Рішення
від 24.10.2023 по справі 360/926/23
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

24 жовтня 2023 рокум. ДніпроСправа № 360/926/23

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Секірська А.Г., розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовом ОСОБА_1 до Новоайдарської селищної ради, Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

20.08.2023 до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі - позивач) до Новоайдарської селищної ради (далі - відповідач-1), Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області (далі - відповідач-2), в якій позивач просить:

- визнати противоправною бездіяльність відповідача - 1 та відповідача - 2 по ненаданню в повному обсязі публічної інформації : а саме відсутні прізвища, ім`я та по батькові громадян (чиї заяви було розглянуто та кому відмовили, а кому надали дозвіл на розробку проекту землеустрою, що до відведення земельних ділянок ) в рішеннях сесії Новоайдарської селищної ради шостого скликання № 42 від15 жовтня 2015 року, а саме по копіях рішень : № 42/3-6; № 42/3-1; № 42/3, наданих позивачу;

- визнати противоправною бездіяльність відповідача - 1 та відповідача - 2 по ненаданню публічної інформації а саме : електронних копій рішень сесій Новоайдарської селищної ради: 1) рішення восьмої позачерговою сесією сьомого скликання Новоайдарської селищної ради № 8/1, 2) рішення десятої сесії сьомого скликання Новоайдарської селищної ради за № 10/14-1;

- зобов`язати відповідача - 1 та відповідача - 2 надати публічну інформацію в повному обсязі , а саме : надати копії рішень сесій Новоайдарської селищної ради шостого скликання № 42 від 15 жовтня 2015 року , а саме по копіях рішень : № 42/3-6; № 42/3-1; № 42/3, вказавши прізвища, ім`я та по батькові громадян (чиї заяви було розглянуто та кому відмовили, а кому надали дозвіл на розробку проекту землеустрою, що до відведення земельних ділянок);

- зобов`язати відповідача - 1 та відповідача - 2 надати публічну інформацію повному обсязі , а саме : електроні копії рішень сесій Новоайдарської селищної ради : 1) рішення восьмої позачерговою сесією сьомого скликання Новоайдарської селищної ради № 8/1 . 2) рішення десятої сесії сьомого скликання Новоайдарської селищної ради за № 10/14-1.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що є керівником Громадської організація «ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ЕКОЛОГІЧНА ОРГАНІЗАЦІЯ «ЛІЛІЯ», ЄДРПОУ: 37911983, яка є засновником газети «Східна брама ХХІ», працює позаштатним журналістом газети «Східна брама ХХІ».

29.06.2023 позивач з метою підготовки журналістського матеріалу згідно редакційного завдання для газети «Східна брама ХХІ» звернувся до начальника Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області ОСОБА_2 та голові Новоайдарської селищної ради ОСОБА_2 на офіційний сайт https://novoaydarska.gromada.org.ua. подав електронний запит № 42.1.3.6 від 29.06.2023 з проханням надати публічну інформацію, а саме: електронні копії рішень сесій Новоайдарської селищної ради 42 сесія 6 скликання від 15 жовтня.2015 : 42/3, 42/3-1, 42/3- 6.

3.07.2023 позивач отримав відповідь № 1148 від 3.07.23, але в електронних копіях рішень 42 сесії 6 скликання від 15 жовтня.2015 : 42/3, 42/3- 1, 42/3-6, відсутні прізвища, ім`я та по батькові громадян (чиї заяви було розглянуто та кому відмовили, а кому надали дозвіл на розробку проекту землеустрою, що до відведення земельних ділянок).

29.06.2023 позивач з метою підготовки журналістського матеріалу згідно редакційного завдання для газети «Східна брама ХХІ», звернувся до начальника Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області Шопіну І.В. та голови Новоайдарської селищної ради Шопіна І.В. з електронним запитом № 8.10 від 28.07.2023 з проханням надати публічну інформацію, а саме - електронні копії рішення восьмої позачергової сесії сьомого скликання Новоайдарської селищної ради № 8/1, рішення десятої сесії сьомого скликання Новоайдарської селищної ради за № 10/14-1.

31.07.2023 позивач отримав електронну відповідь № 1326 від відповідача-2 - відмовили в надані електронних копій рішень у зв`язку відсутністю доступу до кабінетів та окупацією .

Позивач вважає, що відповідачі порушили право доступу до публічної інформації на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет, і з посиланням на норми Закону України «Про доступ до публічної інформації» просив задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою суду від 25.08.2023 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Ухвалою суду від 13.10.2023 витребувано від Новоайдарської селищної військової адміністрації інформацію, підтверджену належним чином засвідченими доказами (витяги, накази, акти, тощо):

- щодо дати утворення Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району; щодо припинення Новоайдарської селищної ради;

- щодо набуття Новоайдарською селищною військовою адміністрацією повноважень Новоайдарської селищної ради - в якому обсязі такі повноваження передані;

- дані щодо посадової особи Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району, відповідальної за доступ до публічної інформації;

- відомості щодо звернення до органів Національної поліції з приводу захоплення приміщень Новоайдарської селищної ради незаконними озброєними формуваннями рф;

- відомості щодо наявності актів приймання - передачі архіву та поточної документації Новоайдарської селищної ради до Новоайдарської селищної військової адміністрації;

- відомості щодо переводу працівників Новоайдарської селищної ради до Новоайдарської селищної військової адміністрації;

- відомості щодо адміністратора офіційного веб-сайту Новоайдарської селищної ради/Новоайдарської селищної військової адміністрації, відповідальної особи щодо його наповнення та оприлюднення публічної інформації.

Відповідач -1 відзив на позовну заяву не надав.

20.08.2023 від відповідача-2 через підсистему «Електронний суд» надійшов відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що через відсутність відповідальних осіб Новоайдарської селищної ради, в обов`язки яких входило наповнення офіційного сайту, окупацією території Новоайдарської громади, до повної деокупації неможливо пояснити та усунути виявлені недоліки.

03.07.2023 при наданні відповіді № 1148 від 03.07.2023 відповідачем-2 надавались копії рішень 42 сесії 6 скликання від 15.10.2015: 42/3, 42/3-1, 42-3/6 у тому вигляді, в якому вони були опубліковані Новоайдарською селищною радою, оскільки доступу до електронного та паперового архіву Новоайдарської селищної ради Новоайдарська селищна військова адміністрація не має через окупацію території російськими військами.

На запит № 8.10 від 28.07.2023 не відмовлено, як вказує позивач, а повідомлено про відстрочення надання інформації через обставини непереборної сили.

Також відповідач-2 зазначив, що Новоайдарська селищна військова адміністрація Щастинського району є окремою юридичною особою та не є правонаступником Новоайдарської селищної ради. Після деокупації території та скасування воєнного стану запити буде направлено належному розпоряднику інформації, який надасть необхідну інформацію в повному обсязі.

17.10.2023 відповідачем -2 на виконання ухвали суду від 13.10.2023 надано додаткові пояснення, в яких зазначено таке.

Указом Президента України від 23.09.2022 № 665/2022 «Про утворення військових адміністрацій населених пунктів у Луганській області», який набрав чинності 27.09.2022, утворено, зокрема Новоайдарську селищну військову адміністрацію Щастинського району Луганської області.

Розпорядженням Президента України від 23.09.2022 № 210/2022-рп І.В. Шопіна призначено начальником Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області.

Згідно з інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Новоайдарська селищна військова адміністрація Щастинського району Луганської області є органом державної влади (місцезнаходження: вул. Дружби, буд. 1, смт. Новоайдар, Щастинський район, Луганська область, 93500, ідентифікаційний код 44840780), державна реєстрація створення юридичної особи проведена 29.09.2022, номер запису: 1010621020000000012. Виходячи із правового статусу Новоайдарська селищна військова адміністрація не входить до системи органів місцевого самоврядування, визначеної Законом № 280/97- ВР, а відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не є правонаступником Новоайдарської селищної ради у розумінні положень Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України та Закону України від 15.05.2003 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».

Тобто діяльність органів місцевого самоврядування в умовах воєнного стану продовжує провадитись відповідно до Закону «Про місцеве самоврядування» № 280/97-ВР та статті 9 Закону «Про правовий режим воєнного стану» № 389-VIII, якою, в свою чергу, визначено, що Кабінет Міністрів України, інші органи державної влади, військове командування, військові адміністрації, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.

Разом з тим, відповідно до статей 4, 10 Закону № 389-VIII військові адміністрації утворюються в т.ч. в межах територій територіальних громад, у яких сільські, селищні, міські ради та/або їхні виконавчі органи, та/або сільські, селищні, міські голови не здійснюють покладені на них Конституцією та законами України повноваження та з метою неприпустимості припинення повноважень таких органів в умовах воєнного стану, Верховна Рада України за поданням Президента України може на період дії воєнного стану та 30 днів після його припинення чи скасування наділяти начальників військових адміністрацій повноваженнями сільської, селищної, міської ради, її виконавчого комітету, сільського, селищного, міського голови. У разі прийняття Верховною Радою України такого рішення, начальник військової адміністрації здійснює такі повноваження з дня надбання чинності зазначеним рішенням Верховної Ради України протягом строку, передбаченого цією статтею. Відповідальність начальників військових адміністрації в частині реалізації повноважень органів місцевого самоврядування відповідно до частини другої статті 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», виникає лише з моменту їх набуття.

Відповідно до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309, територія Новоайдарської селищної територіальної громади з 25.02.2022 і по теперішній є тимчасово окупованою.

Факт нездійснення повноважень Новоайдарською селищною радою та її виконавчими органами підтверджується утворенням на території Новоайдарської селищної територіальної громади тимчасового державного органу - Новоайдарської селищної військової адміністрації.

У зв`язку із цим, відповідно до постанови Верховної Ради України від 03.11.2022 № 2705-IX «Про здійснення начальниками військових адміністрацій населених пунктів у Сватівському, Старобільському, Щастинському районах Луганської області повноважень, передбачених частиною другою статті 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», яка набрала чинності 08.11.2022 року, начальник Новоайдарської селищної військової адміністрації крім повноважень, віднесених до його компетенції Законом України "Про правовий режим воєнного стану" був наділений повноваженнями Новоайдарської селищної ради, її виконавчого комітету та відповідного голови з 08.11.2022.

Разом з тим, ані Законами України № 389-VIII, № 280/97-ВР, ані постановою Верховної Ради України від 03.11.2022 № 2705-IX не передбачено виконання військовою адміністрацією та її керівником обов`язків органів місцевого самоврядування та несення ними відповідальності за діяльність/бездіяльність таких органів.

Заявою від 14.03.2022 голови Новоайдарської селищної ради Щастинського району Луганської області до Щастинської окружної прокуратури Луганської області зафіксовано факт проникнення збройних формувань російської федерації до приміщень Новоайдарської селищної ради в смт. Новоайдар.

Відповідальною особою за доступ до публічної інформації у Новоайдарській селищній військовій адміністрації Щастинського району Луганської області є головний спеціаліст-юрисконсульт Борисенко Юлія Григорівна, що призначена на посаду розпорядженням начальника Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району №№12 к від 23.12.2022 року. Також Борисенко є відповідальною особою щодо наповнення вебсайту Новоайдарської громади.

Відповідальна особа за роботу із вебсайтом Новоайдарської селищної ради з адміністрацією не співпрацює. Станом на 24.02.2022 Новоайдарська селищна рада була не в тому складі та очолена іншим головою ніж при винесенні рішення від 15.10.2015. Передавання архіву та поточної документації не відбувалось з огляду на стрімку окупацію населеного пункту та евакуацію співробітників на свій розсуд. Також дана процедура неможлива через відсутність норми прямої дії щодо правонаступництва між Новоайдарською селищною радою та Новоайдарською селищною військовою адміністрацією. Перевод працівників між Новоайдарською селищною радою та Новоайдарською селищною військовою адміністрацією також суперечить законодавству.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. 72-77,90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов наступного.

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 , має статус внутрішньо переміщеної особи та фактичне місце проживання: АДРЕСА_2 , що підтверджується відомостями з паспорта громадянина України серії НОМЕР_2 , виданого 29.02.1996 Стахановським МВ УМВС України в Луганській області, довідки про присвоєння ідентифікаційного номера, довідки від 05.06.2023 № 3009-7001801676 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

03.07.2023 за № 1148 відповідачем-2 надано відповідь на запит від 29.06.2023 № 42.1.3.6, а саме згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» надано електронні копії рішень сесії Новоайдарської селищної ради, що наявні у Новоайдарської селищної військової адміністрації з огляду на окупацію:

- рішення сорок другої сесії шостого скликання Новоайдарської селищної ради № 42/3 від 15.10.2015 «Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду громадянину ….. для ведення фермерського господарства», яким надано дозвіл ….. на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду, орієнтовною площею 5,5 га (контур №»….згідно графічного матеріалу), для ведення фермерського господарства, терміном на 49 (сорок дев`ять) років, розташованої в межах населеного пункту с. Айдар-Миколаївка, Новоайдарського району, Луганської області, за рахунок земель запасу сільськогосподарського призначення; ……… замовити у суб`єктів господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, виготовлення проекту землеустрою;

- рішення сорок другої сесії шостого скликання Новоайдарської селищної ради № 42/3-1 від 15.10.2015 «Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду громадянину …. для ведення фермерського господарства», яким надано дозвіл ….. на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду, орієнтовною площею 9,0 га (контур згідно графічного матеріалу), для ведення фермерського господарства, терміном на 49 (сорок дев`ять) років, розташованої в межах населеного пункту с. Айдар-Миколаївка, Новоайдарського району, Луганської області, за рахунок земель запасу сільськогосподарського призначення; ……… замовити у суб`єктів господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, виготовлення проекту землеустрою;

- рішення сорок другої сесії шостого скликання Новоайдарської селищної ради № 42/3-6 від 15.10.2015 «Про розгляд заяв громадянина …..», яким відмовлено громадянину ……. в наданні дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, вказаних в заявах: вх.№ 75 від 16.09.2015, вх. № Ж-81 від 25.09.2015, вх. № Ж-84 від 05.10.2015.

ОСОБА_1 , журналіст газети «Східна Брама ХХІ», звернувся до начальника Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області, голови Новоайдарської селищної ради Шопіна І.В. з запитом від 28.07.2023 № 8.10 на публічну інформацію, в якому відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» просив надати електронні копії рішення восьмої позачергової сесії сьомого скликання Новоайдарської селищної ради № 8/1, рішення десятої сесії сьомого скликання Новоайдарської селищної ради за № 10/14-1.

31.07.2023 Новоайдарською селищною військовою адміністрацією Щастинського району Луганської області надано відповідь № 1326 на запит від 28.07.2023 № 8.10, в якій зазначено таке:

«Згідно ч. 6 ст. 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» вимушені відстрочити задоволення запиту через окупацію території Новоайдарської селищної ради. Відсутність доступу до приміщень унеможливлює роботу з оригіналами рішень сесії Новоайдарської селищної ради та проведення необхідного аналізу, що попускається в разі, якщо запитувана інформація не може бути надана для ознайомлення в передбачені цим Законом строки у разі настання обставин непереборної сили.

Таким чином, надання запитуваної інформації відстрочено до завершення воєнного стану.

Зазначено, що відповідно до статті 23 Закону України «Про доступ до публічної інформації» позивач може оскаржити відмову у наданні інформації до керівника вищого органу або до суду у порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України».

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд керується таким.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 34 Конституції України встановлено право кожного вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.

Статтею 40 Конституції України визначено, що усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Відповідно до статті 3 Закону України від 02.10.1992 № 2657-ХІІ «Про інформацію» (далі - Закон № 2657) основними напрямами державної інформаційної політики є забезпечення доступу кожного до інформації; забезпечення рівних можливостей щодо створення, збирання, одержання, зберігання, використання, поширення, охорони, захисту інформації; створення умов для формування в Україні інформаційного суспільства; забезпечення відкритості та прозорості діяльності суб`єктів владних повноважень; створення інформаційних систем і мереж інформації, розвиток електронного урядування; постійне оновлення, збагачення та зберігання національних інформаційних ресурсів; забезпечення інформаційної безпеки України; сприяння міжнародній співпраці в інформаційній сфері та входженню України до світового інформаційного простору.

Згідно із статтею 5 Закону № 2657 кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів. Реалізація права на інформацію не повинна порушувати громадські, політичні, економічні, соціальні, духовні, екологічні та інші права, свободи і законні інтереси інших громадян, права та інтереси юридичних осіб.

Згідно із частинами п`ятою та сьомою статті 6 Закону № 2657 не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно.

Обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.

Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень визначає Закону України "Про доступ до публічної інформації" від 13.01.2011 № 2939-VI (далі - Закон № 2939).

Згідно з статтею 1 Закону № 2939 публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

У відповідності до вимог статті 10-1 Закону № 2939 публічна інформація у формі відкритих даних - це публічна інформація у форматі, що дозволяє її автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до неї, а також її подальше використання.

Розпорядники інформації зобов`язані надавати публічну інформацію у формі відкритих даних на запит, оприлюднювати і регулярно оновлювати її на єдиному державному вебпорталі відкритих даних та на своїх вебсайтах.

Публічна інформація у формі відкритих даних є дозволеною для її подальшого вільного використання та поширення.

Будь-яка особа може вільно копіювати, публікувати, поширювати, використовувати, у тому числі в комерційних цілях, у поєднанні з іншою інформацією або шляхом включення до складу власного продукту, публічну інформацію у формі відкритих даних з обов`язковим посиланням на джерело отримання такої інформації.

Публічна інформація, що містить персональні дані фізичної особи, оприлюднюється та надається на запит у формі відкритих даних у разі додержання однієї з таких умов:1) персональні дані знеособлені та захищені відповідно до Закону України "Про захист персональних даних"; 2) фізичні особи (суб`єкти даних), персональні дані яких містяться в інформації у формі відкритих даних, надали свою згоду на поширення таких даних відповідно до Закону України "Про захист персональних даних"; 3) надання чи оприлюднення такої інформації передбачено законом; 4) обмеження доступу до такої інформації (віднесення її до інформації з обмеженим доступом) заборонено законом.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 5 Закону № 2939 доступ до інформації забезпечується шляхом, зокрема надання інформації за запитами на інформацію.

Згідно з статтею 12 Закону № 2939 суб`єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є:

1) запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об`єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб`єктів владних повноважень;

2) розпорядники інформації - суб`єкти, визначені у статті 13 цього Закону;

3) структурний підрозділ або відповідальна особа з питань запитів на інформацію розпорядників інформації.

Згідно із частиною другою статті 7 Закону № 2657 суб`єкт інформаційних відносин може вимагати усунення будь-яких порушень його права на інформацію.

Відповідно до частини першої статті 13 Закону № 2939 розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються: суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання; юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів; особи, якщо вони виконують делеговані повноваження суб`єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг, - стосовно інформації, пов`язаної з виконанням їхніх обов`язків; суб`єкти господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями, - стосовно інформації щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них.

Згідно із статтею 14 Закону № 2939, яка визначає обов`язки розпорядників інформації, розпорядники інформації зобов`язані, зокрема, надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об`єктивність наданої інформації і оновлювати оприлюднену інформацію.

Частинами другою та третьою статті 23 Закону № 2939 встановлено, що запитувач має право оскаржити, зокрема: ненадання відповіді на запит на інформацію; надання недостовірної або неповної інформації; несвоєчасне надання інформації; інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до частин першої та четвертої статті 20 Закону № 2939, яка визначає строк розгляду запитів на інформацію, розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.

03.07.2023 за № 1148 відповідачем-2 надано відповідь на запит від 29.06.2023 № 42.1.3.6, а саме згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» надано електронні копії рішень сесії Новоайдарської селищної ради, що наявні у Новоайдарської селищної військової адміністрації з огляду на окупацію: рішення сорок другої сесії шостого скликання Новоайдарської селищної ради № 42/3 від 15.10.2015 «Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду громадянину ….. для ведення фермерського господарства», рішення сорок другої сесії шостого скликання Новоайдарської селищної ради № 42/3-1 від 15.10.2015 «Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду громадянину …. для ведення фермерського господарства», рішення сорок другої сесії шостого скликання Новоайдарської селищної ради № 42/3-6 від 15.10.2015 «Про розгляд заяв громадянина …..».

Тобто, відповідачем-2 надано копії рішень, в яких відсутні прізвища, ім`я та по батькові громадян, заяви яких розглядалися.

Згідно із положеннями частини першої статті 22 Закону № 2939 розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках: 1) розпорядник інформації не володіє і не зобов`язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит; 2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону; 3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов`язані з копіюванням або друком; 4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п`ятою статті 19 цього Закону.

Відповідно до частини другої статті 6 Закону № 2939 обмеження доступу до інформації здійснюється відповідно до закону при дотриманні сукупності таких вимог:

1) виключно в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров`я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя;

2) розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам;

3) шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні.

Відповідно до частин першої - п`ятої статті 19 Закону № 2939 запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.

Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача.

Письмовий запит подається в довільній формі.

Запит на інформацію має містити:

1) ім`я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв`язку, якщо такий є;

2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;

3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.

Статтею 21 Закону № 2657 визначено, що інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація.

Конфіденційною є інформація про фізичну особу, а також інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб`єктів владних повноважень. Конфіденційна інформація може поширюватися за бажанням (згодою) відповідної особи у визначеному нею порядку відповідно до передбачених нею умов, а також в інших випадках, визначених законом.

Відносини, пов`язані з правовим режимом конфіденційної інформації, регулюються законом.

Порядок віднесення інформації до таємної або службової, а також порядок доступу до неї регулюються законами.

До інформації з обмеженим доступом не можуть бути віднесені такі відомості:

1) про стан довкілля, якість харчових продуктів і предметів побуту;

2) про аварії, катастрофи, небезпечні природні явища та інші надзвичайні ситуації, що сталися або можуть статися і загрожують безпеці людей;

3) про стан здоров`я населення, його життєвий рівень, включаючи харчування, одяг, житло, медичне обслуговування та соціальне забезпечення, а також про соціально-демографічні показники, стан правопорядку, освіти і культури населення;

4) про факти порушення прав і свобод людини, включаючи інформацію, що міститься в архівних документах колишніх радянських органів державної безпеки, пов`язаних з політичними репресіями, Голодомором 1932-1933 років в Україні та іншими злочинами, вчиненими представниками комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів;

5) про незаконні дії органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб;

5-1) щодо діяльності державних та комунальних унітарних підприємств, господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі або територіальній громаді, а також господарських товариств, 50 і більше відсотків акцій (часток) яких належать господарському товариству, частка держави або територіальної громади в якому становить 100 відсотків, що підлягають обов`язковому оприлюдненню відповідно до закону;

6) інші відомості, доступ до яких не може бути обмежено відповідно до законів та міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Статтею 29 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено повноваження органів місцевого самоврядування щодо управління комунальною власністю.

Зокрема, відповідно до положень пункту а) частини першої статті 29 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: а) власні (самоврядні) повноваження: 1) управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад; 4) підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо порядку та умов відчуження комунального майна, проектів місцевих програм приватизації та переліку об`єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; організація виконання цих програм; підготовки і внесення на розгляд ради пропозицій щодо визначення сфер господарської діяльності та переліку об`єктів, які можуть надаватися у концесію; подання раді письмових звітів про хід та результати відчуження комунального майна.

Згідно із статтею 33 Закону України «Про місцеве самоврядування» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить, зокрема, координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів; підготовка висновків щодо надання або вилучення в установленому законом порядку земельних ділянок, що проводиться органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування; організація і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою; здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою.

Відповідно частини першої статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Частиною п`ятою вказаної статті визначено, що органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Крім того, відповідно до статті 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: а) розпорядження землями територіальних громад; б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; г) вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; ґ) викуп земельних ділянок для суспільних потреб відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст; д) організація землеустрою; е) координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів; є) здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства; ж) обмеження, тимчасова заборона (зупинення) використання земель громадянами і юридичними особами у разі порушення ними вимог земельного законодавства; з) підготовка висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок відповідно до цього Кодексу; и) встановлення та зміна меж районів у містах з районним поділом; і) інформування населення щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок; ї) внесення пропозицій до районної ради щодо встановлення і зміни меж сіл, селищ, міст; й) вирішення земельних спорів; к) вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Підстави набуття права на землю визначені у статті 116 Земельного кодексу України, за частиною першою якої громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Частина друга вказаної статті Кодексу визначає, що набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Таким чином, за загальним правилом не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно. При дотриманні вимог, передбачених частиною другою статті 6 Закону № 2939-VІ, вказану інформацію може бути обмежено в доступі, коли оприлюднення або надання такої інформації може завдати шкоди інтересам національної безпеки, оборони, розслідуванню чи запобіганню злочину (частина п`ята стаття 6 Закону № 2939-VІ).

Складовою комунального майна є земля (частина перша статті 142 Конституції України, частина перша статті 60 Закону «Про місцеве самоврядування в Україні»). Відповідно не може бути обмежено доступ до інформації про земельні ділянки, надані приватним особам у власність чи користування, а так само прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали такі ділянки. Вилучення імен фізичних осіб чи найменувань юридичних осіб, яким відповідне майно було надане, з копій документів при їх наданні за запитом на інформацію, є порушенням вимог Закону № 2939-VІ, крім випадків, передбачених другим реченням частини п`ятої статті 6 Закону № 2939-VІ.

Таким чином, аналізуючи встановлені судом обставини та наведені вище правові норми суд приходить висновку, що відповідач-2 як розпорядник публічної інформації повинен був надати копії рішень з зазначенням прізвищ, імен, по-батькові осіб, яким надавалися земельні ділянки, та яким відмовлено у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою.

Щодо доводів відповідача-2 про відсутність правонаступництва за відповідачем-1 суд зазначає таке.

Новоайдарська селищна рада, код ЄДРПОУ 04335571, зареєстрована як юридична особа 21.05.1997, місцезнаходження: Україна, 93500, Луганська область, Щастинський р-н, смт. Новоайдар, вул. Дружби, буд. 1, у стані припинення не перебуває, що підтверджується даними з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/202 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 24.02.2022 № 2102-IX "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні", постановлено ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України від 23.09.2022 № 665/2022 "Про утворення військових адміністрацій населених пунктів у Луганській області", який згідно з пунктом 4 набирає чинності з дня його оприлюднення, на виконання Закону України "Про правовий режим воєнного стану", утворено, зокрема Новоайдарську селищну військову адміністрацію Щастинського району Луганської області.

Указ Президента України від 23.09.2022 № 665/2022 "Про утворення військових адміністрацій населених пунктів у Луганській області" набрав чинності 27.09.2022.

Згідно із витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Новоайдарська селищна військова адміністрація Щастинського району Луганської області, код ЄДРПОУ 44840780, зареєстрована як юридична особа 29.09.2022, створена на підставі Указу Президента України від 23.09.2022 № 665/2022, місцезнаходження: Україна, 93500, Луганська область, Щастинський р-н, смт. Новоайдар, вул. Дружби, буд. 1.

Розпорядженням Президента України Володимира Зеленського від 23.09.2022 № 210/2022-рп «Про призначення І. Шопіна начальником Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області» призначено Шопіна Ігоря Вікторовича начальником Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області.

Пунктом 1 постанови Верховної Ради України від 03.11.2022 № 2705-ІХ «Про здійснення начальниками військових адміністрацій населених пунктів у Сватівському, Старобільському, Щастинському районах Луганської області повноважень, передбачених частиною другою статті 10 Закону України "Про правовий режим воєнного стану"» У період дії воєнного стану в Україні та 30 днів після його припинення чи скасування начальники Сватівської міської, Білокуракинської, Красноріченської, Лозно-Олександрівської, Нижньодуванської, Троїцької селищних та Коломийчиської сільської військових адміністрацій Сватівського району, Старобільської міської, Біловодської, Білолуцької, Марківської, Міловської, Новопсковської селищних, Чмирівської та Шульгинської сільських військових адміністрацій Старобільського району, Щастинської міської, Новоайдарської, Станично-Луганської селищних, Нижньотеплівської та Широківської сільських військових адміністрацій Щастинського району Луганської області: крім повноважень, віднесених до їх компетенції Законом України "Про правовий режим воєнного стану", здійснюють повноваження відповідних сільських, селищних та міських рад, їх виконавчих комітетів, відповідних сільських, селищних, міських голів.

Таким чином, Новоайдарська селищна військова адміністрація Щастинського району Луганської області тимчасово набула правосуб`єктності, прав та обов`язків 29.09.2022 з дня внесення запису про її державну реєстрацію як юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Щодо доводів відповідача-2 про відсутність доступу до архіву Новоайдарської селищної ради суд зазначає таке.

Новоайдарський селищний голова Ігор Шопін 14.03.2022 звернувся до керівника Щастинської окружної прокуратури Луганської області з заявою № 01, в якій повідомив, що 01.03.2022 в приміщення Новоайдарської селищної ради, яке знаходиться за адресою: 93500, Україна, Луганська область, Щастинський район, смт. Новоайдар, вул. Дружби, буд. 1, проникли військовослужбовці Російської Федерації, які зламали двері та викрали документи та оргтехніку. Зазначено, що працівники Новоайдарської селищної ради зараз працюють дистнаційно.

У відповідача-2 наявний доступ до адміністрування сайта Новоайдарської територіальної громади, за повноту та достовірність викладення публічної інформації на якому несуть відповідальність посадові особи Новоайдарської селищної ВЦА.

Відсутність у розпорядника публічної інформації доступу до архіву та рішень ради у паперовій формі не є підставою для відмови у наданні публічної інформації громадянам, та не може бути підставою для відмови у задоволенні позовних вимог про зобов`язання надати запитувану інформацію в повному обсязі, проте таким обставинам може бути надана оцінка в процесі виконання судового рішення.

З огляду на наведене, відповідач як розпорядник відповідними землями в силу повноважень, передбачених Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», зобов`язаний надавати будь-яку інформацію про такі землі як в порядку вимог Закону № 2939, так і в порядку вимог Закону України «Про звернення громадян».

Стаття 2 та частина четверта статті 242 КАС України встановлюють, що судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, а саме бути справедливим та неупередженим, своєчасно вирішувати спір у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Частиною першою статті 5 КАС України визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: […] визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; […].

Згідно з частиною другою статті 5 КАС України захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

В рамках адміністративного судочинства:

дії - певна форма поведінки суб`єкта владних повноважень, яка полягає у здійсненні суб`єктом владних повноважень своїх обов`язків у межах наданих законодавством повноважень чи всупереч їм;

бездіяльність - певна форма поведінки суб`єкта владних повноважень, яка полягає у невиконанні ним дій, які він повинен був і міг вчинити відповідно до покладених на нього посадових обов`язків згідно із законодавством України;

рішення - нормативно-правовий акт або індивідуальний акт (нормативно-правовий акт - акт управління (рішення) суб`єкта владних повноважень, який встановлює, змінює, припиняє (скасовує) загальні правила регулювання однотипних відносин, і який розрахований на довгострокове та неодноразове застосування; індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк).

Верховний Суд України у постанові від 24 листопада 2015 року по справі № П/800/259/15 (21-3538а15) зазначив, що сама по собі бездіяльність - це триваюча пасивна поведінка суб`єкта, яка виражається у формі невчинення дії (дій), яку він зобов`язаний був і міг вчинити. Тобто бездіяльність не має чітко окреслених часових меж, а саме явище бездіяльності є триваючим (№ рішення в ЄДРСР 54398764).

Частиною другою статті 245 КАС України визначено, що у разі задоволення позову суд може прийняти рішення, зокрема, про:

- визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень (пункт 2);

- визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій (пункт 3);

- визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії (пункт 4);

- інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів (пункт 10).

Згідно із загальними засадами права, дії суб`єкта владних повноважень це активна поведінка суб`єкта владних повноважень, а бездіяльність це пасивна поведінка суб`єкта владних повноважень. Як дії, так і бездіяльність можуть мати вплив на реалізацію прав, свобод, інтересів фізичної чи юридичної особи.

Стаття 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) гарантує, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Під ефективним засобом (способом) необхідно розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Тобто ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

Отже, обираючи спосіб захисту порушеного права, слід зважати й на його ефективність з точки зору статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

У пункті 145 рішення від 15 листопада 1996 року у справі Чахал проти Об`єднаного Королівства (Chahal v. the United Kingdom, (22414/93) [1996] ECHR 54) Європейський суд з прав людини зазначив, що згадана норма гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, що передбачаються Конвенцією, незалежно від того, яким чином вони виражені в правовій системі тієї чи іншої країни.

Згідно з частиною другою статті 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

З огляду на наведене, позовні вимоги в цій частині належать до задоволення з коригуванням обраного позивачем способу захисту порушеного права шляхом:

- визнання противоправними дій відповідача - 2 щодо надання не в повному обсязі публічної інформації на запит від 29.06.2023 № 42.1.3.6;

- зобов`язати відповідача - 2 надати ОСОБА_1 копії рішень сесій Новоайдарської селищної ради шостого скликання № 42 від 15 жовтня 2015 року , а саме по копіях рішень : № 42/3-6; № 42/3-1; № 42/3, з зазначенням прізвища, ім`я та по батькові громадян, яких стосувалися ці рішення.

В задоволенні позовних вимог до відповідача-1 в цій частині слід відмовити, оскільки станом на дату звернення з запитом повноваження відповідача-1 виконує відповідач-2.

Щодо правовідносин, які виникли між сторонами з приводу звернення позивача з запитом на публічну інформацію від 28.07.2023 № 8.10, суд зазначає таке.

Частиною п`ятою статті 19 Закону № 2939 визначено, що запит на інформацію має містити:

1) ім`я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв`язку, якщо такий є;

2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;

3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.

У запиті від 28.07.2023 № 8.10 позивач просив надати електронні копії рішення восьмої позачергової сесії сьомого скликання Новоайдарської селищної ради № 8/1, рішення десятої сесії сьомого скликання Новоайдарської селищної ради за № 10/14-1.

Запит не містив таких реквізитів запитуваних рішень як їх дата, і положення статті 19 Закону № 2939 допускають такий зміст запиту у разі, якщо реквізити рішень позивачеві не відомі.

Відповідачем-2 надано відповідь від 31.07.2023 на запит від 28.07.2023 № 8.10, якою не відмовлено у наданні публічної інформації, як помилково зазначає позивач у позовній заяві, а відстрочено надання запитуваної інформації до завершення воєнного стану з посиланням на частину шосту статті 22 Закону № 2939 - у зв`язку з відсутністю доступу до приміщень, що унеможливлює роботу з оригіналами рішень сесії Новоайдарської селищної ради та проведення необхідного аналізу, що попускається в разі, якщо запитувана інформація не може бути надана для ознайомлення в передбачені цим Законом строки у разі настання обставин непереборної сили.

Частиною шостою статті 22 Закону № 2939 визначено, що відстрочка в задоволенні запиту на інформацію допускається в разі, якщо запитувана інформація не може бути надана для ознайомлення в передбачені цим Законом строки у разі настання обставин непереборної сили. Рішення про відстрочку доводиться до відома запитувача у письмовій формі з роз`ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.

Тимчасову окупацію Новоайдарського району Луганської області, непроведення евакуації архіву та відповідно відсутність доступу до архіву можна розцінити як наявність обставин непереборної сили, і Закон № 2939 допускає для розпорядника публічної інформації можливість відстрочки в задоволенні запиту на інформацію в таких випадках.

Тобто відповідач-2 при наданні відповіді на запит від 28.07.2023 № 8.10 діяв у відповідності з вимогами Закону № 2939.

Також суд зазначає, що оглядом сайту Новоайдарської територіальної громади (https://novoaydarska.gromada.org.ua/docs/?type=0conv=0sess=0number=10%2F14 1from_date=title=filter=y) та шляхом пошуку рішення восьмої позачергової сесії сьомого скликання Новоайдарської селищної ради № 8/1, рішення десятої сесії сьомого скликання Новоайдарської селищної ради за № 10/14-1, судом встановлено відсутність оприлюднених рішень з такими реквізитами.

Як зазначено вище, у відповідача-2 відсутній доступ до архіву Новоайдарської селищної ради у зв`язку з тимчасовою окупацією Новоайдарського району незаконними озброєними формуваннями.

Тобто, станом на дату розгляду справи відсутня можливість достеменно встановити те, що публічна інформація у вигляді рішення восьмої позачергової сесії сьомого скликання Новоайдарської селищної ради № 8/1 та рішення десятої сесії сьомого скликання Новоайдарської селищної ради за № 10/14-1 створювалася та є у володінні відповідачів, чи взагалі приймалися такі рішення Новоайдарською селищною радою.

З огляду на наведене, у задоволенні позовних вимог про визнання противоправною бездіяльності відповідача - 1 та відповідача - 2 по ненаданню публічної інформації а саме : електронних копій рішень сесій Новоайдарської селищної ради: 1) рішення восьмої позачерговою сесією сьомого скликання Новоайдарської селищної ради № 8/1, 2) рішення десятої сесії сьомого скликання Новоайдарської селищної ради за № 10/14-1 та зобов`язання надати публічну інформацію повному обсязі, а саме : електроні копії рішень сесій Новоайдарської селищної ради : 1) рішення восьмої позачерговою сесією сьомого скликання Новоайдарської селищної ради № 8/1 . 2) рішення десятої сесії сьомого скликання Новоайдарської селищної ради за № 10/14-1, слід відмовити.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд зазначає таке.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору (частина третя статті 139 КАС України).

При зверненні до суду позивачем сплачено судовий збір у розмірі 4295,00 грн, тобто по 1073,60 грн за кожну з чотирьох вимог немайнового характеру.

Відповідно до частини третьої статті 4 Закону України "Про судовий збір" при поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною другою цієї статті, в електронній формі - застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору.

Позовна заява подана через підсистему "Електронний суд", тому ставка судового збору становить 858,88 грн за одну вимогу немайнового характеру.

Суд зазначає, що фактично позивачем заявлено дві вимоги немайнового характеру, оскільки вимоги зобов`язального характеру є похідними від вимог про визнання бездіяльності протиправною.

Тобто при зверненні до суду з цим позовом позивач мав сплатити 1717,76 грн (858,88 0 2).

З огляду на часткове задоволення позовних вимог, судовий збір у розмірі 858,88 грн належить стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача-2 на користь позивача, а судовий збір, сплачений за позовні вимоги, в задоволенні яких відмовлено, покладається на позивача.

Також суд вважає за необхідне роз`яснити позивачу, що відповідно до пункту першого частини першої статті 7 Закону України «Про судовий збір» сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом.

У випадках, установлених пунктом 1 частини першої цієї статті, судовий збір повертається в розмірі переплаченої суми (частина друга статті 7 Закону України «Про судовий збір»).

Керуючись статтями 72-74, 77, 241-246, 250, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ) до Новоайдарської селищної ради (93500, Луганська область, Щастинський р-н, смт. Новоайдар, вул. Дружби, буд. 1), Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області (93500, Луганська область, Щастинський р-н, смт. Новоайдар, вул. Дружби, буд. 1) про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Визнати противоправними дії Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області щодо надання не в повному обсязі публічної інформації на запит ОСОБА_1 від 29 червня 2023 № 42.1.3.6.

Зобов`язати Новоайдарську селищну військову адміністрацію Щастинського району Луганської області надати ОСОБА_1 копії рішень сорок другої сесії шостого скликання Новоайдарської селищної ради від 15 жовтня 2015 року № 42/3-6; від 15 жовтня 2015 року № 42/3-1; від 15 жовтня 2015 року № 42/3, з зазначенням прізвища, ім`я та по батькові громадян, яких стосувалися ці рішення.

У задоволенні позовних вимог до Новоайдарської селищної ради відмовити.

У задоволенні решти позовних вимог до Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Новоайдарської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області судовий збір у розмірі 858,88 грн (вісімсот п`ятдесят вісім гривень 88 коп.) на користь ОСОБА_1 .

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду.

Суддя А.Г. Секірська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.10.2023
Оприлюднено27.10.2023
Номер документу114396011
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації

Судовий реєстр по справі —360/926/23

Постанова від 27.03.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Рішення від 24.10.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 13.10.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 25.08.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні