Рішення
від 28.11.2023 по справі 640/26112/19
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 листопада 2023 року справа №640/26112/19

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Василенко Г.Ю., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариство з обмеженою відповідальністю "Оліус" до Головне управління Державної податкової служби у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

в с т а н о в и в:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «Оліус» з позовом до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві в якому просило визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 02.09.2019р. № 0062615572 та № 0072615572.

Позовні вимоги обгрунтовані тим, що висновки акту перевірки щодо нереальності господарських операцій, які мали місце між позивачем та його контрагентами, спростовуються змістом господарських операцій, оскільки позивачем досягнуто економічного ефекту, господарські операції оформлені відповідними первинними документами. На час, коли позивач мав господарські взаємовідносини зі своїми контрагентами, відомості в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про таких контрагентів були підтвердженими, такі особи були зареєстровані як платник податку, а відтак податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню. Також податкове повідомлення рішення, яке ґрунтується на висновках контролюючого органу щодо необхідності нотаріального посвідчення договорів укладених з ФОП та надання актів виконаних робіт (наданих послуг) з відображенням повної інформації про виконані роботи (надані послуги) є протиправним, а відтак підлягає скасуванню.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.04.2021, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 27.10.2021, адміністративний позов задоволено частково, скасовано податкові повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби у м. Києві від 02.09.2019р. № 0062615572 та № 0072615572 в частині, яка стосується контрагента ФОП ОСОБА_1 . У задоволенні іншої частини позову відмовлено.

Постановою Верховного суду від 06.06.2023 рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.04.2021 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 27.10.2021 у справі №640/26112/19 скасовано. Справу передано на новий розгляд до суду першої інстанції.

13.12.2022 Верховною Радою України було прийнято Закон України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" №2825-IX, статтею 1 якого ліквідовано Окружний адміністративний суд міста Києва.

Пунктом 1 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" вказаного Закону визначено, що цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Згідно з пунктом 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" цього Закону з дня набрання чинності цим Законом Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя; до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.

14.12.2022 вказаний Закон був опублікований в газеті "Голос України" №254 та набрав чинності 15.12.2022.

16.06.2023 на адресу Київського окружного адміністративного суду від Окружного адміністративного суду міста Києва надійшли матеріали адміністративної справи, які за результатами автоматизованого розподілу були передані на розгляд судді Василенко Г.Ю.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду 21.06.2023 прийнято адміністративну справу до провадження судді Київського окружного адміністративного суду Василенко Г.Ю., визначено що справа буде розглядатися за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.

Ухвалою від 05.09.2023 закрито підготовче засідання та призначено розгляд справи по суті на 24.10.2023 року.

В судове засідання прибули представники позивача та відповідача. Після надання пояснень представниками та дослідження доказів, суд протокольною ухвалою перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Відповідно до наказу Головного управління ДФС у м. Києві від 25.06.2019р. № 8703 проведено планову виїзну документальну перевірку ТОВ «Оліус».

За результатом проведеної перевірки складено акт від 02.08.2019р. № 164/26-15-14-07-02-10/30573826 «Про результати документальної планової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Оліус» у висновках якого зазначено, що перевіркою встановлено порушення позивачем:

- п.п. 134.1.1. п. 134.1 ст. 134, п. 135.1 ст. 135 Податкового Кодексу України, в результаті чого завищено від`ємне значення об`єкту оподаткування з податку на прибуток за 1 квартал 2019 року на суму 58 284 грн. та занижено податок на прибуток на загальну 3 916 291 грн., в т.ч. за півріччя 2016 року на суму 689 405 грн., за три квартали 2016 року на суму 1 461 712 грн., за 2016 рік на суму 2 549 085 грн., за 1 квартал 2017 року на суму 14 050 грн., за півріччя 2017 року на суму 132 769 грн., за три квартали 2017 року на суму 1 210 280 грн., за 2017 рік на суму 1 312 897 грн., за 1 квартал 2018 року на суму 12 960 грн., за півріччя 2018 року на суму 25 160 грн., за три квартали 2018 року на суму 38 880 року, за 2018 рік на суму 51 840 грн., за 1 квартал 2019 року на суму 2 469 грн.;

- ст. 51, п. 70.16 ст. 70, пп. 176.2 «б» п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України, щодо подання не в повному обсязі податкових розрахунків (форма №1-ДФ) за II квартал 2016 року - І квартал 2019 року.

На підставі вищезазначеного акту перевірки відповідачем винесено податкові повідомлення-рішення від 12.09.2019р.:

- № 0062615572, яким за порушення п.п. 134.1.1. п. 134.1 ст. 134, п. 135.1 ст. 135 ПК України збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств на суму 4 895 364, 00 грн.

- № 0072615572, яким за порушення п.п. 134.1.1. п. 134.1 ст. 134, п. 135.1 ст. 135 ПК України зменшено суму від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток підприємств в Декларації реєстраційний номер № 9083442668 від 24.04.2019р. за І квартал 2019р. на суму 58 284, 00 грн.

Позивач вважаючи вищезазначені податкові повідомлення-рішення відповідача протиправними звернувся до суду для захисту своїх прав та законних інтересів.

Підпунктом «а» пункту 198.1 статті 198 ПК України встановлено, що до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі, в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг або дата отримання платником податку товарів/послуг (пункт 198.2 статті 198 ПК України).

Згідно з пунктом 198.3 цієї статті податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду (абзац другий цього пункту).

Згідно із частинами першою та другою статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно зі статтею 1 цього Закону господарська операція - це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.

Визначальною ознакою господарської операції взагалі, і для цілей податкового обліку зокрема, є те, що вона спричиняє реальні зміни майнового стану платника податків.

Як вбачається з акту перевірки, позивач мав взаємовідносини з рядом контрагентів, які здійснювались на підставі типових договорів купівлі-продажу, укладених між ТОВ «ОЛІУС» та контрагентами.

Так, 03.07.2017р. між ТОВ «Оліус» та ТОВ «ТД «Тагус» укладено договір купівлі-продажу № 0307/19 за умовами якого продавець зобов`язується протягом дії цього Договору продати покупцю продукти харчування та інші товари за погодженим сторонами в накладних (специфікаціях, прайс-листах, замовленнях або інших підписаних представниками сторін документах, які є невід`ємною частиною цього Договору) асортиментом, кількістю та ціною, а покупець зобов`язуються прийняти товар та оплатити його на встановлених цим Договором умовах.

Водночас, в акті зазначено, що за результатами аналізу баз даних ДФС України, даних податкової звітності та інформації з зовнішніх джерел, наявна така інформація по контрагенту позивача.

Так, ТОВ «ТД «Тагус» зареєстровано 28.10.2015 Подільською районною у м. Києві державною адміністрацією; основний вид діяльності: 49.60 - неспеціалізована оптова торгівля; станом на день підписання акта знаходиться на обліку в ТУ ДФС у м. Києві (Подільський район); декларація з податку на прибуток, 1 ДФ та фінансова звітність до ДПІ за місцем обліку не подавались взагалі; остання декларація з податку на додану вартість подана за листопад 2017 року.

Відповідно до баз даних ДФС та в ході аналізу податкової звітності, поданої ТОВ «ТД «Тагус» до податкового органу, встановлено відсутність будь-якої інформації про наявні складські приміщення, наявність автомобільного чи іншого транспорту, а також устаткування, що необхідне для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства. Фактично, у ТОВ «ТД «Тагус» відсутні трудові ресурси, виробниче обладнання, матеріали для здійснення основного виду діяльності.

Відповідно до баз даних ДФС у ТОВ «ТД «Тагус» відсутні витрати на оренду офісних та складських приміщень, оплату комунальних послуг, оплату послуг телефонного зв`язку, оплату послуг за користування мережею Інтернет, оплату логістичних послуг та інших витрат, необхідних для ведення фінансово - господарської діяльності суб`єкта господарювання.

Крім того, згідно з даними Єдиного державного реєстру судових рішень щодо ТОВ «Оренекс» відкрито кримінальне провадження за №32017100000000104 від 11.07.2017, зареєстроване за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 205, ч. 3 ст. 212 КК України (щодо реєстрації від імені підставних осіб ТОВ «Оренекс» ТОВ «ТД «Тагус»).

Також, 01.03.2016р. між ТОВ «Оліус» та ТОВ «Дієпродукт - Н» укладено договір купівлі-продажу № 0103/11 за умовами якого продавець зобов`язується протягом дії цього Договору продати покупцю продукти харчування та інші товари за погодженим сторонами в накладних (специфікаціях, прайс - листах, замовленнях або інших підписаних представниками сторін документах, які є невід"ємною частиною цього Договору) асортиментом, кількістю та ціною, а покупець зобов`язуються прийняти товар та оплатити його на встановлених цим Договором умовах.

Водночас, в акті зазначено, що за результатами аналізу баз даних ДФС України, даних податкової звітності та інформації з зовнішніх джерел, наявна така інформація по контрагенту позивача.

Так, ТОВ «Дієпродукт - Н» зареєстровано 11.12.2014 Києво - Святошинським районним управлінням юстиції; основний вид діяльності: 49.60 - неспеціалізована оптова торгівля; станом на день підписання акта знаходиться на обліку в ТУ ДФС у Київській області; декларація з податку на прибуток, 1 ДФ та фінансова звітність до ДПІ за місцем обліку не подавались взагалі; остання декларація з податку на додану вартість подана за серпень 2016 року; ТОВ «Дієпродукт - Н» не експортує та не реалізує кінцевому споживачу зазначені у додатку №7 до акта перевірки товари.

Згідно з даними, що містяться в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлено, що ТОВ «Дієпродукт - Н» реалізовувало за 2016 рік антикорозійний грунт, послуги експедирування вантажу, дослідження кон`юктури ринку, інформаційно - консультаційні послуги, послуги ведення кадрового обліку, послуги прибирання приміщень, різноманітні фрукти та овочі, електроприлади, різні горіхи та ягоди, тощо, придбаних у ТОВ «Оліус» товарів ТОВ «Дієпродукт - Н» не реалізовував.

Відповідно до баз даних ДФС та в ході аналізу податкової звітності, поданої ТОВ «Дієпродукт - Н» до податкового органу, встановлено відсутність будь-якої інформації про наявні складські приміщення, наявність автомобільного чи іншого транспорту, а також устаткування, що необхідне для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства. Фактично, у ТОВ «Дієпродукт - Н» відсутні трудові ресурси, виробниче обладнання, матеріали для здійснення основного виду діяльності.

Крім того, згідно з даними Єдиного державного реєстру судових рішень щодо ТОВ «Дієпродукт - Н» відкрито кримінальне провадження за №12016000000000224 від 26.07.2016р. зареєстроване за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.358, ч.3 ст. 209 КК України за фактами використання групою осіб завідомо підроблених реєстраційних документів підприємств господарської діяльності, та легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, вчиненого в особливо великому розмірі. Встановлено, що групою осіб з використанням підроблених реєстраційних документів створено та придбано понад 30 суб`єктів підприємницької діяльності - резидентів, з метою прикриття незаконної діяльності, яка полягає в отриманні не обґрунтованого «податкового кредиту» від підприємств - імпортерів з метою мінімізації «податкового навантаження», а також виведення коштів, отриманих від останніх, на підставі безтоварних операцій у «тіньовий», тобто неконтрольований державою, обіг.

Також, позивачем надано до перевірки рахунки щодо господарських операцій з ТОВ «Укрпродмайстер» на загальну суму 380 907, 40 грн.

Водночас, в акті зазначено, що за результатами аналізу баз даних ДФС України, даних податкової звітності та інформації з зовнішніх джерел, наявна така інформація по контрагенту позивача.

ТОВ «Укрпродмайстер» зареєстровано 22.12.2010 Деснянською районною в м. Києві державною адміністрацією; основний вид діяльності: 46.33 - оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими продуктами та жирами; станом на день підписання акта знаходиться на обліку в ГУ ДФС у м. Києві (Деснянський район); згідно з даними 1 ДФ на підприємстві працювала 1 особа; декларація з податку на додану вартість подана за січень 2018 року.

У ході аналізу податкової звітності, поданої ТОВ «Укрпродмайстер» до податкового органу встановлено відсутність будь-якої інформації про наявні складські приміщення, наявність автомобільного чи іншого транспорту, а також устаткування, що необхідне для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства.

Відповідно до баз даних ДФС у ТОВ «Укрпродмайстер» відсутні витрати на оренду офісних та складських приміщень, оплату комунальних послуг, оплату послуг телефонного зв`язку, оплату послуг за користування мережею Інтернет, оплату логістичних послуг та інших витрат, необхідних для ведення фінансово - господарської діяльності суб`єкта господарювання.

Крім того, ОУ ГУ ДФС у м. Києві надано пояснення від 14.10.2018 відібране старшим о/у ОВС шостого відділу ОУ ГУ ДФС у м. Києві старшим лейтенантом податкової міліції Юрченко Є.П. у засновника ТОВ «Укрпродмайстер», який пояснив, що жодних СГД не реєстрував, підприємницької діяльності від імені СГД не здійснював та не мав на меті її здійснювати. Проте, що він являється засновником СГД, йому нічого не відомо, жодних документів, що стосуються фінансово - господарської діяльності вказаних підприємств, він не підписував, установчі документи та печатки підприємств та їх документів не отримував та на даний час не має. Зазначає, що не підписував та не надавав доручень іншим особам на представництво інтересів та вчинення будь - яких дій від свого імені, пов`язаних з діяльністю СГД.

04.09.2019р. між ТОВ «Оліус» та ТОВ «Оренекс» укладено договір купівлі-продажу № 0409/23 за умовами якого продавець зобов`язується протягом дії цього Договору продати покупцю продукти харчування та інші товари за погодженим сторонами в накладних (специфікаціях, прайс - листах, замовленнях або інших підписаних представниками сторін документах, які є невід`ємною частиною цього Договору) асортиментом, кількістю та ціною, а покупець зобов`язуються прийняти товар та оплатити його на встановлених цим Договором умовах.

Водночас, в акті зазначено, що за результатами аналізу баз даних ДФС України, даних податкової звітності та інформації з зовнішніх джерел, наявна така інформація по контрагенту позивача.

ТОВ «Оренекс» зареєстровано 28.07.2017 юридичним департаментом Маріупольської міської ради; основний вид діяльності: 49.60 - неспеціалізована оптова торгівля; станом на день підписання акта знаходиться на обліку в ГУ ДФС у м. Києві (Дарницький район); декларація з податку на прибуток, 1 ДФ та фінансова звітність до ДПІ за місцем обліку не подавались взагалі; остання декларація з податку на додану вартість подана за листопад 2018 року; свідоцтво ПДВ анульовано 24.04.2019 (відсутність поставок та ненадання декларацій).

ТОВ «Оренекс» не експортує та не реалізує кінцевому споживачу зазначені у додатку №7 до акта перевірки товари.

Згідно з даними, що містяться в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлено, що TOB «Оренекс» реалізовувало за 2017 рік кварцеві резонатори, діоди, пускачі, трансформатори, мікросхеми, резистори, тощо, придбаних у ТОВ «Оліус» товарів ТОВ «Оренекс» не реалізує.

Відповідно до баз даних ДФС та в ході аналізу податкової звітності, поданої ТОВ «Оренекс» до податкового органу, встановлено відсутність будь-якої інформації про наявні складські приміщення, наявність автомобільного чи іншого транспорту, а також устаткування, що необхідне для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства. Фактично, ТОВ «Оренекс» відсутні трудові ресурси, виробниче обладнання, матеріали для здійснення основного виду діяльності.

Крім того, згідно з даними Єдиного державного реєстру судових рішень щодо ТОВ «Оренекс» відкрито кримінальне провадження за №32017100000000104 від 11.07.2017, зареєстроване за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 205, ч. З ст. 212 КК України. Органом досудового розслідування встановлено, що невстановлені особи, шляхом внесення завідомо неправдивих відомостей в документи, які відповідно закону подаються для проведення державної реєстрації, зареєстрували від імені підставних осіб ТОВ «Оренекс», ТОВ «ТД «Тагус», ряд інших СГ. Під час досудового розслідування кримінального провадження встановлено незаконну схему, направлену на обготівковування грошових коштів, мінімізацію податкових зобов`язань підприємств реального сектору економіки шляхом відображення у податковій звітності неіснуючих фінансово - господарських операцій.

01.11.2016р. між ТОВ «ОЛІУС» та ТОВ «МРС-Окткан» укладено договір купівлі-продажу № 0111/33 за умовами якого продавець зобов`язується протягом дії цього Договору продати покупцю продукти харчування та інші товари за погодженим сторонами в накладних (специфікаціях, прайс - листах, замовленнях або інших підписаних представниками сторін документах, які є невід"ємною частиною цього Договору) асортиментом, кількістю та ціною, а покупець зобов`язуються прийняти товар та оплатити його на встановлених цим Договором умовах.

Водночас, в акті зазначено, що за результатами аналізу баз даних ДФС України, даних податкової звітності та інформації з зовнішніх джерел, наявна така інформація по контрагенту позивача.

ТОВ «MPC - Окткан» зареєстровано 16.10.2014 Києво - Святошинською районною державною адміністрацією Київської області; основний вид діяльності: 49.60 неспеціалізована оптова торгівля; станом на день підписання акта знаходиться на обліку в ТУ ДФС у м. Києві (Святошинський район); декларація з податку на прибуток, 1 ДФ та фінансова звітність до ДПІ за місцем обліку не подавались взагалі; декларації з податку на додану вартість надані за 2016 рік, лише за жовтень та листопад 2016 року з показниками, решта з нульовими показниками; свідоцтво ПДВ анульовано (відсутність поставок та ненадання декларацій.

ТОВ «MPC - Окткан» не експортує та не реалізує кінцевому споживачу зазначені у додатку №7 до акта перевірки товари.

Згідно з даними, що містяться в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлено, що ТОВ «MPC - Окткан» реалізовувало за 2016 рік реле, трансформатори, кабель, мікросхеми, резистори, тощо, придбаних у ТОВ «Оліус» товарів ТОВ «MPC - Окткан» не реалізує.

Відповідно до баз даних ДФС та в ході аналізу податкової звітності, поданої ТОВ «MPC - Окткан» до податкового органу, встановлено відсутність будь-якої інформації про наявні складські приміщення, наявність автомобільного чи іншого транспорту, а також устаткування, що необхідне для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства. Фактично, у ТОВ «MPC - Окткан» відсутні трудові ресурси, виробниче обладнання, матеріали для здійснення основного виду діяльності.

Крім того, згідно з даними Єдиного державного реєстру судових рішень щодо ТОВ «MPC - Окткан» відкрито кримінальне провадження за №32014100090000099 від 18.06.2014, зареєстроване за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 212, ч. 2 ст. 205 КК України.

03.05.2017р. між ТОВ «ОЛІУС» та ТОВ «Сінтекс трейд» укладено договір купівлі-продажу № 0305/11 за умовами якого продавець зобов`язується протягом дії цього Договору продати покупцю продукти харчування та інші товари за погодженим сторонами в накладних (специфікаціях, прайс - листах, замовленнях або інших підписаних представниками сторін документах, які є невід`ємною частиною цього Договору) асортиментом, кількістю та ціною, а покупець зобов`язуються прийняти товар та оплатити його на встановлених цим Договором умовах.

Водночас, в акті зазначено, що за результатами аналізу баз даних ДФС України, даних податкової звітності та інформації з зовнішніх джерел, наявна така інформація по контрагенту позивача.

ТОВ «Сінтекс трейд» зареєстровано 03.10.2013 Шевченківською районною у місті Києві державною адміністрацією; основний вид діяльності: 49.19 - діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; станом на день підписання акта знаходиться на обліку в ТУ ДФС у м. Києві (Шевченківський район); згідно з даними звіту за ф. 1 ДФ (за період взаємовідносин) працювало 2 особи (одна з яких директор та головний бухгалтер в одній особі); остання декларація з податку на додану вартість подана за травень 2018 року; свідоцтво ПДВ анульовано (відсутність поставок та ненадання декларацій).

ТОВ «Сінтекс трейд» не експортує та не реалізує кінцевому споживачу зазначені у додатку №7 до акта перевірки товари.

Згідно з даними, що містяться в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлено, що ТОВ «Сінтекс трейд» реалізовувало за 2017 рік юридичні послуги, електроди, профіль, водоприймачі, коліна, заглушки, кути, з`єднувачі, прутки, послуги фасування, штелера, тощо, придбаних у ТОВ «Оліус» товарів ТОВ «Сінтекс трейд» не реалізує.

Відповідно до баз даних ДФС та в ході аналізу податкової звітності, поданої ТОВ «Сінтекс трейд» до податкового органу, встановлено відсутність будь-якої інформації про наявні складські приміщення, наявність автомобільного чи іншого транспорту, а також устаткування, що необхідне для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства. Фактично, у ТОВ «Сінтекс трейд» відсутні трудові ресурси, виробниче обладнання, матеріали для здійснення основного виду діяльності.

Крім того, згідно з даними Єдиного державного реєстру судових рішень, щодо ТОВ «Сінтекс трейд» відкрито кримінальне провадження №32014110000000043 від 05.11.2014, зареєстроване за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 205, ч. З ст. 212 КК України, відкрито кримінальне провадження №42017111200000020 від 16.01.2017, зареєстроване за ознаками кримінальних правопорушень передбачених ч. 2 ст. 205, ч. З ст. 191 КК України. Слідством установлено, що невстановлені особи у період 2016-2017 років на території Київської, Львівської, Харківської областей та м. Києва вчинили створення (придбання) суб`єктів підприємницької діяльності (юридичних осіб) - ТОВ «Сінтекс трейд» та ряд інших СГ з метою прикриття незаконної діяльності.

01.09.2016р. між ТОВ «Оліус» та ТОВ «Агробонд-інфест» укладено договір купівлі-продажу № 0109/28 за умовами якого продавець зобов`язується протягом дії цього Договору продати покупцю продукти харчування та інші товари за погодженим сторонами в накладних (специфікаціях, прайс - листах, замовленнях або інших підписаних представниками сторін документах, які є невід' ємною частиною цього Договору) асортиментом, кількістю та ціною, а покупець зобов`язуються прийняти товар та оплатити його на встановлених цим Договором умовах.

Водночас, в акті зазначено, що за результатами аналізу баз даних ДФС України, даних податкової звітності та інформації з зовнішніх джерел, наявна така інформація по контрагенту позивача.

ТОВ «Агробонд - інвест» зареєстровано 10.06.2016 Києво - Святошинською районною державною адміністрацією у Київській області; основний вид діяльності: 49.90 - неспеціалізована оптова торгівля; станом на день підписання акта знаходиться на обліку в ТУ ДФС у м. Києві (Святошинський район); декларація з податку на прибуток, звіт за ф. 1 ДФ та фінансова звітність до ДПІ за місцем обліку не подавались взагалі; свідоцтво ПДВ анульовано 31.07.2017 (відсутність поставок та ненадання декларацій).

ТОВ «Агробонд - інвест» не експортує та не реалізує кінцевому споживачу, зазначені у додатку №7 до акта перевірки товари.

Згідно з даними, що містяться в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлено, що ТОВ «Агробонд - інвест» за 2016 рік реалізує: організація послуг з забезпечення технічної можливості доступу до Контенту, шини, друк рекламної та іншої продукції, транспортні, рекламні послуги, проводи, тощо, придбаних у ТОВ «Оліус» товарів ТОВ «Агробонд - інвест» не реалізує.

Відповідно до баз даних ДФС та в ході аналізу податкової звітності, поданої ТОВ «Агробонд - інвест» до податкового органу, встановлено відсутність будь-якої інформації про наявні складські приміщення, наявність автомобільного чи іншого транспорту, а також устаткування, що необхідне для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства. Фактично, у ТОВ «Агробонд - інвест» відсутні трудові ресурси, виробниче обладнання, матеріали для здійснення основного виду діяльності.

Крім того, згідно з даними Єдиного державного реєстру судових рішень щодо ТОВ «Агробонд - інвест» відкрито кримінальне провадження за №32017100080000028 від зареєстроване за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 209, ч. 1 ст. 205, ч. 1 ст. 212 КК України.

Крім того, судом встановлено, що 09.11.2016р. між ТОВ «Агробонд - інвест» (Кредитор), ТОВ «Оліус» (Боржник) та ТОВ «Оплот - експрес» (Новий Кредитор) укладено договір про відступлення права вимоги №0911/2016-01. З вказаного договору встановлено взаємовідносини позивача з ТОВ «Оплот Експрес» на загальну суму 3 166 518,84 грн., в т.ч. ПДВ 527 753,14 грн.

Так, за результатами аналізу баз даних ДФС, даних податкової звітності та інформації з зовнішніх джерел встановлено, що ТОВ «Оплот Експрес» зареєстровано 13.08.2014 Києво - Святошинською районною державною адміністрацією у Київській області; основний вид діяльності: 49.90 - неспеціалізована оптова торгівля; станом на день підписання акта знаходиться на обліку в ТУ ДФС у м. Києві (Святошинський район); декларація з податку на прибуток, звіт за ф. 1 ДФ та фінансова звітність до ДПІ за місцем обліку не подавались взагалі; остання звітність з ПДВ подана за 2017 рік «до відома»; свідоцтво ПДВ анульовано 21.02.2018 (відсутність поставок та ненадання декларацій).

ТОВ «Оплот Експрес» не експортує та не реалізує кінцевому споживачу зазначені у додатку №7 до акта перевірки товари;

Згідно з даними, що містяться в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлено, що ТОВ «Оплот Експрес» реалізовувало за 2016 рік: організація інформаційно - консультаційних послуг, організація послуг з забезпечення технічної можливості доступу до Контенту, обробка та доставка кореспонденції, організація послуг по технічному забезпеченню, дослідження кон`юктури ринку охоронних послуг, монтаж покрівлі, тощо, придбаних у ТОВ «Оліус» товарів ТОВ «Оплот Експрес» не реалізує.

Відповідно до баз даних ДФС та в ході аналізу податкової звітності, поданої ТОВ «Оплот Експрес» до податкового органу, встановлено відсутність будь-якої інформації про наявні складські приміщення, наявність автомобільного чи іншого транспорту, а також устаткування, що необхідне для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства. Фактично, у ТОВ «Оплот Експрес» відсутні трудові ресурси, виробниче обладнання, матеріали для здійснення основного виду діяльності.

Крім того, згідно з даними Єдиного державного реєстру судових рішень щодо ТОВ «Оплот - експрес» відкрито кримінальне провадження за №12016000000000224 від 26.07.2016, зареєстроване за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст.358, ч. 3 ст. 209 КК України за фактами використання групою осіб завідомо підробних реєстраційних документів підприємств господарської діяльності та легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, вчиненого в особливо великому розмірі.

Одночасно, з акта перевірки вбачається та підтверджено в ході судового розгляду, що між ТОВ «Оплот Експрес» (Кредитор), ТОВ «Оліус» (Боржник) та ТОВ «Будагроном - Партнер» (Новий Кредитор) укладено договір про відступлення права вимоги від 24.11.2016 №24/11/2016-01, з якого встановлено взаємовідносини позивача з ТОВ «Будагроном - Партнер» на загальну суму 3 166 518,84 грн., в т.ч. ПДВ 527 753,14 грн.

Однак, за результатами аналізу баз даних ДФС, даних податкової звітності та інформації з зовнішніх джерел, встановлено, що ТОВ «Будагроном - Партнер» зареєстровано 09.12.2014 Києво - Святошинським районним управлінням юстиції; основний вид діяльності: 49.90 - неспеціалізована оптова торгівля; станом на день підписання акта знаходиться на обліку в ГУ ДФС у м. Києві (Святошинський район); декларація з податку на прибуток, звіт за ф.1 ДФ та фінансова звітність до ДПІ за місцем обліку не подавались взагалі; остання звітність з податку на додану вартість подана за 03.04.2017 з нульовими показниками «до відома»; свідоцтво ПДВ анульовано (відсутність поставок та ненадання декларацій).

ТОВ «Будагроном - Партнер» не експортує та не реалізує кінцевому споживачу, зазначені у додатку №7 до акта перевірки товари.

Згідно з даними, що містяться в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлено, що ТОВ «Будагроном - Партнер» реалізовувало за 2016 рік: пиво, інші напої, канцтовари, тюнери, картриджі, посуд, тощо, придбаних у ТОВ «Оліус» товарів ТОВ «Будагроном - Партнер» не реалізує.

Відповідно до баз даних ДФС та в ході аналізу податкової звітності, поданої ТОВ «Будагроном - Партнер» до податкового органу встановлено відсутність будь-якої інформації про наявні складські приміщення, наявність автомобільного чи іншого транспорту, а також устаткування, що необхідне для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства. Фактично, у ТОВ «Будагроном - Партнер» відсутні трудові ресурси, виробниче обладнання, матеріали для здійснення основного виду діяльності.

Крім того, згідно з даними Єдиного державного реєстру судових рішень щодо ТОВ «Будагроном - Партнер» відкрито кримінальне провадження за №32014100090000099 від 18.06.2014, зареєстроване за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 212, ч. 2 ст. 205 КК України.

Вказане на думку відповідача свідчить про здійснення господарської діяльності з вищезазначеними контрагентами без настання правових наслідків, для забезпечення податкової вигоди третіх осіб шляхом формального оформлення первинних документів. Тобто, фактично ТОВ «Оліус» було проведено господарські операції з контрагентами, що декларувалися, шляхом формального складення первинних документів, які не супроводжувалися дійсним рухом активів у процесі виконання операцій саме з цими контрагентами.

Суд зазначає, що при дослідженні всіх господарських операцій встановлено, що позивач виступав як продавець товарів. На підтвердження своєї діяльності позивачем надано суду докази про наявність складів та товару, який там зберігався та був у подальшому проданий контрагентам, докази наявності трудових ресурсів, договори поставок та купівлі продажу товару. Крім того, оплата за товар здійснювалась на умовах 100% передоплати, що підтверджується наявними в справі платіжними інструкціями та виписками банку.

Формування фінансових показників, які враховуються при визначені оподатковуваного прибутку підприємства, а також податкового кредиту для цілей визначення суми податкових зобов`язань з ПДВ повинно здійснюватися тільки щодо фактичного здійснення господарських операцій, підтверджених належним чином оформленими первинними документами та іншими обліковими документами, складання яких для оформлення операцій певного виду передбачено правовими нормами. При цьому презюмується, що такі документи є достовірними, а зафіксована в них інформація розкриває справжній зміст господарської операції, свідчить про її економічну вигоду (виправданість, ризик). Якщо певна господарська операція не відбулася або її зміст інший, ніж той, стосовно якого складені документи, підстави для відтворення фінансових показників операції в податковому обліку відсутні (в разі якщо документи складені про людське око) або ж операція відтворюється відповідно до її дійсного змісту, що відповідає принципу превалювання сутності над формою, згідно з яким операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми (стаття 4 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»).

У той же час, норми податкового законодавства, не ставлять у залежність право платника податків на врахування витрат при визначенні оподатковуваного прибутку та право на податковий кредит від дотримання податкової дисципліни його контрагентом, якщо цей платник мав реальні витрати у зв`язку з фактичним придбанням товарів (робіт, послуг), призначених для використання у його господарській діяльності. Одне тільки порушення постачальником товару (робіт, послуг) вимог податкового законодавства не може бути підставою для висновку про порушення іншим платником податків - покупцем товару (робіт, послуг) вимог закону щодо формування податкового кредиту та обліку витрат за умови, якщо судом не встановлено фактів, які свідчать про його обізнаність щодо протиправної податкової поведінки контрагента та про злагодженість дій між ними.

За умови подання платником податків усіх належним чином оформлених документів, передбачених податковим законодавством, дані податкового обліку вважаються сформованими платником податків правомірно (обґрунтовано), якщо контролюючий орган не доведе зворотне.

Відповідно до частини другої статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Стаття 75 Кодексу адміністративного судочинства України визначає, що достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.

Згідно з частинами третьою, четвертою статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що містяться у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Як вбачається із вищезазначеного, податкова інформація не є підставою для того, щоб вважати правочин таким, що не відбувся, та не спростовує реальності виконання господарської операції. Доводи податкового органу не містять посилань про направлення запитів на адресу прокуратури, інформацію щодо наявних кримінальних проваджень, порушених 2014-2018рр, для встановлення судом фактів, що можуть свідчити про обізнаність платника податків щодо протиправної поведінки контрагента та злагодженість дій між ними. Відповідачем, окрім Акту перевірки, не надано жодного доказу на підтвердження правомірності винесених оскаржуваних податкових повідомлень-рішень.

Усталеною є практика Верховного Суду, яка, якщо її систематизувати, полягає в тому, що визначальним для вирішення спорів про наявність податкових наслідків за результатами вчинення господарських операцій є дослідження сукупності обставин та первинних документів, які можуть як підтверджувати, так і спростовувати реальність господарських операцій. Ні податкова інформація щодо контрагентів по ланцюгу постачання, ні помилки в оформленні первинних документів самі по собі не є самостійними підставами для висновку про нереальність господарських операцій. Водночас, у сукупності з іншими обставинами справи наявність або відсутність таких документів чи обставин можуть свідчити на спростування або підтвердження позиції контролюючого органу.

При вирішенні спорів щодо правомірності формування платниками податків своїх даних податкового обліку, зокрема якщо предметом спору є достовірність первинних документів та підтвердження інших обставин реальності відображених у податковому обліку господарських операцій, необхідно враховувати, що відповідно до вимог частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На виконання цих вимог відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду належних і достатніх доказів, які спростовували б твердження позивача, а відтак не довів правомірності свого рішення.

Виходячи з системного аналізу положень законодавства України та наявних в матеріалах справи доказів, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 139, 143, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Оліус» задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення від 02.09.2019р. № 0062615572 та № 0072615572, прийняті Головним управлінням Державної податкової служби у місті Києві.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Оліус» судові витрати за сплату судового збору в розмірі 19210, 00 грн. (дев`ятнадцять тисяч двісті десять гривень) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у місті Києві.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Василенко Г.Ю.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.11.2023
Оприлюднено01.12.2023
Номер документу115276005
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на прибуток підприємств

Судовий реєстр по справі —640/26112/19

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 22.07.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Рішення від 07.06.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

Ухвала від 15.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 22.04.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Постанова від 08.04.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Постанова від 08.04.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 11.03.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 11.03.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні