Справа № 420/17108/23
УХВАЛА
15 вересня 2023 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі судді Іванова Е.А., розглянувши питання про витребування доказів за адміністративним позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради про:
- визнання протиправною бездіяльність відповідача щодо не прийняття рішення про призначення допомоги на проживання (із дотриманням Порядку надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам затверджений постановою КМУ від 20.03.2022 р. № 332) у період з 11.07.2022 року по 01.03.2023 року щодо внутрішньо переміщеної особи ОСОБА_1 (довідка переселенця № 5106 - 7501126183 від 11.07.2022 р.) та внутрішньо переміщеної особи ОСОБА_2 (довідка переселенця № 5106 - 7501126184 від 11.07.2022 р.);
- визнання протиправним та скасувати рішення, у формі Повідомлення про відмову в призначенні соціальної допомоги № 15102001012257521 за заявою ОСОБА_1 ;
- зобов`язання відповідача з 01.08.2022 року здійснити призначення, нарахування та виплату ОСОБА_1 та ОСОБА_2 допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі, відповідно до Порядку надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам затверджений постановою КМУ від 20.03.2022 р. № 332.
17.07.2023 р. у справі відкрито спрощене позовне провадження без виклику сторін.
08.08.2023 року від відповідача надійшов відзив на адміністративний позов у якому зокрема зазначено, що відповідно до Положення про Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради, затвердженого рішенням Одеської міської ради від 08.02.2023 року №1099-VIII, Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради (далі - Департамент) - є виконавчим органом Одеської міської ради і створюється відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування».
Департамент є юридичною особою, може відкривати рахунки в органах Державної казначейської служби України, має гербову печатку, штампи та бланки із власною назвою.
До структури Департаменту входять структурні підрозділи Департаменту (управління, відділи, сектори).
Структурні підрозділи Департаменту діють на підставі положень про них, які затверджуються директором Департаменту.
Підпорядкованість структурних підрозділів Департаменту директору Департаменту та його заступникам та розподіл обов?язків між ними визначається директором Департаменту.
Відповідно до Положення про Управління соціального захисту населення в Київському районі Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради, затвердженого наказом директора Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради, Управління є територіальним структурним підрозділом Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради без права юридичної особи. Управління підпорядковується директору Департаменту. Координує діяльність Управління директор Департаменту.
Відповідачем зазначено, що на час звернення ОСОБА_3 11.07.2022 року в Переліку №75 від 25.04.2022 р. (втратив чинність 27.12.2022 р.), Кашугумська селищна територіальна громада Запорізького району Запорізької області була відсутня.
Згідно із Інтегрованою інформаційною системою «Соціально громада» Державного підприємства «Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України» рішення про відмову в призначенні допомоги на проживання ОСОБА_3 було прийнято на центральному рівні 15.07.2022 року.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає за необхідне доручити Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради надати до суду:
- відомості щодо органу (назва, адреса, код ЄДРПОУ) яким прийнято рішення про відмову в призначенні допомоги на проживання ОСОБА_3 15.07.2022 року;
- надати копію рішення про відмову в призначенні допомоги на проживання ОСОБА_3 15.07.2022 року.
Водночас суд зазначає, що приписами ч.4 ст.9 КАСУ визначений обов`язок суду вжити визначених законом заходів, необхідних для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Згідно частини 1 ст.72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Ці дані встановлюються, зокрема, письмовими, речовими і електронними доказами.
Згідно ч. 3 ст. 77 КАС України докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Згідно з положеннями ч. 3 цієї ж статті КАС України про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.
Згідно положень ч.ч. 6-9 ст. 80 КАС України будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду. Особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали. У випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом.
Так під час розгляду даної адміністративної справи, судом було виявлено необхідність у витребуванні додаткових доказів по справі.
При цьому суд зазначає, що підготовка та надсилання витребуваних судом документів може зайняти певний час. Сторонам при надісланні цих доказів також повинна бути забезпечена можливість для ознайомлення із доказами, які стосуються спірних правовідносин.
Водночас суд зазначає, що статтею 258 КАС України встановлені строки розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження.
Разом з тим, суд зазначає, що зупинення провадження в адміністративній справі - це тимчасове припинення вчинення у справі будь-яких процесуальних дій у зв`язку з обставинами, що перешкоджають розгляду справи, до моменту, коли ці обставини перестануть існувати або будуть вчинені необхідні дії.
Статтею 236 КАС України визначено, що суд зупиняє провадження у справі в разі направлення судового доручення щодо збирання доказів - до надходження ухвали суду, який виконував доручення, про виконання доручення або неможливість виконання доручення. Положення цієї норми передбачає обов`язок суду зупинити провадження у разі об`єктивної неможливості розгляду справи до отримання необхідних суду доказів. При цьому зазначена норма також передбачає умову - коли зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини (факти), які є предметом судового розгляду.
Суд зазначає, що відповідно до ч.6 ст. 7 КАС України, у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права). Аналогія закону та аналогія права не застосовується для визначення підстав, меж повноважень та способу дій органів державної влади та місцевого самоврядування.
Аналогія закону - це засіб заповнення прогалин у законодавстві, який полягає в застосуванні до спірних правовідносин норми закону, яка регламентує подібні відносини.
На другій стадії процесу правозастосування, а саме при виборі та аналізі норми права, яка має бути застосована до конкретного випадку, іноді виявляється відсутність такої норми. Тобто, виникає ситуація, в якій конкретне рішення спірного питання повністю або в якійсь частині законом не передбачено, що є прогалиною в законодавстві.
Способи ж подолання прогалин - це ті правові інструменти, які дозволяють в процесі правозастосування миттєво вирішити ситуацію, що перебуває у сфері правового регулювання, якщо нормами права його безпосередньо не передбачено. Правозастосування в такому разі долає прогалину. Тому суду надається право вирішувати такого роду справи за допомогою аналогії закону.
На підставі вищевикладеного, враховуючи необхідність у збиранні додаткових доказів по справі №420/17108/23, суд, застосовуючи аналогію закону з метою дотримання конвенційних принципів щодо забезпечення справедливого балансу і рівності сторін, вважає за необхідне зупинити провадження по справі №420/17108/23 до виконання доручення суду про витребування додаткових письмових доказів та отримання витребуваних судом доказів на підставі п. 6 ч.2 ст. 236 КАС України.
Частиною 2 ст. 241 КАС України визначено, що всі процедурні питання, пов`язані з рухом справи в суді першої інстанції, а також клопотання та заяви осіб, які беруть участь у справі, вирішуються судом шляхом постановлення ухвал.
Керуючись ст.ст. 80, 236 КАС України,
У Х В А Л И В:
Доручити Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради надати до Одеського окружного адміністративного суду:
- відомості щодо органу (назва, адреса, код ЄДРПОУ) яким прийнято рішення про відмову в призначенні допомоги на проживання ОСОБА_3 15.07.2022 року;
- надати копію рішення про відмову в призначенні допомоги на проживання ОСОБА_3 15.07.2022 року.
Провадження в адміністративній справі №420/17108/23 зупинити на підставі п.6 ч.2 ст. 236 КАС України до отримання судом інформації та витребуваних доказів.
Ухвала суду може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, встановлені статтями 293, 295 КАС України виключно з підстав зупинення провадження у справі.
В іншій частині ухвала суду оскарженню не підлягає.
Ухвала суду набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 256 КАС України.
СуддяІванов Е.А.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.09.2023 |
Оприлюднено | 18.09.2023 |
Номер документу | 113500078 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них внутрішньо переміщених осіб |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Іванов Е.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні