Ухвала
від 25.09.2023 по справі 916/3499/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу

та закриття провадження у справі

"25" вересня 2023 р.м. Одеса Справа № 916/3499/21Господарський суд Одеської області у складі судді Грабован Л.І.,

за участі секретаря судового засідання Большакова В.А.

дослідивши матеріали справи

за заявою кредитора: Головного управління ДПС в Одеській області

до боржника: Товариства з обмеженою відповідальністю "Бєлтранс" (65026, м. Одеса, вул. Грецька, буд. 17, офіс 51; код ЄДРПОУ 37260797)

про визнання банкрутом

у відкритому судовому засіданні за участю

представників сторін та учасників:

від кредитора: Реут Ю.В.;

ліквідатор банкрута: арбітражний керуючий Колмикова Т.О.

Встановив

Ухвалою підготовчого засідання суду від 13.12.2021р. відкрито провадження у справі про банкрутство ТОВ "Бєлтранс"; визнано вимоги Головного управління ДПС в Одеській області до ТОВ "Бєлтранс" в сумі 25 376 275, 65 грн., решту вимог, які складаються із штрафних санкцій в сумі 12 833 104, 50 грн. та пені в сумі 30 274 180, 50 грн. ухвалено врахувати в шосту чергу в реєстрі вимог кредиторів; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; введено процедуру розпорядження майном боржника ТОВ "Бєлтранс" строком на 170 календарних днів до 01.06.2022р.; призначено розпорядником майна боржника ТОВ "Бєлтранс" арбітражного керуючого Тимофєєву Т.П.

На виконання вимог ч. 9 ст. 39 Кодексу України з процедур банкрутства 13.12.2021р. господарський суд оприлюднив на офіційному веб-порталі судової влади України повідомлення про відкриття провадження у справі боржника ТОВ "Бєлтранс".

Однак, таке повідомлення на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет було опубліковано 04.02.2022р. за №68092, про що свідчить відповідне повідомлення із вказаного сайту.

Ухвалою попереднього засідання від 30.05.2022р. визначено розмір та перелік усіх визнаних вимог для внесення розпорядником майна боржника до реєстру вимог кредиторів, до складу якого включені вимоги лише одного кредитора - Головного управління ДПС в Одеській області.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 24.10.2022р. визнано та враховано в реєстрі вимог кредиторів грошові вимоги Головного управління ДПС в Одеській області до ТОВ "Бєлтранс" в сумі 8 004 400, 61 грн. із задоволенням у шосту чергу.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 02.11.2022р. затверджено звіт розпорядника майна арбітражного керуючого Тимофєєвої Т.П. про нарахування грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат в сумі 109 450, 61 грн. у справі №916/3499/21 про визнання банкрутом ТОВ "Бєлтранс"; стягнуно з Головного управління ДПС в Одеській області на користь арбітражного керуючого Тимофєєвої Т.П. основну грошову винагороду за період виконання повноважень розпорядника майна ТОВ "Бєлтранс" у розмірі 55 450, 16 грн.; видано наказ.

02.11.2022р. Господарським судом Одеської області прийнято постанову про визнання ТОВ "Бєлтранс" банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Колмикову Т.О.

З метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов`язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, 02.11.2022р. здійснено офіційне оприлюднення повідомлення про визнання ТОВ «Бєлтранс» банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-порталі судової влади України №69466 від 02.11.2022р.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 24.04.2023р. заяву ліквідатора ТОВ "Бєлтранс" арбітражного керуючого Колмикової Т.О. задоволено; видано наказ на примусове виконання постанови Господарського суду Одеської області про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури від 02.11.2022р. по справі №916/3499/21 про визнання банкрутом ТОВ "Бєлтранс".

Ліквідатор банкрута арбітражний Колмикова Т.О. звернулася із клопотанням від 20.09.2023р. (вх. №3-584/23 від 21.09.2023р.) про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу ТОВ «Бєлтранс».

Розглянувши матеріали справи, звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, вислухавши учасників справи, суд встановив:

Ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Колмиковою Т.О. надано звіт від 17.08.2023р. (вх. №29540/23 від 29.08.2023р.) про результати проведення ліквідаційної процедури ТОВ «Бєлтранс» з підтверджуючими документами.

Згідно звіту з метою пошуку майна банкрута ліквідатором банкрута були направлені запити до відповідних установ та організацій, за результатами розгляду яких отримані наступні відповіді: філії «Головний інформаційно-обчислювальний центр» АТ «Укрзалізниця» №50/1806 від 17.11.2022р., згідно якої інформації про вагони за ТОВ «Бєлтранс» як власника, в АБД ПВ не має, за даними автоматизованої системи паспортизації, експлуатації, контролю під`їзних колій промислових підприємств дані щодо наявності під`їзних колій власності ТОВ «Бєлтранс» відсутні; Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Одеській області № 31/15-4953 від 25.11.2022р.,в якій повідомлено, що транспортні засоби за ТОВ «Бєлтранс» не значиться та за останні 3 роки ні яких дій з реєстрації та перереєстрації не проводились; Державного космічного агентства України №52.39-3.3 від 16.11.2022р., відповідно до якої зареєстрованих унікальних об`єктів космічної діяльності, космічної техніки у ТОВ «Бєлтранс» немає; Державної інспекції архітектури та містобудування України № 3659/04/13-23 від 28.04.2023р., в якій повідомлено, що шляхом перевірки відомостей, які містяться в Реєстрі будівельної діяльності, за параметром пошуку «замовник будівництва - ТОВ «Бєлтранс» інформації та документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, та документів, що засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, змін до них , їх скасування чи анулювання відповіді не виявлено; Головного управління Держпраці в Одеській області №ОД/1/5147-22 від 06.12.2022р., згідно якої великовантажних та інших транспортних засобів, що не підлягають експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування в управлінні за ТОВ «Бєлтранс» не зареєстровано; Державної організації «Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій» №170/к від 19.01.2023р., про те, що відомостей про об`єкти інтелектуальної власності, що зареєстровані за ТОВ «Бєлтранс» не виявлено; Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області №6413/08/22--22 від 22.11.2022р. про відсутність інформації про реєстрацію за ТОВ «Бєлтранс» тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних та меліоративних машин, сільськогосподарської техніки та інших механізмів; Регіонального відділення Фонду державного майна України по Одеській та Миколаївських областях №10-01-03349 від 26.12.2022р., про те, що відомості про нерухоме майно, яке перебуває на балансі ТОВ «Бєлтранс» від суб`єктів управління до Фонду з метою внесення до Реєстру не надавалися.

Відповідно до звіту ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Колмиковою Т.О. було проведено пошук по відкритій спеціалізованій базі даних «Винаходи і корисні моделі в Україні», відкритій базі даних «Зареєстровані в Україні знаки для товарів і послуг», за результатами якого по вищенаведеним базам даних, що містять інформацію про права інтелектуальної власності - відсутні відомості.

Згідно Інформацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта від 22.12.2022р. про те, що за ТОВ «Бєлтранс» будь-яке нерухоме майно не зареєстровано.

На підставі наказу №3 від 02.11.2022р. «Про створення наказу інвентаризації комісії» ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Колмиковою Т.О. проведено інвентаризацію майна банкрута в період з 08.11.2022р. по 09.11.2022р.

За результатами проведення інвентаризації встановлено відсутність у ТОВ «Бєлтранс» незавершених капітальних інвестицій, довгострокових біологічних активів, довгострокових фінансових інвестицій, основних засобів, інших оборотних активів, виробничих запасів, поточних біологічних активів, готової продукції, дебіторської заборгованості за товари, роботи, послуги, дебіторської заборгованості за розрахунками з бюджетом, поточні фінансові інвестиції, грошові кошти та їх еквіваленти в касі, в іноземній валюті, в національній валюті, інші оборотні активи, залишків грошових коштів на відкритих рахунках, довгострокових зобов`язань, цільового фінансування та забезпечення, заборгованості з оплати праці та доходи майбутніх періодів, за товари, роботи, послуги, інші поточні зобов`язання та наявність у банкрута кредиторської заборгованості за розрахунками з бюджетом.

Вказані обставини підтверджуються доданими до звіту про результати проведення ліквідаційної процедури інвентаризаційним описом №01 товарно-матеріальних цінностей від 09.11.2022р. необоротні активи, інвентаризаційним описом №02 товарно-матеріальних цінностей від 09.11.2022р. оборотні активи, інвентаризаційним описом №03 товарно-матеріальних цінностей від 09.11.2022р. грошові кошти на рахунках, інвентаризаційним описом №04 товарно-матеріальних цінностей від 09.11.2022р. довгострокові зобов`язання, цільове фінансування та забезпечення, інвентаризаційним описом №05 товарно-матеріальних цінностей від 09.11.2022р. поточні зобов`язання, кредиторська заборгованість.

Ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Колмиковою Т.О. засобами поштового зв`язку керівнику ТОВ "Бєлтранс" направлялася вимога №02-01/517 від 10.11.2022р. стосовно передачі їй документів, а саме: круглу печатки, штампи, оригінали засновницьких (статутних) документів банкрута, бухгалтерську та фінансову документацію, матеріальні цінності банкрута, а також оригінали документів, ТОВ "Бєлтранс", що необхідні для здійснення ліквідаційної процедури відносно банкрута ТОВ "Бєлтранс" згідно із зазначеним переліком.

Вказана вимога була повернута засобами поштового зв`язку, про що свідчить рекомендоване повідомлення про повернення поштового відправлення із вказівкою такого повернення "за закінченням терміну зберігання".

Згідно відповіді ІНФОРМАЦІЯ_3, наданої на звернення ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Колмикової Т.О. №02-01/551 від 01.12.2022р., відповідно до наказу командувача військ оперативного командування " ІНФОРМАЦІЯ_1 " від 07.02.2022р. №47-рс ОСОБА_1 направлений для подальшого проходження військової служби до військової частини НОМЕР_1 .

Ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Колмиковою Т.О. засобами поштового зв`язку був направлений лист №02-01/599 від 28.12.2022р. до Військової частини НОМЕР_1 з проханням забезпечити вручення поштової кореспонденції, яка адресована ОСОБА_1, а саме запит ліквідатора, та у разі такої можливості повідомити ліквідатора та надати докази його вручення.

Вказаний лист був отриманий, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, однак відповіді не надійшло.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 24.04.2023р. заяву ліквідатора ТОВ "Бєлтранс" арбітражного керуючого Колмикової Т.О. задоволено; видано наказ на примусове виконання постанови Господарського суду Одеської області про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури від 02.11.2022р. по справі №916/3499/21 про визнання банкрутом ТОВ "Бєлтранс".

Постановою Біляївського ВДВС в Одеському районі Одеської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) ВП №71792468 від 12.05.2023р. відкрито виконавче провадження з виконання наказу Господарського суду Одеської області від 24.04.2023р.

25.05.2023р. між колишнім директором ТОВ «Бєлтранс» ОСОБА_1 та ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Колмикової Т.О. був підписаний акт приймання-передачі майна, а саме частину документів банкрута.

Ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Колмиковою Т.О. надано звіт від 10.07.2023р. (вх. №26557/23 від 04.08.2023р.) за результатами проведення аналізу фінансово-господарського стану суб`єкта господарювання ТОВ «Бєлтранс».

Згідно вказаного звіту ТОВ «Бєлтранс» перебуває у стані надкритичної неплатоспроможності, наявні ознаки неспроможності банкрута, підприємство не в змозі самостійно відновити свою платоспроможність; з урахуванням даних реєстру кредиторів та співставлення обсягу пасиву та активу ТОВ «Бєлтранс», відновлення платоспроможності не уявляється можливим; в ході проведеного аналізу не можливо встановити наявність або відсутність ознак фіктивного банкрутства, за економічною складовою, у зв`язку з відсутністю всіх документів фінансової звітності боржника за три роки, що передували порушенню провадженню у справі про банкрутство; в ході проведеного аналізу не можливо встановити наявність або відсутність ознак доведення до банкрутства, за економічною складовою, у зв`язку з відсутністю всіх документів фінансової звітності боржника за три роки, що передували порушенню провадженню у справі про банкрутство; в ході проведеного аналізу не можливо встановити наявність або відсутність ознак приховування банкрутства, за економічною складовою, у зв`язку з відсутністю всіх документів фінансової звітності боржника за три роки, що передували порушенню провадженню у справі про банкрутство.

Ліквідатором ТОВ «Бєлтранс» арбітражним керуючим Колмикової Т.О. звільнено з посади директора ТОВ «Бєлтранс» ОСОБА_1 на підставі п.1 ст. 40 КЗпП України з 02.11.2022р., про що свідчить наказ №1 від 02.11.2022р., інших осіб, які б перебували у трудових відносинах з банкрутом не виявлено.

У звіті зазначено, що під час проведення інвентаризацію майна банкрута, майно або майнові активи, які можуть бути включені до ліквідаційної маси виявлено не було, у зв`язку з чим продаж майна в ліквідаційній процедурі - не здійснювався.

Згідно звіту ліквідатором банкрута під час ліквідаційної процедури не виявлено документів ТОВ «Бєлтранс», які підлягають передачі на архівне збереження.

Ліквідатором банкрута були направлені заяви про закриття банківських рахунків банкрута та отримані довідки від ПАТ «Укргазбанк» від 26.12.2022р., АТ «СЕНС БАНК», АТ «Приватбанк» від 28.12.2022р., АТ «Ощадбанк» від 23.03.2023р., АТ «ОТП Банк» від 02.03.2023р., АТ «Кристалбанк» від 17.01.2023р., ПАТ АБ «Акордбанк» від 21.04.2023р., ПАТ АБ «Акордбанк» від 21.04.2023р., ПАТ АБ «Акордбанк» від 21.04.2023р. про закриття рахунків

Відповідно до ліквідаційного балансу банкрута станом на 17.08.2023р. у ТОВ «Бєлтранс» відсутні будь-які активи та рахується поточна кредиторська заборгованість за розрахунками з бюджетом (рядок 1620) в сумі 76 564 тис. грн.

19.09.2023р. відбулося засідання комітету кредиторів ТОВ «Бєлтранс», оформленого протоколом, на якому вирішено схвалити звіт про проведені заходи в рамках ліквідаційної процедури ТОВ «Бєлтранс» та ліквідаційний баланс банкрута.

Заперечень щодо звіту ліквідатора банкрута та скарг на його дії до суду не надходило.

Норми права, що підлягають застосуванню

Відповідно до ч. 1 ст. 3 ГПК України судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

З 21.10.2019р. набрав чинності Кодекс України з процедур банкрутства.

Відповідно до ч. 2 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства з дня введення в дію цього Кодексу визнано такими, що втратили чинність: Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, Провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України. Застосування положень Господарського процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Згідно ч. 1 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; аналізує фінансовий стан банкрута, складає висновок про наявність або відсутність ознак доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій під час провадження у справі про банкрутство за результатом його проведення; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, які звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Кодексом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов`язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом; подає відомості (інформацію), необхідні для ведення Єдиного реєстру боржників, відносно яких відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства; у разі провадження банкрутом діяльності, пов`язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу; веде реєстр вимог кредиторів; подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", інформацію до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; здійснює дії щодо скасування реєстрації випуску акцій, передбачені законодавством, якщо організаційно-правовою формою юридичної особи - банкрута є акціонерне товариство; здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом.

Відповідно до ч. 1 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо); реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів боргових цінних паперів - звіт про результати погашення цінних паперів. Про час і місце судового засідання, в якому мають розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, господарський суд повідомляє ліквідатора та кредиторів. Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти дій, спрямованих на виявлення та повернення активів боржника. Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки кредиторів постановляє ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

Згідно ч. 3 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов`язаний подати до господарського суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.

Ч. 6 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов`язаний окремо зазначити такі майнові активи у ліквідаційному балансі та подати до господарського суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.

У відповідності з ч.7 ст.64 Кодексу України з процедур банкрутства Вимоги, не погашені у зв`язку з недостатністю майна, вважаються погашеними.

Згідно п. 7 ч. 1 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) у разі затвердження звіту ліквідатора в порядку, передбаченому цим Кодексом.

Відповідно до ч. 3 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства про закриття провадження у справі про банкрутство постановляється ухвала.

Ч. 4 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що у випадках, передбачених пунктами 5-8 частини першої цієї статті, господарський суд в ухвалі про закриття провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

Ст. 73 ГПК України передбачено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Ч.ч. 1, 3 ст. 74 ГПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Ст. 76 ГПК України передбачено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Згідно ч. 1 ст. 80 ГПК України учасники справи подають докази у справі безпосередньо до суду.

Ч.ч. 1, 2 ст. 91 ГПК України передбачено, що письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору. Письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього.

Ліквідація боржника - це припинення існування суб`єкта підприємницької діяльності, визнаного господарським судом банкрутом. Ліквідаційна процедура, як стадія провадження у справі про банкрутство, є однією з найбільш ймовірних та прогнозованих процедур, які застосовуються до неплатоспроможного боржника та є механізмом виведення з ринку нерентабельних та неперспективних підприємств.

Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх необхідних заходів ліквідаційної процедури, вчинення адекватних дій щодо виявлення кредиторів та активів боржника, за результатами розгляду яких суд приймає ухвалу про ліквідацію боржника та закриття провадження у справі.

Отже, Кодексом України з процедур банкрутства передбачена певна сукупність дій, яку необхідно вчинити ліквідатору в ході ліквідаційної процедури та перелік додатків, які додаються до звіту ліквідатора і є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, що проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів); подання звіту та ліквідаційного балансу здійснюється ліквідатором за наслідком всіх проведених ним дій в ході ліквідаційної процедури. Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти заходів спрямованих на виявлення активів боржника, при цьому ні у кого не повинен виникати обґрунтований сумнів, щодо їх належного здійснення.

На необхідності дотримання зазначеного принципу неодноразово зверталася увага Касаційним господарським судом у складі Верховного Суду під час касаційного перегляду судових рішень, зокрема у постановах від 28.11.2019 у справі № 18/1971/12, від 27.02.2020 у справі № 910/21227/16, від 25.06.2020 у справі № 44/484-б, від 27.10.2020 у справі № 28/29-б-43/212-2012.

За змістом положень статей 61-65, 90 КУзПБ ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора і ліквідаційного балансу є за своєю правовою природою судовим рішенням, яке підсумовує хід ліквідаційної процедури, в якому необхідно повно відобразити обставини, що мають значення для даної справи. Затверджуючи звіт ліквідатора, господарський суд повинен дати оцінку належності проведення ліквідатором всієї ліквідаційної процедури, дотримання ним черговості задоволення вимог кредиторів, відповідності законодавству про банкрутство всіх обов`язкових додатків до звіту ліквідатора, зокрема, оцінити повноту пошуку, виявлення майнових активів банкрута, для включення їх в ліквідаційну масу, дати оцінку діям ліквідатора щодо пошуку, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб, надати оцінку повноті реалізації ліквідатором активів боржника, а також з`ясувати чи здійснювались ліквідатором заходи для виявлення та повернення дебіторської заборгованості банкрута. Висновки суду про встановлені обставини і їх правові наслідки повинні бути вичерпними, відповідати дійсності та підтверджуватися достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні. Розглядаючи ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора, в судовому засіданні господарський суд перевіряє обґрунтованість, правомірність та повноту дій ліквідатора, а також, достовірність змісту ліквідаційного балансу (висновки викладені у постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 08.08.2019 у справі № 922/2817/18, від 12.09.2019 у справі № 914/3812/15).

Під час ліквідаційної процедури, ліквідатор має здійснювати заходи спрямовані на пошук, виявлення і повернення майна, яке перебуває у третіх осіб. Крім того, ліквідатор має здійснювати обґрунтовані і логічні дії, а також здійснювати запити до відповідних органів, з врахуванням минулої діяльності банкрута. При цьому, кількість запитів не є критерієм якості роботи ліквідатора. Таким критерієм є наповнення ліквідаційної маси (висновки сформульовані у постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 31.10.2018 у справі № 903/975/14, від 27.02.2020 у справі № 910/21227/16, від 25.06.2020 у справі № 44/484-б).

Звіт та ліквідаційний баланс, як підсумковий документ, що подається ліквідатором господарському суду в зв`язку з закінченням ліквідаційної процедури, не може бути затверджений господарським судом у відсутності доказів аналізу ліквідатором первісної бухгалтерської документації боржника, а також, у відсутності аналізу судом дій ліквідатора щодо виявлення майна банкрута що підлягає включенню до ліквідаційної маси, а також, його дій щодо пошуку нерухомого, рухомого майна банкрута і дебіторської заборгованості (висновок викладений у постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 29.03.2018 у справі № Б-39/134-10, від 26.07.2018 у справі №904/9631/15, від 27.10.2020 у справі № 28/29-б-43/212-2012).

Судом встановлено, що з метою розшуку та виявлення майна боржника, ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Колмиковою Т.О. були надіслані відповідні письмові запити на адреси установ та організацій, що здійснюють державну реєстрацію права власності на майно та отримання відповідей про відсутність майна; встановлення відсутності об`єктів для включення до ліквідаційної маси; закриття банківських рахунків банкрута.

Враховуючи положення Кодексу України з процедур банкрутства, господарський суд, розглянув ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора, встановив обґрунтованість, правомірність та безсумнівну повноту дій ліквідатора, а також достовірність змісту ліквідаційного балансу, відповідність законодавству про банкрутство всіх обов`язкових додатків до звіту ліквідатора.

За таких обставин, суд затверджує звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, припиняє юридичну особу - ТОВ «Бєлтранс», закриває провадження у справі, припиняє повноваження ліквідатора банкрута арбітражного керуючого Колмикової Т.О.

Керуючись ст.ст. 61, 65, п.7 ч.1 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст. 234, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В:

1.Затвердити звіт ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Бєлтранс" (65026, м. Одеса, вул. Грецька, буд. 17, офіс 51; код ЄДРПОУ 37260797).

2.Затвердити ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "Бєлтранс" (65026, м. Одеса, вул. Грецька, буд. 17, офіс 51; код ЄДРПОУ 37260797).

3. Вимоги, не погашені у зв`язку з недостатністю майна, вважаються погашеними.

4.Припинити юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю "Бєлтранс" (65026, м. Одеса, вул. Грецька, буд. 17, офіс 51; код ЄДРПОУ 37260797).

5.Припинити повноваження ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Бєлтранс" (65026, м. Одеса, вул. Грецька, буд. 17, офіс 51; код ЄДРПОУ 37260797) арбітражного керуючого Колмикової Тетяни Олександрівни (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №85 від 08.02.2013р.

6.Закрити провадження у справі №916/3499/21.

7.Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

Ухвала набирає законної сили 25 вересня 2023р. та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги.

Повну ухвалу складено та підписано 02 жовтня 2023р.

Копію ухвали надіслати на електронну адресу: Головному управлінню ДПС в Одеській області (od.official@tax.gov.ua), арбітражному керуючому Колмиковій Т.О. ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ).

Копію ухвали надіслати: Приморському ВДВС у місті Одесі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (65026, м. Одеса, вул. Пастера, 58), відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради (65009, м. Одеса, вул. Черняховського, 6).

Суддя Л.І. Грабован

Дата ухвалення рішення25.09.2023
Оприлюднено04.10.2023
Номер документу113856858
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/3499/21

Ухвала від 25.09.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 25.09.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 14.08.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 10.07.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 24.04.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 24.04.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 27.02.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 19.12.2022

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Постанова від 02.11.2022

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

Ухвала від 02.11.2022

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні