконавчого листа», що взагалі не передбачено КАС України.

Поважність причин пропуску представник Бахмутського міського центру зайнятості обґрунтовує тим, що з 24.02.2022 року працівники Бахмутського міського центру зайнятості не мали можливості виконувати свої посадови обов`язки у повному обсязі в наслідок ведення бойових дій на території м. Бахмут під час військової агресії Російської Федерації проти України та в подальшому фактичного знищення приміщення Бахмутського МЦЗ з наявними матеріалами по справі № 805/1290/17-а.

Ознайомившись з доводами означеного клопотання суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 12 Закону України «Про виконавче провадження» від 02 червня 2016 року № 1404-VIII, виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.

Строки, зазначені в частині першій цієї статті, встановлюються для виконання рішення з наступного дня після набрання ним законної сили чи закінчення строку, встановленого в разі відстрочки чи розстрочки виконання рішення, а якщо рішення підлягає негайному виконанню - з наступного дня після його прийняття.

Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Бахмутський міський центр зайнятості зареєстрований за кодом ЄДРПОУ 25103706, організаційно-правова форма - державна організація (установа, заклад), форма власності - державна власність / власність територіальних громад, види діяльності - 84.30 Діяльність у сфері обов`язкового соціального страхування.

Державний класифікатор "Класифікація організаційно-правових форм господарювання" (КОПФГ) затверджено наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від28.05.2004р. N 97 із змінами. Об`єктом класифікації є організаційно-правові форми юридичних осіб та їх відокремлені підрозділи: філії, представництва, а також фізичні особи-підприємці.

Відповідно до п. 3.4.4 Державного класифікатору "Класифікація організаційно-правових форм господарювання", державна організація (установа, заклад) - утворюється компетентним органом державної влади в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини державної власності, як правило, без поділу її на частки, і входить до сфери його управління.

Закон України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02 березня 2000 року № 1533-III (надалі Закон № 1533-III), розроблений відповідно доКонституції УкраїнитаОснов законодавства України про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, визначає правові, фінансові та організаційні засади загальнообов`язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.

Статтею 8 Закону № 1533-III (ч.ч. 1-3) визначено, Фонд загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - Фонд) створюється для управління страхуванням на випадок безробіття, акумуляції страхових внесків, контролю за використанням коштів, виплати забезпечення та надання соціальних послуг, здійснення інших функцій згідно із цим Законом і статутом Фонду.

Фонд є цільовим централізованим страховим фондом, некомерційною самоврядною організацією. Держава є гарантом забезпечення застрахованих осіб та надання їм відповідних соціальних послуг Фондом.

Діяльність Фонду регулюєтьсяОсновами законодавства України про загальнообов`язкове державне соціальне страхування,Законом України"Про зайнятість населення", цим Законом, іншими законами у сфері загальнообов`язкового державного соціального страхування та статутом Фонду, який затверджується правлінням Фонду.

Частинами 1, 2, 6 ст. 10 Закону № 1533-III визначено, що управління Фондом здійснюється на паритетній основі державою, представниками застрахованих осіб і роботодавців.

Управління Фондом здійснює правління Фонду. До складу правління Фонду входять по 5 представників від держави, застрахованих осіб та роботодавців, які виконують свої обов`язки на громадських засадах.

Представники держави призначаються Кабінетом Міністрів України. Представники застрахованих осіб і роботодавців обираються (делегуються) репрезентативними на національному рівні всеукраїнськими об`єднаннями профспілок та репрезентативними на національному рівні всеукраїнськими об`єднаннями організацій роботодавців. Порядок обрання (делегування) таких представників визначається сторонами соціального діалогу самостійно.

Функції виконавчої дирекції Фонду виконує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, та його територіальні органи, що здійснюють свою діяльність відповідно доЗакону України"Про зайнятість населення" та цього Закону. Керівник центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, входить до складу правління Фонду.

Відповідно до п. 1 ст. 2 ст. 22 Законом України «Про зайнятість населення» від 05 липня 2012 року № 5067-VI, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, його територіальні органи відповідно до покладених на них завдань здійснюють управління та оперативне розпорядження фінансовими ресурсами Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в межах затвердженого бюджету Фонду відповідно доЗакону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", управління майном.

Постановою правління Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття 06.07.2000 № 2 (у редакції, що затверджена постановою правління Фонду 14.10.2010 № 204 зі змінами, внесеними згідно з постановами правління Фонду 21.07.2011 № 269, 26.07.2012 № 339) затверджено Статут Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Відповідно до п.п. 1, 5 Статуту Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, Фонд загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі Фонд) створений відповідно до Закону України«Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» для здійснення функцій соціального страхування, передбачених цим Законом.

Управління Фондом здійснюють правління Фонду та виконавча дирекція Фонду.

Правління Фонду складається з представників від держави, застрахованих осіб та роботодавців, які виконують свої обов`язки на громадських засадах.

Виконавча дирекція Фонду є виконавчим органом правління Фонду, яка забезпечує виконання та практичну реалізацію рішень правління.

Функції виконавчої дирекції Фонду покладаються на органи державної служби зайнятості, систему яких складають Державний центр зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України, центр зайнятості Автономної республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.

Центральним органом виконавчої дирекції в системі робочих органів виконавчої дирекції Фонду є Державний центр зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України.

Центр зайнятості Автономної республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості є робочими органами виконавчої дирекції Фонду.

Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 16 грудня 2020 року № 2663 затверджено Положення про Державну службу зайнятості.

Відповідно до п.п. 1-2, 4, 6 розділу І Положення про Державну службу зайнятості, Державна служба зайнятості (далі - Служба) є централізованою системою державних установ, діяльність якої спрямовується та координується Міністерством економіки України (далі - Мінекономіки).

Служба складається з Державного центру зайнятості, регіональних центрів зайнятості - Центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських центрів зайнятості та їх філій, закладу післядипломної освіти «Центр підвищення кваліфікації служби зайнятості», закладів професійної (професійно-технічної) освіти Державної служби зайнятості, інших закладів освіти Державної служби зайнятості (далі - заклади освіти Служби), а також підприємств, установ, організацій, утворених Службою.

Структура та гранична чисельність працівників Служби, а також видатки на адміністративно-господарські витрати Служби погоджуються Мінекономіки та затверджуються директором Державного центру зайнятості.

Державний центр зайнятості, регіональні центри зайнятості є юридичними особами публічного права, мають самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України та банківських установах, кутові штампи та печатки із зображенням Державного Герба України, своїм найменуванням та кодом за ЄДРПОУ, інші печатки та штампи (за наявності).

Відповідно до п.п. 1, 4-6 розділу IV. «Регіональні центри зайнятості», регіональні центри зайнятості є неприбутковими державними установами в централізованій системі державних установ Служби, підпорядкованими та підзвітними Державному центру зайнятості.

Регіональні центри зайнятості діють відповідно до положень, що затверджуються Державним центром зайнятості.

Регіональні центри зайнятості можуть створювати поза їх місцезнаходженням філії.

Філії регіонального центру зайнятості виконують функції, покладені на них відповідними регіональними центрами зайнятості, та діють на підставі положення, затвердженого регіональним центром зайнятості.

Філію очолює директор, який призначається на посаду та звільняється з посади директором регіонального центру зайнятості за погодженням із директором Державного центру зайнятості.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 46 КАС України, сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач.

Позивачем в адміністративній справі можуть бути громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, підприємства, установи, організації (юридичні особи), суб`єкти владних повноважень.

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України, у цьому Кодексі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні: суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Підсумовуючи викладене, Бахмутський міський центр зайнятості є державною організацію, яка утворена компетентним органом державної влади в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини державної власності, та є робочим органом виконавчої дирекції Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, має статус філії юридичної особи публічного права.

Враховуючи викладене, Бахмутський міський центр зайнятості є суб`єктом владних повноважень в розумінні п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України.

Предметом розгляду у справі № 805/1290/17 є несвоєчасне перерахування страхових внесків, збір та облік яких покладений на державу у особі уповноважених органів.

Відповідно до ч.ч. 1-3 ст. 15 Закону України «Про виконавче провадження» від 02 червня 2016 року № 1404-VIII, сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник.

Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ.

За рішеннями про стягнення в дохід держави коштів або вчинення інших дій на користь чи в інтересах держави, що приймаються судами у справах, які розглядаються в порядку цивільного, адміністративного та господарського судочинства, стягувачем виступає державний орган, за позовом якого судом прийнято відповідне рішення.

Враховуючи викладене, рішення про стягнення несвоєчасно перерахованих страхових внесків та пені, ухвалене на користь регіонально центру зайнятості або його філії ухвалюється в інтересах держави, оскільки звертаючись до суду в означеній категорії справ центр зайнятості реалізує свої владні повноваження юридичної особи публічного права.

Враховуючи викладене, на позивача поширюються приписи ст. 12 Закону України «Про виконавче провадження» від 02 червня 2016 року № 1404-VIII в частині встановлення тримісячного строку пред`явлення виконавчого документа до виконання.

Щодо порядку направлення позивачу виконавчого листа, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.ч 1, 4 ст. 373 КАС України, виконання судового рішення здійснюється на підставі виконавчого листа, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.

Виконавчі листи в електронній формі викладаються з використанням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, оприлюднюються в порядку, визначеному Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему та/або положеннями, що визначають порядок функціонування її окремих підсистем (модулів), та підписуються електронним підписом судді (у разі колегіального розгляду - електронними підписами всіх суддів, які входять до складу колегії).

Протягом п`яти днів після набрання судовим рішенням законної сили виконавчий документ, зазначений в частині третій цієї статті, вноситься до Єдиного державного реєстру виконавчих документів, а його копія (текст), що містить інформацію про веб-адресу такого документа у Єдиному державному реєстрі виконавчих документів, надсилається стягувачу на його офіційну електронну адресу або у разі її відсутності - рекомендованим чи цінним листом.

Пунктом 1 Наказу Державної судової адміністрації України, Міністерства юстиції України від 14 червня 2022 року № 177/2370/5 затверджено Положення про Єдиний державний реєстр виконавчих документів.

Відповідно до п.п. 5, 6 означеного Наказу, до запровадження Реєстру виконавчі документи можуть пред`являтися до виконання в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України, відповідно достатті 4Закону України "Про виконавче провадження".

Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування, крімпункту 1цього наказу, який набирає чинності через 30 днів із дня опублікування повідомлення про початок функціонування Реєстру в газеті "Голос України" та на вебпорталі судової влади України.

Станом на теперішній час Положення про Єдиний державний реєстр виконавчих документів на набрало чинності.

Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України "Про виконавче провадження", виконавчий документ може бути видано у формі електронного документа відповідно до законів України"Про електронні документи та електронний документообіг"та"Про електронні довірчі послуги".

Порядок пред`явлення до виконання виконавчих документів, виданих у формі електронного документа, визначається Міністерством юстиції України.

Особливості пред`явлення виконавчого документа, виданого у формі електронного документа, визначено розділом XV Положення про автоматизовану систему виконавчого провадження, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 5.08.2016№2432/5.

Відповідно до пункту 1-2 розділу XV Положення про автоматизовану систему виконавчого провадження, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України від 05.08.2016№2432/5, електронна інформаційна взаємодія з органами (посадовими особами), уповноваженими видавати виконавчі документи у випадках, передбачених законом, під час пред`явлення ними або стягувачами - виконавчих документів, виданих у формі електронного документа, та їх виконання здійснюються за допомогою Системи.

Пред`явлення до примусового виконання виконавчого документа, виданого у формі електронного документа, забезпечується з використанням: засобів Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія), зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) стягувачами - фізичними особами; підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, зокрема підсистем «Електронний кабінет», «Електронний суд», стягувачами - фізичними та юридичними особами.

Відповідно до п. 2 розділу 1 «Загальні положення» Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, затвердженого Рішення Вищої ради правосуддя 17 серпня 2021 року № 1845/0/15-21, положення визначає порядок функціонування в судах та органах системи правосуддя окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, зокрема підсистем "Електронний кабінет", "Електронний суд" та підсистеми відеоконференцзв`язку; порядок вчинення процесуальних дій в електронній формі з використанням таких підсистем; особливості використання в судах та органах системи правосуддя іншого програмного забезпечення в перехідний період до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи у складі всіх підсистем (модулів).

Відповідно до п. 17 підрозділу 1 «Підсистема «Електронний кабінет» розділу III. «Порядок функціонування окремих підсистем (модулів) ЄСІТС», особам, які зареєстрували Електронний кабінет, суд надсилає документи у справах, в яких такі особи беруть участь, в електронній формі шляхом їх надсилання до Електронного кабінету таких осіб або в інший спосіб, передбачений процесуальним законодавством, що не позбавляє їх права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.

Законом України Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року N 2102-IX, затверджено Указ Президента України від 24 лютого 2022 року N 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", згідно якого у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" Президент України В. Зеленський постановив ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Відповідно до наказу голови Донецького окружного адміністративного суду від 26 лютого 2022 №14/І-г Про запровадження особливого режиму роботи Донецького окружного адміністративного суду у вигляді дистанційної роботи запроваджено особливий режим роботи для суддів Донецького окружного адміністративного суду у вигляді дистанційної роботи з 26 лютого 2022 до закінчення воєнного стану, і до дня відновлення роботи суду у звичайному режимі.

Указом Президента України №133/2022 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" на часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.

Вищезазначений Указ Президента України затверджено Законом України Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 15 березня 2022 року № 2119-IX.

Законом України Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 21 квітня 2022 року N 2212-IX, затверджено Указ Президента України від 18 квітня 2022 року N 259/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", яким на часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 Про введення воєнного стану в Україні, затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року №2102-ІХ (зі змінами, внесеними Указом від 14 березня 2022 року №133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року №2119-ІХ), продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України № 341/2022 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні, затвердженого Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" № 2263-IX від 22.05.2022, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.

Указом Президента України від 7 листопада 2022 року № 757/2022 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні, затвердженим Законом України"Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" 16 листопада 2022 року № 2738-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.

Указом Президента України від 6 лютого 2023 року № 58/2023 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні, затвердженим Законом України"Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 7 лютого 2023 року № 2915-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб.

Указом Президента України від 01 травня 2023 року №254/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від02.05.2023№ 3057-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 20 травня 2023 року строком на 90 діб.

Указом Президента України від 26 липня 2023 року № 451/2023 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від № 3275-IX від 27.07.2023, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 18 серпня 2023 року строком на 90 діб.

Зазначені обставини є загальновідомими та відповідно до приписів ч. 3 ст. 78 КАС України не потребують доказування.

Відповідно до ст. 12-2 Закону України Про правовий режим воєнного стану від 12 травня 2015 року № 389-VIII, в умовах правового режиму воєнного стану суди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією України та законами України.

Згідно з опублікованими Радою суддів України 02.03.2022 Рекомендаціями щодо роботи судів в умовах воєнного стану, судам України рекомендовано за можливості відкладати розгляд справ (за винятком невідкладних судових розглядів) та знімати їх з розгляду, зважати на те, що велика кількість учасників судових процесів не завжди мають змогу подати заяву про відкладення розгляду справи через залучення до функціонування критичної інфраструктури, вступ до лав Збройних сил України, територіальної оборони, добровольчих воєнних формувань та інших форм протидії збройної агресії проти України, або не можуть прибути в суд у зв`язку з небезпекою для життя.

Водночас Бахмутський міський центр зайнятості зареєстровано за адресою: 84500, Донецька область, місто Бахмут, вулиця Захисників України, будинок 13.

Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25.04.2022 № 75 (у редакції наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 27 липня 2022 року № 169), затверджено Перелік територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) зі змінами станом на 10 грудня 2022 року, який діяв до 27.12.2022 року.

До вказаного переліку було віднесено Бахмутську міську територіальну громаду Донецької області.

Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України 22 грудня 2022 року № 309 затвердженого Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, який набрав чинності 27 грудня 2022 року.

Згідно означеного Переліку вся територія м. Бахмут Бахмутської міської територіальної громади віднесена до території активних бойових дій з 24.02.2022 року.

З відкритих джерел ЗМІ відомо, що місто піддалось нищівній руйнації.

Викладене унеможливило направлення виконавчого документа на адресу позивача, оскільки інша адреса в матеріалах виконавчого провадження була відсутня.

Відповідно до приписів ч.ч. 1-3 ст. 376 КАС України, стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.

Заява про поновлення пропущеного строку подається до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції.

Суд розглядає заяву про поновлення пропущеного строку в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Конституційний Суд України у своєму рішенні від 13 грудня 2012 року №18-рп/2012, зазначив, що виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, визначений у законі комплекс дій, спрямованих на захист і поновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави.

Дослідивши обставини пропуску строку пред`явлення виконавчого листа до виконання, суд встановив, що виконавчий лист до звернення позивача до суду з відповідною заявою останнім отримано не було через введення в Україні воєнного стану, а також відсутності доступу до постійного місця дислокації позивача у м. Бахмут.

Отже суд дійшов висновку про поважність причин пропуску строку пред`явлення виконавчого документа до виконання та необхідність задоволення заяви позивача про поновлення строку пред`явлення виконавчого документа до виконання.

Відповідно до ч. 4 ст. 376 КАС України, ухвалу суду за результатами розгляду заяви про поновлення пропущеного строку може бути оскаржено в порядку, встановленому цим Кодексом.

Керуючись статтею 376 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Клопотання позивача про поновлення строку пред`явлення виконавчого документа до виконання задовольнити.

Поновити Бахмутському центру зайнятості пропущений строк пред`явлення до виконання виконавчого листа, виданого 09 серпня 2023 року Донецьким окружним адміністративним судом на виконання постанови Верховного Суду від 02.08.2022 у справі № 805/1290/17-а, про стягнення з Новолуганської сільської ради на користь Артемівського міського центру зайнятості суму несвоєчасно перерахованих страхових внесків в розмірі 2405 (дві тисячі чотириста п`ять) гривен 93 копійки та пеню в розмірі 2086 (дві тисячі вісімдесят шість) гривен 26 копійок, на три місяці з моменту набрання законної сили ухвалою суду про поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Ухвала може бути оскаржена.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її року проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Якщо справу було розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається, за сторінкою на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет (веб-адреса сторінки http://court.gov.ua/).

Текст ухвали розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя О.М. Кониченко

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.09.2023
Оприлюднено07.09.2023
Номер документу113238809
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/1290/17-а

Ухвала від 19.10.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 12.10.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 05.09.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 31.08.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Постанова від 02.08.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 14.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 14.06.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 01.06.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 01.06.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Постанова від 27.04.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні