Ухвала
від 02.10.2023 по справі 360/1058/23
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про прийняття позовної заяви до розгляду після усунення її недоліків та відкриття провадження у справі

02 жовтня 2023 року м. ДніпроСправа № 360/1058/23 Суддя Луганського окружного адміністративного суду Петросян К.Є., перевіривши матеріали позову Керівника Сватівської окружної прокуратури Луганської області (вул.Шевченка, 10, м.Сватове, Луганська область) в інтересах держави в особі Служби у справах дітей Білокуракинської селищної військової адміністрації Сватівського району Луганської області (пл.Шевченка, 6, смт Біокуракине, Сватівський район, Луганська область) до Відділу освіти Білокуракинської селищної ради (вул.Паркова, 33, смт Біокуракине, Сватівський район, Луганська область) про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

14 вересня 2023 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Керівника Сватівської окружної прокуратури Луганської області в інтересах держави в особі Служби у справах дітей Білокуракинської селищної військової адміністрації Сватівського району Луганської області до Відділу освіти Білокуракинської селищної ради, відповідно до якого позивач просить суд:

визнати протиправною бездіяльність Відділу освіти Білокуракинської селищної ради щодо не нарахування та невиплати випускникам Білокуракинського ліцею Білокуракинської селищної ради Луганської області: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ; ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ; ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , випускниці Просторівської гімназії Білокуракинської селищної ради Луганської області ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , випускниці Білокуракинської гімназії Білокуракинської селищної ради Луганської області ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , одноразової грошової допомоги, передбаченої ст.8 Закону України «Про забезпечення організаційно правових умов соціального захисту дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів;

зобов`язати Відділ освіти Білокуракинської селищної ради нарахувати і виплатити випускникам Білокуракинського ліцею Білокуракинської селищної ради Луганської області: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ; ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ; ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , випускниці Просторівської гімназії Білокуракинської селищної ради Луганської області ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , випускниці Білокуракинської гімназії Білокуракинської селищної ради Луганської області ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , одноразову грошову допомогу, передбачену ч.7 ст.8 Закону України «Про забезпечення організаційно правових умов соціального захисту дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку, кожному.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що прокуратурою встановлено факт неналежного виконання відділом освіти вимог ст. 8 Закону України «Про забезпечення організаційно правових умов соціального захисту дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» щодо не нарахування та невиплати випускникам Білокуракинського ліцею Білокуракинської селищної ради Луганської області: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ; ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ; ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , випускниці Просторівської гімназії Білокуракинської селищної ради Луганської області ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , випускниці Білокуракинської гімназії Білокуракинської селищної ради Луганської області ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , одноразової грошової допомоги.

Згідно інформації Служби у справах дітей Білокуракинської селищної військової адміністрації Сватівського району Луганської області від 14.06.2023 №09-19/37 встановлено, що протягом 2021-2022 років закінчили загально освітні навчальні заклади Білокуракинської селищної територіальної громади та не отримали, передбачену ст. 8 Закону України «Про забезпечення організаційно правових умов соціального захисту дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» грошову допомогу в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку, наступні особи з числа дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування:

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , особа з числа дітей сиріт, позбавленого батьківського піклування, перебувала під піклуванням, у 2021 році закінчила 11 клас Просторівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, на даний час є курсанткою ІІ курсу відповідного військового закладу в м.Івано Франківськ, зареєстрована та проживала в с.Просторе, Сватівського району, Луганської області;

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , особа з числа дітей сиріт, позбавленого батьківського піклування, перебувала під піклуванням, у 2021 році закінчила 11 клас Білокуракинської ЗОШ І-ІІІ ступенів, на даний час є курсанткою ІІ курсу відповідного військового закладу в м.Івано Франківськ, зареєстрована та проживала в с.Олександропіль, Сватівського району, Луганської області;

ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , особа з числа дітей сиріт, позбавленого батьківського піклування, у 2022 році закінчив 11 клас Білокуракинської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 (Білокуракинський ліцей), на даний час знаходиться в республіці Польща. Згідно чинного законодавства повноваження стосовно указаної особи здійснюються службою у справах дітей районного рівня, так як дитина була влаштована до прийомної сім`ї;

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , особа з числа дітей сиріт, перебувала під піклуванням, у 2021 році закінчила 11 клас Білокуракинської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2, зареєстрована та на даний час проживає на тимчасово окупованій території в АДРЕСА_1 .

Згідно інформації служби у справах дітей Новоайдарської селищної ради від 14.07.2023 №93 встановлено, що протягом 2021-2022 років закінчила загальноосвітній навчальний заклад Білокуракинської селищної територіальної громади ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , яка мала статус дитини, позбавленої батьківського піклування, відповідно до розпорядження Новоайдарської райдержадміністрації від 01.04.2010 №119. Проживає та виховується в дитячому будинку сімейного типу у смт. Білокуракине Сватівського району. 03.12.2021 була знята з первинного обліку у зв`язку з досягненням повноліття. ОСОБА_3 навчалась у Бліокуракинському ліцеї Білокуракинської селищної ради Луганської області а у 2021 році мала закінчити навчальний заклад.

На запит служби у справах дітей Новоайдарської селищної ради до відділу освіти Білокуракинської селищної ради від 05.07.2023 № 79 щодо отримання підтвердження інформації про закінчення навчального закладу ОСОБА_3 та виплати їй одноразової грошової допомоги, отримано відповідь від 11.07.2023 № 231 про те, що в результаті повномасштабного вторгнення та збройної агресії рф проти України, введенням воєнного стану на території України та тимчасовою окупацією смт Білокуракине, усі документи втрачено, тому надати інформацію не виявляється можливим.

На запит Сватівської окружної прокуратури Луганської області від 13.06.2023 №670 щодо надання інформації по дітям сиротам та дітям позбавленого батьківського піклування, а також осіб з їх числа, які впродовж 2021-2022 років стали випускниками навчальних закладів та які не отримали одноразову грошову допомогу, в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку, відділ освіти повідомив про втрату усіх документів та відсутність можливості таку інформацію надати (№300 від 29.08.2023).

У відділі освіти відсутня інформація щодо поіменного переліку дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які закінчили навчальні заклади у 2021-2022 роках.

Також, відділ освіти зробив висновок, що одноразова грошова допомога, в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів виплачується випускникам навчальних закладів з числа дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які перебували на повному державному утриманні, а під опікою (піклуванням) саме за умови працевлаштування.

Окрім того, відділ освіти зазначив, що з заявами та відповідними документами не зверталась жодна особа, що підпадає під дану категорію.

Керівником Сватівської окружної прокуратури Луганської області в позовній заяві зазначено, що одноразова грошова допомога є соціальною гарантією державною підтримки дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

Відтак , обов`язок органів державної влади та місцевого самоврядування полягає у створені, в межах визначених законом повноважень, умов для захисту, всебічного розвитку тощо, зокрема, шляхом надання одноразової грошової допомоги.

З огляду на вищезазначене, керівник Сватівської окружної прокуратури Луганської області вважає, що подання вказаного позову має на меті захист інтересів держави.

Ухвалою суду від 19.09.2023 позовну заяву Керівника Сватівської окружної прокуратури Луганської області в інтересах держави в особі Служби у справах дітей Білокуракинської селищної військової адміністрації Сватівського району Луганської області до Відділу освіти Білокуракинської селищної ради про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії, залишено без руху. Встановлено позивачу строк для усунення недоліків протягом 5 (п`яти) календарних днів з дня отримання копії даної ухвали шляхом надання суду клопотання про залучення в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 (із зазначенням їх місця проживання чи перебування, реєстраційного номеру облікової картки платника податків за його наявності або номеру і серії паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомих номерів засобів зв`язку, адреси електронної пошти, відповідно до вимог пункту 2 частини п`ятої статті 160 КАС України).

На виконання вищевказаної ухвали, 29.09.2023 прокурором надано клопотання про залучення в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 .

В обґрунтування вказаного клопотання прокурором зазначено, що рішення за результатами розгляду даної справи може вплинути на права та обов`язки вказаних осіб, оскільки полягають в отриманні останніми гарантованої законодавством одноразової допомоги, передбаченої ст.8 Закону України «Про забезпечення організаційно правових умов соціального захисту дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування».

Відповідно до частини другої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі.

Зазначена позовна заява відповідає вимогам статей 160, 161, 172 КАС України, підстав для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі не встановлено, тому вважаю за необхідне відкрити провадження у цій справі.

Згідно з пунктом 4 частини дев`ятої статті 171 КАС України про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначається за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) буде розглядатися справа.

Відповідно до частин першої, другої, третьої статті 12 КАС України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.

Відповідно до пункту 10 частини шостої статті 12 КАС України для цілей цього Кодексу справами незначної складності є інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.

Зазначена справа не є справою у спорах, що відповідно до приписів частини четвертої статті 12 КАС України має розглядатись виключно за правилами загального позовного провадження.

Згідно з частиною першою статті 260 КАС України питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі.

Частиною п`ятою статті 262 КАС України передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Виходячи з наведених в статті 257 КАС України критеріїв, з огляду на предмет спору в цій справі, а також, що означена справа не є справою у спорі, що відповідно до приписів частини четвертої статті 12 КАС України має розглядатися виключно за правилами загального позовного провадження, з урахуванням вимог статей 260, 262 КАС України, суд вважає за необхідне здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Щодо клопотання позивача про залучення в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , суд зазначає таке.

Вирішення питання про залучення третіх осіб врегульовано ст. 49 КАС України.

Так, частиною 2 вказаної статті визначено, що треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

Обґрунтовуючи своє клопотання, прокурор вказав, що рішення за результатами розгляду даної справи може вплинути на права та обов`язки вказаних осіб, оскільки останні полягають в отриманні такими особами гарантованої законодавством одноразової грошової допомоги, передбаченої ст.8 Закону України «Про забезпечення організаційно правових умов соціального захисту дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування».

З урахуванням вищенаведеного, суд дійшов висновку, що рішення у даній справі може вплинути на права та обов`язки ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , а тому є законні підстави для залучення останніх до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору.

Керуючись статтями 5, 9, 12, 77, 80, 160, 161, 168, 171, 174, 175, 256, 257, 258, 260, 261, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя

УХВАЛИВ:

Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі.

Справу розглядати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Зобов`язати відповідача протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі надати суду відзив на позовну заяву і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду) разом з документами, що підтверджують надіслання (надання) прокурору та позивачу копії відзиву та доданих до нього документів.

Запропонувати:

- прокурору та позивачу подати до суду відповідь на відзив протягом п`яти днів з дня отримання копії відзиву та доданих до нього документів разом з документами, що підтверджують надіслання (надання) відповідачу копії відповіді на відзив та доданих до неї документів;

- відповідачу подати до суду заперечення протягом п`яти днів з дня отримання відповіді на відзив та доданих до неї документів разом з документами, що підтверджують надіслання (надання) прокурору та позивачу копії заперечення та доданих до них документів.

Залучити до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору:

ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_2 );

ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 , місце проживання: АДРЕСА_3 );

ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_3 , місце проживання: АДРЕСА_4 );

ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_4 , місце проживання: АДРЕСА_1 );

ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_5 , місце проживання: АДРЕСА_5 ).

Запропонувати ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 протягом 15 (п`ятнадцяти) календарних днів, з дня отримання ухвали надати письмові пояснення щодо предмету спору, та відповідні докази, на підтвердження, зазначених у поясненнях, обставин.

Роз`яснити учасникам справи, що розгляд справи по суті буде розпочато через тридцять днів після відкриття провадження у справі, а справу буде розглянуто без виклику учасників справи в судове засідання (у порядку письмового провадження) протягом шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі.

Нагадати сторонам, що згідно з частинами другою-п`ятою статті 94 КАС України письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не визначено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього. Учасники справи мають право подавати письмові докази в електронних копіях, посвідчених електронним підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до закону. Електронна копія письмового доказу не вважається електронним доказом. Копії документів вважаються засвідченими належним чином, якщо їх засвідчено в порядку, встановленому чинним законодавством. Учасник справи, який подає письмові докази в копіях (електронних копіях), повинен зазначити про наявність у нього або іншої особи оригіналу письмового доказу. Учасник справи підтверджує відповідність копії письмового доказу оригіналу, який знаходиться у нього, своїм підписом із зазначенням дати такого засвідчення.

Відповідно до вимог пункту 5.26 Національного стандарту України Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації Вимоги до оформлення документів (ДСТУ 4163:2020), затвердженого наказом Державного підприємства Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості від 01 липня 2020 року № 144, відмітка про засвідчення копії документа складається з таких елементів: слів Згідно з оригіналом (без лапок), найменування посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її власного імені та прізвища, дати засвідчення копії. У випадках, визначених законодавством, копії документів засвідчують відбитком печатки юридичної особи, структурного підрозділу (служби діловодства, служби кадрів, бухгалтерії тощо) юридичної особи або печатки Для копій. Згідно з пунктом 4.5 ДСТУ 4163:2020 у документах, що їх оформлюють на двох і більше сторінках, реквізити 23 відбиток печатки, 26 відмітка про засвідчення копії документа проставляють після тексту документа (20).

Попередити сторони, що відповідно до частини дев`ятої статті 79 КАС України копії доказів (крім речових доказів), що подаються до суду, заздалегідь надсилаються або надаються особою, яка їх подає, іншим учасникам справи. Суд не бере до уваги відповідні докази у разі відсутності підтвердження надсилання (надання) їх копій іншим учасникам справи, крім випадку, якщо такі докази є у відповідного учасника справи або обсяг доказів є надмірним, або вони подані до суду в електронній формі, або є публічно доступними.

Справа розглядатиметься суддею Петросян К.Є. одноособово.

Копію ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі надіслати учасникам справи разом з витягом про їхні процесуальні права та обов`язки, встановлені статтями 44, 47 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повідомити сторони про можливість реєстрації в підсистемі Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи Електронний суд, яка надає змогу користувачам у передбачених законодавством випадках відповідно до наявних технічних можливостей створювати та надсилати в електронному вигляді процесуальні чи інші документи до суду, а також отримувати інформацію про стан і результати розгляду таких документів.

Учасники справи можуть отримати інформацію щодо цієї справи в мережі Інтернет за вебадресою сторінки на офіційному вебпорталі судової влади України http://court.gov.ua/fair/sud1270/.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та оскарженню в апеляційному порядку окремо від рішення суду не підлягає. Заперечення на ухвалу, що не підлягає оскарженню окремо від рішення суду, включаються до апеляційної скарги на рішення суду.

СуддяК.Є. Петросян

Дата ухвалення рішення02.10.2023
Оприлюднено04.10.2023
Номер документу113863146
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —360/1058/23

Постанова від 03.04.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 27.03.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 01.12.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 15.11.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 02.10.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 19.09.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні