Р І Ш Е Н Н Я Справа №2-4898-10
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 вересня 2010 року Кіровський районний суд м. Донецька
у складі: судді – Анісімової Н.Д.
при секретарі – Мінченковій С.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Донецьку цивільну справу за позовом: ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі м. Донецька «про визнання дій неправомірними, зобов’язання здійснити перерахунок та виплату пенсії», суд -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся в суд з позовом до Управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі м. Донецька «про визнання дій неправомірними, зобов’язання здійснити перерахунок та виплату пенсії».
Позивач в судове засідання з'явився, позовні вимоги підтримав, суду показав, що він перебуває на обліку та отримує пенсію за віком в Управлінні Пенсійного Фонду України в Кіровському районі м. Донецька. Крім того, він продовжує працювати та отримує заробітну плату. У 2010 році у нього виникло право на перерахунок пенсії за стажем роботи та по заробітної платі. 27.01.2010 року він звернувся з відповідною заявою до Управління Пенсійного Фонду України в Кіровському районі м. Донецька про перерахунок призначеної йому пенсії. Після проведеного перерахунку пенсії стаж роботи враховано по 31.12.2009 рік та склав 33 роки 9 місяців 4 дня, у тому числі стаж роботи за списком №1-27 років 10 місяців 21 день. Заробітна плата врахована за період з 01.07.1991р. по 31.12.1995р. та з 01.07.200р по 31.12.2009р. середній розмір якої склав 3658,90 грн. У зв’язку з проведеним перерахунком розмір нової пенсії склав 3327,81 грн. Вказаний перерахунок пенсії проведений на підставі п. п. 3 п. 11 постанови Кабінету Міністрів України від 28.05.2008 року № 530 згідно з яким перерахунки пенсій у 2009 році проводяться з застосуванням показника заробітної плати (доходу) в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачені страхові внески та яка згідно Закону враховується для обчислення пенсії за 2007 рік (1197,91 грн.). Тобто перерахунок пенсії проводився виходячи з середньої заробітної плати за 2007 рік. Вказані дії відповідача вважає незаконними, оскільки вони протирічать Конституції України, Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування». Так статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. За Преамбулою Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» цей Закон, розроблений відповідно до Конституції України та Основ законодавства України про загальнообов’язкове державне соціальне страхування, визначає принципи, засади та механізм функціонування системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам передбаченим цим Законом. Статтею 58 зазначеного Закону на Пенсійний фонд покладене керівництво та управління солідарною системою, збір, акумуляція та облік страхових внесків, призначення пенсії та підготовка документів для її виплати, забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання, здійснення контролю за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду, вирішення питань, пов’язаних з веденням обліку пенсійних активів застрахованих осі на накопичувальних пенсійних рахунках, здійснення адміністративного управління Накопичувальним фондом та інші функції, передбачені Законом і статутом Пенсійного фонду. Відповідно до ст.. 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» встановлено, що при проведені перерахунку пенсії застосовується показник заробітної плати (доходу) у середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якого сплачені страхові внески, за календарний рік, що передує року звернення за перерахунок пенсії. Тобто у його випадку при перерахунку пенсії відповідачем повинен був застосовуватися показник заробітної плати за 2009 рік, який складає 1650,43 грн. Відповідно до ст.. 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та нормативно – правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй. П. 1 ч. 1 ст. 92 Конституції України передбачено, що виключно законами України визначаються права та свободи людини і громадянина, гарантії цих прав та свобод. За ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень у спосіб, що передбачений Конституцією та Законами України. П. 5 постанови Пленуму Верховного Суду України № 9 від 01.11.1996 року визначено, якщо при розгляді справи буде встановлено, що нормативно – правовий акт який підлягав застосуванню, не відповідає чи суперечить законові, суд зобов’язаний застосувати закон, який регулює ці правовідносини. Просить визнати неправомірними дії Управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі м. Донецька щодо перерахунку призначеної її пенсії та зобов’язати Управління пенсійного Фонду України в Кіровському районі м. Донецька здійснити перерахунок та виплату призначеної її пенсії у відповідності до ст.. 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», згідно з яким при проведенні перерахунку пенсій застосовується показник заробітної плати (доходу) у середньому на застраховану особу в цілому по Україні, з якого сплачені страхові внески, за календарний рік, що передує року звернення за перерахунком пенсії, тобто 2009 рік, який складає 1650,43 грн. починаючи з 01.02.2010 року.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про день та час слухання справи був попереджено у встановленому законом порядку, суду надав заяву про розгляд справи у її відсутності та надала суду заперечення з яких вбачається, що УПФУ в Кіровському районі м. Донецька вважає позовні вимоги безпідставними та необґрунтованими. Відповідно до пп.. 3 п. 11 постанови Кабінету міністрів України № 530 від 28.05.2008 року, у разі коли застрахована особа після призначення пенсії відповідно до Закону продовжувала працювати, проводиться перерахунок пенсії з урахуванням не менш як 24 місяців страхового стажу після призначення (попереднього перерахунку) пенсії незалежно від перерв у роботі. Перерахунок пенсії проводиться із заробітної плати (доходу), з якої була обчислена пенсія, згідно ст.. 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування». За бажанням пенсіонера перерахунок пенсії проводиться із заробітної плати за періоди страхового стажу, зазначені в частині 1 ст. 40 Закону, із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників у середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до Закону враховується для обчислення пенсії за календарний рік, що передує року перерахунку пенсії. При цьому з періоду, за який враховується заробітна плата (дохід) для перерахунку пенсії, період, що настає після призначення пенсії, не підлягає виключенню згідно з абз. 3 ч. 1 ст. 40 Закону. Згідно спільного листа від 11.03.2009 року № 20/0/18-09/039 Міністерства праці та соціальної політики України та Пенсійного фонду України визначення показника заробітної плати (доходу) в середньому на одну особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески, перерахунки пенсій у 2009 році відповідно до пп..3 п. 11 Постанови Кабінету Міністрів України від 28.05.2008 року № 530 проводиться із застосування показника заробітної плати (доходу) в середньому на одну особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до Закону враховується для обчислення пенсії за 2007 рік (1197,91 грн.). Враховуючи, що управлінням ПФУ в Кіровському районі м. Донецька не порушено прав позивача просить відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог.
Заслухавши пояснення позивача, вивчивши матеріали справи, суд знаходить позовні вимоги обґрунтованими і підлягаючими задоволенню, оскільки в судовому засіданні було встановлено, що він перебуває на обліку та отримує пенсію за віком в Управлінні Пенсійного Фонду України в Кіровському районі м. Донецька. Крім того, він продовжує працювати та отримує заробітну плату. У 2010 році у нього виникло право на перерахунок пенсії за стажем роботи та по заробітної платі. 27.01.2010 року він звернувся з відповідною заявою до Управління Пенсійного Фонду України в Кіровському районі м. Донецька про перерахунок призначеної йому пенсії. Після проведеного перерахунку пенсії стаж роботи враховано по 31.12.2009 рік та склав 33 роки 9 місяців 4 дня, у тому числі стаж роботи за списком №1-27 років 10 місяців 21 день. Заробітна плата врахована за період з 01.07.1991р. по 31.12.1995р. та з 01.07.200р по 31.12.2009р. середній розмір якої склав 3658,90 грн. У зв’язку з проведеним перерахунком розмір нової пенсії склав 3327,81 грн. Вказаний перерахунок пенсії проведений на підставі п.п. 3 п. 11 постанови Кабінету Міністрів України від 28.05.2008 року № 530 згідно з яким перерахунки пенсій у 2009 році проводяться з застосуванням показника заробітної плати (доходу) в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачені страхові внески та яка згідно Закону враховується для обчислення пенсії за 2007 рік (1197,91 грн.). Тобто перерахунок пенсії проводився виходячи з середньої заробітної плати за 2007 рік. Вказані дії відповідача вважає незаконними, оскільки вони протиріч ять Конституції України, Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування».
Так статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За Преамбулою Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» цей Закон, розроблений відповідно до Конституції України та Основ законодавства України про загальнообов’язкове державне соціальне страхування, визначає принципи, засади та механізм функціонування системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам передбаченим цим Законом.
Статтею 58 зазначеного Закону на Пенсійний фонд покладене керівництво та управління солідарною системою, збір, акумуляція та облік страхових внесків, призначення пенсії та підготовка документів для її виплати, забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання, здійснення контролю за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду, вирішення питань, пов’язаних з веденням обліку пенсійних активів застрахованих осі на накопичувальних пенсійних рахунках, здійснення адміністративного управління Накопичувальним фондом та інші функції, передбачені Законом і статутом Пенсійного фонду.
Відповідно до ст.. 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» встановлено, що при проведені перерахунку пенсії застосовується показник заробітної плати (доходу) у середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якого сплачені страхові внески, за календарний рік, що передує року звернення за перерахунок пенсії. Тобто у її випадку при перерахунку пенсії відповідачем повинен був застосовуватися показник заробітної плати за 2009 рік, який складає 1650,43 грн.
Відповідно до ст.. 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та нормативно – правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.
П. 1 ч. 1 ст. 92 Конституції України передбачено, що виключно законами України визначаються права та свободи людини і громадянина, гарантії цих прав та свобод.
За ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень у спосіб, що передбачений Конституцією та Законами України.
П. 5 постанови Пленуму Верховного Суду України № 9 від 01.11.1996 року визначено, якщо при розгляді справи буде встановлено, що нормативно – правовий акт який підлягав застосуванню, не відповідає чи суперечить законові, суд зобов’язаний застосувати закон, який регулює ці правовідносини.
У зв’язку з викладеним, суд вважає за необхідне визнати неправомірними дії Управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі м. Донецька щодо перерахунку призначеної позивачу пенсії та зобов’язати управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі м. Донецька здійснити перерахунок та виплату призначеної позивачу пенсії у відповідності до ст.. 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», згідно з яким при проведенні перерахунку пенсій застосовується показник заробітної плати (доходу) у середньому на застраховану особу в цілому по Україні, з якого сплачені страхові внески, за календарний рік, що передує року звернення за перерахунком пенсії, тобто 2009 рік, який складає 1650,43 грн. починаючи з 01.02.2010 року
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 3, 10, 15, 60, 212 – 215 ЦПК України, 625, 1046, 1047, 1049, 1050 ЦК, суд –
ВИРІШИВ:
Визнати неправомірними дії Управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі м. Донецька щодо перерахунку призначеної ОСОБА_1 пенсії.
Зобов’язати управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі м. Донецька здійснити перерахунок та виплату призначеної ОСОБА_1 пенсії у відповідності до ст.. 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», згідно з яким при проведенні перерахунку пенсій застосовується показник заробітної плати (доходу) у середньому на застраховану особу в цілому по Україні, з якого сплачені страхові внески, за календарний рік, що передує року звернення за перерахунком пенсії, тобто 2009 рік, який складає 1650,43 грн. починаючи з 01.02.2010 року.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до судової палати по цивільним справам Апеляційного суду Донецької області через Кіровський районний суд м. Донецька протягом 10 днів з дня його проголошення.
Суддя: Н.Д. АНІСІМОВА
Суд | Кіровський районний суд м.Донецька |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2010 |
Оприлюднено | 07.10.2010 |
Номер документу | 11522897 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Мар`їнський районний суд Донецької області
Ліпчанський Сергій Миколайович
Цивільне
Кіровський районний суд м.Донецька
Анісімова Наталя Дмитрівна
Цивільне
Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області
Кучеренко Віктор Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні