Ухвала
від 13.11.2023 по справі 200/3910/22
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про відмову у задоволенні заяви про відстрочення виконання рішення суду

13 листопада 2023 року Справа №200/3910/22

Донецький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Кониченка Олега Миколайовича розглянувши заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про відстрочення виконання рішення суду в адміністративній справі за позовом

ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 )

до Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військово-цивільної адміністрації Краматорського району Донецької області (Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Василівська, буд. 11)

про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

Позивач, ОСОБА_1 , звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військово-цивільної адміністрації Краматорського району Донецької області, в якому просила суд:

-визнати протиправними дії Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військово цивільної адміністрації щодо відмови в наданні пільг ОСОБА_1 пільг по оплаті житлово-комунальних послуг, належних їй, як учаснику війни;

-зобов`язати Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військово-цивільної адміністрації надати ОСОБА_1 пільгу на отримання 50% знижки з оплати комунальних послуг, як учаснику війни.

23 вересня 2022 року рішенням суду адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військово-цивільної адміністрації Краматорського району Донецької області задоволено: визнано протиправними дії Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військово-цивільної адміністрації Краматорського району Донецької області щодо відмови в наданні пільг ОСОБА_1 пільг по оплаті житлово-комунальних послуг, належних їй як учаснику війни та зобов`язано Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військово-цивільної адміністрації Краматорського району Донецької області надати ОСОБА_1 пільгу на отримання 50% знижки з оплати комунальних послуг як учаснику війни; стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань з Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військово-цивільної адміністрації Краматорського району Донецької області на користь ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 992 (Дев`ятсот дев`яносто дві) грн 40 коп.

Рішення суду набрало законної сили 24 жовтня 2022 року, виконавчі листи на виконання рішення суду видані 16 січня 2023 року.

18 вересня 2023 року заяву ОСОБА_1 про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі задоволено та замінено сторону боржника у виконавчому провадженні ВП № 71673058 з примусового виконання виконавчого листа № 200/3910/22, виданого Донецьким окружним адміністративним судом 16.01.2023, про зобов`язання Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військово-цивільної адміністрації надати ОСОБА_1 пільгу на отримання 50% знижки з оплати комунальних послуг, як учаснику війни, з Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військово-цивільної адміністрації Краматорського району Донецької області на Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (84122, Донецька області, м. Слов`янськ, пл. Соборна, 3, код ЄДРПОУ 13486010).

10 листопада 2023 року до суду від Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області надійшла заява про відстрочення виконання судового рішення у справі № 200/3910/22 строком на 3 місяці, яка обґрунтована тим, що з метою удосконалення обліку осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.2003 № 117 впроваджено Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги.

Цією ж постановою затверджено Положення про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги (далі Положення).

Пунктом 5 Положення передбачено, що для включення до Реєстру інформації про пільговика такий пільговик (крім педагогічних, медичних та фармацевтичних працівників, працівників бібліотек, музеїв, спеціалістів із захисту рослин і працівників культури в сільській місцевості і селищах міського типу) подає заяву про внесення відомостей до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, за формою згідно з додатком 2 (далі - заява) […]: до 30 листопада 2022 р. - структурним підрозділам з питань соціального захисту населення за зареєстрованим або фактичним місцем проживання пільговика; з 1 грудня 2022 р. - органам Пенсійного фонду України.

Однак, станом на теперішній час інформація про пільговика ОСОБА_1 в підсистемі ІКІС ПФУ «Призначення та виплата деяких соціальних виплат» відсутня. З заявою про внесення відомостей до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги та з заявою про надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг після 01 грудня 2022 року позивачка до Головного управління не зверталася, тому з метою належного виконання рішення суду відповідач на адресу позивача, яка вказана на супровідному аркуші до постанови про заміну сторони виконавчого провадження: АДРЕСА_2 , направлено лист щодо необхідності надання до Головного управління: заяви про внесення відомостей до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги заяви про надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу.

Заявник вважає, що вище зазначені обставини перешкоджають йому виконати рішення Донецького окружного адміністративного суду від 23 вересня 2022 року у адміністративній справі № 200/3910/22 до внесення інформації передбаченої пунктом 2 Положення, про позивача, як пільговика, до Реєстру.

10 листопада 2023 року ухвалою суду прийнято до розгляду заяву відповідача про відстрочення виконання судового рішення у справі № 200/3910/22 та призначено її розгляд на 12 год 45 хв 13 листопада 2023 року в порядку письмового провадження.

13 листопада 2023 року від позивача до суду надійшли письмові пояснення щодо заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про відстрочення виконання рішення у справі №200/3910/22, в яких вона зазначила, що заява відповідача про відстрочення виконання рішення суду, яке набрало законної сили, не має під собою нормативно-правового обґрунтування, а спрямована лише на затягування часу виконання рішення суду, оскільки на виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2022 року № 1041 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України» Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військово-цивільної адміністрації передало її справу щодо призначення їй пільг Пенсійному фонду України, в якій містилася заява позивача про надання пільг як учаснику війни на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скріпленого газу, отже, викладені в заяві доводи відповідача щодо наявності перешкод у виконанні рішення суду в адміністративній справі № 200/3910/22 у зв`язку з не поданням позивачем заяви та відповідних документів для надання пільг є безпідставними.

Дослідивши доводи заяв сторін у справі щодо відстрочення виконання рішення суду, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Положеннями частини другої статті 14, частини першої статті 370 КАС України, передбачено, що судові рішення, які набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами і підлягають виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Згідно частини першої статті 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Відповідно до ч.ч. 3-5 ст. 378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.

З аналізу викладених норм убачається, що нормами КАС України не встановлено вичерпного переліку обставин, за наявності яких суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може за заявою сторони відстрочити або розстрочити виконання судового рішення.

Поряд з цим, обов`язковою умовою для відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є доведення заявником факту існування обставин, які істотно ускладнюють виконання рішення та/або роблять його неможливим.

Така позиція суду кореспондує висновку Великої Палати Верховного Суду, викладеному в постанові від 03 червня 2021 року по справі № 9901/598/19.

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в постанові від 11 жовтня 2019 року по справі №810/4643/18 зазначив, що нормами КАС не встановлено вичерпний перелік обставин, за наявності яких суд може відстрочити або розстрочити виконання рішення в адміністративній справі. Це питання суд вирішує із врахуванням конкретних обставин адміністративної справи, зокрема, суб`єктного складу сторін у справі, зобов`язаної сторони (боржника) за рішенням суду, складного майнового стану чи складної життєвої ситуації зобов`язаної сторони (боржника), впливу виконання рішення спроможність зобов`язаної сторони (боржника) виконати інший публічний обов`язок чи зобов`язання перед особами, які потребують соціального захисту. У випадку розстрочення (відстрочення) виконання свого рішення суд, який здійснює контроль за його виконанням, повинен забезпечити баланс публічного і приватного інтересів.

Виконання судового рішення є складовою права на справедливий суд та однією з процесуальних гарантій доступу до суду, що передбачено статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Зобов`язання здійснення будь-яких додаткових дій позивачем для виконання рішення у даній справі, прийнятого на його користь, рішенням суду не встановлено.

Згідно ч. 7 ст. 246 КАС України висновок суду про задоволення позову чи про відмову в позові повністю або частково щодо кожної із заявлених вимог не може залежати від настання або ненастання певних обставин (умовне рішення).

Поряд з цим, заявляючи клопотання про відстрочення виконання рішення суду, особа, не на користь якої ухвалене рішення, має довести, які заходи вона буде вживати у встановлений судом час відстрочення виконання рішення.

Водночас, відповідачем таких доводів та доказів суду не надано, натоміть відповідач фактично таким чином бажає перекласти відповідальність за забезпечення виконання рішення суду на позивача.

При розгляді справи №200/3910/22 суд встановив, що 30.11.2021 року позивач звернулась до Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військово-цивільної адміністрації Краматорського району Донецької області із заявою про вирішення питання про надання їй пільг як учаснику війни відповідно до Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту, на яку 05.01.2022 року позивач отримала від відповідача повідомлення про відсутність права на отримання пільг від 15.12.2021 р. № 0541/2-257.

Означені обставини справи Управлінням соціального захисту населення Слов`янської міської військово-цивільної адміністрації Краматорського району Донецької області спростовано не було.

Пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України від 16 вересня 2022 року № 1041 установлено: обласним та Київській міській державним адміністраціям (військовим адміністраціям) забезпечити координацію роботи районних державних адміністрацій (військових адміністрацій), органів місцевого самоврядування щодо передачі структурними підрозділами з питань соціального захисту населення органам Пенсійного фонду України згідно з актами приймання-передачі: пакетів документів щодо звернень за призначенням житлових субсидій та наданням пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу, за якими не прийнято рішення станом на 30 листопада 2022 р., - до 1 січня 2023 р.; справ про одержувачів житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу, накопичених за останні п`ять років (крім знищених внаслідок збройної агресії Російської Федерації), - до 1 квітня 2023 р. або протягом місяця після відновлення своєї роботи.

Пунктом 3 означеної постанови Пенсійному фонду України доручено: [...] забезпечити з 1 жовтня 2022 р. виплату та з 1 грудня 2022 р. призначення житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу; [...].

Ураховуючи те, що рішенням Донецького окружного адміністративного суду у справі №200/3910/22 від 23 вересня 2022 року дії Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військово-цивільної адміністрації Краматорського району Донецької області щодо відмови в наданні пільг ОСОБА_1 пільг по оплаті житлово-комунальних послуг, належних їй як учаснику війни визнано протиправними та зобов`язано Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військово-цивільної адміністрації Краматорського району Донецької області надати ОСОБА_1 пільгу на отримання 50% знижки з оплати комунальних послуг як учаснику війни, заява позивача від 30.11.2021 року підлягає повторному розгляду із прийняттям позитивного рішення на користь позивача.

Відповідно до п. 9 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848 (в редакції Постанови Кабінету Міністрів України від 14 серпня 2019 р. № 807) та зі змінами, внесеними Постановою Кабінету Міністрів України Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України від 16 вересня 2022 року № 1041, призначення житлових субсидій здійснюється: до 30 листопада 2022 р. включно - структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій (військових адміністрацій), виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад (далі - структурні підрозділи з питань соціального захисту населення); починаючи з 1 грудня 2022 р. - органами Пенсійного фонду України.

Постановою Кабінету Міністрів України Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України від 16 вересня 2022 року № 1041 пункт 5 Положення про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 січня 2003 р. № 117 викладено в такій редакції: «5. Для включення до Реєстру інформації про пільговика такий пільговик (крім педагогічних, медичних та фармацевтичних працівників, працівників бібліотек, музеїв, спеціалістів із захисту рослин і працівників культури в сільській місцевості і селищах міського типу) подає заяву про внесення відомостей до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, за формою згідно з додатком 2 (далі - заява), копії документів, що підтверджують право пільговика на пільги (з пред`явленням оригіналів зазначених документів), копію документа, що засвідчує реєстрацію особи у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (картка платника податків), зокрема копію, надану в електронній формі (за наявності в одержувача інформації технічної можливості провести перевірку відповідності реєстраційних даних фізичної особи за даними Державного реєстру фізичних осіб - платників податків в електронній формі інформаційно-комунікаційними засобами з використанням засобів технічного та криптографічного захисту інформації відповідно до вимог законодавства з питань захисту інформації), або копію паспорта громадянина України, або свідоцтва про народження (на вибір) із внесеними даними про реєстраційний номер облікової картки платника податків або з відповідною відміткою у разі, коли особа через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, пред`являє паспорт громадянина України або тимчасове посвідченням громадянина України (для іноземців та осіб без громадянства - паспортний документ іноземця або документ, що посвідчує особу без громадянства, посвідка на постійне/тимчасове проживання, посвідчення біженця або інший документ, що підтверджує законність перебування іноземця чи особи без громадянства на території України), а також надає унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності) та будь-який офіційний документ, що підтверджує фактичне місце проживання (за потреби): до 30 листопада 2022 р. - структурним підрозділам з питань соціального захисту населення за зареєстрованим або фактичним місцем проживання пільговика; з 1 грудня 2022 р. - органам Пенсійного фонду України».

До внесення означених змін, зокрема на час виникнення сіпрних правовідносин, п. 5 Положення про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 січня 2003 р. № 117, визначав, що заява з необхідними документами подається до уповноваженого органу за зареєстрованим (задекларованим) місцем проживання (перебування) або фактичним місцем проживання пільговика.

Такими органами відповідно до п. 3 означеної Постанови, у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, було визначено структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад.

Виходячи з системного аналізу викладених правових норм та встановлених судом обставин справи, суд дійшов висновку, що оскільки позивач 30.11.2021 року звернулась до уповноваженого органу з відповідною заявою, рішення на користь позивача за якою на теперішній час не прийнято, у відповідача відсутні підстави вимагати від позивача повторного звернення з новим пакетом документів, у тому числі і заявою про призначення пільги.

Ураховуючи викладене, ненадання позивачем нової заяви про призначення пільги на отримання 50% знижки з оплати комунальних послуг як учаснику війни не є обставиною, що перешкоджає виконанню рішення суду.

З оглядну на вказане, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні заяви відповідача про відстрочення виконання рішення суду через її необґрунтованість та відсутність підстав, які дійсно та об`єктивно перешкоджають його виконанню.

Керуючись ст.ст. 248, 256, 294, 370, 378 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

В задоволенні заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про відстрочення виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду у справі №200/3910/22 від 23 вересня 2022 року відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання.

Ухвала може бути оскаржена.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Якщо справу було розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Текст ухвали розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя О.М. Кониченко

Дата ухвалення рішення13.11.2023
Оприлюднено15.11.2023
Номер документу114865475
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —200/3910/22

Ухвала від 21.05.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 26.03.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 22.01.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 10.11.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 18.09.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Рішення від 23.09.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 25.07.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні