Ухвала
від 24.11.2023 по справі 480/6906/23
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

24 листопада 2023 року Справа № 480/6906/23

Сумський окружний адміністративний суд у складі судді - Бондаря С.О., розглянувши в приміщенні суду в м. Суми клопотання представника відповідача про закриття провадження у справі за позовом Керівника Окружної прокуратури міста Суми в інтересах держави Управління державного архітектурно-будівельного контролю Сумської міської ради до ОСОБА_1 , треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю "Набережне", ОСОБА_2 про зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Керівник Окружної прокуратури міста Суми в інтересах держави в особіУправління державного архітектурно-будівельного контролю Сумської міської ради, звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовом до ОСОБА_1 про зобов`язання знести самочинно збудоване нерухоме майно - двоповерхову будівлю літ. "В", що знаходиться у дворі будинку АДРЕСА_1 .

Представник відповідача - адвокат Моісеєнко В.В. подав клопотання про закриття провадження у справі, яке обґрунтовує тим, що адміністративний позов прокурора в інтересах держави в особі УДАБК Сумської міської ради про знесення самочинно збудованого нерухомого майна - двоповерхової будівлі літ. «В», розташованої у дворі будинку АДРЕСА_1 , заявлено з метою звільнення земельної ділянки кадастровий номер 5910136600:21:011:0037, що перебуває у комунальній власності Сумської міської територіальної громади, а тому даний позов підлягає розгляду судом в порядку господарського чи цивільного судочинства.

Керівник Окружної прокуратури міста Суми подав заперечення на клопотання про закриття провадження у справі, в якому з посиланням на постанову Великої Палати Верховного Суду від 15.11.2006 у справі №802/1318/15-а зазначає, що спір у даній справі не має ознак приватноправового та підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства.

Суд, дослідивши матеріали справи, вивчивши доводи вказаного клопотання та заперечень, зазначає наступне.

Відповідно до статті 131-1 Конституції України прокуратура здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Згідно з ч. 3 ст. 53 КАС України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.

Відповідно до частин 4 та 5 ст. 53 КАС України прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. У разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

Частиною 3 статті 23 Закону України "Про прокуратуру" визначено, що прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Отже, з аналізу вказаних правових норм вбачається, що здійснення прокурором конституційної функції представництва інтересів держави в суді спрямоване на захист саме державних інтересів.

В позовній заяві прокурор зазначив, що ОСОБА_1 здійснено будівництво двоповерхової будівлі без правовстановлюючого документа на земельну ділянку, за відсутності дозвільних документів на будівництво, а також розробленої в установленому законом порядку проектної документації, що є підтвердженням факту самочинно збудованої споруди. Вимоги приписів Управління державного архітектурно-будівельного контролю Сумської міської ради №125, №125/1 від 31.10.2019 про усунення виявлених порушень відповідачем не виконано.

У разі якщо особа в установлений строк добровільно не виконала вимоги, встановлені у приписі, орган державного архітектурно-будівельного контролю подає позов до суду про знесення самочинно збудованого об`єкта та компенсацію витрат, пов`язаних з таким знесенням.

Тому, саме Управління державного архітектурно-будівельного контролю Сумської міської ради наділене повноваженнями у сфері містобудівної діяльності, зокрема щодо пред`явлення до суду позовів про знесення самочинно збудованих об`єктів.

Проте, Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Сумської міської ради перевірка виконання вимог приписів проведена не була, оскільки постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 №303 припинено проведення заходів державного нагляду (контролю) в умовах воєнного стану.

Відтак, прокурор звернутися до суду для захисту інтересів держави в особі Управління державного архітектурно-будівельного контролю Сумської міської ради з позовом до відповідача про знесення самочинно збудованого нерухомого майна на землях комунальної власності.

У свою чергу відповідач вважає, що даний позов підлягає розгляду судом в порядку цивільного чи господарського судочинства, оскільки стосується звільнення земельної ділянки, яка перебуває у комунальній власності.

Суд зазначає, що згідно з пп. 1 ч. 1 ст. 238 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Так, за приписами ч. 4 статті 5 КАС України суб`єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.

Пунктом 5 частини першої статті 19 КАС України визначено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема за зверненням суб`єкта владних повноважень у випадках, коли право звернення до суду для вирішення публічно-правового спору надано такому суб`єкту законом.

Частиною першою ст. 38 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" визначено, що у разі виявлення факту самочинного будівництва об`єкта, перебудова якого з метою усунення істотного відхилення від проекту або усунення порушень законних прав та інтересів інших осіб, істотного порушення будівельних норм є неможливою, посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю видає особі, яка здійснила (здійснює) таке будівництво, припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил з визначенням строку для добровільного виконання припису.

У разі якщо особа в установлений строк добровільно не виконала вимоги, встановлені у приписі, орган державного архітектурно-будівельного контролю подає позов до суду про знесення самочинно збудованого об`єкта та компенсацію витрат, пов`язаних з таким знесенням.

Відтак, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема за зверненням органів державного архітектурно-будівельного контролю про знесення самочинно збудованого об`єкта та компенсацію витрат, пов`язаних з таким знесенням.

Враховуючи викладене, в суду відсутні правові підстави для закриття провадження у даній справі, оскільки спір має бути вирішено в порядку адміністративного судочинства, тому в задоволенні клопотання представника відповідача необхідно відмовити.

Керуючись ст.ст. 238, 248, 256 КАС України, суд,-

У Х В А Л И В:

У задоволенні клопотання представника відповідача - адвоката Моісеєнка Василя Володимировича про закриття провадження у справі - відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею і оскарженню не підлягає.

Суддя С.О. Бондар

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.11.2023
Оприлюднено27.11.2023
Номер документу115175041
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —480/6906/23

Ухвала від 06.01.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Постанова від 25.11.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 19.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 06.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Рішення від 07.12.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

Ухвала від 24.11.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

Ухвала від 24.11.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

Ухвала від 23.11.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні