Постанова
від 27.04.2017 по справі 805/1290/17-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 квітня 2017 р.                                                   Справа №805/1290/17-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

          час прийняття постанови:

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Кониченко О. М. при секретарі судового засідання Притули С.С. розглянувши адміністративну справу за позовом Артемівського міського центру зайнятості робочого органу виконавчої дирекції Донецької області м.Бахмут

до Новолуганської сільської ради с. Новолуганське

про стягнення несвоєчасно перерахованих страхових внесків у сумі 2405,93 та пені 2086,26 грн.

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Артемівський міський центр зайнятості робочого органу виконавчої дирекції Донецької області звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Новолуганської сільської ради про стягнення несвоєчасно перерахованих страхових внесків у сумі 2405,93 та пені 2086,26 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що Артемівським міським центром зайнятості робочого органу виконавчої дирекції Донецької області було проведено перевірку правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття Новолуганської сільської ради за період з 01.01.2003 року по 31.03.2014 рік, за результатами чого складено акт №40 від 31.03.2014 року. В ході перевірки було виявлено, що відповідач має недоїмку по сплаті страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового соціального страхування України на випадок безробіття у розмірі 2405,93 грн., за наслідком чого було нараховано пеню у розмірі 2086,26 грн. 16.07.2014 року Артемівським міським центром зайнятості робочого органу виконавчої дирекції Донецької області було надіслано на адресу Донецького окружного адміністративного суду позов щодо стягнення суму несвоєчасно перерахованих страхових внесків у розмірі 2405,93 грн. та пені у розмірі 2086,26 грн., проте у зв'язку з проведення антитерористичної операції на території Донецької області жодного судового засідання, щодо слухання справи не відбулось. З урахуванням викладеного просив суд стягнути несвоєчасно перераховані страхові внески у сумі 2405,93 та пеню у розмірі 2086,26 грн.

Представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд задовольнити позов.

Представник відповідача проти позову заперечував з підстав викладених у письмових заперечення до позовної заяви.

Враховуючи вищевикладене та з урахуванням вимог ст. 41, ст. 122, ст. 128 КАС України, суд дійшов висновку щодо можливості розгляду справи за наявними в справі матеріалами та доказами.

Суд, дослідивши матеріали справи, встановив наступне.

Відповідач, Новолуганська сільська рада знаходився на обліку Артемівського міського центру зайнятості робочого органу виконавчої дирекції Донецької області як юридична особа та роботодавець, що використовує найману працю та платник страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування внесків.

Відповідно до п. 2ст. 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», роботодавець зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.

Статтею 12 вказаного Законуфункції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центри зайнятості.

Працівниками Артемівського міського центру зайнятості було проведено перевірку Новолуганської сільської ради щодо правильності нарахування та своєчасності сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за період з 01.01.2003 року по 31.03.2014 рік, за результатами чого складено акт №40 від 31.03.2014 року.

Згідно висновків акту перевірки вбачається наступне: «нарахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття здійснювалось у повному обсязі, не облікованих сум не виявлено. У грудні 2005 року на виплати, які здійснювалися згідно з ЗУ «Про реструктуризацію заборгованості з виплат, передбачених статтею 57 ЗУ «Про освіту» педагогічним, науково-педагогічним та іншим категоріям працівників навчальних закладів»нараховувались страхові внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, із заробітної плати інвалідів та працюючих пенсіонерів утримувались страхові внески до ФЗДССУВБ, в зв'язку з чим загальна сума виявлених зайвих нарахувань страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхуванняУкраїни на випадок безробіття склала 271,80 грн. На початок перевіряємого періоду виявлено недоїмку в сумі 2529,52 грн. в зв'язку з тим, що Новолуганська сільська рада платіжними дорученнями від 27.03.2001р. № 85, від 29.03.2001р. № 96, від 17.04.2001р. №118, від 03.05.2001р. № 129, від 17.05.2001р. № 145, від 25.05.2001р. № 156, 157, від15.06.2001р. № 178, 179, від 23.0б.2001р № 188, 189. від 03.07.2001р. № 194, 195 перерахувала страхові внески на рахунок Артемівського міського центру зайнятості черезАкціонерний комерційний агропромисловий банк «Україна», але кошти не надійшли у наслідок ліквідації банка. Ця недоїмка була частково сплачена і на кінець перевіряємого періоду недоїмка склала 2405,93 грн. За несвоєчасну сплату страхових внесків нарахована пеня у сумі 2086,26 грн., згідно з п.1 ст.38 Закону України «Про загальнообов'язковедержавне соціальне страхування на випадок безробіття» (у редакції до 01.01.2011 р.)».

На підставі висновків акту перевірки директором центру зайнятості прийнято рішення про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків у тому числі донарахованих сум страхових внесків (недоїмки), пені та штрафу від 24 квітня 2014 року №1.

Пунктом 2 частини другоїстатті 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» (у редакції, чинній на момент виникнення правовідносин) встановлено, що роботодавець зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески.

Згідно абзацу першого частини першоїстатті 38 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців.

Проте, як було крім іншого зазначено в акті перевірки, відповідачем платіжними дорученнями від 27.03.2001р. № 85, від 29.03.2001р. № 96, від 17.04.2001р. №118, від 03.05.2001р. № 129, від 17.05.2001р. № 145, від 25.05.2001р. № 156, 157, від15.06.2001р. № 178, 179, від 23.0б.2001р № 188, 189. від 03.07.2001р. № 194, 195 було перераховано страхові внески на рахунок Артемівського міського центру зайнятості черезАкціонерний комерційний агропромисловий банк «Україна», але кошти не надійшли у наслідок ліквідації банка.

З підстав викладеного суд зазначає наступне.

Відповідно до частини третьої статті 23 Закону України «Про загальнообов'язкове

державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001 р. N 2240 (далі - Закон N 2240) (що діяв в період виникнення спірних правовідносин) у разі перерахування страхових внесків за

безготівковими розрахунками днем їх сплати вважається день подання до установи банку

розрахункових документів на перерахування страхових внесків на рахунок Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Згідно із підпунктом 16.5.1 пункту 16.5 статті 16 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими

фондами» від 21.12.2000 р. №2181 (що діяв в період виникнення спірних правовідносин) за порушення строків перерахування податків, зборів (обов'язкових платежів) до бюджетів або

державних цільових фондів, встановлених Законом України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» від 05.04.2001 р. N 2346 (далі - Закон N 2346), банк сплачує пеню за кожний день прострочення. При цьому платник податків, зборів (обов'язкових платежів) звільняється від відповідальності за несвоєчасне або неповне зарахування таких платежів до

бюджетів та державних цільових фондів, включаючи пеню або штрафні санкції.

Аналогічні норми щодо сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами,

зумовленими похованням, передбачені пунктом 5.7 Інструкції про порядок надходження, обліку та витрачання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженої постановою правління Фонду від 26.06.2001 р. №16 та погодженої із Національним банком України.

Статтею 32 Закону №2346 встановлено відповідальність банку, що обслуговує платника, перед платником та банку, що обслуговує отримувача, перед отримувачем за порушення строків виконання доручення клієнтів на переказ коштів відповідно до цього

Закону та умов укладених між ними договорів.

Окрім того, згідно підпункту 32.2 цієї статті платник має право на відшкодування

банком, що обслуговує отримувача, шкоди, заподіяної йому внаслідок порушення цим

банком строків завершення переказу, встановлених пунктом 30.2 статті ЗО Закону №2346.

Враховуючи вищезазначене суд зауважує, що у разі ненадходження страхових коштів на рахунок позивача з вини банку та з урахуванням наявності у відповідача платіжних

доручень з відміткою банку про їх прийняття та проведення, а також виписки банку на підтвердження факту списання коштів з банківського рахунка відповідача, у Артемівського міського центру зайнятості не має законних підстав для вимоги повторного таких коштів, а тим паче нарахування пені.

Таким чином, обов'язок відповідача зі сплати страхових внесків у розмірі 2405,93 грн. слід визнати виконаним незалежно від фактичного зарахування платежу до бюджетної системи України.

Крім того, позивач не надав суду доказів на підтвердження того, що спірна суму не була зарахована на його рахунок (як то, виписки банку та інше) за період з 2001 року та інші роки.

При цьому, суд звертає увагу сторін на ту обставину, що перевірка позивачем здійснена за період з 01 січня 2003 року по 31 березня 2014 року, тоді як платежі здійснювались відповідачем протягом 2001 року.

З огляду на викладене, позовні вимоги Артемівського міського центру зайнятості робочого органу виконавчої дирекції задоволенню не підлягають.

Керуючись Конституцією України, ст. ст. 2-15, 17-18, 33-35, 45-46, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 160, 162, 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Податковим кодексом України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволені позовних вимог Артемівського міського центру зайнятості робочого органу виконавчої дирекції Донецької області до Новолуганської сільської ради про стягнення несвоєчасно перерахованих страхових внесків у сумі 2405,93 та пені 2086,26 грн.- відмовити.

Повний текст постанови складено та підписано 03 травня 2017 року.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд з одночасним надісланням апеляційної скарги особою, яка її подає, до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення.

У разі складання постанови в повному обсязі відповідно до статті 160

цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

                    

Суддя                                                             Кониченко О.М.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.04.2017
Оприлюднено11.05.2017
Номер документу66317603
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/1290/17-а

Ухвала від 19.10.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 12.10.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 05.09.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 31.08.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Постанова від 02.08.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 14.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 14.06.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 01.06.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 01.06.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Постанова від 27.04.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні