Ухвала
від 21.11.2023 по справі 554/1022/22
ОКТЯБРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ПОЛТАВИ

Дата документу 21.11.2023Справа № 554/1022/22 Провадження № 1-кс/554/14486/2023

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21листопада 2023р. м. Полтава

Слідчий суддя Октябрського районного суду м. Полтави ОСОБА_1 при секретарі ОСОБА_2 ,за участю прокурора - ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 , підозрюваної ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Полтаві клопотання старшого слідчого у кримінальному провадженні старшого слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Полтавській області підполковника поліції ОСОБА_6 про обрання міри запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту відносно: ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,-

В С Т А Н О В И В:

Слідчий звернувся до суду з клопотанням посилаючись на те, що досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 , будучи службовою особою директором та уповноваженою особою за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» комунального підприємства «Добробут Полтавської громади Полтавської міської ради», виконуючи організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, діючи з метою одержання неправомірної вигоди для іншої юридичної особи, при проведенні у 2021 році закупівель вказаним комунальним підприємством використала своє службове становище всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки за наступних обставин.

Комунальне підприємство «Добробут Полтавської громади Полтавської міської ради» (далі КП «Добробут Полтавської громади ПМР») створено відповідно до рішення третьої сесії Полтавської міської ради восьмого скликання від 19 березня 2021 року «Про створення комунального підприємства «Добробут Полтавської громади ПМР», яким затверджено його статут (ідентифікаційний номер юридичної особи: 43965125, дані про основний вид економічної діяльності: 56.29 Постачання інших готових страв; інші: 10.13 Виробництво м`ясних продуктів; 10.32 Виробництво фруктових і овочевих соків; 10.39 Інші види перероблення та консервування фруктів і овочів; 10.71 Виробництво хліба та хлібобулочних виробів; виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок нетривалого зберігання; 10.72 Виробництво сухарів і сухого печива; виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок тривалого зберігання; 10.85 Виробництво готової їжі та страв; 10.89 Виробництво інших харчових продуктів, н.в.і.у.;організаційно-правова форма: комунальне підприємство; юридична адреса: м. Полтава, вул. Соборності, 36, фактичне місцезнаходження: м. Полтава, вул. Сапіго, 6).

Відповідно доп.1.2.Статуту КП «Добробут Полтавської громади ПМР»: засновником підприємства є Полтавська міська територіальна громада в особі Полтавської міської ради (код ЄДРПОУ 24388285), а уповноваженим органом управління Управління освіти і науки Полтавської міської ради чи/або Департамент освіти Полтавської міської ради (після державної реєстрації). Підприємство за своєю організаційно-правовою формою є комунальним комерційним унітарним підприємством, яке засноване на базі відокремленої частини комунальної власності Полтавської міської територіальної громади. Підприємство є самостійним господарюючим суб`єктом, що є юридичною особою, яке здійснює свою діяльність з метою отримання прибутку та відповідно до вимог законодавства України. Метою діяльності підприємства, окрім іншого є: організації та забезпечення харчування у закладах освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчих закладах, які належать територіальній громаді або передані їй. Майно підприємства становить необоротні та оборотні активи, основні засоби та грошові кошти, а також інші цінності, вартість яких відображається у самостійному балансі підприємства. Майно підприємства є комунальною власністю і закріплюється ним на праві господарського відання. Здійснюючи право господарського відання, підприємство користується та розпоряджається майном відповідно до законодавства. Фінансування діяльності підприємства здійснюється у встановленому порядку місцевих бюджетів, державного бюджету України, власних коштів підприємства, а також інших джерел, не заборонених законодавством України. Використання підприємством коштів місцевих бюджетів та Державного бюджету України здійснюється відповідно до законодавства України.

Відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Також, відповідно до п. 1 примітки до статті 364 КК України службовими особами у статтях 364, 368, 368-5, 369 цього Кодексу є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також обіймають постійно чи тимчасово в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

24.03.2021 наказом № 18-к Департаменту освіти Полтавської міської ради на посаду директора КП «Добробут Полтавської громади ПМР» призначено ОСОБА_5 , з якою 24.03.2021 підписано контракт на термін- з 24.03.2021 по 24.03.2026.

До функціональних обов`язків директора КП «Добробут Полтавської громади ПМР» відповідно до статуту окрім іншого входило: здійснення поточного керівництва підприємством; визначення порядку розподілу чистого прибутку підприємства; несення відповідальності за виконання фінансових планів підприємства, подання їх на затвердження органу управління; визначення загального напрямку економічного та соціального розвитку підприємства;безпосереднє підпорядкування органу управління та несення персональної відповідальності за невиконання покладених на підприємство завдань і здійснення ним своїх функцій;дії без довіреності від імені підприємства, представлення його інтересів в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними та фізичними особами, формування трудового колективу підприємства і вирішення питань діяльності підприємства у межах та у визначеному законодавством й статутом порядку; розпорядження коштами та майном підприємства відповідно до законодавства та статуту;укладення договорів, видання довіреностей, відкриття рахунків в органах Державної казначейської служби України, в установах банків в установленому порядку;

Відповідно до посадової інструкції директора КП «Добробут Полтавської громади ПМР» затвердженої начальником Управління освіти і науки Полтавської міської ради 26.03.2021, основними напрямками діяльності директора є: організація та забезпечення якісного харчування у закладах освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчих закладах, які належать територіальній громаді або передані їй; організація якісного гарячого, повноцінного, раціонального, збалансованого, різноманітного, безпечного та здорового харчування на підприємствах, в установах, організаціях, закладах незалежно від форм власності та підпорядкування, в органах державної влади, місцевого самоврядування, фізичних осіб та будь-яких інших суб`єктів взаємовідносин із КП «Добробут Полтавської громади ПМР» з метою отримання прибутку; реалізація виробничо-економічних та соціально-культурних інтересів Полтавської територіальної громади, а також підприємств, установ, організацій, закладів, органів місцевого самоврядування, фізичних осіб, а так само будь-яких інших суб`єктів взаємовідносин з Підприємством; забезпечення фінансово-господарської діяльності;здійснення кадрового та методичного забезпечення; забезпечення дотримання вимог законодавства України з охорони праці та безпеки життєдіяльності; забезпечення позитивного іміджу підприємства і галузі освіти.

Наказом КП «Добробут Полтавської громади ПМР» від 27.04.2021 № 2 директора ОСОБА_5 з 27.04.2021 призначено уповноваженою особою за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» (далі уповноваженою особою із закупівель).

Наказом КП «Добробут Полтавської громади ПМР» від 27.04.2021 № 2 затверджено «Положення про уповноважену особу із закупівель КП «Добробут Полтавської громади ПМР» (далі Положення), яким визначено, що уповноважена особа службова (посадова) особа чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель згідно із Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту). Згідно з пунктом 3.4 Положення рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою. Пунктом 3.9 Положення визначено, що до основних завдань (функцій) уповноваженої особи, зокрема, належать: планування закупівель та формування річного плану закупівель в електронній системі закупівель; проведення попередніх ринкових консультацій з метою аналізу ринку; проведення процедур закупівель. Відповідно до пункту 4.2 Положення уповноважена особа зобов`язана дотримуватися законодавства у сфері публічних закупівель та цього Положення. Згідно пункту 4.3 Положення уповноважена особа несе персональну відповідальність за прийняті нею рішення і вчинені дії (бездіяльність) відповідно до законів України, також за повноту та достовірність інформації, що оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель.

Таким чином, на ОСОБА_5 покладено виконання організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, у зв`язку з чим відповідно до ст.18КК України та п. 1 примітки до ст.364КК України вона набула статусу службової особи.

З метою забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвитку добросовісної конкуренції 25.12.2015 Верховною Радою України прийнято Закон України «Про публічні закупівлі» № 922-VIIIз подальшими змінами та доповненнями(далі Закон № 922).

Указаним Законом України визначені правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад, яким у своїй діяльності повинна була керуватись ОСОБА_5 як директорта уповноважена особа із закупівель КП «Добробут Полтавської громади ПМР»при проведенні закупівель з подальшою організацією та забезпеченням якісного харчування у закладах освіти Полтавської територіальної громади.

Згідно з частиною 1 статті 4 Закону № 922 планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі річний план) . Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.

Таким чином, у розумінні Закону № 922планування є саме передумовою проведення закупівлі та передує безпосередньому здійсненню закупівель. Як вбачається з форми річного плану, очікувана вартість предмету закупівлі є невід`ємною частиною планування закупівель.

Примірною методикоювизначення очікуваноївартості предметазакупівлі,затвердженої наказомМіністерства розвиткуекономіки,торгівліта сільськогогосподарстваУкраїни від 18.02.2020№ 275 (далі примірна методика № 275), якою повинна була керуватись ОСОБА_5 , як директор та уповноважена особа із закупівель КП «Добробут Полтавської громади ПМР», регламентовано етапи визначення очікуваної вартості:визначення потреби в товарах, роботах, послугах;формування опису предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик;аналіз ринку; визначення вимог до умов поставки і оплати;визначення очікуваної вартості кожного окремого предмета закупівлі.

Частиною 4 статті 4 Закону № 922 передбачено, що для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб`єктів господарювання.

Відповідно дочастини першоїстатті 5Закону №922закупівлі здійснюютьсяза принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; відкритості тапрозорості навсіх стадіяхзакупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об`єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.

Листом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель» №3301-04/47784-06 від 15.11.2019, вказано, що з метою досягнення максимальної економії та ефективності замовникам слід звернути увагу на формування очікуваної вартості закупівлі, складання річного плану закупівель, критеріїв оцінки, встановлення технічних вимог та умов договору.Так, для формування обґрунтованої очікуваної вартості закупівлі замовники можуть попередньо вивчати ринок, здійснювати моніторинг комерційних пропозицій потенційних постачальників.

Окрім цього, пунктом 2 частини п`ятої статті 41 Закону № 922 передбачено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару.

Відповідно до пункту 11 частини 1 статті 10 Закону № 922 замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель інформацію про закупівлю, у тому числі повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п`ятою статті 41 цього Закону протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.

У порушення зазначених вище норм, ОСОБА_5 ,будучи директором та уповноваженою особою із закупівель КП «Добробут Полтавської громади ПМР»,на яке Полтавською територіальною громадою в особі Полтавської міської ради серед іншого покладено завдання організації та забезпечення якісного харчування у закладах освіти, які належать територіальній громаді або передані їй, вчинила кримінальне правопорушення за наступних обставин.

Так, ОСОБА_5 , достовірно знаючи, що у зв`язку з створенням КП «Добробут Полтавської громади ПМР» у2021 році з бюджету Полтавської міської ради будуть виділені кошти на статутну діяльність підприємства, а також на організацію харчування учнів, вирішила використати своє службове становище з метою одержання іншою юридичною особою неправомірної вигоди та здійснити у 2021 році закупівлю для вказаних потреб продуктів харчування за цінами, завищеними відносно цін, що сформувались на ринку.

З цією метою ОСОБА_5 у липні 2021 року надала свої розрахунки потреби у бюджетних коштах до Управління освіти Департаменту освіти Полтавської міської ради, яким у свою чергу на розгляд Полтавського міського голови ОСОБА_7 21.07.2021 подані пропозиції перерозподілу бюджетних асигнувань по галузі «Освіта» для організації харчування учнів КП «Добробут Полтавської громади ПМР» у вигляді зміни до річного розпису бюджету на 2021 рік по Департаменту освіти по загальному фонду по КФК 0611142 КЕКВ 2610 на суму 35 343 240 грн.

Наказом начальника управління освіти Департаменту освіти Полтавської міської ради від 05.08.2021 за №275 внесено та затверджено в новій редакції паспорти бюджетної програми на 2021 рік по департаменту освіти Полтавської міської ради зокрема за КПКВК 0611142 із завданням «Забезпечення утримання та діяльність КП «Добробут Полтавської громади ПМР» в сумі 42 143 240 грн.

З метою підготовки річного плану закупівель КП «Добробут Полтавської громади ПМР», ОСОБА_5 , будучи директором та уповноваженою особою із закупівель вказаного підприємства, зловживаючи своїм службовим становищем, всупереч інтересам служби, з метою одержання ТОВ «Сефторг» неправомірної вигоди, не вчинивши дій, направлених на визначення потреби в товарах, формування опису предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик, здійснення аналізу ринку, визначення вимог до умов поставки і оплати, розрахунку очікуваної вартості кожного окремого предмета закупівлі, проведення передніх ринкових консультацій, з метою з`ясування фактів, які б вплинули на формування очікуваної вартості товарів, у вересні 2021 року (більш точного часу слідством не встановлено), перебуваючи на своєму робочому місці за адресою: м. Полтава, вул. Сапіго, 6, сформувала очікувану вартість предмету закупівлі «ДК021-2015: 03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи» в розмірі 9918440,00 гривень, яка значно завищена відносно вартості аналогічних товарів на ринку.

У подальшому,17.09.2021, ОСОБА_5 ,будучи директоромта уповноваженоюособою із закупівель КП «Добробут Полтавської громади ПМР»,зловживаючи своїм службовим становищем, перебуваючи на своєму робочому місці за адресою: м. Полтава, вул. Сапіго, 6, затвердила річний план закупівель підприємства та оприлюднила цей річний план на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, до якого включено предмет закупівлі «ДК021-2015: 03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи», КЕКВ 2230 Продукти харчування, очікуваною вартістю 9918440,00 гривень.

Також 17.09.2021,будучи директором та уповноваженою особою із закупівель КП «Добробут Полтавської громади ПМР», ОСОБА_5 , зловживаючи своїм службовим становищем, перебуваючи на своєму робочому місці за адресою: м.Полтава, вул. Сапіго, 6, оприлюднила оголошення про проведення закупівлі за процедурою відкриті торги «ДК 021-2015: 03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи», (з ідентифікатором UА-2021-09-17-011042-b)очікуваною вартістю 9918440,00грн, з ПДВ. а саме: мандарини у кількості 11000 кг; гарбуз їстівний у кількості 10000 кг; виноград без кісточки сорту кишмиш у кількості 10000 кг; перець солодкий типу болгарський у кількості 12650 кг; капуста пекінська у кількості 12650 кг; томати тепличні у кількості 22000 кг; огірки тепличні у кількості 22000 кг; цибуля зелена у кількості 500 кг; суміш компотна заморожена в асортименті вищого ґатунку у кількості 4500 кг; суміш овочева заморожена в асортименті вищого ґатунку у кількості 4500 кг.

ОСОБА_5 , будучи директором та уповноваженою особою із закупівель КП «Добробут Полтавської громади ПМР», 26.10.2021 при проведенні закупівлі UА-2021-09-17-011042-b визнала переможцем торгів ТОВ «Сефторг».

У подальшому, 08.11.2021, директор КП «Добробут Полтавської громади ПМР» ОСОБА_5 , діючи від імені вказаного підприємства, зловживаючи своїм службовим становищем, перебуваючи на своєму робочому місці за адресою: м. Полтава, вул. Сапіго, 6, уклала з ТОВ «Сефторг» договір № 78-КП про закупівлю товарів, за умовами якого постачальник зобов`язується у 2021 році поставити покупцю товар, зазначений у тендерній документації ДК021:2015:03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи, а покупець прийняти і оплатити продукцію харчової промисловості 03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи за ціною, що становить 9909396,00 грн з ПДВ, яка може бути зменшена за взаємною згодою сторін. Даний договір набирав чинності з 08.11.2021 та діяв до 31.12.2021.

Надалі директор КП «Добробут Полтавської громади ПМР» ОСОБА_5 , діючи від імені вказаного комунального підприємства, уклала з ТОВ «Сефторг» додаткові угоди до договору про закупівлю товарів №78-кп, якими значно зменшено кількість закупленого товару та ціну договору до 3640835,91 грн з ПДВ, з яких 1603682,71 грн кошти місцевого бюджету та 2037153,20 грн доходи від господарської діяльності.

На виконання умов указаного договору та додаткових угод ТОВ «Сефторг» здійснено поставку указаних продуктів харчування за вартістю завищеною, відносно вартості аналогічних товарів на ринку,а саме мандарин в кількості 4800 кг на суму 355968,00 грн., гарбуза їстівного в кількості 3086,316 кг на суму 64627,48 грн., цибулі зеленої в кількості 463,2 кг на суму 96660,57 грн., капусти пекінської в кількості 2000 кг на суму 115800,02 грн., винограду без кісточки сорту кишмиш в кількості 1000 кг на суму 120960,00 грн., томатів тепличних в кількості 2000 кг на суму 172800,00 грн., огірків тепличних в кількості 2000 кг на суму 190200,02 грн., перця солодкого типу болгарський в кількості 1167,2 кг на суму 178511,58 грн., суміші компотної в асортименті вищого ґатунку в кількості 1000,7 кг на суму 105723,96 грн., суміші овочевої в асортименті вищого ґатунку в кількості 2000 кг на суму 193440,00 грн.

Директор КП «Добробут Полтавської громади ПМР» ОСОБА_5 у період з 26.11 по 29.12.2021, зловживаючи своїм службовим становищем, перебуваючи на своєму робочому місці за адресою: м. Полтава, вул. Сапіго, 6, забезпечила перерахування на рахунок ТОВ «Сефторг» з рахунку КП «Добробут Полтавської громади ПМР» грошових коштів на загальну суму 1 594 691,61 грн.

Окрім цього, директор КП «Добробут Полтавської громади ПМР» ОСОБА_5 , зловживаючи своїм службовим становищем, забезпечила придбання у ТОВ «Сефторг» та оплату 28.12.2021 вказаному товариству за товар за номенклатурною позицією «Груші» у кількості 233,717 кг за ціною 38,47 грн з ПДВ на загальну суму 8991,10 гривень, без проведення процедури закупівель, визначених Законом № 922, та укладення договорів про закупівлю.

Таким чином, у результаті вказаних вище дій ОСОБА_5 як директора та уповноваженої особи із закупівель КП «Добробут Полтавської громади ПМР», які виразились у порушенні вимог чинного законодавства щодо визначення очікуваної вартості предмету закупівлі, визначенні завищених цін на товари під час формування очікуваної вартості предмету закупівлі UA-2021-09-17-011042-b, що вплинуло на результат закупівлі, порушенні ст. 5 Закону № 922 при виконанні договірних зобов`язань, внаслідок використання нею свого службового становища всупереч інтересам служби з метою отримання ТОВ «Сефторг» неправомірної вигоди, КП «Добробут Полтавської громади ПМР» завдано матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 468717,08грн., що більш ніж у двісті п`ятдесят разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, тобто є тяжкими наслідками.

Таким чином, ОСОБА_5 , підозрюється у зловживанні службовим становищем, тобто умисному, з метою одержання неправомірної вигоди для іншої юридичної особи, використанні службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки, тобто у скоєнні кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

20.11.2023 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Кваліфікація дій ОСОБА_5 : зловживання службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для себе чи іншої фізичної або юридичної особи використанні службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки.

Причетність ОСОБА_5 до вчинення кримінального правопорушення підтверджується зібраними під час досудового розслідування доказами, а саме:

-Висновком товарознавчої експертизи № 2240/23-53;

-Висновком економічної експертизи № 3022 від 18.10.2023;

-Статутом КР «Добробут Полтавської громади Полтавської міської ради» від 19.03.2021;

-Посадовою інструкцією директора комунального підприємства від 20.03.2021;

-Положенням про уповноважену особу № 2 від 27.04.2021;

-Наказом № 2 від 27.04.2021 про уповноважену особу;

-Висновком експерта № СЕ-19/117-22/11437-ТВ від 24.08.2022;

-Висновком експерта № СЕ-19/117-22/11439-ТВ від 24.08.2022;

-Наказом № 89-к від 28.08.2023 про звільнення ОСОБА_5 ;

-Актом службового розслідування від 25.08.2023;

-Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 124 від 17.09.2021;

-Формою річного плану закупівель на 2021 рік;

-Оголошення про проведення відкритих торгів;

-Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 180 від 19.10.2021;

-Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 202 від 25.10.2021;

-Формою повідомлення про намір укласти договір;

-Оголошенням про проведення відкритих торгів UA-2021-09-17-011042-b;

-Звітом про результати проведення процедури закупівлі UA-2021-09-17-011042-b від 10.11.2021;

-Реєстром отриманих тендерних пропозицій UA-2021-09-17-011042-b;

-Протоколом розгляду тендерних пропозицій UA-2021-09-17-011042-b;

-Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2021-09-17-011042-b;

-Договором № 78-кп про закупівлю товарів від 08.11.2021 з додатками;

-Додатковою угодою № 1 до договору №78-кп від 08.11.2021;

-Додатковою угодою № 2 від 17.11.2021 до договору №78-кп від 08.11.2021;

-Додатковою угодою № 3 від 30.12.2021 до договору №78-кп від 08.11.2021;

-Додатковою угодою № 4 від 30.12.2021 до договору №78-кп від 08.11.2021;

-іншими матеріалами в їх сукупності.

Відповідно до ст. 12 Кримінального Кодексу України:

1. Залежно від ступеня тяжкості злочини поділяються на злочини невеликої тяжкості, середньої тяжкості, тяжкі та особливо тяжкі.

5. Тяжким злочином є передбачене цим Кодексом діяння (дія чи бездіяльність), за вчинення якого передбачене основне покарання у виді штрафу в розмірі не більше двадцяти п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення волі на строк не більше десяти років.

Відповідно до ч. 2 ст. 364 Кримінального Кодексу України: відноситься до тяжких. Підставою застосування до підозрюваної ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту є наявність ризиків, визначених п. 1, п. 2, п. 3, п. 4, п. 5 ч. 1 ст. 177 КПК України, які дають підстави вважати, що ОСОБА_5 може переховуватися від органів досудового розслідування та суду, оскільки перебуваючи на волі підозрювана ОСОБА_5 , через усвідомлення втрати свободи на тривалий строк позбавлення волі, а кримінальна відповідальність за кримінальне правопорушення, яке їй інкриміноване передбачає позбавлення волі на строк до шести років, а тому ОСОБА_5 може ухилятися від слідства та суду, що унеможливлює своєчасне виконання процесуальних рішень та призначення їй кримінального покарання за скоєне кримінальне правопорушення.

Окрім цього, враховуючи той факт, що ОСОБА_5 ніде не працює та не має законних джерел для проживання, що є неспростовним ризиком продовження нею своєї злочинної діяльності.

Підозрювана ОСОБА_5 може знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, оскільки підозрювана ОСОБА_5 , а перебуваючи на волі, може вчинити будь-які дії направлені на знищення предметів, речей та документів, що матимуть доказове значення по даному кримінальному провадженню.

Підозрювана ОСОБА_5 може незаконно впливати на свідків у цьому кримінальному провадженні.

Так як, підозрюваній ОСОБА_5 відомі свідки у даному кримінальному провадженню, завідуючі харчоблоками навчальних закладів, особи, які доставляли продукти харчування тощо. Зміна показань свідків на користь підозрюваного унеможливить якісне проведення досудового розслідування та позбавить можливості притягти винну особу до кримінальної відповідальності.

Підозрювана ОСОБА_5 може перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, а саме не виконувати покладені на неї процесуальні обов`язки, вчиняти спроби будь-якого іншого перешкоджання здійсненню кримінального провадження, не виконувати процесуальні рішенні, у тому числі вироку суду, оскільки підозрювана є працездатною, має задовільний стан здоров`я, підозрювана у трудових правовідносинах не перебуває, постійних джерел до існування не має.

Відповідно до п. 5 ст. 9 КПК України кримінальне процесуальне законодавство України застосовується з урахуванням практики Європейського суду з прав людини.

Відповідно до ст.178 КПК України при вирішенні питання про обрання запобіжного заходу суд зобов`язаний оцінити в сукупності всі обставини, в тому числі: вагомість наявних доказів про вчинення обвинуваченим кримінального правопорушення, тяжкість покарання, що загрожує відповідній особі у разі визнання винуватим у кримінальному правопорушенні, вік та стан здоров`я, міцність соціальних зв`язків, наявність у підозрюваного місця роботи або навчання, його репутацію, майновий стан, наявність судимостей, наявність повідомлення про підозру у вчиненні іншого тяжких та особливо тяжких кримінальних правопорушень, розмір майнової шкоди, у завданні якої підозрюється, тощо.

Враховуючи зазначені вище ризики і наявність обґрунтованої підозри, застосування до ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді цілодобового домашнього арешту є найбільш прийнятним, а інші більш м`які запобіжні заходи не здатні усунути ризики, передбачені ст. 177 КПК України з наступних причин:

- особисте зобов`язання - не можливо застосувати у зв`язку з тим, що ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, яке відносяться до категорії тяжких злочинів.

- особиста порука - на адресу слідчого відділу та прокуратури не надходили для розгляду письмові звернення осіб, які поручаються за ОСОБА_5 ;

- застава - слідчому чи прокурору не надходили заяви або клопотання від підозрюваної ОСОБА_5 рідних або інших осіб про врахування можливостей внесення грошових коштів на спеціальний рахунок, визначений у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України при звернені слідчого, прокурора до слідчого судді з клопотанням про застосування запобіжного заходу. Крім того, не здобуто достатніх відомостей про наявність офіційного джерела прибутку у підозрюваного. Відповідно до п. 5 ч. 4 ст. 183 КПК України слідчий суддя при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, враховуючи підстави обставин, передбачені ст.ст. 177, 178 цього кодексу, має право не визначити розмір застави у кримінальному провадженні, щодо особливо тяжкого злочину у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів

У разі застосування до підозрюваної ОСОБА_5 більш м`якого запобіжного заходу, не пов`язаного з цілодобовим домашнім арештом, неможливо запобігти вищевказаним ризикам, оскільки всі вони передбачають вільне пересування, що дає можливість вчинити дії вказані у наведених ризиках, тим самим негативно вплинути на повне, об`єктивне та всебічне встановлення істини у кримінальному провадженні.

Застосовуючи, щодо підозрюваної ОСОБА_5 запобіжний захід у виді домашнього арешту відповідно до ч. 5 ст. 194 КПК України покласти на неї такі обов`язки: прибувати до слідчого, прокурора, суду за викликом; не відлучатися із населеного пункту, в якому вона зареєстрована, проживає чи перебуває без дозволу слідчого, прокурора або суду; повідомляти слідчого, прокурора, суд про зміну місця свого проживання; здати на зберігання слідчому свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну; утримуватися від спілкування з свідками, іншими підозрюваними у кримінальному провадженні, за виключенням як за ініціативою слідчого чи прокурора в їх присутності.

В судовому засіданні прокурор та слідчий підтримали клопотання.

Підозрювана та захисник проти задоволення клопотання заперечували, просили обрати запобіжний захід у виді особистого зобов"язання.

Заслухавши пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали справи, слідчий суддя вважає, що клопотання підлягає задоволенню.

Згідно зі змістом ст.ст. 131-132 КПК України, запобіжні заходи є заходами забезпечення кримінального провадження і застосовуються на підставі ухвали слідчого судді або суду. Згідно ст. 177 КПК України, метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків.

Відповідно до ч.1 ст.194КПК України під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про:

1) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним кримінального правопорушення;

2) наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор;

3) недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

У ході розгляду клопотання встановлено, що ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого, ч. 4 ст. 186 КК України і подане слідчим клопотання відповідає вимогам ст.ст.183, 184 КПК України.

Відповідно до вимог ст.181КПК України домашній арешт полягає в забороні підозрюваному, обвинуваченому залишати житло цілодобово або у певний період доби. Домашній арешт може бути застосовано до особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину, за вчинення якого законом передбачено покарання у виді позбавлення волі. Строк дії ухвали слідчого судді про тримання особи під домашнім арештом не може перевищувати двох місяців.

З огляду на викладене та з метою забезпечення виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків і запобігання зазначеному вище ризику до підозрюваноїслід застосувати запобіжний захід у вигляді нічого домашнього арешту.

Керуючись вимогами ст. ст., 181, 184, 194, 195 КПК України,

УХВАЛИВ:

Клопотання старшого слідчого у кримінальному провадженні старшого слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Полтавській області підполковника поліції ОСОБА_6 про обрання міри запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту відносно: ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 - задовольнити.

Застосувати поматеріалах досудовогорозслідування,внесеного доЄдиного реєструдосудових розслідуваньза №42021172060000198від 25.11.2021,за ознакамикримінальних правопорушень,передбачених ч.2ст.191,ч.2ст.364,ч.4ст.191КК Українивідносно підозрюваної ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,яка народиласьу с.Камянка,Виборгського району,Ленінградської області,РФ,громадянки України,зареєстрованої тапроживаючої заадресою: АДРЕСА_1 -запобіжний західу виглядідомашнього арештув нічнийперіод доби, а саме з 23 год. 00 хв. по 06 год. 00 хв. строком на 2 місяці.

Покласти на підозрювану ОСОБА_5 наступні обов`язки:

прибувати до слідчого, прокурора, суду за їх викликом (телефонним дзвінком або надсилання письмової повістки про виклик);

не відлучатись з постійного місця проживання, без дозволу слідчого, прокурора або суду; повідомляти слідчого, прокурора, суд про зміну місця свого проживання та роботи; здати на зберігання слідчому свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну; утримуватися від спілкування з свідками, потерпілими,у кримінальному провадженні, за виключенням як за ініціативою слідчого чи прокурора в їх присутності.

Зобов`язати працівників Полтавського РУП ГУНП в Полтавській області, поставлення підозрюваної ОСОБА_5 на облік, як особу відносно якої обрано запобіжний захід у вигляді домашнього арешту, про що повідомити слідчому.

Надати право працівникам СУ ГУНП в Полтавській області по кримінальному провадженні №42021172060000198 від 25.11.2021, з`являтися в житло підозрюваної ОСОБА_5 з метою контролю за її поведінкою та за необхідності вимагати надати усні чи письмові пояснення з питань, пов`язаних із виконанням покладених на неї зобов`язань.

Контроль за виконанням ухвали суду покласти на слідчого та прокурора.

Строк дії ухвали в межах досудового рослідування.

Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Ухвала може бути оскаржена до Полтавського апеляційного суду протягом 5 діб з моменту оголошення.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення21.11.2023
Оприлюднено22.11.2023
Номер документу115048893
СудочинствоКримінальне
Сутьобрання міри запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту відносно: ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1

Судовий реєстр по справі —554/1022/22

Ухвала від 08.01.2024

Кримінальне

Полтавський апеляційний суд

Томилко В. П.

Ухвала від 21.12.2023

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Бугрій В. М.

Ухвала від 21.11.2023

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Бугрій В. М.

Ухвала від 26.07.2023

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Бугрій В. М.

Ухвала від 12.05.2023

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Бугрій В. М.

Ухвала від 01.05.2023

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Бугрій В. М.

Ухвала від 01.05.2023

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Бугрій В. М.

Ухвала від 01.05.2023

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Бугрій В. М.

Ухвала від 01.05.2023

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Бугрій В. М.

Ухвала від 24.04.2023

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Бугрій В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні