Герб України

Постанова від 23.11.2023 по справі 480/1947/23

Другий апеляційний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 листопада 2023 р. Справа № 480/1947/23Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Кононенко З.О.,

Суддів: Калиновського В.А. , Мінаєвої О.М. ,

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Сумського окружного адміністративного суду від 26.06.2023, головуючий суддя І інстанції: С.М. Гелета, вул. Герасима Кондратьєва, 159, м. Суми, 40021, повний текст складено 26.06.23 по справі № 480/1947/23

за позовом ОСОБА_1

до Сумської філії Харківського національного університету внутрішніх справ , Харківського національного університету внутрішніх справ

про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулася до суду з позовною заявою до Сумської філії Харківського національного університету внутрішніх справ, і просила суд:

- визнати протиправними дії Сумської філії Харківського національного університету внутрішніх справ, що полягають у не нарахуванні ОСОБА_1 додаткової грошової винагороди передбаченої Постановою КМУ №168, за період з 24.02.2022 по 28.02.2022 включно;

- зобов`язати Сумську філію Харківського національного університету внутрішніх справ, нарахувати та виплатити ОСОБА_1 додаткову грошову винагороди передбачену п. 1 Постанови КМУ №168, за період з 24.02.2022 по 28.02.2022 включно, виходячи з розміру додаткової винагороди 30000,00 гривень на місяць;

- визнати протиправними дії Сумської філії Харківського національного університету внутрішніх справ, що полягають у не нарахуванню та не виплаті ОСОБА_1 додаткової грошової винагороди у розмірі 30000,00 гривень, передбаченої п. 1 Постанови КМУ №168, за період з 01.07.2022 по 18.07.2022 включно;

- зобов`язати Сумську філію Харківського національного університету внутрішніх справ, нарахувати та виплатити ОСОБА_1 додаткову грошову винагороду виходячи з розміру 30000,00 гривень на місяць, передбачену п. 1 Постанови КМУ №168, за період з 01.07.2022 по 18.07.2022 включно;

- визнати протиправними дії Сумської філії Харківського національного університету внутрішніх справ, що полягають у не нарахуванню ОСОБА_1 додаткової грошової винагороди у розмірі до 30000,00 гривень, передбаченої п. 1 Постанови КМУ №168, з урахуванням змін внесених Постановою КМУ №793, за період з 19.07.2022 по 30.11.2022 включно;

- зобов`язати Сумську філію Харківського національного університету внутрішніх справ, нарахувати та виплатити ОСОБА_1 додаткову грошову винагороду у розмірі до 30000,00 гривень, передбаченої п. 1 Постанови КМУ №168, з урахуванням змін внесених Постановою КМУ №793, за період з 19.07.2022 по 30.11.2022 включно.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач проходить службу в Сумському центрі первинної професійної підготовки Академія поліції (м. Суми) Сумської філії Харківського національного університету внутрішніх справ, на посаді викладача та має спеціальне звання старший лейтенант поліції. У період дії воєнного стану приймала безпосередню участь у збереженні територіальної цілісності України на території міста Суми та Сумської області. У порушення вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. №168, зі змінами та доповненнями внесеними Постановою від 07.07.2022 №793, відповідачем не виплачувалася додаткова винагорода у передбачених розмірах. Так за період з 24.02.2022 по 28.02.2022 включно позивачу взагалі не було нараховано та виплачено додаткову винагороду в розмірі 30000 грн. на місяць, а починаючи з липня 2022 року додаткова винагорода передбачена постановою КМУ №168 в розмірі 30000грн. позивачу не виплачується взагалі. Позивач вважає такі дії відповідача протиправним, у зв`язку із чим звернулась до суду за захистом своїх прав.

Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 26.06.2023 року відмовлено у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Сумської філії Харківського національного університету внутрішніх справ, Харківського національного університету внутрішніх справ про визнання протиправними дії Сумської філії Харківського національного університету внутрішніх справ про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, ОСОБА_1 подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на незаконність та необґрунтованість судового рішення, прийняття його з порушенням норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення Сумського окружного адміністративного суду від 26.06.2023 року та прийняти нове, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги посилається на те, що в позові як підставу заявлених позовних вимог зазначено невідповідність вимогам ст.58 Конституції України положень підпункту 9 пункту 14 Порядку, затвердженого наказом МВС №775 від 28.11.2022, в частині його застосовування з 01 липня 2022 року. Зазначає, що Постанова КМУ №168 та Постанова КМУ №793 не містили положення про зупинення нарахування і виплати додаткової грошової винагороди до моменту затвердження Порядку. Крім того, ці постанови не встановлювали додаткових вимог для отримання винагороди, окрім наявності статусу поліцейського.

Вказує, що за весь спірний період на позивачку, як на поліцейського, розповсюджувалися всі соціальні гарантії, визначені законом.

Позивач стверджує, що з огляду на конституційно гарантований принцип незворотності нормативно-правових актів у часі в силу прямих приписів статті 58 Конституції України, слід дійти висновку, що у період до 19.07.2022 редакція п.1 Постанови № 168 передбачала фіксовану суму, а тому саме такою редакцією у спірний період з 24.02.2022 по 18.07.2022 відповідач повинен був керуватися для здійснення виплати додаткової винагороди. З 19.07.2022 року по 01.12.2022 року відповідач мав застосовувати редакцію п.1 Постанови №168, з урахуванням змін, внесених наказом №793 (до 30 000,00 грн. пропорційно в розрахунку на місяць), лише з дня набрання чинності Наказом МВС №775 - 01.12.2022 року позивачка втратила право на отримання додаткової винагороди.

Зауважує, що зміни нормативного регулювання спірних правовідносин, які звузили права позивачки на отримання додаткової винагороди, набрали законної сили саме 01.12.2022 і в силу прямої дії Конституції України не мають зворотної дії в часі.

Апелянт також звертає увагу, що до матеріалів справи долучений лист Департаменту фінансово-облікової політики Міністерства Внутрішніх Справ України від 30.09.2022 року №Ш-11990/15, наданий на звернення представника позивачки та безпосередньо стосується спірних правовідносин.

Наголошує, що поліцейським, відрядженим до закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, що здійснюють підготовку поліцейських, виплата додаткової винагороди здійснюється на підставі наказу ректора відповідного закладу.

Відповідачі не скористалися своїм правом на подання відзиву до Другого апеляційного адміністративного суду на апеляційну скаргу позивача.

На підставі положень п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) справа розглянута в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що наказом Харківського національного університету внутрішніх справ від 28.02.2020 №89 (а.с. 70) ОСОБА_1 призначено на посаду фахівця відділення забезпечення діяльності Сумського центру первинної професійної підготовки Академія поліції (м. Суми) Сумської філії Харківського національного університету внутрішніх справ.

Наказом ХНУВС від 10.05.2022 № 172 о/с (а.с. 49) ОСОБА_1 призначено на посаду провідного фахівця відділення забезпечення діяльності Сумського центру первинної професійної підготовки Академія поліції (м. Суми) Сумської філії Харківського національного університету внутрішніх справ.

Відповідно до наказів директора Сумської філії Харківського університету внутрішніх справ № 7 о/с від 23.03.2022, № 17 о/с від 19.04.2022, № 31 о/с від 24.05.2022, № 41 о/с від 24.06.2022 ОСОБА_1 на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану" виплачено додаткову винагороду у розмірі 30000,00 грн. за березень 2022, квітень 2022, травень 2022 та червень 2022 р. (а.с. 67-68).

Наказом директора Сумської філії Харківського університету внутрішніх справ № 103 о/с від 09.12.2022, ОСОБА_1 на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану" виплачено додаткову винагороду у розмірі 5000,00 грн за період з 26 по 30 червня 2022 (а.с. 69).

Відповідно до розрахунку нарахованого та виплаченого грошового забезпечення позивача з лютого 2022 р. по листопад 2022р., позивачу було виплачено додаткову винагороду 30000,00 грн. за період з березня по червень 2022 рік, а за лютий 2022р., та за період з липня по листопад 2022р. додаткова винагорода позивачу не нараховувалася та не виплачувалася (а.с.54).

Листом від 30.09.2022 №Ш-11990/15 Сумською філією ХНУВС надано відповідь, у якій зазначається про те, що Кабінетом Міністрів України постановою №793 від 07.07.2022 Про внесення змін до постанови КМУ від 28.02.2022 №168 внесені наступні зміни, зокрема, у пункті 1: в абзаці першому слова і цифри додаткова винагорода у розмірі 30000,00 гривень щомісячно замінити словами і цифрами додаткова винагорода у розмірі до 30000,00 гривень пропорційно в розрахунку на місяць. Крім того, було доповнено постанову пунктом 2-1 такого змісту: 2-1. Установити, що порядок і умови додаткової винагороди, а також одноразової грошової допомоги передбаченої цією постановою, визначаються керівниками відповідних міністерств та державних органів.

Сумська філія ХНУВС зазначає, що порядок та умови виплати додаткової винагороди поліцейським під час дії воєнного стану, які є відрядженими до державних установ на день звернення позивача не затверджений. До затвердження вищевказаного Порядку відсутні правові підстави для виплати додаткової винагороди в розмірі до 30000,00 гривень пропорційно в розрахунку на місяць відрядженим поліцейським відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168 (а.с. 9).

Позивач вважає протиправною невиплату додаткової винагороди за період з 24.02.2022 по 28.02.2022 та з 01.07.2022 по 30.11.2022 , у зв`язку із чим звернулася до суду з даним позовом.

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з відсутності у відповідача обов`язку нарахувати та виплатити позивачці грошову додаткову винагороду, передбачену постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 №168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану" з 24.02.2022 по 28.02.2022 та з липня 2022 року по листопад 2022 року.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відмову у задоволенні позову, з огляду на наступне.

Відповідно до вимог ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові засади організації та діяльності Національної поліції України, статус поліцейських, а також порядок проходження служби в Національній поліції України, врегульовано Законом України «Про Національну поліцію» від 02.07.2015 року №580-VIII (далі по тексту - Закон №580-VIII).

Відповідно до ст.2 Закону №580-VIII завданнями поліції є надання поліцейських послуг у сферах: забезпечення публічної безпеки і порядку; охорони прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави; протидії злочинності; надання в межах, визначених законом, послуг з допомоги особам, які з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги.

Статтею 8 Закону №580-VIII встановлено, що поліція діє виключно на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України. Під час дії воєнного стану поліція діє згідно із призначенням та специфікою діяльності з урахуванням тих обмежень прав і свобод громадян, а також прав і законних інтересів юридичних осіб, що визначаються відповідно до Конституції України та Закону України Про правовий режим воєнного стану.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст.94 Закону №580-VIII поліцейські отримують грошове забезпечення, розмір якого визначається залежно від посади, спеціального звання, строку служби в поліції, інтенсивності та умов служби, кваліфікації, наявності наукового ступеня або вченого звання.

Згідно зі ст.71 Закону №580-VIII поліцейські за їхньою згодою можуть бути відряджені до органів державної влади, установ та організацій із залишенням на службі в поліції, але зі звільненням із займаної посади з подальшим призначенням на посади відповідно до переліку посад, які можуть бути заміщені поліцейськими в державних органах, установах та організаціях, що затверджується Президентом України. За відрядженими до органів державної влади, установ та організацій поліцейськими та членами їхніх сімей зберігаються всі гарантії та пільги, визначені законом для такої категорії осіб.

Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 06.04.2016 року №260 затверджено Порядок та умови виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та здобувачам вищої освіти закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, що здійснюють підготовку поліцейських (далі по тексту - Порядок №260).

Згідно з п.п. 3, 13, 15 розділу І Порядку №260 грошове забезпечення поліцейських визначається залежно від посади, спеціального звання, стажу служби в поліції, інтенсивності та умов служби, кваліфікації, наукового ступеня або вченого звання.

До складу грошового забезпечення входять: 1) посадовий оклад; 2) оклад за спеціальним званням; 3) щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер); 4) премії; 5)одноразові додаткові види грошового забезпечення.

Виплата грошового забезпечення поліцейським та здобувачам ЗВО здійснюється щомісяця з 25 числа по останній день місяця за поточний місяць.

Згідно з ч.ч. 2, 3 ст.24 Закону №580-VIII у разі виникнення загрози державному суверенітету України та її територіальної цілісності, а також у ході відсічі збройної агресії проти України органи та підрозділи, що входять до системи поліції, відповідно до законодавства України беруть участь у виконанні завдань територіальної оборони, забезпеченні та здійсненні заходів правового режиму воєнного стану у разі його оголошення на всій території України або в окремій місцевості.

У ході забезпечення та здійснення заходів правового режиму воєнного стану у разі його оголошення на всій території України або в окремій місцевості, виконання завдань територіальної оборони органи та підрозділи, що входять до системи поліції та дислокуються в межах Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, області, міста Києва, підпорядковуються відповідному начальнику Головного управління Національної поліції в Автономній Республіці Крим та місті Севастополі, області, місті Києві.

Відповідно до ч.1 ст.10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» у період дії воєнного стану не можуть бути припинені повноваження Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Національного банку України, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, судів, органів прокуратури, органів, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність, досудове розслідування, розвідувальних органів та органів, підрозділи яких здійснюють контррозвідувальну діяльність.

Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 №64/2022 (затвердженим Законом України від 24.02.2022 №2102-ІХ) введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року, який Указом Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 01.05.2023 (затвердженим Законом № 3057-IX від 02.05.2023) продовжено з 05 години 30 хвилин 20 травня 2023 року строком на 90 діб.

На виконання Указів Президента України від 24 лютого 2022 року №64 "Про введення воєнного стану в Україні" та №69 "Про загальну мобілізацію", Кабінетом Міністрів України 28.02.2022 року прийнята постанова №168, пунктом 1 якої (в первісній редакції) установлено, що на період дії воєнного стану військовослужбовцям Збройних Сил, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Головного управління розвідки Міністерства оборони, Національної гвардії, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, Державної спеціальної служби транспорту, військовим прокурорам Офісу Генерального прокурора, особам рядового і начальницького складу Державної служби з надзвичайних ситуацій, співробітникам Служби судової охорони, особам начальницького складу управління спеціальних операцій Національного антикорупційного бюро та поліцейським виплачується додаткова винагорода в розмірі 30 000 гривень щомісячно (крім військовослужбовців строкової служби), а тим з них, які беруть безпосередню участь у бойових діях або забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів (у тому числі військовослужбовцям строкової служби), - розмір цієї додаткової винагороди збільшується до 100 000 гривень в розрахунку на місяць пропорційно часу участі у таких діях та заходах.

Виплата такої додаткової винагороди здійснюється на підставі наказів командирів (начальників).

Пунктом 5 зазначеної постанови передбачено, що вона набирає чинності з моменту опублікування застосовується з 24.02.2022 року.

Постановою Кабінету Міністрів України №350 від 22.03.2022 року до постанови №168 були внесені зміни, згідно з якими абзац перший пункту 1 після слів та поліцейським доповнено словами, а також особам рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби, які несуть службу в органах і установах зазначеної Служби, що розташовані в межах адміністративно-територіальних одиниць, на території яких надається допомога в рамках Програми єПідтримка. Постанова набирала чинності з дня її опублікування та застосовується з 24.02.2022 року.

Отже, за змістом вказаних нормативно-правових актів, з 24.02.2022 року у поліцейських, які проходять службу у підрозділах, що розташовані в межах адміністративно-територіальних одиниць, на території яких надається допомога в рамках Програми єПідтримка, виникло право на отримання додаткової винагороди в розмірі 30 000 гривень щомісячно. А ті поліцейські, які беруть безпосередню участь у бойових діях або забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів, мають право на отримання додаткової винагороди в розмірі 100 000 гривень в розрахунку на місяць пропорційно часу участі у таких діях та заходах.

Втім, постановою Кабінету Міністрів України №754 від 01.07.2022 року до постанови Кабінету Міністрів України №168 від 28.02.2022 року були внесені зміни, відповідно до яких в абзаці першому пункту 1 слова «які несуть службу в органах і установах зазначеної Служби, що розташовані в межах адміністративно-територіальних одиниць, на території яких надається допомога в рамках Програми єПідтримка» замінено словами «які несуть службу в органах і установах зазначеної Служби в межах територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні)».

Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України №754 від 01.07.2022 року установлено, що ця постанова набирає чинності з дня її опублікування та застосовується з 01.06.2022 року.

За матеріалами справи, Сумською філією Харківського національного університету внутрішніх справ з березня по червень 2022 р. було нараховано та виплачено позивачу додаткову винагороду в розмірі 30000 грн., що підтверджується розрахунком нарахованого та виплаченого грошового забезпечення позивача з лютого 2022 р. по листопад 2022р. (а.с.54), зазначені обставини не є спірними.

Разом із тим 07.07.2022 Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №793, якою, зокрема:

- у пункті 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 168 в абзаці першому слова і цифри додаткова винагорода в розмірі 30000 гривень щомісячно замінено словами і цифрами додаткова винагорода в розмірі до 30000 гривень пропорційно в розрахунку на місяць;

- доповнено постанову Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 168 пунктом 2-1 такого змісту: Установити, що порядок і умови виплати додаткової винагороди, а також одноразової грошової допомоги, передбачених цією постановою, визначаються керівниками відповідних міністерств та державних органів.

Станом на час звернення позивача до Сумської філії Харківського національного університету внутрішніх справ із відповідними запитами (у вересні 2022р.), керівником відповідного міністерства та державних органів, які б визначати Порядок та умови виплати додаткової винагороди поліцейським на період дії воєнного стану ухвалено не було.

На час звернення позивачки до суду та розгляду даної справи, наказом Міністерства внутрішніх справ України №775 від 28.11.2022 року затверджено Порядок та умови виплати додаткової винагороди поліцейським на період дії воєнного стану, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 01.12.2022 за № 1514/38850 (далі по тексту Порядок №775).

Ці Порядок та умови визначають механізм і умови виплати на період дії воєнного стану додаткової винагороди поліцейським, передбаченої пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану».

Пунктом 2 Порядку визначено, що на період дії воєнного стану поліцейським виплачується додаткова винагорода в розмірі до 30000 гривень пропорційно в розрахунку на місяць, а тим із них, які беруть безпосередню участь у бойових діях або забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії (далі - бойові дії та заходи), перебуваючи безпосередньо в районах проведення воєнних (бойових) дій у період здійснення зазначених заходів, ця винагорода збільшується до 100000 гривень у розрахунку на місяць пропорційно часу участі в таких діях та заходах.

Пунктом 3 Порядку вказано виконання яких саме завдань поліцейськими вважається безпосередньою участю в бойових діях та заходах.

Пункт 5 затвердженого Порядку містить вичерпний перелік документів, що підтверджують безпосередню участь поліцейських у бойових діях та заходах.

Відповідно до абз.2, 4 п.8 Порядку додаткова винагорода виплачується поліцейським, відрядженим до закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, що здійснюють підготовку поліцейських, до 30 червня 2022 року. Додаткова винагорода особам, зазначеним у цьому пункті, виплачується за рішенням керівника відповідного закладу або установи на підставі його наказу.

Також, п.п. 9 п.14 Порядку передбачено, що додаткова винагорода не виплачується за умов, якщо поліцейські: 9) відряджені до державних органів, установ та організацій, крім тих, які залучаються в установленому порядку до безпосереднього виконання повноважень поліції.

При цьому, наказом МВС України №775 від 28.11.2022 року зазначено, що цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування, крім пункту 8 Порядку та умов, який застосовується з 24 лютого 2022 року, підпункту 9 пункту 14 Порядку, який застосовується з 01 липня 2022 року.

Таким чином, пункт 8 Порядку застосовується з 24 лютого 2022 року, підпункт 9 пункту 14 Порядку застосовується з 01 липня 2022 року.

За цим, додаткова винагорода у розмірі 30 000 грн. виплачується поліцейським, відрядженим до закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, що здійснюють підготовку поліцейських, до 30.06.2022 року, з 01.07.2022 року така допомога виплачується лише у випадку, якщо такі поліцейські залучаються в установленому порядку до безпосереднього виконання повноважень поліції та за наявності підтверджуючих документів.

Судом встановлено, що позивачка є поліцейським, відрядженим до закладу вищої освіти із специфічними умовами навчання, що здійснюють підготовку поліцейських та основним завданням позивачки, яка перебуває на посаді провідного фахівця відділення забезпечення діяльності Сумського центру первинної професійної підготовки "Академія поліції" (м. Суми) Сумської філії Харківського національного університету внутрішніх справ.

В матеріалах справи відсутні докази того, що в спірні періоди позивачка за рішенням керівника поліції залучалася в установленому порядку до безпосереднього виконання повноважень поліції.

При цьому, керівник навчального закладу, до якого відряджена позивачка не наділений повноваженнями доручати позивачці виконувати функції поліцейського, оскільки відповідно вимог ч.7 ст.71 Закону України «Про Національну поліцію» такими повноваженнями наділений лише керівник поліції.

Жодних наказів чи доручень керівництва ГУ НП в Сумській області щодо залучення викладачів чи інспекторів Сумського центру первинної професійної підготовки Академії поліції до виконання обов`язків, функцій та повноважень поліції, суду не надано.

Разом з тим, суд зазначає, що виходячи із аналізу перелічених норм законодавства, право на отримання спірної додаткової грошової винагороди пов`язано не тільки із статусом поліцейського, а із безпосереднім виконання повноважень поліції.

Наявні в матеріалах справи графіки несення служби відповідальних від керівництва Сумського центру первинної професійної підготовки Академії поліції свідчать про те, що позивачка виконувала виключно обов`язки по чергуванню в Сумському центрі первинної професійної підготовки Академії поліції (м.Суми) та не підтверджують виконання позивачкою обов`язків, повноважень чи функцій поліції (а.с. 10-17).

Отже, за період з липня 2022 року в матеріалах справи відсутні будь-які докази того, що у позивачки є право на отримання додаткової винагороди у розмірі до 30 000 гривень, тому позовні вимоги про визнання протиправними дій відповідача, що полягають у не нарахуванні та не виплаті позивачці додаткової грошової винагороди, передбаченої постановою КМУ №168, за період з 01.07.2022 року по 31.11.2022 року, є такими, що не підлягають задоволенню.

При цьому, колегія суддів вважає необґрунтованими доводи апелянта про те, що Порядок №775 набирає чинності з дня його офіційного опублікування, тобто 01 грудня 2022 року, оскільки у п.3 даного Порядку №775 передбачено виключення, а саме щодо п.8 Порядку №775 та умов, який застосовується з 24 лютого 2022 року, пп.9 п.14 Порядку та умов, який застосовується з 01 липня 2022 року, пп.10 п.14 Порядку та умов, який застосовується з 01 травня 2022 року.

Посилання позивачки на лист Департаменту фінансово-облікової політики Міністерства Внутрішніх Справ України від 30.09.2022 року №Ш-11990/15, колегія суддів приймає до уваги, оскільки лист не є нормою права та не може бути покладений в основу вирішення правовідносин між позивачем та відповідачем.

Доводи позивачки про безпідставне не нарахування та не виплату додаткової грошової винагороди, передбаченої п.1 Постанови КМУ №168, у період з 24.02.2022 по 28.02.2022 включно, виходячи з розміру додаткової грошової винагороди 30 000 гривень на місяць, колегія суддів вважає безпідставними, оскільки матеріалами справи, зокрема, розрахунком нарахованого та виплаченого грошового забезпечення позивачки, вбачається факт нарахування та виплати додаткової грошової винагороди на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 №168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану", за спірний період.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Як вбачається з ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Суд першої інстанції належним чином оцінив надані докази і на підставі встановленого, обґрунтовано відмовив у задоволенні позову.

Відповідно до ч.1 ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Колегія суддів вважає, що рішення Сумського окружного адміністративного суду від 26.06.2023 року по справі №480/1947/23 відповідає вимогам ст. 242 КАС України, а тому відсутні підстави для його скасування та задоволення апеляційних вимог позивача.

Згідно ч. 1 ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення фактичних обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.

Керуючись ст. ст. 311, 315, 321, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - залишити без задоволення.

Рішення Сумського окружного адміністративного суду від 26.06.2023 по справі № 480/1947/23 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Головуючий суддя (підпис)З.О. Кононенко Судді(підпис) (підпис) В.А. Калиновський О.М. Мінаєва

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.11.2023
Оприлюднено27.11.2023
Номер документу115143470
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них

Судовий реєстр по справі —480/1947/23

Постанова від 23.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 25.09.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 25.09.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 25.09.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 04.08.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Рішення від 26.06.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Ухвала від 12.05.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Ухвала від 02.05.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Ухвала від 09.03.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні