Ухвала
від 21.05.2024 по справі 200/3910/22
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про встановлення нового строку для подання звіту про виконання судового рішення

21 травня 2024 року Справа №200/3910/22

Донецький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Кониченка

Олега Миколайовича ознайомившись з позовною заявою

ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 )

до Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військово-цивільної адміністрації Краматорського району Донецької області (Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Василівська, буд. 11)

про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

Позивач, ОСОБА_1 , звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військово-цивільної адміністрації Краматорського району Донецької області, в якому просила суд:

-визнати протиправними дії Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військово цивільної адміністрації щодо відмови в наданні пільг ОСОБА_1 пільг по оплаті житлово-комунальних послуг, належних їй, як учаснику війни;

-зобов`язати Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військово-цивільної адміністрації надати ОСОБА_1 пільгу на отримання 50% знижки з оплати комунальних послуг, як учаснику війни.

23 вересня 2022 року рішенням суду адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військово-цивільної адміністрації Краматорського району Донецької області задоволено: визнано протиправними дії Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військово-цивільної адміністрації Краматорського району Донецької області щодо відмови в наданні пільг ОСОБА_1 пільг по оплаті житлово-комунальних послуг, належних їй як учаснику війни та зобов`язано Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військово-цивільної адміністрації Краматорського району Донецької області надати ОСОБА_1 пільгу на отримання 50% знижки з оплати комунальних послуг як учаснику війни; стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань з Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військово-цивільної адміністрації Краматорського району Донецької області на користь ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 992 (Дев`ятсот дев`яносто дві) грн 40 коп.

Рішення суду набрало законної сили 24 жовтня 2022 року, виконавчі листи на виконання рішення суду видані 16 січня 2023 року.

18 вересня 2023 року заяву ОСОБА_1 про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі задоволено та замінено сторону боржника у виконавчому провадженні ВП № 71673058 з примусового виконання виконавчого листа № 200/3910/22, виданого Донецьким окружним адміністративним судом 16.01.2023, про зобов`язання Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військово-цивільної адміністрації надати ОСОБА_1 пільгу на отримання 50% знижки з оплати комунальних послуг, як учаснику війни, з Управління соціального захисту населення Слов`янської міської військово-цивільної адміністрації Краматорського району Донецької області на Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (84122, Донецька області, м. Слов`янськ, пл. Соборна, 3, код ЄДРПОУ 13486010).

13 листопада 2023 року ухвалою суду в задоволенні заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про відстрочення виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду у справі №200/3910/22 від 23 вересня 2022 року відмовлено.

22 січня 2024 року ухвалою суду в задоволенні заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про роз`яснення судового рішення Донецького окружного адміністративного суду від 23 вересня 2022 року в адміністративні справі № 200/3910/22 відмовлено.

19 лютого 2024 року від позивача надійшла заява про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду, яка обґрунтована тим, що рішення суду залишилось невиконаним, позивач вважає, що відповідач ухиляється від виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 23.09.2022 року у справі № 200/3910/22.

20 лютого 2024 року ухвалою суду заяву позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду задоволено та зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Донецької області протягом 30 днів з дня отримання копії цієї ухвали подати до суду звіт про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 23 вересня 2022 року у справі № 200/3910/22, а також докази на підтвердження виконання рішення суду, попереджено керівника Головного управління Пенсійного фонду України в Донецької області про можливість накладення штрафу у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб за наслідками розгляду звіту або у разі неподання звіту про виконання рішення суду.

21 березня 2024 року від відповідача до суду надійшов звіт про виконання судового рішення від 23 вересня 2022 року у справі № 200/3910/22, у якому відповідач зазначив, що з урахуванням змісту правових висновків викладених у судових рішеннях Донецького окружного адміністративного суду по справі № 200/3910/22 та відповідно до норм постанови Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 № 409 Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування Головним управлінням проведено розрахунок суми пільг на комунальні послуги ОСОБА_1 у розмірі: на опалювальний період 1141,97 грн, на неопалювальний період 433,54 грн, у березні 2024 року за період з 01.11.2023 по 31.12.2023 здійснено виплату нарахованої суми пільги на комунальні послуги. Ураховуючи викладене, відповідач просив суд прийняти звіт про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 23 вересня 2022 року у справі № 200/3910/22.

21 березня 2024 року від позивача до суду надійшло заперечення проти наданого відповідачем звіту, у якому позивач зазначає, що викладені в звіті ГУ Пенсійного фонду України в Донецькій області обставини не відповідають дійсності, а рішення Донецького окружного адміністративного суду від 20.02.2024 року у справі № 200/3910/22 не було виконано, оскільки у звіті зазначено про проведений ОСОБА_1 розрахунок суми пільг на комунальні послуги у визначеному розмірі, відповідно до норм постанови КМУ від 06.08.2014 року № 409 Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування, але рішення про встановлення права на пільгу як учаснику війни, яке є доказом надання та встановлення пільги у відповідний період, ГУ Пенсійного фонду України в Донецькій області не було надано. Розрахунок пільги позивачу як учаснику війни відбувся лише за грудень 2023 року, що не відповідає змісту рішення Донецького окружного адміністративного суду від 23.09.2022 року у справі № 200/3910/22, оскільки приписами Порядку № 389 передбачено право пільговика на отримання пільг протягом дванадцяти місяців з місяця визначення відповідного права.

26 березня 2024 року суд розглянув звіт відповідача та клопотання позивача та дійшов висновку, що доводи заперечення позивача проти прийняття звіту про виконання рішення суду є обґрунтованими, водночас звіт відповідача та надані ним докази не підтверджують виконання рішення суду у повному обсязі.

Тому, 26 березня 2024 року суд своєю ухвалою відмовив у прийнятті звіту Головного управління Пенсійного фонду України в Донецької області про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 23 вересня 2022 року у справі № 200/3910/22; встановив новий строк для подання Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області звіту про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 23 вересня 2022 року у справі № 200/3910/22; зобов`язав Головне управління Пенсійного фонду України в Донецької області протягом 30 днів з дня отримання копії цієї ухвали подати до суду звіт про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 23 вересня 2022 року у справі № 200/3910/22 в повному обсязі, та вдруге попередив керівника Головного управління Пенсійного фонду України в Донецької області про можливість накладення штрафу у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб за наслідками розгляду звіту або у разі неподання звіту про виконання рішення суду.

Станом на 27 квітня 2024 року звіт про виконання рішення суду відповідач до суду не надав.

29 квітня 2024 року від відповідача до суду надійшло клопотання про ознайомлення з матеріалами справи в електронному вигляді, оскільки процесуальні документи до відповідача по означеній справі не надходять.

03 травня 2024 року відповідачу було надано доступ до матеріалів справи № 200/3910/22 в електронному вигляді та направлено на електронну поштову скриньку копію ухвали від 26 березня 2024 року.

06 травня 2024 року від позивача до суду надійшло клопотання про накладення на керівника Головного управління Пенсійного фонду України в Донецької області штрафу у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб за неподання звіту про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 23 вересня 2022 року у справі № 200/3910/22.

20 травня 2024 року від відповідача до суду надійшов звіт про виконання судового рішення від 23 вересня 2022 року у справі № 200/3910/22, у якому останній зазначив, що з урахуванням змісту правових висновків викладених у судових рішеннях Донецького окружного адміністративного суду у справі № 200/3910/22 та відповідно до норм постанови Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 № 409 «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування» відповідачем проведено розрахунок суми пільг на комунальні послуги ОСОБА_1 у розмірі: на опалювальний період 1141,97 грн., на неопалювальний період 433,54 грн. У березні 2024 року за період з 01.11.2023 по 31.12.2023 здійснено виплату нарахованої суми пільги на комунальні послуги.

На виконання ухвали від 26 березня 2024 року у справі 200/3910/22, яку відповідачем отримано 03.05.2024, відповідач зазначив, що з урахуванням висновків суду, викладених в мотивувальній частини означеної ухвали, та належного виконання рішення суду у даній справі з вересня 2022 року Головне управління надіслало запити на комунальні підприємства надання послуг, ціни та тарифів за надані послуги за вказаний період. Після отримання усіх відповідей від комунальних підприємств ОСОБА_1 буде проведено розрахунок пільг на комунальні послуги з вересня 2022 року.

Ураховуючи викладене, відповідач просить суд надати додатковий строк для подання звіту про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 23 вересня 2022 року у справі № 200/3910/22 протягом двох місяців.

Статтею 370 КАС України встановлено, що відповідно до якої судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Таким чином, обов`язковість виконання судового рішення є важливою складовою права особи на справедливий суд, що гарантованестаттею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, та однією з основних засад судочинства, визначенихстаттею 129-1 Конституції України, а також статтями14та370 КАС України.

Аналогічні висновки викладено у постановах Верховного Суду від 23 квітня 2020 року у справі №560/523/19, від 1 лютого 2022 року у справі 420/177/20 та від 18 травня 2022 року у справа №140/279/21.

Згідно позиції Верховного Суду, викладеної в постанові від 1 лютого 2022 року у справі №420/177/20 та ухвалах від 26 січня 2021 року у справі № 611/26/17, від 7 лютого 2022 року у справі №200/3958/19-а, в адміністративному судочинстві обов`язковість виконання судового рішення має особливо важливе значення, оскільки, виходячи із завдань адміністративного судочинства щодо ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, судовий захист може вважатися ефективним лише за умови своєчасного та належного виконання судового рішення, зазвичай, боржником в якому є держава в особі її компетентних органів, а тому адміністративні суди, які, здійснюючи судовий контроль та застосовуючи інші пов`язані процесуальні засоби, повинні максимально сприяти реалізації конституційної засади обов`язковості судового рішення.

Відповідно до ч.ч. 1-3 ст. 382 КАС Українисуд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

В постанові Верховного Суду від 31 жовтня 2018 року у справі №704/1547/17, суд дійшов висновку, що за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту можна, зокрема, встановити новий строк подання звіту. Тобто, суд вправі вжити заходів реагування судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах у формі встановлення нового строку для подачі звіту. Для підтвердження мотивації такого підходу потрібно керуватися абзацом першим підпункту 3.2 пункту 3, абзацу другого пункту 4 мотивувальної частиниРішення Конституційного Суду України від 30 червня 2009 року №16-рп/2009, де зазначено, що метою судового контролю є своєчасне забезпечення захисту та охорони прав і свобод людини, а виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової.

Ураховуючи викладене, суд вважає за необхідне у прийнятті звіту про виконання рішення суду відмовити та встановити відповідачу новий строк для подання звіту про виконання означених рішень суду в частині виплати позивачу коштів належних йому на підставі цього судового рішення.

Щодо клопотання позивача про накладення на керівника відповідача штрафу за неподання звіту суд зазначає наступне.

Відповідно до п. 10 Положення про ЄСІТС, адвокати, нотаріуси, приватні виконавці, судові експерти, державні органи та органи місцевого самоврядування, суб`єкти господарювання державного та комунального секторів економіки реєструють свої офіційні електронні адреси в ЄСІТС в обов`язковому порядку. Інші особи реєструють свої офіційні електронні адреси в ЄСІТС у добровільному порядку.

Пункт 17 Положення про ЄСІТС визначає, що особам, які зареєстрували Електронний кабінет, суд надсилає документи у справах, в яких такі особи беруть участь, в електронній формі шляхом їх надсилання до Електронного кабінету таких осіб або в інший спосіб, передбачений процесуальним законодавством, що не позбавляє їх права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.

За даними КП «ДСС» відповідач дійсно отримав копію ухвали від 26 березня 2024 року у справі 200/3910/22 через підсистему ЄСІТС «Електронний кабінет» тільки 03.05.2024 року, тобто після завершення строків установлених цією ухвалою.

Іншими засобами зв`язку означена ухвала відповідачу до 03.05.2024 року не надсилась.

Ураховуючи викладене, суд дійшов висновку, що відповідачем у встановлені ухвалою від 26 березня 2024 року строки не подано звіт з незалежних від нього причин.

Тож, суд дійшов висновку про передчасність клопотання позивача про накладення на керівника відповідача штрафу за неподання звіту та відмову у його задоволенні.

Керуючись ст. 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Відмовити у прийнятті звіту Головного управління Пенсійного фонду України в Донецької області про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 23 вересня 2022 року у справі № 200/3910/22.

Встановити новий строк для подання Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області звіту про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 23 вересня 2022 року у справі № 200/3910/22.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Донецької області протягом 60 днів з дня отримання копії цієї ухвали подати до суду звіт про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 23 вересня 2022 року у справі № 200/3910/22 в повному обсязі.

Втретє попередити керівника Головного управління Пенсійного фонду України в Донецької області про можливість накладення штрафу у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб за наслідками розгляду звіту або у разі неподання звіту про виконання рішення суду.

Відмовити у задоволенні клопотання позивача про накладення на керівника Головного управління Пенсійного фонду України в Донецької області штрафу у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб за неподання звіту про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 23 вересня 2022 року у справі № 200/3910/22.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання.

Ухвала може бути оскаржена.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Якщо справу було розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Текст ухвали розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя О.М. Кониченко

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.05.2024
Оприлюднено23.05.2024
Номер документу119173234
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування)

Судовий реєстр по справі —200/3910/22

Ухвала від 21.05.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 26.03.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 22.01.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 10.11.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 18.09.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Рішення від 23.09.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 25.07.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні