РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 вересня 2023 року справа № 580/5526/23
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд одноособово у складі головуючого судді Бабич А.М., розглянувши у порядку спрощеного письмового провадження в залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Медведівської сільської територіальної виборчої комісії про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,
УСТАНОВИВ:
30.06.2023 у Черкаський окружний адміністративний суд надійшов позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) (далі позивач) до Медведівської сільської територіальної виборчої комісії (20930, Черкаська обл., Чигиринський р-н., с.Медведівка, вул.М.Залізняка, буд.36; код ЄДРПОУ 43798906) (далі відповідач), в якому з урахуванням заяви (вх. від 17.07.2023) просить:
визнати протиправною бездіяльність відповідача, що полягає у не прийнятті рішення, передбаченого ч.8 ст.79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», після надходження підписних листів та документів проведених зборів;
зобов`язати відповідача прийняти рішення, передбачене вказаною вище нормою Закону;
зобов`язати відповідача подати звіт про виконання судового рішення (далі Заява).
Обґрунтовуючи зазначив, що відповідно ч.8 ст.79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» якщо при ініціюванні відкликання сільського, селищного, міського голови за народною ініціативою дотримано вимоги вказаного Закону та Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання з посади відповідає вимогам цього Закону, територіальна виборча комісія приймає рішення про звернення до відповідної місцевої ради (у разі якщо сільський, селищний, міський голова обраний шляхом самовисування) або до партії, від місцевої організації якої його обрано, щодо відкликання сільського, селищного, міського голови за народною ініціативою.
03 липня 2023 року суд залишив її без руху. Ухвалою від 19 липня 2023 року суд прийняв до свого провадження позовну заяву, відкрив провадження у справі та вирішив на виконання ст.12 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) її розгляд здійснювати правилами спрощеного провадження. Також встановлено відповідачу строк, тривалістю п`ятнадцять днів з дня отримання копії ухвали про відкриття провадження у справі, для надання відзиву на позовну заяву, повідомлено про строки для надання клопотань про розгляд справи з викликом у судове засідання. Вказану ухвалу відповідач отримав 27.07.2023, що підтверджується рекомендованим повідомленням про поштове вручення.
Відповідач правом подати відзив не скористався, про причини суд не повідомив.
Оскільки обґрунтованих клопотань від учасників спору про розгляд справи у судовому засіданні з їх викликом суду не надходили, зважаючи на відсутність необхідності призначити у справі експертизу або викликати та допитати свідків, суд дійшов висновку розглянути справу без виклику сторін у судове засідання за наявними письмовими доказами (у письмовому провадженні).
Оцінивши доводи, дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовної заяви з огляду на таке.
Із протоколу №1 від 27.04.2023 зборів виборців Медведівської сільської ради суд установив, що відбулися збори виборців вказаної вище сільської ради, на яких присутні 60 виборців. Згідно з порядком денним вирішувалися питання щодо обрання лічильної комісії, головуючого та секретаря зборів, обговорювалося питання про внесення пропозиції щодо відкликання Медведівського сільського голови Медведівської сільської ради ОСОБА_2 за народною ініціативою, визначався персональний склад ініціативної групи, офіційний представник ініціативної групи, затверджувався підписний лист для збирання підписів на підтримку ініціативи про відкликання вказаного вище сільського голови також вирішувалося питання щодо доручення офіційному представникові ініціативної групи повідомити відповідача про факт проведення зборів. За результатом зборів присутні особи проголосували за відкликання Медведівського сільського голови ОСОБА_2 за народною ініціативою.
У подальшому позивач, обраний офіційним представником ініціативної групи для збирання підписів виборців щодо відкликання сільського голови, повідомив письмовим повідомленням відповідача, що 27.04.2023 у приміщенні Медведівського сільського БК відбулися вказані вище збори виборців у кількості 60 осіб. Збори прийняли рішення про відкликання вказаного вище голови сільської ради за народною ініціативою та створили ініціативну групу для збирання підписів виборців. До повідомлення додав витяг із протоколу виборців від 27.04.2023.
Згідно з актом про отримання документів від 08.05.2023, який складений д 16год 10хв. заступником Медведівської сільської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області Горніцькою І.Г., позивач передав, а вказана особа прийняла такі документи:
підписні листи для збирання підписів на підтримку ініціативи про відкликання Медведівського сільського голови ОСОБА_2 на 148 аркушах;
протокол зборів виборців від 27.04.2023 на 4 аркушах;
додатки до протоколу на 6 аркушах (заява членів ініціативної групи з копіями паспортів, а саме 19 заяв).
Всього матеріали на 156 аркушах.
Не отримавши рішення за результатами розгляду вказаного вище пакету документів позивач звернувся в суд з позовом.
Частиною другою статті 19 Конституції України обумовлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Гарантії права громадян на участь у виборах, підготовка та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів визначає Виборчий кодекс України від 19.12.2019 №396-IX (далі ВК України).
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.1 ВК України вибори в Україні є основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом. Вибори є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.
У ч.1 ст.32 ВК України визначено, що в Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.
Частина друга статті 32 ВК України містить перелік виборчих комісій:
Центральна виборча комісія;
окружні виборчі комісії;
територіальні виборчі комісії;
дільничні виборчі комісії.
Повноваження територіальних виборчих комісій щодо організації підготовки і проведення місцевих виборів визначені ст.206 ВК України.
Згідно з ч.1 ст.206 ВК України територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та в порядку, передбачених цим Кодексом та законами України.
Частиною 2 ст.206 ВК України визначено, що відповідна територіальна виборча комісія, яка встановлює результати виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, результати виборів сільського, селищного, міського голови:
1) забезпечує підготовку та проведення відповідних місцевих виборів;
2) утворює територіальні, багатомандатні виборчі округи відповідно до цього Кодексу, встановлює їхні межі та єдину нумерацію, визначає кількість мандатів, які розподіляються у багатомандатних виборчих округах;
3) надає правову, організаційну, методичну, технічну допомогу нижчестоящим виборчим комісіям в частині їхньої діяльності, що стосується виборів відповідної ради, сільського, селищного, міського голови, організовує навчання членів цих комісій з питань організації виборчого процесу;
4) реєструє кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірених осіб, представників, уповноважених осіб організацій партій - суб`єктів відповідного виборчого процесу та видає їм посвідчення;
5) розглядає питання щодо скасування реєстрації кандидатів у випадках, передбачених цим Кодексом;
6) інформує населення про зареєстрованих кандидатів у депутати у відповідних виборчих округах, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови;
7) затверджує текст виборчих бюлетенів на відповідних місцевих виборах, забезпечує виготовлення виборчих бюлетенів та передачу їх відповідним територіальним, дільничним виборчим комісіям;
8) вирішує питання щодо використання коштів на проведення відповідних місцевих виборів, забезпечує їх цільовим використанням;
9) сприяє організації зустрічей кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови з виборцями;
10) забезпечує виготовлення бланків протоколів та іншої виборчої документації, а територіальна виборча комісія, яка утворює дільничні виборчі комісії, - також печаток, штампів і передає їх відповідним дільничним виборчим комісіям, якщо Центральною виборчою комісією не встановлено інший порядок їх виготовлення;
11) заслуховує інформацію відповідних територіальних, дільничних виборчих комісій, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань, пов`язаних з підготовкою і проведенням відповідних місцевих виборів;
12) здійснює контроль за наданням списків виборців дільничними виборчими комісіями для загального ознайомлення та уточнення;
13) реєструє офіційних спостерігачів від кандидатів, місцевих організацій партій - суб`єктів виборчого процесу відповідних місцевих виборів, від громадських організацій;
14) здійснює контроль за використанням коштів виборчих фондів суб`єктів виборчого процесу на відповідних місцевих виборах;
15) здійснює контроль за дотриманням встановленого цим Кодексом порядку проведення передвиборної агітації;
16) визнає голосування на виборчій дільниці недійсним за результатами повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці у випадках та порядку, передбачених цим Кодексом;
17) встановлює результати виборів депутатів, сільського, селищного, міського голови в порядку, визначеному цим Кодексом, здійснює офіційне оприлюднення результатів відповідних місцевих виборів;
18) реєструє обраних депутатів, сільського, селищного, міського голову;
19) організовує проведення повторного голосування і повторних місцевих виборів у випадках, передбачених цим Кодексом;
20) розглядає звернення, заяви і скарги стосовно підготовки та проведення відповідних місцевих виборів, приймає щодо них рішення;
21) забезпечує передачу на зберігання до відповідної архівної установи виборчої та іншої документації в порядку, встановленому Центральною виборчою комісією;
22) здійснює в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці контроль за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про місцеві вибори в частині, що стосується відповідних місцевих виборів; скликає у разі необхідності за власною ініціативою засідання дільничної виборчої комісії;
23) здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом та законами України.
Питання припинення повноважень складу виборчої комісії та члена виборчої комісії врегульоване ст.208 ВК України
Згідно з ч.ч.1-3 вказаної вище статті повноваження члена територіальної виборчої комісії припиняються з моменту сформування нового складу територіальної виборчої комісії у порядку, визначеному цим Кодексом. Повноваження члена дільничної виборчої комісії припиняються одночасно з припиненням повноважень дільничної виборчої комісії. Повноваження усього складу територіальної, дільничної виборчої комісії можуть бути достроково припинені в установленому законом порядку виборчою комісією, яка сформувала (утворила) відповідну територіальну, дільничну виборчу комісію, рішенням виборчої комісії вищого рівня з відповідних місцевих виборів або рішенням суду в разі одноразового грубого порушення чи систематичного порушення комісією Конституції України, цього Кодексу та законів України, невиконання рішень виборчої комісії вищого рівня.
Отже, відповідач на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та в порядку, передбачених вказаним вище Кодексом та законами України, а також встановлює результати виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, результати виборів сільського, селищного, міського голови.
Оскільки передумовою виникнення спірних правовідносин стали дії щодо наміру припинити повноваження посадової особи місцевого самоврядування, суд урахував, що відповідно до п.4 ч.1 ст. 79 Закону України від 21.05.1997 року №280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі - Закон №280/97-ВР) повноваження сільського, селищного, міського голови, вважаються достроково припиненими у разі відкликання з посади за народною ініціативою.
Згідно з ч.2 ст. 79 Закону №280/97-ВР повноваження сільського, селищного, міського голови можуть бути також достроково припинені, якщо він порушує Конституцію або закони України, права і свободи громадян, не забезпечує здійснення наданих йому повноважень.
Повноваження сільського, селищного, міського голови можуть бути достроково припинені також у випадках, передбачених законами України "Про військово-цивільні адміністрації", "Про правовий режим воєнного стану".
Частиною 5 ст. 79 Закону №280/97-ВР встановлено, що сільський, селищний, міський голова може бути відкликаний з посади за народною ініціативою в порядку, визначеному Законом України "Про статус депутатів місцевих рад" з особливостями, передбаченими частинами шостою - десятою цієї статті, не раніше як через рік з моменту набуття ним повноважень.
Відповідно до п.1 ч.6 ст.79 Закону №280/97-ВР рішення про внесення пропозицій щодо відкликання сільського, селищного, міського голови за народною ініціативою приймається на зборах виборців у кількості не менше 20 осіб для відкликання сільського голови.
Згідно з ч.7 ст.79 Закону №280/97-ВР на підтримку пропозиції про відкликання сільського, селищного, міського голови має бути зібрано кількість підписів, що перевищує кількість голосів, поданих за нього на місцевих виборах, за результатами яких він був обраний сільським, селищним, міським головою.
Збір підписів проводиться у разі відкликання:
1) сільського, селищного голови - протягом десяти днів;
2) міського голови міста районного значення - протягом двадцяти днів;
3) міського голови міста обласного значення, міст Києва та Севастополя - протягом тридцяти днів.
Територіальна виборча комісія після надходження підписних листів та документів проведених зборів здійснює аналіз на відповідність їх оформлення вимогам цього Закону та Закону України "Про статус депутатів місцевих рад", перевіряє дотримання порядку збору підписів на підтримку пропозиції про відкликання з посади за народною ініціативою, вибірково перевіряє достовірність відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, та їхніх підписів (не менше 10 відсотків від загальної кількості), за результатом чого приймає рішення, передбачене частиною восьмою цієї статті, у такі строки:
1) у разі відкликання сільського, селищного голови - протягом десяти днів з дня їх отримання;
2) у разі відкликання міського голови міст районного значення - протягом двадцяти днів з дня їх отримання;
3) у разі відкликання міського голови міст обласного значення - протягом тридцяти днів з дня їх отримання;
4) у разі відкликання міського голови міст Києва та Севастополя - протягом тридцяти п`яти днів з дня їх отримання.
Відповідно до ч.8 ст.79 Закону №280/97-ВР якщо при ініціюванні відкликання сільського, селищного, міського голови за народною ініціативою дотримано вимоги цього Закону та Закону України "Про статус депутатів місцевих рад", кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання з посади, відповідає вимогам цього Закону, територіальна виборча комісія приймає рішення про звернення до відповідної місцевої ради (у разі якщо сільський, селищний, міських голова був обраний шляхом самовисування) або до партії, від місцевої організації якої його обрано, щодо відкликання сільського, селищного, міського голови за народною ініціативою.
Якщо при ініціюванні відкликання сільського, селищного, міського голови за народною ініціативою не дотримано вимоги цього Закону та Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" та/або кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання з посади за народною ініціативою, не відповідає вимогам цього Закону та/або ініціативна група у встановлені цим Законом строки не подала до територіальної виборчої комісії підписні листи та документи проведених зборів виборців або подала їх після спливу встановлених строків, відповідна територіальна виборча комісія приймає рішення про припинення ініціативи щодо відкликання сільського, селищного, міського голови за народною ініціативою.
Рішення про відкликання сільського, селищного, міського голови за народною ініціативою приймається за зверненням територіальної виборчої комісії вищим керівним органом партії, від місцевої організації якої його обрано.
Рішення про відкликання сільського, селищного, міського голови за народною ініціативою, який був обраний шляхом самовисування, приймається за зверненням територіальної виборчої комісії відповідною сільською, селищною, міською радою більшістю голосів від її складу.
У разі прийняття місцевою радою рішення про відкликання сільського, селищного, міського голови за народною ініціативою або у разі подання до місцевої ради рішення вищого керівного органу партії, місцева організація якої висувала відповідного кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, про відкликання сільського, селищного, міського голови за народною ініціативою, особа, яка на цей час відповідно до закону здійснює повноваження сільського, селищного, міського голови, не пізніш як на п`ятнадцятий день з дня прийняття відповідного рішення звертається до Верховної Ради України з клопотанням щодо призначення позачергових виборів сільського, селищного, міського голови.
Отже, після надходження підписних листів та документів проведених зборів відповідач зобов`язаний здійснити аналіз на відповідність їх оформлення вимогам вказаного вище Закону та Закону України "Про статус депутатів місцевих рад", перевірити дотримання порядку збору підписів на підтримку пропозиції про відкликання з посади за народною ініціативою, вибірково перевірити достовірність відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, та їхніх підписів (не менше 10 відсотків від загальної кількості), та за результатом прийняти одне зі вказаних вище рішень.
Встановлені обставини справи доводять, що відповідач не розглянув підписних листів та документів проведених зборів виборців у встановленому порядку, не здійснив аналіз на відповідність їх оформлення вимогам вказаного вище Закону та Закону України "Про статус депутатів місцевих рад", не перевірив дотримання порядку збору підписів на підтримку пропозиції про відкликання з посади за народною ініціативою Медведівського сільського голови ОСОБА_2 , не перевірив вибірково достовірність відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, та їхніх підписів (не менше 10 відсотків від загальної кількості), та не прийняв одне зі вказаних вище рішень. Отже, допустив бездіяльність щодо вчинення вказаних вище дій та прийняття одного із зазначених вище рішень, чим порушив право позивача, обраного офіційним представником ініціативної групи для збирання підписів виборців щодо відкликання сільського голови, на здійснення виборчого права.
Згідно з ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідач не надав суду належних, достовірних та достатніх доказів щодо виконання ним вказаних вище повноважень та дій. Проаналізувавши вказані вище норми законодавства суд дійшов висновку, що відповідач не довів, що у спірних правовідносинах діяв з дотриманням порядку, меж і способу дій, визначених законом. Посилання позивача на протиправну бездіяльність, що полягає у не прийнятті рішення, передбаченого ч.8 ст.79 Закону №280/97-ВР, та відповідна позовна вимога - обгрунтовані.
Для забезпечення виконання завдання адміністративного суду, вказаного у ст.2 КАС України щодо ефективного способу повного захисту порушеного права позивача, суд дійшов висновку визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо неприйняття рішення за результатами розгляду підписних листів для збирання підписів на підтримку ініціативи про відкликання вказаного вище сільського голови та документів проведених зборів виборців та зобов`язати його повторно розглянути з дотриманням порядку, меж і способу дій, визначених законом, вказані документи, передані позивачем актом від 08.05.2023 про отримання документів, та за результатами їх розгляду прийняти рішення, передбачене ч.8 ст.79 Закону №280/97-ВР, з урахуванням викладених судом мотивів у цій справі.
Отже, заявлені позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню.
Щодо клопотання позивача зобов`язати відповідача подати звіт про виконання судового рішення.
Відповідно до ст.370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Згідно з ч.1 ст.382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Отже, зобов`язати надати сторону звіт про виконання рішення суду є правом суду, а не обов`язок. Вимога щодо подачі звіту про виконання судового рішення слугує стимулюючим засобом для його виконання.
Матеріали судової справи не містять належних, достовірних та достатніх доказів того, що відповідач може ухилятися від виконання судового рішення. Тому відсутні обґрунтовані підстави для зобов`язання відповідача подати суду такий звіт.
Щодо розподілу судових витрат.
За подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою, справляється судовий збір у розмірі 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (абз.6 п.1 ч. 3 ст.4 Закону України від 08.07.2011 №3674-VI "Про судовий збір").
Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» встановлено прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2023 року розміром 2684,00 грн.
Позивач мав сплатити судовий збір за позовну вимогу немайнового характеру 1073,60грн (0,4 розміру від 2684,00 грн прожиткового мінімуму для працездатних осіб). Виконання в цій частині підтвердженн платіжною квитанцією від 29.06.2023 №MDН024N730629 на сумі 1095,07грн.
Відповідно до ст.ст.132-139 КАС України понесені позивачем судові витрати підлягають стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача пропорційно задоволеній частині позову - повністю в сумі, що підлягала сплаті. В надміру переплаченій частині підстави для стягнення саме з відповідача - відсутні.
Керуючись ст.ст.2-20, 72-78, 132-139, 242-245, 255, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
1. Задовольнити адміністративний позов ОСОБА_1 повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Медведівської сільської територіальної виборчої комісії (20930, Черкаська обл., Чигиринський р-н., с.Медведівка, вул.М.Залізняка, буд.36; код ЄДРПОУ 43798906), що полягає у не прийнятті рішення, передбаченого ч.8 ст.79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», після надходження підписних листів та документів проведених зборів на підтримку народної ініціативи про відкликання Медведівського сільського голови Іванченка А.О. та документів проведених зборів виборців.
Зобов`язати Медведівську сільську територіальну виборчу комісію (20930, Черкаська обл., Чигиринський р-н., с.Медведівка, вул.М.Залізняка, буд.36; код ЄДРПОУ 43798906) повторно розглянути з дотриманням порядку, меж і способу дій, визначених законом, підписні листи для збирання підписів на підтримку народної ініціативи про відкликання Медведівського сільського голови Іванченка А.О., документи проведених зборів виборців, які передані ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) актом від 08.05.2023 про отримання документів, та за результатами їх розгляду прийняти рішення, передбачене ч.8 ст.79 Закону України від 21.05.1997 №280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні», з урахуванням викладених судом мотивів у цій справі.
2. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Медведівської сільської територіальної виборчої комісії (20930, Черкаська обл., Чигиринський р-н., с.Медведівка, вул.М.Залізняка, буд.36; код ЄДРПОУ 43798906) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) понесені судові витрати зі сплати судового збору за звернення позовною заявою до адміністративного суд в сумі 1073,60грн (одна тисяча сімдесят три гривні шістдесят копійок).
3. Копію рішення направити учасникам справи.
4. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом 30 днів з складення повного його тексту.
Суддя Анжеліка БАБИЧ
Рішення ухвалене, складене у повному обсязі та підписане 18.09.2023.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2023 |
Оприлюднено | 21.09.2023 |
Номер документу | 113568336 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Анжеліка БАБИЧ
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні