Рішення
від 14.09.2023 по справі 420/12977/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/12977/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 вересня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Свиди Л.І.

розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовом ОСОБА_1 до Першого відділу ІНФОРМАЦІЯ_4, ІНФОРМАЦІЯ_4 про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До суду звернувся ОСОБА_1 з позовною заявою до Першого відділу ІНФОРМАЦІЯ_4 про визнання протиправною бездіяльності щодо ненадання відстрочки від призиву на військову службу під час мобілізації, зобов`язання надати відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації на підставі п. 8 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» як усиновителю дитини.

За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами у відповідності до ст. 262 КАС України та наданий відповідачу строк для подання до суду відзиву на цю заяву, позивачу - відповіді на відзив.

Ухвалою від 10.07.2023 року залучено до участі у справі в якості другого відповідача - ІНФОРМАЦІЯ_5, надано йому строк для подання до суду відзиву на цю заяву, позивачу - відповіді на відзив, визначено розгляд справи розпочати спочатку.

Позов обґрунтований позивачем тим, що 24.02.2023 року він звернувся з заявою до Першого відділу ІНФОРМАЦІЯ_4, в якій просив надати відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації на підставі п. 8 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» як усиновителю дитини. 26.05.2023 року на електронну адресу було направлено копію відповіді на запит, в якій вказано, що позивач погодився з повідомленням, що для реалізації права на відстрочку від мобілізації йому необхідно пройти медичний огляд, уточнити військово-облікові дані та оформити військово-обліковий документ. Проте, позивач вказує, що він не погоджувався з цим, та начальник Першого відділу ІНФОРМАЦІЯ_4 вводить його в оману. На думку позивача, чинним законодавством не вказано обов`язок пройти медичний огляд, уточнити військово-облікові дані та оформити військово-обліковий документ, перед тим як отримати відстрочку від мобілізації. Такі дії відповідача позивач вважає протиправними.

З відзиву на позовну заяву вбачається, що відповідач позов не визнає, зазначає що перший відділ ІНФОРМАЦІЯ_4 не є окремою юридичною особою та не вирішує питання надання відстрочки. Позивач після досягнення ним 27- річного віку, в порушення вимог ч. 5 ст. 33, п. 2 ч. 1 ст. 37 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», абзац 1, 2 ст. 17 Закону України «Про оборону України», пп. 1, 6-8, 10 п. 1 Правил військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затверджених постановою КМУ №1487 від 30 грудня 2022 р. з 11.09.2010 року по сьогоднішній день не прибув для постановки на військовий облік військовозобов`язаних за місцем реєстрації, у зв`язку з чим не визначено ступеня придатності до військової служби, не оформлений військово-обліковий документ військовозобов`язаного, що перешкоджало ввести відомості позивача до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів. ОСОБА_1 свідомо відмовляється від постановки на військовий облік військовозобов`язаних, тому є підстави вважати, що позивач ухиляється від військового обліку. 06.03.2023 року комісією з визначення військовозобов`язаних, які не підлягають призову по мобілізації Білгород-Дністровського районного ТЦК та СП розглянуло заяву ОСОБА_1 від 24.02.2023 року. Рішення комісії протокольно визначено від 06 березня 2023 року №39, що ОСОБА_1 , 1983 р. н. не підлягає призову по мобілізації відповідно абз. 9 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» до 06.09.2023 року. Відповідач вказує, що позивач при виконанні ним вимог Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу» має можливість без перешкод протягом 10 днів отримати без фінансових витрат тимчасове посвідчення військовозобов`язаного з оформленою відстрочкою від призову під час мобілізації відповідно абз. 9 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».

Дослідивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, докази, якими вони підтверджуються, суд вважає, що позовна заява не підлягає задоволенню з наступних підстав.

27.01.2023 року поштою до Першого відділу ІНФОРМАЦІЯ_4 надійшла з`ява від ОСОБА_1 від 20.01.2023 року про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації згідно ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».

ІНФОРМАЦІЯ_5 у відповідь листом 03.02.2023 року повідомив ОСОБА_1 про необхідність прибути до Першого відділу ІНФОРМАЦІЯ_4 для уточнення військово-облікових даних та надання оригіналів документів, підтверджуючих право на відстрочку.

24.02.2023 року ОСОБА_1 звернувся до ІНФОРМАЦІЯ_4 із заявою про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації згідно ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» у зв`язку з тим, що він являється усиновителем дитини віком до 18 років.

Згідно рапортів Провідного спеціаліста відділення обліку мобілізаційної роботи Першого відділу Білгород-Дністровського РТЦК та СП ОСОБА_2 , Офіцера управління Першого відділу Білгород-Дністровського РТЦК та СП ОСОБА_3 , Начальника Першого відділу Білгород-Дністровського районного РТЦК та СП Олександра Плукчі позивач прибув до ТЦК та СП в супроводі свого адвоката та надав оригінали документів, які підтверджують право на відстрочку від мобілізації. Після того, ОСОБА_1 був направлений до відділення обліку мобілізаційної роботи для уточнення військово-облікових даних. Провідний спеціаліст відділення обліку мобілізаційної роботи довела йому вимоги Постанови КМУ від 30 грудня 2022 року №1487 стосовно дотримання правил військового обліку та алгоритм дій для отримання військово-облікового документу, а саме в першу чергу проходження військово-лікарської комісії для визначення ступеня придатності до військової служби та направила його до іншого кабінету відділення обліку мобілізаційної роботи для отримання направлення на військово-лікарську комісію щодо проходження медичного огляду. ОСОБА_1 прийняв інформацію до відома, проте разом зі своїм адвокатом покинув територію Першого відділу Білгород-Дністровського районного ТЦК та СП, не отримавши направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду і з невідомих причин медичний огляд він на пройшов, військово-обліковий документ не оформив, заяву на отримання військово-облікового документу не надавав і військово-обліковий документ не отримував.

Вважаючи протиправною бездіяльність відповідача щодо надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації на підставі ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» як усиновитель дитини, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1-3 ст. 1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» №2232-XII від 25.03.1992 року захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов`язком громадян України. Військовий обов`язок установлюється з метою підготовки громадян України до захисту Вітчизни, забезпечення особовим складом Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення та Державної спеціальної служби транспорту, посади в яких комплектуються військовослужбовцями. Військовий обов`язок включає у тому числі проходження військової служби.

Указом Президента України №64/2022 від 24.02.2022 року у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» постановлено ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Указами Президента України №133/2022 від 14.03.2022 року, №259/2022 від 18.04.2022 року, №341/2022 від 17.05.2022 року, №573/2022 від 12.08.2022 року, №757/2022 від 07.11.2022 року, №58/2023 від 06.02.2023 року, №254/2023 від 01.05.2023 року, №451/2023 від 26.07.2023 року строк дії воєнного часу продовжувався.

Згідно з ч. 10 ст. 1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» громадяни України, які приписані до призовних дільниць або перебувають у запасі Збройних Сил України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України чи проходять службу у військовому резерві, зобов`язані: прибувати за викликом районного (об`єднаного районного), міського (районного у місті, об`єднаного міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (далі - відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки), Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки України для оформлення військово-облікових документів (посвідчень про приписку до призовних дільниць, військових квитків, тимчасових посвідчень військовозобов`язаних), приписки, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов`язаних та резервістів; проходити медичний огляд та лікування в лікувально-профілактичних закладах згідно з рішеннями комісії з питань приписки, призовної комісії або військово-лікарської комісії відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, закладів охорони здоров`я Служби безпеки України, а у Службі зовнішньої розвідки України - за рішенням керівників відповідних підрозділів або військово-лікарської комісії Служби зовнішньої розвідки України; проходити підготовку до військової служби, військову службу і виконувати військовий обов`язок у запасі; виконувати правила військового обліку, встановлені законодавством.

Відповідно до ч. 1, 3 ст. 37 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» взяттю на військовий облік призовників, військовозобов`язаних та резервістів у територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України підлягають громадяни України: 1) на військовий облік призовників (крім Служби безпеки України та Служби зовнішньої розвідки України): приписані до призовних дільниць; які прибули з інших місцевостей (адміністративно-територіальних одиниць) України або з-за кордону на нове місце проживання; які набули громадянства України і згідно з цим Законом підлягають приписці до призовних дільниць; звільнені зі служби у військовому резерві, які не виконали обов`язків служби у військовому резерві протягом строків першого та другого контрактів, не проходили строкову військову службу та не досягли 27-річного віку; 2) на військовий облік військовозобов`язаних: звільнені з військової служби в запас; які припинили альтернативну (невійськову) службу в разі закінчення строку її проходження або достроково відповідно до Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу"; військовозобов`язані, які прибули з інших місцевостей (адміністративно-територіальних одиниць) України або з-за кордону на нове місце проживання; звільнені зі служби поліцейські, особи начальницького та рядового складу Міністерства внутрішніх справ України, Державного бюро розслідувань, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту (крім осіб, прийнятих на службу цивільного захисту у порядку, визначеному Кодексом цивільного захисту України, до проходження строкової військової служби), Державної кримінально-виконавчої служби України, співробітники Служби судової охорони, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, особи, які мають спеціальні звання Бюро економічної безпеки України; які набули громадянства України і згідно з цим Законом підлягають взяттю на облік військовозобов`язаних; зняті з військового обліку Збройних Сил України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України відповідно за рішенням Міністерства оборони України, Служби безпеки України та Служби зовнішньої розвідки України; які відповідно до статті 18 цього Закону звільнені від призову на строкову військову службу; які досягли 27-річного віку під час перебування на військовому обліку призовників; які звільнені зі служби у військовому резерві та не досягли граничного віку перебування у запасі; 3) на військовий облік резервістів: які зараховані в особливий період на службу у військовому оперативному резерві; які уклали контракт про проходження служби у військовому резерві Збройних Сил України та інших військових формувань; які прибули з інших місцевостей (адміністративно-територіальних одиниць) України або з-за кордону на нове місце проживання.

Призовники, військовозобов`язані та резервісти після прибуття до нового місця проживання зобов`язані в семиденний строк стати на військовий облік та не раніше ніж за три дні до вибуття з місця проживання знятися із зазначеного обліку. У разі декларування місця проживання особи за декларацією про місце проживання, поданою в електронній формі засобами Єдиного державного веб-порталу електронних послуг, взяття на військовий облік, зняття з військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів здійснюється відповідними районними (міськими) територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки на підставі відомостей про призовників, військовозобов`язаних та резервістів в електронній формі, надісланих органами реєстрації через Єдину інформаційну систему Міністерства внутрішніх справ України до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

Згідно з ч. 1 ст. 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» громадяни зобов`язані: з`являтися за викликом до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військовозобов`язані, резервісти Служби безпеки України - за викликом Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, військовозобов`язані, резервісти Служби зовнішньої розвідки України - за викликом Служби зовнішньої розвідки України) для взяття на військовий облік військовозобов`язаних чи резервістів, визначення їх призначення на особливий період; надавати в установленому порядку під час мобілізації будівлі, споруди, транспортні засоби та інше майно, власниками яких вони є, Збройним Силам України, іншим військовим формуванням, Оперативно-рятувальній службі цивільного захисту з наступним відшкодуванням державою їх вартості в порядку, встановленому законом.

«Порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. №1487, визначає механізм організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів (далі - військовий облік) центральними і місцевими органами виконавчої влади, іншими державними органами (далі - державні органи), органами місцевого самоврядування, органами військового управління (органами управління), військовими частинами (підрозділами) Збройних Сил та інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів спеціального призначення, територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, підприємствами, установами та організаціями, закладами освіти, закладами охорони здоров`я незалежно від підпорядкування і форми власності (далі - підприємства, установи та організації).

Відповідно до п. 2 «Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів» військовий облік є складовою змісту мобілізаційної підготовки держави. Він полягає у цілеспрямованій діяльності державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій щодо: фіксації, накопичення та аналізу наявних людських мобілізаційних ресурсів за військово-обліковими ознаками; здійснення заходів із забезпечення виконання встановлених правил військового обліку призовниками, військовозобов`язаними та резервістами; подання відомостей (персональних та службових даних) стосовно призовників, військовозобов`язаних та резервістів до органів ведення Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

Згідно з пп. 8 п. 1 «Правил військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів» (додаток 2 до «Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів») призовники, військовозобов`язані та резервісти повинні особисто повідомляти в семиденний строк органам, в яких вони перебувають на військовому обліку, про зміну персональних даних, зазначених у статті 7 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів», а також надавати зазначеним органам документи, що підтверджують право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».

Тобто, військовозобов`язані повинні особисто повідомляти в семиденний строк органам, в яких вони перебувають на військовому обліку, про зміну персональних даних та надавати зазначеним органам документи, що підтверджують право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації.

З урахуванням зазначеного, суд погоджується з відповідачем, що надання облікових даних, проходження медичного огляду для визначення ступеня придатності до військової служби та призов громадян на військову службу під час мобілізації, згода військовозобов`язаного не передбачена, оскільки це є їх обов`язком, що визначено наведеним законодавством України.

Відповідач стверджує, що позивач після досягнення ним 27-річного віку в порушення вимог ч. 5 ст. 33, п. 2 ч. 1 ст. 37 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», абзацу 1, 2 ст. 17 Закону України «Про оборону України», пп. 1, 6-8, 10 п. 1 «Правил військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів», затверджених постановою КМУ №1487 від 30 грудня 2022 р., з 11.09.2010 року по сьогоднішній день не прибув для постановки на військовий облік військовозобов`язаних за місцем реєстрації, у зв`язку з чим не визначено ступеня придатності до військової служби, не оформлений військово-обліковий документ військовозобов`язаного, що перешкоджало ввести відомості позивача до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

Відповідно до п. 19 «Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів» призовники, військовозобов`язані та резервісти, винні в порушенні вимог правил військового обліку, несуть відповідальність згідно із законом.

Згідно з п. 4 «Правил військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів» громадяни, які ухиляються від військового обліку, навчальних (перевірочних) або спеціальних зборів, від призову на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період, несуть кримінальну відповідальність.

Таким чином, порушення військовозобов`язаними вимог правил військового обліку має наслідком настання відповідальності згідно із законом.

При цьому, суд зазнає, що порушення позивачем вимог правил військового обліку може мати наслідком настання відповідальності, однак це не може бути підставою для не розгляду по суті його заяви про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації.

Відповідно до абз. 9 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов`язані: усиновителі, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, на утриманні яких перебувають діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування, віком до 18 років.

З матеріалів справи вбачається, що рішенням Суворовського районного суду м. Одеси від 05.11.2020 року у справі №523/15520/20 заяву ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , заінтересовані особи: КНП «Спеціалізований психоневрологічний будинок дитини №3 «Сонечко»», Орган опіки та піклування Суворовської районної адміністрації Одеської міської ради про усиновлення задоволено, оголошено громадянина України - ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 - батьком малолітнього ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , оголошено громадянку України - ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 - матір`ю малолітнього ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , в актовому записі про народження ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , №350 від 23.11.2017 року, складеного Саратським районним відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції Одеської області на ім`я ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , змінити прізвище дитини з « ОСОБА_6 » на « ОСОБА_7 », по-батькові з « ОСОБА_8 » змінити на « ОСОБА_9 », місце народження з «село Успенівка» змінити на « ОСОБА_10 », ім`я, дату народження - залишити без змін, в графі відомості про батька записати: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянин України, в графі відомості про матір записати: ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , громадянка України, видати нове свідоцтво про народження дитини з урахуванням цих змін.

Рішення Суворовського районного суду м. Одеси від 05.11.2020 року у справі №523/15520/20 набрало законної сили 08.12.2020 року.

Таким чином, ОСОБА_1 має право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації на підставі абз. 9 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».

Вказані обставини відповідачами не заперечуються.

Згідно з п. 1, 8, 9, 11 «Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2022 р. №154, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки є органами військового управління, що забезпечують виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації. Територіальні центри комплектування та соціальної підтримки утворюються в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, інших містах, районах, районах у містах.

Завданнями територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки відповідно до покладених обов`язків є виконання законодавства з питань військового обов`язку і військової служби, мобілізаційної підготовки та мобілізації, керівництво військовим обліком призовників, військовозобов`язаних та резервістів на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, контроль за його станом, зокрема в місцевих органах виконавчої влади, органах місцевого самоврядування та в органах, що забезпечують функціонування системи військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (крім СБУ та Служби зовнішньої розвідки), забезпечення в межах своїх повноважень адміністрування (ІНФОРМАЦІЯ_6) та ведення Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів (далі - Реєстр) (районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки), проведення заходів приписки громадян до призовних дільниць, призову громадян на військову службу, проведення відбору кандидатів для прийняття на військову службу за контрактом, участь у відборі громадян для проходження служби у військовому резерві Збройних Сил, підготовка та проведення в особливий період мобілізації людських і транспортних ресурсів, забезпечення організації соціального і правового захисту військовослужбовців, військовозобов`язаних і резервістів, призваних на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори до Збройних Сил (далі - збори), ветеранів війни та військової служби, пенсіонерів з числа військовослужбовців Збройних Сил (далі - пенсіонери) та членів їх сімей, участь у військово-патріотичному вихованні громадян, здійснення інших заходів з питань оборони відповідно до законодавства.

Територіальні центри комплектування та соціальної підтримки відповідно до покладених на них завдань, крім іншого: ведуть військовий облік призовників, військовозобов`язаних та резервістів, а також облік громадян України, які уклали контракт добровольця територіальної оборони, ветеранів війни та військової служби, та інших осіб, які мають право на пенсійне забезпечення відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»; оформлюють та видають військово-облікові документи призовникам, військовозобов`язаним та резервістам; розглядають звернення військовослужбовців, працівників та членів їх сімей, а також громадян з питань, що належать до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, а також ведуть прийом громадян, які звертаються із зазначених питань, видають необхідні довідки та інші документи.

Районні територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, крім функцій, зазначених у пункті 9 цього Положення, крім іншого: оформляють для військовозобов`язаних, резервістів відстрочки від призову під час мобілізації та в особливий період і воєнний час, які надаються в установленому порядку, а також ведуть їх спеціальний облік.

Суд встановив, що Перший відділ ІНФОРМАЦІЯ_4 є структурним підрозділом та введений до штату ІНФОРМАЦІЯ_4, та йому підпорядковується.

Отже, відповідно до Положення про ІНФОРМАЦІЯ_5, затверджене наказом військового комісара ІНФОРМАЦІЯ_7 04.08.2021 року №86, та «Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки», затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2022 р. №154, саме ІНФОРМАЦІЯ_5 наділений повноваженнями щодо надання військовозобов`язаним відстрочки від призиву на військову службу під час мобілізації.

Наказом начальника ІНФОРМАЦІЯ_4 «Про створення в Білгород-Дністровському районному територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки комісії з визначення військовозобов`язаних, які не підлягають призову по мобілізації» від 30.04.2022 року №153 створено комісію з визначення військовозобов`язаних, які не підлягають призову по мобілізації, визначено її склад та порядок проведення засідань, а також передбачено, що результати рішень комісії слід оформлювати протоколами у Книзі обліку протоколів засідань комісії з визначення військовозобов`язаних, які не підлягають призову по мобілізації, а також у військово-облікових документах військовозобов`язаних (військовий квиток, тимчасове посвідчення, облікова картка рядового, сержантського складу запасу (олівцем), послужна картка офіцера запасу (олівцем).

З матеріалів справи вбачається, що відповідно до витягу з протоколу засідання №39 від 06.03.2023 року Комісія з визначення військовозобов`язаних, які не підлягають призову по мобілізації, ІНФОРМАЦІЯ_4 за результатами поданих документів прийняла рішення, що ОСОБА_1 1983 року народження не підлягає призову на військову службу під час мобілізації на підставі абз. 9 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».

З урахуванням зазначеного, у суду відсутні підстави визнавати протиправною бездіяльність відповідача щодо надання відстрочки від призиву на військову службу під час мобілізації та зобов`язувати його надавати позивачу відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації на підставі ч. 1 ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» як усиновителю дитини.

Суд зазначає, що в даному випадку проходження медичного огляду для визначення ступеня придатності до військової служби не має відношення до рішення про надання відстрочки від призиву на військову службу під час мобілізації на підставі ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», а тому такі твердження позивача в обґрунтування позовних вимог є безпідставними.

Відповідно до п. 20 «Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів» військовий облік ведеться на підставі даних паспорта громадянина України та військово-облікових документів. Військово-обліковими документами є: для призовників - посвідчення про приписку до призовної дільниці; для військовозобов`язаних - військовий квиток або тимчасове посвідчення військовозобов`язаного; для резервістів - військовий квиток.

Оскільки позивач по досягненню 27-річного віку не став на військовий облік військовозобов`язаних, йому не видавався військово-обліковий документ військовозобов`язаного, тому вказане рішення Комісії з визначення військовозобов`язаних, які не підлягають призову по мобілізації, ІНФОРМАЦІЯ_4 про надання ОСОБА_1 відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації на підставі абз. 9 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» не відображене у його військово-облікових документах.

Під час розгляду справи суд не встановив порушень відповідачами порядку надання позивачу відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації.

Таким чином, суд прийшов до висновку, що відповідачі діяли на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги ОСОБА_1 не обґрунтовані, не відповідають вимогам законодавства та не підлягають задоволенню.

Керуючись ст. 6, 14, 90, 243-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , паспорт серії НОМЕР_1 ) до Першого відділу ІНФОРМАЦІЯ_4 (АДРЕСА_2), ІНФОРМАЦІЯ_4 (АДРЕСА_3, код ЄДРПОУ НОМЕР_2) про визнання протиправною бездіяльності щодо ненадання відстрочки від призиву на військову службу під час мобілізації, зобов`язання надати відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації на підставі п. 8 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» як усиновитель дитини - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Леонід СВИДА

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.09.2023
Оприлюднено18.09.2023
Номер документу113480050
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо

Судовий реєстр по справі —420/12977/23

Ухвала від 03.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Постанова від 12.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 01.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 25.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Рішення від 14.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 10.07.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 20.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 12.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні