Справа №461/6638/23
Провадження №3/461/2353/23
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 жовтня 2023 року
суддя Галицького районного суду м. Львова Мироненко Л.Д.., при секретарі судових засідань Курилюк А.І., за участі представника Львівської митниці Держмитслужби України Лубоцького Б.І., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності Ляшенка О.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Львівської митниці Держмитслужби України про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил
громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працюючого водієм компанії «UNIM TRANS Sp.z o.o», місце проживання Львівська обл., Яворівський р-н., с. Залужжя, паспорт громадянина України для виїзду за кордон НОМЕР_1 виданий 02.11.2017 року, органом 4641,
за ст.472 Митного кодексу України
ВСТАНОВИВ:
01.07.2023 в зону митного контролю пункту пропуску «Рава-Руська - Хребенне» митного поста «Рава-Руська» Львівської митниці в`їхав транспортний засіб з реєстраційним номером НОМЕР_2 під керуванням громадянина України ОСОБА_1 з вантажем: «товари гуманітарної допомоги, загальною вагою 16 042,00 кг», який переміщувався на адресу Благодійної організації «Я ДОПОМОЖУ» (вул. Відважних, 10, м. Одеса, 65122, код ЄДРПОУ 43960043).
Як підставу для переміщення вказаних товарів, громадянином України ОСОБА_1 до митного контролю та оформлення подано наступні документи:
-міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) № 46985365 від 30.06.2023; -рахунок-проформа (Proforma invoice) № 30-06/23-2023 від 30.06.2023 року;
-підтвердження вивезення товару з території Євросоюзу (Potwierdzenie/Confirmation) від 01.07.2023 року;
-митна декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, подана громадянином України ОСОБА_1 на товар «гуманітарна допомога загальною вагою 16042,00 кілограм».
Відповідно до поданих документів, на митну територію України транспортним засобом з реєстраційним номером WGM73239/RZ461CP на адресу Благодійної організації «Я ДОПОМОЖУ» (вул. Відважних, 10, м. Одеса, 65122, код ЄДРПОУ 43960043) переміщується вантаж: «товари гуманітарної допомоги, загальною вагою 16 042,00 кг: продукти харчування (рис) - 1094,00 кг; мило, засоби гігієни, серветки вологі - 3428,00 кг; антисептик, тести COVID - 4316,00 кг; одяг новий в асортименті, взуття нове в асортименті - 6679,00 кг; сумки в асортименті - 525,00 кілограм».
Відправником вказаних товарів зазначено компанію «FUNDACJA KOOPERACJA» (пі. Матії Sklodowskiej-Curie 6, 90-505 Lodz).
Під час здійснення митного контролю, а саме у ході проведення повного митного огляду, встановлено, що в передній частині півпричепу-рефрежератора, окрім заявлених у митній декларації та товаросупровідних документах товарів, переміщуються 1720 коробок з флаконами парфумованої води для жінок, об`ємом 50 мл, різних ароматів, торгової марки «DOSSIER», інформація про які відсутня як у декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою так і у товаросупровідних документах.
Виявлений товар знаходився в картонних коробках під заявленими до митного контролю продуктами харчування (рисом).
У своїх поясненнях громадянин ОСОБА_1 пояснив, що не був присутній під час завантаження товару, а декларування вантажу: «товари гуманітарної допомоги» проводив на підставі отриманих документів під час завантаження.
Таким чином, відповідно до протоколу про порушення митних правил, громадянин України, посадова особа (водій) компанії «UNIM TRANS Sp. z о.о» ОСОБА_1 вчинив не декларування товарів, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари (парфумована вода для жінок, об`ємом 50 мл, різних ароматів, торгової марки «DOSSIER» у кількості 1720 коробок), які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Представник Львівської митниці в судовому засідання зазначив, що у діях особи, що притягається до адміністративної відповідальності, наявний склад правопорушення, яке йому інкриміноване. До останньої слід застосувати стягнення, передбачене санкцією ст. 472 Митного кодексу України.
Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності адвокат Ляшенко О.В. в судовому засіданні вину ОСОБА_1 у вчиненні вказаного адміністративного правопорушення заперечив та зазначив, що усі товаросупровідні документи (міжнародна товарно-транспортна накладна (СМR 46985365, декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою? підтвердження щодо відправлення гуманітарної допомоги, проформа інвойс 30-06/23-2023, були одержані під час завантаження вантажу у Республіці Польща від відправника компанії «FUNDACJA KOOPERACJA» (90-505 Lodz Ul. MariiCurie-Sklodowskiej 6, Poland Registration No/362138548 Tax. No.8341883654).
Подана ОСОБА_1 митному органу декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, форма якої повністю відповідає вказаному вище додатку № 1 містила та містить належним чином заповнені графи, пункти. Ця декларація не поверталась митним органом на дооформлення чи за інших причин/підстав, вона прийнята митним органом, на ній відповідальним/и працівником/ами проставлені печатки з датою 01.07.23 02 «під митним контролем». Печатки митного органі містять й додані документи - інвойс, CMR, підтвердження. У протоколі про порушення митних правил не міститься відомостей про те, що вказана вага товару (гуманітарної допомоги) відрізнялась від ваги, вказаної у митній декларації та в товаросупровідних документах.
Окрім того, зазначив, що висновок митного органу щодо потреби окремого декларування парфумованої води є помилковим, оскільки така охоплюється поняттям «засоби гігієни», які в свою чергу були зазначені у декларації. Внесення даних стосовно повного опису, кількості одиниць такого товару вказаною декларацією не передбачено, а отже подані документи до митного контролю містили правдиві дані.
Заслухавши пояснення представників, дослідивши матеріали справи, суд дійшов до наступного висновку.
Відповідно до ч. 1 ст. 7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановленому законом.
Зі змісту ст. 283 КУпАП вбачається, що постанова суду у справі про адміністративне правопорушення має бути законною, обґрунтованою та вмотивованою.
Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на відповідні суспільні відносини у сфері державної митної справи.
Згідно зі ст. 487 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до вимог ст. ст. 245, 251, 252, 280 КУпАП, 486, 489 МК України, суд зобов`язаний повно, всебічно та об`єктивно з`ясувати всі обставини справи, дослідити в судовому засіданні наявні у справі докази, дати їм належну правову оцінку в залежності від встановленого, прийняти вмотивоване законне рішення.
Диспозиція ст. 472 МК України передбачає відповідальність за недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Об`єктивною стороною даного правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи, яка полягає в незаявленні за встановленою формою точних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби, що підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
У розумінніст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; поясненнями свідків; поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; висновком експерта; іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Практика Європейського Суду вказує на те, що обов`язок адміністративного органу нести тягар доведення є складовою презумпції невинуватості і звільняє особу від обов`язку доводити свою непричетність до скоєння порушення.
Завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов. що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень. запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності (ст. 245 КУпАП).
Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи у їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю (ст. 252 КУпАП).
Згідно зі статтею 1 Закону України «Про гуманітарну допомогу» №1192-XIV від 22.10.1999 (зі змінами і доповненнями), гуманітарна допомога - цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв`язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, виникненням надзвичайного стану, зокрема внаслідок стихійного лиха, аварій, епідемій і епізоотій, екологічних, техногенних та інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров`я населення, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту. Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об`єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог статті З Закону України "Про благодійну діяльність та благодійні організації». Пунктом 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» передбачено, що на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України, шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар (у даному випадку громадянином України ОСОБА_2 ), за формою визначеною вказаною постановою Кабінету Міністрів України, без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
У відповідності до Постанови КМУ №224 від 07.03.2022 року зі змінами встановлено, шо на період воєнного стану пропуск через митний кордон України товарів гуманітарної допомоги, які включені до переліку категорій товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 березня 2022 р. № 224 Про затвердження переліку категорій товарів, що визнаються гуманітарною допомогою без здійснення процедури визнання таких товарів гуманітарною допомогою у кожному конкретному випадку, на період воєнного стану та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань гуманітарної допомоги, здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання товаросупровідних документів або декларації, заповненої особою, що перевозить даний товар, за. формою згідно з додатком, без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
У відповідності до Постанови КМУ №224 від 22.03.2022 року зі змінами встановлено, що товари, пропуск яких здійснюється відповідно до абзацу першого цього пункту, визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.
Судом встановлено, що згідно митної декларації ОСОБА_1 задекларував продукти харчування, санітарно-гігієнічні засоби (мило, засоби гігієни, вологі серветки), медичні засоби (антисептики, тести на COVID), одяг, взуття, як гуманітарну допомогу.
У міжнародній товарно-транспортній накладній СМR 46985365 та у рахунку proforma invoice 30-06/23-2023 від 30.06.2023 року, які надані компанією-відправником, зазначено що в якості гуманітарної допомоги на адресу БО "Я допоможу" направляються серветки вологі антисептичні, Hendtex Hand RUB антисептик, Stand Pole Aluminium антисептик, Inso-l/WR антисептик, сумки в асортименті, VSG/000 антисептик, СССЗ Modular антисептик, Unit-Dose Sanitizer антисептик, Actigel антисептик, засоби гігієни (бальзам для тіла, тонік для тіла), одяг новий в асортименті дорослий та дитячий (сукні, шорти, спідниці, кофти, блейзери, футболки, майки, топи, штани, шкарпетки, толстовки, блейзери, блузки, сорочки, жилети), взуття в асортименті нове ( шльопки , капці, ботинки ,сандалі), продукти харчування (рис ), тести COVID, Ерісаге мило.
Згідно пояснень керівника БО «Я допоможу», яка є отримувачем вищевказаної гуманітарної допомоги, вона очікує виключно вантаж, який передбачений у відповідних документах, зокрема міжнародній товарно-транспортній накладній та в проформі інвойс від 30.06.2023 року. Жодного вантажу, що не зазначений в документах вона не очікує.
З огляду на наведене, суд вважає, що в діях особи, що притягається до адміністративної відповідальності наявні ознаки правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України, а його вина підтверджується:
-протоколом про порушення митних правил № 0883/20900/23 від 11.07.2023 року;
-митною декларацією ОСОБА_1 ;
-міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) № 46985365 від 30.06.2023;
-рахунком-проформою (Proforma invoice) № 30-06/23-2023 від 30.06.2023 року;
-актом огляду товарів та транспортних засобів від 03.07.2023 року
-описом предметів від 12.07.2023 року;
-письмовими пояснення директора БО «Я допоможу» ОСОБА_3 від 10.07.2023 року
-висновком СЛЕД Держмитслужби від 25.07.2023 № 142000-3301-0589 (вх. митниці від 26.07.2023 № 37250/7.17-20) відповідно до якого загальна вартість вилучених товарів, зазначених у постанові про призначення експертизи від 13.07.2023 в справі про порушення митних правил № 0883/20900/23, станом на 11.07.2022, становить 3 525 312,00 грн.
Відтак, винність ОСОБА_1 підтверджена належними, допустимими та достовірними доказами. Ці докази є достатніми, оскільки, як окремо, так і в сукупності, у повній мірі доводять його винуватість у вчинені адміністративного правопорушення.
Доводи захисника Ляшенка О.В. про те, що виявлені в ході огляду флакони парфумованої води для жінок були заявлені ОСОБА_1 у відповідній декларації як «засоби гігієни», судом не приймається, оскільки у товаросупровідних документах, наданих відправником міститься уточнення, що до таких засобів належать бальзам та тонік для тіла. Парфумована вода для жінок ні у декларації, поданій ОСОБА_1 , ні у відповідних товаросупровідних документах не значиться.
У графі № 2 декларації про перелік перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, поданою ОСОБА_1 , вказано, що санітарно-гігієнічні засоби це мило, засоби гігієни та вологі серветки приблизною вагою 4316 кг.
З урахуванням викладеного, суд вважає, що підстави для закриття провадження у справі відсутні.
Вирішуючи питання призначення виду стягнення за порушення митних правил, з урахуванням характеру вчиненого правопорушення, особи правопорушника, обставин справи, суд дійшов висновку, що до ОСОБА_1 необхідно застосувати стягнення у виді штрафу в межах, встановлених санкцією ст. 472 МК України та конфіскації товару, що був безпосереднім предметом порушення митних правил.
Крім того, відповідно до ст. 40-1 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_1 необхідно стягнути на користь держави в особі Державної судової адміністрації України судовий збір у розмірі 536,80 грн.
На підставі ч.1 ст.519 МК Україниз ОСОБА_1 необхідно стягнути на користь Львівської митниці ДМСУкраїни витрати за зберігання товару на складі митниці у сумі 8243,34 грн.
Керуючись ст.ст.458,459,461,472,486,527,528 МК України, ст. 283 КУпАП, суд
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст.472 МК України та накласти стягнення у виді штрафу в розмірі 3525312 ( три мільйони п`ятсот двадцять п`ять тисяч триста дванадцять) грн. 00 коп.
Вилучений згіднопротоколу пропорушення митнихправил № 0883/20900/23 від 11.07.2023 року товар, конфіскувати в дохід держави.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Львівської митниці8243,34 грн. витрат за зберігання товару на складі митниці.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави в особі Державної судової адміністрації України 536,80 грн. судового збору.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м.Львова протягом десяти днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.
Суддя Мироненко Л.Д.
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2023 |
Оприлюднено | 23.10.2023 |
Номер документу | 114322123 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення |
Адмінправопорушення
Галицький районний суд м.Львова
Мироненко Л. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні