Ухвала
від 24.11.2023 по справі 480/12269/23
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі

24 листопада 2023 року Справа № 480/12269/23

Суддя Сумського окружного адміністративного суду Прилипчук О.А., перевіривши матеріали позовної заяви Первинної профспілкової організації Сумської обласної дитячої клинічної лікарні до Департамента соціального захисту населення Сумської міської ради про визнання незаконною повідомну реєстрацію змін та її скасування,

В С Т А Н О В И В:

20.11.2023 р. через систему "Електронний суд" до Сумського окружного адміністративного суду через представника Романовську Ю.М. звернулась Первинна профспілкова організація Сумської обласної дитячої клинічної лікарні (40031, м. Суми, вул. Ковпака, 22) з позовною заявою до Департаменту соціального захисту населення Сумської міської ради (40035, м. Суми, вул. Харківська, 35), в якій просить:

- визнати незаконною повідомну реєстрацію змін у "Колективному договір між адміністрацією Сумської обласної дитячої клінічної лікарні і профспілковим комітетом Сумської обласної дитячої клінічної лікарні на 2015-2019 роки", які зареєстровані в "Реєстрі територіальних угод та колективних договорів, змін і доповнень до них" згідно рішення Сумської міської ради №863 від 16.08.2023 та скасувати реєстрацію внесених в Колективний договір змін.

Крім цього, позивач просить звільнити його від сплати судового збору, мотивуючи тим, що Профспілка ППО СОДКЛ є неприбутковою організацією, яка відповідно до положень Податкового Кодексу України, Закону України Про професійні спілки та гарантії їх діяльності, Статуту профспілки здійснює фінансування своєї статутної діяльності за рахунок членських внесків працівників (1% від заробітної плати), які є членами Профспілки підприємства. Водночас, згідно положень Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні та положень Статуту профспілки, грошові кошти на статутну діяльність профспілки витрачаються згідно Кошторису, який приймається заздалегідь, перед початком поточного фінансового року, та який містить всі статті витрат, які заплановано на поточний фінансовий рік. Згідно Кошторису на 2023 рік, який складено та затверджено 15.12.2022 - витрат на подання судових позовів на 2023 рік не передбачено. Та зазначає, що предметом позову є захист соціальних та трудових прав працівників Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради "Обласна дитяча клінічна лікарня".

Розглянувши зазначене клопотання, суд дійшов висновку, що клопотання позивача про звільнення його від сплати судового збору підлягає задоволенню.

Так, позивачем було подано до суду копію кошторису на 2023 рік, який складено та затверджено 15.12.2022, відповідно до якого витрат на подання судових позовів на 2023 рік не передбачено.

Згідно ч.1 ст.133 Кодексу адміністративного судочинства України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Також, відповідно до ч.1 ст.8 Закону України "Про судовий збір" враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: 1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або 2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або 3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.

Так, умови, визначені у пунктах 1 та 2 частини першої статті 8, можуть застосовуватися лише до фізичних осіб, котрі перебувають у такому фінансовому стані, що розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру їх річного доходу, та до фізичних осіб, що мають певний соціальний статус, підтверджений державою, - є військовослужбовцями, батьками, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; одинокими матерями (батьками), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю; особами, які діють в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена.

Щодо третьої умови, визначеної у пункті 3 частини першої статті 8, то законодавець, застосувавши слово або, не визначив можливість її застосування за суб`єктом застосування, в той же час визначив коло предметів спору, коли така умова може застосовуватись, - лише у разі, коли предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю, тобто особистих майнових та особистих немайнових прав фізичних осіб.

Таким чином, положення пунктів 1 та 2 частини першої статті 8 Закону України Про судовий збір не поширюються на юридичних осіб, незалежно від наявності майнового критерію (майнового стану учасника справи - юридичної особи), а положення пункту 3 частини першої статті 8 Закону України Про судовий збір можуть бути застосовані до юридичної особи за наявності майнового критерію, але тільки у справах, визначених цим пунктом, тобто предметом позову у яких є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.

Вказані висновки узгоджуються з правовою позицією, викладеною Верховним Судом у постанові від 14.01.2021 у справі 0940/2276/18.

Суд зазначає, що предметом позову у даній справі є захист соціальних та трудових прав працівників Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради "Обласна дитяча клінічна лікарня".

Враховуючи викладене, суд вважає необхідним звільнити позивача від сплати судового збору на підставі ст. 133 Кодексу адміністративного судочинства України та ст. 8 Закону України "Про судовий збір", враховуючи його майновий стан.

До того ж, відповідно до ч. 2 ст. 49 Кодексу адміністративного судочинства України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

Аналіз вищевказаних норм дає підстави вважати, що необхідною умовою залучення третіх осіб є той факт, що судове рішення у справі може вплинути на права, свободи, інтереси або обов`язки осіб, які не є стороною у справі.

З урахуванням вищевикладеного, суд приходить до висновку, що рішення, прийняте за результатами розгляду даної справи, може вплинути на права, інтереси та обов`язки Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради "Обласна дитяча клінічна лікарня" у зв`язку з чим вважає за необхідне залучити його до участі у даній справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору.

Адміністративний позов відповідає вимогам статей 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України.

З огляду на зазначене, перешкоди для прийняття позовної заяви та відкриття провадження у справі Сумським окружним адміністративним судом відсутні.

Відповідно до ст.ст. 12, 257 КАС України спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.

Враховуючи незначну складність справи, обсяг та характер наданих доказів, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, суд на підставі ст.ст.257 КАС України вважає необхідним розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження, надавши відповідачу строк для подання заперечень щодо розгляду справи за такими правилами.

Згідно з ч.5 ст.262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Клопотань про розгляд справи із повідомленням сторін не надходило.

Крім цього, судом враховано, що при подачі позову через систему "Електронний суд" копія позовної заяви з доданими до неї додатками надіслана відповідачу представником позивача, що підтверджується квитанцією № 324385 про доставку документів до зареєстрованого електронного кабінету користувача ЄСІТС.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 171, 259, 260, ч.5 ст. 262 КАС України, суд -

У Х В А Л И В:

1. Клопотання Первинної профспілкової організації Сумської обласної дитячої клинічної лікарні про звільнення від сплати судового збору при подачі позовної заяви до суду - задовольнити.

Звільнити Первинну профспілкову організацію Сумської обласної дитячої клинічної лікарні від сплати судового збору за подання позовної заяви до Департамента соціального захисту населення Сумської міської ради про визнання незаконною повідомну реєстрацію змін та її скасування.

2. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі № 480/12269/23 за позовом Первинної профспілкової організації Сумської обласної дитячої клинічної лікарні до Департамента соціального захисту населення Сумської міської ради про визнання незаконною повідомну реєстрацію змін та її скасування (Номер категорії справи 113040000).

3. Залучити до участі в розгляді справи № 480/12269/23 за позовом Первинної профспілкової організації Сумської обласної дитячої клинічної лікарні до Департамента соціального захисту населення Сумської міської ради про визнання незаконною повідомну реєстрацію змін та її скасування у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Комунальне некомерційне підприємство Сумської обласної ради "Обласна дитяча клінічна лікарня" (40031, м. Суми, вул. Ковпака, 22, код ЄДРПОУ 03338126).

4. Розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

5. Копію ухвали про відкриття провадження у справі надіслати сторонам. Копію позовної заяви з додатками надіслати третій особі.

6. Згідно з ч. 1 ст.261 Кодексу адміністративного судочинства України встановити відповідачу 15-денний строк для подання відзиву на позов, доказів, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, та 5-денний строк для подання заперечень щодо розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, з дня вручення йому копії ухвали про відкриття провадження у справі.

7. Встановити позивачу 5-денний строк для подання відповіді на відзив відповідача проти позову з дня надіслання (вручення) йому копії такого відзиву та доданих до нього документів.

8. Встановити відповідачу 5-денний строк для подання заперечень щодо наведених позивачем у відповіді на відзив пояснень, міркувань та аргументів з дня надіслання (вручення) йому копії відповіді на відзив та доданих до нього документів.

Відповідно до вимог ч. 3 ст. 162 КАС України, одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду, копія відзиву та доданих до нього документів повинна бути надіслана іншим учасникам справи.

У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами (ч.6 ст.162 КАС України).

Відповідно до ч.4 ст. 159 КАС України неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

9. Встановити третій особі строк для подання письмових пояснень щодо позову - 15 днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження.

Копія письмових пояснень та доданих документів повинна бути надіслана (надана) іншим учасникам справи одночасно з надісланням (наданням) пояснень до суду.

10. Роз`яснити сторонам, що інформацію у справі, що розглядається, можна отримати в мережі Інтернет на офіційному веб-порталі судової влади України на веб-сторінці http://adm.su.court.gov.ua/sud1870/.

11. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

Суддя О.А. Прилипчук

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.11.2023
Оприлюднено27.11.2023
Номер документу115175115
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо охорони праці

Судовий реєстр по справі —480/12269/23

Рішення від 24.06.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.А. Прилипчук

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.А. Прилипчук

Ухвала від 16.02.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.А. Прилипчук

Ухвала від 16.01.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.А. Прилипчук

Ухвала від 24.11.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.А. Прилипчук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні