Справа № 947/23683/23
Провадження № 1-кс/947/14158/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02.11.2023 року слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участю слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у судовому засіданні в м. Одесі клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , яке погоджено прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення обшуку у кримінальному провадженні № 42021160000000649 від 24.12.2021 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України,-
ВСТАНОВИВ:
Як вбачається з клопотання, слідчим управлінням ГУНП в Одеській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження № 42021160000000649 від 24.12.2021 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи Одеської митниці ДМС та ГУ ДПС в Одеській області, зловживаючи своїм службовим становищем та діючи всупереч інтересам служби, на користь підприємств-експортерів, здійснюють оформлення операцій з експорту сільськогосподарської продукції на підставі підроблених документів щодо її походження, та не вживають заходів податкового контролю, чим завдано збитки економічним інтересам держави у великих розмірах.
Встановлено, що з метою прикриття незаконної діяльності, організаторами протиправної діяльності використовується реквізити низки підконтрольних підприємств-експортерів, зокрема ТОВ «РАДЖІОН», код ЄДРПОУ 43385837 (юридична адреса: м. Львів, вул. Генерала Курмановича, буд. 9, директор - ОСОБА_5 , основний вид діяльності - оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин), від імені яких вносять до офіційних документів недостовірні дані щодо придбання сільськогосподарської продукції у підприємств-постачальників та підприємств-виробників. В подальшому зазначені недостовірні офіційні документи надають до митних органів для оформлення операцій з експорту.
Крім цього, для оформлення операцій з експорту сільськогосподарської продукції до Одеської митниці Державної митної служби Україниподаються «фіктивні» зовнішньоекономічні контракти та інвойси із завідомо недостовірними відомостями щодо вартості товару, покупця (нерезидента), місця поставки, тощо.Вказані неправомірні дії спрямовані на неповернення валютної виручки від реальних покупців - компаній нерезидентів та ухилення від сплати податків.
Разом з цим, встановлено, що з метою отримання грошових коштів отриманих від незаконного експорту, до протиправної схеми залучаються особи, які за винагороду надають послуги з виведенню безготівкових грошових коштів за межі України, обготівкуванню безготівкових грошових коштів у готівку, ухиленню від сплати податків, що призводить до мінімізації надходжень до державного бюджету України.
Згідно відомостей отриманих на виконання доручення про проведення слідчих (розшукових) дій, до протиправної діяльності з надавання послуг з «перестановки» (перенаправлення готівкових коштів із-за кордону на територію України) і легалізації коштів отриманих від неправомірної господарської діяльності з експорту сільськогосподарської продукції, без дотримання вимог законодавства у сфері регулювання фінансових послуг, без відображення відповідних операцій у податковій звітності, ідентифікації клієнтів та сплати обов`язкових платежів до державного бюджету України, причетнийгромадянин російської ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а також громадянин України ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 .
Вказані особи, діючи за попередньою змовою з службовими особами контролюючих органів та установ, діючи умисно, з корисливих мотивів, в порушення вимог Інструкції про переміщення готівки і банківських металів через митний кордон України, затвердженої постановою Правління Національного банку України № 148 від 27.05.2008, Закону України «Про валюту та валютні операції», Положення про транскордонне переміщення валютних цінностей, затвердженого постановою Правління Національного банку України № 3 від 02.01.2019 та Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», організовано механізм так званих «перестановок», тобто перенаправлення готівкових коштів із-за кордону на територію України.
Органом досудового розслідування також встановлено, що для зберігання фінансово-господарської документації, документів первинного бухгалтерського обліку, «чорнових» записів та акумулювання грошових коштів, які отримані у результаті проведення вказаної протиправної діяльності, використовується офісне приміщення за адресою: АДРЕСА_1 (нежитлове підвальне приміщення).
З метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, а також документів, які мають значення для досудового розслідування у сторони обвинувачення виникла необхідність у проведенні обшуку у нежитловому підвальному приміщенні за адресою: АДРЕСА_1 .
Відповідно до відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, приміщення, які розташовані за адресою: АДРЕСА_1 перебувають у власності територіальної громади міста Одеси в особі ОМР, ТОВ «МЕДТЕХАРТ» (код ЄДРПОУ 33932879) та наступних фізичних осіб: ОСОБА_8 (РНОКПП НОМЕР_1 ), ОСОБА_9 (РНОКПП НОМЕР_2 ), ОСОБА_10 (РНОКПП НОМЕР_3 ), ОСОБА_11 (РНОКПП НОМЕР_4 ), НгуенТхі Лан Фионг, ОСОБА_12 (РНОКПП НОМЕР_5 ), ОСОБА_13 , ОСОБА_14 (РНОКПП НОМЕР_6 ), ОСОБА_15 (РНОКПП НОМЕР_7 ), ОСОБА_16 .
В судовому засіданні слідчий підтримала клопотання в повному обсязі.
Розглянувши клопотання, заслухавши думку слідчого, слідчий суддя дійшов наступного висновку.
Відповідно до ст.41 Конституції України право приватної власності є непорушним.
Згідно з Конституцією України та Законом України «Про міжнародні договори і угоди», чинні міжнародні договори, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України і підлягає застосуванню поряд з національним законодавством України.
Згідно ст.2 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», рішення ЄСПЛ є обов`язковими для виконання Україною відповідно до ст.46 Конвенції.
У своїх висновках ЄСПЛ неодноразово зазначав, що аби не суперечити ст.8 Конвенції, втручання у приватне життя повинно здійснюватися «згідно із законом», мати легітимну мету та бути необхідним у демократичному суспільстві для досягнення цієї мети (рішення у справі «Кривіцька та Кривіцький проти України», п.42; «Шалімов проти України», п.84; «Кузнецов проти України», п.134).
У рішенні «Michaud v. France», п.94-1175, ЄСПЛ вказав, що вираз «передбачене законом» вимагає насамперед, щоб втручання ґрунтувалося на внутрішньому праві.
Згідно рішення «S. and Marper v. the UK», п.101, втручання буде таким, що є «необхідним у демократичному суспільстві», якщо воно відповідає вимогам «нагальної суспільної необхідності», зокрема є пропорційним його «законній меті», і якщо причини, наведені національними властями в його виправдання, є «суттєвими і достатніми».
Відповідно до рішення ЄСПЛ у справі «Геращенко проти України», п.132, для винесення постанови про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи суди відповідно до законодавства повинні переконатися в тому, що існують достатні підстави вважати, що розшукувані предмети знаходяться там».
Згідно ст. 223 КПК України слідчі (розшукові) дії є діями, спрямованими на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні. Підставами для проведення слідчої (розшукової) дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети.
Відповідно до ч.1 ст.233 КПК України, ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті.
Згідно ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Враховуючи досліджені в судовому засіданні матеріали клопотання слідчий суддя вважає, що є достатні підстави вважати, що у нежитловому підвальному приміщенні за адресою: АДРЕСА_1 , можуть знаходитися речі та документи, що містять відомості про вчинене кримінальне правопорушення, а також відомості щодо інших осіб, причетних до його вчинення, та інші знаряддя кримінального правопорушення, які мають значення для досудового розслідування і можуть бути знищені або переховані.
З огляду на викладене, слідчий суддя приходить до переконання, що в результаті надання дозволу на проведення обшуку може бути досягнуто мету проведення такої слідчої (розшукової) дії, оскільки за вказаною адресою можуть знаходитися речі та документи, які зможуть підтвердити або спростувати причетність вищевказаної особи до скоєння кримінально-протиправних дій в рамках означеного кримінального провадження.
Крім того, враховуючи обставини можливого вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України та його специфіку, слідчий суддя вважає, що обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування та про які зазначено у клопотанні, які в свою чергу в добровільному порядку отримані бути не можуть, оскільки такі речі та документи викриватимуть можливу протиправну поведінку причетних до вчинення кримінального правопорушення осіб.
На підставі викладеного, враховуючи обґрунтованість поданого клопотання, наявність правових підстав для його задоволення, так як в результаті проведення обшуку можуть бути виявленні та вилученні речі та документи, які будуть використані як докази в рамках кримінального провадження на підтвердження факту та обставин вчинення кримінального правопорушення, ч. 2 ст. 364 КК України, а також осіб, які можуть бути причетними до його вчинення, слідчий суддя приходить до переконання, що таке клопотання підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст. 223, 234, 235 КПК України, слідчий суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , яке погоджено прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення обшуку у кримінальному провадженні № 42021160000000649 від 24.12.2021 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України - задовольнити.
Надати дозвіл старшому слідчому слідчого управління ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , та іншим слідчим, які входять до складу слідчої групи, в тому числі слідчим: ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_36 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 , ОСОБА_40 , ОСОБА_41 , ОСОБА_42 , ОСОБА_43 , ОСОБА_44 , ОСОБА_45 , прокурорам, які входять до складу групи прокурорів у вказаному кримінальному провадженні, із залученням оперативнихспівробітниківУСР в Одеській області ДСР НПУза відповідним дорученням слідчого або прокурора в кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021160000000649 від 24.12.2021 на проведення обшуку у нежитлових підвальних приміщенняхза адресою: АДРЕСА_1 ,з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення розслідуваного злочину,відшукання та вилучення: документів, інформації (відомостей) та документів з електронних реєстрів, банків даних та автоматизованих інформаційних систем, що стосується національного чи міжнародного переказу (руху), розрахунків, конвертації коштів (документи щодо здійснення операцій з безготівкового переказу коштів та/або обміну валюти), конвертації готівкових коштів в електронні грошові кошти та криптовалюти, оплати товарів та послуг, обміну електронних грошей з гаманців « ІНФОРМАЦІЯ_3 », тощо; купівлі, продажу криптовалюти; усіх документів, що подавалися до митних органів і підрозділів на території України (в документарній формі та в електронному вигляді) при виїзді з території України та в`їзді на територію України для декларування готівкових коштів і які ставали підставою для митного оформлення та пропуску через державний/митний кордон України (в тому числі митні декларації для письмового декларування товарів, що переміщуються через митний кордон України громадянами для особистих, сімейних та інших потреб, не пов`язаних із здійсненням підприємницької діяльності; банківські довідки та квитанції з валютно-обмінних установ; декларації з податку на прибуток з додатками; інформації (відомостей) та документів з електронних реєстрів, банків даних та автоматизованих інформаційних систем, що стосується перетину державного/митного кордону України та/або перевезення (транспортування/пересилання) готівкових коштів під час перетину державного/митного кордону України (на виїзд та на в`їзд); документів щодо замовників вказаних послуг; первинні фінансово-господарські та бухгалтерські документи (договори, контракти з усіма змінами, доповненнями (додатками), специфікації, акти прийому-передачі, накладні, податкові накладні, рахунки-фактури, платіжні доручення, цінні папери, векселі, документи щодо проведення операцій з цінними паперами; документів щодо руху коштів підприємств; листи підприємств щодо укладання договорів та виконання їх умов; документів податкової звітності та печатки цих підприємств; документів «тіньового» бухгалтерського обліку, які свідчать про проведення фінансово господарських операцій; печатки, реєстраційні, установчі документи суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності; комп`ютерної техніки, моноблоків, системних блоків, ноутбуків, планшетів, магнітних, електронних, цифрових носіїв інформації, флеш накопичувачів, оптичних носіїв інформації, серверів електронних інформаційних систем або їх частини, фото-відео камер, накопичувальних пристроїв, жорстких дисків, мобільних та стаціонарних терміналів зв`язку, сім-карток, пластикових банківських платіжних карт, документів у паперовому або електронному вигляді щодо здійснення незаконної діяльності, чорнових записів, грошових коштів, здобутих злочинним шляхом, які не мають документального підтвердження законного джерела їх походження, касових чеків, квитанцій, чорнових записів, блокнотів, бланків та інших документів з інформацією, що свідчить про вчинення злочинних дій вищевказаними особами під час перевезення (транспортування/пересилання/переведення) коштів через державний/митний кордон України, конвертації готівкових коштів в електронні грошові кошти та криптовалюти; чорнові записи з відомостями про надання юридичним та фізичним особа грошових коштів та їх розподілу між учасниками злочинної схеми.
Визначити строк дії ухвали про дозвіл на проведення обшуку строком на один місяць.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 02.11.2023 |
Оприлюднено | 11.11.2024 |
Номер документу | 114787897 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні