Рішення
від 19.09.2023 по справі 340/908/23
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 вересня 2023 року м.Кропивницький Справа № 340/908/23

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Пасічника Ю.П., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ТОВ "Промтехінжинірінг" (пров.Центральний, 3/1, м.Кропивницький, Кіровоградська область, 25006, код ЄДРПОУ 39594121) до Кропивницької митниці (вул. Лавандова, 27Б, м. Кропивницький, Кіровоградська область, 25030, код ЄДРПОУ 44005668) про скасування рішення та зобов`язати вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовною заявою, в якій просить визнати незаконним та скасувати рішення Кропивницької митниці від 28.02.2023 року про визначення коду товару №KT-UA901000-0008-2023.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що на підставі контракту від 06.06.2022 укладеного з ZHEJIANG KAIDA MACHINE TOOL (Китай) ним придбано та ввезено на територію України верстат токарний горизонтальний новий модель DS28-0/500, серійний номер 2280295, 2022 року виготовлення, одношпиндельний, не багатоцільовий, з системою числового програмного керування Fanuc, виробник ZHEJIANG KAIDA MACHINE TOOL (Китай), торгова марка KAIDA.

28.02.2023 вказаний товар був заявлений в режимі імпорту по МД №23UA901020001601U0 за кодом товару УКТЗЕД 8458118000.

Відповідачем винесено рішення про визначення коду товару №KT-UA901000-0008-2023 від 28.02.2023, яким код товару змінено на 8458112000.

Позивач вважає, що прийняте рішення є незаконним та таким, що підлягає скасуванню, а тому звернувся до суду з даними позовом.

Відповідача у письмовому відзиві на позовну заяву (а.с.41-43), заперечуючи проти задоволення позовних вимог, посилався на те, що на підставі наданих до митного оформлення та додатково надісланих за запитом документів, наявної інформації з акту митного огляду від 28.02.2023 №23UA901020001601U0, фотографій зроблених під час митного огляду, технічної довідки, додатково наданих документів для ознайомлення (технічна документація у паперовому вигляді) та інших відомостей із розділу «Документи, на основі яких приймалось рішення», відповідно до правил 1, 2а), 5, 6 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД товар класифіковано у товарній під категорії УКТ ЗЕД 8458112000, як «Верстат товарний, металорізальний, горизонтальний з числовим програмним керуванням, такий, що не є товарним автоматом. Верстат токарний горизонтальний, новий, модель DS28-0/500, 1 шт. Серійний номер 2280295. Рік випуску 2023. Одношпиндельний, багатоцільовий. Призначений для таких робіт, як нарізка різьблення, підрізка та обробка торців, виточення деталей різної форми. Оброблення здійснюється інструментом, який закріплений у різцетримачі та може рух та Z».

Ухвалою суду від 09.03.2023 відкрито спрощене позовне провадження у справі без повідомлення (виклику) сторін (а.с.33).

За клопотання представника позивача ухвалою суду від 16.03.2023 призначено судово-товарознавчу експертизу, у зв`язку з чим провадження у справі зупинено (а.с.38,39).

Ухвалою суду від 12.06.2023 поновлено провадження у справі.

Ухвалою суду від 16.06.2023 подальший розгляд справи вирішено здійснювати з викликом сторін, судове засідання призначено на 08.08.2023 у зв`язку з перебуванням судді у відпустці.

Ухвалою суду від 08.08.2023 розгляд справи відкладено до 06.09.2023 (а.с.124,125).

Ухвалами суду від 09.08.2023 відмовлено представнику позивача у заяві про відвід судді (а.с.133,134,137,138).

14.09.2023 представниками сторін подано заяви про подальший розгляд справи у письмовому провадженні (а.с.211,212).

Заслухавши представників сторін, дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з таких підстав.

Судом встановлено, що 28.02.2023 позивачем, з метою митного оформлення товару Верстат товарний, металорізальний, горизонтальний з числовим програмним керуванням, модель - DS28-0/500, 1 шт. Серійний номер 2280295., подано до відповідача митну декларацію №23UA901020001601U0 (а.с.46,47).

Відповідно до графи 33 вказаної декларації позивачем визначено код товару за УКТЗЕД 8458118000.

28.02.2023 при опрацюванні вищезазначеної митної декларації, митним органом прийнято рішення про визначення коду товару №KT-UA901000-0008-2023, за яким товар, який ввозився за МД №23UA901020001601U0 класифіковано за кодом УКТЗЕД 8458112000 (а.с.44,45).

Як вбачається з прийнятого рішення (опис товару) однією з основних відмінностей товару з кодом 8458118000 та 8458112000, є технічні відмінності, не багатоцільовий класифікується за кодом 8458118000, а багатоцільовий за кодом 8458112000.

Зважаючи на прийняте рішення про зміну коду товару, позивачем складено та надано відповідачеві МД №23UA901020001716U7 від 02.03.2023, відповідно до графи 33 вказаної декларації позивачем визначено код товару за УКТЗЕД 8458112000 (а.с.48,49).

Натомість не погодившись з прийнятим рішенням щодо визначення коду товару позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Відповідно до п.23 ст.4 Митного кодексу України, митне оформлення - виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення.

Пункт 24 статті 4 Митного кодексу України, визначає митний контроль як сукупність заходів, що здійснюються з метою забезпечення додержання норм цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку.

У відповідності до ч.1 ст.7 Митного кодексу України порядок і умови переміщення товарів через митний кордон України, їх митний контроль та митне оформлення, застосування механізмів тарифного і нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, справляння митних платежів, ведення митної статистики, обмін митною інформацією, ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, здійснення відповідно до закону державного контролю нехарчової продукції при її ввезенні на митну територію України, запобігання та протидія контрабанді, боротьба з порушеннями митних правил, організація і забезпечення діяльності органів доходів і зборів та інші заходи, спрямовані на реалізацію державної політики у сфері державної митної справи, становлять державну митну справу.

Частиною 1 статті 246 Митного кодексу України визначено, що метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.

Відповідно до ч.1 ст.248 Митного кодексу України митне оформлення розпочинається з моменту подання органу доходів і зборів декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання органом доходів і зборів від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.

Однією з форм митного контролю відповідно до ч.1 ст.336 Митного кодексу України, є перевірка документів та відомостей, які відповідно до статті 335 цього Кодексу надаються органам доходів і зборів під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України.

Статтею 337 Митного кодексу України встановлено, що перевірка документів та відомостей, які відповідно до статті 335 цього Кодексу подаються органам доходів і зборів під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, здійснюється візуально, із застосуванням інформаційних технологій (шляхом проведення формато-логічного контролю, контролю співставлення, контролю із застосуванням системи управління ризиками) та в інші способи, передбачені цим Кодексом.

Контроль співставлення - це автоматизоване порівняння даних, які містяться в митних деклараціях або інших документах, поданих для митного контролю або митного оформлення, з даними, які містяться в електронних копіях митних декларацій та інших документах, що надходять з митних та правоохоронних органів суміжних держав; в уніфікованих електронних дозвільних документах, що надходять з інших державних органів, інших електронних документах, пов`язаних з перевіркою достовірності даних, що перевіряються.

Статтею 67 Митного кодексу України визначено структуру та застосування Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності

Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України. В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів. Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду. Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).

Відповідно до ст.68 Митного кодексу України ведення УКТ ЗЕД здійснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Ведення УКТ ЗЕД передбачає: 1) відстеження та облік змін і доповнень до Гармонізованої системи опису та кодування товарів, пояснень та інших рішень щодо її тлумачення, що приймаються Всесвітньою митною організацією; 2) підготовку пропозицій щодо внесення змін до УКТ ЗЕД; 3) деталізацію УКТ ЗЕД на національному рівні та введення додаткових одиниць виміру; 4) забезпечення однакового застосування всіма органами доходів і зборів правил класифікації товарів; 5) прийняття рішень щодо класифікації та кодування товарів в УКТ ЗЕД у складних випадках; 6) розроблення пояснень і рекомендацій до УКТ ЗЕД та забезпечення їх опублікування; 7) своєчасне ознайомлення суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності з рішеннями та інформацією (крім тих, що є конфіденційними) щодо питань класифікації товарів та про застосування УКТ ЗЕД; 8) здійснення інших функцій, необхідних для ведення УКТ ЗЕД.

Частиною 1 статті 69 Митного кодексу України визначено, що товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди згідно класифікаційних угрупувань, зазначених в УКТ ЗЕД.

Відповідно до частини 2 статті 69 Митного кодексу України, органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.

Частина 3 цієї статті Митного кодексу України встановлює, що на вимогу посадової особи органу доходів і зборів декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них.

Згідно частини 4 статті 69 Митного кодексу України, в разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари.

Відповідно до частини 5 статті 69 Митного кодексу України, під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли в процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо.

Висновки інших органів, установ та організацій щодо визначення кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД при митному оформленні мають інформаційний або довідковий характер (частина 8 статті 69 Митного кодексу України).

Згідно п.4 р.ІІІ Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого наказом Мінфіну від 30.05.2012 № 650, контроль правильності класифікації товарів здійснюється, зокрема, шляхом перевірки відповідності відомостей про товар та коду товару згідно з УКТ ЗЕД, заявлених у митній декларації, відомостям про товар (найменування, опис, визначальні характеристики для класифікації товарів тощо), зазначеним у наданих для митного контролю документах, шляхом перевірки дотримання вимог Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, з врахуванням Пояснень до УКТ ЗЕД, рекомендацій, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи відповідно до вимог статті 68 Кодексу; заявленого коду товару відомостям, наведеним у базі даних "Класифікаційні рішення" програми "Інспектор 2006" ЄАІС.

Законом України від 19 вересня 2013 року №584-VII «Про Митний тариф України» затверджено Митний тариф України. Митний тариф України є невід`ємною частиною цього Закону та містить перелік ставок загальнодержавного податку - ввізного мита на товари, що ввозяться на митну територію України і систематизовані згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.

Ставки ввізного мита можуть встановлюватися або змінюватися виключно шляхом внесення змін до Митного тарифу України в порядку, визначеному законом.

Згідно п.п.2, 3 Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України 21.05.2018 №428, УКТЗЕД є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України "Про Митний тариф України", що використовується для цілей тарифного та інших видів регулювання зовнішньоекономічної діяльності, ведення статистики зовнішньої торгівлі та здійснення митного оформлення товарів. УКТЗЕД складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації (далі - Гармонізована система) з урахуванням Комбінованої номенклатури Європейського Союзу (далі - Комбінована номенклатура).

Відповідно до Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється за такими правилами:

1. Назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил:

2. (a) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного;

(b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.

У разі коли згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:

(a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;

(b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати;

(c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.

Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.

У Розділі XVI УКТ ЗЕД наведені коди, зокрема машин, обладнання та механізмів.

Згідно групи 84 «Реактори ядерні, котли, машини, обладнання і механічні пристрої; їх частини» до коду 8458 11 - з числовим програмним керуванням: до коду 8458 11 20 00 відносяться верстати токарні багатоцільові; а до коду 8458 11 80 00 інші.

Наказом Державної фіскальної служби України від 09 червня 2015 року №401 затверджено Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності. Пояснення до УКТ ЗЕД розроблені на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 № 428 Про затвердження Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України з метою забезпечення єдиного тлумачення і застосування УКТЗЕД.

Відповідно до розділу ХVI Пояснень, VI. Багатофункціональні машини і комбіновані машини (комбайни) (Примітка 3 до цього розділу) загалом багатофункціональні машини класифікуються за основною функцією цієї машини.

До багатофункціональних машин, наприклад, відносяться металорізальні верстати, в яких використовується змінний інструмент, який дозволяє виконувати різні операції обробки (наприклад, фрезерування, розточення, притирання).

Ухвалою суду від 16.03.2023 по справі було призначено судово-товарознавчу експертизу.

На вирішення експерта були поставлені наступні питання:

- Чи присутній змінний інструмент, який дозволяє виконувати різні операції обробки (наприклад, фрезерування, розточення, притирання) у токарному верстаті моделі DS28-0/500, серійний номер - 2280295, 2022 року виготовлення, з системою числового програмного керування Fanuc, виробник - ZHEJ1ANG КАША MACHINE TOOL, торгова марка - КАША, країна виробництва - Китай (далі за текстом - верстат)?

- Чи відповідає верстат, з урахуванням його технічних можливостей, коду товару Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД) 8458118000 як верстат токарний (не багатоцільовий) металорізальний, горизонтальний, з числовим програмним керуванням, інший?

- Чи можна віднести верстат до коду УКТЗЕД 8458112000 як верстат токарний багатоцільовий, металорізальний, горизонтальний, з числовим програмним керуванням?

Згідно висновку експерта Державного підприємства "Науково-технічний центр "Станкосерт" від 30.05.2023 (а.с.56-64), щодо поставлених питань вказано наступне:

1. Токарний верстат моделі DS28-0/500, серійний номер - 2280295, 2022 року виготовлення, з системою числового програмного керування Fanuc, виробник - ZНEJIANG КАІDА МАСНІNЕ TOOL, торгова марка КАIDA, країна виробництва - Китай не призначений для роботи з приводним (обертовим) інструментом, який дозволяє виконувати різні операції обробки (наприклад, фрезерування, розточення, притирання).

2. Токарний верстат моделі DS28-0/500, серійний номер - 2280295, 2022 року виготовлення, з системою числового програмного керування Fanuc, виробник - ZНEJIANG КАІDА МАСНІNЕ TOOL, торгова марка КАIDA, країна виробництва - Китай, з урахуванням його технічних можливостей та характеристик відповідає коду товару Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД) 8458118000, як верстат токарний (не багатоцільовий) металорізальний, горизонтальний, з числовим програмним керуванням, інший.

3. Токарний верстат моделі DS28-0/500, серійний номер - 2280295, 2022 року виготовлення, з системою числового програмного керування Fanuc, виробник - ZНEJIANG КАІDА МАСНІNЕ TOOL, торгова марка КАIDA, країна виробництва - Китай не може бути віднесено до коду УКТЗЕД 8458112000, як верстат токарний багатоцільовий, металорізальний, горизонтальний, з числовим програмним керуванням.

Відповідно до ст.72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Згідно ст.73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

При цьому, відповідно до ч.3 ст.90 КАС України суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Допустимість як властивість доказів поєднує в собі декілька вимог. Доказ вважається допустимим, якщо він отриманий уповноваженим суб`єктом, з дотриманням належної процедури, та є закріпленим у відповідному джерелі.

Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.

Статтею 101 КАС України встановлено вимоги до висновку експерта, згідно якої висновок експерта - це докладний опис проведених експертом досліджень, зроблені у результаті них висновки та обґрунтовані відповіді на питання, поставлені перед експертом, складений у порядку, визначеному законодавством. Предметом висновку експерта може бути дослідження обставин, які входять до предмета доказування та встановлення яких потребує наявних у експерта спеціальних знань. Предметом висновку експерта не можуть бути питання права. Висновок експерта може бути наданий на замовлення учасника справи або на підставі ухвали суду про призначення експертизи. Висновок експерта викладається у письмовій формі і приєднується до справи. У висновку експерта повинно бути зазначено: коли, де, ким (ім`я, освіта, спеціальність, а також, за наявності, свідоцтво про присвоєння кваліфікації судового експерта, стаж експертної роботи, науковий ступінь, вчене звання, посада експерта), на якій підставі була проведена експертиза, хто був присутній при проведенні експертизи, питання, що були поставлені експертові, які матеріали експерт використав. Інші вимоги до висновку експерта можуть бути встановлені законодавством. У висновку експерта має бути зазначено, що він попереджений (обізнаний) про відповідальність за завідомо неправдивий висновок, а у випадку призначення експертизи судом - також про відповідальність за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків.

Відповідно до ст.108 КАС України висновок експерта для суду не має заздалегідь встановленої сили і оцінюється судом разом із іншими доказами за правилами, встановленими статтею 90 цього Кодексу. Відхилення судом висновку експерта повинно бути мотивованим у судовому рішенні.

Проаналізувавши зміст наданого позивачем висновку експерта, суд дійшов висновку, що останній відповідає вимогам, встановленим КАС України, та не вбачає підстав для його відхилення та неврахування при вирішенні спору.

Враховуючи викладене, відповідачем не підтверджено, а судом не встановлено наявність підстав для класифікації токарного верстату моделі DS28-0/500, серійний номер - 2280295, 2022 року виготовлення, з системою числового програмного керування Fanuc, виробник - ZНEJIANG КАІDА МАСНІNЕ TOOL, торгова марка КАIDA, країна виробництва - Китай за кодом товару УКТЗЕД 8458112000.

Таким чином, надаючи оцінку спірним рішенням, суд зазначає, що вони є необґрунтованими, з них не вбачаються дійсні та об`єктивні підстави для класифікації товару за кодом товару УКТЗЕД 8458112000, що свідчить про відсутність підстав для прийняття відповідачем оскаржуваного рішення.

На підставі ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

При цьому в силу ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем по справі, як суб`єктом владних повноважень, не виконано покладеного на нього обов`язку щодо доказування правомірності прийняття оскаржуваних рішень.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення є необґрунтованим, винесеним не у відповідності до вимог чинного законодавства, що свідчить про його протиправність.

Згідно ч.1, 3 ст.139 КАС України суд стягує на користь позивача здійснені документально підтверджені витрати по сплаті судового збору у розмірі 2684 грн. (а.с.1) за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Відповідно до ч.ч.5-8 ст.137 КАС України розмір витрат на підготовку експертного висновку на замовлення сторони, проведення експертизи, залучення спеціаліста, перекладача чи експерта встановлюється судом на підставі договорів, рахунків та інших доказів.

Розмір витрат на оплату робіт (послуг) залученого стороною спеціаліста, перекладача чи експерта має бути співмірним із складністю відповідної роботи (послуг), її обсягом та часом, витраченим ним на виконання робіт (надання послуг).

У разі недотримання вимог щодо співмірності витрат суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на оплату робіт (послуг) спеціаліста, перекладача чи експерта, які підлягають розподілу між сторонами.

Обов`язок доведення неспівмірності витрат покладається на сторону, яка заявляє клопотання про зменшення витрат, які підлягають розподілу між сторонами.

Позивачем, на підтвердження понесення останнім витрат на проведення експертизи, надано суду копію договору №017-23 від 24.04.2023, згідно якого ТОВ Промтехінжинірінг (Замовник) доручає, а ДП "Науково-технічний центр "Станкосерт" (Виконавець) зобов`язується виконати роботи із проведення експертизи (а.с.77,78).

Згідно п.2 даного договору загальна вартість договору складає 9600 грн.

Позивачем надано суду копію рахунку від 24.04.2023 та платіжної інструкції №245 від 26.04.2023, згідно якої позивачем сплачено на розрахунковий рахунок ДП "Науково-технічний центр "Станкосерт" грошові кошти у розмірі 9600 грн., а також акт здачі-приймання робіт від 30.05.2023 (а.с.81,82,83).

Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне стягнути на користь ТОВ Промтехінжинірінг здійснені ним судові витрати на проведення експертизи у розмірі 9600 грн. за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Відповідно до ст.134 КАС України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

Для цілей розподілу судових витрат: 1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; 2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

Представником позивача надано суду копію договору про надання правової допомоги від 01.03.2023, згідно умов якого ТОВ Промтехінжинірінг (Клієнт) доручає, а Іванов О.В. (Адвокат), відповідно до чинного законодавства України, приймає на себе зобов`язання в якості правової допомоги здійснювати представницькі повноваження по оскарженню в судах адміністративної юрисдикції рішень відповідача (а.с.30) та копію квитанції від 01.03.2023 про сплату ТОВ Промтехінжинірінг ОСОБА_1 готівки в сумі 7500 грн. (а.с.29).

При визначенні суми компенсації витрат, понесених на правничу допомогу, потребують дослідження на підставі належних та допустимих доказів обсяг фактично наданих адвокатом послуг і виконаних робіт, кількість витраченого часу, розмір гонорару, співмірність послуг категорію складності справи, витраченого адвокатом часу, об`єму наданих послуг, ціни позову та (або) значенню справи.

За відсутності доказів щодо обсягу фактично наданих адвокатом послуг і виконаних робіт, кількість витраченого часу, співмірність послуг категорію складності справи, витраченого адвокатом часу, об`єму наданих послуг, ціни позову та (або) значенню справи, суд не знаходить підстав для відшкодування витрат на правничу допомогу.

Керуючись ст.ст.77-79, 90, 108, 132, 139, 134, 243-246, 255, 293, 295-297 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Промтехінжинірінг (25006, м.Кропивницький, пров.Центральний, 3/1, код ЄДРПОУ 39594121) до Кропивницької митниці (25006, м. Кропивницький, вул. Лавандова, 27-б, код ЄДРПОУ 44005668) про визнання протиправними та скасування рішень задовольнити.

Визнати незаконним та скасувати рішення Кропивницької митниці ДМС України від 28.02.2023 року про визначення коду товару №KT-UA901000-0008-2023.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Промтехінжинірінг (код ЄДРПОУ 39594121) здійснені ним судові витрати: на оплату судового збору в сумі 2684 грн.; на проведення експертизи 9600 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Кропивницької митниці (код ЄДРПОУ 44005668).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду Ю.П. ПАСІЧНИК

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.09.2023
Оприлюднено21.09.2023
Номер документу113565172
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них мита

Судовий реєстр по справі —340/908/23

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 29.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 10.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 08.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 15.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 30.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 23.10.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Рішення від 19.09.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. ПАСІЧНИК

Ухвала від 09.08.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. КАЗАНЧУК

Ухвала від 09.08.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. ПАСІЧНИК

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні