Постанова
від 14.09.2023 по справі 160/19175/22
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

14 вересня 2023 року м. Дніпросправа № 160/19175/22

Головуючий суддя І інстанції Прудник С.В.

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді (доповідача) Іванова С.М.,

суддів: Чередниченка В.Є., Шальєвої В.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Дніпрі апеляційну скаргу Благодійної організації «Благодійний фонд розвитку територіальної громади м. Кривий Ріг» на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 09.03.2023 року в адміністративній справі №160/19175/22 за позовом Благодійної організації «Благодійний фонд розвитку територіальної громади м. Кривий Ріг» до Криворізької міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Приватне акціонерне товариство "Центральний гірничо-збагачувальний комбінат" про визнання незаконним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Благодійна організація «Благодійний фонд розвитку територіальної громади м. Кривий Ріг» звернулась до суду з адміністративним позовом до Криворізької міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Приватне акціонерне товариство "Центральний гірничо-збагачувальний комбінат", в якому просила:

- визнати незаконним та скасувати рішення XXVII сесії VIIІ скликання Криворізької міської ради від 27.05.2022 року №1321 Про відмову в наданні адміністративних послуг суб`єктам звернення в частині п.п. 5 витягу з додатка до рішення міської ради №1321.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 09.03.2023 року в задоволенні адміністративного позову Благодійної організації «Благодійний фонд розвитку територіальної громади м. Кривий Ріг» було відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Благодійна організація «Благодійний фонд розвитку територіальної громади м. Кривий Ріг», звернулась з апеляційною скаргою, в якій просила скасувати вищезазначене рішення, як незаконне та прийняти нову постанову про задоволення адміністративного позову.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що наявність спеціального дозволу на користування надрами не є обов`язковою умовою для розробки робочого проекту, а лише надає особі можливість, якій воно надано, ухвалити таке рішення і розробити робочий проект без звернення землевласника.

Розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження на підставі ст. 311 КАС України.

Перевіривши матеріали справи, оцінивши доводи апеляційної скарги та правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права в межах доводів останньої, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як встановлено судом першої інстанції, Благодійна організація Благодійний фонд розвитку територіальної громади м. Кривий Ріг є юридичною особою, зареєстрованою в Єдиному державному реєстрі 22.04.2014 року.

Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру про проведення державної реєстрації юридичної особи серії АД №656614, основним видом економічної діяльності Благодійної організації Благодійний фонд розвитку територіальної громади м. Кривий Ріг є надання іншої соціальної допомоги без забезпечення проживання, н.в.і.у. (код КВЕД 88.99).

Рішенням Криворізької міської ради сесії V скликання від 24.03.2010 року №3788 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок та надання їх в оренду для розміщення комплексів будівель та споруд на території шахти Гігант-Глибока.

16.07.2010 року на підставі вищевказаного рішення, Криворізька міська рада в особі секретаря міської ради Маляренка Сергія Васильовича, який діяв на підставі рішення міської ради VII сесії V скликання №607 від 21.11.2006 року, уклала з Відкритим акціонерним товариством Центральний гірничо-збагачувальний комбінат два договори оренди земельних ділянок з кадастровими номерами 211000000:08:109:0008 та 211000000:08:109:0009.

Відповідно до пункту 15 договору оренди земельної ділянки від 16.07.2010 року, зареєстрованому у Криворізькому міському відділі Дніпропетровської регіональної філії державного підприємства Центр державного земельного кадастру 17.08.2010 №041010800598, земельна ділянка промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення з кадастровим номером 211000000:08:109:0009 площею 107,8344 га. передана орендарю для розміщення зони обвалення і плавних зсувів від підземної відробки багатих залізних руд шахтами РУ ім. Дзержинського, яка частково підлягає рекультивації, в Центрально-Міському районі.

Відповідно до пункту 15 другого договору оренди земельної ділянки від 16.07.2010, зареєстрованому у Криворізькому міському відділі Дніпропетровської регіональної філії державного підприємства Центр державного земельного кадастру 18.08.2010 №041010800599, земельна ділянка з кадастровим номером 211000000:08:109:0008 площею 47,1233 га. була передана орендарю для розміщення проммайданчиків шахт Победа, Гігант та В-1 у Центрально-міському районі.

17 та 18 серпня 2010 року Відкрите акціонерне товариство Центральний гірничо-збагачувальний комбінат прийняло в оренду земельні ділянки з кадастровими номерами 211000000:08:109:0008 та 211000000:08:109:0009, що підтверджується актами приймання-передачі земельних ділянок, які містяться в матеріалах справи.

18.06.2012 року у зв`язку зі зміною найменування Відкритого акціонерного товариства Центральний гірничо-збагачувальний комбінат на Публічне акціонерне товариство Центральний гірничо-збагачувальний комбінат з Криворізькою міською радою укладені додаткові угоди про внесення змін до вищевказаних договорів оренди земельних ділянок.

Через чисельні звернення мешканців Центрально-Міського району м. Кривого Рогу до Благодійної організації Благодійний фонд розвитку територіальної громади м. Кривий Ріг щодо сприяння вирішення питань рекультивації порушених та відпрацьованих земель, зменшення меж санітарної зони, представник позивача звернувся до Криворізького національного університету з клопотанням розглянути можливість участі у вирішенні порушених питань.

Листом Криворізького національного університету від 09.12.2021 року № 24-309/3 позивача повідомлено про надання допомоги у розробці робочого проекту землеустрою щодо рекультивації земель, які використовуються для розміщення зони обвалення і плавних зсувів від відробки залізних руд шахти РУ ім. Дзержинського та підлягають рекультивації (кадастрові номери 1211000000:08:109:0009. 1211000000:08:109:0008).

15.12.2021 року Благодійна організація звернулась до в.о. міського голови Вілкула Ю.Г. із заявою, в якій просила надати дозвіл на розроблення Робочого проекту землеустрою щодо рекультивації земель, які використовуються для розміщення зони обвалення і плавних зсувів від відробки залізних руд шахти РУ ім. Дзержинського та підлягають рекультивації (кадастрові номери 1211000000:08:109:0009, 1211000000:08:109:0008).

26.01.2022 року, розглянувши заяву позивача та наданий пакет документів, на XXI сесії VIII скликання Криворізькою міською радою прийнято рішення № 1126 Про відмову в наданні адміністративних послуг суб`єктам звернення, в якому зазначено, що розглянувши заяви суб`єктів звернення та надані документи; ураховуючи рішення виконкому міської ради від 13.11.2019 №518 Про оптимізацію надання адміністративних, інших публічних послуг у органах місцевого самоврядування м. Кривого Рогу, 17.11.2021 року №608 Про затвердження інформаційних і технологічних карток адміністративних та інших публічних послуг, що надаються департаментом регулювання містобудівної діяльності та земельних відносин виконкому Криворізької міської ради через Центр адміністративних послуг Віза (Центр Дії) виконкому Криворізької міської ради, зі змінами, факт, що статтею 4-1 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності визначені підстави для відмови у видачі документа дозвільного характеру; беручи до уваги, що відмова у видачі документа дозвільного характеру з підстав, не передбачених законом, не допускається; відповідно до Земельного кодексу України, Законів України Про землеустрій, Про адміністративні послуги, Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності, Про оренду землі, Розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 травня 2014 року №523-р Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг; керуючись Законом України Про місцеве самоврядування в Україні, міська рада вирішила: відмовити суб`єктам звернення у наданні адміністративних послуг.

Вважаючи таке рішення відповідача протиправним, позивач звернувся з позовом до суду.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.10.2022 року у справі № 160/9977/22 в задоволенні адміністративного позову Благодійної організації Благодійний фонд розвитку територіальної громади м. Кривий Ріг до Криворізької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду, Благодійною організацією Благодійний фонд розвитку територіальної громади м. Кривий Ріг подано апеляційну скаргу, за наслідками розгляду якої, постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 09.02.2023 року апеляційну скаргу Благодійної організації Благодійний фонд розвитку територіальної громади м. Кривий Ріг на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.10.2022 року у справі № 160/9977/22 залишено без задоволення. Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.10.2022 року у справі № 160/9977/22 залишено без змін.

Як зазначив позивач у поданій до суду позовній заяві, до благодійної організації надійшли чисельні звернення від мешканців Центрально-Міського району м. Кривого Рогу, які мешкають в 500 (п`ятисот) метровій санітарній зоні колишніх промислових об`єктів, щодо сприяння вирішення питань рекультивації порушених та відпрацьованих земель, зменшення меж санітарної зони, що в свою чергу покращить екологічний стан природного середовища та умови життєдіяльності значної кількості мешканців району. Для фахового, законного вирішення означеного питання благодійна організація звернулась до Криворізького національного університету з клопотанням розглянути можливість участі у вирішенні порушеного питання.

Криворізький національний університет перевіривши законі підстави благодійної організації виступити замовником розробки робочого проекту землеустрою щодо рекультивації земель, які використовуються для розміщення проммайданчиків колишніх шахт Победа. Гігант, В-1, що підлягають рекультивації (кадастрові номери, 1211000000:08:109:0008) врахувавши зміни, які відбулись в діючому законодавстві України, а саме: Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин унесені зміни до частини першої ст. 26 Замовники і розробники документації із землеустрою ЗУ Про землеустрій, яку доповнено словами а також інші юридичні та фізичні особи (зацікавлена сторона, інвестор) надав 09.12.2021 року № 24-309/3 гарантійний лист, щодо співпраці з благодійною організацією виступивши розробником відповідного Робочого проекту, після отримання рішення, яке в свою чергу повинна ухвалити Криворізька міська рада. Станом на 31.10.2021 року згідно інформації Державного земельного кадастру про право власності та "речові права на земельну ділянку право користування належить Управлінню капітального будівництва виконкому Криворізької міської ради (кадастровий номер земельної ділянки 1211000000:08:109:0008).

Враховуючи суспільне значення рекультивації земель, благодійна організація 22.02.2022 року звернулась із заявою до в.о. міського голови Вілкула Ю.Г. в якій просила надати дозвіл на розроблення Робочого проекту землеустрою щодо рекультивації земель, яка використовуються для розміщення проммайданчиків колишніх шахт Победа, Гігант, В-1, що підлягають рекультивації (кадастрові номери, 1211000000:08:109:0008).

За результатом розгляду наведеної заяви, Криворізькою міською радою було прийнято рішення від 27.05.2022 року №1321 Про відмову в наданні адміністративних послуг суб`єктам звернення в задоволенні наведеної заяви позивача було відмовлено.

Вказана відмова обґрунтована тим, що:

- видача дозволу на розробку робочого проекту землеустрою щодо рекультивації порушених земель передбачає наявність у суб`єкта звернення спеціального дозволу на користування надрами з метою дослідно-промислової розробки корисних копалин загальнодержавного значення;

- при розгляді документу установлено, що земельні ділянки (кадастрові номери, 1211000000:08:109:0008) перебувають в орендному користуванні ПАТ Центральний гірничо-збагачувальний комбінат»;

- відсутній документ, що підтверджує право користування заявником зазначеними в звернені земельними ділянками.

Не погодившись з правомірністю прийняття наведеного рішення, позивач звернувся до суду з метою захисту своїх порушених прав та інтересів.

Вирішуючи спір між сторонами та відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що чинним законодавством визначено, що обов`язковою умовою для надання дозволу на розробку робочого проекту землеустрою щодо рекультивації земель є наявність спеціального дозволу на користування надрами.

Суд апеляційної інстанції погоджується з вказаними висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Так, згідно зі статтею 166 Земельного кодексу України, рекультивація порушених земель - це комплекс організаційних, технічних і біотехнологічних заходів, спрямованих на відновлення ґрунтового покриву, поліпшення стану та продуктивності порушених земель.

Землі, які зазнали змін у структурі рельєфу, екологічному стані ґрунтів і материнських порід та у гідрологічному режимі внаслідок проведення гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, підлягають рекультивації.

Для рекультивації порушених земель, відновлення деградованих земельних угідь використовується ґрунт, знятий при проведенні гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, шляхом його нанесення на малопродуктивні ділянки або на ділянки без ґрунтового покриву.

Статтею 168 Земельного кодексу України встановлено, що при здійсненні діяльності, пов`язаної з порушенням поверхневого шару ґрунту, власники земельних ділянок та землекористувачі повинні здійснювати зняття, складування, зберігання поверхневого шару ґрунту та нанесення його на ділянку, з якої він був знятий (рекультивація), або на іншу земельну ділянку для підвищення її продуктивності та інших якостей.

Відповідно до статті 52 Закону України «Про охорону земель» рекультивації підлягають землі, які зазнали змін у структурі рельєфу, екологічному стані ґрунтів і материнських порід та в гідрологічному режимі внаслідок проведення гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт.

При проведенні гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, пов`язаних з порушенням ґрунтового покриву, відокремлена ґрунтова маса підлягає зняттю, складуванню, збереженню та перенесенню на порушені або малопродуктивні земельні ділянки відповідно до робочих проектів землеустрою.

Рекультивація земельних ділянок здійснюється шляхом пошарового нанесення на малопродуктивні земельні ділянки або ділянки без ґрунтового покриву знятої ґрунтової маси, а в разі потреби - і материнської породи в порядку, який забезпечує найбільшу продуктивність рекультивованих земель.

Суд звертає увагу, що роботи із зняття, складування, збереження та нанесення ґрунтової маси на порушені земельні ділянки здійснюються за рахунок фізичних та юридичних осіб, з ініціативи або вини яких порушено ґрунтовий покрив, а роботи з нанесення знятої ґрунтової маси на малопродуктивні землі здійснюються за бажанням власників або землекористувачів, у тому числі орендарів, цих земельних ділянок за їх рахунок.

Частиною 1 статті 26 Закону України «Про землеустрій» визначено, що замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі, а також інші юридичні та фізичні особи.

Відповідно до статті 54 Закону України «Про землеустрій» робочі проекти землеустрою розробляються на підставі рішення власника земельної ділянки (щодо земель державної та комунальної власності - рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування) або землекористувача.

Робочі проекти землеустрою щодо рекультивації земель, порушених внаслідок дослідно-промислової розробки родовищ бурштину, інших корисних копалин загальнодержавного значення, нафти і газу та/або видобування бурштину, інших корисних копалин загальнодержавного значення, нафти і газу, крім підстав, визначених абзацом першим частини другої цієї статті, можуть розроблятися на підставі рішення замовника, якому надано спеціальний дозвіл на користування надрами з метою дослідно-промислової розробки родовищ бурштину, інших корисних копалин загальнодержавного значення, нафти і газу та/або видобування бурштину, інших корисних копалин загальнодержавного значення, нафти і газу.

Комплекс якісних і кількісних показників, параметрів, що регламентують розроблення робочих проектів землеустрою з урахуванням екологічних, економічних, соціальних, природно-кліматичних та інших умов встановлений постановою Кабінету Міністрів України від 02 лютого 2022 року № 86 «Про затвердження Правил розроблення робочих проектів землеустрою» (далі Правила).

Пунктом 23 зазначених Правил встановлено, що рекультивація порушених земель здійснюється за технічним і біологічним етапами.

Технічний етап рекультивації передбачає підготовку земель для їх подальшого використання і включає: зняття, складування і зберігання родючого шару ґрунту; селективне (пошарове) формування відвалів, гірничопланувальні роботи з вирівнювання поверхні порушених земель, виположування (вирівнювання) відкосів відвалів і виїмок; покриття поверхні рекультивації родючим шаром ґрунту або придатним для створення рекультивованого шару ґрунту; у разі потреби будівництво під`їзних шляхів; проведення у разі потреби протиерозійних, гідромеліоративних і культуртехнічних заходів.

Біологічний етап рекультивації включає заходи з відновлення продуктивності земель, які здійснюються після технічної рекультивації. Біологічна рекультивація включає комплекс агротехнічних та інших заходів з відновлення родючості ґрунтів, підвищення продуктивності сільськогосподарських і лісових угідь, освоєння водойм, відтворення флори і фауни, а також усунення негативних дій порушених земель на навколишнє природне середовище.

Рекультивація за технічним етапом проводиться гірничими підприємствами, організаціями, які здійснюють видобуток корисних копалин, будівництво та експлуатацію об`єктів із застосуванням гірничих технологій (шахтами, рудниками, копальнями, кар`єрами, розрізами, збагачувальними фабриками тощо), виконують комплекс підготовчих та будівельних робіт з реалізації проектів будівництва, а за біологічним етапом - особами, діяльність яких призвела до порушення земель, або землевласниками чи землекористувачами, яким за згодою сторін такі особи передають (повертають) землю з проведеною рекультивацією за технічним етапом.

Статтею 14 Кодексу України Про надра встановлено, що надра надаються у користування для: геологічного вивчення, в тому числі дослідно-промислової розробки родовищ корисних копалин загальнодержавного значення; видобування корисних копалин; будівництва та експлуатації підземних споруд, не пов`язаних з видобуванням корисних копалин, у тому числі споруд для підземного зберігання нафти, газу та інших речовин і матеріалів, захоронення шкідливих речовин і відходів виробництва, скидання стічних вод; створення геологічних територій та об`єктів, що мають важливе наукове, культурне, санітарно-оздоровче значення (наукові полігони, геологічні заповідники, заказники, пам`ятки природи, лікувальні, оздоровчі заклади та ін.); виконання робіт (здійснення діяльності), передбачених угодою про розподіл продукції; задоволення інших потреб.

У відповідності до частини 2 статті 16 Кодексу України «Про надра», спеціальні дозволи на користування надрами надаються переможцям аукціонів, крім випадків, визначених Кабінетом Міністрів України, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, або Радою міністрів Автономної Республіки Крим щодо розробки родовищ корисних копалин місцевого значення на території Автономної Республіки Крим. Порядок проведення аукціонів з продажу спеціальних дозволів на користування надрами та порядок їх надання встановлюються Кабінетом Міністрів України.

На виконання вказаної норми, постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 №615, затверджено Порядок надання спеціальних дозволів на користування надрами (далі - Порядок №615).

Вказаний Порядок регулює питання надання спеціальних дозволів на користування надрами (далі - дозволи) у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а також визначає процедуру продовження строку дії, переоформлення, видачі дубліката, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін (п. 1 Порядку).

Дія цього Порядку №615 поширюється на всі види користування надрами.

Згідно пункту 2 Порядку №615 (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) дозволи надаються Держгеонадрами переможцям аукціонів з їх продажу та без проведення аукціонів у випадках, передбачених пунктом 8 цього Порядку, крім корисних копалин місцевого значення на території Автономної Республіки Крим, дозволи на видобування яких надаються Радою міністрів Автономної Республіки Крим згідно із цим Порядком.

Відповідно до пункту 5 Порядку №615, дозволи надаються на такі види користування надрами:

геологічне вивчення ділянок надр корисних копалин;

геологічне вивчення, в тому числі дослідно-промислова розробка родовищ корисних копалин загальнодержавного значення;

видобування корисних копалин;

геологічне вивчення нафтогазоносних надр, у тому числі дослідно-промислова розробка родовищ, з подальшим видобуванням нафти і газу (промислова розробка родовищ);

геологічне вивчення бурштиноносних надр, у тому числі дослідно-промислова розробка родовищ з подальшим видобуванням бурштину (промислова розробка родовищ);

будівництво та експлуатація підземних споруд, не пов`язаних з видобуванням корисних копалин, у тому числі споруд для підземного зберігання нафти, газу та інших речовин і матеріалів, захоронення шкідливих речовин і відходів виробництва, скидання стічних вод;

створення геологічних територій та об`єктів, що мають важливе наукове, культурне, санітарно-оздоровче значення (наукові полігони, геологічні заповідники, заказники, пам`ятки природи, лікувальні, оздоровчі заклади тощо);

виконання робіт (провадження діяльності), передбачених угодою про розподіл продукції.

Видача (відмова у видачі, переоформлення, видача дубліката, анулювання) дозволу здійснюється відповідно до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» визначено, що у цьому Законі терміни вживаються в такому значенні.

Дозвільні органи - суб`єкти надання адміністративних послуг, їх посадові особи, уповноважені відповідно до закону видавати документи дозвільного характеру.

Документ дозвільного характеру - дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцтво, інший документ в електронному вигляді (запис про наявність дозволу, висновку, рішення, погодження, свідоцтва, іншого документа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань), який дозвільний орган зобов`язаний видати суб`єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності та/або без наявності якого суб`єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності.

Об`єкт, на який видається документ дозвільного характеру (далі - об`єкт), - природні ресурси, земельна ділянка, ґрунтовий покрив земельних ділянок, споруда, будівля, приміщення, устаткування, обладнання та механізми, що вводяться в експлуатацію або проектуються, окрема операція, господарська діяльність певного виду, робота та послуга, а також документи, які використовуються суб`єктом господарювання у процесі проходження погоджувальної (дозвільної) процедури (проектна документація на будівництво об`єктів, землевпорядна документація, містобудівна документація, гірничий відвід).

Згідно з частиною 5 статті 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» підставами для відмови у видачі документа дозвільного характеру є: подання суб`єктом господарювання неповного пакета документів, необхідних для одержання документа дозвільного характеру, згідно із встановленим вичерпним переліком; виявлення в документах, поданих суб`єктом господарювання, недостовірних відомостей; негативний висновок за результатами проведених експертиз та обстежень або інших наукових і технічних оцінок, необхідних для видачі документа дозвільного характеру. Законом можуть встановлюватися інші підстави для відмови у видачі документа дозвільного характеру. Відмова у видачі документа дозвільного характеру за підставами, не передбаченими законами, не допускається.

Відповідно до абзацу 3 пункту 8 Порядку №615, без проведення аукціону дозвіл надається у разі геологічного вивчення та видобування корисних копалин місцевого значення.

Положеннями пункту 9 Порядку №615 визначено, що надання надр у користування, за винятком надання надр на умовах угод про розподіл продукції та у межах континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони України, погоджується з відповідними районними, міськими, селищними, сільськими радами - на користування ділянками надр, що містять корисні копалини місцевого значення.

Видача дозволу здійснюється на підставі заяви і документів, зазначених у додатку 1, та погоджується органами, визначеними абзацами другим - четвертим цього пункту.

Дії щодо погодження видачі дозволу вчиняються без залучення особи, що звернулася за одержанням дозволу, в межах строку, встановленого для видачі дозволу.

Для здійснення погодження орган, який видає дозвіл, не пізніше ніж протягом шести робочих днів з дати реєстрації документів надсилає їх копії у паперовому або електронному (шляхом сканування) вигляді органам, зазначеним в абзацах другому - четвертому цього пункту, та встановлює строк розгляду зазначених документів.

За результатами розгляду документів, надісланих на погодження, органи, зазначені в абзацах другому - четвертому цього пункту, надають погодження, які у паперовому або електронному вигляді надсилають органу, який видає дозвіл.

У разі ненадання органами, зазначеними в абзацах другому і третьому цього пункту, позитивної або негативної відповіді щодо погодження за результатами розгляду на найближчій сесії (але у будь-якому разі не пізніше ніж через 45 календарних днів з дати отримання документів від органу з питань надання дозволу) вважається, що надання дозволу ними погоджено.

Згідно пункту 19 Порядку № 615, підставами для прийняття рішення про відмову в наданні дозволу є: подання заявником документів не в повному обсязі; виявлення у поданих документах недостовірних даних; невідповідність документів, поданих заявником, вимогам пункту 8 цього Порядку; наявність інформації від правоохоронних органів та суб`єктів фінансового моніторингу, що заявник здійснює фінансування тероризму в Україні; відмова органів, зазначених в абзацах другому і третьому пункту 9 цього Порядку, у погодженні надання надр у користування;

В свою чергу з матеріалів справи вбачається, що у позивача відсутній спеціальний дозвіл на користування надрами з видобування корисних копалин, що свідчить про обґрунтованість прийняття відповідачем спірного рішення від 27.05.2022 року №1321 Про відмову в наданні адміністративних послуг суб`єктам звернення.

Відносно доводів позивача щодо надання відповідачем дозволу Департаменту регулювання містобудівної діяльності та земельних відносин виконкому Криворізької міської ради на розробку робочого проекту землеустрою щодо рекультивації порушень земель за відсутності у останнього спеціального дозволу на користування надрами, як на підставу обґрунтованості заявлених позовних вимог, то колегія суддів апеляційної інстанції вважає їх необґрунтованими, оскільки законність рішення Криворізької міської ради від 23.12.2020 року № 127 про надання наведеного дозволу не аналізується в межах наведеної справи та не має преюдиційного значення.

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів приходить до висновку, що рішення суду першої інстанції є законним та обґрунтованим, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, а тому підстави для його зміни або скасування відсутні.

Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 243, ст. 308, ст. 311, ст. 315, ст. 316 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Благодійної організації «Благодійний фонд розвитку територіальної громади м. Кривий Ріг» залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 09.03.2023 року в адміністративній справі №160/19175/22 залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду за наявності підстав, передбачених ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий - суддяС.М. Іванов

суддяВ.Є. Чередниченко

суддяВ.А. Шальєва

Дата ухвалення рішення14.09.2023
Оприлюднено22.09.2023
Номер документу113603089
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/19175/22

Постанова від 14.09.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 17.07.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 17.07.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Рішення від 09.03.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

Ухвала від 09.01.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

Ухвала від 05.12.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні