Рішення
від 28.11.2023 по справі 520/24586/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

28 листопада 2023 р. справа № 520/24586/23

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Біленський О.О., розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області (вул. Центральна, буд. 1, с. Вільхівка, Харківський район, Харківська область, 62431, код ЄДРПОУ 44901408), Відділу освіти, культури, молоді та спорту Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області (вул. Шкільна, буд. 2, с. Вільхівка, Харківський район, Харківська область, 62431, код ЄДРПОУ 43993938) про визнання протиправними та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Вільхівської сільської ради військової адміністрації Харківського району Харківської області, Відділу освіти, культури, молоді та спорту Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області, в якому просить суд:

- визнати незаконним та скасувати підпункт 1.3 пункту 1 Розпорядження Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області №310 від 27.06.2023 щодо визначення факту неможливості створення умов для організації освітнього процесу у Комунальному закладі "Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області";

- визнати незаконним та скасувати підпункт 1.3. пункту 1 Наказу Відділу освіти, культури, молоді та спорту Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області №20-ОД від 27.06.2023 щодо визначення факту неможливості створення умов для організації освітнього процесу та виключення можливості сторін трудових відносин виконувати обов`язки, передбачені трудовими договорами у період дії воєнного стану у Комунальному закладі "Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області".

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 26.09.2023 у вказаній адміністративній справі відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи у відповідності до п. 10 ч. 6 ст. 12, ч. 1 ст. 257 КАС України.

Згідно з ч. 4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі, при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Відповідно до положень ст. 258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Згідно з положеннями ч. 2, 3, 4, 5 ст. 262 КАС України, розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі. Підготовче засідання при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження не проводиться. Якщо для розгляду справи у порядку спрощеного позовного провадження відповідно до цього Кодексу судове засідання не проводиться, процесуальні дії, строк вчинення яких відповідно до цього Кодексу обмежений першим судовим засіданням у справі, можуть вчинятися протягом тридцяти днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - протягом п`ятнадцяти днів з дня відкриття провадження у справі. Перше судове засідання у справі проводиться не пізніше тридцяти днів із дня відкриття провадження у справі. За клопотанням сторони суд може відкласти розгляд справи з метою надання додаткового часу для подання відповіді на відзив та (або) заперечення, якщо вони не подані до першого судового засідання з поважних причин. Суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що Розпорядження Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області №310 від 27.06.2023 та Наказом Відділу освіти, культури, молоді та спорту Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області №20-ОД від 27.06.2023 визначено факт неможливості створення умов для організації освітнього процесу, зокрема, у Комунальному закладі «Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області». Позивач зазначає, що даними документами - розпорядженням та наказом, порушується ряд норм чинного законодавства та реалізація вищезазначених в них положень призведе до порушення прав здобувачів освіти та працівників закладів освіти. На думку позивача, вказаними рішеннями та діями відповідачі порушили право її малолітнього сина, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на освіту.

Від представника Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області надійшов відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що з метою обстеження, прийняття обґрунтованого рішення щодо можливості подальшої безпечної експлуатації будівлі комунального закладу «Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області», можливого відновлення будівлі, планування робіт з відновлення будівлі, консервації або припинення експлуатації будівлі, відділом освіти, культури, молоді та спорту Вільхівської сільської ради було замовлено оцінку технічного стану і експлуатаційної придатності будівлі ліцею. За результатами обстеження визначено, що будівля комунального закладу «Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області» не непридатна для використання за цільовим призначенням, повністю втратила свою економічну цінність, наявні пошкодження несучих та огороджувальних конструкцій, ступінь та характер яких свідчить про небезпеку аварійного обвалення об`єкта (зруйновані об`єкти). З урахуванням прийняття 30 грудня 2022 року Кабінетом Міністрів України Постанови №1472 «Деякі питання розподілу обсягу освітньої субвенції на 2023 рік», що призвело до неможливості органам місцевого самоврядування врахувати затверджені показники освітньої субвенції у рішеннях про місцеві бюджети на 2023 рік, зокрема відсутності пропозицій та стратегічного плану керівника комунального закладу «Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області» щодо розвитку, відновлення, фінансової спроможності та діяльності закладу, спираючись на реальну обстановку, попереднього узгодження між сільською військовою адміністрацією, відділом освіти, культури, молоді та спорту Вільхівської сільської ради та керівниками комунальних закладів загальної середньої освіти Вільхівської сільської ради з метою забезпечення рівного залучення працівників закладів освіти до навчального процесу з урахуванням їх компетентностей до проведення дистанційного навчання, не порушуючи права здобувачів на освіту, ефективного використання коштів місцевого бюджету та пріоритету відновлення закладів освіти, які найменше зруйновані внаслідок збройної агресії, було прийнято рішення про створення умов для організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти сільської ради на період дії воєнного стану. Відповідач наголошує на тому, що рішень про ліквідацію чи реорганізацію комунального закладу загальної середньої освіти громади Вільхівською сільською військовою адміністрацією не приймалося. Оскаржувані Розпорядження та Наказ прийняті за попереднім узгодженням між відповідачами у даній справі та керівниками комунальних закладів загальної середньої освіти Вільхівської сільської ради з метою забезпечення рівного залучення працівників закладів освіти до навчального процесу з урахуванням їх компетентності до проведення дистанційного навчання, значним зменшення кількості здобувачів освіти, ефективного використання коштів місцевого бюджету та пріоритету відновлення закладів освіти, які найменше зруйновані внаслідок збройної агресії. На підставі викладеного, Вільхівською сільською військовою адміністрація діяла у відповідності до своїх повноважень та на підставі чинного законодавства.

Представником відповідача - 2, Відділу освіти, культури, молоді та спорту Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області, також надано до суду відзив, який за змістом є аналогічним відзиву, поданому Вільхівською сільською військовою адміністрацією Харківського району Харківської області.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що за замовленням Відділу освіти, культури, молоді та спорту Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області будівельним експертом ТОВ "АЗОВ-ГАРРЕТ" здійснено оцінку технічного стану і експлуатаційної придатності будівлі ліцею за адресою: Харківська область, Харківський район, с. Вільхівка, вул. Шкільна, буд. 2.

Суд зазначає, що за вказаною адресою знаходиться саме Комунальний заклад "Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області".

За результатами оцінки експертом технічного стану і експлуатаційної придатності будівлі ліцею складено Звіт №23/1-23-1, зареєстрований в ЄДЕССБ 24.01.2023 за номером ТО01:3010-1001-8592-5295.

Згідно висновку експерта, що міститься у вищевказаному звіті, об`єкт (Комунальний заклад "Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області") непридатний для використання за цільовим призначенням, повністю втратив свою економічну цінність, наявні пошкодження несучих та огороджувальних конструкцій, ступінь та характер яких свідчить про небезпеку аварійного обвалення об`єкта (зруйновані об`єкти).

Розпорядженням начальника Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області від 27.06.2023 №310 "Про створення умов для організації освітнього процесу в деяких закладах загальної середньої освіти Вільхівської сільської ради на період дії воєнного стану", у зв`язку з неможливістю в умовах воєнного стану забезпечити утримання та розвиток деяких закладів загальної середньої освіти Вільхівської сільської ради, їх матеріально - технічної бази нарівні достатньому для виконання вимог державних стандартів, ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти, створення безпечних умов для здобуття освіти, з метою додержання державних гарантій для здобувачів освіти, працівників закладі освіти в умовах воєнного стану, відповідно до Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 №64.2022 (зі змінами), ст. 37 Закону України «Про повну загальну середню освіту», ст. ст. 25, 57-1 Закону України «Про освіту», п. 2-1 Закону України «Про внесення змін до розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про повну загальну середню освіту» щодо врегулювання окремих питань освітньої діяльності в умовах воєнного стану», Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», Постанови Верховної Ради України «Про здійснення начальниками військових адміністрацій населених пунктів у Харківській області повноважень, передбачених частиною другою статті 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 16.11.2022 №2777-ІХ, керуючись ст. ст. 32, 42, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», визначено факт неможливості створення умов для організації освітнього процесу у період дії воєнного стану, у таких закладах загальної середньої освіти Вільхівської сільської ради, зокрема: підпункт 1.3 пункту 1 - Комунальному закладу "Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області".

На виконання розпорядження начальника Вільхівської сільської військової адміністрації №310 від 27.06.2023, відповідно до Кодексу законів про працю України, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації трудових відносин», постанови Верховної Ради України «Про здійснення начальниками військових адміністрацій населених пунктів у Харківській області повноважень, передбачених частиною другою статті 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 16.11.2022 №2777-ІХ, ст. 3 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», наказу Міністерства реінтеграції тимчасово окупованих територій України «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» від 22.12.2022 №309 (зі змінами), листі Міністерства економіки України «Про надання роз`яснення» від 09.05.2022 №4712-06/22838-09, у зв`язку із збройною агресію Російської Федерації проти України, виключенням можливості сторін трудових відносин виконувати обов`язки, передбачені трудовими договорами в деяких закладах освіти сільської ради із-за значних руйнувань, що призвели до повної неможливості використання будівель закладів освіти за належністю та відсутності можливості відновлення таких закладів освіти до навчального року 2023/2024 у змішаному форматі, а також граничну не наповнюваність класів, з метою забезпечення рівного доступу здобувачів освіти до якісної освіти, створення належних умов для організованого початку 2023/2024 навчального року в закладах загальної середньої освіти сільської ради, Відділом освіти, культури, молоді та спорту Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області прийнято Наказ №20-ОД від 27.06.2023 "Про створення умов для організації освітнього процесу в деяких закладах загальної середньої освіти Вільхівської сільської ради на період дії воєнного стану".

Відповідно до підпункту 1.3 пункту 1 вказаного наказу визначено факт неможливості створення умов для організації освітнього процесу та виключення можливості сторін трудових відносин виконувати обов`язки, передбачені трудовими договорами у період дії воєнного стану, у Комунальному закладу "Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області".

Позивач не погоджуючись із підпунктом 1.3 пункту 1 Розпорядження Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області №310 від 27.06.2023 та підпунктом 1.3 пункту 1 Наказу Відділу освіти, культури, молоді та спорту Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області №20-ОД від 27.06.2023, якими визначено факт неможливості створення умов для організації освітнього процесу у період дії воєнного стану у Комунальному закладі "Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області", звернулась до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд керується наступними приписами норм чинного законодавства.

Відповідно до положень ст. 4 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" №389-VIII від 12.05.2015 (далі - Закон №389-VIII) на територіях, на яких введено воєнний стан, для забезпечення дії Конституції та законів України, забезпечення разом із військовим командуванням запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, оборони, цивільного захисту, громадської безпеки і порядку, захисту критичної інфраструктури, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян можуть утворюватися тимчасові державні органи - військові адміністрації.

Рішення про утворення військових адміністрацій приймається Президентом України за поданням обласних державних адміністрацій або військового командування.

Військові адміністрації населених пунктів утворюються в межах територій територіальних громад, у яких сільські, селищні, міські ради та/або їхні виконавчі органи, та/або сільські, селищні, міські голови не здійснюють покладені на них Конституцією та законами України повноваження, а також в інших випадках, передбачених цим Законом.

Військову адміністрацію населеного пункту (населених пунктів) очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади Президентом України за пропозицією Генерального штабу Збройних Сил України або відповідної обласної державної адміністрації.

Частиною 2 ст. 10 Закону №389-VIII визначено, що у разі утворення військової адміністрації населеного пункту (населених пунктів) Верховна Рада України за поданням Президента України може прийняти рішення про те, що у період дії воєнного стану та 30 днів після його припинення чи скасування начальник військової адміністрації крім повноважень, віднесених до його компетенції цим Законом, здійснює повноваження сільської, селищної, міської ради, її виконавчого комітету, сільського, селищного, міського голови.

Згідно з ч. 1 ст. 15 Закону №389-VIII військові адміністрації у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України "Про оборону України", "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", "Про критичну інфраструктуру", цим Законом та іншими нормативно-правовими актами. Повноваження військових адміністрацій здійснюються ними в порядку, визначеному законами України для здійснення повноважень відповідних місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

Відповідно до п. 15 ч. 2 ст. 15 Закону №389-VIII військові адміністрації населених пунктів на відповідній території здійснюють повноваження із управління закладами освіти, установами освіти, закладами охорони здоров`я, культури, фізичної культури і спорту, надавачами соціальних послуг, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними, підлітковими закладами за місцем проживання; організації їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення; організації надання ними послуг, у тому числі соціальних.

Статтею 24 Закону України "Про освіту" №2145-VIII від 05.09.2017 (далі - Закон №2145-VIII) система управління закладами освіти визначається законом та установчими документами. Установчі документи закладу освіти повинні передбачати розмежування компетенції засновника (засновників), інших органів управління закладу освіти та його структурних підрозділів відповідно до законодавства. Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють, зокрема, засновник (засновники).

Відповідно до ч. 2 ст. 25 Закону №2145-VIII засновник закладу освіти або уповноважений ним орган (особа):

приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію, зміну типу закладу освіти, затверджує статут (його нову редакцію), укладає засновницький договір у випадках, визначених законом;

укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу освіти;

розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами закладу освіти;

затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт закладу освіти у випадках та порядку, визначених законодавством;

здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти;

здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;

забезпечує створення у закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;

здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;

здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти; розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг; сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу.

Згідно даних Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що засновником Комунального закладу "Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області" (код ЄДРПОУ 25780045) є Вільхівська сільська рада (код ЄДРПОУ 04396667), функції якої на час введення воєнного стану виконує начальник Вільхівської сільської військової адміністрації.

Отже, чинним законодавством України на органи місцевого самоврядування покладені повноваження щодо прийняття рішень, в тому числі, щодо створення освітнього процесу в закладах освіти.

Крім того, відповідно до ч. 3 ст. 37 Закону України "Про повну загальну середню освіту" від 16.01.2020 №463-IX (далі - Закон №463-IX), засновник закладу загальної середньої освіти зобов`язаний забезпечити: утримання та розвиток заснованого ним закладу освіти, його матеріально-технічної бази на рівні, достатньому для виконання вимог державних стандартів, ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти, вимог трудового законодавства, оплати праці педагогічних та інших працівників, охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки тощо.

Суд зазначає, що відповідно до ч. 7 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 №280/97-ВР (далі - Закон №280/97-ВР) голова районної, обласної, районної у місті ради в межах своїх повноважень видає розпорядження.

Враховуючи, що згідно висновку експерта Комунальний заклад "Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області", непридатний для використання за цільовим призначенням, повністю втратив свою економічну цінність, наявні пошкодження несучих та огороджувальних конструкцій, ступінь та характер яких свідчить про небезпеку аварійного обвалення об`єкта (зруйновані об`єкти), що також убачається із доданих до експертного звіту матеріалів, суд доходить висновку щодо правомірності прийняття начальником Вільхівської сільської військової адміністрації Розпорядження №310 від 27.06.2023 в частині підпункту 1.3 пункту 1 щодо визначення факту неможливості створення умов для організації освітнього процесу у Комунальному закладі "Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області".

Крім того, суд звертає увагу, що Розпорядженням №310 від 27.06.2023 будь-якого рішення щодо ліквідації чи реорганізації Комунального закладі "Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області" не приймалось. Натомість підпунктом 4.5 пункту 4 вказаного розпорядження визначено, що після припинення чи скасування воєнного стану в Україні підготувати пропозиції щодо відновлення діяльності закладів освіти, зазначених у пункті 1 цього розпорядження.

Відтак, позовна вимога про визнання незаконним та скасування підпункт 1.3 пункту 1 Розпорядження Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області №310 від 27.06.2023 щодо визначення факту неможливості створення умов для організації освітнього процесу у Комунальному закладі "Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області" задоволенню не підлягає.

Враховуючи, що оскаржуваний Наказ Відділу освіти, культури, молоді та спорту Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області №20-ОД від 27.06.2023 прийнятий на виконання Розпорядження начальника Вільхівської сільської військової адміністрації №310 від 27.06.2023, то позовні вимоги в частині скасування його підпункту 1.3. пункту 1 щодо визначення факту неможливості створення умов для організації освітнього процесу у Комунальному закладі "Вільхівський ліцей Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області" задоволенню також не підлягають.

Судом враховується, що згідно п. 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

За приписами ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Розглянувши подані учасниками справи документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Розподіл судових витрат здійснити у відповідності до ст. 139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 19, 139, 241-247, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Вільхівської сільської військової адміністрації Харківського району Харківської області (вул. Центральна, буд. 1, с. Вільхівка, Харківський район, Харківська область, 62431, код ЄДРПОУ 44901408), Відділу освіти, культури, молоді та спорту Вільхівської сільської ради Харківського району Харківської області (вул. Шкільна, буд. 2, с. Вільхівка, Харківський район, Харківська область, 62431, код ЄДРПОУ 43993938) про визнання протиправними та скасування рішення відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення, з урахуванням приписів п. 3 Прикінцевих положень КАС України.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Біленський О.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.11.2023
Оприлюднено01.12.2023
Номер документу115278022
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері освіти, науки, культури та спорту

Судовий реєстр по справі —520/24586/23

Постанова від 03.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Постанова від 03.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 17.09.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 01.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 12.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Рішення від 28.11.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Ухвала від 21.11.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні