Рішення
від 25.10.2023 по справі 380/4585/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 жовтня 2023 рокусправа № 380/4585/23Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М., розглянув у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Інкомінвест» до Державної служби України з безпеки на транспорті, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРО-КОМЕРС», про визнання протиправною та скасування постанови, -

ВСТАНОВИВ:

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю «Інкомінвест» (далі ТзОВ «Інкомінвест», позивач) до Державної служби України з безпеки на транспорті з вимогою визнати протиправною та скасувати постанову № 353469 від 22.02.2023 про застосування адміністративно-господарського штрафу у сумі 17000 грн.

Позовні вимоги обґрунтовує такими аргументами:

під час рейдової перевірки на 90 км автомобільної дороги Н-17 Львів-Луцьк 10.01.2023 був зупинений транспортний засіб марки Mercedes-Benz Atego 816 номерний знак НОМЕР_1 , водій цього транспортного засобу ОСОБА_1 надав для перевірки посадовим особам Укртрансбезпеки такі документи: - посвідчення водія серії НОМЕР_2 ; - свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу марки Mercedes-Benz Atego 816, номерний знак НОМЕР_1 , серії НОМЕР_3 , що належить ТзОВ «Інкомінвест»; - видаткову накладну № б/н від 10.01.2023 (сало хребтове, покупець Єврокомерс); - протокол перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, чинний до 20.12.2022. Начальник Відділу державного нагляду (контролю) у Львівській області прийняв постанову про стягнення адміністративно-господарського штрафу № 353469 від 22.02.2023 за порушення законодавства про автомобільний транспорт при перевезенні пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених ст. 39 і 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» (під час надання послуг з перевезення вантажу була відсутня товаро-транспортна накладна на вантаж, а також протокол перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, чим порушено ст. 48 ЗУ «Про автомобільний транспорт»). Вказує, що ТзОВ «Інкомінвест» є власником автомобіля, що здійснював перевезення вантажу, проте не автомобільним перевізником, оскільки задовго до рейдової перевірки передав цей транспортний засіб в оренду іншому суб`єкту господарювання (ТОВ «Євро-комерс»). Звертає увагу суду, що відповідач не викликав ТзОВ «Інкомінвест» на розгляд справи про накладення штрафу і тим самим позбавив позивача можливості надати пояснення та докази, що дозволили б суб`єкту владних повноважень правильно встановити обставини справи.

Відповідач позов не визнає. Представник відповідача подав відзив на позовну заяву, просить суд відмовити в задоволенні позову ТзОВ «Інкомінвест» в повному обсязі з таких підстав: за результатами проведеної рейдової перевірки виявлено, що під час надання послуг з перевезення вантажу була відсутня товаро-транспортна накладна на вантаж, а також протокол перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, чим порушено ст. 48 ЗУ «Про автомобільний транспорт». Відповідач звернув увагу суду, що водій під час перевірки не надав договору оренди транспортного засобу, заперечень щодо визначення позивача перевізником в акті перевірки не висловив. Крім того, відповідач вказує, що позивачем у позовній заяві та водієм під час проведення рейдової перевірки факт відсутності протоколу перевірки та адаптації тахографа теж не заперечувався. Повідомлення про запрошення на розгляд справи надіслано позивачу 01.02.2023 та вручене 09.02.2023. На засідання позивач не з`явився, тому відповідно до норм пункту 27 Порядку № 1567 розгляд справи відбувся за наявними матеріалами перевірки без його участі.

Позивач подав відповідь на відзив, де навів аргументи аналогічні наведеним у позовній заяві. Наголосив, що відповідач належно не повідомив його про дату, час та місце розгляду справи, тому позбавив особу права бути присутнім підчас розгляду справи про накладення штрафу, надати пояснення та докази на обґрунтування його позиції.

Ухвалою від 14.09.2023 суд залучив товариство з обмеженою відповідальністю «ЄВРО-КОМЕРС» до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача. Третя особа надіслала суду пояснення та надала витребувані судом докази, повідомила таке: відповідно до договору оренди транспортних засобів №02-ТЗ від 01.01.2022 року ТОВ «ЄВРО-КОМЕРС» орендує у ТОВ «Інкомінвест» вантажні транспортні засоби, в тому числі і транспортний засіб MERCEDES BENZ НОМЕР_4 (позиція в акті під номером 60); договір передбачає автоматичне продовження терміну його дії, є чинний і на цей час. Вказані в акті приймання до договору вантажні транспортні засоби прийняті в орендодавця 01.01.2022 року та перебувають в користуванні по цей час, що підтверджується доданими копіями актів, податкових накладних. Водій ОСОБА_2 працює в третьої особи на підставі безстрокового трудового договору, що підтверджується наказом про прийняття на роботу та про призначення, відомостями про виплату заробітної плати. 10.01.2023 цей водій здійснював доставку товару в Волинську область вказаним транспортним засобом, що підтверджується подорожнім листом.

Суд дослідив долучені до матеріалів справи письмові докази, оцінив їх в сукупності та встановив такі фактичні обставини справи та відповідні правовідносини:

ТзОВ «Інкомінвест» зареєстроване як суб`єкт господарювання 20.04.2011, основним видом діяльності є « 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів» (а. с. 66).

ТзОВ «Інкомінвест» є власником транспортного засобу Mercedes-Benz Atego 816 реєстраційний номер НОМЕР_1 , що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію транспортного засобу серія НОМЕР_3 (а. с. 54).

01.01.2022 ТзОВ «Інкомінвест» (орендодавець та ТОВ «Євро-Комерс» (орендар) уклали договір оренди транспортних засобів № 02-ТЗ (а. с. 81-84), відповідно до умов якого орендодавець передав транспортний засіб Mercedes-Benz Atego 816 номерний знак НОМЕР_1 в орендне платне користування орендаря. Факт передачі автомобіля в оренду підтверджується актом приймання-передачі до договору № 02-ТЗ, а перебування в оренді станом на січень 2023 року - актами здачі-прийняття робіт (надання послуг) № 2 від 31.01.2023 та № 122 від 28.02.2023, податковими накладними № 36 від 31.01.2023 та № 38 від 28.02.2023 (а. с. 104-105). Використання ТзОВ «Євро-Комерс» в господарській діяльності автомобіля Mercedes-Benz номерний знак НОМЕР_1 додатково підтверджується довідкою № 158 від 03.04.2023, виданою директором ТОВ «Євро-Комерс» Мисак О.С. (а. с. 62).

ТОВ «Євро-Комерс» відповідно до наказу № 16-к від 11.01.2022 прийняло на роботу на посаду водія автотранспортного засобу ОСОБА_1 (а. с. 78); в січні 2023 року ОСОБА_1 продовжував працювати на цьому підприємстві водієм, що підтверджується трудовою книжкою ОСОБА_1 серії НОМЕР_5 та банківськими виписками про отримання ОСОБА_1 заробітної плати за січень 2023 року (а. с. 86-96).

10.01.2023 описаний вище транспортний засіб під керуванням водія ОСОБА_1 здійснював перевезення вантажу (сало свинне морожене хребтове в шкірі), що підтверджується товарно-транспортною накладною № 065523 від 10.01.2023 (а. с. 63) та подорожнім листом від 10.01.2023 (а.с.79-80).

10.01.2023 інспектори ВДНК Укртрансбезпеки у Волинській області на підставі направлення № 013474 від 09.01.2023 проводили рейдову перевірку транспортних засобів перевізників, на 90 км автомобільної дороги Н-17 Львів-Луцьк зупинили транспортний засіб марки Mercedes-Benz Atego 816 номерний знак НОМЕР_1 . Водій цього транспортного засобу ОСОБА_1 надав для перевірки посадовим особам Укртрансбезпеки такі документи:

- посвідчення водія серії НОМЕР_2 ;

- свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу марки Mercedes-Benz Atego 816, номерний знак НОМЕР_1 , серії НОМЕР_3 , що належить ТзОВ «Інкомінвест»;

- видаткову накладну № б/н від 10.01.2023;

- протокол перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, чинний до 20.12.2022.

Посадові особи відділу ВДКН у Волинській області склали акт перевірки дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом № 333675, в якому зазначили такі відомості:

- на ділянці 90 км автомобільної дороги Н-17 Львів-Луцьк проведено рейдову перевірку транспортного засобу марки Mercedes-Benz Atego 816 номерний знак НОМЕР_1 , що належить ТзОВ «Інкомінвест»;

- перевіркою встановлено порушення статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» під час надання послуг з перевезень вантажу була відсутня товаро-транспортна накладна на вантаж, а також протокол перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу;

- відповідальність за порушення передбачена абз. 3 ч. 1 ст. 60 ЗУ «Про автомобільний транспорт», а саме перевезення вантажів за відсутності на момент перевірки документів, перелік яких визначений ст. 48, цього закону, а саме товаро-транспортної накладної на вантаж, а також протоколу перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу.

Повідомлення перевізника про розгляд 22.02.2023 справи № 52 зареєстроване у Державній службі України з безпеки на транспорті 23.01.2023 за № 4217/33/24-23 скероване ТзОВ «Інкомінвест» рекомендованим поштовим відправленням 01.02.2023 та вручене 09.02.2023, що підтверджується ШКІ кодом № 7902402108761 (а.с 47-50).

22.02.2023 посадова особа контролюючого органу розглянула справу № 52 без участі ТзОВ «Інкомінвест» та прийняла постанову № 353469 про застосування адміністративно-господарського штрафу, відповідно до якої з ТзОВ «Інкомінвест» стягується штраф в сумі 17000 грн. за порушення законодавства про автомобільний транспорт при перевезенні пасажирів і вантажів, а саме - відсутність на момент проведення перевірки документів, визначених ст. 39 і 48 ЗУ «Про автомобільний транспорт».

Вирішуючи спір, суд застосовує такі норми права:

відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень регулює Закон України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 № 2344-ІІІ (далі Закон № 2344-ІІІ).

За визначеннями, наведеними в статті 1 Закону № 2344-ІІІ, у цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:

- автомобільний транспортний засіб - колісний транспортний засіб (автобус, вантажний та легковий автомобіль, причіп, напівпричіп), який використовується для перевезення пасажирів, вантажів або виконання спеціальних робочих функцій (далі - транспортний засіб);

- автомобіль вантажний - автомобіль, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення вантажів;

- автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами;

- вантажні перевезення - перевезення вантажів вантажними автомобілями;

- внутрішні перевезення - перевезення пасажирів та/чи вантажів територією України без перетину державного кордону України;

- водій - особа, яка керує транспортним засобом і має відповідне посвідчення встановленого зразка;

- рейдова перевірка (перевірка на дорозі) - перевірка транспортних засобів автомобільних перевізників на всіх видах автомобільних доріг на маршруті руху в будь-який час з урахуванням інфраструктури (автовокзали, автостанції, автобусні зупинки, місця посадки та висадки пасажирів, стоянки таксі і транспортних засобів, місця навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, зони габаритно-вагового контролю, інші об`єкти, що використовуються автомобільними перевізниками для забезпечення діяльності автомобільного транспорту) щодо дотримання автомобільними перевізниками вимог законодавства про автомобільний транспорт;

Відповідно до статті 33 Закону № 2344-ІІІ автомобільним перевізником, що здійснює перевезення вантажів на договірних умовах, є суб`єкт господарювання, який відповідно до законодавства надає послугу згідно з договором про перевезення вантажу транспортним засобом, що використовується на законних підставах.

Відповідно до статті 34 Закону № 2344-ІІІ автомобільний перевізник повинен: - виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів; - утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимог статті 21 цього Закону; - забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут; - забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров`я водіїв; - організувати проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод; - забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства; - забезпечувати проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту; - забезпечувати безпеку дорожнього руху; - забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 103 (далі Положення № 103) Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем`єр-міністра з відновлення України - Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури (далі - Міністр) і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті.

Відповідно до пункту 5 Положення № 103 Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань:

- здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства на автомобільному, міському електричному, залізничному транспорті (пп.2);

- здійснює контроль за додержанням перевізниками вимог режиму праці та відпочинку, що здійснюють перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом (пп.19).

Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи (п. 8 Положення № 103). Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 02.12.2021 № 1579-р «Про оптимізацію діяльності територіальних органів Державної служби з безпеки на транспорті» утворено територіальні органи Державної служби з безпеки на транспорті як структурні підрозділи апарату Служби за переліком згідно з додатком, в т.ч. Відділ державного нагляду (контролю) у Львівській області.

Державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі). Рейдові перевірки (перевірки на дорозі) дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом здійснюються шляхом зупинки транспортного засобу або без такої зупинки посадовими особами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та його територіальних органів, які мають право зупиняти транспортний засіб у форменому одязі за допомогою сигнального диска (жезла) відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України (ч. 14, 17 статті 6 Закону № 2344-ІІІ).

Порядок проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) та порядок здійснення габаритно-вагового контролю визначаються Кабінетом Міністрів України (ч. 21 статті 6 Закону № 2344-ІІІ).

Відповідно до статті 6 Закону № 2344-ІІІ Кабінет Міністрів України 08.11.2006 прийняв постанову № 1567, якою затвердив Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті (далі Порядок № 1567).

Цей Порядок визначає процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами.

Державному контролю підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних суб`єктів господарювання (далі - транспортні засоби), що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України. Органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансбезпека, її територіальні органи. Державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі).

Пунктом 15 Порядку № 1567 визначено, що під час проведення рейдової перевірки перевіряється: наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом;

Відповідно до статті 48 Закону 6 Закону № 2344-ІІІ автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:

- для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;

- для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

Відповідальність за порушення законодавства про автомобільний транспорт визначає стаття 60 Закону № 2344-ІІІ. Частиною першою цієї статті передбачено застосування до автомобільних перевізників за порушення законодавства про автомобільний транспорт адміністративно-господарських штрафів в т.ч. за такий склад правопорушення: - перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону, - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (абзац третій частини першої статті 60).

Розглядати справи про накладення адміністративно-господарських штрафів за порушення, зазначені у цій статті, мають право посадові особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті. Постанова про застосування адміністративно-господарських штрафів є виконавчим документом (частина п`ята статті 60 № 2344-ІІІ).

Оформлення результатів перевірки та застосування адміністративно-господарських штрафів визначено в пунктах 20-30 Порядку № 1567.

Так, виявлені під час перевірки порушення вимог законодавства та норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом зазначаються в акті з посиланням на порушену норму (пункт 20).

У разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3(пункт 21).

У разі відмови уповноваженої особи суб`єкта господарювання або водія від підписання акта перевірки суб`єкта господарювання або акта перевірки транспортного засобу посадові особи, що провели перевірку, роблять про це запис (пункт 22).

Справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб`єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб`єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення (пункт 25).

Справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб`єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб`єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням (пункт 26).

У разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі. За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5. Копія постанови видається не пізніше ніж протягом трьох днів після її винесення уповноваженій особі суб`єкта господарювання під розписку чи надсилається рекомендованим листом із повідомленням. (пункт 27, 29).

Відповідно до п. 32 Порядку № 1567 скарга на постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів може бути подана до Укртрансбезпеки. Крім того, постанова про застосування адміністративно-господарських штрафів може бути оскаржена до суду відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України (п. 2 ч. 1 ст. 5 КАС України).

При прийнятті рішення суд керується такими мотивами:

Закон № 2344-ІІІ визначає автомобільного перевізника як фізичну або юридичну особу, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.

За обставин цієї справи ТзОВ «Інкомінвест» є власником транспортного засобу марки Mercedes-Benz Atego 816, номерний знак НОМЕР_1 .

На підставі договору оренди транспортного засобу № 02-ТЗ від 01.01.2022 та акта прийому-передачі від 01.01.2022 ТОВ «Інкомінвест» 01.01.2022 передало згаданий транспортний засіб в платне користування ТОВ «Євро-Комерс».

10.01.2023 ОСОБА_1 , який працює водієм в автомобільного перевізника ТОВ «Євро-Комерс», здійснював керування згаданим транспортним та здійснював перевезення вантажу від вантажовідправника ТОВ «Солюшин Системс» до вантажоодержувача, що підтверджується змістом товарно-транспортної накладної № 065523 від 10.01.2023 (а.с.63).

Наведені обставини в їх сукупності дозволяють зробити висновок, що 10.01.2023 автомобільним перевізником в розумінні Закону № 2344-ІІІ було ТзОВ «Євро-Комерс», а не ТОВ «Інкомінвест». Отже, відповідач помилився при визначенні суб`єкта правопорушення, зафіксованого в акті № 333675 від 10.01.2023. З огляду на це суд дійшов висновку, що контролюючий орган прийняв очевидно протиправне рішення про притягнення ТОВ «Інкомінвест» до відповідальності за порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт.

Оцінюючи посилання позивача на те, що його у належний спосіб не було повідомлено про розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт суд враховує таке:

пунктами 26, 27 Порядку № 1567 визначено, що справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб`єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб`єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням. У разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі.

Управління Укртрансбезпеки у Львівській області 01.02.2023 скерувало ТзОВ «Інкомінвест» лист-повідомлення про розгляд 22.02.2023 справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт. На підтвердження даного факту відповідач надав суду квитанцію АТ «Укрпошта» та відомості про відстеження пересилання поштових відправлень з офіційного веб-сайту АТ «Укрпошта» за ШКІ кодом № 7902402108761: - лист відправлено позивачу 01.02.2023; - 09.02.2023 лист вручений позивачу за довіреністю. У свою чергу позивач зазначив, що дійсно отримав конверт із викликом на розгляд справи та передав його орендарю, який з 2017 року орендує усі належні позивачу вантажні автомобілі, - щоб орендар як автомобільний перевізник надав Укртрансбезпеці відповідні пояснення по суті справи (а.с.72). Тому суд дійшов висновку, що суб`єкт владних повноважень належним чином повідомив позивача про розгляд адміністративної справи, і позивач міг надіслати Укртрансбезпеці пояснення відповідного змісту, а не розраховувати на те, що на розгляд справи прийде представник орендаря. Разом з тим, належне повідомлення позивача про розгляд справи не спростовує того факту, що відповідач помилково визначив особу перевізника у розумінні Закону № 2344-ІІІ.

Суд в цьому контексті звертає увагу на висновок Верховного Суду у справі №820/4810/17 від 01 березня 2018 року про те, що «…відсутність особи під час розгляду справи про накладення адміністративно-господарського штрафу не позбавляє особу спростовувати вину у суді…», що у цьому випадку і було зроблено позивачем.

Отже, підсумовуючи свої висновки суд констатує, що оскаржена постанова Відділу державного нагляду (контролю) у Львівській області не відповідає критеріям правомірного рішення суб`єкта владних повноважень, що визначені частиною другою статті 2 КАС України, оскільки прийнята необґрунтовано та з порушенням закону (статті 60 Закону №2344-ІІІ). Тому позовні вимоги ТзОВ «Інкомінвест» про скасування постанови від 22.02.2023 № 353469 про застосування адміністративно-господарського штрафу є обґрунтованими та підлягають до задоволення.

Відповідно до приписів частини першої статті 139 КАС України та враховуючи задоволення позовних вимог, суд стягує на користь позивача суму сплаченого ним судового збору.

Керуючись ст.ст. 19,25,26,90,139,229,241-246,250,251,255,295 КАС України, суд

в и р і ш и в :

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною та скасувати постанову відділу державного нагляду (контролю) у Львівській області від 22.02.2023 № 353469 про застосування адміністративно-господарського штрафу в сумі 17000 гривень.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) (03135, місто Київ, проспект Перемоги, буд. 14; ЄДРПОУ 39816845) на користь ТзОВ «Інкомінвест» (80100, Львівська область, м. Червоноград, вул.Львівська, 19; ЄДРПОУ 37678471) судові витрати у формі судового збору в сумі 2147,20 (дві тисячі сто сорок сім гривень двадцять копійок).

Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом тридцяти днів з дня його складення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

СуддяМоскаль Ростислав Миколайович

Дата ухвалення рішення25.10.2023
Оприлюднено30.10.2023
Номер документу114460749
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною та скасування постанови

Судовий реєстр по справі —380/4585/23

Постанова від 17.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 17.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 09.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 09.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 28.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Рішення від 25.10.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 14.09.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 14.09.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 15.03.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні