Справа № 2-2249 -10 р.
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 вересня 2010 року У манський міськрайонний суд Черкаської області
в складі: головуючого-судд і Маринчука М.П.
при секретарі Дехканба євій О.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті У мань справу за позовом ОСОБ А_1 до управління Пенсійног о фонду України в Уманському районі Черкаської області п ро визнання протиправною без діяльність, стягнення недопл аченої щомісячної грошової н адбавки до пенсії дітям війн и, -
У С Т А Н О В И В:
Позивачка звернулась в суд з позовом до управління П енсійного фонду України в Ум анському районі Черкаської області про визнання дій неп равомірними, стягнення на її користь недоплаченої щоміся чної грошової надбавки до пе нсії, як дітям війни, за період з січня 2006 року по вересень 2010 року.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав та просить визн ати дії відповідача протипра вними та зобов' язати його з робити відповідний перераху нок щомісячної недоплаченої грошової надбавки до пенсії , як дитині війни починаючи з с ічня 2006 року по вересень 2010 рок у включно та проводити таку д оплату в подальшому довічно.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав та просив в його задов олені відмовити, оскільки, ЗУ «Про соціальний захист діте й війни» не передбачений роз мір мінімальної пенсії за ві ком, з якого належить обчислю вати підвищення до пенсії, да не питання законодавчо не вр егульоване. Виплата підвищен ня до пенсії в розмірі, встано вленому ст.6 ЗУ «Про соціальн ий захист дітей війни», не про водилася через ненадходженн я коштів із Державного бюдже ту України на дані виплати, пи тання визначення величини мі німальної пенсії за віком, що застосовується для обчислен ня підвищення пенсії особам, яким встановлено статус «Ди тина війни» не вирішено у зак онодавчому порядку.
При нарахування таких випл ат пенсійний фонд керується постановою КМУ № 530 від 28.05.2008 р. „Д еякі питання соціального зах исту окремих категорій грома дян”.
Заслухавши в судовому засі данні сторони процесу, перев іривши матеріали справи суд вважає, що позов підлягає час тковому задоволенню з наступ них підстав.
Відповідно до ст.6 ЗУ «Про со ціальний захист дітей війни» від 18.11.2004 р. № 2195 (далі - Закону № 21 95), дітям війни пенсії або щомі сячне довічне грошове утрима ння чи державна соціальна до помога, що виплачується замі сть пенсії, підвищуються на 30 % мінімальної пенсії за віком .
Як вбачається з матеріалів справи, позивачка має право н а пільги, встановлені законо давством України для дітей в ійни, що підтверджується ная вними в матеріалах справи ко пії посвідчення НОМЕР_1
Пунктом 12 ст. 71 ЗУ «Про Держав ний бюджет України на 2007 рік» в ід 19.12.2006 р № 489 (далі - Закон № 489), зу пинено на 2007 рік дію положення статті 6 Закону № 2195.
Крім того ст. 111 Закону № 489, вст ановлено, що у 2007 році підвищен ня до пенсії або щомісячного довічного грошового утриман ня чи державної соціальної д опомоги, яка виплачується за мість пенсії, відповідно до с т. 6 ЗУ «Про соціальний захист дітей війни» виплачується ос обам, які є інвалідами (крім ти х, на яких поширюється дія Зак ону України «Про статус вете ранів війни, гарантії їх соці ального захисту »), у розмірі 5 0 % від розміру надбавки, встан овленої для учасників війни.
Рішенням Конституційного Суду України у справі № 1-29-2007 за конституційним поданням 46 на родних депутатів України щод о відповідності Конституції України (конституційності) п оложень ст. ст. 29, 36, ч. 2 ст. 56, ч. 2 ст. 62, ч. 1 ст. 66, п. 7,9,12,13,14,23,29,30,39,41,43,44,45,46 ст.71, ст. ст . 98, 101, 103 Закону України «Про дер жавний бюджет України на 2007» (с права про соціальні гарантії громадян) від 9.07.2007 р. № 6-рп/2007 року (далі - Рішення КСУ), визнано таким, що не відповідає Конст итуції України (є неконститу ційними) положення пункту 12 ст . 71 Закону України «Про держав ний бюджет України на 2007 рік , я ким зупинено на 2007 рік дію стат ті 6 ЗУ «Про соціальний захист дітей війни», з урахуванням с т. 111 цього Закону.
Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року № 10-р п/2008 визнано таким, що не відпов ідають Конституції України ( є неконституційними) положен ня: підпунктів 1-6 пункту 19 розді лу II «Внесення змін до деяких законодавчих актів України» Закону України «Про державн ий бюджет України на 2008 рік та в несення змін до деяких закон одавчих актів України» від 28 г рудня 2007 року № 107 - VI; ст.. 67 розділ у I, пунктів 2-4, 6-8, 10-18, підпункту 7 пу нкту 19, пунктів 20-22, 24-34, підпункті в 1-6, 8-12 пункту 35, пунктів 36-100 (в т.ч.п . 41) розділу II «Внесення змін до деяких законодавчих актів У країни» та пункту 3 розділу III « Прикінцевих положень» Зако ну України «Про державний бю джет України на 2008 рік та внесе ння змін до деяких законодав чих актів України».
Відповідно до ст. 152 Констит уції України, закони та інші п равові акти за рішенням Конс титуційного суду України виз наються неконституційними п овністю чи в окремій частині , якщо вони не відповідають Ко нституції України або якщо б ула порушена встановлена Кон ституцією України процедура їх розгляду, ухвалення або на брання ними чинності.
Закони, інші правові акти а бо їх окремі положення, що виз нанні неконституційними, втр ачають чинність з дня ухвале ння Конституційним Судом Укр аїни рішення про їх неконсти туційність.
Крім того, Рішенням КСУ виз начено, що зупинення законом про Державний бюджет Україн и дії інших законів України щ одо надання пільг, компенсац ій і гарантій, внесення змін д о інших законів України, вста новлення іншого (додаткового ) правового регулювання відн осин, ніж передбачено закона ми України, не відповідає ста ттям 1,3, ч. 2 ст. 6, ч. 2 ст. 8, ч.2 ст. 19, ст. ст . 21, 22, п.1 ч. 2 ст.92, ч.1,2,3 ст. 95 Конституці ї України.
А відтак, Верховна Рада Укр аїни не повноважна при прийн ятті закону про Державний бю джет України включати до ньо го положення про внесення зм ін до чинних законів України , зупиняти дію окремих законі в України та/або будь-яким чин ом змінювати визначене іншим и законами України правове р егулювання суспільних відно син.
Відповідно до ч.1,ч.2 ст. 8 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд при виріш енні справи керується принци пом верховенства права, відп овідно до якого, зокрема, люди на, її права та свободи визнаю ться найвищими цінностями та визначають зміст і спрямова ність діяльності держави. Су д застосовує принцип верхове нства права з урахуванням пр актики Європейського суду з прав людини.
Суд вважає, що правовіднос ини, що виникають в процесі ре алізації права на отримання щомісячної державної соціал ьної допомоги дітям війни ос новані на принципі юридичної визначеності. Зазначений пр инцип не дозволяє державі по силатися на відсутність певн ого нормативного акту, який в изначає механізм реалізації прав та свобод громадян, закр іплених у конституційних та інших актах. Як свідчить пози ція Європейського Суду у спр аві Yvonne van Duym v. Home Office (Case 41\74 van Duym v. Home Office) принц ип юридичної визначеності оз начає, що зацікавлені особи п овинні мати змогу покладатис я на зобов' язання, взяті дер жавою, навіть якщо такі зобов ' язання містяться у законод авчому акті, який загалом не м ає автоматичної прямої дії. Т ака дія зазначеного принципу пов' язана з іншим принципо м - відповідальності держав и, який полягає в тому, що держ ава не може посилатися на вла сне порушення зобов' язань д ля запобігання відповідальн ості. При цьому, якщо держава ч и орган публічної влади схва лили певну концепцію, в цьому випадку це надання щорічної грошової допомоги дітям вій ни, держава чи орган вважатим уться такими, що діють протип равно, якщо вони відступлять від такої політики чи поведі нки, оскільки схвалення тако ї політики чи поведінки дало підстави для виникнення обґ рунтованих сподівань у фізич них осіб стосовно додержання державою чи органом публічн ої влади такої політики чи по ведінки.
Статтею 7 Закону № 2195 передба чено, що фінансове забезпече ння державних соціальних гар антій, передбачених цим Зако ном, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету У країни.
Згідно додатку «Розподіл в идатків Державного бюджету У країни на 2007 рік» № 3 до Закону У країни «Про державний бюджет на 2007 рік» від 19.12.2006 № 489 передбаче но, що Пенсійному фонду Украї ни виділено дотацію у певній сумі на виплату пенсій, надба вок та підвищень до пенсій, пр изначених за різними пенсійн ими програмами.
Крім того, згідно Фінансов ого звіту про виконання бюдж ету Пенсійного фонду України , затвердженого Постановою П равління Пенсійного фонду Ук раїни від 8 квітня 2008р. 8-1, загаль на сума надходжень з Державн ого бюджету України станови ть 25618,5 млн. грн., з яких дотація н а виплату пенсій, надбавок та підвищень до пенсій, признач ених за різними пенсійними п рограмами - 14489,3 млн. грн., що на 1355,7 млн. грн. більше від плану і пояснюється понадплановими надходженнями спеціального фонду.
Тобто, суд дійшов висновку , що оскільки ЗУ «Про державни й бюджет на 2007 рік» від 19.12.2006 р. 3 489 п ередбаченого здійснення від повідних перерахувань бюдже тних коштів на рахунок Пенсі йного Фонду України, виплата дітям війни підвищень до пен сії повинна здійснюватись ор ганами Пенсійного фонду Укра їни на місцях, які і мають бути відповідачами.
Згідно ст. 257 ЦК України, зага льна позовна давність встано влюється тривалістю у три ро ки, тому позовні вимоги позив ачів підлягають задоволенню у межах цього строку з дня зве рнення до суду.
Крім того законодавством н е передбачено стягнення на м айбутнє.
Тому позов підлягає задово ленню частково.
Керуючись ст.ст. 8, 22, 46, 64, 124, 152 Кон ституції України, ст. ст. 257 ЦК У країни, абз. 10 п. 1 розділу XII Прик інцеві положення ЗУ № 2453 - VI „П ро судоустрій і статус судді в” ст. ст. 10, 58, 60, 213 - 215 ЦПК України су д -
В И Р І Ш И В:
Позовні вимоги ОСОБА_1 задовольнити частково.
Визнати протиправною безд іяльність управління Пенсій ного фонду України в Уманськ ому районі Черкаської област і, щодо невиплати недоотрима ної доплати до пенсії, як дітя м війни.
Зобов' язати управління П енсійного фонду України в Ум анському районі Черкаської о бласті здійснити виплату О СОБА_1 недоотриманої 30 % допл ати до пенсії за віком як дітя м війни за період з 7.09.2007 р. по 31.12.2007 р. та 22.05.2008 по 7.09.2010р. включно.
Стягнути з Пенсійного фон ду України в Уманському райо ні Черкаської області на кор исть ОСОБА_1 судові втира ти в сумі 171 грн. 00 коп.
Апеляційна скарга на рішен ня суду може бути протягом де сяти днів з дня його проголош ення до апеляційного суду Че ркаської області через суд п ершої інстанції.
Головуючий
Суд | Уманський міськрайонний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2010 |
Оприлюднено | 12.10.2010 |
Номер документу | 11444747 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Уманський міськрайонний суд Черкаської області
Маринчук Михайло Павлович
Цивільне
Бердянський міськрайонний суд Запорізької області
Пахоменко Олег Геннадійович
Цивільне
Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області
Кучеренко Віктор Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні