ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
06 листопада 2023 року м. Дніпросправа № 280/836/23
Суддя Третього апеляційного адміністративного суду Прокопчук Т.С., перевіривши на відповідність нормам Кодексу адміністративного судочинства України матеріали апеляційної скарги Запорізької міської ради
на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 31 липня 2023 року
по адміністративній справі за адміністративним позовом Комунального некомерційного підприємства «Запорізький центр первинної медико-санітарної допомоги №5» до Запорізької міської ради, Виконавчого комітету Запорізької міської ради, треті особи: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , Комунального некомерційного підприємства «Запорізький центр первинної медико-санітарної допомоги №9»
про визнання протиправними та скасування рішень, -
ВСТАНОВИВ:
06 лютого 2023 року позивач Комунальне некомерційне підприємство «Запорізький центр первинної медико-санітарної допомоги №5» (далі по тексту КНП «ЗЦПМСД №5») звернувся до Запорізького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до відповідачів Запорізької міської ради (далі по тексту ЗМР), Виконавчого комітету Запорізької міської ради (далі по тексту Виконком ЗМР), треті особи: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , Комунального некомерційного підприємства «Запорізький центр первинної медико-санітарної допомоги №9» (далі по тексту КНП «ЗЦПМСД №9») про визнання протиправними та скасування рішень.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 31 липня 2023 року адміністративний позов КНП «ЗЦПМСД №5» до ЗМР, Виконкому ЗМР, треті особи: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , КНП «ЗЦПМСД №9» про визнання протиправними та скасування рішень задоволено.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, 21 вересня 2023 року відповідач ЗМР оскаржив його в апеляційному порядку.
Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду із суду першої інстанції витребувано дану адміністративну справу для розгляду апеляційної скарги.
18 жовтня 2023 року на адресу суду апеляційної інстанції надійшла затребувана справа.
Вказана адміністративна справа передана судді-доповідачу 20 жовтня 2023 року.
Оскільки справа передана судді-доповідачу 20 жовтня 2023 року, п`ятим днем для вирішення питання про відкриття апеляційного провадження в адміністративній справі є, відповідно, 25 жовтня 2023 року.
Водночас, відповідно до наказу Третього апеляційного адміністративного суду №378-КВЩ від 06 жовтня 2023 року, в період часу з 23 жовтня 2023 року по 05 листопада 2023 року включно суддя Прокопчук Т.С. перебувала у відпустці.
За правилами частини 6 статті 120 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо закінчення строку припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем строку є перший після нього робочий день.
Отже, першим робочим днем після 25 жовтня 2023 року є, відповідно, 06 листопада 2023 року.
Відповідно до частини 3 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України, провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Перевіривши апеляційну скаргу на відповідність вимогам статті 296 Кодексу адміністративного судочинства України, було встановлено, що зазначену апеляційну скаргу було подано з порушенням вимог закону, що полягають в наступному:
-судочинства України, скаржником ЗМР в апеляційній скарзі взагалі не зазначено повне найменування інших учасників справи, зокрема, третіх осіб: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , їх місцезнаходження;
-в порушення вимог пункту 1 частини 5 статті 296 Кодексу адміністративного судочинства України, скаржником ЗМР до апеляційної скарги не додано документ про сплату судового збору за подання до суду апеляційної інстанції апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції по адміністративній справі за адміністративним позовом, що містить позовні вимоги немайнового характеру, який подано юридичною особою в неповному обсязі в розмірі 3220 грн. 80 коп. (платіжна інструкція № 998 від 07 вересня 2023 року).
Приписами частин 1, 2 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи; розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Правові засади справляння судового збору, коло платників, об`єкт та розмір ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначаються Законом України «Про судовий збір» від 08.07.2011 року № 3674-VІ (далі по тексту - Закон України № 3674-VІ) в редакції, чинній на момент подання позовної заяви.
Законом України № 3674-VІ, в редакції, чинній на момент подання позовної заяви, також визначено, що судовий збір - це збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, а також за видачу судами документів і включається до складу судових витрат.
Статтею 2 даного Закону, в редакції, чинній на момент подання позовної заяви, передбачено, що платниками судового збору є громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду чи стосовно яких ухвалене судове рішення, передбачене цим Законом.
Частиною 1 статті 4 Закону України № 3674-VІ, в редакції чинній на момент подання позовної заяви, визначено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Як вбачається з матеріалів адміністративної справи, позивач КНП «ЗЦПМСД №5» оскаржує рішення.
Таким чином, звернена до суду вимога про визнання протиправною та скасування рішення, свідчить про подання позову із вимогою немайнового характеру.
Із матеріалів адміністративної справи вбачається, що позивач КНП «ЗЦПМСД №5» звернувся до Запорізького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом 06 лютого 2023 року, про що свідчить реєстраційний штамп вхідної кореспонденції Запорізького окружного адміністративного суду.
Так, відповідно до підпункту 1 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України № 3674-VІ, в редакції, чинній на момент подання позовної заяви, визначено ставку судового збору за подання до адміністративного суду адміністративного позову, що містить позовну вимогу немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою підприємцем 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Згідно зі статтею 7 Закону України «Про державний бюджет України на 2023 рік» від 03.11.2022 року № 2710-IX, розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб у місячному розмірі станом на 1 січня 2023 року становить 2684 грн.
З огляду на дату подання адміністративного позову, а саме 06 лютого 2023 року, про що свідчить реєстраційний штамп вхідної кореспонденції Запорізького окружного адміністративного суду, розмір ставки судового збору за подання до адміністративного суду адміністративного позову, що містить позовну вимогу немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою підприємцем 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що складає 2684 грн.
При цьому позивачем КНП «ЗЦПМСД №5», як видно із матеріалів адміністративної справи, заявлено фактично дві позовні вимоги немайнового характеру.
Частиною 3 статті 6 Закону України № 3674-VІ, в редакції чинній на момент подання позовної заяви передбачено, що у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Тобто, при подачі до адміністративного суду адміністративного позову, що містить позовні вимоги немайнового характеру, який подано юридичною особою, у відповідності до Закону України № 3674-VІ, в редакції, чинній на момент подання позовної заяви, мав бути сплачений судовий збір в розмірі 5368 грн. (2684 грн. х 2).
Відповідно до частини 1 статті 3 Закону України № 3674-VІ, в редакції, чинній на момент подання апеляційної скарги, судовий збір справляється зокрема, за подання до суду апеляційної скарги на судове рішення.
Як вбачається із матеріалів адміністративної справи, апеляційну скаргу скаржником ЗМР до суду першої інстанції подано 21 вересня 2023 року, про що свідчить реєстраційний штамп вхідної кореспонденції Запорізького окружного адміністративного суду.
Відповідно до підпункту 2 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України № 3674-VІ, в редакції чинній на момент подання апеляційної скарги, за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду, заяви про приєднання до апеляційної скарги на рішення суду, заяви про перегляд судового рішення в зв`язку з нововиявленими обставинами ставка судового збору встановлюється у розмірі 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви, скарги, але не більше 15 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Таким чином, при подачі до суду апеляційної інстанції апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції по адміністративній справі за адміністративним позовом, що містить позовні вимогу немайнового характеру, який подано юридичною особою має бути сплачено судовий збір в розмірі 8052 грн. (5368 грн. х 150% ).
Оскільки, скаржником ЗМР за подання до суду апеляційної інстанції апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції по адміністративній справі за адміністративним позовом, що містить позовні вимоги немайнового характеру, який подано юридичною особою сплачено судовий збір в розмірі 3220 грн. 80 коп. (платіжна інструкція № 998 від 07 вересня 2023 року, то додатково доплаті підлягає відповідно 4831 грн. 20 коп. (8052 грн. 3220 грн. 80 коп.).
Отже, скаржнику ЗМР за подання до суду апеляційної інстанції апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції по адміністративній справі за адміністративним позовом, що містить позовні вимоги немайнового характеру, який подано юридичною особою необхідно доплатити судовий збір в розмірі 4831 грн. 20 коп. та надати Третьому апеляційному адміністративному суду оригінал документа на підтвердження доплати судового збору.
Судовий збір скаржнику ЗМР необхідно сплатити на зазначені реквізити:
-дата документа;
-отримувач коштів: ГУК у Дн-кiй обл/Шев.р/ 22030101;
-код отримувача (код за ЄРДПОУ): 37988155;
-банк отримувача: Казначейство України (ел. адм. подат.);
-код банку отримувача (МФО): 899998;
-рахунок отримувача: UA668999980313161206081004628 ;
-код класифікації доходів бюджету: 22030101;
-призначення платежу розрахункового документа заповнюється таким чином:
«службовий код (знак): * (зірочка); розділовий знак ; (крапка з комою); код ознаки судового збору 101; розділовий знак ; (крапка з комою); (код клієнта за ЄДРПОУ для юридичних осіб (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8), реєстраційний номер облікової картки платника податків фізичної особи (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України, в разі якщо платник через свої релігійні переконання відмовився від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомив про це відповідний орган Міністерства доходів і зборів України і має відповідну відмітку у паспорті); розділовий знак ; (крапка з комою); роз`яснювальна інформація про призначення платежу у формі: Судовий збір, за апеляційною скаргою (ПІБ та адреса (для фізичної особи) чи назва організації (для юридичної особи, яка подає апеляційну скаргу), на рішення від
-в порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 296 Кодексу адміністративного судочинства України, скаржником ЗМР до апеляційної скарги не додано копії апеляційної скарги відповідно до кількості учасників справи, зокрема відповідачу Виконкому ЗМР та третім особам ОСОБА_1 , ОСОБА_2 .
Отже, апеляційна скарга ЗМР не відповідає вимогам статті 296 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв`язку з чим, враховуючи наявність вказаних недоліків, адміністративна справа не може бути розглянута Третім апеляційним адміністративним судом.
Відповідно до частини 2 статті 298 Кодексу адміністративного судочинства України, до апеляційної скарги, яка оформлена з порушенням вимог, встановлених статтею 296 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу, тобто суддя, встановивши невідповідність поданої скарги вимогам, встановленим статтею 296 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення апеляційної скарги без руху, в якій зазначає недоліки апеляційної скарги, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення апеляційної скарги без руху та в разі не усунення її недоліків у встановлений судом строк повертає скаргу особі, яка її подала.
Таким чином, враховуючи те, що апеляційна скарга ЗМР не відповідає вимогам статті 296 Кодексу адміністративного судочинства України, вважаю за необхідне апеляційну скаргу ЗМР залишити без руху, надавши скаржнику ЗМР десятиденний строк з урахуванням поштового перебігу з дня отримання копії даної ухвали для усунення вищевказаних недоліків апеляційної скарги в порядку та спосіб, зазначений в мотивувальній частині цієї ухвали.
Керуючись статтями 169, 296, 298 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Запорізької міської ради на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 31 липня 2023 року по адміністративній справі за адміністративним позовом Комунального некомерційного підприємства «Запорізький центр первинної медико-санітарної допомоги №5» до Запорізької міської ради, Виконавчого комітету Запорізької міської ради, треті особи: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , Комунального некомерційного підприємства «Запорізький центр первинної медико-санітарної допомоги №9» про визнання протиправними та скасування рішень - залишити без руху.
Надати скаржнику Запорізькій міській раді десятиденний строк з урахуванням поштового перебігу з дня отримання копії даної ухвали для усунення вищевказаних недоліків апеляційної скарги в порядку та спосіб, зазначений в мотивувальній частині цієї ухвали, шляхом надання Третьому апеляційному адміністративному суду оригіналу документа на підтвердження сплати судового збору, а також шляхом приведення апеляційної скарги у відповідність вимогам статті 296 Кодексу адміністративного судочинства України, які зазначені в цій ухвалі судді (надати виправлену апеляційну скаргу разом з її копіями, відповідно до кількості учасників справи, з зазначенням повного найменування інших учасників справи, зокрема, третіх осіб: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , їх місцезнаходження).
Роз`яснити особі, яка подала апеляційну скаргу, що в разі не виконання ухвали і не усунення недоліків апеляційної скарги у встановлений судом строк, апеляційна скарга буде вважатися неподаною та повертається особі, яка подала апеляційну скаргу.
При усуненні недоліків апеляційної скарги у встановлений судом строк, апеляційна скарга буде вважатися поданою в день первинного її подання до адміністративного суду.
Копію ухвали про залишення апеляційної скарги без руху надіслати особі, яка її подала.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту постановлення та оскарженню в касаційному порядку не підлягає.
СуддяТ.С. Прокопчук
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2023 |
Оприлюднено | 13.11.2023 |
Номер документу | 114803513 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні